Vreemd eigenlijk dat volgens jou de christelijke messias in het Oude Testament wel wordt aangekondigd maar dat de eigenschap 'de gave tot het wegwassen van zonden' die deze messias tot de christelijke smaakt nooit wordt vermeld elke keer als het over messias in het Oude Testament gaat.quote:Op woensdag 1 januari 2025 01:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zeker, opnieuw, er zijn oppervlakkig gezien wel parallellen, maar als je de zaken meer in detail bekijkt, zijn er essentiële verschillen. Zo is het hele idee van een messias die zonden wegwast volstrekt niet aanwezig in de heidense religies. Daarbij gaat het vooral om het verkrijgen van geheime kennis en een hogere staat van bewustzijn. In de praktijk heeft dit enorme consequenties.
Daar twijfelt niemand aan en is zo'n beetje algemeen bekend.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor iedereen die eraan twijfelt dat de grot (en vele andere natuurlijke en kunstmatige objecten) al millennia wordt gebruikt als symbool voor de baarmoeder van de moedergodin, hier een aantal bronnen:
From time immemorial the cave has always been considered the mysterious prelude to an underground world, the symbolic expression of the maternal womb, the favoured place for the cults of the Great Mother.
https://www.aneb.it/the-cave-the-uterus-of-the-mother-earth/
“To this world belong not only the subterranean darkness as hell and night but also such symbols as chasm, cave, abyss, valley, depths, which in innumerable rites and myths play the part of the earth womb that demands to be fructified.”
https://symbolreader.net/2023/01/08/symbolism-of-the-cave/
At noon, a ray of light penetrates through a crack in the ceiling and it is projected onto the floor. A perfectly shaped solar “phallus” is formed and directed toward the altar-uterus. This happenes only during certain times of year when the sun is low in the north and the ray of light may be long enough to symbolically fertilize womb. According to the Thracian beliefs, this is the conception of the new sun god. This cave is considered a complex astronomic facility (compared to Stonehenge in Great Britain) as the ray of light enters the cave on a single day of the year. It usually happens in January or February.
http://jti-rhodope.eu/poi.php?poi_id=1_839&lang=mrbpviefdoccnr
Enz. enz.
Dit is een gedocumenteerd feit op basis van archeologisch en ander onderzoek.
Hij is nu geswitcht naar de baarmoeder.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Gaat het nog altijd over fallussen?
Waar het hart vol van is....quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:35 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Hij is nu geswitcht naar de baarmoeder.
Voor mij is het vooral de totale irrationaliteit achter je betoog.quote:Op woensdag 1 januari 2025 13:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb echt zelden zo'n stel bekrompen geesten bij elkaar gezien. Lees eens iets.
Als je eens iets zou lezen over hoe de mysteriescholen altijd hebben gewerkt, en waar ik je al regelmatig bronnen voor heb gegeven maar die je weigert te lezen omdat je ze beschouwt als minderwaardig, obscuur, verouderd, of weet ik veel wat voor excuus je gebruikt om moedwillig niets te leren, zou je deze vraag zelf kunnen beantwoorden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor mij is het vooral de totale irrationaliteit achter je betoog.
Als een kerk haar leden wil misleiden, zou het niet alleen 'bedekt' met allerlei fallussen, grotten en weet ik wat je er allemaal bijsleept komen, het zou hele bachanalen en orgies prediken als weg naar de zaligheid; seksuele losbandigheid als hoogste deugd. Zoals je al zei, zij hadden de macht en konden dat dus rustig doen.
Wat jij ons wil doen geloven is dat ze de massa voorhouden dat seksualiteit echt jakkie bah is, en alleen mag tussen man en vrouw binnen het huwelijk, dat zelfs zelfbevrediging al onder sodomie valt en 'zedig kleden' een must - allemaal zaken die de RKK inderdaad al 2000 jaar leert, iets waar ik eigenlijk nog veel meer kritiek op heb - maar ze vervolgens niet trakteert op passages van de Markies de Sade in de kerk, edoch op Bijbelteksten en zéér zedige heiligenlevens en ze werkelijk de hele dag tot Jezus en de verlossing door zijn Kruisoffer - symbool dat overal vertoond wordt, met corpus - laat bidden i.p.v. tot Dionysos. Maar om dat toch een beetje door te laten schemeren (waarom ze dat zouden willen doen is nog een goede vraag) maken ze van Petrus' sleutel een fallus en heeft Maria in een grot een heel andere betekenis! Waarom? Alleen Ali weet het.
Je moet je capaciteit tot logisch denken wel heel erg uitschakelen wil je een dergelijke 'operatie' daadwerkelijk geloven.
Als er een kerk op seksueel gebied geheel in een stuip verkrampt zit, is het wel de RKK. Dan krijg je inderdaad rare zaken als celibaat en seksueel gefrustreerden die hun tengels niet thuis kunnen houden. Is namelijk ongezond en tegennatuurlijk, seksualiteit op die wijze in het verdomhoekje zetten. Dat je uitgerekend die kerk presenteert als verdekte apostel van Bacchus is vooral erg grappig. Was die kerk wat minder geobsedeerd geweest met de Augustiniaanse verkettering van seks, was er al een hele hoop ellende voorkomen.
Ik heb liever dat jij dat doet.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je eens iets zou lezen over hoe de mysteriescholen altijd hebben gewerkt, en waar ik je al regelmatig bronnen voor heb gegeven maar die je weigert te lezen omdat je ze beschouwt als minderwaardig, obscuur, verouderd, of weet ik veel wat voor excuus je gebruikt om moedwillig niets te leren, zou je deze vraag zelf kunnen beantwoorden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn relatie tot de RKK is ambivalent; enerzijds een onlosmakelijk onderdeel van mijn identiteit, een voorliefde voor de boodschap van barmhartigheid en werken (niet geloof alleen) en de wijze waarop de kerk mensen heeft geïnspireerd de mooiste kunstwerken te scheppen. Anderzijds struikel ik voortdurend over de starre dogmatische leer, de conservatieve moraal en achterhaalde denkbeelden over vrouwen en homoseksuelen. En wat het misbruikschandaal betreft: de hypocrisie.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:47 schreef Vincent_student het volgende:
Ik denk dat als we ons meer verdiepen in die Zevendaagse Adventisten we dan een antwoord vinden waarom Ali zich zo opstelt. Ik heb het sterke vermoeden dat alles wat Ali hier vertelt niet uit hemzelf komt, maar dat dat allemaal wordt georeerd binnen die sekte. Dezelfde sekte die de terugkomst van Jezus voorspelde in het jaar van de Grote Teleurstelling, terwijl duidelijk in de bijbel staat dat niemand het weet behalve God.
Eigenlijk heb ik ook geen zin om me erin te verdiepen, want mijn boodschap is wel: besteed je schaarse tijd aan positiviteit en niet aan het wijzen naar anderen. Dat zijn praktijken dat je jezelf wilt bewijzen. Door te zeggen dat anderen slecht zijn wil je anderen laten zien dat je goed bent. Dat is niet de manier.
Dat er dingen in het verleden zijn gebeurd die het daglicht niet konden verdragen, zoals de inquisitie, de kruisvaarten, slavernij, dat weten we allemaal. Laten we elkaar geen mietje noemen. Het zijn dingen die zijn gebeurd en die onomkeerbaar zijn. De herinnering eraan heeft ook een functie: je weet wat er is gebeurd, doe het nooit meer en zorg ervoor dat je daar niet aan bijdraagt.
Dat er priesters zijn die hun tengels niet konden thuishouden, dat weten we ook. Maar ik ga ze niet uitgebreid beschuldigen. Dat is mijn taak niet. Oordelen moet je overlaten aan degene die daarover gaat en dat ben ik niet. Wel is het belangrijk je te realiseren dat veruit de meeste priesters zich niet inlaten met deze vreselijke praktijken en hun ambt als hun roeping zien om mensen te helpen.
Daarnaast als iemand zegt: Die sleutel van Petrus, Petrus heeft eigenlijk een lul in zijn hand, dan denk, joh, weet je wat, zullen we nog een biertje nemen? En dan vind ik het nog leuk om een schuine mop erbij te vertellen als we samen de glazen leegdrinken.
Zucht.quote:Op woensdag 1 januari 2025 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik vind dat overigens sowieso altijd wel een leuke wanneer het over 'mysteriecultussen', 'geheime genootschappen' en andere heel duistere cloak & dagger 'orden' gaat.
Die zijn zo geheim, zo bedekt, zo bezig met kennis die enkel voor de uitverkorene is bestemd, dat ze alsnog overal wat cloutjes rond laten slingeren... fallussymbool verstopt in een sleutel, ergens een schelp aan toevoegen, een oog in een driehoek, een pentagram...
En als dat zou zijn om die enkeling te prikkelen de ware betekenis te doorgronden zodat deze lid kan worden... hoe doet die puzzelaar dat? Tegen wie precies gaat hij zeggen: "Hé, die sleutel, dat is een fallus. Ik ken het geheim. Waar kan ik me aanmelden?" Of nog erger, iemand als jij, Ali, die het allemaal doorgrondt en gaat onthullen... waarom zou zo'n machtige geheime orde uberhaupt zichzelf in een dergelijk positie willen manoevreren?
"We zijn supergeheim en slechts voor de ingewijden, maar laten we alsnog hier en daar (lees: doorheen de hele wereld en in het publieke domein) wat zaken oprichten die direct naar ons en onze missie te herleiden zijn. What could possibly go wrong?"
Ze zijn zo als de dood ontdekt te worden, maar al die sinistere clubs hebben kennelijk de onuitroeibare drang hun symbolen overal te vertonen, ook al zou dat kunnen leiden tot de totale onthulling van hun grote geheime bestaan.
Nogmaals: ratio, logica.
Ja, weer een hele waslijst aan teksten, maar geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zucht.
Jaren aan discussie en je hebt werkelijk niets opgestoken, niets geleerd.
Hoe lang moet ik dezelfde dingen blijven herhalen voordat je eens iets opsteekt en integreert in je begrip van zaken?
Waarom denk je dat alles aan jouw beperkte begrip van zaken moet voldoen voordat het waar kan zijn?
Van mij neem je niets aan, dus neem het dan aan van de daadwerkelijke _leden_ van dit soort organisaties:
"Symbolism is the language of the Mysteries; in fact it is the language not only of mysticism and philosophy but of all Nature, for every law and power active in the universal procedure is manifested to the limited sense perceptions of man through the medium of symbol. Every form existing in the diversified sphere of being is symbolic of the divine activity by which it is produced. By symbols men have ever sought to communicate to each other those thoughts which transcend the limitations of language. Rejecting man-conceived dialects as inadequate and unworthy to perpetuate divine ideas, the Mysteries thus chose symbolism as a far more ingenious and ideal method of preserving their transcendental knowledge. In a single figure a symbol may both reveal and conceal, for to the wise the subject of the symbol is obvious, while to the ignorant the figure remains inscrutable. Hence, he who seeks to unveil the secret doctrine of antiquity must search for that doctrine not upon the open pages of books which might fall into the hands of the unworthy but in the place where it was originally concealed."
Uit The Secret Teachings of All Ages van Manly P Hall, door velen beschouwd als de meest complete encyclopedie over de mysteriereligies.
Symbolen worden dus gebruikt om te verhullen voor de ongeïnieerde onwetenden, en om te onthullen aan de geïnitieerden die de juiste interpreaties worden geleerd.
Een andere bron bevestigt dit:
Masonry, like all the Religions, all the Mysteries, Hermeticism and Alchemy, conceals its secrets from all except the Adepts and Sages, or the Elect, and uses false explanations and misinterpretations of its symbols to mislead those who deserve only to be misled; to conceal the Truth, which it calls Light, from them, and to draw them away from it. Truth is not for those who are unworthy or unable to receive it, or would pervert it. So God Himself incapacitates many men, by color-blindness, to distinguish colors, and leads the masses away from the highest Truth, giving them the power to attain only so much of it as it is profitable to them to know. Every age has had a religion suited to its capacity.
https://sacred-texts.com/mas/md/md04.htm
En ik kan je nog een hele reeks bronnen citeren die hetzelfde zeggen.
Niet dat jij daar ooits iets mee zal doen, aangezien je content bent in je gebrek aan kennis.
Het staat er letterlijk dikgedrukt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, weer een hele waslijst aan teksten, maar geen antwoord op de vraag.
(Overigens betwijfel ik dat Manly Hall heeft geleerd wat jij zegt hij leerde: kwaadaardige misleiding).
Leg nu eens zelf logisch en rationeel uit waarom oh zo geheime genootschappen die hun oh zo gevaarlijke geheime leer kosten wat kost willen beschermen alsnog hun symbolen rond laten slingeren?
quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk dikgedrukt.
Moedwillige domheid is ongeneesbaar.
Oh, toon eens aan. Waar heeft Manly Hall gezegd dat kwaadaardige misleiding het doel is?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk dikgedrukt.
Moedwillige domheid is ongeneesbaar.
Kun je niet lezen, of geen Engels misschien?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
[..]
Oh, toon eens aan. Waar heeft Manly Hall gezegd dat kwaadaardige misleiding het doel is?
Wat Hall stelt is dat men moeite moet doen om de geheimen te doorgronden, niet dat deze ondoorgrondbaar zijn, of dat de symboliek eigenlijk iets anders pretendeert voor te stellen óm mensen te misleiden.
Dat is niet van Hall. Dat is van Pike.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kun je niet lezen, of geen Engels misschien?
Weet je wat 'mislead' betekent in het Nederlands?
Masonry, like all the Religions, all the Mysteries, Hermeticism and Alchemy, conceals its secrets from all except the Adepts and Sages, or the Elect, and uses false explanations and misinterpretations of its symbols to mislead those who deserve only to be misled; to conceal the Truth, which it calls Light, from them, and to draw them away from it.
Die zijn allebei van dezelfde organisatiequote:Op woensdag 1 januari 2025 15:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is niet van Hall. Dat is van Pike.
En over Engels kunnen lezen: wat betekent "those who deserve"?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die zijn allebei van dezelfde organisatie
Jij behoort daartoe. Ik behoor daartoe.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En over Engels kunnen lezen: wat betekent "those who deserve"?
En hoe koppel je dit verhaal aan de fallus van Petrus?
Waarom behoren wij daar toe?quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij behoort daartoe. Ik behoor daartoe.
RKK Petrus = Jupiter = Osiris = een fallische god.
Omdat wij niet ingewijd zijn tot de mysterieën en dus tot het domme klootjesvolk worden gerekend. Dat dus verdient om te worden misleid.quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom behoren wij daar toe?
En nu is niet alleen de sleutel maar de hele apostel een fallussymbool... Proost, zal ik maar zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |