Vond het gedrag van Sam wel iets verder gaan dan gewend dus voor een deelnemer. Je gebruikt gewoon niet je fysieke kracht om iets uit iemands hand te rukken. Dit was mijns inziens reprimande-waardig.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:00 schreef Dave het volgende:
[..]
Sneue reacties dan, ik vond het puur kandidatengedrag. Van Sam ook.
Roos molde wel de grammofoon, waardoor ze de lp niet konden afspelen. Ze zorgde er voor dat in elk geval 2 kisten dicht bleven. Twijfel dus wel een beetje over Roos, maar ze lacht zoveel weg dat het nep lijkt.quote:Op zondag 12 januari 2025 23:39 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vond het gedrag van Sam wel iets verder gaan dan gewend dus voor een deelnemer. Je gebruikt gewoon niet je fysieke kracht om iets uit iemands hand te rukken. Dit was mijns inziens reprimande-waardig.
Het gaf overigens wel direct weg dat hij een kandidaat is. Een mol zou dat (in principe) niet doen. Ook dat van Roos was net iets te zichtbaar voor een mol.
Waarom? Pot is pas boeiend alsquote:Op maandag 13 januari 2025 00:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind het ook wel een beetje irritant dat het lijkt alsof die bn'ers weinig om de pot geven maar willen winnen voor de eer en tv-tijd.
Denk dat onbekende Nederlanders beter hun best doen.
Exact. Roos snapt het spel. Waarom andere kandidaten ook een joker gunnen, dat maakt jouw eigen kansen om door te gaan weer ietsje kleiner. Wat mij betreft dus een typische kandidaten actie.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Man de kandidaten worden ook met het jaar dommer. Die vrouw die zich afvroeg waarom ze zochten naar het servet is een van de weinige keren dat het spel goed werdt gespeeld
Precies dit, en toevallig had ze een broek aan met een streepjesmotief wat ervoor zorgde dat de foto's nog onleesbaarder werden. De titel van de aflevering was 'het juiste motief', als Maaike de mol is dan komt deze vast terug bij de molstrekenquote:Op maandag 13 januari 2025 00:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Roos molde wel de grammofoon, waardoor ze de lp niet konden afspelen. Ze zorgde er voor dat in elk geval 2 kisten dicht bleven. Twijfel dus wel een beetje over Roos, maar ze lacht zoveel weg dat het nep lijkt.
Vind het ook wel een beetje irritant dat het lijkt alsof die bn'ers weinig om de pot geven maar willen winnen voor de eer en tv-tijd.
Denk dat onbekende Nederlanders beter hun best doen.
Vond bij de foto-opdracht vooral Maaike aan 't mollen; foto's mislukten doordat zij door het beeld liep.
Is ook even schakelen als je als mol door een kandidaat gevraagd wordt om te mollen terwijl je die opdracht zelf juist de fanatieke kandidaat aan het spelen was.quote:Op maandag 13 januari 2025 08:12 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact. Roos snapt het spel. Waarom andere kandidaten ook een joker gunnen, dat maakt jouw eigen kansen om door te gaan weer ietsje kleiner. Wat mij betreft dus een typische kandidaten actie.
Wel goud, die blik van Stijn. Hij moest even een minuutje verwerken van wat Roos zojuist zei.
Grappig, wij vonden de vorige aflevering juist wel ok (hoewel je de twist op een gegeven moment wel zag aankomen). Maar deze week was het weer ouderwets de Mol, in de negatieve zin. Ik ben ergens bij opdracht 2 afgehaakt volgens mij en toen kwamen er opeens schermen in beeld 😄 Wel aardige line-up aan kandidaten dit jaar. Volgens mij een leuke en interessante groep om tussen te zitten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik voor het eerst afgehaakt, maar de seizoenen ervoor dacht ik wel al vaker aan niet meer kijken.
Dit laatste vroeg ik me ook afquote:Op maandag 13 januari 2025 08:36 schreef Schanu het volgende:
Met die actie van Roos is geld uit te pot gehouden, tweemaal zelfs want ze had de grammafoonspeler kapot gemaakt + ze waren zo 'druk' met het zoeken naar servetten dat ze geen tijd hadden voor dat laatste kistje. Vind het wel opzichtig als zij de mol is en dit een mollenactie blijkt overigens. Anderzijds kan het dan haar intentie zijn geweest om over te komen als kandidaat door te doen alsof het haar iets kan schelen dat anderen een joker krijgen. Want voor een mol heeft dit geen meerwaarde.
Wat ik overigens niet begreep, is waarom ze bij dat kistje met de servetten niet gewoon het aantal servetten + 1 hebben ingetypt. Opnieuw zoeken naar eventueel 'achtergebleven' servetten kost zoveel meer tijd dan gewoon het aantal verzamelde servetten steeds met één vermeerderen en die code steeds opnieuw proberen. Of was dit niet toegestaan?
We weten niet wat de regels zijn; dat is ook een van de grote problemen van dit spel. Waar begint en waar eindigt het?quote:Op zondag 12 januari 2025 23:39 schreef Keyos het volgende:
[..]
Vond het gedrag van Sam wel iets verder gaan dan gewend dus voor een deelnemer. Je gebruikt gewoon niet je fysieke kracht om iets uit iemands hand te rukken. Dit was mijns inziens reprimande-waardig.
Niemand interesseert geld.quote:Op maandag 13 januari 2025 08:36 schreef Schanu het volgende:
Met die actie van Roos is geld uit te pot gehouden, tweemaal zelfs want ze had de grammafoonspeler kapot gemaakt + ze waren zo 'druk' met het zoeken naar servetten dat ze geen tijd hadden voor dat laatste kistje. Vind het wel opzichtig als zij de mol is en dit een mollenactie blijkt overigens. Anderzijds kan het dan haar intentie zijn geweest om over te komen als kandidaat door te doen alsof het haar iets kan schelen dat anderen een joker krijgen. Want voor een mol heeft dit geen meerwaarde.
Wat ik overigens niet begreep, is waarom ze bij dat kistje met de servetten niet gewoon het aantal servetten + 1 hebben ingetypt. Opnieuw zoeken naar eventueel 'achtergebleven' servetten kost zoveel meer tijd dan gewoon het aantal verzamelde servetten steeds met één vermeerderen en die code steeds opnieuw proberen. Of was dit niet toegestaan?
Dat weten wij; maar dat wist zij niet.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Dit laatste vroeg ik me ook afHet is niet alsof je ineens vijftien servetten hebt gemist, dan zou dan max om één of twee gaan.
De productie kan de mol ook van de nodige info voorzien tijdens het biechtmoment natuurlijk.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
We weten niet wat de regels zijn; dat is ook een van de grote problemen van dit spel. Waar begint en waar eindigt het?
Als je weet dat de regie met de mol moet spreken ga je toch gewoon op de gang staan?
Met 3 cijfers heb je al 6 mogelijkheden. Doe je bij elk servet +1, dan heb je per servet weer 6 mogelijkheden, zit je al op 24. Dan kan het ook nog dat er 2 servetten missen, enz....quote:Op maandag 13 januari 2025 08:36 schreef Schanu het volgende:
Dan luister je toch de biechtmomenten af? Ik bedoel; hoever kan je gaan?quote:Op maandag 13 januari 2025 10:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
De productie kan de mol ook van de nodige info voorzien tijdens het biechtmoment natuurlijk.
Ik denk dat de productie wel maatregelen heeft genomen om dat onmogelijk te maken.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan luister je toch de biechtmomenten af? Ik bedoel; hoever kan je gaan?
En dat zijn precies de regels die wij niet krijgen. Hoe weet je nou wat spel is en wat niet als kijker?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik denk dat de productie wel maatregelen heeft genomen om dat onmogelijk te maken.
Dat weet je nooit 100% zeker natuurlijk, al ga ik er vanuit dat de opdrachten wel echt spel zijn en dat de kandidaten echt geen idee hebben wie de mol is.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
En dat zijn precies de regels die wij niet krijgen. Hoe weet je nou wat spel is en wat niet als kijker?
Ik vermoed dat dat niet mocht, want anders lijkt me dat nogal logisch om te doen. Het aantal servetten kan immers alleen maar hoger zijn, dus het aantal keuzemogelijkheden is beperkt, en prima binnen een paar minuten af te gaan.quote:Op maandag 13 januari 2025 08:36 schreef Schanu het volgende:
Als dat niet mag zal wel heel raar zijn.. niet?quote:Op maandag 13 januari 2025 11:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat niet mocht, want anders lijkt me dat nogal logisch om te doen. Het aantal servetten kan immers alleen maar hoger zijn, dus het aantal keuzemogelijkheden is beperkt, en prima binnen een paar minuten af te gaan.
Bij Moltalk zijn er wel oud-kandidaten/mollen die hier wel op in gaan. Maar goed, die zullen ook niet alles mogen zeggen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat weet je nooit 100% zeker natuurlijk, al ga ik er vanuit dat de opdrachten wel echt spel zijn en dat de kandidaten echt geen idee hebben wie de mol is.
Wat dat betreft zou het wel interessant zijn als er een keer een blik achter de schermen gegeven zou worden, zodat wij ook zien hoe het er daaraan toegaat. En dan bedoel ik wat meer dan tijdens de introductie-aflevering van dit seizoen.
Dat zou zeker raar zijn, maar anders zou het eveneens erg raar zijn dat je met één verstopte servet deze ogenschijnlijk vrij simpele opdracht al om zeep kan helpen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als dat niet mag zal wel heel raar zijn.. niet?
Nee, dat vind ik dan weer niet zo raar. Als je die drie getallen hebt, dan heb je 6 mogelijkheden. Doen die het alle 6 niet, dan moet er dus van 1, 2 of alledrie de servetten er 1 of meer zijn, en dat weet je niet. Dan heb je zoveel mogelijkheden!quote:Op maandag 13 januari 2025 12:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zou zeker raar zijn, maar anders zou het eveneens erg raar zijn dat je met één verstopte servet deze ogenschijnlijk vrij simpele opdracht al om zeep kan helpen.
Maar de volgorde stond vast, dat was als ik me goed herinner wit - blauw - rood, met een code 7-8-1. Die code was dus verkeerd, maar als je weet dat dat het minimum is, zijn er nog 3x2x9-1=53 alternatieven. Dat heb je toch zo uitgeprobeerd?quote:Op maandag 13 januari 2025 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik dan weer niet zo raar. Als je die drie getallen hebt, dan heb je 6 mogelijkheden. Doen die het alle 6 niet, dan moet er dus van 1, 2 of alledrie de servetten er 1 of meer zijn, en dat weet je niet. Dan heb je zoveel mogelijkheden!
Ja, ben terug aan 't kijken, Wit Rood Blauw. Maar goed dan nog is de vraag, mist er 1 wit servet? Of meerdere? Of mist er een rood servet of meerdere. Je kunt toch wel effe bezig zijn met dan de juiste code te vinden.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar de volgorde stond vast, dat was als ik me goed herinner wit - blauw - rood, met een code 7-8-1. Die code was dus verkeerd, maar als je weet dat dat het minimum is, zijn er nog 3x2x9-1=53 alternatieven. Dat heb je toch zo uitgeprobeerd?
Al met al valt het gewoon wéér tegen deze eerste 2 afleveringen. Een vrij saaie groep en weinig echt leuke opdrachten. Ik mis de drang om opdrachten goed tot een einde te brengen, men is alleen maar bezig met "wie is de mol?".. jammer.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gister viel me op dat de invloeden van de Vlaamse regisseur best te zien zijn. Rick lijkt dichterbij de kandidaten te staan, lijkt meer benaderbaar. Ik vind dat het positieve veranderingen zijn.
De opdrachten mogen echt nog wel wat gelaagder, er hoeven niet zoveel biechten waarin ze vertellen wat we net hebben gezien, maar ik zie echt wel een verschil met de afgelopen jaren.
Wie is de Mol? hoeft niet om twisten te draaien, ze hoeven niet ieder jaar iets nieuws te bedenken als mindfuck om het interessant te houden. Ik hoop dat ze dat ook gaan inzien.
OMG LEUK EEN NIEUWE MOD WIE ZOU HET ZIJN?!quote:Op maandag 13 januari 2025 16:46 schreef Moira het volgende:
[modbreak]Ja hallo komt allen effe onze nieuwe mod verwelkomenMOL / Alle MOLLOTEN verzamelen![/modbreak]
Dat zal vast wel weer een grote onbekende zijnquote:Op maandag 13 januari 2025 19:24 schreef Meke het volgende:
[..]
OMG LEUK EEN NIEUWE MOD WIE ZOU HET ZIJN?!
Kan ook een tactiek zijn. Zo obvious mollen dat mensen dan niet geloven dat ze de mol is. Is ook wel lekker makkelijk, hoef je niet op te letten dat het opvalt, want je wilt juist dat het opvalt.quote:Op maandag 13 januari 2025 23:22 schreef TLC het volgende:
Roos kwam in aflevering 2 teveel in beeld met haar act als mol, too obvious dus neen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |