Even mijn favoriete groep in de opquote:Op donderdag 9 januari 2025 17:27 schreef Blues het volgende:
Ho Ho das MIJN buuv
Oh je bent aan het editten en lekker aan het stangen.
Jammer ja, em jullie hadden toch ook al de nieuwjaars sessie afgelopen maandag!?quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:45 schreef Blues het volgende:
Morgen na het werk werkoverleg.
De dagen rouleren zodat iedereen er wel een keer bij is, maar jongens moet dat op vrijdag...
Nee, vorige week donderdag in het restaurant t/o zkh.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer ja, em jullie hadden toch ook al de nieuwjaars sessie afgelopen maandag!?
Nee ik bedoel die sessie dat jullie eerder op het werk moesten zijn met jullie plannen/voornemens voor het komende jaarquote:Op donderdag 9 januari 2025 20:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, vorige week donderdag in het restaurant t/o zkh.
Oh dat, ja dat was de dagstart. Die is er elke dag als TL werkt, maar nu 'verplicht' voor iedereen 15 minuten eerder komen en een goed voornemen vertellen. Voor alle 3 de poli's op onze werkvloer.quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee ik bedoel die sessie dat jullie eerder op het werk moesten zijn met jullie plannen/voornemens voor het komende jaar
Oef, ik dacht dat het alleen het ging over het nieuwe jaarquote:Op donderdag 9 januari 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat, ja dat was de dagstart. Die is er elke dag als TL werkt, maar nu 'verplicht' voor iedereen 15 minuten eerder komen en een goed voornemen vertellen. Voor alle 3 de poli's op onze werkvloer.
Dit werkoverleg is alleen met onze eigen poli, die rouleert per dag om de 6 weken ongeveer.
Ik had het idee dat dit voor het eerst was en dat jullie met z’n allen elkaars goede voornemens gingen bespreken in een soort kringgesprek.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:56 schreef Blues het volgende:
Zo'n dagstart is wel ff goed hoor.
Korte mededelingen die hij heeft, alle 3 de poli's ff langs hoe de bezetting die dag is en of er nog bijzonderheden zijn. Kan vanalles zijn dat je kwijt wilt.
Belangrijk ookquote:Op donderdag 9 januari 2025 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had het idee dat dit voor het eerst was en dat jullie met z’n allen elkaars goede voornemens gingen bespreken in een soort kringgesprek.
Wij zijn bij spreekuur ook altijd eerder, om tijd te nemen voor een kop koffie en nieuwe regls vanuit de overheid te bespreken
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:07 schreef Blues het volgende:
We zitten hier met 6 collega's ? Waar er 6 horen te zijn ?
BEL DE KRANT![]()
![]()
Ahh vervelend is datquote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Was heel vroeg wakker maar na een tijdje toch weer ingeslapen. Toen een hele rare, nachtmerrie achtige droom. Had beter om 6 uur uit bed kunnen gaan
Verbijsterend😳quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:07 schreef Blues het volgende:
We zitten hier met 6 collega's ? Waar er 6 horen te zijn ?
BEL DE KRANT![]()
![]()
Slim, voorzichtig aan!quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Lijf doet het nog niet helemaal lekker dus toch maar de Picnic besteld. Vandaag nog even rustig aan en dan morgen weer iets doen
Ja! Hij zit heerlijk, ligt heerlijk.quote:
t was van de week ook op het nieuws te zien. Omdat de meeste mensen tegenwoordig online boeken heeft het weinig toegevoegde waarde voor standhouders.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:33 schreef MadMaster het volgende:
Mocht iemand nog plannen hebben om de Vakantiebeurs te bezoeken: Doe het niet!
Wat een aanfluiting is dat tegenwoordig met een halvering van de standhouders t.o.v. pre Corona.
Na ruim een uurtje hadden we het wel gezien…
Dat nieuws item heb ik dan helaas gemist.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Da
[..]
t was van de week ook op het nieuws te zien. Omdat de meeste mensen tegenwoordig online boeken heeft het weinig toegevoegde waarde voor standhouders.
Gelukkig is er met uk zelf niks gebeurd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:44 schreef fietsie het volgende:
Ja schrikken voor uk vooral; en best kostbaar![]()
Sinds 2005 heb ik nu 2 van die grote Sharps versleten...
Nee die wilde alleen leren hoe je een groep uitzet in de meterkastquote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Gelukkig is er met uk zelf niks gebeurd.
Heb je een goede bodemkwaliteit juist!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Heiig buiten met een zacht zonnetje.
Kan goed zien dat hier flink wat mollen wonen. Onder alle vier grasvelden waar ik op uitkijk is het feest geweest de afgelopen tijd. Kan me voorstellen wanneer het in je tuin is, dat niet echt grappig is.
Wat grappig om te weten. Op deze grasvelden waren een paar jaar geleden ook veel molshopen, daarna een stuk verderop maar nu weer hier. Ze zullen, na de werkzaamheden aan de doorgaande weg, nu weer hun plekjes zoeken.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Heb je een goede bodemkwaliteit juist!
Als je een strak gazon wil zonder biodiversiteit is het matig, maar anders enkel een goed teken.![]()
(En hoe harder je ze gaat bestrijden, hoe meer last je krijgt want er komen dan telkens nieuwe mollen die eerst weer verkenningstunnels gaan graven, met de hopen tot gevolg. Gesettelde mollen maken minder molshopen.)
Zijn (haar?) grote broer staat in Buenos Airesquote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:00 schreef sigme het volgende:
Culinair verantwoorde foto:
[ afbeelding ]
We liepen geheel toevallig langs een opvallend gebouw, bleek het de overdekte markt te zijn.
[ afbeelding ]
Kon je niet een van Golfers olifantenpijnstillers nemen?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:13 schreef Blues het volgende:
Kennen jullie die mop van die Blues die met vriendin gezellig zou lunchen en daarna naar het inloopkoor zou gaan?
Die kreeg vanochtend een flinke migraine aanval.
Heb haar in alle ellende van kwaadheid en frustratie huilend opgebeld dat het niet ging, nog zeker een half uur tot bijna kotsen aan toe van woede en verdriet liggen janken op bed. Paar uur blijven liggen.
Heb er zo'n dip van overgehouden, als je naar me wijst jank ik.
Gaat niet om hoofdpijn he😉quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kon je niet een van Golfers olifantenpijnstillers nemen?
Vraag je huisarts om sterke pijnstillers in zetpil vorm.
quote:
In de hoofdpijn fase ja, bij mij is die met 4x een cocktail van 400 ibu en 1000 pcm verdeeld over die 20 uur dat t al met al duurt meestal wel 'te doen'quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik dacht dat migraine zeer pijnlijk was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En morgen weer een dag 😆
Vriendin had gezien dat het elke 2e zaterdag vd maand is! Dus 8 feb weer een pogingquote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrr koud buiten. Maar de nieuwe winterjas die ik al een tijdje in huis heb is heerlijk warm. Wat nieuwe plantjes gekocht want was wel heel kaal. Helaas verkochten ze daar geen gieters. Maandag na het erk (wanneer het nu klopt dat de boten verplaatst zijn) even naar Rataplan om daar te kijken voor zo’n ding. Die van intratuin vind ik lelijk
Oh wat ontzettend (vul maar in) @:blues Dit is ook natuurlijk niet iets dat je er volgende week nog een keer naar toe kunt.
Iew van de afvoer @:vlindertje89 (wel herkenbaar trouwens) en fijn van de plassende kat.
Hier gelukkig een iets betere nacht maar nog niet heel geweldig.
Da’s dan een klein gelukje.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Vriendin had gezien dat het elke 2e zaterdag vd maand is! Dus 8 feb weer een poging
Dat ziet eruit als een fijn apparaatquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:49 schreef fietsie het volgende:
Zo. Er is een nieuwe oven.
En omdat ik die vandaag wilde hebben, reed ik naar Dronten. Daar stond er nog 1 op voorraad; na 2x een Sharp, die beiden eindigden in een vonkenregen, nu maar het grootste alternatief. Een Samsung met een klep die naar voren opent.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er stuk is gegaan. Zeker omdat het de tweede keer is bij jou.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:49 schreef fietsie het volgende:
Zo. Er is een nieuwe oven.
En omdat ik die vandaag wilde hebben, reed ik naar Dronten. Daar stond er nog 1 op voorraad; na 2x een Sharp, die beiden eindigden in een vonkenregen, nu maar het grootste alternatief. Een Samsung met een klep die naar voren opent.
Ik heb het bij deze niet uitgezocht; gezien de grote wolken grijze rook die eruit kwamen is het ding meteen naar buiten gegaan, en heb ik m daarna bij de stort afgeleverd.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:11 schreef z80 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er stuk is gegaan. Zeker omdat het de tweede keer is bij jou.
In een oven/magnetron zit verrassend weinig dat kan vonken. En dan niet de aardlek er uit laten klappen.
Achter de mica plaat zit de magnetron buis. Daar kan bij voorverwarmen van de oven geen vonkenregen uit komen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb het bij deze niet uitgezocht; gezien de grote wolken grijze rook die eruit kwamen is het ding meteen naar buiten gegaan, en heb ik m daarna bij de stort afgeleverd.
Bij de vorige was de oorzaak van uitvallen met vonken het achter een mika plaat weggewerkte verwarmingselement bovenin.
Repareren was sowieso al niet het plan aangezien de motor van de draaiplaat inmiddels al meerdere keren vervangen was, en ook de scharnieren niet top meer waren (de deur draaide midden in het looppad)
Ja, de magnatron functie is hier een dagelijks ding, en er is geen plaats voor 2 machines.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:18 schreef derLudolf het volgende:
Waarom geen combi-oven maar een combimagnetron? Gebruik je de magnetron zo veel?
Nee das een andere mica plaat; aan de zijkant.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Achter de mica plaat zit de magnetron buis. Daar kan bij voorverwarmen van de oven geen vonkenregen uit komen.
Bij gebruik van de magnetron en vervuiling van de mica, meestal vet resten, kan er wel vuurwerk ontstaan.
Wat bezielt je toch als je dit soort dingen uithaalt?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:48 schreef Blues het volgende:
Klootzakken![]()
(Is de ambu ingang van mijn ziekenhuis)
https://heemskerk.nieuws.(...)5tJoz13F0yYzgF6mo_QA
Er lopen veel hangjongeren en lijpies rond in mijn werkstadje.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat bezielt je toch als je dit soort dingen uithaalt?
Ben je dan een ontevreden patiënt die z'n gram wil halen of ben je een simpele pyromaan en moet er gewoon iets in de fik? In beide gevallen ben je een idioot…
Uitgeslapen en dayaftermoe. Wasje draaien, rondje lopen, wachten op picnic, beetje pianospelen en lezen.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:20 schreef AnneX het volgende:
Onrustig nachtje vanwege een muizen?feestje onder het dak, naast mijn hoofd.
Lekker spelen met hazelnoten.(denken wij, uit de buurtuin)
En laten rollen. Rrrrrr. Rrrrrr.
Raar eigenlijk, want het dak is geisoleerd met isolatiewol en gipsplaten. Dat er ruimte voor is 😇 .
En dat is dit jaar voor het eerst en sinds de schuur is gerenoveerd.
Alsof ze daar zijn verjaagd.
Affijn, mét slaapgebrek straks soundchecken en vanmiddag optreden.
En? Hopelijk zijn jullie frips en uitgeslapen…
Wow hoe dan? Hoe kan je je blijven concentreren bij zoveel films achter elkaarquote:Op zondag 12 januari 2025 10:11 schreef Sarabi het volgende:
GoedemorgenGisteren een filmmarathon gehouden met vrienden bij ons thuis. We keken de volgende films:
Her
The Fall Guy
Civil War
3000 Years of Longing
Thelma
Allemaal best goede films. Her blijft erg mooi en The Fall Guy was nog grappiger dan ik al had verwacht. En tja Civil War was niet echt leuk om naar te kijken op dit moment. Gaat over een burgeroorlog die in de VS uitbreekt. En dan niet vroeger maar in de huidige tijd.
Leuke dag had je!quote:Op zondag 12 januari 2025 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben medium uitgeslapen. We hebben gisteren een heel leuke dag gehad. We zijn met schoonmoeder en zwager op stap geweest. Naar een escaperoom, voor 3 van ons de eerste keer. Het stond al enorm lang op mijn wensenlijst dus ik was blij dat ik eindelijk slachtoffers had gevonden om mee te escapen. Het was echt heel gaaf. Flink moeilijk ook, we hebben gefaald in onze missie. We dachten dat we maar het hadden gefaald maar we bleken zelfs nog een hele ruimte te hebben gemistDesondanks was het enorm leuk.
We zijn gaan eten bij het restaurant van een kennis. Hij is de zoon van de beste vriend van J's vader. Hij is tegenwoordig chef in een nieuw restaurant in Dordrecht. Het was erg gezellig, lekker en we kregen ook nog een rondleiding van de kennis door het restaurant en het filmhuis dat er bij hoort.
Vandaag een beetje rommelen in huis. We zijn nieuw deurbeslag en een trapleuning aan het uitzoeken. Ik maak een weekmenu. De bank moet van zijn plek, kussens draaien, etc. En helaas moet ik nog even de deur uit voor een klein boodschapje. Dat vind ik altijd zo zonde van de tijd, 3 dingen halen in de supermarkt.
Veel plezier @:anneX! Paradiso toch?
Zal een beetje afhankelijk zijn van het tye Escaproom. Schoonzus deed er ooit één waarbij ze moesten ontsnappen uit een groot complex en dat was wel fysiek (met kruipen e.d.) Ik heb er twee gedaan (1 in Utrecht en 1 in Tilburg) en dat duurde allebei een uurtje. Utrecht was een soort smaak/geur Escaperoom en Tilburg was meer rekenen. Beide niet erg fysiek, misschien de tweede nog het meeste omdat je dan met codes naar een kluis moest rennen, maar dat was 5meterquote:Op zondag 12 januari 2025 12:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuke dag had je!
Ik zit als famuitje ook te kijken naar zo'n escaperoom, maar hoelang duurt zoiets en hoe fysiek is dat?
(ik vraag dit voor 2 brakke oudjes)
De kans op het eerste is groter dan het tweede - échte pyromanen (die dus voldoen aan de DSM criteria) zijn erg zeldzaam.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat bezielt je toch als je dit soort dingen uithaalt?
Ben je dan een ontevreden patiënt die z'n gram wil halen of ben je een simpele pyromaan en moet er gewoon iets in de fik? In beide gevallen ben je een idioot…
Mn collega's zijn fan van dr. Leenartsquote:Op zondag 12 januari 2025 12:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De kans op het eerste is groter dan het tweede - échte pyromanen (die dus voldoen aan de DSM criteria) zijn erg zeldzaam.
Maakt het idd niet beter, beide gevallen is er iets mis met je. Maar gezien het aantal <18-jarigen dat voor (een paar) honderd euro wel een explosief willen laten afgaan bij een huis, lopen er helaas behoorlijk wat van dat soort mensen rond..
@:Lucky_Strike leuke dag gisteren! Heb je nog schaatsen gezien / ga je dat nog terugkijken?
Veel plezier straks @:AnneX!
@:Blues wat zijn jullie goed bezig met PG!
@:Candaasje aah dat zou ik ook heel irritant vinden hoor, first world problems of niet.
Iemand hier die dr Leenarts producten gebruikt? Ik heb voor het eerst een bestelling gedaan. Ik doe nu eigenlijk niks aan huidverzorging, maar heb soms wel een puistje in mn gezicht en heb ook op mn rug veel puistjes, en mn handen zijn super droog en armen/benen ook. Maar ik ben niet zo gewend om geld aan mezelf uit te geven - wel aan dingen als robotstofzuigers haha, maar niet aan verzorging oid. Had dus al paar keer een winkelmandje gevuld en weer leeggehaald, en nu is er hele weekend 1+1 gratis (bij 2x zelfde product). Dus nu toch maar mandje vol gegooid en besteld. Bodyscrub, bodycrème, gezichtsreiniger, handen crème, douche crème en vettende badolie. Ben erg benieuwd
De escape room waar ik een keer was deed de deur wel dicht, maar er zat wel een medewerker continu mee te kijken op schermen. Ik had toen nog behoorlijk last van mijn buik-ziek-angst, en had daarom vooraf gevraagd of je weg kan als je naar de wc zou moeten oid, en toen vertelde hij dat ze gewoon meekijken dus dat ik dan even op de deur moest kloppen en dan kwamen ze 'm open doen. En dat was alweer een paar jaar geleden, kan goed zijn dat de eisen inmiddels wat zijn aangescherpt idd!quote:Op zondag 12 januari 2025 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:AnneX, ze doen de deur bij de escape room niet eens achter je dicht. Dat mag niet vanwege de veiligheid. Je zit echt totaal niet opgesloten. Mijn schoonmoeder was ook bang voor een claustrofobisch gevoel. Maar je hebt daar niet eens tijd voor, het is echt wel doorwerken en er is zo veel te zien.
Oh dat is wel fijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De escape room waar ik een keer was deed de deur wel dicht, maar er zat wel een medewerker continu mee te kijken op schermen. Ik had toen nog behoorlijk last van mijn buik-ziek-angst, en had daarom vooraf gevraagd of je weg kan als je naar de wc zou moeten oid, en toen vertelde hij dat ze gewoon meekijken dus dat ik dan even op de deur moest kloppen en dan kwamen ze 'm open doen. En dat was alweer een paar jaar geleden, kan goed zijn dat de eisen inmiddels wat zijn aangescherpt idd!
Met een groep gaat dat wel makkelijker. Na elke film even kletsen en dan weer door.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow hoe dan? Hoe kan je je blijven concentreren bij zoveel films achter elkaar
Het helpt ook wel dat ik heel goed niets kan doenquote:Op zondag 12 januari 2025 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Lijkt me ook een niet zo fijne film voor momenteel @:sarabi Er gebeuren zulke rare dingen. @:Blues @:Sarabi is natuurlijk een ervaren filmkijker. Ik vind het zo knap, kan daar echt m'n aandacht niet bij houden. In een bioscoop wel, dan kan ik geen kant uit. Maar thuis denk ik "even dit/dat in de vaatwasser doen" "oh daar ligt een pluisje, even schoonmaken" etc.![]()
Komt misschien door een te hoge ademhaling? Gebeurt mij wel eens, moet ik me er echt even toe zetten om door de buik te ademen. Vaak als ik wat gestresst ben natuurlijkquote:Op zondag 12 januari 2025 13:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb een beetje een rare off dag. Wel vaker gehad, maar dat was al lang geleden. Beetje trillerig. Is morgen ook weer over weet ik.
Op de dagen dat ik wel wat verstopte neus heb maar nog niet 'erg genoeg' vind voor neusspray, gebruik ik de rhino horn, maar ook wel eens zoutneusspray (in bed bv als ik geen zin heb op te staan enzo). Dat werkt dan toch net genoeg om het snot wat losser te maken zodat ik weer kan ademen.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, ik haal verkeerd adem momenteel. Geen stress, maar een verstopte neus en niet verkouden. Dus steeds een beetje achter de adem. Weet dat ik dat kan "oplossen" met neusspray maar daar ben ik al een paar keer verslaafd aan geraakt dus dat voorkom ik liever.
Xylometazoline neusspray helpt juist ook tegen gezwollen neusslijmvliesquote:Op zondag 12 januari 2025 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Het rare is, het is geen snot, ben ook in de verste verte niet verkouden. Denk dat het slijm wat opgezwollen is. Maar ik had di voorheen een paar keer per jaar. Allergietest gehad en niets gevonden, met zo’n camera via m’n neus naar binnen (verschrikkelijk), ook niets te vinden. Maar het was nu al een flinke tijd geleden, al in geen tijden meer aan gedacht. Gaat ook meestal binnen 2-3 dagen vanzelf over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |