quote:De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!
Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
Ik zag dat jij kwark met smaakjes lekkerder vindt (ik ook). Flav(our) drops zijn mijn uitkomstquote:
Heb je nog tips voor lekkere drops/waar te halen?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 07:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zag dat jij kwark met smaakjes lekkerder vindt (ik ook). Flav(our) drops zijn mijn uitkomst
Nog aanraders voor een merk toevallig?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 07:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zag dat jij kwark met smaakjes lekkerder vindt (ik ook). Flav(our) drops zijn mijn uitkomst
De blauwe bessen waren niet goed meerquote:Op maandag 6 januari 2025 14:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik meld me ook maar weer eens hier
Grootste winst valt hier te halen in minder alcohol drinken. Afgelopen 2 maanden bijna elke dag wel iets gedronken![]()
Verder in december ook veelste weinig groente/fruit gegeten dus dat moet ook beter.
Lijstje voor vandaag:
L: 2 mini empanades en 3 mini baos (dit moest nog op)
D: vega chicken tenders, zoete aardappelfriet en appelmoes
T: proteīne toetje en blauwe bessen
Ik zou het dan bij de honing houden, als ik het juist begrepen heb, is idee van die zoetstof dat je lichaam er verder niets mee kan, dus dat het onverwerkt naar buiten komt.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:54 schreef Seven. het volgende:
Ik zit te kijken naar Natrena. Heeft dit wel zin met 385kcal per 100 gram? 88g koolhydraten waarvan 5,1g suikers. Wat zijn die koolhydraten dan?
Ik vergelijk even met 100g honing:
304kcal koolhydraten, 82g suiker.
En gewoon suiker: 385 kcal op 100g suiker.
Ik gebruik zelf weinig suiker, meestal ga ik voor honing. Maar is er qua samenstelling iets te halen door dat te vervangen door Natrena?
Ik gebruik flavour powder van ESN. Ben echt groot fan!quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog aanraders voor een merk toevallig?
Ik heb alleen ervaringen met Fitbit, maar dat valt zeker niet onder een eenvoudig bandje?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:40 schreef Morgane89 het volgende:
Even een crosspost met het sport-workout-eettopic:
Heeft iemand hier een tip voor een eenvoudige, maar goed werkende stappenteller? Dit mag zowel een Android-app zijn als een fysiek 'bandje'; ik heb geen idee wat het beste werkt.
Project Gezond.quote:
Dank je, maar waarschijnlijk niet nee. Ik heb geen andere functies nodig en wil daar dus eigenlijk ook niet voor betalen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb alleen ervaringen met Fitbit, maar dat valt zeker niet onder een eenvoudig bandje?
xiaomi smart band 9 werkt prima plus nog veel andere handige dingen en aardig goedkoop.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:40 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft iemand hier een tip voor een eenvoudige, maar goed werkende stappenteller? Dit mag zowel een Android-app zijn als een fysiek 'bandje'; ik heb geen idee wat het beste werkt.
Hahaha, die review!quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zou het dan bij de honing houden, als ik het juist begrepen heb, is idee van die zoetstof dat je lichaam er verder niets mee kan, dus dat het onverwerkt naar buiten komt.
En nu zit ik met m'n hoofd weer bij de beste Amazon review ooit.
https://www.amazon.com/review/R2JGNJ5ZPJT4YC
Maar goed, even los daarvan: zolang je niet potten honing per dag leeg lepelt, zal dat geen enorme impact hebben. Dan lijkt de bodemdrift met zakjes pinda een betere om eerst aan te pakken.
Ik ben happy met m'n fitbit maar misschien komt jouw vraag nog terug in het tracker topic?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 13:40 schreef Morgane89 het volgende:
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor lekkere drops/waar te halen?
Mijnes komen van myprotein geloof ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 08:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog aanraders voor een merk toevallig?
Ik eet vanaf morgen weer vegan. Dit zijn restjes vannde feestdagen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
CotS, wil je vega of vegan eten? Geen oordeel verder - ik denk dat het niemand hier ook maar iets kan schelen of je wel of geen vis/vlees/dierlijke producten eet - maar je had het over vegan en daarbij moet je wel echt op vitamine tekorten letten. En ik zie wel ei in je lijstje, vandaar even navragen.
Hoeveel eieren heb je vanmiddag? Ik zie in je lijstje weinig eiwit; dat kan het juist moeilijker maken om je aan je lijst te houden, omdat eiwit (net zoals vet en vezels) verzadigt. Je lijstje voelt ook als weinig kcal, maar dat ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheden en of je de eieren/aardappels bakt in olie of niks etc dus dat is wat moeilijker inschatten zo.
Ahh, fijn dat je al heel bewust bent van en bezig bent met de voedingsstoffenquote:Op woensdag 8 januari 2025 11:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik eet vanaf morgen weer vegan. Dit zijn restjes vannde feestdagen.
'k Heb een boek waarin precies staat welke producten je moet eten voor welke missende voedingsstoffen. Die raadpleeg ik
En niet geheel vegan; ik slik multivitamins
Ik gooi drie eieren bij de roerbaksel
Dan zijn ze op
En ik roerbak ook de aardappels vanavond. Dus het komt kcalgewijs wel goed
Ik gooi het zo even in de app van het voedingscentrum voor duidelijkheid.
Die voedingscentrum app is voor mij geen trigger gelukkigquote:Op woensdag 8 januari 2025 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh, fijn dat je al heel bewust bent van en bezig bent met de voedingsstoffen.
En niet alleen voor mij in de app gaan gooien nu he, het viel me op maar zoals gezegd kcal is moeilijk schatten zonder hoeveelheden etc. Dus als jij niet twijfelt, dan is het ook prima, je hoeft je voor niemand te verantwoorden (ik weet dat je een tijd bewust geen kcal geteld hebt om daar niet teveel mee bezig te zijn, dus wil je niet alsnog die kant op duwen als je dat juist expres niet doet).
Ah fijn dat die geen trigger isquote:Op woensdag 8 januari 2025 11:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die voedingscentrum app is voor mij geen trigger gelukkig
Even een weekje bijhouden. Dan weet ik of ik het goed genoeg doe.
En ik weet het; proteīne zijn voor mij een uitdaging. Daar moet ik gewoon erg op letten
Een ding weer ik wel; het voelt als genoeg en niet als mezelf ontzeggen
Lekker lijstje! Moest die laatste even googlelen (je dinner)quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:03 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met veel groente en gerookte kip
D: gyoza's
T: proteīne toetje en 2x peer
In die warps zitten b.v. biet of paprika verwerktquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lekker lijstje! Moest die laatste even googlelen (je dinner)
Is een fairytale wrap een specifiek recept of een merk? Sorry nieuwsgierig
Oh! Weer wat geleerdquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
In die warps zitten b.v. biet of paprika verwerkt
[ afbeelding ]
De paprika is erg lekker, mijn kinderen zijn gek op wraps, ik koop deze dan voor mezelfquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
In die warps zitten b.v. biet of paprika verwerkt
[ afbeelding ]
Daar is dit topic ook fijn voorquote:
Succes morgen! Hopelijk ben je blij met het resultaatquote:Op woensdag 8 januari 2025 14:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb al drie weken de sportschool niet van binnen gezien. Eerst dagen voor kerst druk met werk, toen kerst, toen paar dagen Londen, en daarna ooglidcorrectie, waarna je ook niet mag sporten. Morgen gaan de hechtingen eruit, dus dan hoop ik in ieder geval weer cardio te mogen doen.
En ik heb me voorgenomen om als ik weer echt aan de slag ga met krachttraining (zsm) ook mijn eten eens te gaan tracken in myfitnesspall. Gewoon om weer eens inzicht te krijgen in wat ik nu precies binnenkrijg, zowel aan kcal als verdeeld over de macro's.
Het is ook niet makkelijk. Je bent er in ieder geval bewust mee bezig in plaats van je kop in het zand.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag ging het eten niet goed...
Baal echt van mezelf
Teveel
Moet denk ik ontbijten en niet met elke maaltijd wachten tot ik echt erg hongerig ben
Dus morgen
Ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortje in de avond
Dat laatste wil ik stapsgewijs afleren. Alleen dat moet niet in een keer
Ik denk dat ik voorbij de hechtingen en pleisters kijkend al blij ben!quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Succes morgen! Hopelijk ben je blij met het resultaat
Ik zou juist een extra tussendoortje aanradenquote:Op woensdag 8 januari 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Baal echt van mezelf
Teveel
Moet denk ik ontbijten en niet met elke maaltijd wachten tot ik echt erg hongerig ben
Dus morgen
Het hangt natuurlijk sterk af van wat je begeleiding ook aangeeft, maar tussendoortjes zijn niet per definitie slecht. Op zich maakt het je lichaam qua brandstof niet heel veel uit hoe vaak er getankt wordt, of dat nu één keer op een dag is of, weet ik het, zes tot acht keer. Net wat je eigen voorkeur daarin is. Punt is dan wel dat je je dagelijkse inname over meer momenten verspreid, dus het kan even uitzoeken zijn wat dan handig is om te eten. Als het je voornamelijk gaat om wat maagvulling of het idee dat je wat hebt kunnen kauwen, kan iets als komkommer of paprika een prima optie zijn, dat heeft verder (vanuit een "ik wil gewicht kwijt"-oogpunt) nul impact op de rest van je maaltijden.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Baal echt van mezelf
Teveel
Dus morgen
Zien posten doet posten.quote:Op donderdag 9 januari 2025 08:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat gaat het hier opeens weer hard. Heeft zeker niets met goede voornemens te maken?![]()
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 09-01-2024: 90,3 kg.
De feestdagenkilo's zijn er dus weer af. Op naar de 89kg! Wellicht is dat morgen al, want vanavond start het 50+ badmintonnen weer.
Ik heb er geen begeleiding voorquote:Op donderdag 9 januari 2025 08:53 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk sterk af van wat je begeleiding ook aangeeft, maar tussendoortjes zijn niet per definitie slecht. Op zich maakt het je lichaam qua brandstof niet heel veel uit hoe vaak er getankt wordt, of dat nu één keer op een dag is of, weet ik het, zes tot acht keer. Net wat je eigen voorkeur daarin is. Punt is dan wel dat je je dagelijkse inname over meer momenten verspreid, dus het kan even uitzoeken zijn wat dan handig is om te eten. Als het je voornamelijk gaat om wat maagvulling of het idee dat je wat hebt kunnen kauwen, kan iets als komkommer of paprika een prima optie zijn, dat heeft verder (vanuit een "ik wil gewicht kwijt"-oogpunt) nul impact op de rest van je maaltijden.
Een echt hongergevoel zou ik proberen te voorkomen, dan is het beter om een vast ritme aan te houden. En ja, dat is lastig, ik ben recent (weer) op onderzoek gestuit waaruit blijkt dat er daadwerkelijk een verschil is in hongersignalen krijgen. "Normale" mensen krijgen blijkbaar eerst een paar hints dat het tijd wordt voor wat voedsel in plaats van een "niks aan de hand, niks aan de hand, niks aan de hand HONGER...ETEN...NU".
De literbak ongezoete sojayoghurt van de Albert Heijn is ¤1,50 dus even duur als een liter koeienyoghurt. En hartstikke gezond: veel eiwit, weinig suiker. Ik doe er zelf wel iets van fruit of een beetje limonadesiroop in, want op zichzelf smaakt het niet echt ergens naar en de textuur is wel wat klonterig. Maar betaalbaar en gezond dus!quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb er geen begeleiding voor
Het is dat hongergevoel met mijn meds nogal ... onhandig is. Clozapine is berucht om de honger. Gelukkig heb ik er 95% van de tijd geen last van heb, maar als ik zo'n dag heb...
Hoort erbij, niks aan te doen. Dan is groente knagen wel een goede om te proberen.
Volgens mij doe ik het goed op drie á vier eetmomenten. In de avond wil ik gewoon knagen, dus ik ga maandag bij de boodschappen wat komkommer en snoepgroentes halen. Eventueel even kijken of er in de winkel er iets is als vegan yoghurt/kwart/oid. Even meer eitwitten en voedingsstoffen erbij(dan is mijn eiwitprobleem ook opgelost. Mits ik dat spul kan betalen)
Oooooh die yoghurt kan ik betalen ja!quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De literbak ongezoete sojayoghurt van de Albert Heijn is ¤1,50 dus even duur als een liter koeienyoghurt. En hartstikke gezond: veel eiwit, weinig suiker. Ik doe er zelf wel iets van fruit of een beetje limonadesiroop in, want op zichzelf smaakt het niet echt ergens naar en de textuur is wel wat klonterig. Maar betaalbaar en gezond dus!
Qua betaalbare snoepgroente ben ik momenteel fan van de halvekilozakken geschrapte wortels uit de koeling van de supermarkt. Winterpeen vind ik te taai. Geschrapte wortels zijn goedkoper dan snackwortels, maar wel knapperig en smaakvol. Het is een hoop geknaag om ze op te krijgen dus dat vult wel goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |