Ja, helemaal in haar eentje.quote:
https://www.geenstijl.nl/5181150/yuhay-videoquote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:17 schreef Aether het volgende:
Schrappen van optreden Israëlische cabaretier leidt tot raadsvragen
https://www.at5.nl/nieuws(...)eidt-tot-raadsvragen
quote:Docent Radboud roept ‘fuck Israël’ en wil dat land verdwijnt, Joodse studenten stappen naar bestuur
Een universitair docent aan de Radboud Universiteit in Nijmegen ligt onder vuur vanwege uitlatingen die bij Joodse studenten en organisaties gevoelens van onveiligheid oproepen. Harry Pettit, een sociaal geograaf, pleit openlijk voor de ontmanteling van Israël en betitelt studenten die hem bekritiseren als ‘genocide-aanhangers’.
Volgens meerdere studenten met wie deze site sprak is de situatie op de campus daardoor onhoudbaar geworden. De universiteit benadrukt dat medewerkers zoals Pettit een eigen mening mogen hebben. De Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding (NCAB) twijfelt of Radboud wel voldoende handhaaft en wil zo snel mogelijk in gesprek met het bestuur. ,,Joodse studenten en docenten voelen zich hierdoor onveilig en dat kan ik me goed voorstellen.”
Wie is Harry Pettit?
Harry Pettit staat bekend als een uitgesproken stem binnen de Radboud Universiteit en is al maanden actief betrokken bij pro-Palestijnse activiteiten. Vorig jaar haalde hij de landelijke pers toen hij de omstreden spreker Mohammed Khatib uitnodigde voor een lezing. Khatib is de Europese voorzitter van de in Duitsland verboden Palestijnse beweging Samidoun. Hij omschrijft de gebeurtenissen van 7 oktober 2023 als ‘een normaal antwoord van een bevolking onder belegering’.
Ook spreekt Khatib zich uit tegen een tweestatenoplossing en pleit hij voor het verdwijnen van de staat Israël. De Verenigde Staten en Canada hebben Samidoun bestempeld als terreurorganisatie. Het kabinet wil Khatib mede hierom twee jaar lang niet het land in hebben.
Uitspraken op X
Pettits uitspraken op sociale media weerspiegelen vergelijkbare standpunten. Op het platform X schreef hij deze week: ’Fuck Israël. En fuck iedereen die dit normaliseert. De enige oplossing is complete ontmanteling.’ Toen een Radboud-student hem bekritiseerde, reageerde Pettit fel: ‘Nog een voorbeeld van genocide-aanhangers die meer om taal geven dan om massamoord op Palestijnen. Een staat die eropuit is om land te stelen, apartheid, etnische zuivering en genocide op een volk, moet ontmanteld worden. Ik weet niet hoe dat controversieel is.’
‘Radboud moet in actie komen’
Het zijn teksten die zich razendsnel verspreiden binnen de campusgemeenschap en leiden tot toenemende zorgen over de veiligheid. Dertien studenten én medewerkers, van wie de meesten Joods/Israëlisch zijn, pleiten donderdag in een voorstel dat Radboud in actie moet komen om antisemitisme te bestrijden. Zij hebben al langer het gevoel dat het bestuur weinig voor ze doet. ,,Studenten en medewerkers die zich onveilig voelen moeten op deze manier maar gissen of er iets gedaan wordt met hun zorgen”, constateert de NCAB.
Het is voor de Radboud Universiteit duidelijk dat de internationale spanning doorwerkt op de campus. ,,Dat brengt ook op onze campus gevoelens van onveiligheid met zich mee. We waarderen het als studenten en medewerkers meedenken over hoe we veiligheid kunnen waarborgen op de campus, en zullen de initiatiefnemers uitnodigen voor een gesprek hierover”, reageert een woordvoerder.
Schaf ethische commissies afquote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
Hier gaat natuurlijk weer niets tegen worden gedaan.
[..]
Correct. En dit krijg je wanneer radicaal progressief links gedachtegoed in de academische wereld het beleid kan beïnvloeden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:15 schreef Aether het volgende:
[..]
Schaf ethische commissies af
https://niw.nl/schaf-ethische-commissies-af/
"Vrijheid van meningsuiting is alleen waardevol als het mijn mening is"quote:Op vrijdag 24 januari 2025 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
Hier gaat natuurlijk weer niets tegen worden gedaan.
[..]
De vrijheid van meningsuiting zitten grenzen aan. Het aanmoedigen van terreurgroeperingen die aanzetten tot Jodenhaat en geweld jegens Joden is een voorbeeld van waar de vrijheid van meningsuiting wordt overschreden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:57 schreef egayalS het volgende:
[..]
"Vrijheid van meningsuiting is alleen waardevol als het mijn mening is"
Ook zonder arm omhoog is die laatste al een symbool van antisemitisme. Dat is toch wel een beetje waar de keffiyeh voor is komen te staan. En dat is eigenlijk wel zonde. De keffiyeh is ooit ontstaan in Irak maar gekaapt door antisemitische Arabieren in de Levant als strijdsymbool tegen het bestaan van een Joodse staat in het thuisland van de Joden. Tja, dan komt er al snel een smet op zo'n cultureel artefact natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:59 schreef egayalS het volgende:
Zou wat wezen als elke vorm van Jodenhaat wordt bestreden, maar nee. De Israël lobby deelt liever het bed met letterlijk nazis.
[ x ]
Leuk verzonnen. AIquote:
Misschien trap ik nu ergens heel hard in ofzo, maar ik vind dit: https://www.google.com/se(...)=mobile-gws-wiz-serpquote:
En als de drie Israëlische gijzelaars met een Hamas trui waren vrijgelaten dan ook een boehoehoequote:
Nee, is echt: https://mobile.mako.co.il(...)44f30a1e80591027.htmquote:
Indien zo, dan is het weer een bewijs dat deze ultra-rechtse orthodoxe bende die zich regering noemen, weggestuurd moet worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:42 schreef oblo het volgende:
Nee, is echt: https://mobile.mako.co.il(...)44f30a1e80591027.htm
Wat een idiote actie. Goedgekeurd door het hoofd van de Shabas, het dubieuze schoothondje van Ben Gvir.
Inderdaad, als je het erg vindt dat Hamas er een groteske show van maakt dan zou je hier ook tegen moeten zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als de drie Israëlische gijzelaars met een Hamas trui waren vrijgelaten dan ook een boehoehoe
Tja, onvergelijkbaar. Hamas gebruikt onschuldige burgers voor een uitvoerige propaganda show. Dit gaat om zware criminelen die worden vrijgelaten in ruil.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:44 schreef oblo het volgende:
[..]
Inderdaad, als je het erg vindt dat Hamas er een groteske show van maakt dan zou je hier ook tegen moeten zijn.
quote:Op zondag 16 februari 2025 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Diegene die je voornamelijk en eigenlijk alleen de schuld hiervan kunt en moet geven is israel zelf.
geloof je het zelf?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Diegene die je voornamelijk en eigenlijk alleen de schuld hiervan kunt en moet geven is israel zelf. Ze hebben schandalig huisgehouden. Jammer dat onschuldige Jews hiervan de rekening krijgen. Ik heb met ze te doen.
Misschien kunnen we samen optrekken in deze.²
israel heeft schandalig huisgehouden in Gaza. Dat is niemand ontgaan. De menselijke reflex is afreageren op mensen van gelijke klankleur of origine. Onterecht, maar het is zo. Ik uit mijn medeleven bij deze aan de onschuldige Jews die hiervan de rekening gepresenteerd krijgen. Ik héb echt met ze te doen. Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |