abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216297998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Serkan zelf heeft al meerdere projecten bij SIG
De voornaam kwam me al bekend voor. Ik heb zelf geen andere 'Serkantjes' maar volgens de EBI lopen er nog twee van 16-01-2023 en 13-04-2023
pi_216298287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:08 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Als de leningnemer hier zelf meeleest en reageert dan is het niet zo vreemd dat er wat meer aandacht voor een late betaling is dan voor een willekeurig ander project.
Klopt, evenwel mijn visie is dat het beste is dat een ieder zich met zijn corebusiness bezig houdt, zaken waarin ie passie en uitdaging vindt. De ondernemer bij zijn ondernemerschap de belegger bij zijn beleggingen.( en de tandarts bij zijn tandartsassistente)(OKE deze is erg slecht). Laat eenieder doen waar hij goed in is.

Ik maak me niet zo druk om evt hick-ups in projecten. Communicatie en transparantie zijn belangrijk maar het moet geen waar-niet waargesprek worden tussen de verschillende stakeholders, Voegt niets toe en leidt af van de core, nl ondernemen en beleggen..
pi_216298386
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 19:56 schreef peterc het volgende:

[..]
Klopt, evenwel mijn visie is dat het beste is dat een ieder zich met zijn corebusiness bezig houdt, zaken waarin ie passie en uitdaging vindt. De ondernemer bij zijn ondernemerschap de belegger bij zijn beleggingen.( en de tandarts bij zijn tandartsassistente)(OKE deze is erg slecht). Laat eenieder doen waar hij goed in is.

Ik maak me niet zo druk om evt hick-ups in projecten. Communicatie en transparantie zijn belangrijk maar het moet geen waar-niet waargesprek worden tussen de verschillende stakeholders, Voegt niets toe en leidt af van de core, nl ondernemen en beleggen..
Misschien helpt het om de 'verplichte' betaaldata nergens vast te leggen. Dan zie je het niet als er een betaling te laat is. In verreweg de meeste gevallen lost het zich allemaal vanzelf op, en zo niet, we weten allemaal dat er een klein percentage uitval is, dat calculeer je in, niet iets om je druk over te maken, micromanagement daar koop je niets voor, het gaat om de porto als geheel en wat die oplevert. Dus een beetje afstand houden en er niet te strak op zitten, is het devies :)

Als het echt in de gevarenzone zou zitten zou er denk ik wel een aflossingsvrije periode ingelast worden, dat is niet aan de orde, dus zal het nog wel meevallen denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 14-01-2025 20:10:11 ]
Pecunia non olet
pi_216305913
Ik heb (helaas) nu al een paar keer gehad dat een (bedrijfsmatige) registratie bij OPP ergens vastliep en ze de meest onzinnige vragen gingen stellen terwijl reeds meerdere keren met exact dezelfde oorspronkelijk gegevens de registratie binnen 2 dagen geregeld was. Of dat aan het platform of OPP ligt weet ik niet en kan ik eigenlijk ook niet goed vaststellen, wel is het zo dat als ik bij het platform klaag het de volgende dag alsnog geregeld is en als ik bij OPP klaag alleen maar meer vragen krijg en geen antwoorden. (zo ook bij de meest recente registratie voor CC/KOMgroup)

Ik heb OPP bij eerdere registraties verschillende keren gewezen op eerdere registraties met het verzoek of ze die gegevens gewoon willen overnemen, maar daar willen ze absoluut niet naar luisteren met o.a. vanwege wet- en regelgeving, bij vragen naar exact everwijzingen blijft het dan echter heel stil.

Ik kreeg nu van CC een reactie per mail (op mijn vraag of ze OPP eens een duwtje wilden geven, dat had dus resultaat want goedkeuring was een paar uur later geregeld terwijl die al een paar weken pending was en er niet werd gereageerd door OPP) waarin ze aangaven dat in het geval er reeds een eerdere registratie bij OPP is gedaan (met hetzelfde emailadres) je gewoon een verzoek kunt indienen om die eerdere registratie/gegevens te gebruiken voor een nieuwe registratie/platform door via deze link een ticket aan te maken. Ik ben benieuwd of er onder de lezers hier zijn waarbij dat inderdaad wel werkte, want dat zou me namelijk steeds een hoop ellende schelen.

Ik krijg steeds meer het idee dat de mening destijds van Pet*r Verh*ar over OPP (ik meen o.a. toen sig een eerste poging deed met nieuwe software die toen compleet mislukte) nog niet zo gek was en OPP zich steeds meer als monopolist aan het gedragen is. Het zou juist beter voor ons moeten worden maar tot op heden heb ik daar helaas nog niets van mogen ervaren.
pi_216305997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:38 schreef tnhb het volgende:
Ik heb (helaas) nu al een paar keer gehad dat een (bedrijfsmatige) registratie bij OPP ergens vastliep en ze de meest onzinnige vragen gingen stellen terwijl reeds meerdere keren met exact dezelfde oorspronkelijk gegevens de registratie binnen 2 dagen geregeld was. Of dat aan het platform of OPP ligt weet ik niet en kan ik eigenlijk ook niet goed vaststellen, wel is het zo dat als ik bij het platform klaag het de volgende dag alsnog geregeld is en als ik bij OPP klaag alleen maar meer vragen krijg en geen antwoorden. (zo ook bij de meest recente registratie voor CC/KOMgroup)

Ik heb OPP bij eerdere registraties verschillende keren gewezen op eerdere registraties met het verzoek of ze die gegevens gewoon willen overnemen, maar daar willen ze absoluut niet naar luisteren met o.a. vanwege wet- en regelgeving, bij vragen naar exact everwijzingen blijft het dan echter heel stil.

Ik kreeg nu van CC een reactie per mail (op mijn vraag of ze OPP eens een duwtje wilden geven, dat had dus resultaat want goedkeuring was een paar uur later geregeld terwijl die al een paar weken pending was en er niet werd gereageerd door OPP) waarin ze aangaven dat in het geval er reeds een eerdere registratie bij OPP is gedaan (met hetzelfde emailadres) je gewoon een verzoek kunt indienen om die eerdere registratie/gegevens te gebruiken voor een nieuwe registratie/platform door via deze link een ticket aan te maken. Ik ben benieuwd of er onder de lezers hier zijn waarbij dat inderdaad wel werkte, want dat zou me namelijk steeds een hoop ellende schelen.

Ik krijg steeds meer het idee dat de mening destijds van Pet*r Verh*ar over OPP (ik meen o.a. toen sig een eerste poging deed met nieuwe software die toen compleet mislukte) nog niet zo gek was en OPP zich steeds meer als monopolist aan het gedragen is. Het zou juist beter voor ons moeten worden maar tot op heden heb ik daar helaas nog niets van mogen ervaren.
OPP is gewoon een hele vervelende organisatie waar wij, door de keuze van het platform, mee opgescheept zitten. Wel kan ik je vertellen dat er ook platformen zijn die er helemaal niet blij mee zijn maar ja, ook zij moeten voldoen aan de nieuwe regelgeving. Aan ons als niet rechtstreeks betalende klant voor deze diensten hebben ze gewoon helemaal maling.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld Collin, daar had ik in het verleden nooit problemen met onjuiste overboekingen en nog komt dat soms wel voor... Waar het precies mis gaat weet ik niet maar wat ik wel weet is dat de problemen zijn ontstaan sinds OPP er tussen zit.
pi_216307152
Updat comfort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog steeds geen idee wat dit gaat betekenen.
pi_216307407
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 12:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Updat comfort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog steeds geen idee wat dit gaat betekenen.
het is alleen een voortgangsrapportage, ze vonden dat kennelijk tijd worden na ruim 5 maanden
pi_216307523
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:16 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
het is alleen een voortgangsrapportage, ze vonden dat kennelijk tijd worden na ruim 5 maanden
Omdat ik er vanmorgen over gebeld heb denk ik.
pi_216307899
SIG Geleen
Vol na 30 seconden.
pi_216307908
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:00 schreef dyna18 het volgende:
Vol na 30 seconden.
te laat....
pi_216307977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:01 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
te laat....
Ook te laat ... oke die ging inderdaad snel. Je moet echt klaar zitten en op de investeer knop rammen.
pi_216308194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:10 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ook te laat ... oke die ging inderdaad snel. Je moet echt klaar zitten en op de investeer knop rammen.
Ja was ook net te laat, kon nog 200 investeren, maar het minimum was 250 EUR dus dat ging niet meer
pi_216308681
Eerste aanbieding gezien op het prikbord van WVJG. Benieuwd hoe dit gaat lopen en of andere CF-platformen dit voorbeeld gaan volgen.
pi_216308712
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:21 schreef Aster1X het volgende:
Eerste aanbieding gezien op het prikbord van WVJG. Benieuwd hoe dit gaat lopen en of andere CF-platformen dit voorbeeld gaan volgen.
Is niet de eerste; begreep dat er al 15 stuks eerder geweest zijn....
pi_216309096
Nieuwe CCF met linkje:

Bouwbedrijf R*b R*est
¤ 1.400.000 | 9,0 % rente | 18 maanden

SPOILER
pi_216309318
Delete

[ Bericht 83% gewijzigd door fok321 op 15-01-2025 18:26:40 (broekzak onzin) ]
pi_216309506
quote:
Is al gereserveerd voor 25k
pi_216309539
quote:
Als Max CF dit voorbeeld volgt, heb ik nog wat leuke aanbiedingen,heerlijk vers, nog bijna niets op betaald :P
Pecunia non olet
  woensdag 15 januari 2025 @ 17:08:46 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_216309629
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 09:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Na InfraUnie (bij Max CF ook al deze regel toegepast gelukkig) is een project met zwaar buitenlands karakter / onderpand niet aan mij besteed.
Aan mij ook niet, wat een drama was dat. Heeft Han van Rijn en Aygodutch vermoedelijk ook de kop gekost...

Heb het vermoeden dat daar een vuil spelletje is gespeeld en iemand er met de centen vandoor gegaan is.

[ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 15-01-2025 18:44:30 ]
pi_216311593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:15 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF met linkje:

Bouwbedrijf R*b R*est

SPOILER
ontwikkelproject (villa), hoofdelijke aansprakelijkheid grotendeels moreel, LTV 81%, niet top
pi_216312526
Hopen voor de toekomstige bewoners dat de wind niet teveel uit het noorden waait (RWZI).
pi_216312958
Collin heeft zijn loyaliteitsprogramma aangepast, de hoogtes van de stappen zijn flink vergroot.
Ik schrok even want ik heb de hoop dit jaar de laatste trede te mogen bestijgen maar de aanpassing geld alleen voor nieuwe investeerders vanaf afgelopen 1 januari.
pi_216313225
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:30 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Collin heeft zijn loyaliteitsprogramma aangepast, de hoogtes van de stappen zijn flink vergroot.
Ik schrok even want ik heb de hoop dit jaar de laatste trede te mogen bestijgen maar de aanpassing geld alleen voor nieuwe investeerders vanaf afgelopen 1 januari.
Zo, dat zijn flinke veranderingen. Ik ben wat later bij Collin begonnen (wilde eerst niet een te groot aantal verschillende platforms) maar blij dat ik een jaar geleden al de diamant status heb gehaald onder de oude voorwaarden.
pi_216313357
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 16:15 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF met linkje:

Bouwbedrijf R*b R*est

SPOILER
Altijd prettig dat er linkjes gedeeld worden.

Deze laat ik echter aan me voorbij gaan, ben zelf meer geïnteresseerd in het andere nieuwe CCF projectje.
pi_216313429
GvE/Sydney Company. Prachtige bedrijfsresultaten maar op de balans precies nul komma nul eigen vermogen, alleen maar schulden en daarbij staat er ook nog eens voor 6 ton aan goodwill op de balans. Geen relevante zekerheden dus een grote boog er omheen is de beste strategie m.i. Als hij omvalt (en dat zou zomaar kunnen) dan wordt het een volledige afschrijving, Gve kennende.
Pecunia non olet
  woensdag 15 januari 2025 @ 21:23:32 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_216313888
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:09 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hopen voor de toekomstige bewoners dat de wind niet teveel uit het noorden waait (RWZI).
Een RWZI hoort niet te stinken.
pi_216314548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 20:43 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Zo, dat zijn flinke veranderingen. Ik ben wat later bij Collin begonnen (wilde eerst niet een te groot aantal verschillende platforms) maar blij dat ik een jaar geleden al de diamant status heb gehaald onder de oude voorwaarden.
Het staat er niet erg duidelijk, maar ik interpreteer het dat iedereen die voor 1 januari geregistreerd is onder de oude loyaliteitskorting valt en met de oude aantallen een stap omhoog gaat. Dus dan zou ik nog steeds 100 projecten nodig hebben voor diamant en niet ineens 250. Is dat een logische interpretatie of moet ik er vanuit gaat dat diamant nu ver uit zicht is?

[ Bericht 0% gewijzigd door vuurtoren01 op 15-01-2025 22:14:11 (aantal) ]
pi_216315006
SiG pandje onder bod.

SPOILER
pi_216315073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 23:01 schreef delcielo het volgende:
SiG pandje onder bod.

SPOILER
Dat is toch een pandje van onze grote vriend Mee**rzor*g?
Pecunia non olet
pi_216315123
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 23:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is toch een pandje van onze grote vriend Mee**rzor*g?
Inderdaad. Co-productie met M@riss@.
pi_216315654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 22:13 schreef vuurtoren01 het volgende:

[..]
Het staat er niet erg duidelijk, maar ik interpreteer het dat iedereen die voor 1 januari geregistreerd is onder de oude loyaliteitskorting valt en met de oude aantallen een stap omhoog gaat. Dus dan zou ik nog steeds 100 projecten nodig hebben voor diamant en niet ineens 250. Is dat een logische interpretatie of moet ik er vanuit gaat dat diamant nu ver uit zicht is?
Zo lees ik het ook.
Netjes ingevoerd.
pi_216315800
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 01:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zo lees ik het ook.
Netjes ingevoerd.
inderdaad. Ik zit al ff op Goud, maar Diamant moet ik toch nog even mijn best voor doen . Zit op 67 nu >:)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_216316944
CRE deelaflossing 8897 Gribow ontv / ongev 17,5%.
pi_216317067
Volgens mij nog niet besproken:

https://www.collincrowdfund.nl/pourify-b-v/

Nette rente
Goede solvabiliteit
zekerheden zijn in orde.

W.m.b. goed voor een basisinleg.
pi_216317234
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 09:59 schreef Jaco078 het volgende:
Volgens mij nog niet besproken:

https://www.collincrowdfund.nl/pourify-b-v/

Nette rente
Goede solvabiliteit
zekerheden zijn in orde.

W.m.b. goed voor een basisinleg.
Solvabiliteit, het zijn vooral heel zachte activa, weinig waarde bij liquidatie. Zekerheden zijn krap voldoende, op papier, in werkelijkheid na kosten e.d.onvoldoende...

Idd hooguit basisinleg..
Pecunia non olet
pi_216317275
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Solvabiliteit, het zijn vooral heel zachte activa, weinig waarde bij liquidatie. Zekerheden zijn krap voldoende, op papier, in werkelijkheid na kosten e.d.onvoldoende...
Zeker als het op executie aankomt zijn de zekerheden niet dekkend. Product moet zich ook nog echt gaan bewijzen in de markt. De rente van 10% is een goede afspiegeling van het risico. Op zich vind ik het een sympathiek project, als het een direct lening was geweest had ik een flintertje ingelegd, nu neig ik naar een nee.
pi_216317341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 10:19 schreef FINONAF het volgende:
t zijn de zekerheden niet dekkend. Product moet zich ook nog echt gaan bewijzen in de markt. De rente van 10% is een goede afspiegeling van het risico. Op zich vind ik het een sympathiek project, als het een direct lening was geweest had ik een flintertje ingeleg
Ik ben er van af dat ik een product moet snappen. Ik kijk naar zekerheden.
pi_216318388
Rente verhoging bij HcN HcB:

quote:
No Ghost heeft inmiddels al ruim 40%(!) opgehaald bij de "crowd".De ondernemer bedankt alle investeerders voor de nu al toegezegde investeringen.

Om het project een extra impuls te geven en de campagne weer in beweging te brengen, heeft de ondernemer besloten de rente te verhogen naar 9%.

Deze hogere rente geldt uiteraard ook voor alle reeds toegezegde investeringen. Reeds toegezegde investeringen kunnen ook eenvoudig worden verhoogd door een hoger bedrag te selecteren. De eerdere toezegging wordt daarmee overschreven.

INVESTEER NU IN NO GHOST (9%/48mnd.)
https://horecacrowdfundin(...)t-antwerpen-7g9nxlmk
pi_216318657
quote:
wel een 3 sterrenproject. Zouden ze voor België nog iets voorzichtiger zijn dan Nederland, zou in Nederland al snel een 4 sterrenproject zijn, denk ik. Vind het nog best speculatief, zeker gezien de geringe ervaring
pi_216318787
Nieuwe van 4 dimensionaal:
Linkje
SPOILER
pi_216318824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:22 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
wel een 3 sterrenproject. Zouden ze voor België nog iets voorzichtiger zijn dan Nederland, zou in Nederland al snel een 4 sterrenproject zijn, denk ik. Vind het nog best speculatief, zeker gezien de geringe ervaring
Ik heb deze begin vh jaar al meegenomen / geen overdreven inleg- maar zie het als een proefpakketje, dat zal ik idem gaan doen voor CCF BRD. Ook om te kijken naar de opgestelde contracten en akte vwb zekerheden. Beetje Neugier wellicht en een beetje lef, dat hoort er ook gewoon bij. *O*
pi_216319908
quote:
Staat nu open.
Meegenomen.
pi_216319914
Binnen een tel of 5 was 1A vol.
Nog wel 1B mee kunnen pakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216319928
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.
Meegenomen.
Gaat weer als vanouds als een malle 1a rap vol. 1b meegepakt en vol
pi_216319999
Eerste in SIG .. ben benieuwd. Was zelfs op tijd voor 1A :)

Wie was het? ;)
Anonieme investeerder zegt: "Voor een goede inhoudelijke discussie over crowdfinance volg het FoK-forum: WGR / [Crowdfunding] #404 met overdraagbare crowdfundleningen?"

[ Bericht 58% gewijzigd door polquito1971 op 16-01-2025 15:07:30 ]
pi_216320381
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:44 schreef polquito1971 het volgende:
Eerste in SIG .. ben benieuwd. Was zelfs op tijd voor 1A :)

Ook mijn eerste SIG in 1A, gisteren achter het net gevist nu wel gelukt.
Heb een een SIG meegenomen om mijn Crowdfunding leningen wat te spreiden over platformen.
pi_216320802
Ik investeer nog in 3 platformen. Hier deel ik de som aan investeringen in euro per jaar (zonder een bedrag te noemen). Na 2019 zijn er substantiele verschillen te zien.
pi_216320901
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:31 schreef Jaco078 het volgende:
Nieuwe van 4 dimensionaal:
Linkje
SPOILER
Al vol 😉
Pecunia non olet
pi_216321100
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik investeer nog in 3 platformen. Hier deel ik de som aan investeringen in euro per jaar (zonder een bedrag te noemen). Na 2019 zijn er substantiele verschillen te zien.
[ afbeelding ]
Komt globaal overeen met mijn overzichtje wat ik 9 januari gepost heb :)
pi_216321645
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 23:18 schreef delcielo het volgende:

[..]
Inderdaad. Co-productie met M@riss@.
Zou nog tot augustus lopen. Maar geen probleem als ze deze eerder aflossen.
pi_216321877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:59 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
De man is persoonlijk failliet en moet waarschijnlijk alles verkopen.
pi_216321921
De aanhouder wint , CCF=content + investeerders = content. Rules are Rules , primadelux CCF *O*

SPOILER
pi_216321981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De man is persoonlijk failliet en moet waarschijnlijk alles verkopen.
Kan hij zich nu mooi focussen op afbetaling van zijn leningen bij CCF :)
pi_216322054
quote:
12s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:22 schreef peterc het volgende:
De aanhouder wint , CCF=content + investeerders = content. Rules are Rules , primadelux CCF *O*

SPOILER
Zeker was ook blij mee. Heb er een paar keer naar moeten vragen, maar ze hebben uiteindelijk volgehouden met een positief resultaat
pi_216322102
Ik heb zelden gezien dat een project zo slecht liep. Is nu ook weer niet zichtbaar op GvE.
https://www.geldvoorelkaa(...)=30736&code=MI30736I

Ik blijf er ook maar even vanaf.
pi_216322164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:35 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ook mijn eerste SIG in 1A, gisteren achter het net gevist nu wel gelukt.
Heb een een SIG meegenomen om mijn Crowdfunding leningen wat te spreiden over platformen.
Er verliep vandaag een lening van Serkan, Maastricht, Frederik Hendriklaan 50 B06 6224 DG
Misschien heeft hij geld nodig voor de aflossing.
pi_216322545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:35 schreef boertje2024 het volgende:
Ik heb zelden gezien dat een project zo slecht liep. Is nu ook weer niet zichtbaar op GvE.

Twee investeringen tot nu toe en nog twee dagen te gaan. Dat gaan ze niet redden... Is dit project wel officieel gepubliceerd? Want bij de investeringskansen zie ik het niet staan. (Overigens zou ik ook niet instappen)
pi_216324724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:35 schreef boertje2024 het volgende:

Bij mij nog nooit te zien geweest
pi_216325885
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:59 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Mits het volgende gaat opbrengen.....
Mag niet te ver onder aangepaste vraagprijs weg.

Vraagprijs
¤ 547.000 kosten koper
Vraagprijs per m²
¤ 2.318
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 599.500 kosten koper

Anders moeten we medelijden met M*l*ss* hebben. Want: "Beide tekenen in privé mee." Als net niet voldoende is heeft M*l*ss* meer zorgen dan wij.
pi_216327419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[ afbeelding ]
Laat je in deze grafiek je investering (inleg in dat jaar) zien of je uitstaande investering bij de platformen.
Wat is de verklaring van de substantiële verschillen?
pi_216327654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 07:14 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Laat je in deze grafiek je investering (inleg in dat jaar) zien of je uitstaande investering bij de platformen.
Wat is de verklaring van de substantiële verschillen?
Inleg. Verschil komt door aanbod projecten met goede zekerheden.
pi_216327999
Nietszeggende update garageboxen Erfurt

SPOILER
pi_216328205
Een nieuwe escaperoom via Collin met een mager dekkende 2e hypotheek:

Serial Thriller B.V.
¤ 110.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/serial-thriller-b-v/

Volgens mij is er al eerder "gedoe" geweest met escaperoem's in combinatie met crowdfunding...
Wel gaat er ook nog een 2e borgstelling afgegeven worden echter die is dan weer zonder securering door een hypotheek.
pi_216328398
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:33 schreef Horsemen het volgende:

Serial Thriller B.V.

Volgens mij is er al eerder "gedoe" geweest met escaperoem's in combinatie met crowdfunding...
Wel gaat er ook nog een 2e borgstelling afgegeven worden echter die is dan weer zonder securering door een hypotheek.
Ik zou het wel mee willen nemen. De WOZ waarde lijkt me aan de lage kant voor een woning in de Randstad.
pi_216328674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik zou het wel mee willen nemen. De WOZ waarde lijkt me aan de lage kant voor een woning in de Randstad.
Jij hebt waarschijnlijk we gelijk zie link.
https://huispedia.nl/rotterdam/3064as/ijsselmondselaan/259
pi_216328717
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Niet alleen dat, maar die WOZ waarde is inmiddels ook 2 jaar oud toch? En de marktwaarde ligt dan toch ook wel weer iets daarboven nog?
Bovendien gaan zowel de lening (weliswaar pas over een jaar) en mogelijk de eerste hypotheek afnemen waardoor deze steeds ruimer in de overwaarde past, mocht het mislukken.

Toch ben ik nu nog steeds benieuwd wat die tweede borgstelling nu precies wel zegt, mocht het fout gaan.
Wat is het verschil tussen een borg die materieel is op overwaarde en echt een hypotheek vestigen?
pi_216328816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:40 schreef polquito1971 het volgende:
Toch ben ik nu nog steeds benieuwd wat die tweede borgstelling nu precies wel zegt, mocht het fout gaan.
Wat is het verschil tussen een borg die materieel is op overwaarde en echt een hypotheek vestigen?
Hypotheek geeft meer zekerheid dat borgstelling er nog is wanneer uitwinning nodig is. Andere borgsteller kan de hut verkopen en overwaarde verbrassen. Er is zelfs geen neg/pos hypotheekverklaring
pi_216328867
Dus zijn compagnon heeft er minder vertrouwen in, anders had hij ook wel een 2e hypotheekverklaring afgegeven.

Ik sla over, in het concept zie ik ook helemaal niks.
pi_216328880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hypotheek geeft meer zekerheid dat borgstelling er nog is wanneer uitwinning nodig is. Andere borgsteller kan de hut verkopen en overwaarde verbrassen. Er is zelfs geen neg/pos hypotheekverklaring
Ja precies ... als het er nog is, dan is het ook echt meegaan in de afbetaling. Een hypotheek + neg. verklaring maakt alleen zeker dat die overwaarde blijft.
Nu kan ik me hier niet voorstellen dat hij 300K gaat opfeesten om onder een betaling van dat restant (10K?) uit te komen.
pi_216328896
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:54 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ja precies ... als het er nog is, dan is het ook echt meegaan in de afbetaling. Een hypotheek + neg. verklaring maakt alleen zeker dat die overwaarde blijft.
Nu kan ik me hier niet voorstellen dat hij 300K gaat opfeesten om onder een betaling van dat restant (10K?) uit te komen.
In een normale situatie niet inderdaad.
pi_216328924
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:33 schreef Horsemen het volgende:

Serial Thriller B.V.

staat open
pi_216328963
Is de escaperoom hype niet al ver over zijn hoogtepunt heen?
pi_216329056
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:07 schreef djtiesto8 het volgende:
Zij denken van niet :)
Maar met deze zekerheden is dat hun risico toch? Ik heb m ook maar voor een klein bedrag meegenomen.
pi_216329080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:07 schreef djtiesto8 het volgende:
volgens chatgpt nog niet:

De markt voor escaperooms in Nederland heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt, met een piek in nieuwe openingen rond 2017 en 2018. In 2017 waren er bijvoorbeeld 527 escaperooms verdeeld over 350 locaties.
Pretwerk
In 2019 telde Nederland ongeveer 1000 escaperooms, met Noord-Brabant als koploper met 93 locaties.
Omroep Brabant
Echter, deze groei is in de jaren daarna afgevlakt. In 2022 waren er 463 locaties met 1092 escaperooms, en hoewel er nog steeds nieuwe kamers bijkomen, is het tempo van groei verminderd.
Bureau Toerisme

Deze verzadiging van de markt betekent dat het voor nieuwe escaperooms uitdagender is om succesvol te zijn zonder onderscheidend vermogen. Toch blijven er kansen bestaan, vooral door te investeren in innovatie en kwaliteit. Er is een trend zichtbaar waarbij escaperooms worden geïntegreerd met andere vormen van entertainment, zoals virtual reality, of worden gecombineerd met horecagelegenheden en festivals.
Bureau Toerisme
Daarnaast ontstaan er nieuwe concepten zoals 'artentainment', waar kunst en entertainment samenkomen.

Gezien deze ontwikkelingen lijkt de markt in 2025 stabiel te blijven, met ruimte voor ondernemers die inspelen op de behoefte aan vernieuwende en kwalitatief hoogwaardige ervaringen. Het is echter essentieel om onderscheidend te zijn en mee te gaan met de trends om levensvatbaar te blijven in deze competitieve sector.
pi_216329137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:41 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Er verliep vandaag een lening van Serkan, Maastricht, Frederik Hendriklaan 50 B06 6224 DG
Misschien heeft hij geld nodig voor de aflossing.
Ja dus.

Je hebt geïnvesteerd in het project aan de Frederik Hendriklaan 50 B06 in Maastricht. Het einde van de rentevaste periode is op 16 januari 2025. Wij hebben nauw contact met de projecteigenaar over de voortgang van dit proces. Wij sturen een update zodra wij meer informatie hebben.

Vanaf 16 januari 2025 tot aan de daadwerkelijke aflossing zal de projecteigenaar aan jou een dubbele reguliere dagrente betalen.
pi_216329520
HCN - Hudson Almere staat open voor investering

https://horecacrowdfunding.nl/projects/hudson-almere-mle3vyp4
pi_216329772
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:11 schreef djtiesto8 het volgende:
HCN - Hudson Almere staat open voor investering

https://horecacrowdfunding.nl/projects/hudson-almere-mle3vyp4
Maar je gaat niet vertellen of je meedoet begrijp ik :)
pi_216329836
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:14 schreef zeeland6 het volgende:
Hcn
Problemen voordat het project start.
Investering terug getrokken.

SPOILER
Overname afgeblazen, project gaat niet door.

SPOILER
pi_216330211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:53 schreef quepos het volgende:
Dus zijn compagnon heeft er minder vertrouwen in, anders had hij ook wel een 2e hypotheekverklaring afgegeven.

Ik sla over, in het concept zie ik ook helemaal niks.
Het kan ook zijn dat de hypotheekverstrekker van de compagnon daar niet aan wil meewerken.
pi_216330582
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 13:16 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Het kan ook zijn dat de hypotheekverstrekker van de compagnon daar niet aan wil meewerken.
Dat zou zeker ook het geval kunnen zijn.

Voor het eindresultaat blijft het het zelfde.
pi_216330800
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:33 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Maar je gaat niet vertellen of je meedoet begrijp ik :)
Met dit HCN project doe ik zeker mee! Bestaande exploitatie, mooie rente en doe al mee met eerdere Hudson-projecten, die naar behoren lopen.
pi_216330876
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:04 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Met dit HCN project doe ik zeker mee! Bestaande exploitatie, mooie rente en doe al mee met eerdere Hudson-projecten, die naar behoren lopen.
Oke ... ook eerste bedrag bij HCN nu. Ga in Leiden weleens langs dus kan ik net zo goed wat investeren ;)
Als ik me de discussie hier herinner zijn de 5 sterren leningen tot nu toe niet veel mis gegaan?
pi_216331252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:13 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Oke ... ook eerste bedrag bij HCN nu. Ga in Leiden weleens langs dus kan ik net zo goed wat investeren ;)
Als ik me de discussie hier herinner zijn de 5 sterren leningen tot nu toe niet veel mis gegaan?
Zelden.
Pecunia non olet
pi_216331289
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 12:39 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Overname afgeblazen, project gaat niet door.

SPOILER
jammer vh project maar wel prima ondernemerschap van de heren & dame. Grenzen stellen en je niet laten f.cken door de verhuurder. Beter no deal dan een bad deal. *O*
pi_216331713
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:55 schreef peterc het volgende:

[..]
jammer vh project maar wel prima ondernemerschap van de heren & dame. Grenzen stellen en je niet laten f.cken door de verhuurder. Beter no deal dan een bad deal. *O*
Helemaal mee eens. En inderdaad jammer. Ben benieuwd of ze nu op zoek gaan naar wat anders en we over enige tijd misschien een nieuw project van ze gaan zien bij HCN.
pi_216331917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 14:13 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Als ik naar mijn portefeuille kijk:

401 - snackbar Breda - deel afgeboekt (ca 3/4 afgelost)
561 - snackbar Breda - on hold (ca 3/4 afgelost)
706 - snackbar Vlijmen - on hold (ca 1/3 afgelost)

(Daarnaast nog 1x 4* afgeboekt en 1x4* on hold. Op een totaal van zo’n 170 projecten)
pi_216331932
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:08 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Als ik naar mijn portefeuille kijk:

401 - snackbar Breda - deel afgeboekt
561 - snackbar Breda - on hold
706 - snackbar Vlijmen - on hold

(Daarnaast nog 1x 4* afgeboekt en 1x4* on hold. Op een totaal van zo’n 170 projecten)
Oke dus de snackbars moet ik overslaan ;)
pi_216332079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:09 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Kun je zo niet zeggen. Bij mij zijn 2 snackbars vervroegd afgelost en de andere 3 betalen netjes iedere maand.
Tot nu toe mijn enige default is een Aziatisch restaurant in Breda. En ik heb nu 1 project on hold, dat is een winkel/lunchroom met Arabische lekkernijen in Scheveningen. Allebei 4 sterren. Op een totaal van 85 projecten.
pi_216332154
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:30 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Kun je zo niet zeggen. Bij mij zijn 2 snackbars vervroegd afgelost en de andere 3 betalen netjes iedere maand.
Tot nu toe mijn enige default is een Aziatisch restaurant in Breda. En ik heb nu 1 project on hold, dat is een winkel/lunchroom met Arabische lekkernijen in Scheveningen. Allebei 4 sterren. Op een totaal van 85 projecten.
5 probleemleningen op 170 projecten en 2 op 85 is inderdaad niet zo heel veel.
Terwijl horeca toch ook best een lastige sector is.

En als het ook nogeens in de 4* zit en niet in de 5*, dan lijkt dat ook wel een goede graadmeter.
pi_216332195
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:09 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Alleen in Breda zo te lezen ;)
pi_216332225
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:42 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Alleen in Breda zo te lezen ;)
4* Family Utrecht is ook default
pi_216332488
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:38 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
5 probleemleningen op 170 projecten en 2 op 85 is inderdaad niet zo heel veel.
Terwijl horeca toch ook best een lastige sector is.

En als het ook nogeens in de 4* zit en niet in de 5*, dan lijkt dat ook wel een goede graadmeter.
Ik heb (maar) 34 projecten bij HCN lopen. En die betalen allemaal, soms een paar dagen te laat. Maar ja, ik ben ook ondernemer en snap dat het soms wat tegen kan zitten. Maar tot nu toe prima portefeuille bij HCN. Wel allemaal 5*.
pi_216332721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:17 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Ik heb (maar) 34 projecten bij HCN lopen. En die betalen allemaal, soms een paar dagen te laat. Maar ja, ik ben ook ondernemer en snap dat het soms wat tegen kan zitten. Maar tot nu toe prima portefeuille bij HCN. Wel allemaal 5*.
Ik heb ook een prima portefeuille. Die ene default was op een lening waarop ik een lager bedrag had ingelegd dan ik normaal doe (foutje van mezelf) waardoor het percentage afgeboekt maar 0,04% is. En om dat hopelijk zo te houden wil ik nu alleen nog maar 5 sterren projecten meenemen. Het is natuurlijk geen 100% garantie dat het dan altijd goed gaat, maar gezien de statistieken is de kans wel kleiner dat het mis gaat.
Ik heb in het begin ook 2 keer een 3 sterren project meegenomen, die zijn intussen probleemloos afgelost.

Vandaag heb ik de Hudson niet meegenomen. Ben nog even aan mijn max en mijn voorkeur gaat nu uit naar 48 maanden projecten.
pi_216333261
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:41 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb ook een prima portefeuille. Die ene default was op een lening waarop ik een lager bedrag had ingelegd dan ik normaal doe (foutje van mezelf) waardoor het percentage afgeboekt maar 0,04% is. En om dat hopelijk zo te houden wil ik nu alleen nog maar 5 sterren projecten meenemen. Het is natuurlijk geen 100% garantie dat het dan altijd goed gaat, maar gezien de statistieken is de kans wel kleiner dat het mis gaat.
Ik heb in het begin ook 2 keer een 3 sterren project meegenomen, die zijn intussen probleemloos afgelost.

Vandaag heb ik de Hudson niet meegenomen. Ben nog even aan mijn max en mijn voorkeur gaat nu uit naar 48 maanden projecten.
Volgens ABN AMRO gaat 2025 een zwaar jaar worden voor de horeca. Vooral voor starters en bezorgrestaurants.
pi_216333438
De meeste 4 en 5 sterren projecten hebben dezelfde rente. Eigenlijk zou de rente een half procentje hoger moeten zijn consequent om het risico eruit te balanceren.
pi_216333896
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:42 schreef Jaco078 het volgende:
De meeste 4 en 5 sterren projecten hebben dezelfde rente. Eigenlijk zou de rente een half procentje hoger moeten zijn consequent om het risico eruit te balanceren.
Dat zou inderdaad logisch zijn. In het verleden was er wel vaker verschil, maar ook niet altijd. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik bij een 3 sterren project een half procent lagere rente had dan bij een 4 en 5 sterren project in dezelfde periode.
pi_216333994
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:22 schreef Jaco078 het volgende:
https://waardevoorjegeld.(...)ik-I&_hsmi=342985330

Zorgvastgoed met 1e hyp op wvjg
Jammer dat de waarde van het object waarop de 1e hypotheek wordt gevestigd. niet wordt gedeeld. Er staat alleen "Er is sprake van een zeer ruime zekerhedenpositie ten opzichte van de gevraagde lening". Dat wil ik graag zelf kunnen bepalen.
pi_216334253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:29 schreef FINONAF het volgende:

[..]
Jammer dat de waarde van het object waarop de 1e hypotheek wordt gevestigd. niet wordt gedeeld. Er staat alleen "Er is sprake van een zeer ruime zekerhedenpositie ten opzichte van de gevraagde lening". Dat wil ik graag zelf kunnen bepalen.
Pand stond te koop voor 1,5 miljoen
https://www.funda.nl/detail/89057405
pi_216334919
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Pand stond te koop voor 1,5 miljoen
https://www.funda.nl/detail/89057405
Als je dan kijkt op Drimble, dan zie je daar een laatste woz waarde 1-2023 van 807K.
En dan augustus 2024 verkocht voor 1.500K. Hoe kan dat zover uit elkaar liggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')