Het is niet 1 op 1 vergelijkbaar, maakt ook verder niet uit. Als je eerst hamas gaat veroordelen en je heel erg druk maakt omdat ze gegijzelden paraderen met goody bags en certificaten, en dan als reactie daarop shirtjes gaat uitprinten en gevangenen daarin laat paraderen dan ben je hypocriet bezig. Je verlaagt je naar het niveau van hamas. Je maakt jezelf belachelijk tegenover de hele wereld.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, onvergelijkbaar. Hamas gebruikt onschuldige burgers voor een uitvoerige propaganda show. Dit gaat om zware criminelen die worden vrijgelaten in ruil.
[ x ]
#Taqiyyaquote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
israel heeft schandalig huisgehouden in Gaza. Dat is niemand ontgaan. De menselijke reflex is afreageren op mensen van gelijke klankleur of origine. Onterecht, maar het is zo. Ik uit mijn medeleven bij deze aan de onschuldige Jews die hiervan de rekening gepresenteerd krijgen. Ik héb echt met ze te doen. Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.
![]()
Vreemde conclusie. Totaal niet wat ik zeg. Deze is voor je eigen rekening man.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:30 schreef Cuendillar het volgende:
De omgekomen burgers tijdens 7 oktober en de gijzelaars in Gaza waren dus geen onschuldige slachtoffers?
Procentueel gezien zijn er maar weinig “Jews” die niet zionist zijn. Sowieso denk ik dat het grootste deel van de westerlingen zionist is. Wie gunt de Joden nou geen plek waar ze zichzelf kunnen zijn en niet bang hoeven te zijn voor antisemitisme?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
israel heeft schandalig huisgehouden in Gaza. Dat is niemand ontgaan. De menselijke reflex is afreageren op mensen van gelijke klankleur of origine. Onterecht, maar het is zo. Ik uit mijn medeleven bij deze aan de onschuldige Jews die hiervan de rekening gepresenteerd krijgen. Ik héb echt met ze te doen. Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.²
Ik gun iedereen alles, maar als ze mijn deur openbreken om van mijn huis een warm onderkomen te maken met romige melk en pasteitjes voor iedereen is mij een andere mening toegedaan.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:33 schreef oblo het volgende:
[..]
Procentueel gezien zijn er maar weinig “Jews” die niet zionist zijn. Sowieso denk ik dat het grootste deel van de westerlingen zionist is. Wie gunt de Joden nou geen plek waar ze zichzelf kunnen zijn en niet bang hoeven te zijn voor antisemitisme?
Ben je lactose-intolerant?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik gun iedereen alles, maar als ze mijn deur openbreken om van mijn huis een warm onderkomen te maken met romige melk en pasteitjes voor iedereen is mij een andere mening toegedaan.²
Niets mis met zionisme. Israël is de joodse thuisstaat.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
israel heeft schandalig huisgehouden in Gaza. Dat is niemand ontgaan. De menselijke reflex is afreageren op mensen van gelijke klankleur of origine. Onterecht, maar het is zo. Ik uit mijn medeleven bij deze aan de onschuldige Jews die hiervan de rekening gepresenteerd krijgen. Ik héb echt met ze te doen. Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.²
Dat was maar sinds 1947. Ondertussen bouwden de joden illegale nederzettingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:50 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niets mis met zionisme. Israël is de joodse thuisstaat.
quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
#Taqiyyaquote:Op zondag 16 februari 2025 12:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vreemde conclusie. Totaal niet wat ik zeg. Deze is voor je eigen rekening man.
![]()
Dus als het zionisten waren in plaats van "Jew" (waarom zeg je niet gewoon Jüde?) was het wel goed geweest. Is een logische conclusie toch?quote:Op zondag 16 februari 2025 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Want Jew zijn staat niet gelijk aan zionist zijn.
Samaria en Judea worden ook weer Israel.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat was maar sinds 1947. Ondertussen bouwden de joden illegale nederzettingen.
Wat Israël met onderdrukking al niet voor elkaar krijgt!quote:Op zondag 16 februari 2025 13:40 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Samaria en Judea worden ook weer Israel.
En Gaza ook.
Bedank Hamas en co voor het versnellen van wat sws al komen ging.
*Israëlhatersquote:Op zondag 16 februari 2025 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat Israël met onderdrukking al niet voor elkaar krijgt!
Bedank Hamas en aanhang maar.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat Israël met onderdrukking al niet voor elkaar krijgt!
Je enige correcte conclusie. Daar moet je op voortbouwen.quote:Op zondag 16 februari 2025 13:35 schreef Cuendillar het volgende:
Beter op je woorden letten de volgende keer dat je je als normaal, redelijk persoon probeert voor te doen.
Die bombardementen van Israël hebben er niks mee te maken?quote:
quote:Op zondag 16 februari 2025 14:26 schreef havanagila het volgende:
"na 7 okt"
Want voor die datum was er geen bevestiging bij zowat iedere joodse school, synagoge en noem maar op.
Ok, we hebben het genoteerd.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Sneu, maar helaas wel logisch in een wereld waarin ook aan Israelische kant elke vorm van balans of respect voor mensenrechten en het verschil zien tussen daders, sympathisanten en onschuldige non-combattanten volledig verdwenen lijkt te zijn. Het is niet anders dan de groeiende haat tegen migranten als gevolg van misdadige terroristische aanslagen van individuen. Dezelfde vorm waarbij een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van individuen.
Voor veel ususual suspects hier zijn Palestijnen vooral een volk wat in zijn geheel schuldig is en in het niets moet verdwijnen op wat voor manier dan ook. Het doden van baby's en andere non-combattanten is helemaal prima volgens deze figuren, zolang het maar moslims, bij voorkeur van Palestijnse afkomst zijn. Dat ze zelf niet inzien dat de parallellen met een duister verleden daarmee wel heel direct worden is vooral nogal dom.
Elke oplossing waarbij niet ook de belangen van het Palestijnse volk worden meegenomen is kansloos tenzij je daadwerkelijk genocide of ethnische zuivering wilt plegen op miljoenen mensen. En ja, die oplossing kun je nastreven terwijl je tegelijkertijd nog steeds Hamas terroristen vindt (vind ik ook), je nog steeds 7 oktober een terreurdaad vindt (vind ik ook) en je de situatie van de gegijzelden in alle opzichten een schandalige misdaad vindt (vind ik ook). Tegelijkertijd vind ik veel gedragingen van met name sommige fundamentalistische joden even schandalig en is ook dat een fenomeen wat de haat en het geweld in dit conflict alleen maar vergroot.
Voor mij is het simpel. Er bestaan geen uitverkoren volken, geen uber of untermenschen. Er bestaan alleen volledige idioten en de rest. Volledige idioten zijn die figuren die denken dat hun volk, hun club, hun natie, hun geloof, hun whatever in welk opzicht dan ook superieur is aan een ander volk/club/enzovoorts. Volledige idioten zijn er in vele soorten en maten, hun boodschap verschilt, hun idioterie is universeel.
Ik ben dan ook voorstander van het idee dat mensen die met het strafrecht te maken krijgen voor dit soort hate crimes, of andere geweldsdelicten, per direct hun dubbele nationaliteit kwijt raken.quote:Op zondag 16 februari 2025 14:36 schreef Lemmeb het volgende:
Deze toename van antisemitisme lijkt me niet meer dan een logisch gevolg van de import van honderdduizenden islamofascisten. Iets waar types als @:golfer (en nog meer linkse naïevelingen, zo ongeveer driekwart van dit forum) altijd fanatiek voorstander van geweest zijn. En nu huilen.
Ja, is dat zo? Want als dat zo was geweest, dan waren de Palestijnen in Gaza uitgeroeid geweest. Dus dat beeld kan niet kloppen.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Sneu, maar helaas wel logisch in een wereld waarin ook aan Israelische kant elke vorm van balans of respect voor mensenrechten en het verschil zien tussen daders, sympathisanten en onschuldige non-combattanten volledig verdwenen lijkt te zijn.
Niet echt. Want hoewel ik tegen de islam ben en de religie het liefst verboden zie worden, heb ik echt niet het idee dat alle moslims en alle immigranten zo zijn. Het is de cultuur waar die mensen in opgegroeid zijn die het probleem is. En dat geldt ook voor de Palestijnen. En hun cultuur is nog heel wat weerzinwekkender zelfs.quote:Het is niet anders dan de groeiende haat tegen migranten als gevolg van misdadige terroristische aanslagen van individuen. Dezelfde vorm waarbij een hele bevolkingsgroep verantwoordelijk wordt gehouden voor het gedrag van individuen.
Vul voor Palestijnen eens Israëliërs in en voor moslims Joden. Wat vind je nu van je reactie? Want schokkend genoeg is dat de daadwerkelijke realiteit van de Palestijnse cultuur, waarvan de speerpunt Hamas is.quote:Voor veel ususual suspects hier zijn Palestijnen vooral een volk wat in zijn geheel schuldig is en in het niets moet verdwijnen op wat voor manier dan ook. Het doden van baby's en andere non-combattanten is helemaal prima volgens deze figuren, zolang het maar moslims, bij voorkeur van Palestijnse afkomst zijn. Dat ze zelf niet inzien dat de parallellen met een duister verleden daarmee wel heel direct worden is vooral nogal dom.
Dat zijn twee onderwerpen waar je twee verschillende meningen over kunt hebben.quote:Elke oplossing waarbij niet ook de belangen van het Palestijnse volk worden meegenomen is kansloos tenzij je daadwerkelijk genocide of ethnische zuivering wilt plegen op miljoenen mensen. En ja, die oplossing kun je nastreven terwijl je tegelijkertijd nog steeds Hamas terroristen vindt (vind ik ook), je nog steeds 7 oktober een terreurdaad vindt (vind ik ook) en je de situatie van de gegijzelden in alle opzichten een schandalige misdaad vindt (vind ik ook). Tegelijkertijd vind ik veel gedragingen van met name sommige fundamentalistische joden even schandalig en is ook dat een fenomeen wat de haat en het geweld in dit conflict alleen maar vergroot.
Hear, hear.quote:Voor mij is het simpel. Er bestaan geen uitverkoren volken, geen uber of untermenschen. Er bestaan alleen volledige idioten en de rest. Volledige idioten zijn die figuren die denken dat hun volk, hun club, hun natie, hun geloof, hun whatever in welk opzicht dan ook superieur is aan een ander volk/club/enzovoorts. Volledige idioten zijn er in vele soorten en maten, hun boodschap verschilt, hun idioterie is universeel.
Hier ben ik ook voor, en dit zou EU-brede wetgeving moeten worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 15:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik ben dan ook voorstander van het idee dat mensen die met het strafrecht te maken krijgen voor dit soort hate crimes, of andere geweldsdelicten, per direct hun dubbele nationaliteit kwijt raken.
Als je de Europese waarden niet onderschrijft, heb je hier niets te zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |