abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216138443
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 17:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat zou best goed idee zijn :D Enige is dan is het censuur. Want op zich moet iedereen binnen de wet kunnen zeggen wat die wilt. Zolang het ontopic is

Maar dit gaat nergens meer over. Het zijn ook geen discussies meer. Het is gewoon troep plaatsen waarvan ze (is niet alleen hij) van weten dat ze lekker veel reacties op krijgen. En dan ben je weer een half topic verder met 0 inhoudelijk nieuws. En alleen maar ruzies.

Als je echt wat wilt weten moet je tegenwoordig een heel topic doorlezen met ruzie om 1 boeiende tweet of nieuwsstuk tegen te komen.

Maar als iedereen stopt met steeds er op te reageren scheelt al een hele hoop

En over ontopic gesproken: Bekijk deze YouTube-video
gaat niet echt best met die Koreanen
Mwah. Ik denk niet dat hij een troll is. Ik denk dat hij dit gewoon echt vindt. En het is een discussieforum en er moet imo ook wel ruimte zijn voor een ander geluid. Vvmu enzo.

Alleen wat hij zegt slaat nergens op en het is allemaal stuk voor stuk al meerdere malen weerlegd. Sommige mensen laten zich ook niet overtuigen, met hoeveel steekhoudende argumenten je ook komt waarom Rusland niet deugt.
  FOK!Fotograaf woensdag 1 januari 2025 @ 18:43:20 #152
364681 over_hedge
pi_216138459
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Mwah. Ik denk niet dat hij een troll is. Ik denk dat hij dit gewoon echt vindt. En het is een discussieforum en er moet imo ook wel ruimte zijn voor een ander geluid. Vvmu enzo.
Ja dat is zo ongeveer wat ik ook zei. "Want op zich moet iedereen binnen de wet kunnen zeggen wat die wilt. Zolang het ontopic is"

Ben er alleen best klaar mee een half topic ruzie doorheen te moeten lezen voor er een keer iets inhoudelijks staat.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216138715
Goed voornemen:niet meer op hem reageren.
Ik ga mij daar aan houden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:21:14 #154
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216138829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 16:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Fico en Orban _O- De Mussolini en Mussert van de 21e eeuw.
Meer de Centraal-Europese Peppi en Kokki.
Yea, she's on crack.
pi_216138844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:21 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Meer de Centraal-Europese Peppi en Kokki.
Maar ze hebben wel een soort van macht.
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:25:35 #156
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_216138865
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Maar ze hebben wel een soort van macht.
Ja, en lantaarnpalen zijn ook van ijzer.
Yea, she's on crack.
  woensdag 1 januari 2025 @ 19:29:49 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216138935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Alleen wat hij zegt slaat nergens op en het is allemaal stuk voor stuk al meerdere malen weerlegd. Sommige mensen laten zich ook niet overtuigen, met hoeveel steekhoudende argumenten je ook komt waarom Rusland niet deugt.
rusland deugt wel , Poetin niet

Poetin is een ouwe gek met een hang naar het USSR verleden en een landverover hobby
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 1 januari 2025 @ 20:15:19 #158
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216139550
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:07 schreef Wantie het volgende:
ik doe mee
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_216139638
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 19:07 schreef Wantie het volgende:
Vooruit, ik ook.
pi_216140405
Twee drones oudjaarsavond in Kiev, niet ver van regeringsgebouwen.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 2 januari 2025 @ 00:18:06 #161
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_216142421
Trollen, orks en een handjevol mensen. Nu nog wat elfjes en we kunnen een film gaan maken.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 2 januari 2025 @ 02:36:02 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216142988
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Zoals ik al zei, hebben we het al eerder over gehad: AchJa in NWS / Oorlog in Oekrane #1004
Sorry, maar ik doe het toch:

[ Bericht 12% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-01-2025 02:50:06 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 2 januari 2025 @ 06:42:20 #163
pi_216143288
Even over Kursk.

Ik ga me niet slimmer voordoen dan ik ben, ik had de gebeurtenissen rond Kursk natuurlijk niet kunnen voorspellen. Hoe ver ze zouden komen, hoe lang ze stand zouden kunnen houden, hoeveel operationeel effect het zou hebben.

Maar ik vond het indertijd een briljante move. Omdat ik het potentile effect van de inval in zag. Op het moment zelf ging het om PR, om Putin een poepie te laten ruiken: "Wel opletten jonguh! Als we willen vallen we gewoon je land binnen" en het was een flinke moraal boost. En het zou hoe dan ook effect hebben op het slagveld. Ook al zou niet meteen het front worden leeggetrokken om soldaten naar Kursk te sturen, het zou hoe dan ook meetellen in het totale plaatje. Maar nu word langzaam duidelijk hoe effectief het was.

Kursk is belangrijk omdat het belangrijk is voor Putin. Uit oogpunt van PR, de inval deed hem (Rusland) kwetsbaar lijken. Maar straks komt Trump aan de macht. Als die onderhandelingen af dwingt gaat Kursk een grote rol spelen. Dus voor die tijd moet Putin Kursk terug hebben.

Tot nu toe heeft Putin vol ingezet op de inname van Petrovsk, dat gaat ie niet krijgen. Zijn reguliere troepen kregen de Ukrainers in Kursk er niet onder. Putin trok troepen weg uit Ukraine, (waaronder het 155ste weetikveel, die werden kapot geschoten en niet voor het eerst want dat was ze in Vuhledar ook al overkomen) maar niet uit Donetsk oblast om druk te kunnen houden op Petrovsk/Chasiv Yar. Dat hielp ook niet. Noord-Koreaanse meatwaves hielpen ook niet. En het aantreden van Trump komt snel dichterbij.

Waarschijnlijk heeft ie Petrovsk voorlopig opgegeven, het weer zal ook niet mee zitten, en nu stuurt ie alsnog troepen uit dat gebied naar Kursk. Hij MOET Kursk terug hebben. En als zijn troepen daar aankomen krijgen ze een paar raketten op hun dak. Dubbele win voor Ukraine.

We zullen snel zien of het idd rustig(er) blijft rond Petrovsk. En hoe druk het gaat worden in Kursk. Ondertussen doet Biden zijn best om zo veel mogelijk wapens naar Ukraine te krijgen voor Trump de oorlog in 24 uur gaat beindigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 02-01-2025 09:57:02 ]
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 2 januari 2025 @ 08:47:47 #164
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216143528
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 06:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Even over Kursk.

Ik ga me niet slimmer voordoen dan ik ben, ik had de gebeurtenissen rond Kursk natuurlijk niet kunnen voorspellen. Hoe ver ze zouden komen, hoe lang ze stand zouden kunnen houden, hoeveel operationeel effect het zou hebben.

Maar ik vond het indertijd een briljante move. Omdat ik het potentile effect van de inval in zag. Op het moment zelf ging het om PR, om Putin een poepie te laten ruiken: "Wel opletten jonguh! Als we willen vallen we gewoon je land binnen" en het was een flinke moraal boost. En het zou hoe dan ook effect hebben op het slagveld. Ook al zou niet meteen het front worden leeggetrokken om soldaten naar Kursk te sturen, het zou hoe dan ook meetellen in het totale plaatje. Maar nu word langzaam duidelijk hoe effectief het was.

Kursk is belangrijk omdat het belangrijk is voor Putin. Uit oogpunt van PR, de inval deed hem (Rusland) kwetsbaar lijken. Maar straks komt Trump aan de macht. Als die onderhandelingen af dwingt gaat Kursk een grote rol spelen. Dus voor die tijd moet Putin Kursk terug hebben.

Tot nu toe heeft Putin vol ingezet op de inname van Petrovsk, dat gaat ie niet krijgen. Zijn reguliere troepen kregen de Ukrainers in Kursk er niet onder. Putin trok troepen weg uit Ukraine, (waaronder het 155ste weetikveel, die werden kapot geschoten en niet voor het eerst want dat was ze in Vuhledar ook al overkomen) maar niet uit Donetsk oblast om druk te kunnen houden op Petrosk/Chasiv Yar. Dat hielp ook niet. Noord-Koreaanse meatwaves hielpen ook niet. En het aantreden van Trump komt snel dichterbij.

Waarschijnlijk heeft ie Petrovsk voorlopig opgegeven, het weer zal ook niet mee zitten, en nu stuurt ie alsnog troepen uit dat gebied naar Kursk. Hij MOET Kursk terug hebben. En als zijn troepen daar aankomen krijgen ze een paar raketten op hun dak. Dubbele win voor Ukraine.

We zullen snel zien of het idd rustig(er) blijft rond Petrovsk. En hoe druk het gaat worden in Kursk. Ondertussen doet Biden zijn best om zo veel mogelijk wapens naar Ukraine te krijgen voor Trump de oorlog in 24 uur gaat beindigen.
Dit lijkt mij een prima analyse. Er was onder analisten wat gespeculeer over de militaire waarde van Kursk, met name omdat UA daar gevechtskracht heeft ingezet die ze elders ook had kunnen gebruiken. In termen van vierkante meters hadden die elders nauwelijks meer impact gehad waarschijnlijk, maar ze hadden de opmars in de Donbas mogelijk kunnen vertragen of doen stagneren. Tegelijkertijd is daar (nog) niet veel strategisch verloren gegaan. Ook omdat toen Kursk stagneerde men de boel daar niet versterkt heeft om te proberen verder uit te breiden maar 'gewoon' weer is gaan verdedigen.

En -ik schreef het geloof ik al eerder- de PR waarde van een door UA bezet Kursk gaat natuurlijk nog eens keer vier tijdens onderhandelingen. Dus strategisch is Kursk ook in mijn beleving inderdaad een hele slimme zet geweest.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216144617
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 06:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Even over Kursk.

Tot nu toe heeft Putin vol ingezet op de inname van Petrovsk, dat gaat ie niet krijgen. Zijn reguliere troepen kregen de Ukrainers in Kursk er niet onder. Putin trok troepen weg uit Ukraine, (waaronder het 155ste weetikveel, die werden kapot geschoten en niet voor het eerst want dat was ze in Vuhledar ook al overkomen) maar niet uit Donetsk oblast om druk te kunnen houden op Petrovsk/Chasiv Yar. Dat hielp ook niet. Noord-Koreaanse meatwaves hielpen ook niet. En het aantreden van Trump komt snel dichterbij.

Kursk is al einde verhaal. In de komende weken nemen de Russen, Sudzha weer in en blijft er niet veel bijzonders meer over. Koreaantjes ff laten zerg rushen en ze zijn bij de grens weer.

Pokrovsk is duidelijk wat ze aan het doen zijn, de snelwegen ten westen van Pokrovosk innemen en daarna verder.

Chasiv Yar kan waarschijnlijk ook niet meer lang stand houden en als de Russen die plek innemen krijg je weer een domino effect aangezien het strategisch een belangrijk punt is.

Ik ben benieuwd hoe dicht de Russen bij Dnipro komen als ze dit jaar gewoon blijven doorvechten. We zullen het vanzelf zien met Trump. Als er geen vrede komt en hij de geldkraan dichtdraait kan de boel zomaar instorten.
pi_216145085
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dicht de Russen bij Dnipro komen als ze dit jaar gewoon blijven doorvechten. We zullen het vanzelf zien met Trump. Als er geen vrede komt en hij de geldkraan dichtdraait kan de boel zomaar instorten.
Daar zit wel een flinke kanttekening bij. Dankzij het afromen van de Russische tegoeden kan Oekrane per maand anderhalf miljard euro besteden, ook aan wapens. En voor dat bedrag kun je aardig wat inslaan. Dus de geldkraan dichtdraaien is lastig, maar geen nekschot. Daarvoor zal Trump echt de kant van Rusland moeten kiezen door te verbieden dat Amerikaanse wapens verkocht of gebruikt mogen worden. Maar zelfs dan kan Europa nog aardig wat doen.
pi_216145239
quote:
Even over Kursk.

Petrovsk? Ik denk dat je Pokrovsk bedoelt. Ik heb het gevoel dat de Russen tot nu toe nog niet echt geprobeerd hebben om Pokrovsk aan te vallen. Ze hebben daar zelfs in september en oktober tijdelijk nog troepen moeten weghalen, om Ukrainsk en vooral Selydove te kunnen veroveren. Selydove en op het slot van 2024 ook nog Koerachove zijn de twee grootste successen van de Russen, en daarmee is de hoofdstad Donetsk definitief ontzet.

Het Koerskoffensief van de Oekraners heeft volgens mij er wel voor gezorgd dat er Russische troepen weggehaald zijn bij Chasiv Yar, het Siverskfront en waarschijnlijk ook bij Toretsk. Vooral bij Chasiv Yar waren de Russen eerst bezig met een rotatie met een nieuwe brigade, die vervolgens dus naar de Koerskregio moest.

Ik verbaas mij overigens nog steeds over de hoge PR-waarde die beide partijen hechten aan het huidige nog door Oekrane veroverde gebied in Koersk. Voor mijn gevoel zou ik als Rus nu meer belang hechten aan het veroveren van Velyka Novosilka en de rest van Toretsk.
Als je Selydove hebt, dan is Pokrovsk ook niet meer zo belangrijk voor de Russen, tenzij dat je nog naar het noorden wilt trekken. Maar dat is iets wat ik voor mei 2025 niet zie gebeuren, en dan zit Trump inmiddels al drie maanden in het Witte Huis.
pi_216145403
twitter
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:06:20 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216145449
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 02:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Sorry, maar ik doe het toch:
Ik ben lang geleden al gestopt met al die youtube kanalen serieus te nemen, ze verzinnen dingen waar je bij staat.

Maar goed, we kunnen hier over blijven wellussen en nietussen het Oekraiense plan is gewoin mislukt.
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:35:09 #170
pi_216145769
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben lang geleden al gestopt met al die youtube kanalen serieus te nemen, ze verzinnen dingen waar je bij staat.

Maar goed, we kunnen hier over blijven wellussen en nietussen het Oekraiense plan is gewoin mislukt.
Dat is veel te vroeg om te zeggen. Ze zitten nog steeds in Kursk en het heeft effect.
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:36:32 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216145785
quote:
Even over Kursk.

Uit tactisch oogpunt was het een prima zet, dat ontken ik niet. Maar op het grotere plaatje bekeken heeft het Oekraine verzwakt. En dat verzin ik niet zelf, er zijn genoeg die er zo over denken, bv Miron:

quote:
The idea was that the loss of territory in Kursk would be so politically unacceptable to Putin that Russia would redeploy its most capable units from eastern Ukraine to try and liberate it, thereby relieving pressure on the frontline in Ukraine, says Dr Marina Miron, an expert in war studies at King's College London.

But instead, Russia seems willing to keep Ukraine bogged down in Kursk while it mounts punishing attacks along the frontline in Ukraine - with success.

Moscow's forces have been advancing in the last two months at their fastest rate since March 2022, according to open source data, capturing village after village.

"The risk is that the frontline along the Donbas will collapse," Dr Miron says. "Much faster, probably, because of this Kursk operation."

She said Ukraine should worry less about what's happening in Kursk and more about Russian advances towards the city of Toretsk and the key town of Pokrovsk.
quote:
Eyeing frontline losses in the eastern region known as the Donbas — where Russia is closing on a crucial supply hub — some soldiers are more vocal about whether Kursk has been worth it.

"All the military can think about now is that Donbas has simply been sold," the platoon commander said. "At what price?"
quote:
But Dr Miron said while the Kursk incursion was a moment of “tactical brilliance” it has also been a “strategic catastrophe” for Ukraine.

Ukrainian leaders had hinted that they hoped the incursion would force Moscow to redirect some of its forces from eastern Ukraine, slowing the Russian advance there. Instead, experts say most reinforcements were moved to Kursk from parts in Ukraine where the fighting is not as intense.

“According to Ukrainian soldiers from different parts of the front, the Russian troops reinforcing Kursk were mainly pulled from Kherson and Zaporizhzhia,” Yurri Clavilier, a land analyst with the International Institute for Strategic Studies, told the BBC.
Etc.

quote:

Pokrovsk bedoel je zeker?
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:42:08 #172
pi_216145851
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:36 schreef AchJa het volgende:
But instead, Russia seems willing to keep Ukraine bogged down in Kursk
Dat is gewoon niet waar. Ze hebben flink aangevallen en flink mannen en spullen verloren.
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:42:56 #173
pi_216145859
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:36 schreef AchJa het volgende:
Pokrovsk bedoel je zeker?
Ja.
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:48:56 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:53:18 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216145973
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is gewoon niet waar. Ze hebben flink aangevallen en flink mannen en spullen verloren.
Dat geldt voor beide kanten natuurlijk. En voor Oekraine mens en materieel van de beter uitgeruste/getrainde ehdn.

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 02-01-2025 13:00:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')