SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
.Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
Klopt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het integratieprobleem is volop zichtbaar in dit topic.
Ligt eraan wat je ermee bedoelt. Die jodenobsessie van mw Halsema?quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:17 schreef Richestorags het volgende:
Die Jodenobsessie van de 5e colonne is echt ongezond.
Halsema behoort niet tot de 5e colonne.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:41 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je ermee bedoelt. Die jodenobsessie van mw Halsema?
Nee, de zesde. De 5e staat tot haar dienst.quote:Op woensdag 1 januari 2025 20:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Halsema behoort niet tot de 5e colonne.
Hele artikel hier:quote:Iran wil sektarische opstand in Syri ‘aanwakkeren, aansturen en steunen’
Auteur: BNR Webredactie
Het is steeds aannemelijker dat Iran sektarische spanning in Syri wil aanwakkeren om de eigen invloed in het land te vergroten via proxy’s en partnermilities. Dat concludeert The Institute for the Study of War op basis van Iraanse bronnen gelieerd aan het leger en de Revolutionaire Garde. Volgens Westerse analisten streeft Iran naar het ‘aanwakkeren, aansturen en steunen van een opstand in Syri’.
Volgens Iraanse berichtgeving zouden de nieuwe Syrische machthebbers HTS geweld plegen tegen de Alawieten – de clan van de verjaagde president Bashar Al-Assad. Daarnaast schrijven de Iranirs dat er 'weerstand' is tegen de interimregering van functionarissen.
Als ie keihard "dood aan het westen" zou roepen krijgt ie natuurlijk een raket op z'n dak.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
Het ziet er wel goed uit allemaal.
Ook bijzonder dat die al-Shaara eerst zo radicaal Al Qaida was en nu zo, op het eerste gezicht, gematigd. Interessante man wel.
Dat is dat trekkersforum van BBB...zwarte cross enzo lekker spuiten op je beeldscherm. Ruk off. Nederlandsch art. 1.quote:
Zo wordt hij in de media afgebeeld. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ook bijzonder dat die al-Shaara eerst zo radicaal Al Qaida was en nu zo, op het eerste gezicht, gematigd. Interessante man wel.
Hij is iig erg charismatisch.quote:Op donderdag 2 januari 2025 23:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo wordt hij in de media afgebeeld. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
Als hij Elon Musk maar buiten weet te houden. Dat is de fout in Oekrane geweest. Maar daar zijn ze intern in Syri ook al van bewust, het gevaar van zijn internet en het COC masker van Gladio lulkoek van de Israeli's. Poetin ging ze voor, maar dat kwam ook al zo rottig uit die bek.quote:Op donderdag 2 januari 2025 23:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij is iig erg charismatisch.
We gaan het zien de komende jaren.
quote:andaag
07:38
Buitenlandministers Duitsland en Frankrijk bezoeken Syri
De Franse en Duitse ministers van Buitenlandse Zaken bezoeken vrijdag Syri, melden de Duitse en Franse autoriteiten.
De Franse minister Jean-Nol Barrot kwam 's ochtends als eerste in het land aan.
Even later volgde ook Annalena Baerbock van Duitsland.
De twee gaan samen in gesprek met de Syrische leider Ahmed al-Sharaa, die aan de macht is sinds de val van het regime van Bashar al-Assad. Frankrijk en Duitsland zijn de eerste westerse landen die hoge vertegenwoordigers naar Syri sturen sinds de val van Assad.
"Samen staan Frankrijk en Duitsland naast het Syrische volk, in al zijn diversiteit", schreef Barrot in een bericht op X. Duitsland wil van Syri een "veilig thuis" maken voor alle inwoners en een "functionerende staat met volledige controle over het grondgebied", zei Baerbock in een verklaring.
De ministers bezoeken ook de beruchte Saydnaya-gevangenis. Daar werden onder al-Assad duizenden gevangenen vastgehouden. Er werden mensen gemarteld en gexecuteerd. Mensenrechtenorganisatie Amnesty International omschreef de gevangenis als een "slachthuis voor mensen".
quote:Syri
Vandaag
05:11
Rode Kruis wil 5 miljoen Syrirs helpen bij terugkeer naar huis
Het Rode Kruis wil de komende jaren ten minste 5 miljoen Syrirs helpen bij de terugkeer naar hun huizen na de val van het regime van Bashar al-Assad. Er staan 9000 vrijwilligers klaar in het land om te helpen met onder meer medische zorg, voedsel en huisvesting.
"Na de val van Assad keren veel mensen terug naar Syri of reizen ze binnen Syri naar de stad waar ze ooit woonden", zegt Derk Segaar, hoofd internationale hulp van het Rode Kruis. "Wat mensen bij terugkeer zullen aantreffen, is nog onduidelijk. Staat hun huis nog overeind? Er zijn complete steden en dorpen met de grond gelijkgemaakt. Scholen, ziekenhuizen, wegen en winkels zijn vernietigd. Mensen kunnen niet voorzien in basislevensbehoeften en hebben hulp nodig met onderdak, voedsel en gezondheidszorg."
Ghadaffi en Mugabe waren in het begin ook niet de doorgeslagen gekken die het later werden.quote:Op donderdag 2 januari 2025 23:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij is iig erg charismatisch.
We gaan het zien de komende jaren.
Wie had dat gedacht?quote:
Saudi's zijn dan misschien fijne brood- en bescherm- en opbrengheren, maar je mag ze niet teveel imiteren. Gemiste kans zich presidentieel te profileren.quote:
Vaak als autocratische figuren gesoleerd raken, in- en extern. Kan ook door een of meer uit de hand gelopen incidenten in de hand gewerkt worden. Beetje wat bij Poetin het geval is, en figuren als Musk en Trump kunnen ook in hun politiek avonturen struikelen. Je hebt er maar n in de erewacht van het de president verwelkomende land nodig.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ghadaffi en Mugabe waren in het begin ook niet de doorgeslagen gekken die het later werden.
Erdogan en Poetin ook niet. Saddam Hussein daarentegen. De scene dat hij een dikke Cubaan rookt terwijl de Ba'ath leden n voor n worden afgevoerd. Lijkt wel een oude Perzische Shah die al zijn broers liet afmaken als hij de troon erfde.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ghadaffi en Mugabe waren in het begin ook niet de doorgeslagen gekken die het later werden.
Met alles wat er te zeggen valt is het zijn goed recht. Ik heb niks met de Islam maar Westerse landen kiezen zelf ervoor daarnaartoe te gaan. What you see is what you (don't) get.quote:
Een voorbode voor wat komen zal.quote:
Het is niet netjes om je gastheer te beledigen Slayage.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:39 schreef egayalS het volgende:
Europeanen arrogant en hypocriet zoals altijd.
[ x ]
Dat Turkije gewoon hele stukken grond bezet houdt in Syri en dus echt verdeel en heers doet vergeet deze Ottomaanse Hamas papegaai weer. Het zijn altijd "DuH JoDuH".quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:52 schreef egayalS het volgende:
De vraag blijft welke lobby in de nieuwe Trump administration zijn zin krijgt, de Isral lobby (Syri opsplitsen in koloniale stijl, verdeel en heers) of America First lobby (we hebben niks te zoeken in Syri zoals Trump het verwoordde recentelijk)
[ x ]
Dat is al een heel duidelijk teken dat we van doen hebben met een enge wahabist.quote:
De afgelopen eeuw hebben we ook behoorlijk wat vrijheidsstrijders in de kolonin communistische taal horen uitslaan. Dat waren ze lang niet allemaal, maar het was wel de manier om de benodigde middelen te krijgen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
Dat zal allemaal wel joh, het is een kwestie van afwachten toch. Het kan, het kan niet. Zoals nu ziet het er redelijk uit. Dat is het enige wat je kan zeggen, maar speculeren over hoe Syri over 10 jaar gaat zijn hebben we echt niks aan.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tering.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:34 schreef egayalS het volgende:
srsly waar is die gast mee bezig?
![]()
[ x ]
Ik vermoed dat ze de protocollen doornemen met dit soort aangelegenheden. Maar zou inderdaad ook kunnen dat ze al wist wat ze zou kunnen verwachten als ze haar hand uit zou steken. En dat ze er lullig bij zou staan. Ze heeft het in ieder geval beter gedaan dan die Fransman. Geen idee wat dat wasquote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:14 schreef Discombobulate het volgende:
Maar je moet natuurlijk ook nu niet ineens stomverbaasd zijn. Hoe dan ook, die Duitse had hem wel een hand kunnen toereiken ipv het al niet verwachten.
Het ziet er allemaal gewoon heel ongelukkig uit. Voor hetzelfde geld hadden ze elkaar wel gewoon de hand geschud als die Fransman niet een tia kreeg en die Duitse gewoon haar hand uitstak. Het is eerder gewoon cringe.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:34 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de protocollen doornemen met dit soort aangelegenheden. Maar zou inderdaad ook kunnen dat ze al wist wat ze zou kunnen verwachten als ze haar hand uit zou steken. En dat ze er lullig bij zou staan. Ze heeft het in ieder geval beter gedaan dan die Fransman. Geen idee wat dat was
Holy fuck, hoeveel plastische chirurgie zien we hier?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:16 schreef polderturk het volgende:
Ze maken al liedjes over Jolani in Syri.
Zo blij zijn de Syrirs dat ze van Assad verlost zijn.
Wordt hij als de redder van het vaderland gezien door veel Syrirs?
Hopelijk wordt de Syrische regering inclusief en krijgen vrouwen gelijke rechten. Als dit niet gebeurt dan is er een gemiste kans en zal er zeker een nieuwe burgeroorlog uitbreken.
[ x ]
Je hebt het maar druk met die Joden he Mehmet?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:45 schreef egayalS het volgende:
Enemy of my enemy is my friend. Always.
[ x ]
[ x ]
Heel progressief! ze hebben een transgender gevonden om een liedje te zingen over de nieuwe islamitische warlord.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:16 schreef polderturk het volgende:
Ze maken al liedjes over Jolani in Syri.
Zo blij zijn de Syrirs dat ze van Assad verlost zijn.
Wordt hij als de redder van het vaderland gezien door veel Syrirs?
Hopelijk wordt de Syrische regering inclusief en krijgen vrouwen gelijke rechten. Als dit niet gebeurt dan is er een gemiste kans en zal er zeker een nieuwe burgeroorlog uitbreken.
[ x ]
In Oekrane hadden zo ook al zoiets:quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:00 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Heel progressief! ze hebben een transgender gevonden om een liedje te zingen over de nieuwe islamitische warlord.
Je verhuizing al gepland? Of blijf je liever tussen arrogante hypocrieten wonen?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:39 schreef egayalS het volgende:
Europeanen arrogant en hypocriet zoals altijd.
[ x ]
Dat of een vazal staat van ome Erdo. Eentje waar 'ie naartoe kan verhuizen na de volgende verkiezingen en zijn natte droom van een soennitische theocratie verder vorm kan geven.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Syrie wordt gewoon Afghanistan 2.0.
Nou, dan stel ik voor dat de EU niet omkijkt naar dat pareltje der civilisatie. Na jarenlange humanitaire steun...quote:
"de EU haat moslims en arabieren en wil ze de wet voorschrijven" Omdat ze niet zo 1 2 3 een terreurgroep vertrouwen....quote:Despite many challenges, the EU has continued to provide impartial humanitarian aid to those in need across Syria since 2011. The EU, along with its Member States, is the largest donor to the Syria crisis.
Over the past 13 years, the EU and its Member States has mobilised more than 33.3 billion in humanitarian, development, economic and stabilisation assistance. It has supported Syrians both inside the country and across the region.
This includes more than 4.3 billion in humanitarian aid to Syrians and vulnerable host communities inside Syria and the region, including over 1.7 billion. for Syria alone. Since 2017, the EU also organises a yearly Brussels conference to support the future of Syria and the region to encourage pledges.
De enige reden dat die ISIS-adept vrouwen geen hand wil geven is omdat hij als de dood is dat hij dan gaat branden in de hel, zoals die schitterende religie van je leert.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 22:45 schreef egayalS het volgende:
Enemy of my enemy is my friend. Always.
[ x ]
[ x ]
Daar zijn ze dan weer te laf voor.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je verhuizing al gepland? Of blijf je liever tussen arrogante hypocrieten wonen?
n blik op de lirakoers leert waarom dat blaffertje hier blijft. Turkije is niet het beloofde land. Ondertussen worden de Turken door dit soort leden van de steentijddiaspora wel opgezadeld met Erdogan.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Slayage en z'n bronstijd religie![]()
Bevalt het hier niet, verkas dan naar een plek waar ze net als jij vinden dat teksten uit 610 zouden moeten gelden als de Waarheid.
Doei!
quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Slayage en z'n bronstijd religie![]()
Bevalt het hier niet, verkas dan naar een plek waar ze net als jij vinden dat teksten uit 610 zouden moeten gelden als de Waarheid.
Doei!
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt. In de Eucharistie is Jezus Christus lijfelijk, fysiek en reel aanwezig. Meerdere malen per dag.
Bekijk deze YouTube-video
Dit is een reactie op een post in F&L van iemand die geen flauw idee heeft waar de eucharistie vandaan komt.quote:
quote:Op donderdag 2 januari 2025 00:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik hecht zelf niet eens zoveel waarde aan de dogma's van de RKK. Of de OOK. Mij wordt steeds helderder dat de mens inherent een goed wezen is, en dat het 'goede leven' geleid wordt door naastenliefde en barmhartigheid. Wat allerlei kerken, religies en zingevingssystemen daar verder allemaal bij halen, lekker doen, maar niet aan mij besteedt.
Ik wist gezien je datum van registratie overigens al met wie ik van doen had. Dit bewijst het enkel.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wordt pas problematisch wanneer al die oh zo diepzinnige 'laat ik eens over God nadenken'-figuren hun zelfbedachte filosofie gaan presenteren als De Waarheid, en niet alleen dwingen dat iedereen daarin meegaat maar, uiteraard, ook met allerhande doemscenario's komen om via spirituele chantage alsnog mensen te knechten.
En goh, dat doet zo ongeveer elke religie op aarde.
Nee hoor is gewoon je geloof van voor de bronstijd.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is een reactie op een post in F&L van iemand die geen flauw idee heeft waar de eucharistie vandaan komt.
Zou jij, of een van je klonen, kunnen aangeven wat dat van doen heeft met dit topic?
Oh werkelijk? Dan zou ik wat minder selectief quoten:quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:57 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Nee hoor is gewoon je geloof van voor de bronstijd.
In dat hele topic zit je je katholieke geloof te verdedigen, de schoonheid en logica ervan. Ik kan er wel meer posts uit citeren, maar lezers kunnen je posts via de aangehaalde quote teruglezen.
quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn relatie tot de RKK is ambivalent; enerzijds een onlosmakelijk onderdeel van mijn identiteit, een voorliefde voor de boodschap van barmhartigheid en werken (niet geloof alleen) en de wijze waarop de kerk mensen heeft genspireerd de mooiste kunstwerken te scheppen. Anderzijds struikel ik voortdurend over de starre dogmatische leer, de conservatieve moraal en achterhaalde denkbeelden over vrouwen en homoseksuelen. En wat het misbruikschandaal betreft: de hypocrisie.
Ik hoop nog mee te maken dat die kerk vrouwen tot het ambt toelaat, celibaat afschaft en homo's normaal gaat behandelen.
Je bent waarschijnlijk een user die al eerder in F&L de boel heeft verziekt en nu hier probeert die strijd voort te zetten.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voor mij is het teken van een goed mens zijn, de christelijke boodschap uitoefenen (ipv slechts 'geloven'), voldoende. Voor jou niet.
Voor mij kan een athest, moslim, buddhist, Zuid-Amerikaanse native meer christelijk zijn dan een hele buslading missionarissen van de adventkerk.
Probeert het nog een keer, kloon nummer 45,677.quote:Edit: even he, over dat raar uit de hoek komen... Je hebt dit topic getrakteerd op een heel verhaal in geuren en kleuren en woorden en beelden, hoe eigenlijk alle wereldreligies en zingevingssystemen, op de Adventistenkerk na, eigenlijk allemaal een Babylonische vruchtbaarheidscultus voortzetten. Christenen, moslims, hindoe's, shintosten, Janisten, boeddhisten, wotanisten, Baha'i, ettelijke natuur- en inheemse godsdiensten... allen, op geen enkele uitzondering na, aanbidden en geloven in werkelijkheid niet in wat die religies al eeuwen leren, neen, zij aanbidden allen in werkelijkheid een fallus. Liefst in een grot. Met altaar voor de Moeder Godin.
Dat is iets wat types als Kerelx en Slayage nog moeten doorgronden.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:55 schreef polderturk het volgende:
Religie is zo een enorme onzin.
Universum is ouder dan 6000 jaar.
We ontvangen licht van galaxies die zich bevinden op een afstand van meer dan 10 miljard lichtjaar. Dat licht heeft er meer dan 10 miljard jaar over gedaan om ons te bereiken. Verhaal van Noah is complete onzin. Het zou 8000 meter geregend hebben in 40 dagen tijd. Dat is 200 meter per dag of 8 meter per uur. Geloof je het zelf? Het zou meer geregend hebben dan dat er water in de oceanen is. Water uit de oceanen verdampt en regent terug op aarde.
Ieder persoon met een beetje gezond verstand weet dat dit onmogelijk is. Bijbel, Torah, Koran etc zijn gewoon verhaaltjesboeken en niks anders.
Je wordt voor eeuwig gestraft in de hel voor zoiets onbenulligs als niet geloven. Niet geloven in iets waar geen hard bewijs voor is. Dat is hetzelfde als bestraft worden voor het niet geloven in kabouters, eenhoorns en elfjes.
Humanisme interesseert mij het meest.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
@:EttovanBelgie
Ik heb je posts gelezen, maar ik vraag mij nog steeds af of je nu echt gelovig bent, of meer gewoon cultureel gengageerd.
Youre not answering my question..quote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Humanisme interesseert mij het meest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |