SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Volwassenen die alleen maar kunnen nadenken over hun werk. Godallemachtig wat een kutlevenquote:Op maandag 30 december 2024 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...
Leuk misschien als je 10 jaar bent en een beetje sleetje wil rijden en sneeuwballen wil gooien, maar anders?
Volwassenen die hopen op sneeuw.Why? Zodat je nóg langer in de file kan staan naar je werk? Zodat je de hele tijd moet uitkijken waar je loopt omdat je half uitglijdt over de vieze blubber? Zodat je warm binnen kan zitten en naar buiten kan kijken en dan roepen: Ohhh mot je kijkuh..ut sjneeuwt, wat gesjellug!!!
![]()
![]()
Tot zover mijn anti-sneeuw rant. Einde bericht.
Onterechte klacht.quote:Op maandag 30 december 2024 18:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Fuck die shit. Als volwassen persoon altijd al ruk gevonden. Wtf moet je ermee...
Leuk misschien als je 10 jaar bent en een beetje sleetje wil rijden en sneeuwballen wil gooien, maar anders?
Volwassenen die hopen op sneeuw.Why? Zodat je nóg langer in de file kan staan naar je werk? Zodat je de hele tijd moet uitkijken waar je loopt omdat je half uitglijdt over de vieze blubber? Zodat je warm binnen kan zitten en naar buiten kan kijken en dan roepen: Ohhh mot je kijkuh..ut sjneeuwt, wat gesjellug!!!
![]()
![]()
Tot zover mijn anti-sneeuw rant. Einde bericht.
Ja balen he...de vreugde *snil* momenten worden echt heel magertjes jaarlijks. Ik wordt altijd zo ontzettend blij van *snil*quote:Op maandag 30 december 2024 22:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Onterechte klacht.
Sneeuw![]()
![]()
Al is die Nederlandse blubber wel bagger meestal ja
Was het maar zo. Dan kon ik mijn irritatie ergens op richten.quote:Op maandag 30 december 2024 22:33 schreef Vincent_student het volgende:
Ik zie een artikel in de Telegraaf staan dat wappies een nieuw complot hebben ontdekt: dat de grijze bewolking met opzet door de overheid is veroorzaakt. Het staat helaas achter een betaalmuur.
Ik moest gelijk aan sommige users hier in dit weertopic denken.quote:Op maandag 30 december 2024 22:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Was het maar zo. Dan kon ik mijn irritatie ergens op richten.
Een mooie quote uit het artikel:quote:Op maandag 30 december 2024 22:33 schreef Vincent_student het volgende:
Ik zie een artikel in de Telegraaf staan dat wappies een nieuw complot hebben ontdekt: dat de grijze bewolking met opzet door de overheid is veroorzaakt. Het staat helaas achter een betaalmuur.
Een echte kenner!quote:Saskia Heijden ziet dat de barometer een hogedrukgebied aangeeft. Het zou dus zonnig moeten zijn, maar dat is het niet. Haar conclusie: ’We worden vergiftigd!’
Zoveel spermazaden en dan komt Saskia eruitquote:Op maandag 30 december 2024 23:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een mooie quote uit het artikel:
[..]
Een echte kenner!
Aan de kust is er vaak wel wind. Geen idee of het minder is dan NL. Het stoort mij iig niet. De wind is zelden echt koud ook dus dan ervaar je het minder snel überhaupt als storend.quote:
Eindelijk weer eens interessante weerkaarten. Sowieso altijd spannender om te kijken in de winterperiode...quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die koude lucht komt ons wel mooi bezoekenmet zelfs sneeuwkansen
Maar goed, we moeten nog even wachten tot we weten wat die depressie gaat doenvoor het zelfde geld lopen we in een trui buiten
Gelukkig bij ons een paar honderd mm minder gevallenquote:Op dinsdag 31 december 2024 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
Het was wederom een zeiknat jaar
[ x ]
maar klimaatverandering is een hoaxquote:Op dinsdag 31 december 2024 09:51 schreef INViCTuS het volgende:
Het was wederom een zeiknat jaar
[ x ]
Hopen, hopen en blijven hopen, zelfs al komt hier keer op keer weinig van terecht!quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:03 schreef 12Beaufort het volgende:
Het AI model van het KNMI is wel heel koud![]()
Dit soort modellen schijnt het steeds beter te doen. Zou wel wat zijn, als dit uitkomt...
[ afbeelding ]
Is wel het ideale scenario. Eerst sneeuw en daarna de vrieskou in. Ideaal voor de combinatie van sneeuwplezier en schaatsenquote:Op dinsdag 31 december 2024 15:03 schreef 12Beaufort het volgende:
Dit soort modellen schijnt het steeds beter te doen. Zou wel wat zijn, als dit uitkomt...
[ afbeelding ]
Ik moet het nog maar zien dat het zover komt, vooral het noorden wordt lang zo koud niet als het zuidenquote:Op dinsdag 31 december 2024 15:03 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Het moet eerst nog uitkomen idd.quote:Op dinsdag 31 december 2024 17:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik moet het nog maar zien dat het zover komt, vooral het noorden wordt lang zo koud niet als het zuidenen dat zien we ook steeds vaker helaas, beetje omgekeerde wereld wordt dit.
Dat is zeker helemaal waar, het wordt toch nog heel even wachten want ik denk dat ik de maandvoorspelling moet aanpassen, misschien zelf de jaarvoorspellingquote:Op dinsdag 31 december 2024 17:22 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het moet eerst nog uitkomen idd.![]()
Maar mooie kaartjes om te zien.
Zijn er ook grafieken waarin zowel de werkelijke temperatuur als de AI voorspelling (van dus 15 dagen eerder) staan?quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Is wel het ideale scenario. Eerst sneeuw en daarna de vrieskou in. Ideaal voor de combinatie van sneeuwplezier en schaatsen
Opbokken met die kouquote:Op dinsdag 31 december 2024 15:03 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Jij ook en ieder ander die hier post.quote:Op dinsdag 31 december 2024 18:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
Fijne jaarwisseling geliefde koutisten, hitte liefhebbers en alle andere topicvervuilers!
Hopelijk komend jaar méér zon, droger en lagere temperaturenquote:Op dinsdag 31 december 2024 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
Op de valreep nog een record. 22 zonloze dagen in De Bilt![]()
[ x ]
quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
quote:Op dinsdag 31 december 2024 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Hoe kan dat nou, ik ben er altijdquote:Op dinsdag 31 december 2024 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Van hetzelfde kerel! En dat het maar snel minder sneu, triest en grijs ohne ende mag wordenquote:Op woensdag 1 januari 2025 10:10 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig nieuwjaar & de beste wensen allemaal
Windkracht 5 of 6 en ze spreken hier over stormquote:Op woensdag 1 januari 2025 12:57 schreef ddx het volgende:
Wel grappig dat mensen in het binnenland het hebben over harde wind, nee dan moet je niet naar de lkust komen dat is nu echt harde wind
Het waait nooit hard landinwaarts inderdaad..quote:Op woensdag 1 januari 2025 12:57 schreef ddx het volgende:
Wel grappig dat mensen in het binnenland het hebben over harde wind, nee dan moet je niet naar de lkust komen dat is nu echt harde wind
Regen en harde wind, kortom herfst.quote:
Ze hadden idd een 6 in de Bilt vandaag, maar haalt het niet met de 9/10 die we hier hadden :quote:Op woensdag 1 januari 2025 15:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 5 of 6 en ze spreken hier over storm
Als je dan al gaat denken dat de meteorologen de wind kunnen beïnvloeden, dan ben je wel heel sneu bezigquote:Op woensdag 1 januari 2025 22:08 schreef yessie234 het volgende:
Raymond Klaassen:
https://www.telegraaf.nl/(...)tten-wij-niet-achter
Je moet er snel bij zijn, want het dooit met dezelfde snelheid weer wegquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:11 schreef MissHobje het volgende:
Wekker vroeg en lekker wandelen met *snil* love it..nu hopen dat het bij mij valt🤣
Dat is wel jammer maar dan heb ik al een hele sneeuw wandeling gemaaktquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:25 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Je moet er snel bij zijn, want het dooit met dezelfde snelheid weer weg
Ein-de-lijkquote:
Uniek en zeldzaam in deze tijd van het jaar dat het zo lang zo blauw is.quote:
Groot gelijk. Same here.... plus, praktisch niemand is productief vandaag en morgen, nobody gives a shitquote:Op donderdag 2 januari 2025 10:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ein-de-lijk![]()
Ik ben vandaag voor het weer aan het werk na de feestdagen, maar ze kunnen me wat, ik ga straks rond lunchtijd mooi een uur lopen in de zon![]()
Haal het een andere keer wel weer in
Die berichten en telefoontjes krijgen ze daar echt! Maar liever dit soort types en Big Foot zoekers dan ander gespuis.quote:Op donderdag 2 januari 2025 01:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als je dan al gaat denken dat de meteorologen de wind kunnen beïnvloeden, dan ben je wel heel sneu bezig
Ik heb ook maar snel de gordijnen dicht gedaan jaquote:Op donderdag 2 januari 2025 11:46 schreef ondeugend het volgende:
Wat een bak met licht zeg!
Merk het trouwens meteen aan mijn energie level.
Eerst gaan al die twittermeteorologen iedereen lekker maken en na een tijdje trekken ze de keutel weer in.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:28 schreef INViCTuS het volgende:
Typisch Hollands net niet en kwakkelweer
[ x ]
De onzekerheid hier in Nederland is dan ook heel groot. Vooral in de winter, wat je ook ziet aan de constant veranderende pluimen/weerkaarten.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerst gaan al die twittermeteorologen iedereen lekker maken en na een tijdje trekken ze de keutel weer in.
Dat is die putto, toch? Vet duf. Maar er waren daar heel lang geen verhalenquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:38 schreef 12Beaufort het volgende:
Kijk nou eens wie er bij weer.nl zit![]()
Die site is echt diep gezonken![]()
https://www.weer.nl/nieuw(...)p-herhaling-richting
Hoeveel zonuren heb je gemeten vorig jaar op jouw locatie? Moet ruim over de 3500 zijn gok ik!quote:Op donderdag 2 januari 2025 13:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
Sinds een dikke week weer eens wolken en geen zon. Misschien nog wat sneeuw straks
Putto idd.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is die putto, toch? Vet duf. Maar er waren daar heel lang geen verhalen
Ahh lekker genieten dusquote:Op donderdag 2 januari 2025 10:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ein-de-lijk![]()
Ik ben vandaag voor het weer aan het werk na de feestdagen, maar ze kunnen me wat, ik ga straks rond lunchtijd mooi een uur lopen in de zon![]()
Haal het een andere keer wel weer in
Hahaha precies dit. Net een uur gewandeld. Alles op de achtergrond lekker standby (telefoon/mail), maar iig even kunnen genieten van wat zonlicht na al die grijze dagen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Groot gelijk. Same here.... plus, praktisch niemand is productief vandaag en morgen, nobody gives a shit
Ik kende die gast niet, via Google op zijn X account terecht gekomen. Ging bijna over m'n nek van z'n bioquote:Op donderdag 2 januari 2025 12:38 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik zou zeggen; boek maar gauw @Orientequote:Op vrijdag 20 december 2024 12:56 schreef Oriente het volgende:
[..]
Valencia/Alicante half januari, graadje of 20 zou best moeten lukken toch? (Overweeg dan een midweekje de zon/warmte op te zoeken)
Ik had het gezien ja, Valencia zelfs 23 graden, dus wss wordt het Valencia of Alicantequote:Op donderdag 2 januari 2025 15:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zou zeggen; boek maar gauw @:oriente
Volle bak lente hier vanaf nu
[ afbeelding ]
Is dat niet een beetje vroeg, zelfs voor daar?quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Neuh, ik ben niet veel anders gewend in de wintermaanden hier.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:26 schreef Haags het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje vroeg, zelfs voor daar?
Lekker wel! Hier mag het ook wel lente worden. Klaar met die herfst en kouquote:Op donderdag 2 januari 2025 15:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oostenrijk kerel, Oostenrijkquote:Op donderdag 2 januari 2025 13:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoeveel zonuren heb je gemeten vorig jaar op jouw locatie? Moet ruim over de 3500 zijn gok ik!
Niet te bevatten dat zo één bij zo'n site zit.quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:30 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik kende die gast niet, via Google op zijn X account terecht gekomen. Ging bijna over m'n nek van z'n bio
https://x.com/Weerprimeur(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Volgens mij schrijft hij daar alleen op freelance basis. Voorheen stonden daar altijd best nuttige en informatieve stukken, maar dat is toen een keer gestopt.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:11 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Niet te bevatten dat zo één bij zo'n site zit.
Niet meer serieus te nemen..
quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:38 schreef 12Beaufort het volgende:
En dan te bedenken dat @MissHobje hem volgtquote:Op donderdag 2 januari 2025 14:30 schreef VKV het volgende:
[..]
Ik kende die gast niet, via Google op zijn X account terecht gekomen. Ging bijna over m'n nek van z'n bio
https://x.com/Weerprimeur(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Ja heerlijk joh, ik ga altijd stuk om die gastquote:Op donderdag 2 januari 2025 19:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]herhaling van 1985
hou toch op man!
[..]
En dan te bedenken dat @:MissHobje hem volgtwat doe je me aan meid!
Ja kloptquote:Op donderdag 2 januari 2025 22:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja heerlijk joh, ik ga altijd stuk om die gast
Ken er een die nog erger is: Elon Musk met zijn "weersatellieten". En de zoutjes waarmee je het zo lekker kan laten regenen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 17:11 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Niet te bevatten dat zo één bij zo'n site zit.
Niet meer serieus te nemen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Ja hier ook. Heb vanmorgen al meerdere mensen uit zien glijden op de stoep hier tegenoverquote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:43 schreef Scrummie het volgende:
Spekglad hier en dikke ijslaag op mijn auto. Brrr.
Altijd leuk.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:23 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Ja hier ook. Heb vanmorgen al meerdere mensen uit zien glijden op de stoep hier tegenover
dikke sneeuwbui hier net. Die wind is inderdaad vies koud.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Best oké hier, volle bak zon. Alleen jammer van die snijdende, gure hoerenwind.
Gaan richting 10Kwh met 16 panelen. Niet slecht voor tijd van het jaar. (Weert)quote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Thuis al de hele dag zon zo te zien. Panelen gaan goed
Ik ken wel iemand die er daar zingend bij in zijn t-shirt en korte broek buiten zou lopen nu.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Best oké hier, volle bak zon. Alleen jammer van die snijdende, gure hoerenwind.
Er werd ons vorige week nog 'n heuse winterperiode voorgespiegeld!quote:
Fris briesje is altijd welkom jaquote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die er daar zingend bij in zijn t-shirt en korte broek buiten zou lopen nu.
Lekker in de regen zeker en vast?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dikke sneeuwbui hier net. Die wind is inderdaad vies koud.
Maandag wordt wel lekker met een graad of 14
Maandag weer Arbeit. Geen idee wat ik ga doen, zien we dan wel weer. Dinsdag beurs en dan is de werkweek alweer halverwege.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lekker in de regen zeker en vast?
Wie is dat dan? Berucht persoon?quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:38 schreef 12Beaufort het volgende:
Marc Putto, de zelfverklaarde "Primeurman," is een Nederlandse weerstrategist en mediameteoroloog die trots is op het leveren van baanbrekende weersvoorspellingen, vaak claimend gebeurtenissen te voorspellen voordat anderen dat doen. Hij gelooft in het belang van nauwkeurige en tijdige weersinzichten en bekritiseert mainstream weerdiensten voor hun traagheid en onnauwkeurigheid.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wie is dat dan? Berucht persoon?
Wij zijn allemaal amateurs, maar hij komt amateuristisch over.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:39 schreef KingRoland het volgende:
Marc Putto kan beter het weer voorspellen dan de gemiddelde user hier in dit topic
Dat is racistischquote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:05 schreef Bocaj het volgende:
Morgen wordt het W I T! in Holland!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ojee, we hebben weer een sneeuwvlokje gespot!quote:
Helaas wel van korte duur. De temperatuur zit al redelijk vlot boven nul en daarna komt er een bak regen. Wel jammer. De winter krijg ook komende week geen voet aan de grond. Hollands net niet of kwakkelweer.quote:
Toch wel typisch ons driehoek dat die ene keer in jaren dat wij eens de volle bak krijgen, het maar voor hele korte duur is.quote:
Nou ja, sneeuw komt hier vaker op een warmtefront dan op een depressie uit het Oosten. Eigenlijk altijd altijd als het hier enigszins koud is, dat eindigt, dan komt er een warmtefront met eerst sneeuw. Voor even leuk, maar net zo snel weer weg. Volgens mij was het 2 of 3 jaar geleden dat een mooi front uit het Oosten een mooi pakje sneeuw bracht en het daarna een paar dagen koud was. Zo is het eigenlijk het beste.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch wel typisch ons driehoek dat die ene keer in jaren dat wij eens de volle bak krijgen, het maar voor hele korte duur is.
Sneeuw kan ook van achter een koufront uit het noorden komen. Afgelopen dagen zaten we zelfs in die situatie, maar de zee is veel te warm. In Duitsland heeft het wel veel gesneeuwd.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 11:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, sneeuw komt hier vaker op een warmtefront dan op een depressie uit het Oosten. Eigenlijk altijd altijd als het hier enigszins koud is, dat eindigt, dan komt er een warmtefront met eerst sneeuw. Voor even leuk, maar net zo snel weer weg. Volgens mij was het 2 of 3 jaar geleden dat een mooi front uit het Oosten een mooi pakje sneeuw bracht en het daarna een paar dagen koud was. Zo is het eigenlijk het beste.
De zee is natuurlijk wel een mooie trigger voor sneeuwbuien. N/NO is op zich wel goed, maar NW is vaak alleen (sneeuw)buien met koude aanvoer, maar net geen winter. De zee is eigenlijk altijd wel te warm daarvoor.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sneeuw kan ook van achter een koufront uit het noorden komen. Afgelopen dagen zaten we zelfs in die situatie, maar de zee is veel te warm. In Duitsland heeft het wel veel gesneeuwd.
tot hoelaat denk jijquote:Op zaterdag 4 januari 2025 09:05 schreef Bocaj het volgende:
Morgen wordt het W I T! in Holland!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nee, want jij komt altijd om 12:00 uit je bed. Zie ook deze post 12:45.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:45 schreef Paul het volgende:
denken lullie dat ik morgenochtendvroeg met @:misshobje door de sneeuw kan lopen @ den dolder?
tot hoelaat denk jij dat de sneeuw blijft morgen oh weervoorspeller?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:49 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nee, want jij komt altijd om 12:00 uit je bed. Zie ook deze post 12:45.
10 uur alquote:Op zaterdag 4 januari 2025 12:51 schreef INViCTuS het volgende:
Zo te zien gaat de sneeuw best vroeg al over in regen. In het midden en Oosten van het land zou het 10-11 uur al meten regenen en onder de rivieren zelfs 9-10 uur al.
[ x ]
Ik subscribe me hier even op. Mikey, wil je mij taggen wanneer hij antwoord geeft?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:22 schreef Mikeytt het volgende:
@:zipportal, hoeveel kans dat er 20cm of meer valt?
Er worden dubbele cijfers verwacht zondag, vergeet het maar.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Jammer dat het zo snel weer weg is. Dagje sneeuw was leuk geweest. Geen kans dat als de sneeuw er eenmaal ligt, er wat vertraging komt in het oplopen van de temps?
Die modellen nemen dat natuurlijk al mee in de berekening, maartoch.
Ja dat kun je inderdaad wel vergetenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er worden dubbele cijfers verwacht zondag, vergeet het maar.
ze zeggen tot 12 uur smiddags sneeuwquote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er worden dubbele cijfers verwacht zondag, vergeet het maar.
Waar?quote:
Liegt Weeronline 😭?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:54 schreef DaMart het volgende:
Ik denk dat @:Paul zich baseert op dit plaatje:
[ afbeelding ]
IJzel hier in het noorden schat ik hoger in dan dat het hier tot sneeuwdek komtquote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:54 schreef DaMart het volgende:
Ik denk dat @:Paul zich baseert op dit plaatje:
[ afbeelding ]
waarom liegt weeronline?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
IJzel hier in het noorden schat ik hoger in dan dat het hier tot sneeuwdek komt![]()
Omdat hun het regionaal doen, als je goed naar de radarbeeld gaat kijken voor het noorden zie je dat het front wel overkomt maar zal hooguit wat lichte sneeuw geven, die 1/3cm hier helemaal in het noorden zal wel in het niet vallen gezien de bodemtemps nog te hoog zijn. Dus mocht die 1cm er komen dan is dat al weg voor het goed kan blijven liggen.quote:
maar ik wil weten voor prov utrechtquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Omdat hun het regionaal doen, als je goed naar de radarbeeld gaat kijken voor het noorden zie je dat het front wel overkomt maar zal hooguit wat lichte sneeuw geven, die 1/3cm hier helemaal in het noorden zal wel in het niet vallen gezien de bodemtemps nog te hoog zijn. Dus mocht die 1cm er komen dan is dat al weg voor het goed kan blijven liggen.
En daarnaast duurt die sneeuwfront hier maar een 2.5h uur.. met zo'n lichte activiteit is dat nooit genoeg.
Dat het richting Heerenveen / Drachten / Groningen het wel gaat lukken wijst die 1/3cm dan ook wel op.
Wat dat betreft had het noordelijke kust best wel groen kunnen zijn.
Hier heb je een indicatie van wanneer het ongeveer zal gaan sneeuwen en wanneer dat ongeveer in regen over zal gaanquote:
Maar dat vroeg je niet aan mijquote:
dus tot 10 uur kunnen @MissHobje en ik in de snee spelenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier heb je een indicatie van wanneer het ongeveer zal gaan sneeuwen en wanneer dat ongeveer in regen over zal gaan
[ x ]
Doe maar. Dan kunnen de bitterballen erin.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
kan ik de slee al uit het vet halen?![]()
![]()
Ja joh, 20km lekker door de sneeuw lopenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
![]()
Nul kans.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:22 schreef Mikeytt het volgende:
@:zipportal, hoeveel kans dat er 20cm of meer valt?
Neequote:Op zaterdag 4 januari 2025 20:19 schreef Abid-Meher het volgende:
[..]
Gaan we uberhaupt sneeuw krijgen?
Tenzij je in het midden van het land woont, dan heb je pechquote:
Ken net! Maar ik had begrepen dat het pas rond 12 gaat regenen ..komt hopelijk goed @Paulquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:12 schreef Paul het volgende:
[..]
dus tot 10 uur kunnen @:misshobje en ik in de snee spelen
De Bentley mag uit de schuurquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:34 schreef cherrycoke het volgende:
![]()
daar is het veel te warm voor jammer genoeg, wellicht op het gras nog wel een beetje, we gaan het zien straks.quote:
Gelukkig maar, half Nederland gaat maandag weer aan het werk, oprotten met die troep.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 23:53 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
daar is het veel te warm voor jammer genoeg, wellicht op het gras nog wel een beetje, we gaan het zien straks.
Zo ook in het noordwesten.quote:Op zondag 5 januari 2025 07:41 schreef TweedeKlum het volgende:
De auto's zijn bedekt hier in Zeeland maar dat is dan ook alles.
Hier zijn de auto's inmiddels vrijwel schoon.quote:
ZW heeft iig 1 cm sneeuw op daken enzo LOLquote:Op zondag 5 januari 2025 08:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hier zijn de auto's inmiddels vrijwel schoon.
Krijg net wel een mail dat de school morgen dicht blijft. Ijsvrij voor de leerlingen.quote:Op zondag 5 januari 2025 08:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Heeft NS al de winterdienstregeling ingevoerd? Chaos op het spoor? Gestrande reizigers? Noodtoestand op Utrecht Centraal?
Ow wacht, het is zondag.
Hoe laat is de persconferentie van Schoof?quote:Op zondag 5 januari 2025 08:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Krijg net wel een mail dat de school morgen dicht blijft. Ijsvrij voor de leerlingen.
Ja een uurtje geleden lag er nog wel een beetje een mooi wit laagje hier op de plantjes en daken, maar stroomt vrij hard weg door de stromende regenquote:Op zondag 5 januari 2025 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
Dus:
Je staat extra vroeg op zondag om sneeuw te gaan kijken in het bos.![]()
Stap je naar buiten, giet het.![]()
Winter in NL
quote:Op zondag 5 januari 2025 08:10 schreef Paul het volgende:
HET HEET GESNEEUWD IK GA @:MISSHOBJE WEKKEN
Verkapte..niet supervroeg opgestaan en nu de sneeuw gemist postquote:Op zondag 5 januari 2025 08:34 schreef DaMart het volgende:
Wordt er binnenkort overigens nog wel sneeuw van betekenis verwacht, die ook echt wat langer blijft liggen?
Dat vraag ik voor de slee, die na 4 jaar ook wel weer eens gebruikt wil kunnen worden.
Nou, om 7 uur lag er 2 mm of zo en dooide het nog niet volgens mijn telefoon. Dus er is gewoon niet veel blijven liggen hier.quote:Op zondag 5 januari 2025 10:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Verkapte..niet supervroeg opgestaan en nu de sneeuw gemist post![]()
Enne geen idee mijn glazen bol is stuk
Super balen danquote:Op zondag 5 januari 2025 10:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nou, om 7 uur lag er 2 mm of zo en dooide het nog niet volgens mijn telefoon. Dus er is gewoon niet veel blijven liggen hier.
In Amersfoort lag veel langer sneeuw. Zag sneeuwpoppen allesquote:Op zondag 5 januari 2025 09:46 schreef MissHobje het volgende:
[..]maar wel goed wit buiten..en nu al regen, niets aan zo
![]()
Zo wel.ff sneeuwpret gekte met de buurt hondjesben zo even oppas
Vorig jaar heeft er toch wel sneeuw gelegen? Ik herinner me dat ik toen een paar keer in de sneeuw heb gereden met mijn paard. Of was dat alleen in het zuiden toen?quote:Op zondag 5 januari 2025 10:58 schreef ondeugend het volgende:
Dacht ik gisterenavond laat nog in een laagje sneeuw te kunnen lopen in de sneeuw met mijn hond die nu zijn derde winter in gaat. Alweer niet.
Hij weet nog steeds niet wat een pakje sneeuw is.
Weer verheugd op niets.
Nou, gek genoeg komt het noorden er vaak bekaaid af.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vorig jaar heeft er toch wel sneeuw gelegen? Ik herinner me dat ik toen een paar keer in de sneeuw heb gereden met mijn paard. Of was dat alleen in het zuiden toen?
Was alleen in Limburg (blijven liggen).quote:Op zondag 5 januari 2025 11:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vorig jaar heeft er toch wel sneeuw gelegen? Ik herinner me dat ik toen een paar keer in de sneeuw heb gereden met mijn paard. Of was dat alleen in het zuiden toen?
Bij mij ook alleen ook snel weer weg aan het gaanquote:Op zondag 5 januari 2025 10:56 schreef Paul het volgende:
[..]
In Amersfoort lag veel langer sneeuw. Zag sneeuwpoppen alles
Reken daar maar op het is altijd kantje boort komende tijd, geen dikke ijskou die onze kant opkomt die gegarandeerd sneeuwpret voor aantal dagen kan geven helaas.quote:Op zondag 5 januari 2025 08:34 schreef DaMart het volgende:
Wordt er binnenkort overigens nog wel sneeuw van betekenis verwacht, die ook echt wat langer blijft liggen?
Dat vraag ik voor de slee, die na 4 jaar ook wel weer eens gebruikt wil kunnen worden.
Kun je nagaan..al die regen die nu valt, het had zoveel sneeuw geweestquote:Op zondag 5 januari 2025 12:30 schreef Arizona het volgende:
Hier dooit / regent het nu ook snel weg. Maar nog wel lekker even gelopen in een best wel witte wereld
De regen komt hier al uren met bakken uit de lucht, paar graden kouder en het was 10+cm sneeuw geweestquote:
Nog even doorbijten met de verwarming uitquote:Op zondag 5 januari 2025 13:12 schreef LTVDK het volgende:
De warmte komt je tegemoet
[ link | afbeelding ]
Hier ook geheel bewolkt en maar 12 graden. We hebben hetzelfde weerquote:Op maandag 6 januari 2025 07:04 schreef INViCTuS het volgende:
Hele dag grijs en winderig. Temperatuur is wel goed te doen
Jaaa dubbele cijfers willen we zienquote:Op maandag 6 januari 2025 11:17 schreef Bocaj het volgende:
Wat een vreselijk pisweer!![]()
Dit lijkt overgangsweer te zijn...![]()
We slaan de winter over en gaan direct door naar het voorjaar!
Hier in het zuidwesten alweer bewolktquote:Op maandag 6 januari 2025 12:06 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Wow gewoon ff blauwe lucht en wat zonnestraaltjes. Ik schrik er gewoon van
Zo is dat, eind volgende maand komt de lente in zichtquote:Op maandag 6 januari 2025 11:17 schreef Bocaj het volgende:
Wat een vreselijk pisweer!![]()
Dit lijkt overgangsweer te zijn...![]()
We slaan de winter over en gaan direct door naar het voorjaar!
nee ik wil een elfstedentochtquote:Op maandag 6 januari 2025 12:16 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Zo is dat, eind volgende maand komt de lente in zichtEind feb hebben we vaak al de eerste lentedag met een graadje of 15
Met de groeten vanaf Neeltje Jansquote:
Komt er nooit meer, gok ikquote:
Ochja, dat zou wel weer wat zijn... Maar dan moet het zeker een maand goed gaan vriezen!quote:
Voor ik het doorhad was het alweer voorbijquote:Op maandag 6 januari 2025 12:06 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Wow gewoon ff blauwe lucht en wat zonnestraaltjes. Ik schrik er gewoon van
Jawel... in dat ene jaar dat er een vulkaan ontploft, de zon te weinig kan stralen door de aswolken die de aarde rond gaan en we een jaar zonder zomer krijgen en de temperatuur wereldwijd gaat dalen.quote:
Laatst las ik dat de kans redelijk groot is dat wanneer de Golfstroom verder vertraagt, hier in West Europa de kans op een kouder klimaat aanzienlijk groter wordt. Dus nog even flink doorgaan met CO2 en stikstof uitstoten, dan heb je over pak em beet 30-40 jaar weer een Elfstedentochtquote:
Het lijkt hier vooral de hoek waar de wind uit komt die wat anders is dan bij vorige stormen, ik hoor ineens geluiden / dingen rammelen die ik normaal niet hoor en een vuilcontainer is ook al aan de wandel gegaan.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:06 schreef fietsie het volgende:
Hier beginnen ineens de kleppen van de ventilatieroosters boven de ramen te rammelen. Waait het zo hard ?
Dat zou kunnen verklaren waarom deze kleppen nu ineens wel reageren. Doenzeandersnooit.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het lijkt hier vooral de hoek waar de wind uit komt die wat anders is dan bij vorige stormen, ik hoor ineens geluiden / dingen rammelen die ik normaal niet hoor en een vuilcontainer is ook al aan de wandel gegaan.
Grijs moeraslandquote:
Volgend jaar of zoquote:Op maandag 6 januari 2025 18:34 schreef MissHobje het volgende:
Wat een onstuimig vervelend weer vandaag, ik vind dit helemaal niets![]()
Laat het maar lekker vriezen en zonnetje schijnen..hopelijk komt dat snel
Nederlandse winters kennende gaat dat niet gebeuren niequote:Op maandag 6 januari 2025 18:34 schreef MissHobje het volgende:
Wat een onstuimig vervelend weer vandaag, ik vind dit helemaal niets![]()
Laat het maar lekker vriezen en zonnetje schijnen..hopelijk komt dat snel
Ik heb goede hoop dat vanaf vrijdag weer vaker de zon te zien isquote:Op maandag 6 januari 2025 19:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nederlandse winters kennende gaat dat niet gebeuren nie
Donderdag sneeuw las ikquote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:05 schreef THEFXR het volgende:
Het weer de komende 3 maanden
Druilerig, bewolkt, regen en af en toe een droge zonnige dag.
Viel mij op het werk ook al op gisteren, opvallend veel meldingen van omgewaaide bomen en andere troep terwijl het niet echt als een zware storm werd aangekondigd. Maar op het spoor was het een aardige bende gisteravond.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het lijkt hier vooral de hoek waar de wind uit komt die wat anders is dan bij vorige stormen, ik hoor ineens geluiden / dingen rammelen die ik normaal niet hoor en een vuilcontainer is ook al aan de wandel gegaan.
In het zuiden een beetjequote:
Het wordt juist heel stabiel, rustig winterweer de komende tijd met geregeld zonquote:Op dinsdag 7 januari 2025 00:05 schreef THEFXR het volgende:
Het weer de komende 3 maanden
Druilerig, bewolkt, regen en af en toe een droge zonnige dag.
quote:
Neeeeeeeeeeee, eerst snil!!quote:Op maandag 6 januari 2025 20:57 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik heb goede hoop dat vanaf vrijdag weer vaker de zon te zien is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |