Even mijn favoriete groep in de opquote:Op donderdag 9 januari 2025 17:27 schreef Blues het volgende:
Ho Ho das MIJN buuv
Oh je bent aan het editten en lekker aan het stangen.
Jammer ja, em jullie hadden toch ook al de nieuwjaars sessie afgelopen maandag!?quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:45 schreef Blues het volgende:
Morgen na het werk werkoverleg.
De dagen rouleren zodat iedereen er wel een keer bij is, maar jongens moet dat op vrijdag...
Nee, vorige week donderdag in het restaurant t/o zkh.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer ja, em jullie hadden toch ook al de nieuwjaars sessie afgelopen maandag!?
Nee ik bedoel die sessie dat jullie eerder op het werk moesten zijn met jullie plannen/voornemens voor het komende jaarquote:Op donderdag 9 januari 2025 20:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, vorige week donderdag in het restaurant t/o zkh.
Oh dat, ja dat was de dagstart. Die is er elke dag als TL werkt, maar nu 'verplicht' voor iedereen 15 minuten eerder komen en een goed voornemen vertellen. Voor alle 3 de poli's op onze werkvloer.quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee ik bedoel die sessie dat jullie eerder op het werk moesten zijn met jullie plannen/voornemens voor het komende jaar
Oef, ik dacht dat het alleen het ging over het nieuwe jaarquote:Op donderdag 9 januari 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat, ja dat was de dagstart. Die is er elke dag als TL werkt, maar nu 'verplicht' voor iedereen 15 minuten eerder komen en een goed voornemen vertellen. Voor alle 3 de poli's op onze werkvloer.
Dit werkoverleg is alleen met onze eigen poli, die rouleert per dag om de 6 weken ongeveer.
Ik had het idee dat dit voor het eerst was en dat jullie met z’n allen elkaars goede voornemens gingen bespreken in een soort kringgesprek.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:56 schreef Blues het volgende:
Zo'n dagstart is wel ff goed hoor.
Korte mededelingen die hij heeft, alle 3 de poli's ff langs hoe de bezetting die dag is en of er nog bijzonderheden zijn. Kan vanalles zijn dat je kwijt wilt.
Belangrijk ookquote:Op donderdag 9 januari 2025 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had het idee dat dit voor het eerst was en dat jullie met z’n allen elkaars goede voornemens gingen bespreken in een soort kringgesprek.
Wij zijn bij spreekuur ook altijd eerder, om tijd te nemen voor een kop koffie en nieuwe regls vanuit de overheid te bespreken
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:07 schreef Blues het volgende:
We zitten hier met 6 collega's ? Waar er 6 horen te zijn ?
BEL DE KRANT![]()
![]()
Ahh vervelend is datquote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Was heel vroeg wakker maar na een tijdje toch weer ingeslapen. Toen een hele rare, nachtmerrie achtige droom. Had beter om 6 uur uit bed kunnen gaan
Verbijsterend😳quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:07 schreef Blues het volgende:
We zitten hier met 6 collega's ? Waar er 6 horen te zijn ?
BEL DE KRANT![]()
![]()
Slim, voorzichtig aan!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Lijf doet het nog niet helemaal lekker dus toch maar de Picnic besteld. Vandaag nog even rustig aan en dan morgen weer iets doen
Ja! Hij zit heerlijk, ligt heerlijk.quote:
t was van de week ook op het nieuws te zien. Omdat de meeste mensen tegenwoordig online boeken heeft het weinig toegevoegde waarde voor standhouders.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:33 schreef MadMaster het volgende:
Mocht iemand nog plannen hebben om de Vakantiebeurs te bezoeken: Doe het niet!
Wat een aanfluiting is dat tegenwoordig met een halvering van de standhouders t.o.v. pre Corona.
Na ruim een uurtje hadden we het wel gezien…
Dat nieuws item heb ik dan helaas gemist.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Da
[..]
t was van de week ook op het nieuws te zien. Omdat de meeste mensen tegenwoordig online boeken heeft het weinig toegevoegde waarde voor standhouders.
Gelukkig is er met uk zelf niks gebeurd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:44 schreef fietsie het volgende:
Ja schrikken voor uk vooral; en best kostbaar![]()
Sinds 2005 heb ik nu 2 van die grote Sharps versleten...
Nee die wilde alleen leren hoe je een groep uitzet in de meterkastquote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Gelukkig is er met uk zelf niks gebeurd.
Heb je een goede bodemkwaliteit juist!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Heiig buiten met een zacht zonnetje.
Kan goed zien dat hier flink wat mollen wonen. Onder alle vier grasvelden waar ik op uitkijk is het feest geweest de afgelopen tijd. Kan me voorstellen wanneer het in je tuin is, dat niet echt grappig is.
Wat grappig om te weten. Op deze grasvelden waren een paar jaar geleden ook veel molshopen, daarna een stuk verderop maar nu weer hier. Ze zullen, na de werkzaamheden aan de doorgaande weg, nu weer hun plekjes zoeken.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Heb je een goede bodemkwaliteit juist!
Als je een strak gazon wil zonder biodiversiteit is het matig, maar anders enkel een goed teken.![]()
(En hoe harder je ze gaat bestrijden, hoe meer last je krijgt want er komen dan telkens nieuwe mollen die eerst weer verkenningstunnels gaan graven, met de hopen tot gevolg. Gesettelde mollen maken minder molshopen.)
Zijn (haar?) grote broer staat in Buenos Airesquote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:00 schreef sigme het volgende:
Culinair verantwoorde foto:
[ afbeelding ]
We liepen geheel toevallig langs een opvallend gebouw, bleek het de overdekte markt te zijn.
[ afbeelding ]
Kon je niet een van Golfers olifantenpijnstillers nemen?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:13 schreef Blues het volgende:
Kennen jullie die mop van die Blues die met vriendin gezellig zou lunchen en daarna naar het inloopkoor zou gaan?
Die kreeg vanochtend een flinke migraine aanval.
Heb haar in alle ellende van kwaadheid en frustratie huilend opgebeld dat het niet ging, nog zeker een half uur tot bijna kotsen aan toe van woede en verdriet liggen janken op bed. Paar uur blijven liggen.
Heb er zo'n dip van overgehouden, als je naar me wijst jank ik.
Gaat niet om hoofdpijn he😉quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kon je niet een van Golfers olifantenpijnstillers nemen?
Vraag je huisarts om sterke pijnstillers in zetpil vorm.
quote:
In de hoofdpijn fase ja, bij mij is die met 4x een cocktail van 400 ibu en 1000 pcm verdeeld over die 20 uur dat t al met al duurt meestal wel 'te doen'quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik dacht dat migraine zeer pijnlijk was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En morgen weer een dag 😆
Vriendin had gezien dat het elke 2e zaterdag vd maand is! Dus 8 feb weer een pogingquote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrr koud buiten. Maar de nieuwe winterjas die ik al een tijdje in huis heb is heerlijk warm. Wat nieuwe plantjes gekocht want was wel heel kaal. Helaas verkochten ze daar geen gieters. Maandag na het erk (wanneer het nu klopt dat de boten verplaatst zijn) even naar Rataplan om daar te kijken voor zo’n ding. Die van intratuin vind ik lelijk
Oh wat ontzettend (vul maar in) @:blues Dit is ook natuurlijk niet iets dat je er volgende week nog een keer naar toe kunt.
Iew van de afvoer @:vlindertje89 (wel herkenbaar trouwens) en fijn van de plassende kat.
Hier gelukkig een iets betere nacht maar nog niet heel geweldig.
Da’s dan een klein gelukje.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Vriendin had gezien dat het elke 2e zaterdag vd maand is! Dus 8 feb weer een poging
Dat ziet eruit als een fijn apparaatquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:49 schreef fietsie het volgende:
Zo. Er is een nieuwe oven.
En omdat ik die vandaag wilde hebben, reed ik naar Dronten. Daar stond er nog 1 op voorraad; na 2x een Sharp, die beiden eindigden in een vonkenregen, nu maar het grootste alternatief. Een Samsung met een klep die naar voren opent.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er stuk is gegaan. Zeker omdat het de tweede keer is bij jou.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:49 schreef fietsie het volgende:
Zo. Er is een nieuwe oven.
En omdat ik die vandaag wilde hebben, reed ik naar Dronten. Daar stond er nog 1 op voorraad; na 2x een Sharp, die beiden eindigden in een vonkenregen, nu maar het grootste alternatief. Een Samsung met een klep die naar voren opent.
Ik heb het bij deze niet uitgezocht; gezien de grote wolken grijze rook die eruit kwamen is het ding meteen naar buiten gegaan, en heb ik m daarna bij de stort afgeleverd.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er stuk is gegaan. Zeker omdat het de tweede keer is bij jou.
In een oven/magnetron zit verrassend weinig dat kan vonken. En dan niet de aardlek er uit laten klappen.
Achter de mica plaat zit de magnetron buis. Daar kan bij voorverwarmen van de oven geen vonkenregen uit komen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb het bij deze niet uitgezocht; gezien de grote wolken grijze rook die eruit kwamen is het ding meteen naar buiten gegaan, en heb ik m daarna bij de stort afgeleverd.
Bij de vorige was de oorzaak van uitvallen met vonken het achter een mika plaat weggewerkte verwarmingselement bovenin.
Repareren was sowieso al niet het plan aangezien de motor van de draaiplaat inmiddels al meerdere keren vervangen was, en ook de scharnieren niet top meer waren (de deur draaide midden in het looppad)
Ja, de magnatron functie is hier een dagelijks ding, en er is geen plaats voor 2 machines.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:18 schreef derLudolf het volgende:
Waarom geen combi-oven maar een combimagnetron? Gebruik je de magnetron zo veel?
Nee das een andere mica plaat; aan de zijkant.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Achter de mica plaat zit de magnetron buis. Daar kan bij voorverwarmen van de oven geen vonkenregen uit komen.
Bij gebruik van de magnetron en vervuiling van de mica, meestal vet resten, kan er wel vuurwerk ontstaan.
Wat bezielt je toch als je dit soort dingen uithaalt?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:48 schreef Blues het volgende:
Klootzakken![]()
(Is de ambu ingang van mijn ziekenhuis)
https://heemskerk.nieuws.(...)5tJoz13F0yYzgF6mo_QA
Er lopen veel hangjongeren en lijpies rond in mijn werkstadje.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat bezielt je toch als je dit soort dingen uithaalt?
Ben je dan een ontevreden patiënt die z'n gram wil halen of ben je een simpele pyromaan en moet er gewoon iets in de fik? In beide gevallen ben je een idioot…
Uitgeslapen en dayaftermoe. Wasje draaien, rondje lopen, wachten op picnic, beetje pianospelen en lezen.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:20 schreef AnneX het volgende:
Onrustig nachtje vanwege een muizen?feestje onder het dak, naast mijn hoofd.
Lekker spelen met hazelnoten.(denken wij, uit de buurtuin)
En laten rollen. Rrrrrr. Rrrrrr.
Raar eigenlijk, want het dak is geisoleerd met isolatiewol en gipsplaten. Dat er ruimte voor is 😇 .
En dat is dit jaar voor het eerst en sinds de schuur is gerenoveerd.
Alsof ze daar zijn verjaagd.
Affijn, mét slaapgebrek straks soundchecken en vanmiddag optreden.
En? Hopelijk zijn jullie frips en uitgeslapen…
Wow hoe dan? Hoe kan je je blijven concentreren bij zoveel films achter elkaarquote:Op zondag 12 januari 2025 10:11 schreef Sarabi het volgende:
GoedemorgenGisteren een filmmarathon gehouden met vrienden bij ons thuis. We keken de volgende films:
Her
The Fall Guy
Civil War
3000 Years of Longing
Thelma
Allemaal best goede films. Her blijft erg mooi en The Fall Guy was nog grappiger dan ik al had verwacht. En tja Civil War was niet echt leuk om naar te kijken op dit moment. Gaat over een burgeroorlog die in de VS uitbreekt. En dan niet vroeger maar in de huidige tijd.
Leuke dag had je!quote:Op zondag 12 januari 2025 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben medium uitgeslapen. We hebben gisteren een heel leuke dag gehad. We zijn met schoonmoeder en zwager op stap geweest. Naar een escaperoom, voor 3 van ons de eerste keer. Het stond al enorm lang op mijn wensenlijst dus ik was blij dat ik eindelijk slachtoffers had gevonden om mee te escapen. Het was echt heel gaaf. Flink moeilijk ook, we hebben gefaald in onze missie. We dachten dat we maar het hadden gefaald maar we bleken zelfs nog een hele ruimte te hebben gemistDesondanks was het enorm leuk.
We zijn gaan eten bij het restaurant van een kennis. Hij is de zoon van de beste vriend van J's vader. Hij is tegenwoordig chef in een nieuw restaurant in Dordrecht. Het was erg gezellig, lekker en we kregen ook nog een rondleiding van de kennis door het restaurant en het filmhuis dat er bij hoort.
Vandaag een beetje rommelen in huis. We zijn nieuw deurbeslag en een trapleuning aan het uitzoeken. Ik maak een weekmenu. De bank moet van zijn plek, kussens draaien, etc. En helaas moet ik nog even de deur uit voor een klein boodschapje. Dat vind ik altijd zo zonde van de tijd, 3 dingen halen in de supermarkt.
Veel plezier @:anneX! Paradiso toch?
Zal een beetje afhankelijk zijn van het tye Escaproom. Schoonzus deed er ooit één waarbij ze moesten ontsnappen uit een groot complex en dat was wel fysiek (met kruipen e.d.) Ik heb er twee gedaan (1 in Utrecht en 1 in Tilburg) en dat duurde allebei een uurtje. Utrecht was een soort smaak/geur Escaperoom en Tilburg was meer rekenen. Beide niet erg fysiek, misschien de tweede nog het meeste omdat je dan met codes naar een kluis moest rennen, maar dat was 5meterquote:Op zondag 12 januari 2025 12:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuke dag had je!
Ik zit als famuitje ook te kijken naar zo'n escaperoom, maar hoelang duurt zoiets en hoe fysiek is dat?
(ik vraag dit voor 2 brakke oudjes)
De kans op het eerste is groter dan het tweede - échte pyromanen (die dus voldoen aan de DSM criteria) zijn erg zeldzaam.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat bezielt je toch als je dit soort dingen uithaalt?
Ben je dan een ontevreden patiënt die z'n gram wil halen of ben je een simpele pyromaan en moet er gewoon iets in de fik? In beide gevallen ben je een idioot…
Mn collega's zijn fan van dr. Leenartsquote:Op zondag 12 januari 2025 12:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De kans op het eerste is groter dan het tweede - échte pyromanen (die dus voldoen aan de DSM criteria) zijn erg zeldzaam.
Maakt het idd niet beter, beide gevallen is er iets mis met je. Maar gezien het aantal <18-jarigen dat voor (een paar) honderd euro wel een explosief willen laten afgaan bij een huis, lopen er helaas behoorlijk wat van dat soort mensen rond..
@:Lucky_Strike leuke dag gisteren! Heb je nog schaatsen gezien / ga je dat nog terugkijken?
Veel plezier straks @:AnneX!
@:Blues wat zijn jullie goed bezig met PG!
@:Candaasje aah dat zou ik ook heel irritant vinden hoor, first world problems of niet.
Iemand hier die dr Leenarts producten gebruikt? Ik heb voor het eerst een bestelling gedaan. Ik doe nu eigenlijk niks aan huidverzorging, maar heb soms wel een puistje in mn gezicht en heb ook op mn rug veel puistjes, en mn handen zijn super droog en armen/benen ook. Maar ik ben niet zo gewend om geld aan mezelf uit te geven - wel aan dingen als robotstofzuigers haha, maar niet aan verzorging oid. Had dus al paar keer een winkelmandje gevuld en weer leeggehaald, en nu is er hele weekend 1+1 gratis (bij 2x zelfde product). Dus nu toch maar mandje vol gegooid en besteld. Bodyscrub, bodycrème, gezichtsreiniger, handen crème, douche crème en vettende badolie. Ben erg benieuwd
De escape room waar ik een keer was deed de deur wel dicht, maar er zat wel een medewerker continu mee te kijken op schermen. Ik had toen nog behoorlijk last van mijn buik-ziek-angst, en had daarom vooraf gevraagd of je weg kan als je naar de wc zou moeten oid, en toen vertelde hij dat ze gewoon meekijken dus dat ik dan even op de deur moest kloppen en dan kwamen ze 'm open doen. En dat was alweer een paar jaar geleden, kan goed zijn dat de eisen inmiddels wat zijn aangescherpt idd!quote:Op zondag 12 januari 2025 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:AnneX, ze doen de deur bij de escape room niet eens achter je dicht. Dat mag niet vanwege de veiligheid. Je zit echt totaal niet opgesloten. Mijn schoonmoeder was ook bang voor een claustrofobisch gevoel. Maar je hebt daar niet eens tijd voor, het is echt wel doorwerken en er is zo veel te zien.
Oh dat is wel fijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De escape room waar ik een keer was deed de deur wel dicht, maar er zat wel een medewerker continu mee te kijken op schermen. Ik had toen nog behoorlijk last van mijn buik-ziek-angst, en had daarom vooraf gevraagd of je weg kan als je naar de wc zou moeten oid, en toen vertelde hij dat ze gewoon meekijken dus dat ik dan even op de deur moest kloppen en dan kwamen ze 'm open doen. En dat was alweer een paar jaar geleden, kan goed zijn dat de eisen inmiddels wat zijn aangescherpt idd!
Met een groep gaat dat wel makkelijker. Na elke film even kletsen en dan weer door.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow hoe dan? Hoe kan je je blijven concentreren bij zoveel films achter elkaar
Het helpt ook wel dat ik heel goed niets kan doenquote:Op zondag 12 januari 2025 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Lijkt me ook een niet zo fijne film voor momenteel @:sarabi Er gebeuren zulke rare dingen. @:Blues @:Sarabi is natuurlijk een ervaren filmkijker. Ik vind het zo knap, kan daar echt m'n aandacht niet bij houden. In een bioscoop wel, dan kan ik geen kant uit. Maar thuis denk ik "even dit/dat in de vaatwasser doen" "oh daar ligt een pluisje, even schoonmaken" etc.![]()
Komt misschien door een te hoge ademhaling? Gebeurt mij wel eens, moet ik me er echt even toe zetten om door de buik te ademen. Vaak als ik wat gestresst ben natuurlijkquote:Op zondag 12 januari 2025 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb een beetje een rare off dag. Wel vaker gehad, maar dat was al lang geleden. Beetje trillerig. Is morgen ook weer over weet ik.
Op de dagen dat ik wel wat verstopte neus heb maar nog niet 'erg genoeg' vind voor neusspray, gebruik ik de rhino horn, maar ook wel eens zoutneusspray (in bed bv als ik geen zin heb op te staan enzo). Dat werkt dan toch net genoeg om het snot wat losser te maken zodat ik weer kan ademen.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, ik haal verkeerd adem momenteel. Geen stress, maar een verstopte neus en niet verkouden. Dus steeds een beetje achter de adem. Weet dat ik dat kan "oplossen" met neusspray maar daar ben ik al een paar keer verslaafd aan geraakt dus dat voorkom ik liever.
Xylometazoline neusspray helpt juist ook tegen gezwollen neusslijmvliesquote:Op zondag 12 januari 2025 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Het rare is, het is geen snot, ben ook in de verste verte niet verkouden. Denk dat het slijm wat opgezwollen is. Maar ik had di voorheen een paar keer per jaar. Allergietest gehad en niets gevonden, met zo’n camera via m’n neus naar binnen (verschrikkelijk), ook niets te vinden. Maar het was nu al een flinke tijd geleden, al in geen tijden meer aan gedacht. Gaat ook meestal binnen 2-3 dagen vanzelf over.
SPOILER: hotelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zit hier iets van een thermengedoetje, en een dierentuin, en een indoorskibaan, en een hele zwik lelijke formulehotels. Maar wij zitten in een houten geval en in het bos en daar zijn de mensen niet.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 12 januari 2025 17:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik doe bouillon in pan, ik loop naar koelkast om de rest van de bouillon koud te zetten, ik kom terug en de kat staat uit de pan te drinken
Is ook een verslaving van onsquote:Op zondag 12 januari 2025 19:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een actief weekend. Gisteren met B naar de kringloopwinkel, van alles gevonden
quote:Op zondag 12 januari 2025 17:27 schreef sigme het volgende:
De auto heeft een versleten wiellager, we durven niet meer verder te rijden.
Nu hebben we een hotel gevonden waar we dan maar een nachtje blijven, morgen een garage zoeken.In principe kun je met een versleten wiellager wel rijden, zolang er geen speling op zit.SPOILER: hotelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zit hier iets van een thermengedoetje, en een dierentuin, en een indoorskibaan, en een hele zwik lelijke formulehotels. Maar wij zitten in een houten geval en in het bos en daar zijn de mensen niet.
Als reparatie te lang duurt, kan de ANWB de auto ook gewoon terug naar huis transporteren en dan kun je zelf per trein of vliegtuig naar huis.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Mocht je ooit een Leica M tegenkomen voor ¤50, neem hem mee voor mijquote:Op zondag 12 januari 2025 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is ook een verslaving van ons
Er zit hier in de stad eentje die echt ALLES heeft.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tsja, het wiellager maakt nu wel écht veel herrie, en nu trilt ‘t ook wat. Garage gafnet voor de jaarwisseling advies het bij deze zomer aan te pakken bijde apk. Maar dat redden we dus nietquote:Op zondag 12 januari 2025 19:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In principe kun je met een versleten wiellager wel rijden, zolang er geen speling op zit.
Als reparatie te lang duurt, kan de ANWB de auto ook gewoon terug naar huis transporteren en dan kun je zelf per trein of vliegtuig naar huis.
Zolang een lager "zingt" doet deze het nog. Bij trillen en knakken is het einde verhaal. En is stoppen beter om meer schade te voorkomen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, het wiellager maakt nu wel écht veel herrie, en nu trilt ‘t ook wat. Garage gafnet voor de jaarwisseling advies het bij deze zomer aan te pakken bijde apk. Maar dat redden we dus niet![]()
Ik heb geen ANWB die transport dekt; enkel afslepen naar garage, maar dat wil ik graag voor blijven. De reisverzekering (van ANWB) betaalt wel de extra overnachting(en).
We moeten nog ruim 600km. De auto is nu nog heel. En zingen doet ‘ie dus al een tijdje - dat begon voordat we een tripje naar Spanje gingen maken.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Zolang een lager "zingt" doet deze het nog. Bij trillen en knakken is het einde verhaal. En is stoppen beter om meer schade te voorkomen.
Oh ja, als ie trilt dan is ie al dood.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja, het wiellager maakt nu wel écht veel herrie, en nu trilt ‘t ook wat. Garage gafnet voor de jaarwisseling advies het bij deze zomer aan te pakken bijde apk. Maar dat redden we dus niet![]()
Ik heb geen ANWB die transport dekt; enkel afslepen naar garage, maar dat wil ik graag voor blijven. De reisverzekering (van ANWB) betaalt wel de extra overnachting(en).
Ik naarquote:Op zondag 12 januari 2025 20:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er zit hier in de stad eentje die echt ALLES heeft.
Mijn speakers waren gestorven (het plastic van de woofers verkruimelde en kwam eraf vallen) dus ik wilde nieuwe. Echt nieuwe zijn zo ¤200 voor een stel van niet eens heel goede kwaliteit. Nu vonden we een paar voor ¤40 en het klinkt weer prachtig. Er liep ook een meneer rond die ze met ons kon testen en die ons kon adviseren
Daarnaast nog een legpuzzel, bestek en een warmhoudplaatje gekocht. Dat laatste voor de jaarlijkse kaasfondue -- B gaat er nog wel een geaarde aansluiting aan maken. De legpuzzel is een glow-in-the-Dark Eiffeltoren, en het gaat denk ik wel een paar weken duren voor we de lucht gelegd hebben
Het is wel leuk als je dingen hebt die je standaard graag bij de kringloopwinkel haalt. Ik heb een "oude" bestekset en kan in hun bestekbakken vaak wel wat extra's bij elkaar rapen. Dit keer 2 messen (goed, want die zijn zeldzamer) en 2 vorken.
Waar zoeken jullie naar in een kringloopwinkel?
Mijn vrouw heeft ook die hobby, echter er is geen optimale verhouding tussen het volume spullen dat ze er koopt. en de beschikbare ruimte c.q. het volume spullen dat ze naar de stort afvoertquote:Op zondag 12 januari 2025 19:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is dat ik weet hoe het bedrijf aan de overkant heet, tot een half uur geleden kon ik dat niet zien. Is denk ik 200m verderop en de letters zijn 2m hoogquote:Op maandag 13 januari 2025 09:14 schreef Tele6 het volgende:
Wat een prachtige ochtend is het trouwens. Laagstaande, enorme maan. Prachtige kleuren wolken. Alles bedekt met een laagje wit en hier en daar wat mist
Die mensen achter je wachten maar even die dertig seconden of een minuut extra. Hebben die ook even een verplichte mini breakquote:Op maandag 13 januari 2025 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Een vraag. Ben ik een aso?
Ik heb een grote koffiemok en ik doe dus altijd twee porties koffie uit de automaat. Maar het is zo'n chique automaat die zelf maalt, dus dat duurt wel even. Ik vind dat niet erg, lekker even niksen terwijl de koffie loopt. Maar soms staat er een hele rij.
Één koffie tappen ipv twee als er een rij staat? Of accepteren dat er een rij vormt?
Jij staat er ook minder vaak waarschijnlijk. Dus accepteer die rij. Wij hebben ook zo'n apparaat, duurt volgens mijn nog geen minuutquote:Op maandag 13 januari 2025 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een grote koffiemok en ik doe dus altijd twee porties koffie uit de automaat. Maar het is zo'n chique automaat die zelf maalt, dus dat duurt wel even. Ik vind dat niet erg, lekker even niksen terwijl de koffie loopt. Maar soms staat er een hele rij.
Één koffie tappen ipv twee als er een rij staat? Of accepteren dat er een rij vormt?
Gewoon niet eens mentaal registreren dat er een concept als "rij" ontstaat, total denyal.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik zie de huizen aan de overkant nauwelijks en da's ca 50 meter.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is dat ik weet hoe het bedrijf aan de overkant heet, tot een half uur geleden kon ik dat niet zien. Is denk ik 200m verderop en de letters zijn 2m hoog
Jazeker!!quote:Op maandag 13 januari 2025 09:14 schreef Tele6 het volgende:
Wat een prachtige ochtend is het trouwens. Laagstaande, enorme maan. Prachtige kleuren wolken. Alles bedekt met een laagje wit en hier en daar wat mist
En volgens mij was het @:vlindertje89 die dit regelmatig benoemt, maar het is ECHT alweer langer licht!
Ik kan nu in het licht naar werk fietsen om 8:00 en als ik op tijd vertrek is het ook nog licht!
https://www.mobiel.nl/smartphone/kleine-telefoonsquote:Op maandag 13 januari 2025 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet een nieuwe telefoon maar ik vind dat altijd verschrikkelijk. Duur, wat is de beste keuze en waarom zijn ze allemaal zo GROOT.
Ahh ja dat vind ik ook altijd lastig.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:54 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet een nieuwe telefoon maar ik vind dat altijd verschrikkelijk. Duur, wat is de beste keuze en waarom zijn ze allemaal zo GROOT.
Thanks.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh ja dat vind ik ook altijd lastig.
Ik neem meestal de tweakers best Buy Guide voor mijn budget als uitgangspunt. Maar heel eerlijk heb ik tot nu toe nog nooit eentje gekocht waar ik niet tevreden mee was, dus ik denk dat je ook niet zo snel een echt verkeerde keuze maakt.
Waar ik bij mn huidige op heb gelet bij doorhakken knoop nadat ik er 2 uit de best Buy Guide had geplukt, was accuduur en oplaadsnelheid. Daar was de een duidelijk beter op dan de ander. Ik heb nu een Nothing Phone (1) en vind 'm echt top. De ander was een Google Pixel. Maar die had geen snelladen. De Nothing Phone kan volgens tweakers test in een half uur opladen naar 68%, dus dat vond ik wel echt heel handig.
En ja, die grootte. Echt kleine zijn er op Android gewoon überhaupt niet echt meer..
Succes met kiezen!
Soms voel ik me hier zo lekker jongquote:Op maandag 13 januari 2025 10:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.mobiel.nl/smartphone/kleine-telefoons
En sjah, een complete generatie is niet meer bereid achter een laptop / pc te gaan zitten, maar de hoeveelheid data input / output is verveelvoudigd, dus je hebt voor die groep toch aardig wat scherm realestate nodig om voldoende hoeveelheden informatie in 1 keer te tonen
Sjah, ik vind het toch best lastig dat als de kerntaken van een medewerker te definieren zijn als "het opleveren van A4-formaat gebaseerde documenten" de aanpak die gevolgd wordt gebaseerd is op gepriegel op een telefoon.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Soms voel ik me hier zo lekker jong
Een fijne bijkomstigheid van het naar Spanje verhuizen is dat ik gisteren om kwart voor zeven fotos van de zonsondergang heb gemaakt - de winterdagen zijn hier fors langer licht.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jazeker!!
Vergeleken met de dag dat de zon het laatste op kwam, komt hij 5 minuten eerder op, maar het voelt voor mij ook als een groter verschil.
Vergeleken met de dag dat de zon het vroegst onder ging, gaat hij al 27 minuten later onder!
Over een week gaat de zon alweer 7 minuten eerder op en 11 minuten later onder dan nu.
Over twee weken alweer 16 minuten eerder op en 23 minuten later onder dan nu.
En over een maand alweer 45 minuten eerder op en 55 minuten later onder dan nu!
Hier overigens strakblauw en zon![]()
Dit klinkt als een mooi plan. Ik hoop dat het ook zo uitpaktquote:Op maandag 13 januari 2025 07:40 schreef sigme het volgende:
Mogguh.
Straks maar eens op zoek naar een garage. We hebben er eentje op het oog, die doet dépannage. Maar wij rijden een Subaru dus onderdelen zullen sowieso wel besteld moeten wordenOns plan is dat we de auto daar achterlaten en dan de 6km naaar ons hotel lopen, via de supermarkt, en dan verschansen wij ons in ons hotel totdat ze bellen dat de voiture weer prêt is. We hebben dit hotel uitgekozen omdat de kamers kitchenettes hebben -we kunnen hier normaal koken. Als we eten hebben
quote:Op maandag 13 januari 2025 09:40 schreef Tele6 het volgende:
Heb ik ook vaak. Gewoon blijven staanquote:Op maandag 13 januari 2025 09:44 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Die mensen achter je wachten maar even die dertig seconden of een minuut extra. Hebben die ook even een verplichte mini break
Zo ver zo goed.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit klinkt als een mooi plan. Ik hoop dat het ook zo uitpakt
Dat deed ik laatst met het croissant deeg uit zo'n blikje croissantdeegquote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Gisteravond pizza gemaakt, had wat deeg over en een pizza extra gemaakt.
Mee naar het werk, dubbelgevouwen tussen de grill, das een prima lunch
Nog ontzettend veel lekkerder is onder de sjem clotted creamquote:Op maandag 13 januari 2025 13:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat deed ik laatst met het croissant deeg uit zo'n blikje croissantdeeg
En dan sjem erop
Sorry maar dat ehm, is denk ik 1 van de weinige substanties die ik heel ver buiten mijn keuken houdtquote:Op maandag 13 januari 2025 13:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog ontzettend veel lekkerder is onder de sjem clotted cream
Wegens niet lekker of te lekker?quote:Op maandag 13 januari 2025 13:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sorry maar dat ehm, is denk ik 1 van de weinige substanties die ik heel ver buiten mijn keuken houdt
Wegens echt heel heel vies. Op heel korte afstand gevolgd door Creme Fraiche en kwark (en alle derivaten en vormen die er op lijken) .quote:
Alsof ik mijn ouders hoorquote:Op maandag 13 januari 2025 13:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wegens echt heel heel vies. Op heel korte afstand gevolgd door Creme Fraiche en kwark (en alle derivaten en vormen die er op lijken) .
Gisteravond naar mijn vaste pizzeria geweest voor een pizza, zegt de ouwe Italiaan: "Deze dames zijn de nieuwe eigenaressen. We gebruiken nu veel betere ingrediënten, je zal het verschil echt merken!".quote:Op maandag 13 januari 2025 12:53 schreef derLudolf het volgende:
Gisteravond pizza gemaakt, had wat deeg over en een pizza extra gemaakt.
Mee naar het werk, dubbelgevouwen tussen de grill, das een prima lunch
Vind je roomboter ook vies?quote:Op maandag 13 januari 2025 13:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wegens echt heel heel vies. Op heel korte afstand gevolgd door Creme Fraiche en kwark (en alle derivaten en vormen die er op lijken) .
Er is veel roomboter die een bijsmaakt heeft die ik echt helemaal niet kan waarderen ja.quote:
Ja, dat kan heel goed.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is veel roomboter die een bijsmaakt heeft die ik echt helemaal niet kan waarderen ja.
Een geurtje wat "is dit nog wel goed" triggered bij mij.
Zelfs als ik er in bak; het komt vaker voor met in Duitsland gekochte boter dan het huismerk van de AH merk ik.quote:
het "bekende" potje wat hier te verkrijgen is vind ik erg lekker. Niet 100% maar ook in UK wel eens gehad die ik echt niet lekker vond.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vind je roomboter ook vies?
Echt goeie clotted cream heb ik in Nederland nog nooit gevonden. In Engeland krijg je het bij een afternoon tea maar bijv. ook bij een toetje als sticky toffee pudding. Goddelijk.
Ik val met mijn neus in de boter...quote:Op maandag 13 januari 2025 13:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is veel roomboter die een bijsmaakt heeft die ik echt helemaal niet kan waarderen ja.
Een geurtje wat "is dit nog wel goed" triggered bij mij.
Deze koop je in de Engelse supermarkt.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
het "bekende" potje wat hier te verkrijgen is vind ik erg lekker. Niet 100% maar ook in UK wel eens gehad die ik echt niet lekker vond.
Dit ja.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:13 schreef borisz het volgende:
Lunchwandeling. Zon
. Blauwe lucht
. Geen wind
.
en smack?quote:Op maandag 13 januari 2025 14:28 schreef fietsie het volgende:
Komende week kunnen uk en ik iedere avond samen eten; nu nog even bedenken wat we dan gaan eten.
Ze riep dit weekend wel iets over pasta, dus ik begin de week maar met "macaroni zoals oma dat maakte". Met een pakje
Met smack?quote:Op maandag 13 januari 2025 14:28 schreef fietsie het volgende:
Komende week kunnen uk en ik iedere avond samen eten; nu nog even bedenken wat we dan gaan eten.
Ze riep dit weekend wel iets over pasta, dus ik begin de week maar met "macaroni zoals oma dat maakte". Met een pakje
Wat is het toch fijn dat ze op die manier rekening met je houden.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Morgen ook niet naar de boten. Andere teamleider kwam daar binnen en zei "Kaatje komt toch niet"?
Voor donderdag kijken we het even aan, misschien zijn ze dan weer terug op de oude plek of een minder steile loopplank.
Ja, ben daar ook heel blij mee. En ook dat ik gewoon vandaag heb kunnen werken. De bezetting is best lastig (2 teamleiders zijn grotendeels uitgevallen).quote:Op maandag 13 januari 2025 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is het toch fijn dat ze op die manier rekening met je houden.
Fijn idd Kaat!quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ben daar ook heel blij mee. En ook dat ik gewoon vandaag heb kunnen werken. De bezetting is best lastig (2 teamleiders zijn grotendeels uitgevallen).
En als ik dan denk aan een mevrouw in California die ik vanochtend op de BBC zag. Auto weg, huis weg, alleen kleding die ze aan had, maar ze moest wel van de baas komen werken anders ontslag.
Top Kaat, dat men zuinig is op je. 👍🏼quote:Op maandag 13 januari 2025 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ben daar ook heel blij mee. En ook dat ik gewoon vandaag heb kunnen werken. De bezetting is best lastig (2 teamleiders zijn grotendeels uitgevallen).
En als ik dan denk aan een mevrouw in California die ik vanochtend op de BBC zag. Auto weg, huis weg, alleen kleding die ze aan had, maar ze moest wel van de baas komen werken anders ontslag.
De PSA in de productnaam, ik vind het wel wat. 'cirrose-wodka', 'kankersigaret', 'parkinson-roundup'.quote:Op maandag 13 januari 2025 13:44 schreef derLudolf het volgende:
Clotted cream klinkt ook wel goor ergens
Tegenwoordig heet het Stellantisquote:Op maandag 13 januari 2025 18:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De PSA in de productnaam, ik vind het wel wat. 'cirrose-wodka', 'kankersigaret', 'parkinson-roundup'.
Public Service announcement.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tegenwoordig heet het Stellantis
Of wat bedoel jij met psa?
Mooiquote:Op maandag 13 januari 2025 19:32 schreef sigme het volgende:
In de categorie verkeersborden geef ik u: fietser te voet.
[ afbeelding ]
Ja, die moest ik even opzoekenquote:Op maandag 13 januari 2025 19:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je had toch eens een topic over verkeersborden over geopend?
Bijzonder, het doet me aan fietsacrobaten denken:quote:Op maandag 13 januari 2025 19:32 schreef sigme het volgende:
In de categorie verkeersborden geef ik u: fietser te voet.
[ afbeelding ]
Het valt allemaal toch wel mee?quote:Op maandag 13 januari 2025 21:53 schreef AnneX het volgende:
En vanavond kwam Catherine Keyl - wie? - voorbij.
Wat is er met haar (gezicht) gebeurd!
Edit: gelukkig weet google het antwoord!
…”Ik heb een halslift gedaan en mijn ogen laten liften. Ik laat ook altijd tussen mijn ogen een filler inspuiten, anders krijg ik zo'n frons, dat vind ik lelijk. Bovendien zie ik er dan beter uit…”
Zij is 78 jaar oud en geeft zichzelf nu een 8 voor uiterlijk. Hemeltje.
Wat een vreemd zelfbeeld.
Nou, al pratend bij Renze aan tafel…het is niet om aan te zien.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het valt allemaal toch wel mee?
[ afbeelding ]
Op je 78e zonder schmink en/of ingrepen zijn er maar weinig die naturel nog op TV willen/kunnen.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, al pratend bij Renze aan tafel…het is niet om aan te zien.
En dan gaat zij nog volledig in de schmink.
Naturel zal het niet om aan te zien zijn. Ben ik al niet zónder plastische chirurgie.
Wat zit je weer te zeuren, ze doet het nog hartstikke leuk op de tv, bij de tijd en weet haar mannetje te staan bij b.v. Derksen. Leuk mens zo!quote:Op maandag 13 januari 2025 21:53 schreef AnneX het volgende:
Sigme in een skihut zónder sneeuw. Succes morgen met de reparatie.
Ondertussen kijk ik naar Moslims op npo3. Wat een gedoe zeg!
Alfavrouwen!![]()
En vanavond kwam Catherine Keyl - wie? - voorbij.
Wat is er met haar (gezicht) gebeurd!
Edit: gelukkig weet google het antwoord!
…”Ik heb een halslift gedaan en mijn ogen laten liften. Ik laat ook altijd tussen mijn ogen een filler inspuiten, anders krijg ik zo'n frons, dat vind ik lelijk. Bovendien zie ik er dan beter uit…”
Zij is 78 jaar oud en geeft zichzelf nu een 8 voor uiterlijk. Hemeltje.
Wat een vreemd zelfbeeld.
Ik zag haar een tijd geleden voor het eerst na lange tijd en herkende haar aan haar stem.😉quote:Op maandag 13 januari 2025 22:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, al pratend bij Renze aan tafel…het is niet om aan te zien.
En dan gaat zij nog volledig in de schmink.
Naturel zal het niet om aan te zien zijn. Ben ik al niet zónder plastische chirurgie.
Dat! En toen moest ik 3x kijken…quote:Op maandag 13 januari 2025 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag haar een tijd geleden voor het eerst na lange tijd en herkende haar aan haar stem.😉
Dat was ie. De zonsopkomst ook.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nog steeds vroeg.
En koud op de fiets
Volle maan is wel erg mooi.
Ja hoi #steektvingeropquote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:18 schreef Lonaa het volgende:
Er waren hier in de SC een aantal mensen met lipoedeem, toch?
Uk is genezenquote:Op maandag 13 januari 2025 14:28 schreef fietsie het volgende:
Was een wolfmaanquote:Op dinsdag 14 januari 2025 07:13 schreef Tele6 het volgende:
Nog steeds vroeg.
En koud op de fiets
Volle maan is wel erg mooi.
quote:It's today! #Mars and the full #WolfMoon meet. Watch them pair up - and from some parts of the world, watch as the moon goes in front of Mars today, January 13. It'll be visible to the unaided eye, although Mars may be hard to see in the light of the full moon. Read about it and see videos here: https://earthsky.org/.../visible-planets-tonight-mars.../
Iewww groentequote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uk is genezenVoortaan kan macaroni ook prima zonder pakje, was haar stelling.
"******** wat zout" is de korte samenvatting
En dan had ik er nog 400 gram verse groente -bij- gedaan ook
Da's een fietspad dat zo gemaakt is dat je als fietser overal door kunt rijden. De auto's moeten stoppen. Meestal over een wat langer traject. We hebben er hier diverse vanuit de binnenstad naar Nijmegen, naar voorbij Zevenaar en er zijn nog een paar in de planning. Dus als fietser hoef je nauwelijks af te stappen voor auto's, stoplichten etc. Echt heel fijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:36 schreef Blues het volgende:
Ik weet ook niet wat een snelfietspad is
Maar is het een fietspad? Want dat het een goede route is zegt niks.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's een fietspad dat zo gemaakt is dat je als fietser overal door kunt rijden. De auto's moeten stoppen. Meestal over een wat langer traject. We hebben er hier diverse vanuit de binnenstad naar Nijmegen, naar voorbij Zevenaar en er zijn nog een paar in de planning. Dus als fietser hoef je nauwelijks af te stappen voor auto's, stoplichten etc. Echt heel fijn.
Gaf geen voorrang. Er staan strepen op de weg, haaientanden, waarschuwingsborden etc en het is ook een fietspad (rood asfalt dus). Maar hij/zij stopte dus niet voor het stopteken/haaientanden maar stak het fietspad over.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar is het een fietspad? Want dat het een goede route is zegt niks.
Wat deed die auto fout? Geen voorrang verlenen terwijl de fietsers voorrang hadden? Op het fietspad rijden?
Hier in de omgeving zijn delen van zo'n doorfietsroute (zo heten ze hier) *geen* fietspad; het zijn dan wel van die wegen die dan zijn aangemerkt als 'fietsstraat', maar daar mogen dus ook auto's rijden. En juridisch bestaat er geen 'fietsstraat'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ‘mogen’ die wel weg.
Oh no!!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:46 schreef sigme het volgende:
Oh ja. Auto is niet snel te repareren, misschien wel helemaal niet te repareren.
ANWB is nu aan het uitrekenen of ze 'm nog naar Nederland willen transporteren voor ons, of dat zij alleen willen opdraaien voor sloopkosten hier in Frankrijk. En ze regelen een huurbakkie voor ons zodat we morgen naar huis kunnen.
Dat is dus GEEN fietspad. Een 'auto te gast' is passief-agresieve nudging, maar juridisch is het niks. Als er auto's mogen rijden, is het geen fietspad.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Een ander deel van dat pad (ca 1 km verderop) is ook fietspad waar een bord staat "auto te gast". Snappen veel mensen ook niet
Dat snappen veel fietsers niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is dus GEEN fietspad. Een 'auto te gast' is passief-agresieve nudging, maar juridisch is het niks. Als er auto's mogen rijden, is het geen fietspad.
Maar dat was niet het deel waar het bijna ongeluk plaatsvond.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is dus GEEN fietspad. Een 'auto te gast' is passief-agresieve nudging, maar juridisch is het niks. Als er auto's mogen rijden, is het geen fietspad.
Geen fijn einde van dit avontuurquote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:21 schreef sigme het volgende:
De auto wordt gerepatrieerd. Binnen 3 weken is ‘ie thuis![]()
@:kaatje1 het is een oude bak, Subaru uit 2001.
Wij mogen morgen per taxi naar de huurauto. Dan met de huurauto langs de eigen auto, om de bagage er uit te halen en dan kunnen we op pad. Donderdag heb ik de eerste lesdag van een vierdaagse cursus, duur & door werk betaald.
Jeetje, wat een gedoe!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:21 schreef sigme het volgende:
Wij mogen morgen per taxi naar de huurauto. Dan met de huurauto langs de eigen auto, om de bagage er uit te halen en dan kunnen we op pad. Donderdag heb ik de eerste lesdag van een vierdaagse cursus, duur & door werk betaald.
Never a dull moment…quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:21 schreef sigme het volgende:
Tussen Haarlem en Amsterdam loopt er één langs de Haarlemmerweg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:36 schreef Blues het volgende:
Ik weet ook niet wat een snelfietspad is
Opgezocht en weer wat geleerdquote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tussen Haarlem en Amsterdam loopt er één langs de Haarlemmerweg.
Een brede strook rood asfalt, waar je elkaar makkelijk kan inhalen…
Jawel. Als automobilist mag je over een fietspad rijden. Ze mogen er alleen niet op stoppen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Afgeschreven van wegen een wiellager is ook onzin. In het ergste geval gaat er een vervangend naafhuis van de sloop op. Maar dan moet de garage wel willen. Doorrijden naar Duitsland indien mogelijk geeft vaak betere reparatie mogelijkheden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:21 schreef sigme het volgende:
Het punt is dan ook niet dat wiellagerquote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Afgeschreven van wegen een wiellager is ook onzin. In het ergste geval gaat er een vervangend naafhuis van de sloop op. Maar dan moet de garage wel willen. Doorrijden naar Duitsland indien mogelijk geeft vaak betere reparatie mogelijkheden.
Stierenpoep.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Das naarquote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik bijt net echt heel hard op mijn tongvoelt altijd zo dom.
Hopelijk stopt het bloeden in ieder geval snel.
Auw da's echt k...quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:08 schreef Sarabi het volgende:
Ik bijt net echt heel hard op mijn tongvoelt altijd zo dom.
Hopelijk stopt het bloeden in ieder geval snel.
Dat maakt het nog steeds geen fietspad.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 19:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stierenpoep.
Er zijn genoeg gemengde gebieden waar auto's onder afwijkende voorwaarden gebruik van mogen maken. Denk aan het Stationsplein in Leeuwarden, of de Teillingerstraat in Rotterdam. Dit is geen weg, maar een fietspad. Automobilisten mogen er wel gebruik van maken, maar fietsers hebben er op alle punten voorrang, en mogen er niet door auto's ingehaald worden. Door een beperking op de autos te leggen kan je zo in een bepaald gebied een verkeersluwe situatie creëren die veiliger is, zonder het gebied onbereikbaar te maken.
Ja, maar daar hebben we het toch niet over? Een auto die geen voorrang verleent, duidelijk, geen vragen over.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan vanuit maps geen foto plaatsen want die foto is van toen het nog in aanbouw was.
Maar we hebben het over een (snel) fietspad dat langs een weg loopt. Iemand op die weg wilde links afslaan richting de hoge school over het (snel) fietspad. Dat kan, maar voordat de auto over het fietspad gaat komt die haaientanden tegen. Maar meneer/mevrouw stopte niet, reed door.
We hebben het denk ik (ik in elk geval hierboven) ook niet meer over dit specifieke voorval. Meer over de juridische betekenis van een fietsstraat in het algemeenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan vanuit maps geen foto plaatsen want die foto is van toen het nog in aanbouw was.
Maar we hebben het over een (snel) fietspad dat langs een weg loopt. Iemand op die weg wilde links afslaan richting de hoge school over het (snel) fietspad. Dat kan, maar voordat de auto over het fietspad gaat komt die haaientanden tegen. Maar meneer/mevrouw stopte niet, reed door.
Dat ding tussen Nijmegen en Arnhem is een knullig aangelegd fietspad. Met correcte bebording dat het een fietspad is. En duidelijk wie voorrang heeft.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:43 schreef Kaatje1 het volgende:
De stukken die ik gebruik (niet Arnhem/Nijmegen) vind ik heel fijn. Kan doorfietsen, hoef niet iedere keer af te stappen (kijk natuurlijk wel goed uit)quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat ding tussen Nijmegen en Arnhem is een knullig aangelegd fietspad. Met correcte bebording dat het een fietspad is. En duidelijk wie voorrang heeft.
Alleen op papier ziet het er overzichtelijk uit. In de praktijk is het een ramp gebleken. En niemand lijkt er iets aan te willen doen.
Het stuk rond Elst heeft kruisingen achter bruggetjes en achter bomen verstopt. Geen enkele verkeersdeelnemer kan de ander zien aankomen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De stukken die ik gebruik (niet Arnhem/Nijmegen) vind ik heel fijn. Kan doorfietsen, hoef niet iedere keer af te stappen (kijk natuurlijk wel goed uit)
Dat ziet er schattig uit. Waarschijnlijk groter dan het op de foto lijkt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:58 schreef sigme het volgende:
Iets heel anders; sneak preview van ons beoogde landhuisje
[ afbeelding ]
Het is echt een landhuisje. Wel wat werk/schuurruimte erbij, maar het huisgedeelte is echt iets voor ons: kleinquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat ziet er schattig uit. Waarschijnlijk groter dan het op de foto lijkt.
Houden jullie je huidige huisje dan ook aan?
Efteling vibes.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:58 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, dat ziet er heel 'cozy' uit.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:58 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
De casetaquote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is echt een landhuisje. Wel wat werk/schuurruimte erbij, maar het huisgedeelte is echt iets voor ons: klein
Welk huidige huisje bedoel je? De hut op de hei, het pied a terre of de Spaanse caseta?
Antwoord is overigens dat we voornemens waren om het pied-a-terre dan af te stoten maar ik denk dat we dat toch maar niet gaan doen![]()
Het is vooral een borrelquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Mooi @:sarabi maar hoe gaat dat praktisch in zijn werk? Kan me er geen voorstelling van maken
Ik dacht al, is het in de rai of zo, want dan zou je toch best wel een flinke ruimte nodig hebbenquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is vooral een borrel![]()
We zijn allemaal wel in de ruimte aanwezig en er is geholpen bij het recept maken. Maar er zijn er maar een paar die echt brouwen vandaag.
Als je voor ¤20 veel klanten wilt opzadelen met dikke rekeningen ben je ook wel erg goedkoop.quote:
Ik las het. Zou ook wel flink nadenken wanneer dat advies zou komen. Gelukkig mag ik zelf beslissen en ik zou het (voor mezelf gesproken) nooit doen om een kat/hond zware behandelingen te laten ondergaan “omdat het kan”. Geloof niet dat er dieren zijn die blij naar een dierenarts gaan om omdat een dier iedere keer weer aan te doen lijkt me niet dier vriendelijk.quote:
Gezien de vestigingsplekken van de bedrijven die er achter zitten vraag ik mij af of belasting überhaupt betaald wordt. Iets met mijn oud werkgever, Ierland, Nederland en sandwiches.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:58 schreef derLudolf het volgende:
Te besteden voor teamactiviteiten. Wat doe je überhaupt voor dat bedrag. Die activiteiten kunnen ze mooi van de winst aftrekken, scheelt weer belasting
En dan na deze transactie een dutje en dan tegen 15:00 de volgende client? Of is dat iets van vroeger ?quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Notariële zaken nemen hier wat meer tijd in dan in Nederlandanderhalf uur verder.
Kleine zaken zijn zo tot 16u dicht, hoe dat bij de notaris gaat weet ik nietquote:Op woensdag 15 januari 2025 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dan na deze transactie een dutje en dan tegen 15:00 de volgende client? Of is dat iets van vroeger ?
Gaan jullie ook mee in de flow van siesta en zo?quote:Op woensdag 15 januari 2025 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kleine zaken zijn zo tot 16u dicht, hoe dat bij de notaris gaat weet ik niet
Behalve Willem (hypergevoelig), gaan al onze honden met plezier naar de dierenartsquote:Op woensdag 15 januari 2025 11:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geloof niet dat er dieren zijn die blij naar een dierenarts gaan om omdat een dier iedere keer weer aan te doen lijkt me niet dier vriendelijk.
Neuh, toen we in La Camocha woonde ging ik dan altijd naar de supermarkt want lekker rustigquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaan jullie ook mee in de flow van siesta en zo?
Bij ons in de praktijk zie ik wel eens kwispelende honden maar ook wel een wanhopig baasje met een hond die vanaf 10 meter van de voordeur van de praktijk geen poot meer wenste te verzettenquote:Op woensdag 15 januari 2025 14:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Behalve Willem (hypergevoelig), gaan al onze honden met plezier naar de dierenartsZe vinden het ook geen probleem als ze onderzocht worden. Maar goed, vrouwlief is degene die dat voor elkaar krijgt (en ook met honden van baasjes die haar hiervoor raadplegen)
Deed me toch wel wat toen ik het las. Veelste jong....quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:39 schreef Kaatje1 het volgende:
PffffMartijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker: 'Ik word niet meer beter' https://www.nu.nl/media/6(...)niet-meer-beter.html
Dat had ik ook.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Deed me toch wel wat toen ik het las. Veelste jong....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@sigme Succes met de terugreis en hopelijk kan jullie auto gemaakt worden.
Mijn auto is inmiddels bijna 17 jaar oud en wordt deze week vervangen door een van ruim 5 jaar oud. Ik was geschrokken van de prijzen voor 2dehands auto's!
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 16-01-2025 07:35:58 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 15-01-2025 19:26:12 ]
quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:48 schreef Yinny het volgende:
Dank jullie wel dat jullie aan mij dachten…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was een gezellige dag. Ook werd het etiket onthuld. Met een kunstwerk van Cesar Zuiderwijk er op.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:14 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Onderweg naar Amsterdam om daar met 90 Nederlandse brouwerijen te brouwen voor een goed doel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op woensdag 15 januari 2025 18:48 schreef Yinny het volgende:
Dank jullie wel dat jullie aan mij dachten....wat minder goed nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:sigme Succes met de terugreis en hopelijk kan jullie auto gemaakt worden.
Mijn auto is inmiddels bijna 17 jaar oud en wordt deze week vervangen door een van ruim 5 jaar oud. Ik was geschrokken van de prijzen voor 2dehands auto's!![]()
Sterkte met alles.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 16-01-2025 07:36:36 ]La derecha oprime, la izquierda libera
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |