Ik heb net een aanbod binnengekregen van vattenfall om te verlengen (vast contract eindigd volgende maand) het verlengings aanbod is veel duurder dan een nieuw contract (10 cent per m3 gas en 8 cent per kwh duurder en geen 'welkomst korting') morgen maar eens even bellen of dat niet anders kan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:41 schreef Stansfield het volgende:
Mijn 1 jarige contract bij greenchoice was weer afgelopen. Dan krijg je een automatisch verleninginsvoorstel. Toch maar even gebeld. En nu dezelfde tarieven als bij overstap sites en 200 euro bonus. Toch snel bespaard met een belletje.
Ik wilde bij greenchoice blijven ivm mijn zonnepanelen via de postocderoos regelijk.
Essent zijn flikkers.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:27 schreef investeerdertje het volgende:
Essent vroeg mij om terug te komen in een mail. Ik word naar hun vergelijker doorgezonden. Invullen, eens kijken.
45 euro per maand. Full electric huis, dat klinkt goed.
Kleine lettertjes... terugleverheffing gaan we pas bij de jaarfactuur bepalen. 100 euro is het dan ineens
Ja één zo'n belletje kan flink wat besparen.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:11 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik heb net een aanbod binnengekregen van vattenfall om te verlengen (vast contract eindigd volgende maand) het verlengings aanbod is veel duurder dan een nieuw contract (10 cent per m3 gas en 8 cent per kwh duurder en geen 'welkomst korting') morgen maar eens even bellen of dat niet anders kan.
inderdaad, hoeveel mensen zouden er in trappen om gewoon op de verlengknop te drukken? Ik heb nu gewoon een nieuw jaarcontract gekregen met de 'welkomst aanbieding en tarieven' na 1 telefoontje wat me bijna 650 euro gaat besparen op basis van mijn huidig verbruik.quote:Op vrijdag 26 september 2025 10:25 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja één zo'n belletje kan flink wat besparen.
Mooi actie. kan/wil je ook vertellen wat jouw tarieven (all-in alles, omgerekend per eenheid) zijn geworden ?quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:37 schreef boegschroef het volgende:
[..]
inderdaad, hoeveel mensen zouden er in trappen om gewoon op de verlengknop te drukken? Ik heb nu gewoon een nieuw jaarcontract gekregen met de 'welkomst aanbieding en tarieven' na 1 telefoontje wat me bijna 650 euro gaat besparen op basis van mijn huidig verbruik.
quote:Zes grote energiebedrijven krijgen morgen een dagvaarding binnen vanwege de prijsverhogingen van hun variabele energiecontracten, laat de Consumentenbond weten. Die eist compensatie voor klanten die onterecht tussentijds hogere tarieven moesten betalen.
Daarmee is de massaclaim van start gegaan. De Consumentenbond heeft deze opgetuigd samen met Vereniging Eigen Huis (VEH) en de Stichting Consumenten Competition Claims (CCC). Meer dan 220.000 mensen hebben zich gemeld.
De zaak richt zich op energieleveranciers Vattenfall, Eneco, Essent, Energiedirect, Budget Energie en Greenchoice. Samen bedienen zij het grootste deel van de Nederlandse huishoudens.
In een eerdere zaak tegen Vattenfall oordeelde de rechter dat dergelijke verhogingen onrechtmatig zijn. Omdat andere leveranciers dezelfde voorwaarden hanteren, kunnen consumenten volgens de organisaties tot duizenden euro's per huishouden terugkrijgen.
Miljoenen consumenten hebben jarenlang te veel betaald, volgen de Consumentenbond. "Soms tot duizenden euro's per huishouden." Volgens een woordvoerder zijn de gesprekken met de energiebedrijven mislukt, waarna een juridische procedure is gestart.
Wanneer de zaak voor de rechter komt, is nog onbekend. "Vaak leidt een dagvaarding toch nog tot een schikking, voordat het een procedure wordt", zegt de woordvoerder.
Ik heb stroom voor 24 cent per kwh en gas voor 1.19 (dit was voor mij het belangrijkste in mijn nieuwe huis, Stroom is minder belangrijk omdat ik verwacht rond de 0 uit te gaan komen. Daarnaast nog 350 euro terug bij de jaarlijkse afrekening.quote:Op vrijdag 26 september 2025 14:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi actie. kan/wil je ook vertellen wat jouw tarieven (all-in alles, omgerekend per eenheid) zijn geworden ?
Vreemd blijft idd die welkomstbonussen die toch ergens uit de lengte of de breedte moeten komen.
Vattenfall had ooit, voordat de tarieven gingen luchtfietsen, een term dat blijven loont en wij in hun aabieding van 52ct/kWh, een paar jaar dynamisch zijn gegaan op effectief 21-23ct/kWh.
Nu de onbalansmarkt lijkt te zijn uitgevlakt, weer naar vast contract dat - na verrekening en korting, (voor 4000kWh) - ons zal uitkomen op ca. 20ct/kWh (wij hebben geen teruglevering).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |