Vandaag na aanmelding bij VEH ook deze aanbieding ontvangen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:55 schreef 2172619626795 het volgende:
Lieve mensen, eindelijk is het zo ver!
Vereniging eigen huis heeft een collectief energieaanbod bij Budget energie voor (ongeveer) de volgende tarieven:
2 Jaar vast
¤0,21/kWh & ¤1,19/m3
1 Jaar vast
¤0,20/kWh & ¤1,16/m3
Doe er je voordeel mee!
Zelf heb ik direct 2 jaar afgesloten.
Jammer!quote:Op maandag 16 juni 2025 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vandaag na aanmelding bij VEH ook deze aanbieding ontvangen.
Nu is iedere situatie natuurlijk weer anders.
In mij geval ben ik op zoek naar een nieuwe aanbieding voor 1 jaar vast.
De KWh en m3 prijzen zijn ook bij mij zoals door jou genoemd.
Als ik dan verder kijk naar de terugleververgoeding per kWh (na salderen/wij leveren ietsjes meer terug dan we gebruiken) deze is -0,02 cent en onze vaste terugleverkosten per jaar bedragen ook al ¤504,- per jaar.
Dit dan in combinatie met de matige loyaliteitsbonus van maar ¤100,-
Onder aan de streep in ons geval totaal niet interessant.
Als ik ook kijk naar het door VEH verwachte maand bedrag dan staan er op gaslicht.com in onze situatie nog 3 aanbieders die voordeliger zijn.
In iedere situatie is goed vergelijken dus noodzaak ook al lijken tarieven van ¤0,20 per KWh in eerste instantie erg interessant.
Ja, dat heb ik gedaan en anders ga ik gewoon voor de aanbieding die gaslicht hopelijk tegen die tijd aanbiedt.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:06 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Jammer!
Misschien komt de consumentenbond met een goed aanbod voor jou. Als je je daarvoor hebt ingeschreven, krijg je uiterlijk 22 Juni bericht.
Naar verwachting dusquote:Op maandag 16 juni 2025 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ik dan verder kijk naar de terugleververgoeding per kWh (na salderen/wij leveren ietsjes meer terug dan we gebruiken) deze is -0,02 cent en onze vaste terugleverkosten per jaar bedragen ook al ¤504,- per jaar.
Als ik ook kijk naar het door VEH verwachte maand bedrag dan staan er op gaslicht.com in onze situatie nog 3 aanbieders die voordeliger zijn.
In iedere situatie is goed vergelijken dus noodzaak ook al lijken tarieven van ¤0,20 per KWh in eerste instantie erg interessant.
Ik heb vorig jaar nog de aanbieding van VEH bij budget energie gebruikt.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 15:55 schreef 2172619626795 het volgende:
Lieve mensen, eindelijk is het zo ver!
Vereniging eigen huis heeft een collectief energieaanbod bij Budget energie voor (ongeveer) de volgende tarieven:
2 Jaar vast
¤0,21/kWh & ¤1,19/m3
1 Jaar vast
¤0,20/kWh & ¤1,16/m3
Doe er je voordeel mee!
Zelf heb ik direct 2 jaar afgesloten.
Dat mag je zeker.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:44 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar nog de aanbieding van VEH bij budget energie gebruikt.
Stroom 0,17 en gas 1,17. Voor 3 jaar vastgezet. Ik heb geen zonnepanelen dus daar hoef ik dan ook geen rekening mee te houden. Is 1-1-2025 ingegaan.
Ben geloof ik blij dat ik op dat aanbod in kon gaan.
Tbf, als je ze terugverdiend hebt. Zal tegen die tijd een accu je (zeker bij dynamisch) zeker een slok op de borrel schelen.quote:Op maandag 16 juni 2025 22:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat mag je zeker.
Nu zit het probleem ook vooral in het stuk zonnepanelen. Dat begint een wat duurdere hobby te worden en vanaf 1-1-2027 zal dat nog wel wat meer gaan spelen. Tegen die tijd maar eens een accu overwegen.
Als ik voor mijzelf een kleine inschatting maak zou ik de maanden mei t/m augustus en een deel van september quitte kunnen spelen qua verbruik. Maar doordat ik zonnepanelen heb is het verbruik in die periode ook weinig. Dus persoonlijk denk ik dat ik er weinig mee opschiet en dat een thuisaccu niet rendabel is.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 01:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tbf, als je ze terugverdiend hebt. Zal tegen die tijd een accu je (zeker bij dynamisch) zeker een slok op de borrel schelen.
Zelf denk ik ook aan een relatief kleine accu om van het voorjaar t/m het najaar de avonden en nachten met eigen opgewekte stroom door te komen. Verder niet handelen/dynamisch. Uiteindelijk hoop ik financieel met die accu maximaal een beetje kiet te spelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ik voor mijzelf een kleine inschatting maak zou ik de maanden mei t/m augustus en een deel van september quitte kunnen spelen qua verbruik. Maar doordat ik zonnepanelen heb is het verbruik in die periode ook weinig. Dus persoonlijk denk ik dat ik er weinig mee opschiet en dat een thuisaccu niet rendabel is.
Hier ook maandag de VEH aanbieding ontvangen. Enkel optie voor 1 jaar Budget Energie of 1 jaar dynamisch bij Easy Energy.quote:Op maandag 16 juni 2025 14:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kan inmiddels idd vriezen en dooien.Voor mij is - elektra - dynamisch al 3 jaar goedkoper dan het goedkoopste contract. Helemaal toen ooit mijn (slapend, ik weet....) contract skyrockte naar 50+ct/kWh.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)uurder-uit-te-vallen
Geen idee of het klopt maar wel interessant wellicht.
Ze nemen gasprijs mee. Ik durf te beweren (100%) dat ik met salderen goedkoper uit bent. Met 60 euro per maand terugleverheffing ofzo. Maarja zit all electricquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
Hier zit de gasprijs niet dynamisch. Dat risico is te groot. Daarnaast is het natuurlijk de vergelijking met het allergoedkoopste vaste contract (en niet iedereen zal zomaar elke aanbieder kiezen, want risico's) en maakt het aantal zonnepanelen ook wel uit.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
Deze valt tegen vind ik.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 21:39 schreef Gerard-Joling het volgende:
Maar wacht ook even het collectieve aanbod van de Consumentenbond af.
Nou, officieel dus niet. Want je mag niet liegen bij het aangaan van een overeenkomst.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Help mij even.
Jaarlijks gebruik ik 3500kw electra, ik lever 3000kw terug (feraris terugdraaimeter)
Als ik via gaslicht.com aangeef wat ik verbruik en teruglever komt daar een hoger bedrag te staan dan als ik enkel 500kw verbruik invoer.
Feraris is een domme meter, 1 x per jaar geef ik mijn standen door. Kan ik nu ook gewoon mijn netto verbruik [img]aangeven als ik een contract afsluit bij een energieleverancier?
(Getallen zijn fictief)
Jouw verbruik is dan geen 500kWh maar 3500 waarvan je 3000 teruglevert (als eigen "saldering" op het telwerk).quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Help mij even.
Jaarlijks gebruik ik 3500kw electra, ik lever 3000kw terug (feraris terugdraaimeter)
Als ik via gaslicht.com aangeef wat ik verbruik en teruglever komt daar een hoger bedrag te staan dan als ik enkel 500kw verbruik invoer.
Feraris is een domme meter, 1 x per jaar geef ik mijn standen door. Kan ik nu ook gewoon mijn netto verbruik [img]aangeven als ik een contract afsluit bij een energieleverancier?
(Getallen zijn fictief)
Nou, volgens mij stelt die wat hij 3000 teruglevert. Eigen verbruik haalt de meter niet. Dat is niet de waarde die je omvormer dus uitspuugt.quote:Op zondag 20 juli 2025 01:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jouw verbruik is dan geen 500kWh maar 3500 waarvan je 3000 teruglevert (als eigen "saldering" op het telwerk).
Die 500kWh is met "salderen" en de energiebedrijven dat met o.a. teruglevertarieven fors aan het doorp(r)ikken zijn.
Het getal van terugleveren zal ws dan de waarde zijn die die je omvormer ergens zal uitspugen.
Een deel van jouw "teruglevering", zal ws deels achter de meter blijven door bv een wasje te draaien terwijl je panelen de stroom daarvoor produceren..
Bij inzet van zonnepanelen moet melden bij de netbeheerder en leverancier zodat contractueel het verbruik digitaal geregistreerd gaat worden verrekend.
TS mag dan vertellen waar hij die 3000 op gebaseerd heeft.quote:Op zondag 20 juli 2025 08:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij stelt die wat hij 3000 teruglevert. Eigen verbruik haalt de meter niet. Dat is niet de waarde die je omvormer dus uitspuugt.
Dat is geen getal wat de omvormer uitspuugt. Immers die heeft nul weet hoe hoog het eigen verbruik is. Ts zal het vast bijhouden of er een eigen rekensom op los hebben gelaten, of een hulpmiddel op zn meter geplaatst hebben.quote:Op zondag 20 juli 2025 21:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
TS mag dan vertellen waar hij die 3000 op gebaseerd heeft.
Ligt aan heel veel variabelen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:08 schreef CoolGuy het volgende:
Of als je zonnepanelen in drie windrichtingen liggen.quote:Op zondag 20 juli 2025 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ligt aan heel veel variabelen.
Bij een dynamisch contract moet je meer opletten wat de gunstige en ongunstige uren op een dag zijn.
Met een thuisaccu kan je die ongunstige uren ook nog weer overbruggen.
M'n moeder is net over op een dynamisch contract (bij Zonneplan), in de zomer pakt de thuisaccu vrijwel alle verbruik (98%) en in de winter overbrugt het iig de dure ochtend- en avonduren.
En dan is het ineens heel gunstig.
Oh ja, en gas heeft ze niet.
Ze liggen hier in 4 windrichtingen, zelfs op noord / noordwest.quote:Op zondag 20 juli 2025 23:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of als je zonnepanelen in drie windrichtingen liggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |