SPOILER: Eerdere berichtgeving over groeiend antisemitisme na Hamas aanval op 7 oktober 2023Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"En zal binnenkort berecht worden"
Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
Mijn eerdere statement was dat er een toename van antisemitisme is in oa Hongarije die niet door moslims komtquote:Op maandag 30 december 2024 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit heb ik niet gemist. Het is exact wat ik al aangaf:
[ afbeelding ]
We zien hier toch heel duidelijk dat het probleem in Hongarije stukken lager ligt dan in bijna alle andere landen?
Waarbij bijna 15% zelfs aangeeft het gevoel te hebben dat het is afgenomen. Dit laat dus zien dat de enorme toename die er in veel Westerse landen wordt ervaren na 7 oktober, in Hongarije stukken minder aanwezig is. Tel daar ook nog eens bij op de manier hoe het conflict in het Midden-Oosten daar wordt beleefd en dat deze survey is afgenomen vr 7 oktober.
Vreemd, de enige twee kanten waar antisemitisme vandaan kan komen zijn extreemrechts en moslims? Ik denk dat we na de aanslagen van 7 oktober 2023 juist in het Westen red-green alliance hebben gezien. Dat wil dus zeggen grote delen van de Islamtische gemeenschappen en delen van progressief links.quote:Op maandag 30 december 2024 18:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mijn eerdere statement was dat er een toename van antisemitisme is in oa Hongarije die niet door moslims komt
58% beaamt dat dus
Blijft dus over extreem rechts.
Kun je hoog en laag gaan springen over moslims in het westen, maar dar ging het dus niet over en ontken ik ook nergens
Hoe groot is extreem links in Hongarije? Geen idee, zou kunnen, ware het niet dat die zich vooral als pro Palestijns opstellen en ik vermoed dat dat niet echt een ding is in Hongarijequote:Op maandag 30 december 2024 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, de enige twee kanten waar antisemitisme vandaan kan komen zijn extreemrechts en moslims? Ik denk dat we na de aanslagen van 7 oktober 2023 juist in het Westen red-green alliance hebben gezien. Dat wil dus zeggen grote delen van de Islamtische gemeenschappen en delen van progressief links.
Goeie vraag. zijn anti zionistische Joden dan antisemiet en indien niet waarom seculiere anti zionisten dan welquote:Op maandag 30 december 2024 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
Wordt antizionisme gemakshalve onder antisemitisme gerekend, want dan heb ik er wel beeld bij...
Overigens ben ik het daar niet mee eens, want antizionisme is toch echt wat anders, temeer ook omdat er best prominente antizionistische joden zijn.
quote:Op maandag 30 december 2024 19:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Goeie vraag. zijn anti zionistische Joden dan antisemiet en indien niet waarom seculiere anti zionisten dan wel
Dat beruchte Dutch Protocolquote:Op maandag 30 december 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Nee, dat zijn ze niet. Dat zijn enkel degenen die overal Zionisme zien en protocollen verspreiden.
zionisme (het; o)quote:Op maandag 30 december 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Nee, dat zijn ze niet. Dat zijn enkel degenen die overal Zionisme zien en protocollen verspreiden.
Post gewoon dat plaatje van die Haredi samen met de president van Iran... hebben we 't maar gehad.quote:Op maandag 30 december 2024 19:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zionisme (het; o)
1
het streven van een bep. Joodse groepering om een eigen staat te stichten en te behouden
Laten we deze gewoon als uitgangspunt nemen
Van die virussen waar je onvruchtbaar van wordtquote:Op maandag 30 december 2024 19:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Cool die kende ik nog niet. Klinken legit
Is gewoon de van Dale. Lijkt me toch nog steeds een onomstreden bron vwb betekenis van woordenquote:Op maandag 30 december 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Post gewoon dat plaatje van die Haredi samen met de president van Iran... hebben we 't maar gehad.
Is dat zoiets als waterbronnen met de pest?quote:Op maandag 30 december 2024 20:05 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Van die virussen waar je onvruchtbaar van wordt
ONZ is een paar deuren verderop.quote:Op maandag 30 december 2024 21:26 schreef bianconeri het volgende:
De haat tegen moslims en de liefde voor genocide is met 75% gestegen.
Maar ja dat hoor je natuurlijk niet.
Jij wel. In je hoofd.quote:Op maandag 30 december 2024 21:26 schreef bianconeri het volgende:
De haat tegen moslims en de liefde voor genocide is met 75% gestegen.
Maar ja dat hoor je natuurlijk niet.
Eigenlijk zijn dat de enigen die ook echt het recht hebben dat te zijn. Het is hun zaak en hun religie, immers. Naast de verdreven oorspronkelijke bewoners uiteraard. Maar die, en diens nazaten, zijn zowel antizionistisch als antisemitisch.quote:Op maandag 30 december 2024 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
Wordt antizionisme gemakshalve onder antisemitisme gerekend, want dan heb ik er wel beeld bij...
Overigens ben ik het daar niet mee eens, want antizionisme is toch echt wat anders, temeer ook omdat er best prominente antizionistische joden zijn.
Dat is maar net wie je het vraagt. Volgens Isral wel, de internationale gemeenschap ziet dat toch andersquote:Op maandag 30 december 2024 22:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn dat de enigen die ook echt het recht hebben dat te zijn. Het is hun zaak en hun religie, immers. Naast de verdreven oorspronkelijke bewoners uiteraard. Maar die, en diens nazaten, zijn zowel antizionistisch als antisemitisch.
Van vele moslims kun je ook zeggen dat ze beide zijn, en dat heeft te maken met de Tempelberg en de Al-Aqsamoskee, die immers in een Joodse staat liggen. Een ontkenning van de superioriteit van de islam. Dat is een belangrijke drijfveer voor dat Arabisch-islamitische streven naar vernietiging van een heel land en al zijn (Joodse) inwoners. Dat heeft al een aantal keer geleid tot genocidale (en voor henzelf uiterst rechtvaardige) oorlogen, die ze gelukkig kansloos verloren maar onderschat hun intenties wat dat betreft niet.
Wat is dat voor een merkwaardig stukje van Robin de Ruiter. Woont zeker in Ens.quote:Op maandag 30 december 2024 22:16 schreef Alarmonoff het volgende:
Stukje over de protocollen
https://www.hebban.nl/boe(...)d-de-robin-de-ruiter
Als je ze genoeg antisemitisch te vreten geeft, worden ze vanzelf antizionistisch. Maar mossadje spelen in Europa vond men zo leuk...Terwijl dat niet onze oorlog is, noch Navo partner.quote:Op maandag 30 december 2024 23:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is maar net wie je het vraagt. Volgens Isral wel, de internationale gemeenschap ziet dat toch anders
Tja, daar noem je dan ook iets .. 'de internationale gemeenschap'. Dan kom je al snel uit bij organisatorische verschrikkingen zoals de VN. En daar zijn er helaas aanzienlijke delen van 'de internationale gemeenschap' die niets liever willen dan de totale ontmanteling van Isral. Een herhaling van 7 oktober 2023, maar dan op landelijke schaal zou zulke mensen heel erg tevreden stellen. Kortom, dit is lastig serieus te nemen.quote:Op maandag 30 december 2024 23:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is maar net wie je het vraagt. Volgens Isral wel, de internationale gemeenschap ziet dat toch anders
Dat van die linkse partijen heb je er zelf bij verzonnen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:16 schreef egayalS het volgende:
Hoe mensen in het westen heel casual antisemitisme voeden om vervolgens te huilen over antisemitisme
[ x ]
Het Holocaustmuseum was bedoeld om oorlogsmisdaden, zoals tijdens de Holocaust, te voorkomen. Dus zou Emile Schrijver de Isralische oorlogsmisdaden, zoals de nederzettingen, moeten veroordelen. In plaats daarvan valt hij de Palestina-supporters aan door hen als Jodenhaters weg te zetten en te eisen dat linkse partijen hen monddood maken.
[ x ]
quote:Laffe twatten van Boom Chicago cancelen Joods-Isralische komiek Yohay Sponder
https://www.geenstijl.nl/(...)komiek-yohay-sponder
Boom Chicago, de Amsterdamse comedyclub bekend van optredens van soms grappige Engelstalige mensen en die ene hele ongrappige Amerikaan.
Daar zouden dus 2 shows worden gespeeld door Yohay Sponder, iemand die best grappig is maar ook uit Isral komt en zelfs Joods is. Dan wordt het natuurlijk allemaal een beetje te veel voor Amsterdam en het duurde dan ook niet lang voor er werd geprotesteerd.
Er werd opgeroepen om massaal naar de comedyclub te mailen dat het natuurlijk niet de bedoeling is om een Jood uit Isral een podium te geven. Hij maakt soms zelfs grapjes over de IDF, kun je nagaan. Dan zou je natuurlijk kunnen zeggen 'dondertyfstraal op, wij bepalen hier wie we grapjes laten maken op ons podium', maar in plaats daarvan heeft Boom Chicago de shows van Yohay Sponder geannuleerd.
"Gezien de reacties konden we niet anders", aldus Boom Chicago. Er wordt geschermd met 'de veiligheid' die in het geding zou zijn, maar daar zeggen zowel de gemeente als de politie helemaal NIETS van te hebben vernomen.
Keep on dreaming.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:14 schreef Servieskast het volgende:
Er is geen groei in antisemitisme als je geen onderscheid maakt in zionisme en jodendom.
De selectieve verontwaardiging in dit topic ook
Niet zo selectief doen, mattie.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Keep on dreaming.
Leer eerst maar eens begrijpend alle onderzoeken lezen.
Ik ben zeker jouw mattie niet en er is niks selectiefs aan alle rapporten en ervaringen met overduidelijk bewijs van groeiend antisemitisme.quote:
Wat heeft dat met links of rechts te maken?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:38 schreef ConnerJohn het volgende:
Als je de griezelige beelden ziet van de vrijlating van 3 vrouwen, duizenden Hamas soldaten, goed gekleed, er niet hongerig uit zien. Kinderen met geweren en een uitzinnig woest blik in ogen, zouden al die linkse types doorhebben dat ze in de val van een slim uitgevoerde Hamas propaganda campagne zijn getrapt?
Als je hoort dat Isral vrouwen en kinderen gevangen neemt, hun soldaten gevangenen verkrachten, hun huizen zomaar even inpikken en nog veel meer, zouden die ratten die Isral nu steunen niet doorhebben dat ze dom zijn?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:38 schreef ConnerJohn het volgende:
Als je de griezelige beelden ziet van de vrijlating van 3 vrouwen, duizenden Hamas soldaten, goed gekleed, er niet hongerig uit zien. Kinderen met geweren en een uitzinnig woest blik in ogen, zouden al die linkse types doorhebben dat ze in de val van een slim uitgevoerde Hamas propaganda campagne zijn getrapt?
Laat me raden? Jij bent een Hamasaanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:48 schreef Servieskast het volgende:
Als je hoort dat Isral vrouwen en kinderen gevangen neemt, hun soldaten gevangenen verkrachten, hun huizen zomaar even inpikken en nog veel meer, zouden die ratten die Isral nu steunen niet doorhebben dat ze dom zijn?
Laat me raden? Jij bent een Zionisme aanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?quote:Op maandag 20 januari 2025 12:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat me raden? Jij bent een Hamasaanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?
Nee.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:51 schreef Servieskast het volgende:
Laat me raden? Jij bent een Zionisme aanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?
Nee.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat me raden? Jij bent een Hamasaanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?
Pour vousquote:Op maandag 20 januari 2025 15:16 schreef Cuendillar het volgende:
Slayage, post nog even wat propaganda alsjeblieft... dit topic wordt vervelend.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:20 schreef egayalS het volgende:
[..]
Pour vous![]()
Isral lobby clubje en zogenaamd antisemitisme bestrijder CIDI en hun Amerikaanse evenknie. Zien uiteraard geen Hitlergroet in de Hitlergroet van musk omdat Nazis omarmen daar waar ze er een slaatje uit kunnen slaan altijd al werd gedaan door zionisten![]()
[ x ]
En twee cartoons als bonusquote:
Fr Juden verboten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:17 schreef Aether het volgende:
Schrappen van optreden Isralische cabaretier leidt tot raadsvragen
https://www.at5.nl/nieuws(...)eidt-tot-raadsvragen
Leer le-zen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:06 schreef RotatoR het volgende:
Fr Juden verboten.
Lekker gewerkt weer Halsema. Antisemitisch shithole.
"vanwege het klimaat in Amsterdam"quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Leer le-zen.
Niet Halsema, maar de club zelf heeft het optreden gecancelled.
Helemaal in haar eentje?quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:06 schreef RotatoR het volgende:
"vanwege het klimaat in Amsterdam"
Daar is Halsema voor verantwoordelijk.
Ja, helemaal in haar eentje.quote:
https://www.geenstijl.nl/5181150/yuhay-videoquote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:17 schreef Aether het volgende:
Schrappen van optreden Isralische cabaretier leidt tot raadsvragen
https://www.at5.nl/nieuws(...)eidt-tot-raadsvragen
quote:Docent Radboud roept ‘fuck Isral’ en wil dat land verdwijnt, Joodse studenten stappen naar bestuur
Een universitair docent aan de Radboud Universiteit in Nijmegen ligt onder vuur vanwege uitlatingen die bij Joodse studenten en organisaties gevoelens van onveiligheid oproepen. Harry Pettit, een sociaal geograaf, pleit openlijk voor de ontmanteling van Isral en betitelt studenten die hem bekritiseren als ‘genocide-aanhangers’.
Volgens meerdere studenten met wie deze site sprak is de situatie op de campus daardoor onhoudbaar geworden. De universiteit benadrukt dat medewerkers zoals Pettit een eigen mening mogen hebben. De Nationaal Cordinator Antisemitismebestrijding (NCAB) twijfelt of Radboud wel voldoende handhaaft en wil zo snel mogelijk in gesprek met het bestuur. ,,Joodse studenten en docenten voelen zich hierdoor onveilig en dat kan ik me goed voorstellen.”
Wie is Harry Pettit?
Harry Pettit staat bekend als een uitgesproken stem binnen de Radboud Universiteit en is al maanden actief betrokken bij pro-Palestijnse activiteiten. Vorig jaar haalde hij de landelijke pers toen hij de omstreden spreker Mohammed Khatib uitnodigde voor een lezing. Khatib is de Europese voorzitter van de in Duitsland verboden Palestijnse beweging Samidoun. Hij omschrijft de gebeurtenissen van 7 oktober 2023 als ‘een normaal antwoord van een bevolking onder belegering’.
Ook spreekt Khatib zich uit tegen een tweestatenoplossing en pleit hij voor het verdwijnen van de staat Isral. De Verenigde Staten en Canada hebben Samidoun bestempeld als terreurorganisatie. Het kabinet wil Khatib mede hierom twee jaar lang niet het land in hebben.
Uitspraken op X
Pettits uitspraken op sociale media weerspiegelen vergelijkbare standpunten. Op het platform X schreef hij deze week: ’Fuck Isral. En fuck iedereen die dit normaliseert. De enige oplossing is complete ontmanteling.’ Toen een Radboud-student hem bekritiseerde, reageerde Pettit fel: ‘Nog een voorbeeld van genocide-aanhangers die meer om taal geven dan om massamoord op Palestijnen. Een staat die eropuit is om land te stelen, apartheid, etnische zuivering en genocide op een volk, moet ontmanteld worden. Ik weet niet hoe dat controversieel is.’
‘Radboud moet in actie komen’
Het zijn teksten die zich razendsnel verspreiden binnen de campusgemeenschap en leiden tot toenemende zorgen over de veiligheid. Dertien studenten n medewerkers, van wie de meesten Joods/Isralisch zijn, pleiten donderdag in een voorstel dat Radboud in actie moet komen om antisemitisme te bestrijden. Zij hebben al langer het gevoel dat het bestuur weinig voor ze doet. ,,Studenten en medewerkers die zich onveilig voelen moeten op deze manier maar gissen of er iets gedaan wordt met hun zorgen”, constateert de NCAB.
Het is voor de Radboud Universiteit duidelijk dat de internationale spanning doorwerkt op de campus. ,,Dat brengt ook op onze campus gevoelens van onveiligheid met zich mee. We waarderen het als studenten en medewerkers meedenken over hoe we veiligheid kunnen waarborgen op de campus, en zullen de initiatiefnemers uitnodigen voor een gesprek hierover”, reageert een woordvoerder.
Schaf ethische commissies afquote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
Hier gaat natuurlijk weer niets tegen worden gedaan.
[..]
Correct. En dit krijg je wanneer radicaal progressief links gedachtegoed in de academische wereld het beleid kan benvloeden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:15 schreef Aether het volgende:
[..]
Schaf ethische commissies af
https://niw.nl/schaf-ethische-commissies-af/
"Vrijheid van meningsuiting is alleen waardevol als het mijn mening is"quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
Hier gaat natuurlijk weer niets tegen worden gedaan.
[..]
De vrijheid van meningsuiting zitten grenzen aan. Het aanmoedigen van terreurgroeperingen die aanzetten tot Jodenhaat en geweld jegens Joden is een voorbeeld van waar de vrijheid van meningsuiting wordt overschreden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:57 schreef egayalS het volgende:
[..]
"Vrijheid van meningsuiting is alleen waardevol als het mijn mening is"
Ook zonder arm omhoog is die laatste al een symbool van antisemitisme. Dat is toch wel een beetje waar de keffiyeh voor is komen te staan. En dat is eigenlijk wel zonde. De keffiyeh is ooit ontstaan in Irak maar gekaapt door antisemitische Arabieren in de Levant als strijdsymbool tegen het bestaan van een Joodse staat in het thuisland van de Joden. Tja, dan komt er al snel een smet op zo'n cultureel artefact natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:59 schreef egayalS het volgende:
Zou wat wezen als elke vorm van Jodenhaat wordt bestreden, maar nee. De Isral lobby deelt liever het bed met letterlijk nazis.
[ x ]
Leuk verzonnen. AIquote:
Misschien trap ik nu ergens heel hard in ofzo, maar ik vind dit: https://www.google.com/se(...)=mobile-gws-wiz-serpquote:
En als de drie Isralische gijzelaars met een Hamas trui waren vrijgelaten dan ook een boehoehoequote:
Nee, is echt: https://mobile.mako.co.il(...)44f30a1e80591027.htmquote:
Indien zo, dan is het weer een bewijs dat deze ultra-rechtse orthodoxe bende die zich regering noemen, weggestuurd moet worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:42 schreef oblo het volgende:
Nee, is echt: https://mobile.mako.co.il(...)44f30a1e80591027.htm
Wat een idiote actie. Goedgekeurd door het hoofd van de Shabas, het dubieuze schoothondje van Ben Gvir.
Inderdaad, als je het erg vindt dat Hamas er een groteske show van maakt dan zou je hier ook tegen moeten zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als de drie Isralische gijzelaars met een Hamas trui waren vrijgelaten dan ook een boehoehoe
Tja, onvergelijkbaar. Hamas gebruikt onschuldige burgers voor een uitvoerige propaganda show. Dit gaat om zware criminelen die worden vrijgelaten in ruil.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:44 schreef oblo het volgende:
[..]
Inderdaad, als je het erg vindt dat Hamas er een groteske show van maakt dan zou je hier ook tegen moeten zijn.
quote:Op zondag 16 februari 2025 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Diegene die je voornamelijk en eigenlijk alleen de schuld hiervan kunt en moet geven is israel zelf.
geloof je het zelf?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Diegene die je voornamelijk en eigenlijk alleen de schuld hiervan kunt en moet geven is israel zelf. Ze hebben schandalig huisgehouden. Jammer dat onschuldige Jews hiervan de rekening krijgen. Ik heb met ze te doen.
Misschien kunnen we samen optrekken in deze.
israel heeft schandalig huisgehouden in Gaza. Dat is niemand ontgaan. De menselijke reflex is afreageren op mensen van gelijke klankleur of origine. Onterecht, maar het is zo. Ik uit mijn medeleven bij deze aan de onschuldige Jews die hiervan de rekening gepresenteerd krijgen. Ik hb echt met ze te doen. Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.quote:
Het is niet 1 op 1 vergelijkbaar, maakt ook verder niet uit. Als je eerst hamas gaat veroordelen en je heel erg druk maakt omdat ze gegijzelden paraderen met goody bags en certificaten, en dan als reactie daarop shirtjes gaat uitprinten en gevangenen daarin laat paraderen dan ben je hypocriet bezig. Je verlaagt je naar het niveau van hamas. Je maakt jezelf belachelijk tegenover de hele wereld.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, onvergelijkbaar. Hamas gebruikt onschuldige burgers voor een uitvoerige propaganda show. Dit gaat om zware criminelen die worden vrijgelaten in ruil.
[ x ]
#Taqiyyaquote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
israel heeft schandalig huisgehouden in Gaza. Dat is niemand ontgaan. De menselijke reflex is afreageren op mensen van gelijke klankleur of origine. Onterecht, maar het is zo. Ik uit mijn medeleven bij deze aan de onschuldige Jews die hiervan de rekening gepresenteerd krijgen. Ik hb echt met ze te doen. Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.
![]()
Vreemde conclusie. Totaal niet wat ik zeg. Deze is voor je eigen rekening man.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:30 schreef Cuendillar het volgende:
De omgekomen burgers tijdens 7 oktober en de gijzelaars in Gaza waren dus geen onschuldige slachtoffers?
Procentueel gezien zijn er maar weinig “Jews” die niet zionist zijn. Sowieso denk ik dat het grootste deel van de westerlingen zionist is. Wie gunt de Joden nou geen plek waar ze zichzelf kunnen zijn en niet bang hoeven te zijn voor antisemitisme?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
israel heeft schandalig huisgehouden in Gaza. Dat is niemand ontgaan. De menselijke reflex is afreageren op mensen van gelijke klankleur of origine. Onterecht, maar het is zo. Ik uit mijn medeleven bij deze aan de onschuldige Jews die hiervan de rekening gepresenteerd krijgen. Ik hb echt met ze te doen. Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.
Ik gun iedereen alles, maar als ze mijn deur openbreken om van mijn huis een warm onderkomen te maken met romige melk en pasteitjes voor iedereen is mij een andere mening toegedaan.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:33 schreef oblo het volgende:
[..]
Procentueel gezien zijn er maar weinig “Jews” die niet zionist zijn. Sowieso denk ik dat het grootste deel van de westerlingen zionist is. Wie gunt de Joden nou geen plek waar ze zichzelf kunnen zijn en niet bang hoeven te zijn voor antisemitisme?
Ben je lactose-intolerant?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik gun iedereen alles, maar als ze mijn deur openbreken om van mijn huis een warm onderkomen te maken met romige melk en pasteitjes voor iedereen is mij een andere mening toegedaan.
Niets mis met zionisme. Isral is de joodse thuisstaat.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was maar sinds 1947. Ondertussen bouwden de joden illegale nederzettingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niets mis met zionisme. Isral is de joodse thuisstaat.
quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
#Taqiyyaquote:Op zondag 16 februari 2025 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vreemde conclusie. Totaal niet wat ik zeg. Deze is voor je eigen rekening man.
![]()
Dus als het zionisten waren in plaats van "Jew" (waarom zeg je niet gewoon Jde?) was het wel goed geweest. Is een logische conclusie toch?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.
Samaria en Judea worden ook weer Israel.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat was maar sinds 1947. Ondertussen bouwden de joden illegale nederzettingen.
Wat Isral met onderdrukking al niet voor elkaar krijgt!quote:Op zondag 16 februari 2025 13:40 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Samaria en Judea worden ook weer Israel.
En Gaza ook.
Bedank Hamas en co voor het versnellen van wat sws al komen ging.
*Isralhatersquote:Op zondag 16 februari 2025 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat Isral met onderdrukking al niet voor elkaar krijgt!
Bedank Hamas en aanhang maar.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat Isral met onderdrukking al niet voor elkaar krijgt!
Je enige correcte conclusie. Daar moet je op voortbouwen.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:35 schreef Cuendillar het volgende:
Beter op je woorden letten de volgende keer dat je je als normaal, redelijk persoon probeert voor te doen.
Die bombardementen van Isral hebben er niks mee te maken?quote:
quote:Op zondag 16 februari 2025 14:26 schreef havanagila het volgende:
"na 7 okt"
Want voor die datum was er geen bevestiging bij zowat iedere joodse school, synagoge en noem maar op.
Ok, we hebben het genoteerd.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Sneu, maar helaas wel logisch in een wereld waarin ook aan Israelische kant elke vorm van balans of respect voor mensenrechten en het verschil zien tussen daders, sympathisanten en onschuldige non-combattanten volledig verdwenen lijkt te zijn. Het is niet anders dan de groeiende haat tegen migranten als gevolg van misdadige terroristische aanslagen van individuen. Dezelfde vorm waarbij een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van individuen.
Voor veel ususual suspects hier zijn Palestijnen vooral een volk wat in zijn geheel schuldig is en in het niets moet verdwijnen op wat voor manier dan ook. Het doden van baby's en andere non-combattanten is helemaal prima volgens deze figuren, zolang het maar moslims, bij voorkeur van Palestijnse afkomst zijn. Dat ze zelf niet inzien dat de parallellen met een duister verleden daarmee wel heel direct worden is vooral nogal dom.
Elke oplossing waarbij niet ook de belangen van het Palestijnse volk worden meegenomen is kansloos tenzij je daadwerkelijk genocide of ethnische zuivering wilt plegen op miljoenen mensen. En ja, die oplossing kun je nastreven terwijl je tegelijkertijd nog steeds Hamas terroristen vindt (vind ik ook), je nog steeds 7 oktober een terreurdaad vindt (vind ik ook) en je de situatie van de gegijzelden in alle opzichten een schandalige misdaad vindt (vind ik ook). Tegelijkertijd vind ik veel gedragingen van met name sommige fundamentalistische joden even schandalig en is ook dat een fenomeen wat de haat en het geweld in dit conflict alleen maar vergroot.
Voor mij is het simpel. Er bestaan geen uitverkoren volken, geen uber of untermenschen. Er bestaan alleen volledige idioten en de rest. Volledige idioten zijn die figuren die denken dat hun volk, hun club, hun natie, hun geloof, hun whatever in welk opzicht dan ook superieur is aan een ander volk/club/enzovoorts. Volledige idioten zijn er in vele soorten en maten, hun boodschap verschilt, hun idioterie is universeel.
Ik ben dan ook voorstander van het idee dat mensen die met het strafrecht te maken krijgen voor dit soort hate crimes, of andere geweldsdelicten, per direct hun dubbele nationaliteit kwijt raken.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Deze toename van antisemitisme lijkt me niet meer dan een logisch gevolg van de import van honderdduizenden islamofascisten. Iets waar types als @:golfer (en nog meer linkse naevelingen, zo ongeveer driekwart van dit forum) altijd fanatiek voorstander van geweest zijn. En nu huilen.
Ja, is dat zo? Want als dat zo was geweest, dan waren de Palestijnen in Gaza uitgeroeid geweest. Dus dat beeld kan niet kloppen.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Sneu, maar helaas wel logisch in een wereld waarin ook aan Israelische kant elke vorm van balans of respect voor mensenrechten en het verschil zien tussen daders, sympathisanten en onschuldige non-combattanten volledig verdwenen lijkt te zijn.
Niet echt. Want hoewel ik tegen de islam ben en de religie het liefst verboden zie worden, heb ik echt niet het idee dat alle moslims en alle immigranten zo zijn. Het is de cultuur waar die mensen in opgegroeid zijn die het probleem is. En dat geldt ook voor de Palestijnen. En hun cultuur is nog heel wat weerzinwekkender zelfs.quote:Het is niet anders dan de groeiende haat tegen migranten als gevolg van misdadige terroristische aanslagen van individuen. Dezelfde vorm waarbij een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van individuen.
Vul voor Palestijnen eens Isralirs in en voor moslims Joden. Wat vind je nu van je reactie? Want schokkend genoeg is dat de daadwerkelijke realiteit van de Palestijnse cultuur, waarvan de speerpunt Hamas is.quote:Voor veel ususual suspects hier zijn Palestijnen vooral een volk wat in zijn geheel schuldig is en in het niets moet verdwijnen op wat voor manier dan ook. Het doden van baby's en andere non-combattanten is helemaal prima volgens deze figuren, zolang het maar moslims, bij voorkeur van Palestijnse afkomst zijn. Dat ze zelf niet inzien dat de parallellen met een duister verleden daarmee wel heel direct worden is vooral nogal dom.
Dat zijn twee onderwerpen waar je twee verschillende meningen over kunt hebben.quote:Elke oplossing waarbij niet ook de belangen van het Palestijnse volk worden meegenomen is kansloos tenzij je daadwerkelijk genocide of ethnische zuivering wilt plegen op miljoenen mensen. En ja, die oplossing kun je nastreven terwijl je tegelijkertijd nog steeds Hamas terroristen vindt (vind ik ook), je nog steeds 7 oktober een terreurdaad vindt (vind ik ook) en je de situatie van de gegijzelden in alle opzichten een schandalige misdaad vindt (vind ik ook). Tegelijkertijd vind ik veel gedragingen van met name sommige fundamentalistische joden even schandalig en is ook dat een fenomeen wat de haat en het geweld in dit conflict alleen maar vergroot.
Hear, hear.quote:Voor mij is het simpel. Er bestaan geen uitverkoren volken, geen uber of untermenschen. Er bestaan alleen volledige idioten en de rest. Volledige idioten zijn die figuren die denken dat hun volk, hun club, hun natie, hun geloof, hun whatever in welk opzicht dan ook superieur is aan een ander volk/club/enzovoorts. Volledige idioten zijn er in vele soorten en maten, hun boodschap verschilt, hun idioterie is universeel.
Hier ben ik ook voor, en dit zou EU-brede wetgeving moeten worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik ben dan ook voorstander van het idee dat mensen die met het strafrecht te maken krijgen voor dit soort hate crimes, of andere geweldsdelicten, per direct hun dubbele nationaliteit kwijt raken.
Als je de Europese waarden niet onderschrijft, heb je hier niets te zoeken.
Logisch gevolg van het gedrag van israel en bondgenoten bedoel je. Die Moslims waren er al. We moeten samen optrekken om de daadwerkelijke trigger te minimaliseren.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Deze toename van antisemitisme lijkt me niet meer dan een logisch gevolg van de import van honderdduizenden islamofascisten. Iets waar types als @:golfer (en nog meer linkse naevelingen, zo ongeveer driekwart van dit forum) altijd fanatiek voorstander van geweest zijn. En nu huilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |