abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2025 @ 23:39:29 #121
263417 Keyos
Like a Boss
pi_216274332
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:00 schreef Dave het volgende:

[..]
Sneue reacties dan, ik vond het puur kandidatengedrag. Van Sam ook.
Vond het gedrag van Sam wel iets verder gaan dan gewend dus voor een deelnemer. Je gebruikt gewoon niet je fysieke kracht om iets uit iemands hand te rukken. Dit was mijns inziens reprimande-waardig.

Het gaf overigens wel direct weg dat hij een kandidaat is. Een mol zou dat (in principe) niet doen. Ook dat van Roos was net iets te zichtbaar voor een mol.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 13 januari 2025 @ 00:54:04 #122
3542 Gia
User under construction
pi_216274692
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 23:39 schreef Keyos het volgende:

[..]
Vond het gedrag van Sam wel iets verder gaan dan gewend dus voor een deelnemer. Je gebruikt gewoon niet je fysieke kracht om iets uit iemands hand te rukken. Dit was mijns inziens reprimande-waardig.

Het gaf overigens wel direct weg dat hij een kandidaat is. Een mol zou dat (in principe) niet doen. Ook dat van Roos was net iets te zichtbaar voor een mol.
Roos molde wel de grammofoon, waardoor ze de lp niet konden afspelen. Ze zorgde er voor dat in elk geval 2 kisten dicht bleven. Twijfel dus wel een beetje over Roos, maar ze lacht zoveel weg dat het nep lijkt.

Vind het ook wel een beetje irritant dat het lijkt alsof die bn'ers weinig om de pot geven maar willen winnen voor de eer en tv-tijd.
Denk dat onbekende Nederlanders beter hun best doen.

Vond bij de foto-opdracht vooral Maaike aan 't mollen; foto's mislukten doordat zij door het beeld liep.
pi_216275989
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 00:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind het ook wel een beetje irritant dat het lijkt alsof die bn'ers weinig om de pot geven maar willen winnen voor de eer en tv-tijd.

Waarom? Pot is pas boeiend als
je denkt dat je kan winnen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_216276389
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Man de kandidaten worden ook met het jaar dommer. Die vrouw die zich afvroeg waarom ze zochten naar het servet is een van de weinige keren dat het spel goed werdt gespeeld
Exact. Roos snapt het spel. Waarom andere kandidaten ook een joker gunnen, dat maakt jouw eigen kansen om door te gaan weer ietsje kleiner. Wat mij betreft dus een typische kandidaten actie.

Wel goud, die blik van Stijn. Hij moest even een minuutje verwerken van wat Roos zojuist zei.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_216276446
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 00:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Roos molde wel de grammofoon, waardoor ze de lp niet konden afspelen. Ze zorgde er voor dat in elk geval 2 kisten dicht bleven. Twijfel dus wel een beetje over Roos, maar ze lacht zoveel weg dat het nep lijkt.

Vond bij de foto-opdracht vooral Maaike aan 't mollen; foto's mislukten doordat zij door het beeld liep.
Precies dit, en toevallig had ze een broek aan met een streepjesmotief wat ervoor zorgde dat de foto's nog onleesbaarder werden. De titel van de aflevering was 'het juiste motief', als Maaike de mol is dan komt deze vast terug bij de molstreken :Y
  maandag 13 januari 2025 @ 08:26:13 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216276466
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 08:12 schreef Montagui het volgende:

[..]
Exact. Roos snapt het spel. Waarom andere kandidaten ook een joker gunnen, dat maakt jouw eigen kansen om door te gaan weer ietsje kleiner. Wat mij betreft dus een typische kandidaten actie.

Wel goud, die blik van Stijn. Hij moest even een minuutje verwerken van wat Roos zojuist zei.
Is ook even schakelen als je als mol door een kandidaat gevraagd wordt om te mollen terwijl je die opdracht zelf juist de fanatieke kandidaat aan het spelen was.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216276529
Met die actie van Roos is geld uit te pot gehouden, tweemaal zelfs want ze had de grammafoonspeler kapot gemaakt + ze waren zo 'druk' met het zoeken naar servetten dat ze geen tijd hadden voor dat laatste kistje. Vind het wel opzichtig als zij de mol is en dit een mollenactie blijkt overigens. Anderzijds kan het dan haar intentie zijn geweest om over te komen als kandidaat door te doen alsof het haar iets kan schelen dat anderen een joker krijgen. Want voor een mol heeft dit geen meerwaarde.

Wat ik overigens niet begreep, is waarom ze bij dat kistje met de servetten niet gewoon het aantal servetten + 1 hebben ingetypt. Opnieuw zoeken naar eventueel 'achtergebleven' servetten kost zoveel meer tijd dan gewoon het aantal verzamelde servetten steeds met één vermeerderen en die code steeds opnieuw proberen. Of was dit niet toegestaan?
pi_216276595
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:44 schreef Redefine het volgende:

[..]
Vorig jaar was ik voor het eerst afgehaakt, maar de seizoenen ervoor dacht ik wel al vaker aan niet meer kijken.
Grappig, wij vonden de vorige aflevering juist wel ok (hoewel je de twist op een gegeven moment wel zag aankomen). Maar deze week was het weer ouderwets de Mol, in de negatieve zin. Ik ben ergens bij opdracht 2 afgehaakt volgens mij en toen kwamen er opeens schermen in beeld 😄 Wel aardige line-up aan kandidaten dit jaar. Volgens mij een leuke en interessante groep om tussen te zitten.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 09:37:43 #129
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216277088
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 08:36 schreef Schanu het volgende:
Met die actie van Roos is geld uit te pot gehouden, tweemaal zelfs want ze had de grammafoonspeler kapot gemaakt + ze waren zo 'druk' met het zoeken naar servetten dat ze geen tijd hadden voor dat laatste kistje. Vind het wel opzichtig als zij de mol is en dit een mollenactie blijkt overigens. Anderzijds kan het dan haar intentie zijn geweest om over te komen als kandidaat door te doen alsof het haar iets kan schelen dat anderen een joker krijgen. Want voor een mol heeft dit geen meerwaarde.

Wat ik overigens niet begreep, is waarom ze bij dat kistje met de servetten niet gewoon het aantal servetten + 1 hebben ingetypt. Opnieuw zoeken naar eventueel 'achtergebleven' servetten kost zoveel meer tijd dan gewoon het aantal verzamelde servetten steeds met één vermeerderen en die code steeds opnieuw proberen. Of was dit niet toegestaan?
Dit laatste vroeg ik me ook af _O- Het is niet alsof je ineens vijftien servetten hebt gemist, dan zou dan max om één of twee gaan.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  maandag 13 januari 2025 @ 10:04:05 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216277444
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 23:39 schreef Keyos het volgende:

[..]
We weten niet wat de regels zijn; dat is ook een van de grote problemen van dit spel. Waar begint en waar eindigt het?

Als je weet dat de regie met de mol moet spreken ga je toch gewoon op de gang staan?
  maandag 13 januari 2025 @ 10:05:38 #131
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216277458
quote:

Niemand interesseert geld.
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:37 schreef Meke het volgende:

[..]
Dit laatste vroeg ik me ook af _O- Het is niet alsof je ineens vijftien servetten hebt gemist, dan zou dan max om één of twee gaan.
Dat weten wij; maar dat wist zij niet.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 10:07:45 #132
42184 crew  DaMart
pi_216277483
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:04 schreef xzaz het volgende:

[..]
We weten niet wat de regels zijn; dat is ook een van de grote problemen van dit spel. Waar begint en waar eindigt het?

Als je weet dat de regie met de mol moet spreken ga je toch gewoon op de gang staan?
De productie kan de mol ook van de nodige info voorzien tijdens het biechtmoment natuurlijk.
  maandag 13 januari 2025 @ 10:13:50 #133
3542 Gia
User under construction
pi_216277566
quote:

Met 3 cijfers heb je al 6 mogelijkheden. Doe je bij elk servet +1, dan heb je per servet weer 6 mogelijkheden, zit je al op 24. Dan kan het ook nog dat er 2 servetten missen, enz....
  maandag 13 januari 2025 @ 10:33:41 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216277774
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:07 schreef DaMart het volgende:

[..]
De productie kan de mol ook van de nodige info voorzien tijdens het biechtmoment natuurlijk.
Dan luister je toch de biechtmomenten af? Ik bedoel; hoever kan je gaan?
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 11:15:57 #135
42184 crew  DaMart
pi_216278279
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:33 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dan luister je toch de biechtmomenten af? Ik bedoel; hoever kan je gaan?
Ik denk dat de productie wel maatregelen heeft genomen om dat onmogelijk te maken.
  maandag 13 januari 2025 @ 11:16:48 #136
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216278286
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:15 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ik denk dat de productie wel maatregelen heeft genomen om dat onmogelijk te maken.
En dat zijn precies de regels die wij niet krijgen. Hoe weet je nou wat spel is en wat niet als kijker?
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 11:24:02 #137
42184 crew  DaMart
pi_216278389
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
En dat zijn precies de regels die wij niet krijgen. Hoe weet je nou wat spel is en wat niet als kijker?
Dat weet je nooit 100% zeker natuurlijk, al ga ik er vanuit dat de opdrachten wel echt spel zijn en dat de kandidaten echt geen idee hebben wie de mol is.

Wat dat betreft zou het wel interessant zijn als er een keer een blik achter de schermen gegeven zou worden, zodat wij ook zien hoe het er daaraan toegaat. En dan bedoel ik wat meer dan tijdens de introductie-aflevering van dit seizoen.
pi_216278439
quote:
Ik vermoed dat dat niet mocht, want anders lijkt me dat nogal logisch om te doen. Het aantal servetten kan immers alleen maar hoger zijn, dus het aantal keuzemogelijkheden is beperkt, en prima binnen een paar minuten af te gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 13 januari 2025 @ 11:32:09 #139
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216278500
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vermoed dat dat niet mocht, want anders lijkt me dat nogal logisch om te doen. Het aantal servetten kan immers alleen maar hoger zijn, dus het aantal keuzemogelijkheden is beperkt, en prima binnen een paar minuten af te gaan.
Als dat niet mag zal wel heel raar zijn.. niet?
  maandag 13 januari 2025 @ 12:03:09 #140
3542 Gia
User under construction
pi_216278832
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:24 schreef DaMart het volgende:

[..]
Dat weet je nooit 100% zeker natuurlijk, al ga ik er vanuit dat de opdrachten wel echt spel zijn en dat de kandidaten echt geen idee hebben wie de mol is.

Wat dat betreft zou het wel interessant zijn als er een keer een blik achter de schermen gegeven zou worden, zodat wij ook zien hoe het er daaraan toegaat. En dan bedoel ik wat meer dan tijdens de introductie-aflevering van dit seizoen.
Bij Moltalk zijn er wel oud-kandidaten/mollen die hier wel op in gaan. Maar goed, die zullen ook niet alles mogen zeggen.
pi_216278933
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:32 schreef xzaz het volgende:

[..]
Als dat niet mag zal wel heel raar zijn.. niet?
Dat zou zeker raar zijn, maar anders zou het eveneens erg raar zijn dat je met één verstopte servet deze ogenschijnlijk vrij simpele opdracht al om zeep kan helpen.
  maandag 13 januari 2025 @ 14:20:13 #142
3542 Gia
User under construction
pi_216280747
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat zou zeker raar zijn, maar anders zou het eveneens erg raar zijn dat je met één verstopte servet deze ogenschijnlijk vrij simpele opdracht al om zeep kan helpen.
Nee, dat vind ik dan weer niet zo raar. Als je die drie getallen hebt, dan heb je 6 mogelijkheden. Doen die het alle 6 niet, dan moet er dus van 1, 2 of alledrie de servetten er 1 of meer zijn, en dat weet je niet. Dan heb je zoveel mogelijkheden!
pi_216280903
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, dat vind ik dan weer niet zo raar. Als je die drie getallen hebt, dan heb je 6 mogelijkheden. Doen die het alle 6 niet, dan moet er dus van 1, 2 of alledrie de servetten er 1 of meer zijn, en dat weet je niet. Dan heb je zoveel mogelijkheden!
Maar de volgorde stond vast, dat was als ik me goed herinner wit - blauw - rood, met een code 7-8-1. Die code was dus verkeerd, maar als je weet dat dat het minimum is, zijn er nog 3x2x9-1=53 alternatieven. Dat heb je toch zo uitgeprobeerd?
  maandag 13 januari 2025 @ 14:38:52 #144
3542 Gia
User under construction
pi_216280955
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Maar de volgorde stond vast, dat was als ik me goed herinner wit - blauw - rood, met een code 7-8-1. Die code was dus verkeerd, maar als je weet dat dat het minimum is, zijn er nog 3x2x9-1=53 alternatieven. Dat heb je toch zo uitgeprobeerd?
Ja, ben terug aan 't kijken, Wit Rood Blauw. Maar goed dan nog is de vraag, mist er 1 wit servet? Of meerdere? Of mist er een rood servet of meerdere. Je kunt toch wel effe bezig zijn met dan de juiste code te vinden.

Wat ik me ook afvraag: Waar haalde Roos in het restaurant die sleutel (met biepertje) vandaan en waarom meldt ze dat, en zegt er triomfantelijk bij: "Die stop ik in mijn zak!"
Daarna gaat ze hangen op het kistje dat over de cocktails gaat, zodat niemand ziet wat daar ook alweer op stond, om vervolgens te melden dat dit kistje over de cocktails gaat. Als die open is, zie je dat Stijn zijn joker heeft en ook het briefje waarop staat: Deze joker had Stijn nog tegoed, maar je ziet Sam een dergelijk briefje in zijn broekzak stoppen. Ah nee, dat was het geld!

Dan besluiten ze naar het restaurant te gaan om servetten te tellen, maar het eerste wat ze doen is tijd verspillen met alles van een tafel te trekken. Ze zien in eerste instantie, zogenaamd niet, dat er witte, blauwe en rode servetten op tafel liggen. En Roos bijt dan steeds op haar onderlip, omdat ze zichzelf goed bezig vindt zijn, als Mol. Vraag is: Is dit opzettelijk, wil ze iedereen doen geloven dat zij de mol is, of is ze de mol?

[ Bericht 7% gewijzigd door Gia op 13-01-2025 14:45:02 ]
pi_216282494
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gister viel me op dat de invloeden van de Vlaamse regisseur best te zien zijn. Rick lijkt dichterbij de kandidaten te staan, lijkt meer benaderbaar. Ik vind dat het positieve veranderingen zijn.
De opdrachten mogen echt nog wel wat gelaagder, er hoeven niet zoveel biechten waarin ze vertellen wat we net hebben gezien, maar ik zie echt wel een verschil met de afgelopen jaren.

Wie is de Mol? hoeft niet om twisten te draaien, ze hoeven niet ieder jaar iets nieuws te bedenken als mindfuck om het interessant te houden. Ik hoop dat ze dat ook gaan inzien.
Al met al valt het gewoon wéér tegen deze eerste 2 afleveringen. Een vrij saaie groep en weinig echt leuke opdrachten. Ik mis de drang om opdrachten goed tot een einde te brengen, men is alleen maar bezig met "wie is de mol?".. jammer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  PR en moderator maandag 13 januari 2025 @ 16:46:41 #146
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_216282622
Ja hallo komt allen effe onze nieuwe mod verwelkomen _O_ MOL / Alle MOLLOTEN verzamelen!
Fuck the EBU.
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 19:24:04 #147
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216284711
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:46 schreef Moira het volgende:
[modbreak]Ja hallo komt allen effe onze nieuwe mod verwelkomen _O_ MOL / Alle MOLLOTEN verzamelen![/modbreak]
OMG LEUK EEN NIEUWE MOD WIE ZOU HET ZIJN?!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  maandag 13 januari 2025 @ 20:31:50 #148
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_216285978
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:24 schreef Meke het volgende:

[..]
OMG LEUK EEN NIEUWE MOD WIE ZOU HET ZIJN?!
Dat zal vast wel weer een grote onbekende zijn |:)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_216288352
Ook ff mijn Sherlock Holmuis speurmuts opgezet om n aantal kandidaten weg te strepen dmv de audiofragmenten.

Teun is dus al weg.
Gabriel is het sowieso niet vanwege die molvideoclip voorafgaand aan aflevering 1.
Roos kwam in aflevering 2 teveel in beeld met haar act als mol, too obvious dus neen.

Ok de audiofragmenten : "nooit gedacht dat ze mij als mol zouden kiezen.. ik wil de beste mol ooit worden.. ik heb er zin in."

Bridget is toch echt wel de diva van het stel, het is niet meer dan logisch dat de andere op haar zouden stemmen, dus n streep door Bridget.

Sam wilde geen mol zijn, dus het zou geen verrassing voor Sam moeten zijn dat ze hem wel uit zouden kiezen. Ook n streep door Sam.

Ik heb er zin in ! Zou een stoere commando als Ray dat zeggen, ik betwijfel het :N
Ray is t niet.

Blijven over Nora, Maaike, Sophie en Stijn.

Een van die 4 is de mol :s) :7
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 14 januari 2025 @ 11:40:18 #150
3542 Gia
User under construction
pi_216291540
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 23:22 schreef TLC het volgende:

Roos kwam in aflevering 2 teveel in beeld met haar act als mol, too obvious dus neen.

Kan ook een tactiek zijn. Zo obvious mollen dat mensen dan niet geloven dat ze de mol is. Is ook wel lekker makkelijk, hoef je niet op te letten dat het opvalt, want je wilt juist dat het opvalt.

Maar ik zit toch nog op Maaike, met Roos op de reservebank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')