Vandaag na aanmelding bij VEH ook deze aanbieding ontvangen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:55 schreef 2172619626795 het volgende:
Lieve mensen, eindelijk is het zo ver!
Vereniging eigen huis heeft een collectief energieaanbod bij Budget energie voor (ongeveer) de volgende tarieven:
2 Jaar vast
¤0,21/kWh & ¤1,19/m3
1 Jaar vast
¤0,20/kWh & ¤1,16/m3
Doe er je voordeel mee!
Zelf heb ik direct 2 jaar afgesloten.
Jammer!quote:Op maandag 16 juni 2025 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vandaag na aanmelding bij VEH ook deze aanbieding ontvangen.
Nu is iedere situatie natuurlijk weer anders.
In mij geval ben ik op zoek naar een nieuwe aanbieding voor 1 jaar vast.
De KWh en m3 prijzen zijn ook bij mij zoals door jou genoemd.
Als ik dan verder kijk naar de terugleververgoeding per kWh (na salderen/wij leveren ietsjes meer terug dan we gebruiken) deze is -0,02 cent en onze vaste terugleverkosten per jaar bedragen ook al ¤504,- per jaar.
Dit dan in combinatie met de matige loyaliteitsbonus van maar ¤100,-
Onder aan de streep in ons geval totaal niet interessant.
Als ik ook kijk naar het door VEH verwachte maand bedrag dan staan er op gaslicht.com in onze situatie nog 3 aanbieders die voordeliger zijn.
In iedere situatie is goed vergelijken dus noodzaak ook al lijken tarieven van ¤0,20 per KWh in eerste instantie erg interessant.
Ja, dat heb ik gedaan en anders ga ik gewoon voor de aanbieding die gaslicht hopelijk tegen die tijd aanbiedt.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:06 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Jammer!
Misschien komt de consumentenbond met een goed aanbod voor jou. Als je je daarvoor hebt ingeschreven, krijg je uiterlijk 22 Juni bericht.
Naar verwachting dusquote:Op maandag 16 juni 2025 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ik dan verder kijk naar de terugleververgoeding per kWh (na salderen/wij leveren ietsjes meer terug dan we gebruiken) deze is -0,02 cent en onze vaste terugleverkosten per jaar bedragen ook al ¤504,- per jaar.
Als ik ook kijk naar het door VEH verwachte maand bedrag dan staan er op gaslicht.com in onze situatie nog 3 aanbieders die voordeliger zijn.
In iedere situatie is goed vergelijken dus noodzaak ook al lijken tarieven van ¤0,20 per KWh in eerste instantie erg interessant.
Ik heb vorig jaar nog de aanbieding van VEH bij budget energie gebruikt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:55 schreef 2172619626795 het volgende:
Lieve mensen, eindelijk is het zo ver!
Vereniging eigen huis heeft een collectief energieaanbod bij Budget energie voor (ongeveer) de volgende tarieven:
2 Jaar vast
¤0,21/kWh & ¤1,19/m3
1 Jaar vast
¤0,20/kWh & ¤1,16/m3
Doe er je voordeel mee!
Zelf heb ik direct 2 jaar afgesloten.
Dat mag je zeker.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:44 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar nog de aanbieding van VEH bij budget energie gebruikt.
Stroom 0,17 en gas 1,17. Voor 3 jaar vastgezet. Ik heb geen zonnepanelen dus daar hoef ik dan ook geen rekening mee te houden. Is 1-1-2025 ingegaan.
Ben geloof ik blij dat ik op dat aanbod in kon gaan.
Tbf, als je ze terugverdiend hebt. Zal tegen die tijd een accu je (zeker bij dynamisch) zeker een slok op de borrel schelen.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat mag je zeker.
Nu zit het probleem ook vooral in het stuk zonnepanelen. Dat begint een wat duurdere hobby te worden en vanaf 1-1-2027 zal dat nog wel wat meer gaan spelen. Tegen die tijd maar eens een accu overwegen.
Als ik voor mijzelf een kleine inschatting maak zou ik de maanden mei t/m augustus en een deel van september quitte kunnen spelen qua verbruik. Maar doordat ik zonnepanelen heb is het verbruik in die periode ook weinig. Dus persoonlijk denk ik dat ik er weinig mee opschiet en dat een thuisaccu niet rendabel is.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 01:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tbf, als je ze terugverdiend hebt. Zal tegen die tijd een accu je (zeker bij dynamisch) zeker een slok op de borrel schelen.
Zelf denk ik ook aan een relatief kleine accu om van het voorjaar t/m het najaar de avonden en nachten met eigen opgewekte stroom door te komen. Verder niet handelen/dynamisch. Uiteindelijk hoop ik financieel met die accu maximaal een beetje kiet te spelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ik voor mijzelf een kleine inschatting maak zou ik de maanden mei t/m augustus en een deel van september quitte kunnen spelen qua verbruik. Maar doordat ik zonnepanelen heb is het verbruik in die periode ook weinig. Dus persoonlijk denk ik dat ik er weinig mee opschiet en dat een thuisaccu niet rendabel is.
Hier ook maandag de VEH aanbieding ontvangen. Enkel optie voor 1 jaar Budget Energie of 1 jaar dynamisch bij Easy Energy.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kan inmiddels idd vriezen en dooien.Voor mij is - elektra - dynamisch al 3 jaar goedkoper dan het goedkoopste contract. Helemaal toen ooit mijn (slapend, ik weet....) contract skyrockte naar 50+ct/kWh.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uurder-uit-te-vallen
Geen idee of het klopt maar wel interessant wellicht.
Ze nemen gasprijs mee. Ik durf te beweren (100%) dat ik met salderen goedkoper uit bent. Met 60 euro per maand terugleverheffing ofzo. Maarja zit all electricquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
Hier zit de gasprijs niet dynamisch. Dat risico is te groot. Daarnaast is het natuurlijk de vergelijking met het allergoedkoopste vaste contract (en niet iedereen zal zomaar elke aanbieder kiezen, want risico's) en maakt het aantal zonnepanelen ook wel uit.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
Deze valt tegen vind ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:39 schreef Gerard-Joling het volgende:
Maar wacht ook even het collectieve aanbod van de Consumentenbond af.
Nou, officieel dus niet. Want je mag niet liegen bij het aangaan van een overeenkomst.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Help mij even.
Jaarlijks gebruik ik 3500kw electra, ik lever 3000kw terug (feraris terugdraaimeter)
Als ik via gaslicht.com aangeef wat ik verbruik en teruglever komt daar een hoger bedrag te staan dan als ik enkel 500kw verbruik invoer.
Feraris is een domme meter, 1 x per jaar geef ik mijn standen door. Kan ik nu ook gewoon mijn netto verbruik [img]aangeven als ik een contract afsluit bij een energieleverancier?
(Getallen zijn fictief)
Jouw verbruik is dan geen 500kWh maar 3500 waarvan je 3000 teruglevert (als eigen "saldering" op het telwerk).quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Help mij even.
Jaarlijks gebruik ik 3500kw electra, ik lever 3000kw terug (feraris terugdraaimeter)
Als ik via gaslicht.com aangeef wat ik verbruik en teruglever komt daar een hoger bedrag te staan dan als ik enkel 500kw verbruik invoer.
Feraris is een domme meter, 1 x per jaar geef ik mijn standen door. Kan ik nu ook gewoon mijn netto verbruik [img]aangeven als ik een contract afsluit bij een energieleverancier?
(Getallen zijn fictief)
Nou, volgens mij stelt die wat hij 3000 teruglevert. Eigen verbruik haalt de meter niet. Dat is niet de waarde die je omvormer dus uitspuugt.quote:Op zondag 20 juli 2025 01:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jouw verbruik is dan geen 500kWh maar 3500 waarvan je 3000 teruglevert (als eigen "saldering" op het telwerk).
Die 500kWh is met "salderen" en de energiebedrijven dat met o.a. teruglevertarieven fors aan het doorp(r)ikken zijn.
Het getal van terugleveren zal ws dan de waarde zijn die die je omvormer ergens zal uitspugen.
Een deel van jouw "teruglevering", zal ws deels achter de meter blijven door bv een wasje te draaien terwijl je panelen de stroom daarvoor produceren..
Bij inzet van zonnepanelen moet melden bij de netbeheerder en leverancier zodat contractueel het verbruik digitaal geregistreerd gaat worden verrekend.
TS mag dan vertellen waar hij die 3000 op gebaseerd heeft.quote:Op zondag 20 juli 2025 08:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij stelt die wat hij 3000 teruglevert. Eigen verbruik haalt de meter niet. Dat is niet de waarde die je omvormer dus uitspuugt.
Dat is geen getal wat de omvormer uitspuugt. Immers die heeft nul weet hoe hoog het eigen verbruik is. Ts zal het vast bijhouden of er een eigen rekensom op los hebben gelaten, of een hulpmiddel op zn meter geplaatst hebben.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
TS mag dan vertellen waar hij die 3000 op gebaseerd heeft.
Ligt aan heel veel variabelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
Of als je zonnepanelen in drie windrichtingen liggen.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ligt aan heel veel variabelen.
Bij een dynamisch contract moet je meer opletten wat de gunstige en ongunstige uren op een dag zijn.
Met een thuisaccu kan je die ongunstige uren ook nog weer overbruggen.
M'n moeder is net over op een dynamisch contract (bij Zonneplan), in de zomer pakt de thuisaccu vrijwel alle verbruik (98%) en in de winter overbrugt het iig de dure ochtend- en avonduren.
En dan is het ineens heel gunstig.
Oh ja, en gas heeft ze niet.
Ze liggen hier in 4 windrichtingen, zelfs op noord / noordwest.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of als je zonnepanelen in drie windrichtingen liggen.
Zeker, maar als ik tijdens de kookpiek/aircopiek in de zomer geen stroom uit het net trek, dan doet dat wel wat met je prijsquote:Op zondag 20 juli 2025 23:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze liggen hier in 4 windrichtingen, zelfs op noord / noordwest.
Uiteindelijk helpt dat wel om de piek af te vlakken en de opbrengst iets te spreiden maar aan het eind van de dag gaat de zon altijd onder, of je ze nu op het zuiden hebt of op het westen
Oh, zeker in de zomermaanden.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Zeker, maar als ik tijdens de kookpiek/aircopiek in de zomer geen stroom uit het net trek, dan doet dat wel wat met je prijs
Want ja, wat ik uit het net haal kost mij 28,53 cent gemiddeld sinds 1 jan. Maar wat ik er in pomp geeft mij 18.65 cent.
Gisteren gebruikte ik om 6 uur 0.03kwh, en om 20:00 weer 0.09.
Een accu gaat hier wel komen, maar bedoelde meer. Het doet wel wat met je verbruik als ze in meerdere windrichtingen liggen en niet allemaal pal zuid.
Mijn Enphase app geeft aan wat hij opgewekt heeft in een jaar (juni tot juni) en dat is 3000 kwh. Aangezien mijn meterstand maar 500khw ten opzichte van vorige jaar omhoog is gegaan heb ik dus netto maar 500 kwh afgenomen toch?quote:Op zondag 20 juli 2025 22:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat is geen getal wat de omvormer uitspuugt. Immers die heeft nul weet hoe hoog het eigen verbruik is. Ts zal het vast bijhouden of er een eigen rekensom op los hebben gelaten, of een hulpmiddel op zn meter geplaatst hebben.
Is verder niet zo relevant ook. Het ging mij er om dat terugleveren niets meer met eigen verbruik te maken heeft zodra je het over de meter hebt.
Klopt, met een ferraris meter zie je het netto resultaat van terugleveren en verbruik.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Mijn Enphase app geeft aan wat hij opgewekt heeft in een jaar (juni tot juni) en dat is 3000 kwh. Aangezien mijn meterstand maar 500khw ten opzichte van vorige jaar omhoog is gegaan heb ik dus netto maar 500 kwh afgenomen toch?
Jep en dat moet je ook opgeven.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Mijn Enphase app geeft aan wat hij opgewekt heeft in een jaar (juni tot juni) en dat is 3000 kwh. Aangezien mijn meterstand maar 500khw ten opzichte van vorige jaar omhoog is gegaan heb ik dus netto maar 500 kwh afgenomen toch?
In de winter leveren wij niks terug.. warmtepomp draait 24/7 dus er gaat ook nauwelijks iets een accu in als we die zouden hebben.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ligt aan heel veel variabelen.
Bij een dynamisch contract moet je meer opletten wat de gunstige en ongunstige uren op een dag zijn.
Met een thuisaccu kan je die ongunstige uren ook nog weer overbruggen.
M'n moeder is net over op een dynamisch contract (bij Zonneplan), in de zomer pakt de thuisaccu vrijwel alle verbruik (98%) en in de winter overbrugt het iig de dure ochtend- en avonduren.
En dan is het ineens heel gunstig.
Oh ja, en gas heeft ze niet.
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de nachturen in de 'goede' maanden, waarin je stroom opslaat die je dus 1. niet teruglevert (en dus ook geen terugleverkosten), en 2. kunt benutten van het moment dat de zon onder is tot het moment dat de zon weer op komt, en dus niet uit het net hoeft te trekken en je dus óók niets kost.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 13:59 schreef Ace1 het volgende:
[..]
In de winter leveren wij niks terug.. warmtepomp draait 24/7 dus er gaat ook nauwelijks iets een accu in als we die zouden hebben.
Enkel de afschrijving van je accu kost*quote:Op dinsdag 29 juli 2025 14:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om. Het gaat om de nachturen in de 'goede' maanden, waarin je stroom opslaat die je dus 1. niet teruglevert (en dus ook geen terugleverkosten), en 2. kunt benutten van het moment dat de zon onder is tot het moment dat de zon weer op komt, en dus niet uit het net hoeft te trekken en je dus óók niets kost.
De terugverdientijd van de accu staat op zichzelf.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:46 schreef Ace1 het volgende:
De zomermaanden zijn peanuts in vergelijking met de wintermaanden... In de winter stook ik soms wel 35KW op een dag met de warmtepomp. Dat doe ik in de zomer een paar weken over. Daarom zie ik weinig heil in een batterij als je een WP hebt.
Ik heb ook een WP maar ik kom no way aan 35 kWh. Maar, elk huis is anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:46 schreef Ace1 het volgende:
De zomermaanden zijn peanuts in vergelijking met de wintermaanden... In de winter stook ik soms wel 35KW op een dag met de warmtepomp. Dat doe ik in de zomer een paar weken over. Daarom zie ik weinig heil in een batterij als je een WP hebt.
Ik heb wel dagen van 40kWh gezien maar uiteindelijk is dat energetisch het equivalent van 40 / 9,77 = 4,09m3 aardgas. En dan valt het ineens wel meequote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb ook een WP maar ik kom no way aan 35 kWh. Maar, elk huis is anders natuurlijk.
Een ieder zijn gebruik is gewoon anders en daarom niet een op een vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 15:46 schreef Ace1 het volgende:
Hmmmmquote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb wel dagen van 40kWh gezien maar uiteindelijk is dat energetisch het equivalent van 40 / 9,77 = 4,09m3 aardgas. En dan valt het ineens wel mee
Doorgaans is het fors minder.
Nou, 40 kWh op een dag, ja, maar voor het hele huis. Ik heb dat nog niet gezien voor alleen de WP dat die hier 40 kWh verbruikt.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb wel dagen van 40kWh gezien maar uiteindelijk is dat energetisch het equivalent van 40 / 9,77 = 4,09m3 aardgas. En dan valt het ineens wel mee
Doorgaans is het fors minder.
Nee, 40kWh van de warmtepomp, die heeft hier z'n eigen meterquote:Op donderdag 31 juli 2025 14:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, 40 kWh op een dag, ja, maar voor het hele huis. Ik heb dat nog niet gezien voor alleen de WP dat die hier 40 kWh verbruikt.
Nee, je mist 1 klein detail: het rendement van de warmtepomp.quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:41 schreef meethenoob het volgende:
[..]
Hmmmm
gas prijs ongeveer 1,25 per m3?
Energie prijs per kwh is 0,27?
4,09 x 1,25 = ¤ 5,11
40 x 0,27 = ¤ 10,80
overigens gok ik dat 5-6 m3 gas p/d het gemiddelde is? ( ligt aan huis en isolatie ect. )
Ja je mag nog salderen, maar hebt ook terugleverboete..
Als het salderen weg is is het dus zeker dubbel zo duur..
Terugleverheffing is een keuze. Verder is dubbel zo duur enkel waar als dat het hele jaar zo is (en je het gebrek aan aansluiting negeert)quote:Op donderdag 31 juli 2025 14:41 schreef meethenoob het volgende:
[..]
Hmmmm
gas prijs ongeveer 1,25 per m3?
Energie prijs per kwh is 0,27?
4,09 x 1,25 = ¤ 5,11
40 x 0,27 = ¤ 10,80
overigens gok ik dat 5-6 m3 gas p/d het gemiddelde is? ( ligt aan huis en isolatie ect. )
Ja je mag nog salderen, maar hebt ook terugleverboete..
Als het salderen weg is is het dus zeker dubbel zo duur..
En dit. (Was je eerste berekening dan niet zou overigens?)quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, je mist 1 klein detail: het rendement van de warmtepomp.
Het verbruik (!) van de warmtepomp op zo'n dag is 40kWh en dat staat energetisch gelijk aan zo'n 4,09m3 aardgas.
Maar de geproduceerde warmte van de warmtepomp op zo'n dag is 40 x 3,5 = 140kWh warmte en dat staat gelijk aan 140 / 9,77 = 14,33m3 aardgas. En omdat een CV-ketel ook niet 100% rendement heeft, zelfs 14,33 / 0,9 = 15,9m3 aardgas.
En dan zit je ineens op 15,9 x ¤1,25 = ¤19,88 versus 40x ¤0,25 = ¤10 en dat is de helft.
Nee, in de eerste berekening had ik alleen aangegeven dat 40kWh energetisch maar 4,09m3 aardgas is.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En dit. (Was je eerste berekening dan niet zou overigens?)
Oh ja, je hebt gelijk. Sorry kwartje was even onderwegquote:Op donderdag 31 juli 2025 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, in de eerste berekening had ik alleen aangegeven dat 40kWh energetisch maar 4,09m3 aardgas is.
Maar als je ook nog rekening houdt met een sCOP van rond de 3,5 (in de praktijk bij moderne warmtepompen al hoger maar ik zet laag in) dan is het ineens heel gunstig.
Het rendement van je warmpte pomp is niet intresant als je het verbruik weet in deze berekening.quote:Op donderdag 31 juli 2025 17:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, je mist 1 klein detail: het rendement van de warmtepomp.
Het verbruik (!) van de warmtepomp op zo'n dag is 40kWh en dat staat energetisch gelijk aan zo'n 4,09m3 aardgas.
Maar de geproduceerde warmte van de warmtepomp op zo'n dag is 40 x 3,5 = 140kWh warmte en dat staat gelijk aan 140 / 9,77 = 14,33m3 aardgas. En omdat een CV-ketel ook niet 100% rendement heeft, zelfs 14,33 / 0,9 = 15,9m3 aardgas.
En dan zit je ineens op 15,9 x ¤1,25 = ¤19,88 versus 40x ¤0,25 = ¤10 en dat is de helft.
Mooie link. Artikel is goed onderbouwd, en de expert die ze aanhalen, Martien Visser, heb ik al een paar keer gehoord op diverse podcasts en weet waar 'ie het over heeft. De conclusie is duidelijk: alleen korte-termijn contact afsluiten.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 21:39 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)-afsluiten~acda72f5/
Meningen?
Ik heb net een aanbod binnengekregen van vattenfall om te verlengen (vast contract eindigd volgende maand) het verlengings aanbod is veel duurder dan een nieuw contract (10 cent per m3 gas en 8 cent per kwh duurder en geen 'welkomst korting') morgen maar eens even bellen of dat niet anders kan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:41 schreef Stansfield het volgende:
Mijn 1 jarige contract bij greenchoice was weer afgelopen. Dan krijg je een automatisch verleninginsvoorstel. Toch maar even gebeld. En nu dezelfde tarieven als bij overstap sites en 200 euro bonus. Toch snel bespaard met een belletje.
Ik wilde bij greenchoice blijven ivm mijn zonnepanelen via de postocderoos regelijk.
Essent zijn flikkers.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:27 schreef investeerdertje het volgende:
Essent vroeg mij om terug te komen in een mail. Ik word naar hun vergelijker doorgezonden. Invullen, eens kijken.
45 euro per maand. Full electric huis, dat klinkt goed.
Kleine lettertjes... terugleverheffing gaan we pas bij de jaarfactuur bepalen. 100 euro is het dan ineens
Ja één zo'n belletje kan flink wat besparen.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:11 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik heb net een aanbod binnengekregen van vattenfall om te verlengen (vast contract eindigd volgende maand) het verlengings aanbod is veel duurder dan een nieuw contract (10 cent per m3 gas en 8 cent per kwh duurder en geen 'welkomst korting') morgen maar eens even bellen of dat niet anders kan.
inderdaad, hoeveel mensen zouden er in trappen om gewoon op de verlengknop te drukken? Ik heb nu gewoon een nieuw jaarcontract gekregen met de 'welkomst aanbieding en tarieven' na 1 telefoontje wat me bijna 650 euro gaat besparen op basis van mijn huidig verbruik.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:25 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja één zo'n belletje kan flink wat besparen.
Mooi actie. kan/wil je ook vertellen wat jouw tarieven (all-in alles, omgerekend per eenheid) zijn geworden ?quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:37 schreef boegschroef het volgende:
[..]
inderdaad, hoeveel mensen zouden er in trappen om gewoon op de verlengknop te drukken? Ik heb nu gewoon een nieuw jaarcontract gekregen met de 'welkomst aanbieding en tarieven' na 1 telefoontje wat me bijna 650 euro gaat besparen op basis van mijn huidig verbruik.
quote:Zes grote energiebedrijven krijgen morgen een dagvaarding binnen vanwege de prijsverhogingen van hun variabele energiecontracten, laat de Consumentenbond weten. Die eist compensatie voor klanten die onterecht tussentijds hogere tarieven moesten betalen.
Daarmee is de massaclaim van start gegaan. De Consumentenbond heeft deze opgetuigd samen met Vereniging Eigen Huis (VEH) en de Stichting Consumenten Competition Claims (CCC). Meer dan 220.000 mensen hebben zich gemeld.
De zaak richt zich op energieleveranciers Vattenfall, Eneco, Essent, Energiedirect, Budget Energie en Greenchoice. Samen bedienen zij het grootste deel van de Nederlandse huishoudens.
In een eerdere zaak tegen Vattenfall oordeelde de rechter dat dergelijke verhogingen onrechtmatig zijn. Omdat andere leveranciers dezelfde voorwaarden hanteren, kunnen consumenten volgens de organisaties tot duizenden euro's per huishouden terugkrijgen.
Miljoenen consumenten hebben jarenlang te veel betaald, volgen de Consumentenbond. "Soms tot duizenden euro's per huishouden." Volgens een woordvoerder zijn de gesprekken met de energiebedrijven mislukt, waarna een juridische procedure is gestart.
Wanneer de zaak voor de rechter komt, is nog onbekend. "Vaak leidt een dagvaarding toch nog tot een schikking, voordat het een procedure wordt", zegt de woordvoerder.
Ik heb stroom voor 24 cent per kwh en gas voor 1.19 (dit was voor mij het belangrijkste in mijn nieuwe huis, Stroom is minder belangrijk omdat ik verwacht rond de 0 uit te gaan komen. Daarnaast nog 350 euro terug bij de jaarlijkse afrekening.quote:Op vrijdag 26 september 2025 14:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi actie. kan/wil je ook vertellen wat jouw tarieven (all-in alles, omgerekend per eenheid) zijn geworden ?
Vreemd blijft idd die welkomstbonussen die toch ergens uit de lengte of de breedte moeten komen.
Vattenfall had ooit, voordat de tarieven gingen luchtfietsen, een term dat blijven loont en wij in hun aabieding van 52ct/kWh, een paar jaar dynamisch zijn gegaan op effectief 21-23ct/kWh.
Nu de onbalansmarkt lijkt te zijn uitgevlakt, weer naar vast contract dat - na verrekening en korting, (voor 4000kWh) - ons zal uitkomen op ca. 20ct/kWh (wij hebben geen teruglevering).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |