Maar da's dus ook wat ik bedoel. ABP is er natuurlijk niet uitgestapt zonder te kijken naar alle andere facetten van zo'n exit.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb overigens m'n Tesla stock verkocht en MSTR gekocht, die is harder gestegen sinds september.
Maar dat is meer geluk dan wijsheid.
Als ABP dat ook heeft gedaan dan heb ik niets gezegd
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:14 schreef Montagui het volgende:
Het bestuur van het ABP hoort in het gevang.
Zij zijn er voor de belangen van de deelnemers, niet voor politieke of ideologische belangen.
Je leest je eigen bericht schijnbaar wel erg slecht? Het ABP zegt dat het verder niks te maken heeft met de politieke beslissingen die Musk maakt maar dat ze aan lange termijn beleggingen doen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:05 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Even los van het feit dat ik Musk een vervelende autist vind, is het wel opmerkelijk dat een pensioenfonds links activisme bedrijft. Voor de ABP-deelnemers is het ook nog eens een nadelige beslissing. Door de verkoop in september is men zo'n 360 miljoen dollar misgelopen in 3 maanden tijd. Kennelijk zit Paul Rosenmöller daar in het bestuur dus dat verklaart meteen deze activistische waanzin.
Je bent niet het scherpste mes in de lade he?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]Iedereen die een keuze maakt die mij niet aanstaat in de gevangenis. Je kunt ook naar Noord-Korea verhuizen.
Laat me raden, Windmolensquote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je leest je eigen bericht schijnbaar wel erg slecht? Het ABP zegt dat het verder niks te maken heeft met de politieke beslissingen die Musk maakt maar dat ze aan lange termijn beleggingen doen.
Je voelt aan alles dat de publieke opinie over Musk wel degelijk heeft meegespeeld. Ook omdat het ABP inmiddels een aardig track record heeft opgebouwd met soortgelijke beleggingsbesluiten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je leest je eigen bericht schijnbaar wel erg slecht? Het ABP zegt dat het verder niks te maken heeft met de politieke beslissingen die Musk maakt maar dat ze aan lange termijn beleggingen doen.
Ik denk geen van beide. Maar als jij je lekker voelt bij zo'n complottheorietje dan is dat toch prima. Lekker doen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bent niet het scherpste mes in de lade he?
Het ABP geeft aan dat ze er mede uitgestapt zijn vanwege de hoge beloning van Musk, terwijl dit gewoon publieke informatie is, kortom of men is daar ontzettend incompetent, of men voert een politieke agenda.
Als er tegenvallende resultaten zijn worden die volgens mij gewoon vertaald naar lagere pensioenuitkeringen voor de deelnemers.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:13 schreef Digi2 het volgende:
Men ziet het aspect over het hoofd dat het ABP dit risico kan nemen omdat het door de staat min of meer gegarandeerd wordt. De premie wordt meestal door de werkgever&werknemers opgebracht. Als er verliezen zijn of tegenvallende opbrengsten zal dat vanuit de staatskas worden gecompenseerd, niet door bedrijven die beperkt zijn voor wat betreft premieverhogingen.
Daar zit een pijngrens aan en als zoiets langer aanhoudt zal men de premie willen verhogen. Dat zal bij een overheid als werkgever anders verlopen dan bij reguliere werkgevers.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als er tegenvallende resultaten zijn worden die volgens mij gewoon vertaald naar lagere pensioenuitkeringen voor de deelnemers.
Minder in kas = lagere dekkingsgraad = minder inflatiecorrectie.
Beter ten halve gekeerd enzoquote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het echt een morele kwestie is, dan had ABP bij de eerste stemming in 2018 over deze beloning uit moeten stappen of niet in moeten stappen.
Het is al bijna 7 jaar bekend dat Musk deze beloning (n de vorm van aandelenopties) zou krijgen als hij die doelen zou halen.
Als je de laatste 10 jaar in Griekse langlopende obligaties zat heb je voor fixed income een enorme klapper gemaakt. Op 10 jaar is hun rente lager lager dan Frankrijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lekker investeren in staatsobligaties Griekenland en Portugal![]()
![]()
![]()
Nou ja aan een pensioen heb je straks niks met een eventuele derde wereldoorlog.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:05 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Even los van het feit dat ik Musk een vervelende autist vind, is het wel opmerkelijk dat een pensioenfonds links activisme bedrijft. Voor de ABP-deelnemers is het ook nog eens een nadelige beslissing. Door de verkoop in september is men zo'n 360 miljoen dollar misgelopen in 3 maanden tijd. Kennelijk zit Paul Rosenmöller daar in het bestuur dus dat verklaart meteen deze activistische waanzin.
Prima toch? De enige manier om een biljoenair die zich zo extreem in staatsaangelegenheden en publieke opinie mengt te straffen is door zijn product niet aan te schaffen. IK heb last van Musk's politieke scheten, want het heeft Trump min of meer aan de overwinning geholpen en daar gaat de wereld de zure vruchten van plukken.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:25 schreef Toine51 het volgende:
Las dat er nu ook al Tesla-schaamte is. Bedrijven die geen Tesla's meer rijden want Musk he?
Nou ja, dan rijden ze toch een Chinees merk...
Naast een Tate groupie ook een Poetin fluffer?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou ja aan een pensioen heb je straks niks met een eventuele derde wereldoorlog.
Geen idee wat die WOKE termen zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:29 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Naast een Tate groupie ook een Poetin fluffer?
Je kunt lid worden van het verantwoordingsorgaan of tenminste aan de verkiezingen deelnemen die daarvoor zijn. Ook kan het orgaan een beroep doen op werknemers over keuzes. Ik stem hier bijvoorbeeld wel op kijk niet alleen naar winstmaximalisatie. Ieder zijn voorkeur en die voorkeur kun je kenbaar maken bij de volgende verkiezingen. Die zijn dit jaar weer. Dus gebruik je recht (of klaag niet).quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel of iets moreel juist is, een pensioenfonds waar ik mijn geld verplicht moet stallen moet gewoon rendement maken, hun charitatieve activiteiten mogen ze lekker met hun eigen geld doen.
Even hoor, als militair viel ik t/m 2001 onder de "Algemene militaire pensioenwet" wat door defensie zelf werd bestierd daarna werden we allemaal verplicht doorgeschoven naar het ABP en er was helemaal niemand die hier iets tegen kon doen. Dus vertel maar even hoe ik "mijn recht" moet gaan gebruiken?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:03 schreef keko het volgende:
Je kunt lid worden van het verantwoordingsorgaan of tenminste aan de verkiezingen deelnemen die daarvoor zijn. Ook kan het orgaan een beroep doen op werknemers over keuzes. Ik stem hier bijvoorbeeld wel op kijk niet alleen naar winstmaximalisatie. Ieder zijn voorkeur en die voorkeur kun je kenbaar maken bij de volgende verkiezingen. Die zijn dit jaar weer. Dus gebruik je recht (of klaag niet).
Ik zit zelf bij Pensioenen waar ik gewoon een aandelenspaarpot heb, dus het is geen persoonlijk ding, maar inspraak is wat anders dan zelf bepalen wat er met je geld gebeurt, je doet net alsof het godverdomme een groot voorrecht is dat je door middel van inspraak mag vertellen wat er gebeuren moet met je centen. Zoals al gezegt, partijen als ABP moeten hun muil houden als je zo slecht geld laat renderen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:03 schreef keko het volgende:
[..]
Je kunt lid worden van het verantwoordingsorgaan of tenminste aan de verkiezingen deelnemen die daarvoor zijn. Ook kan het orgaan een beroep doen op werknemers over keuzes. Ik stem hier bijvoorbeeld wel op kijk niet alleen naar winstmaximalisatie. Ieder zijn voorkeur en die voorkeur kun je kenbaar maken bij de volgende verkiezingen. Die zijn dit jaar weer. Dus gebruik je recht (of klaag niet).
Ja met belastinggeld, dank je de lalalageld.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:20 schreef keko het volgende:
Ik vind het idd mooi dat je inspraak hebt. Daarnaast zit je als je bij het abp zit bij een van de beste pensioenuitvoerders, waarbij qua arbeidsvoorwaarden in je baan het in de meeste gevallen ook zo was of is dat de werkgever een heel groot deel van die premie betaald heeft. Genoeg werkgevers waar je zelf alles mag betalen/inleggen. Ja dan heb je zelf alle vrijheid. Maar voor mij pakt dit toch wel wat voordeliger uit.
Je bedoelt als de mensheid alles naar de kloten heeft geholpen? Don't worry.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:42 schreef Ronzz het volgende:
Ohwee als ik dit tekort kom over 32/35 jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |