abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216213355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ahh, fijn dat je al heel bewust bent van en bezig bent met de voedingsstoffen ^O^ .
En niet alleen voor mij in de app gaan gooien nu he, het viel me op maar zoals gezegd kcal is moeilijk schatten zonder hoeveelheden etc. Dus als jij niet twijfelt, dan is het ook prima, je hoeft je voor niemand te verantwoorden (ik weet dat je een tijd bewust geen kcal geteld hebt om daar niet teveel mee bezig te zijn, dus wil je niet alsnog die kant op duwen als je dat juist expres niet doet).
Die voedingscentrum app is voor mij geen trigger gelukkig

Even een weekje bijhouden. Dan weet ik of ik het goed genoeg doe.

En ik weet het; proteīne zijn voor mij een uitdaging. Daar moet ik gewoon erg op letten

Een ding weer ik wel; het voelt als genoeg en niet als mezelf ontzeggen
pi_216213456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Die voedingscentrum app is voor mij geen trigger gelukkig

Even een weekje bijhouden. Dan weet ik of ik het goed genoeg doe.

En ik weet het; proteīne zijn voor mij een uitdaging. Daar moet ik gewoon erg op letten

Een ding weer ik wel; het voelt als genoeg en niet als mezelf ontzeggen
Ah fijn dat die geen trigger is ^O^
En dat laatste is heel belangrijk! :Y
pi_216213514
Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met veel groente en gerookte kip
D: gyoza's
T: proteīne toetje en 2x peer
pi_216213605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:03 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met veel groente en gerookte kip
D: gyoza's
T: proteīne toetje en 2x peer
Lekker lijstje! Moest die laatste even googlelen (je dinner)

Is een fairytale wrap een specifiek recept of een merk? Sorry nieuwsgierig
pi_216213709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Lekker lijstje! Moest die laatste even googlelen (je dinner)

Is een fairytale wrap een specifiek recept of een merk? Sorry nieuwsgierig
In die warps zitten b.v. biet of paprika verwerkt

pi_216213824
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:20 schreef Questular het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh! Weer wat geleerd
pi_216213828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:20 schreef Questular het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De paprika is erg lekker, mijn kinderen zijn gek op wraps, ik koop deze dan voor mezelf :)

Vandaag:
O: kwark, honing, verrijkers van AH
T: notenreep
L: omelet van 2 eieren met rosbief op 2 volkoren boterhammen en een noten/erwten/geitenkaas salade bakje van AH
T: ik denk een banaan
D: rijst met pangasius met Japanse groentemix met komkommer en paprika ernaast
T: kwark of yoghurt

Vandaag de eerste menstruatiedag, dat varieert bij mij tussen misselijk en vreetzin. Dus ik kan morgen zeggen of het lijstje gelukt is.
pi_216215106
Bij mij ook weer een lekker dagje. Vooral op het gebied van beweging.
S: krachttraining
O: kwark, 2 mandarijnen
L: broodje 30+ kaas, boterham met ei
D: noedels, wokgroente, Biefstuk en woksaus
T: Appel, proteine chocolademousse
S: volleybaltraining
B: ong 15000 stappen
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 14:29:05 #34
5428 crew  miss_sly
pi_216215246
Ik heb al drie weken de sportschool niet van binnen gezien. Eerst dagen voor kerst druk met werk, toen kerst, toen paar dagen Londen, en daarna ooglidcorrectie, waarna je ook niet mag sporten. Morgen gaan de hechtingen eruit, dus dan hoop ik in ieder geval weer cardio te mogen doen.

En ik heb me voorgenomen om als ik weer echt aan de slag ga met krachttraining (zsm) ook mijn eten eens te gaan tracken in myfitnesspall. Gewoon om weer eens inzicht te krijgen in wat ik nu precies binnenkrijg, zowel aan kcal als verdeeld over de macro's.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216217202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 12:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh! Weer wat geleerd
Daar is dit topic ook fijn voor :)
Ik vind ze lekkerder dan gewone wraps.

Er kwamen nog 2 koekjes bij de thee bij.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:13:11 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216220675
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2025 14:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb al drie weken de sportschool niet van binnen gezien. Eerst dagen voor kerst druk met werk, toen kerst, toen paar dagen Londen, en daarna ooglidcorrectie, waarna je ook niet mag sporten. Morgen gaan de hechtingen eruit, dus dan hoop ik in ieder geval weer cardio te mogen doen.

En ik heb me voorgenomen om als ik weer echt aan de slag ga met krachttraining (zsm) ook mijn eten eens te gaan tracken in myfitnesspall. Gewoon om weer eens inzicht te krijgen in wat ik nu precies binnenkrijg, zowel aan kcal als verdeeld over de macro's.
Succes morgen! Hopelijk ben je blij met het resultaat :)
Resistance is futile.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:17:03 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216220734
Vandaag gezondigd:

Allereerst begonnen met power stabiliteit en daar enorm afgezien :')

O: vanillekwark/chocokwark
L (bij m'n schoonouders): croissantje met kaas, 2x witte boterham met gerookte kip, tomaat, komkommer en augurk, nog witte boterham met kaas. Glas chocomelk erbij.
D: 1,5 broodje kip shoarma met knoflooksaus en luchtige vla na

En nog 3 glazen fuze tea.

:9~ (morgen balans dagje :+ )
Resistance is futile.
pi_216220748
Vandaag ging het eten niet goed...

Baal echt van mezelf
Teveel -O-

Moet denk ik ontbijten en niet met elke maaltijd wachten tot ik echt erg hongerig ben

Dus morgen
Ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortje in de avond

Dat laatste wil ik stapsgewijs afleren. Alleen dat moet niet in een keer
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:19:39 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216220787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

Baal echt van mezelf
Teveel -O-

Moet denk ik ontbijten en niet met elke maaltijd wachten tot ik echt erg hongerig ben

Dus morgen

Het is ook niet makkelijk. Je bent er in ieder geval bewust mee bezig in plaats van je kop in het zand.

Morgen weer een dag :)
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 22:01:49 #40
5428 crew  miss_sly
pi_216221500
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Succes morgen! Hopelijk ben je blij met het resultaat :)
Ik denk dat ik voorbij de hechtingen en pleisters kijkend al blij ben!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216222532
quote:

Baal echt van mezelf
Teveel -O-

Dus morgen

Ik zou juist een extra tussendoortje aanraden :) je hoeft jezelf niet uit te hongeren.
pi_216223964
Lijstje:

L: salade met geitenkaas en nootjes
D: quesadilla met vega gehakt en paprika
T: mango, proteīne toetje en 2 speciaal biertjes
  Moderator donderdag 9 januari 2025 @ 08:45:49 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216224014
Wat gaat het hier opeens weer hard. Heeft zeker niets met goede voornemens te maken? :D

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 09-01-2025: 90,3 kg.

De feestdagenkilo's zijn er dus weer af. Op naar de 89kg! Wellicht is dat morgen al, want vanavond start het 50+ badmintonnen weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 17-01-2025 09:26:36 (2025 natuurlijk) ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216224107
quote:

Baal echt van mezelf
Teveel -O-

Dus morgen

Het hangt natuurlijk sterk af van wat je begeleiding ook aangeeft, maar tussendoortjes zijn niet per definitie slecht. Op zich maakt het je lichaam qua brandstof niet heel veel uit hoe vaak er getankt wordt, of dat nu één keer op een dag is of, weet ik het, zes tot acht keer. Net wat je eigen voorkeur daarin is. Punt is dan wel dat je je dagelijkse inname over meer momenten verspreid, dus het kan even uitzoeken zijn wat dan handig is om te eten. Als het je voornamelijk gaat om wat maagvulling of het idee dat je wat hebt kunnen kauwen, kan iets als komkommer of paprika een prima optie zijn, dat heeft verder (vanuit een "ik wil gewicht kwijt"-oogpunt) nul impact op de rest van je maaltijden.

Een echt hongergevoel zou ik proberen te voorkomen, dan is het beter om een vast ritme aan te houden. En ja, dat is lastig, ik ben recent (weer) op onderzoek gestuit waaruit blijkt dat er daadwerkelijk een verschil is in hongersignalen krijgen. "Normale" mensen krijgen blijkbaar eerst een paar hints dat het tijd wordt voor wat voedsel in plaats van een "niks aan de hand, niks aan de hand, niks aan de hand HONGER...ETEN...NU". :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216224117
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat gaat het hier opeens weer hard. Heeft zeker niets met goede voornemens te maken? :D

Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 09-01-2024: 90,3 kg.

De feestdagenkilo's zijn er dus weer af. Op naar de 89kg! Wellicht is dat morgen al, want vanavond start het 50+ badmintonnen weer.
Zien posten doet posten. :7
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216224257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 08:53 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Het hangt natuurlijk sterk af van wat je begeleiding ook aangeeft, maar tussendoortjes zijn niet per definitie slecht. Op zich maakt het je lichaam qua brandstof niet heel veel uit hoe vaak er getankt wordt, of dat nu één keer op een dag is of, weet ik het, zes tot acht keer. Net wat je eigen voorkeur daarin is. Punt is dan wel dat je je dagelijkse inname over meer momenten verspreid, dus het kan even uitzoeken zijn wat dan handig is om te eten. Als het je voornamelijk gaat om wat maagvulling of het idee dat je wat hebt kunnen kauwen, kan iets als komkommer of paprika een prima optie zijn, dat heeft verder (vanuit een "ik wil gewicht kwijt"-oogpunt) nul impact op de rest van je maaltijden.

Een echt hongergevoel zou ik proberen te voorkomen, dan is het beter om een vast ritme aan te houden. En ja, dat is lastig, ik ben recent (weer) op onderzoek gestuit waaruit blijkt dat er daadwerkelijk een verschil is in hongersignalen krijgen. "Normale" mensen krijgen blijkbaar eerst een paar hints dat het tijd wordt voor wat voedsel in plaats van een "niks aan de hand, niks aan de hand, niks aan de hand HONGER...ETEN...NU". :')
Ik heb er geen begeleiding voor
Het is dat hongergevoel met mijn meds nogal ... onhandig is. Clozapine is berucht om de honger. Gelukkig heb ik er 95% van de tijd geen last van heb, maar als ik zo'n dag heb...
Hoort erbij, niks aan te doen. Dan is groente knagen wel een goede om te proberen.

Volgens mij doe ik het goed op drie á vier eetmomenten. In de avond wil ik gewoon knagen, dus ik ga maandag bij de boodschappen wat komkommer en snoepgroentes halen. Eventueel even kijken of er in de winkel er iets is als vegan yoghurt/kwart/oid. Even meer eitwitten en voedingsstoffen erbij :) (dan is mijn eiwitprobleem ook opgelost. Mits ik dat spul kan betalen)
pi_216224725
Yes, gisteren netjes aan het lijstje gehouden :)

Extra gesport gisteren en vanochtend. Zadelpen van mijn fiets brak af. Gisterenavond 3 kilometer staand gefietst en vanochtend ook. Go beenspieren!
pi_216224738
Winterwonderland hier vandaag dus wordt denk ik stappen zetten in de sportschool (wel mooi trouwens :D).

Sinds nieuwjaarsdag niet gewogen maar zo halverwege vind ik het dan toch altijd een beetje 'eng' want geen idee of ik goede progressie maak. Maarja trust the process zullen we maar zeggen.

Vanavond trouwens kibbeling uit de oven van Puuur. Echt een dikke aanrader. Veel betere voedingswaarde dan andere (gepaneerde) vis en echt jammie!

O: kwark
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: 2 mandarijnen
D: aardappeltjes, wokgroente en kibbeling uit de oven
S: volleybaltraining
T: schaaltje popcorn
pi_216225486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 09:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb er geen begeleiding voor
Het is dat hongergevoel met mijn meds nogal ... onhandig is. Clozapine is berucht om de honger. Gelukkig heb ik er 95% van de tijd geen last van heb, maar als ik zo'n dag heb...
Hoort erbij, niks aan te doen. Dan is groente knagen wel een goede om te proberen.

Volgens mij doe ik het goed op drie á vier eetmomenten. In de avond wil ik gewoon knagen, dus ik ga maandag bij de boodschappen wat komkommer en snoepgroentes halen. Eventueel even kijken of er in de winkel er iets is als vegan yoghurt/kwart/oid. Even meer eitwitten en voedingsstoffen erbij :) (dan is mijn eiwitprobleem ook opgelost. Mits ik dat spul kan betalen)
De literbak ongezoete sojayoghurt van de Albert Heijn is ¤1,50 dus even duur als een liter koeienyoghurt. En hartstikke gezond: veel eiwit, weinig suiker. Ik doe er zelf wel iets van fruit of een beetje limonadesiroop in, want op zichzelf smaakt het niet echt ergens naar en de textuur is wel wat klonterig. Maar betaalbaar en gezond dus!

Qua betaalbare snoepgroente ben ik momenteel fan van de halvekilozakken geschrapte wortels uit de koeling van de supermarkt. Winterpeen vind ik te taai. Geschrapte wortels zijn goedkoper dan snackwortels, maar wel knapperig en smaakvol. Het is een hoop geknaag om ze op te krijgen dus dat vult wel goed.
pi_216226788
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De literbak ongezoete sojayoghurt van de Albert Heijn is ¤1,50 dus even duur als een liter koeienyoghurt. En hartstikke gezond: veel eiwit, weinig suiker. Ik doe er zelf wel iets van fruit of een beetje limonadesiroop in, want op zichzelf smaakt het niet echt ergens naar en de textuur is wel wat klonterig. Maar betaalbaar en gezond dus!

Qua betaalbare snoepgroente ben ik momenteel fan van de halvekilozakken geschrapte wortels uit de koeling van de supermarkt. Winterpeen vind ik te taai. Geschrapte wortels zijn goedkoper dan snackwortels, maar wel knapperig en smaakvol. Het is een hoop geknaag om ze op te krijgen dus dat vult wel goed.
Oooooh die yoghurt kan ik betalen ja!
Fijn, dank je

En wortelen, jum! Ook echt even wat meer vult dan een komkommer. En meer smaak.
Slim slim! Dank je wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')