abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216321877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:59 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Zou nog tot augustus lopen. Maar geen probleem als ze deze eerder aflossen.
De man is persoonlijk failliet en moet waarschijnlijk alles verkopen.
pi_216321921
De aanhouder wint , CCF=content + investeerders = content. Rules are Rules , primadelux CCF *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216321981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De man is persoonlijk failliet en moet waarschijnlijk alles verkopen.
Kan hij zich nu mooi focussen op afbetaling van zijn leningen bij CCF :)
pi_216322054
quote:
12s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:22 schreef peterc het volgende:
De aanhouder wint , CCF=content + investeerders = content. Rules are Rules , primadelux CCF *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker was ook blij mee. Heb er een paar keer naar moeten vragen, maar ze hebben uiteindelijk volgehouden met een positief resultaat
pi_216322102
Ik heb zelden gezien dat een project zo slecht liep. Is nu ook weer niet zichtbaar op GvE.
https://www.geldvoorelkaa(...)=30736&code=MI30736I

Ik blijf er ook maar even vanaf.
pi_216322164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:35 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Ook mijn eerste SIG in 1A, gisteren achter het net gevist nu wel gelukt.
Heb een een SIG meegenomen om mijn Crowdfunding leningen wat te spreiden over platformen.
Er verliep vandaag een lening van Serkan, Maastricht, Frederik Hendriklaan 50 B06 6224 DG
Misschien heeft hij geld nodig voor de aflossing.
pi_216322545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:35 schreef boertje2024 het volgende:
Ik heb zelden gezien dat een project zo slecht liep. Is nu ook weer niet zichtbaar op GvE.

Twee investeringen tot nu toe en nog twee dagen te gaan. Dat gaan ze niet redden... Is dit project wel officieel gepubliceerd? Want bij de investeringskansen zie ik het niet staan. (Overigens zou ik ook niet instappen)
pi_216324724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:35 schreef boertje2024 het volgende:

Bij mij nog nooit te zien geweest
pi_216325885
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:59 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Zou nog tot augustus lopen. Maar geen probleem als ze deze eerder aflossen.
Mits het volgende gaat opbrengen.....
Mag niet te ver onder aangepaste vraagprijs weg.

Vraagprijs
¤ 547.000 kosten koper
Vraagprijs per m²
¤ 2.318
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 599.500 kosten koper

Anders moeten we medelijden met M*l*ss* hebben. Want: "Beide tekenen in privé mee." Als net niet voldoende is heeft M*l*ss* meer zorgen dan wij.
pi_216327419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 16:26 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik investeer nog in 3 platformen. Hier deel ik de som aan investeringen in euro per jaar (zonder een bedrag te noemen). Na 2019 zijn er substantiele verschillen te zien.
[ afbeelding ]
Laat je in deze grafiek je investering (inleg in dat jaar) zien of je uitstaande investering bij de platformen.
Wat is de verklaring van de substantiële verschillen?
pi_216327654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 07:14 schreef Ricky86 het volgende:

[..]
Laat je in deze grafiek je investering (inleg in dat jaar) zien of je uitstaande investering bij de platformen.
Wat is de verklaring van de substantiële verschillen?
Inleg. Verschil komt door aanbod projecten met goede zekerheden.
pi_216327999
Nietszeggende update garageboxen Erfurt

SPOILER
pi_216328205
Een nieuwe escaperoom via Collin met een mager dekkende 2e hypotheek:

Serial Thriller B.V.
¤ 110.000 | 9,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/serial-thriller-b-v/

Volgens mij is er al eerder "gedoe" geweest met escaperoem's in combinatie met crowdfunding...
Wel gaat er ook nog een 2e borgstelling afgegeven worden echter die is dan weer zonder securering door een hypotheek.
pi_216328398
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:33 schreef Horsemen het volgende:

Serial Thriller B.V.

Volgens mij is er al eerder "gedoe" geweest met escaperoem's in combinatie met crowdfunding...
Wel gaat er ook nog een 2e borgstelling afgegeven worden echter die is dan weer zonder securering door een hypotheek.
Ik zou het wel mee willen nemen. De WOZ waarde lijkt me aan de lage kant voor een woning in de Randstad.
pi_216328674
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik zou het wel mee willen nemen. De WOZ waarde lijkt me aan de lage kant voor een woning in de Randstad.
Jij hebt waarschijnlijk we gelijk zie link.
https://huispedia.nl/rotterdam/3064as/ijsselmondselaan/259
pi_216328717
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Niet alleen dat, maar die WOZ waarde is inmiddels ook 2 jaar oud toch? En de marktwaarde ligt dan toch ook wel weer iets daarboven nog?
Bovendien gaan zowel de lening (weliswaar pas over een jaar) en mogelijk de eerste hypotheek afnemen waardoor deze steeds ruimer in de overwaarde past, mocht het mislukken.

Toch ben ik nu nog steeds benieuwd wat die tweede borgstelling nu precies wel zegt, mocht het fout gaan.
Wat is het verschil tussen een borg die materieel is op overwaarde en echt een hypotheek vestigen?
pi_216328816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:40 schreef polquito1971 het volgende:
Toch ben ik nu nog steeds benieuwd wat die tweede borgstelling nu precies wel zegt, mocht het fout gaan.
Wat is het verschil tussen een borg die materieel is op overwaarde en echt een hypotheek vestigen?
Hypotheek geeft meer zekerheid dat borgstelling er nog is wanneer uitwinning nodig is. Andere borgsteller kan de hut verkopen en overwaarde verbrassen. Er is zelfs geen neg/pos hypotheekverklaring
pi_216328867
Dus zijn compagnon heeft er minder vertrouwen in, anders had hij ook wel een 2e hypotheekverklaring afgegeven.

Ik sla over, in het concept zie ik ook helemaal niks.
pi_216328880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hypotheek geeft meer zekerheid dat borgstelling er nog is wanneer uitwinning nodig is. Andere borgsteller kan de hut verkopen en overwaarde verbrassen. Er is zelfs geen neg/pos hypotheekverklaring
Ja precies ... als het er nog is, dan is het ook echt meegaan in de afbetaling. Een hypotheek + neg. verklaring maakt alleen zeker dat die overwaarde blijft.
Nu kan ik me hier niet voorstellen dat hij 300K gaat opfeesten om onder een betaling van dat restant (10K?) uit te komen.
pi_216328896
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 10:54 schreef polquito1971 het volgende:

[..]
Ja precies ... als het er nog is, dan is het ook echt meegaan in de afbetaling. Een hypotheek + neg. verklaring maakt alleen zeker dat die overwaarde blijft.
Nu kan ik me hier niet voorstellen dat hij 300K gaat opfeesten om onder een betaling van dat restant (10K?) uit te komen.
In een normale situatie niet inderdaad.
pi_216328924
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:33 schreef Horsemen het volgende:

Serial Thriller B.V.

staat open
pi_216328963
Is de escaperoom hype niet al ver over zijn hoogtepunt heen?
pi_216329056
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:07 schreef djtiesto8 het volgende:
Zij denken van niet :)
Maar met deze zekerheden is dat hun risico toch? Ik heb m ook maar voor een klein bedrag meegenomen.
pi_216329080
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:07 schreef djtiesto8 het volgende:
volgens chatgpt nog niet:

De markt voor escaperooms in Nederland heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt, met een piek in nieuwe openingen rond 2017 en 2018. In 2017 waren er bijvoorbeeld 527 escaperooms verdeeld over 350 locaties.
Pretwerk
In 2019 telde Nederland ongeveer 1000 escaperooms, met Noord-Brabant als koploper met 93 locaties.
Omroep Brabant
Echter, deze groei is in de jaren daarna afgevlakt. In 2022 waren er 463 locaties met 1092 escaperooms, en hoewel er nog steeds nieuwe kamers bijkomen, is het tempo van groei verminderd.
Bureau Toerisme

Deze verzadiging van de markt betekent dat het voor nieuwe escaperooms uitdagender is om succesvol te zijn zonder onderscheidend vermogen. Toch blijven er kansen bestaan, vooral door te investeren in innovatie en kwaliteit. Er is een trend zichtbaar waarbij escaperooms worden geïntegreerd met andere vormen van entertainment, zoals virtual reality, of worden gecombineerd met horecagelegenheden en festivals.
Bureau Toerisme
Daarnaast ontstaan er nieuwe concepten zoals 'artentainment', waar kunst en entertainment samenkomen.

Gezien deze ontwikkelingen lijkt de markt in 2025 stabiel te blijven, met ruimte voor ondernemers die inspelen op de behoefte aan vernieuwende en kwalitatief hoogwaardige ervaringen. Het is echter essentieel om onderscheidend te zijn en mee te gaan met de trends om levensvatbaar te blijven in deze competitieve sector.
pi_216329137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 18:41 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Er verliep vandaag een lening van Serkan, Maastricht, Frederik Hendriklaan 50 B06 6224 DG
Misschien heeft hij geld nodig voor de aflossing.
Ja dus.

Je hebt geïnvesteerd in het project aan de Frederik Hendriklaan 50 B06 in Maastricht. Het einde van de rentevaste periode is op 16 januari 2025. Wij hebben nauw contact met de projecteigenaar over de voortgang van dit proces. Wij sturen een update zodra wij meer informatie hebben.

Vanaf 16 januari 2025 tot aan de daadwerkelijke aflossing zal de projecteigenaar aan jou een dubbele reguliere dagrente betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')