SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GretzlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: gifjes en afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ik laat de eer aan @peaceman om hier antwoord op te geven...quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Beetje laat, maar ik vroeg me nog af wat de oorsprong was van het Diaan welke band is dit?gebbetje bij Queen, want die heb ik gemistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make love, not war ☮![]()
@Mexicanobakker dat is inderdaad niet echt een rijtje dat in aanmerking komt voor een Best Of-CD van de Top 2000. Al zijn sommige dingen binnen hun genre nog best acceptabel, zoals de Regenboog of Manuela. Niet dat ik het zelf meteen zou opzetten, maar ik zou ze niet per se in de onderste regionen zetten.
Maar het is nog niet echt hoopgevend voor de komende dagen dat pareltjes als Het Busje Komt Zo, Bridget The Midget, I Remember Elvis Presley, Blah Blah Blah of Cupido van J. Smit deze eerste eliminatieronde nog zijn doorgekomen.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik laat de eer aan @:peaceman om hier antwoord op te geven...Ik kom voorlopig uit op een vraag bij Save Me..jammer, had op iets spectaculairders gehoopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik hoor net van een vriendin die naar Ruud de Wild luistert:Eerlijk, mijn respect voor de Wild stijgt wel, dan.quote:Ruud de Wild laat de lange versie van Born Slippy weer horen 😍
Was tijdens samenstelling top 2000 lijst discussie geweest tussen samenstellers en Ruud. Ruud zag de korte versie en dat wilde hij niet
En dus draaide hij de volledige versie en ging toen bier tappen 😂Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Heb nog even All Too Well teruggekeken. Het afpakken van de vlag is natuurlijk lame,maar die 2 in het playbackhok waren sowieso niet van plan om hun 10 minutes of fame af te laten nemen @Gretzl
Die Taylor wannabe stond er vorig jaar ook al tijdens hetzelfde nummer.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, hierbij dan een stukje Top 2000-gerelateerde review/klaagzang/whatever. Ik zie wel hoe lang ik er mee door ga om deze nummers finaal te fileren (of op te hemelen), maar er staat genoeg interessants tussen om te benoemen. Al is het wel leuker met af en toe een beetje respons en discussie. Misschien houdt dat het topic nog een beetje levend, als jullie lekker meeklagen of jullie haatplaat er tussen staat of dat er stiekem wel een lekkere guilty pleasure tussen te vinden is.
Vandaag even schaamteloos reclame maken voor de eerste 26 (ik heb ze in groepjes van 25, maar voor de eerste was dat een plekje te weinig, dus die komt daar mooi bij) door de hele lap in het topic te zetten, daarna doe ik ze zolang het topic leeft lekker in een spoiler.
4851 Piglets - Johnny Reggae
Er kan er maar één de slechtste zijn en die twijfelachtige eer is aan de meidenband Piglets, die met een novelty-reggaeliedje scoorden. Alles is irritant aan het stemgebruik van de dames en het klinkt gewoon nergens naar. Het stond er zowaar nog 2x in ook, in 2000 en 2001. Meteen afserveren die edities.
4850 Little Jimmy Osmond - Long haired lover from Liverpool
Misschien wisten jullie het al, maar ik haat kindsterretjes. We kennen natuurlijk de Osmonds en die gaan nog zeker een aantal keer een stuk hoger tegenkomen (en ook nog wel vaker niet zo hoog), maar dit had niet gehoeven. Je vraagt je af of Jimmy net zo'n terrorvader had als Michael Jackson. In 2000 stond dit op 1680, en dat is wel weer voldoende eer. Het tweede Engelstalige lied.. en voorlopig zullen we er ook niet veel meer tegenkomen.
4849 De Hûnekop ft. Oele Plop - Wy kam fram Fryslân
Die vorige twee heb ik nooit actief meegemaakt als Top 2000-luisteraar, dit is een ander verhaal. Ik bleef in 2022 mooi hangen om het prachtige Lavender voor het slapengaan te mogen horen, maar helaas stuitte ik één liedje eerder op een onaangename verrassing: De Hûnekop samen met Oele Plop. Die kabouter had lekker weg mogen blijven, want het lijkt nergens op. Ik kreeg echt een lachstuip omdat ik zelden zoiets slechts had gehoord. Veel meer kan ik er niet van maken. Stemacties zijn kut, maar dit was wel de allerergste. Gelukkig weggevallen vanaf 788 en in 2024 geen Extra 500 dus ook daar is deze onzin niet meer te horen geweest.
4848 Jan Smit - Ik zing dit lied voor jou alleen
Ik hou niet zo van kindsterretjes, en vooral als ze vals sentiment bezingen. Oh lieve oma, waar ik van hou, kappen nu met dit lied, gauw. Er was een tijd dat er wat 'lijstvernieuwing' plaats moest vinden zo tussen 2007 en 2011, nog voor de echt grote verandering. Dat bracht ons Radiohead, maar ook een lading nieuwe paling. De vorige 3 artiesten zijn tenminste nog eenlingen, maar van Jantje kunnen we dat niet zeggen, hij stond er op het dieptepunt een keer of 8 in. Jan is zonder twijfel voor mij de minste artiest die meer dan 5 noteringen in de lijst heeft gehad, en zijn concurrenten komen ook uit Nederland. Wat is dat toch dat Nederlandse artiesten blijkbaar met veel grotere rommel de lijst in kunnen dan niet-Nederlanders? Goed dit stond er in 2007 in, mijn eerste top-2000 jaar en dus in 2011, het eerste jaar dat ik in het topic langskwam. Gelukkig kan bij allebei maar 1 keer je eerste zijn.
4847 Bankzitters - Je blik richting mij
Dan nu de eerste die we in 2024 nog mochten verwelkomen, en niet verrassend is het de Ricardo Pepi ft. Wout Weghorst van het stel. Wat begon als een lollig gebbetje met Stapelgek is iets te serieus geworden met matige autotune en zels een top 40-hit. Oh, en het feit dat dit gewoon op fucking 31 december wordt gedraaid omdat er genoeg kleuters stemmen, al waren die kleuters in 2024 eindelijk iets minder aanwezig. Dit is de slechtste, maar niet getreurd, we gaan binnenkort nog 3x bankzitten.
4846 Marco Borsato, Armin van Buuren & Davina Michelle - Hoe het danst
Kunnen we bij de vorige nummers nog zeggen dat het ofwel zingende kleuters waren, ofwel novelty hits: Hier hebben we de eerste artiesten die echt wel oké nummers op hun naam hebben: Armin is zelfs eenmaal in de Mex2000 te vinden. Ja Marco heeft ook veel rommel, zeker in de tweede helft van zijn carrière toen sentiment en Ewbank-kitsch de hoofdmoot bleken. Dit is een rommeltje van jewelste en 'Wil je weten hoe het danst' is denk ik een outtake uit het koningslied. Nederland en Vlaanderen zijn absoluut smakeloos en hier heb ik nul excuses voor. Staat er ook al sinds 2020 in en aangezien Marcootje inmiddels flink is gecanceld en het er toen in bleef vrees ik dat we er nog wel even aan vast zitten.
4845 Snollebollekes - Links rechts
Sensation Waailand moet wel vreselijk zijn als dit (gelijkend aan) hun anthem is. Erg jammer dat Kemps, die overigens niet eens zelf 'zingt' maar alleen maar meehost, ineens de leuke jongen moest uithangen bij De Slimste Mens. Sindsdien zitten we hieraan vast. In 2024 al voor de vierde keer. Als man van de regio wil ik even stellen dat IK hier niet achter sta.
4844 Bankzitters - Is dat nou echt?
Ja, dit is echt, alweer de Bankzitters. Allemaal zijn ze ongeveer even slecht. Nee oké, die songfestivalpoging is iets beter. Dit kwam er ook in in 2022. En mag er snel weer uit.
4843 Paul de Leeuw & André Hazes - Droomland
We gaan een keer voor een echte traditional. In een andere versie uit 1897, in Nederland onder andere bezongen door Willy Alberti, maar het bekendst in de versie van André Hazes met de man die niet zingen kan, Paul de Leeuw. Ik vind hem al niet grappig, maar laat hem alsjeblieft matige grappen maken ipv dit. Duetten hebben bij mij vaak best een goede kans, maar als het misgaat en daardoor valsig klinkt omdat de stemmen niet bij elkaar horen kan ik er ook echt jeuk van krijgen. Dat gebeurt hier. Paul is denk ik voor mij de grootste concurrent van Jan, maar scoort toch nog iets beter door zijn andere 2 duetten. Het gaat niet echt goed met de kleine mensen.. 2 kindsterretjes, Plop en nu weer 2 kabouters. Deze staat er al sinds 2005 in, de eerste die we echt al lang horen en in dit blokje onderin ook de enige.
4842 André van Duin - Bim bam
Er zijn twee verschillen tussen André en Paul. 1: André is wel grappig en 2: André kan best redelijk zingen, als ie er moeite voor doet. Helaas hoor je hier geen van beiden, en dat zorgt voor een notering vrij ver onderin. Van 2005 tot 2008 hadden we last van dit lied.
4841 Jan Smit - Laura
Even leek het erop dat Jan na zijn kindstercarriere het beste gehad had, helaas was daar in 2005 ineens de zeer onnodige terugkeer in de hitlijsten. Met Laura haalde hij eindelijk weer de top 10 in de Top 40, andermaal toonbeeld van de Nederlandse wansmaak. Zijn ergste zeiknummer, en deze stond van 2009 tot 2015 genoteerd. We zijn nooit meer van hem af gekomen, van C&A-onderbroeken tot gastendoekjes tot snedig ESF-commentaar tot ruzie bij de plaatselijke FC. En natuurlijk Beste Zangers, wat ook in dit deel van het lijstje veelvuldig genoemd wordt. Het is geen onsympathieke jongen, maar kan die man aub nooit meer zingen?
4840 Bankzitters - Stapelgek
Ah ja, de Bankzitters weer. Hier begon het allemaal mee, een stemactie vanuit de fanbase in 2021 die daarna opvolging kreeg en waardoor we ze nu al een paar jaar rondom de laatste dag horen. Stapelgek, dat word je er inderdaad van. Die vierde haalt het wel om te ontsnappen aan de bottom 26, hebben ze toch nog íets gepresteerd.
4839 All-4-One - I swear
Eindelijk weer eens wat in het Engels. Een nummer 1-hit in 1994, met een matige zeikcover in de stijl van Boyz II Men. Die stonden dan weer nooit in de Top 2000, terwijl ik dat in ieder geval stijliconen vind. Ook bagger, daar niet van. Dit stond in 2001 in de lijst. Vroeger was niet alles beter.
4838 Nielson - Sexy als ik dans
Kleuterpop van Nielson, alsof ie nog samen met de dame van de vluchtstrook zingt in Zirkus Zirkus (Dat was Kids top 20-pop samen met Sigourney K en nog iemand, voor de liefhebbers). Als hij serieus is zit er wel eens een leuk liedje tussen. Dit absoluut niet. Dit stond er van 2014 tot 2019 in en in 2022 was er de erg onnodige terugkeer. Door de Extra 500 was hij in 2023 ook nog te horen, al scheelde dat maar 1 plekje. Erg jammer dat ie niet kon wisselen met Fame van Irene Cara of Elevation ofzo.
4837 Marco Borsato - Stop de tijd
Vals sentiment van Marco. Deze kwam in 2009 op 348 binnen, om een jaar later weer te verdwijnen, en in 2011 eenmaal terug te keren. Die 2010-lijst blijft wonderlijke doorgestoken kaart, al was het in het geval van dit lied iets minder erg. Na janknummers als Zij en Dochters was het nog niet genoeg, blijkbaar.
4836 Herman Berkien - Utereg Me Stadsje
We beginnen in een fuik van dezelfde soort liedjes terecht te komen he? We hadden al een Friese stemactie en de YouTubers stemactie, nu gaan we weer lokaal naar Utrecht. Leuk voor in het plaatselijke voetbalstadion, ver weg blijven van de Top 2000. Hierop stemmen is uiterst dom. Dat bedacht de stemmer afgelopen editie gelukkig ook, want na 2023 is dit weer weg.
4835 Danny de Munk - Ik voel me zo verdomd alleen
De eerste waarvan ik me nog wel kan voorstellen dat mensen het mooi vinden, maar ja, weer een kindsterretje met sentimentele muziek die wel goed zal aanslaan bij de gemiddelde kamper. Bij deze helpt het niet mee dat we deze bij muziek moesten gaan zingen kort na het overlijden van 'muh paah'. Daar bedankte ik even voor, maar tussen mij en Danny is het nooit meer goed gekomen, zelfs al vond ik hem als Ciske nog best acceptabel. Al is ie Ciske nooit echt ontgroeid, hè? Tot 2011 in de lijst, daarna was t klaar.
4834 Frans Bauer & Marianne Weber - De regenboog
Jawel, Paul de Leeuw heeft niet het slechtste nummer over een regenboog in deze lijst. Die eer is aan Frans en Marianne. M/V-duet van het slechtste soort, en ook weer zo'n typische tokkieplaat. Haalde in 2006 en 2007 de lijst en door optelling lukte het ook in 2008, maar daarna was het klaar. Toch weer die TROS-periode.
4833 Suzan & Freek - Kwijt
Daar zijn ze dan, het meest gehate duo van deze topicreeks. Ze hebben best een paar 'acceptabele' nummers. En dan hebben ze dit. Kleutermuziek ook weer, met een Gers-achtig rapstukje in het begin en gezellig het noemen van willekeurige Nederlandse plaatsnamen. Gelukkig lagen er afgelopen jaar 4 nummers uit van het duo en zijn we deze dus ook kwijt. Hopelijk was de Top 2000-notering dus eenmalig.
4832 Herman van Keeken - Pappie loop toch niet zo snel
Peter Koelewijn heeft best wat leuke dingen gedaan, maar die bewerkingen van smartlappen had hij niet hoeven produceren. Ook vroeger was er Nederlandstalige meuk. Dit stond er tot 2005 elk jaar in.
4831 Nick & Simon - Rosanne
Ook deze palingvreters mogen niet ontbreken. Nick Schilder kan echt wel zingen en ze hebben ook wel iets acceptabelere nummers in de lijst, maar dit is classic carnavalesque palingsound. Dit heb ik ook veel gehoord in die tijd voor mijn gevoel, terwijl ik toch altijd heel snel weg probeerde te zappen als ik het ergens hoorde. Van 2009 tot 2014 in de lijst, daarna was het een van de sneuvelaars in de tijd van lijstverandering.
4830 Suzan & Freek & Snelle - De overkant
Hier komt echt alles samen he? Regiopop, Suzan en Freek, kleutermuziek, Nederlandstalig, matig duet. De ideale mix om onderin te eindigen. Helaas in de Top 2000 sinds 2021 - zelfs als Suzan en Freek vanaf nu collectief er alles aan doen uit het geheugen van de Nederlander te geraken, zullen we hier nog minimaal 5 jaar aan vast zitten. Dat regio-sentiment scoort zo goed he?
4829 Davina Michelle & Snelle - 17 miljoen mensen
Alweer Snelle, die heeft de eer om als eerste 2x achter elkaar genoemd te worden. Hij heeft weinig goede liedjes en wel een paar hele slechte. Dit stond er in 2021 eenmalig in, mooi COVID-sentiment. Dit was toen het kortste nummer in de lijst, met een lengte van slechts 1:47. Dat redt het nummer, want daardoor is het een stuk sneller afgelopen. Davina komen we ook al voor de tweede keer tegen, die heeft ook een neusje voor slechte samenwerkingen.
4828 Jacques Herb - Manuela
Van nieuwerwetse meuk naar ouderwetse TROS-muziek. Ook weer van die muziek die men nu niet eens meer goed genoeg vindt voor de belegen Evergreen Top 1000. Het is meestal de schuld van P.K. in deze tijd. In dit geval niet Koelewijn, maar die man die we ook beter kennen als Vader A. Tot 2008 in de lijst, daarna gelukkig verdwenen.
4827 Drukwerk - Schijn 'n lichtje op mij
Deze is hageltjenieuw dit jaar. Ja, dat was een pijnlijke verrassing, al zijn er slechtere nummers uitgevallen, twee stuks zelfs. Maar deze kon dus wel de slingers uithangen. Ik mag het geen dialectpop noemen, maar het accent geeft mij dezelfde soort jeuk. Ik vind Je Loog Tegen Mij al vrij matig, maar dat is tenminste nog gewoon een liedje. Dit is ook nog eens debiele schijtlol. Hopelijk eenmalig, maar gezien de relatief hoge binnenkomer zal dat wel niet.
4826 The Kelly Family - David's Song
Dit vinden sommige mensen wel leuk denk ik. Ik kan me dat bij deze ook nog wel voorstellen. Dit is pas het vierde volledig Engelstalige liedje. Het is toch wonderlijk hoe wij Nederlandstalige meuk gedogen en accepteren in zo'n lijst. Maar goed, ik kan me best voorstellen dat dit een warm gevoel geeft in de wintermaanden ofzo, maar er is gewoon iets aan deze plaat dat het voor mij weerzinwekkende kitsch maakt. Gezongen door een kleuter en nog een stukje parlando, erg verrassend ben ik ook weer niet dat dit bij mij onderin staat he? Van 2000 tot 2009 in de lijst gestaan en daarna nog een comeback tussen 2012 en 2014.
Nou, wordt vervolgd, dus. Geen goed stel, maar je kunt niet alles hebben in het leven.Mexicanobakker
En weet je; ik draag het Nederlandse lied echt wel een warm hart toe, zie zelfs een paar titels waarbij ik ook denk van 'ouch, echt?
', maar ook dáár raak je wel de vinger op de zere plek. Dan zijn het nummers die onder verkeerde sentimenten, of onder valse sentimenten (nog erger) in die lijst gebonjourd zijn.
Ik roep al jaren dat Bauer écht wel met één nummer in die lijst hoort (Maar for the love of god, niet Heb je even voor mij), maar De regenboog werd er gewoon misplaatst ingegooid. De bankzitters mogen voor mij definitief gediskwalificeerd worden wegens onsportief stemmen werven (laat ze maar op de reservebank zitten, hihi haha hoho) en zowel Hazes als Paul de Leeuw heeft betere nummers gemaakt dan Droomland.
Ik zeg, ga lekker door, en als het even kan zonder spoilers. Wil deze voor geen goud missen.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Het is echt tijd om te stoppen met de hoax dat Bankzitters mensen oproepen om te stemmen op social media / in hun video's. Hebben ze geen enkel jaar gedaan. Het was het eerste jaar een grap onder hun fans die de jaren erna door alle nadacht nog groter werd. Beetje vergelijkbaar met Pokemon.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:57 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]Mexicanobakker
En weet je; ik draag het Nederlandse lied echt wel een warm hart toe, zie zelfs een paar titels waarbij ik ook denk van 'ouch, echt?
', maar ook dáár raak je wel de vinger op de zere plek. Dan zijn het nummers die onder verkeerde sentimenten, of onder valse sentimenten (nog erger) in die lijst gebonjourd zijn.
Ik roep al jaren dat Bauer écht wel met één nummer in die lijst hoort (Maar for the love of god, niet Heb je even voor mij), maar De regenboog werd er gewoon misplaatst ingegooid. De bankzitters mogen voor mij definitief gediskwalificeerd worden wegens onsportief stemmen werven (laat ze maar op de reservebank zitten, hihi haha hoho) en zowel Hazes als Paul de Leeuw heeft betere nummers gemaakt dan Droomland.
Ik zeg, ga lekker door, en als het even kan zonder spoilers. Wil deze voor geen goud missen.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Bovendien doet letterlijk elke Nederlandse artiest/act dit al jaren.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ook ik heb nog wat leuks in petto!
Ik wilde nog een keer kijken naar de ABK (Alles Bepalende Keuzelijst) t.o.v. de daadwerkelijke lijst. Ik heb per artiest gekeken welk percentage van hun nummers in de lijst terecht kwam en waar deze dan gemiddeld stonden in de Top 2000. Voor het gemak heb ik de nummers die via vrije keuze de lijst inkwamen 'toegevoegd' aan de keuzelijst. Hier zijn weer veel conclusies aan te verbinden.
Er is nog steeds een vrij redelijke correlatie (-0.4) te vinden tussen het percentage nummers dat van een artiest in de lijst terechtkomt en hun gemiddelde notering. Hoe hoger het percentage in de lijst, hoe later de notering. Onder andere daarom vind je alles van ABBA, Rammstein of Metallica bovenin de lijst.
Hier de artiesten met de meeste noteringen en hun keuzelijstgegevens.
Dan de artiesten met meer noteringen die enorm hoog scoren op het percentage dat genoteerd staat. Dat percentage zit bij de meeste grootverdieners in de lijst tussen de 25% en 45%. Bij de volgende groep zijn deze dus een stuk hoger. ALS ze bij NPO Radio 2 mee zouden kijken en ALS ze een keer iets aan hun keuzelijst zouden doen, zou het mijn voorstel zijn om bij deze artiesten de keuzelijst uit te breiden. Bij artiesten met een gemiddeld betere notering, kun je gemakkelijk +5 of zelfs +10 doen en bij anderen gemakkelijk +3. Dit kan gemakkelijk door te kijken naar de vrije keuzes die mensen al invullen of door te kijken naar hun meest succesvolle singles in de hitlijsten of allertijdenlijsten van andere radiozenders.
En nog wat overige 100%-ers (alles vanaf 4 noteringen):
Dan zijn er ook genoeg artiesten die door de ruime keuze juist benadeeld worden. Hierbi de opvallend lage percentages en de artiesten met veel keuze die zelfs 0% scoren. Hier zouden ze bij NPO Radio 2 makkelijk een groot deel, op basis van het aantal ontvangen stemmen, weg kunnen halen.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Reken je deze voor of na de afgelopen stemweek? Prodigy ging volgens mij namelijk van de 100% af. Hij staat bij jou op 5/5, maar volgens mij is het 5/6 doordat Voodoo People erbij kwam en het er al 5 waren.
Edit: wel weer beulswerk natuurlijk. Hulde.
Edit 2: worstenvingers versus iPhone.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Janet met 23 nummers in de keuzelijst en 0 genoteerd.quote:
Daar mag idd wel eens wat aan verbouwd worden, die keuzelijst.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Daar mag zeker wel eens een grondige herziening voor komen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Janet met 23 nummers in de keuzelijst en 0 genoteerd.
Daar mag idd wel eens wat aan verbouwd worden, die keuzelijst.
Steely Dan 24 nummers in de voorkeuzelijst. Anderson.Paak 15, Anouk 56, Prince 95. Dat gaat echt nergens over.
Ondertussen staat Placebo er nog steeds maar één keer in (die dan elke keer wel in de Top 2000 komt). En vorig jaar Metallica eens geteld, die kwamen toen amper aan de 20 van wat ik mij kan herinneren.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Er waren een tweetal liedjes van queen, waar onder Save me (die andere ben ik even kwijt), die diaan niet herkende als queen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik kom voorlopig uit op een vraag bij Save Me..jammer, had op iets spectaculairders gehoopt.
Ze zijn toch best herkenbaar vind ik...
Vond ik dus grappig.
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Is gewoon echt raar. Zal wel zijn omdat die nummers allemaal een X aantal keer in vroegere top 2000s hebben gestaan, maar de criteria voor het samenstellen van de keuzelijst mogen idd wel eens wat intelligenter worden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar mag zeker wel eens een grondige herziening voor komen.
Steely Dan 24 nummers in de voorkeuzelijst. Anderson.Paak 15, Anouk 56, Prince 95. Dat gaat echt nergens over.
Ondertussen staat Placebo er nog steeds maar één keer in (die dan elke keer wel in de Top 2000 komt). En vorig jaar Metallica eens geteld, die kwamen toen amper aan de 20 van wat ik mij kan herinneren.And what rough beast, its hour come round at last,
Bij een deel is het nog wel te verklaren. Maar van Hall&Oates is toen twee? jaar geleden heel erg veel toegevoegd en bijna allemaal nummers die er nog nooit instonden. Toen zijn er als het goed is ook allerlei willekeurige jaren 90 liedjes in gekomen. Liedjes die toen best leuk waren, maar niemand om gevraagd had.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is gewoon echt raar. Zal wel zijn omdat die nummers allemaal een X aantal keer in vroegere top 2000s hebben gestaan, maar de criteria voor het samenstellen van de keuzelijst mogen idd wel eens wat intelligenter worden.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Al vermoed ik dat ze bij bepaalde artiesten bewust niet of nauwelijks iets toevoegen, omdat ze liever niet willen dat die erin komen. Dan wel dat de lijst ook weer niet teveel mag veranderen.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Prince 95 keer op de keuzelijst? Jezus.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:26 schreef Cassa95 het volgende:
Ook ik heb nog wat leuks in petto!
Ik wilde nog een keer kijken naar de ABK (Alles Bepalende Keuzelijst) t.o.v. de daadwerkelijke lijst. Ik heb per artiest gekeken welk percentage van hun nummers in de lijst terecht kwam en waar deze dan gemiddeld stonden in de Top 2000. Voor het gemak heb ik de nummers die via vrije keuze de lijst inkwamen 'toegevoegd' aan de keuzelijst. Hier zijn weer veel conclusies aan te verbinden.
Er is nog steeds een vrij redelijke correlatie (-0.4) te vinden tussen het percentage nummers dat van een artiest in de lijst terechtkomt en hun gemiddelde notering. Hoe hoger het percentage in de lijst, hoe later de notering. Onder andere daarom vind je alles van ABBA, Rammstein of Metallica bovenin de lijst.
Hier de artiesten met de meeste noteringen en hun keuzelijstgegevens.
[ afbeelding ]
Dan de artiesten met meer noteringen die enorm hoog scoren op het percentage dat genoteerd staat. Dat percentage zit bij de meeste grootverdieners in de lijst tussen de 25% en 45%. Bij de volgende groep zijn deze dus een stuk hoger. ALS ze bij NPO Radio 2 mee zouden kijken en ALS ze een keer iets aan hun keuzelijst zouden doen, zou het mijn voorstel zijn om bij deze artiesten de keuzelijst uit te breiden. Bij artiesten met een gemiddeld betere notering, kun je gemakkelijk +5 of zelfs +10 doen en bij anderen gemakkelijk +3. Dit kan gemakkelijk door te kijken naar de vrije keuzes die mensen al invullen of door te kijken naar hun meest succesvolle singles in de hitlijsten of allertijdenlijsten van andere radiozenders.
[ afbeelding ]
En nog wat overige 100%-ers (alles vanaf 4 noteringen):
[ afbeelding ]
Dan zijn er ook genoeg artiesten die door de ruime keuze juist benadeeld worden. Hierbi de opvallend lage percentages en de artiesten met veel keuze die zelfs 0% scoren. Hier zouden ze bij NPO Radio 2 makkelijk een groot deel, op basis van het aantal ontvangen stemmen, weg kunnen halen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zal toch wel de artiest zijn met verreweg de meeste nummers in de keuzelijst?I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Iemand bij Radio 2 is een grote Prince fanquote:Op donderdag 2 januari 2025 18:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Prince 95 keer op de keuzelijst? Jezus.
Dat zal toch wel de artiest zijn met verreweg de meeste nummers in de keuzelijst?
And what rough beast, its hour come round at last,
Meer nog dan hofleverancier Queen en Rolling Stones die al 200 jaar muziek maken...quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Prince 95 keer op de keuzelijst? Jezus.
Dat zal toch wel de artiest zijn met verreweg de meeste nummers in de keuzelijst?Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Dat moet bijna wel ja.quote:Op donderdag 2 januari 2025 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iemand bij Radio 2 is een grote Prince fanBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Artiesten als Steely Dan, Anouk en Prince hebben ook pech met de miskleun van NPO Radio 2 een paar jaar terug waarin hele albums volledig op de keuzelijst belandden. Lachen, gieren, brullen en alle artiesten die veel extra's op de keuzelijst kregen, zagen hun noteringen kelderen![]()
![]()
![]()
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ah, ik heb vele artiesten handmatig nagekeken, maar blijkbaar staat The Prodigy eenmaal als Prodigy op de keuzelijst. Het kan gebeuren.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:35 schreef Tussle266 het volgende:
Reken je deze voor of na de afgelopen stemweek? Prodigy ging volgens mij namelijk van de 100% af. Hij staat bij jou op 5/5, maar volgens mij is het 5/6 doordat Voodoo People erbij kwam en het er al 5 waren.
Edit: wel weer beulswerk natuurlijk. Hulde.
Edit 2: worstenvingers versus iPhone.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Het gekke is ook dat zo’n Janet buiten één willekeurige notering in 2000 nog nooit in de Top 2000 of KKD heeft gestaan. Dus tenzij je heel gericht één nummer op de keuzelijst zet dat je gaat pushen, is het sowieso nutteloze vulling.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Janet met 23 nummers in de keuzelijst en 0 genoteerd.
Daar mag idd wel eens wat aan verbouwd worden, die keuzelijst.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Zou het voor de eerlijkheid niet beter zijn als gewoon het hele archief van Radio 2 op de keuzelijst wordt gezet? Je kan er nu toch niet meer doorheen scrollen.
Uiteraard moet je dan wel een maximum van drie keer ofzo voor dezelfde artiest instellen, anders klikken er te veel mensen 35x dezelfde uitvoerende aan.De Sahara is zonder meer erg droog.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: