SPOILER: Eerdere berichtgeving over groeiend antisemitisme na Hamas aanval op 7 oktober 2023Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"En zal binnenkort berecht worden"
Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
Mijn eerdere statement was dat er een toename van antisemitisme is in oa Hongarije die niet door moslims komtquote:Op maandag 30 december 2024 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit heb ik niet gemist. Het is exact wat ik al aangaf:
[ afbeelding ]
We zien hier toch heel duidelijk dat het probleem in Hongarije stukken lager ligt dan in bijna alle andere landen?
Waarbij bijna 15% zelfs aangeeft het gevoel te hebben dat het is afgenomen. Dit laat dus zien dat de enorme toename die er in veel Westerse landen wordt ervaren na 7 oktober, in Hongarije stukken minder aanwezig is. Tel daar ook nog eens bij op de manier hoe het conflict in het Midden-Oosten daar wordt beleefd en dat deze survey is afgenomen vr 7 oktober.
Vreemd, de enige twee kanten waar antisemitisme vandaan kan komen zijn extreemrechts en moslims? Ik denk dat we na de aanslagen van 7 oktober 2023 juist in het Westen red-green alliance hebben gezien. Dat wil dus zeggen grote delen van de Islamtische gemeenschappen en delen van progressief links.quote:Op maandag 30 december 2024 18:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mijn eerdere statement was dat er een toename van antisemitisme is in oa Hongarije die niet door moslims komt
58% beaamt dat dus
Blijft dus over extreem rechts.
Kun je hoog en laag gaan springen over moslims in het westen, maar dar ging het dus niet over en ontken ik ook nergens
Hoe groot is extreem links in Hongarije? Geen idee, zou kunnen, ware het niet dat die zich vooral als pro Palestijns opstellen en ik vermoed dat dat niet echt een ding is in Hongarijequote:Op maandag 30 december 2024 18:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, de enige twee kanten waar antisemitisme vandaan kan komen zijn extreemrechts en moslims? Ik denk dat we na de aanslagen van 7 oktober 2023 juist in het Westen red-green alliance hebben gezien. Dat wil dus zeggen grote delen van de Islamtische gemeenschappen en delen van progressief links.
Goeie vraag. zijn anti zionistische Joden dan antisemiet en indien niet waarom seculiere anti zionisten dan welquote:Op maandag 30 december 2024 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
Wordt antizionisme gemakshalve onder antisemitisme gerekend, want dan heb ik er wel beeld bij...
Overigens ben ik het daar niet mee eens, want antizionisme is toch echt wat anders, temeer ook omdat er best prominente antizionistische joden zijn.
quote:Op maandag 30 december 2024 19:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Goeie vraag. zijn anti zionistische Joden dan antisemiet en indien niet waarom seculiere anti zionisten dan wel
Dat beruchte Dutch Protocolquote:Op maandag 30 december 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Nee, dat zijn ze niet. Dat zijn enkel degenen die overal Zionisme zien en protocollen verspreiden.
zionisme (het; o)quote:Op maandag 30 december 2024 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Nee, dat zijn ze niet. Dat zijn enkel degenen die overal Zionisme zien en protocollen verspreiden.
Post gewoon dat plaatje van die Haredi samen met de president van Iran... hebben we 't maar gehad.quote:Op maandag 30 december 2024 19:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zionisme (het; o)
1
het streven van een bep. Joodse groepering om een eigen staat te stichten en te behouden
Laten we deze gewoon als uitgangspunt nemen
Van die virussen waar je onvruchtbaar van wordtquote:Op maandag 30 december 2024 19:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Cool die kende ik nog niet. Klinken legit
Is gewoon de van Dale. Lijkt me toch nog steeds een onomstreden bron vwb betekenis van woordenquote:Op maandag 30 december 2024 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Post gewoon dat plaatje van die Haredi samen met de president van Iran... hebben we 't maar gehad.
Is dat zoiets als waterbronnen met de pest?quote:Op maandag 30 december 2024 20:05 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Van die virussen waar je onvruchtbaar van wordt
ONZ is een paar deuren verderop.quote:Op maandag 30 december 2024 21:26 schreef bianconeri het volgende:
De haat tegen moslims en de liefde voor genocide is met 75% gestegen.
Maar ja dat hoor je natuurlijk niet.
Jij wel. In je hoofd.quote:Op maandag 30 december 2024 21:26 schreef bianconeri het volgende:
De haat tegen moslims en de liefde voor genocide is met 75% gestegen.
Maar ja dat hoor je natuurlijk niet.
Eigenlijk zijn dat de enigen die ook echt het recht hebben dat te zijn. Het is hun zaak en hun religie, immers. Naast de verdreven oorspronkelijke bewoners uiteraard. Maar die, en diens nazaten, zijn zowel antizionistisch als antisemitisch.quote:Op maandag 30 december 2024 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
Wordt antizionisme gemakshalve onder antisemitisme gerekend, want dan heb ik er wel beeld bij...
Overigens ben ik het daar niet mee eens, want antizionisme is toch echt wat anders, temeer ook omdat er best prominente antizionistische joden zijn.
Dat is maar net wie je het vraagt. Volgens Isral wel, de internationale gemeenschap ziet dat toch andersquote:Op maandag 30 december 2024 22:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn dat de enigen die ook echt het recht hebben dat te zijn. Het is hun zaak en hun religie, immers. Naast de verdreven oorspronkelijke bewoners uiteraard. Maar die, en diens nazaten, zijn zowel antizionistisch als antisemitisch.
Van vele moslims kun je ook zeggen dat ze beide zijn, en dat heeft te maken met de Tempelberg en de Al-Aqsamoskee, die immers in een Joodse staat liggen. Een ontkenning van de superioriteit van de islam. Dat is een belangrijke drijfveer voor dat Arabisch-islamitische streven naar vernietiging van een heel land en al zijn (Joodse) inwoners. Dat heeft al een aantal keer geleid tot genocidale (en voor henzelf uiterst rechtvaardige) oorlogen, die ze gelukkig kansloos verloren maar onderschat hun intenties wat dat betreft niet.
Wat is dat voor een merkwaardig stukje van Robin de Ruiter. Woont zeker in Ens.quote:Op maandag 30 december 2024 22:16 schreef Alarmonoff het volgende:
Stukje over de protocollen
https://www.hebban.nl/boe(...)d-de-robin-de-ruiter
Als je ze genoeg antisemitisch te vreten geeft, worden ze vanzelf antizionistisch. Maar mossadje spelen in Europa vond men zo leuk...Terwijl dat niet onze oorlog is, noch Navo partner.quote:Op maandag 30 december 2024 23:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is maar net wie je het vraagt. Volgens Isral wel, de internationale gemeenschap ziet dat toch anders
Tja, daar noem je dan ook iets .. 'de internationale gemeenschap'. Dan kom je al snel uit bij organisatorische verschrikkingen zoals de VN. En daar zijn er helaas aanzienlijke delen van 'de internationale gemeenschap' die niets liever willen dan de totale ontmanteling van Isral. Een herhaling van 7 oktober 2023, maar dan op landelijke schaal zou zulke mensen heel erg tevreden stellen. Kortom, dit is lastig serieus te nemen.quote:Op maandag 30 december 2024 23:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is maar net wie je het vraagt. Volgens Isral wel, de internationale gemeenschap ziet dat toch anders
Dat van die linkse partijen heb je er zelf bij verzonnen.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:16 schreef egayalS het volgende:
Hoe mensen in het westen heel casual antisemitisme voeden om vervolgens te huilen over antisemitisme
[ x ]
Het Holocaustmuseum was bedoeld om oorlogsmisdaden, zoals tijdens de Holocaust, te voorkomen. Dus zou Emile Schrijver de Isralische oorlogsmisdaden, zoals de nederzettingen, moeten veroordelen. In plaats daarvan valt hij de Palestina-supporters aan door hen als Jodenhaters weg te zetten en te eisen dat linkse partijen hen monddood maken.
[ x ]
quote:Laffe twatten van Boom Chicago cancelen Joods-Isralische komiek Yohay Sponder
https://www.geenstijl.nl/(...)komiek-yohay-sponder
Boom Chicago, de Amsterdamse comedyclub bekend van optredens van soms grappige Engelstalige mensen en die ene hele ongrappige Amerikaan.
Daar zouden dus 2 shows worden gespeeld door Yohay Sponder, iemand die best grappig is maar ook uit Isral komt en zelfs Joods is. Dan wordt het natuurlijk allemaal een beetje te veel voor Amsterdam en het duurde dan ook niet lang voor er werd geprotesteerd.
Er werd opgeroepen om massaal naar de comedyclub te mailen dat het natuurlijk niet de bedoeling is om een Jood uit Isral een podium te geven. Hij maakt soms zelfs grapjes over de IDF, kun je nagaan. Dan zou je natuurlijk kunnen zeggen 'dondertyfstraal op, wij bepalen hier wie we grapjes laten maken op ons podium', maar in plaats daarvan heeft Boom Chicago de shows van Yohay Sponder geannuleerd.
"Gezien de reacties konden we niet anders", aldus Boom Chicago. Er wordt geschermd met 'de veiligheid' die in het geding zou zijn, maar daar zeggen zowel de gemeente als de politie helemaal NIETS van te hebben vernomen.
Keep on dreaming.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:14 schreef Servieskast het volgende:
Er is geen groei in antisemitisme als je geen onderscheid maakt in zionisme en jodendom.
De selectieve verontwaardiging in dit topic ook
Niet zo selectief doen, mattie.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Keep on dreaming.
Leer eerst maar eens begrijpend alle onderzoeken lezen.
Ik ben zeker jouw mattie niet en er is niks selectiefs aan alle rapporten en ervaringen met overduidelijk bewijs van groeiend antisemitisme.quote:
Wat heeft dat met links of rechts te maken?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:38 schreef ConnerJohn het volgende:
Als je de griezelige beelden ziet van de vrijlating van 3 vrouwen, duizenden Hamas soldaten, goed gekleed, er niet hongerig uit zien. Kinderen met geweren en een uitzinnig woest blik in ogen, zouden al die linkse types doorhebben dat ze in de val van een slim uitgevoerde Hamas propaganda campagne zijn getrapt?
Als je hoort dat Isral vrouwen en kinderen gevangen neemt, hun soldaten gevangenen verkrachten, hun huizen zomaar even inpikken en nog veel meer, zouden die ratten die Isral nu steunen niet doorhebben dat ze dom zijn?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:38 schreef ConnerJohn het volgende:
Als je de griezelige beelden ziet van de vrijlating van 3 vrouwen, duizenden Hamas soldaten, goed gekleed, er niet hongerig uit zien. Kinderen met geweren en een uitzinnig woest blik in ogen, zouden al die linkse types doorhebben dat ze in de val van een slim uitgevoerde Hamas propaganda campagne zijn getrapt?
Laat me raden? Jij bent een Hamasaanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:48 schreef Servieskast het volgende:
Als je hoort dat Isral vrouwen en kinderen gevangen neemt, hun soldaten gevangenen verkrachten, hun huizen zomaar even inpikken en nog veel meer, zouden die ratten die Isral nu steunen niet doorhebben dat ze dom zijn?
Laat me raden? Jij bent een Zionisme aanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?quote:Op maandag 20 januari 2025 12:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat me raden? Jij bent een Hamasaanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?
Nee.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:51 schreef Servieskast het volgende:
Laat me raden? Jij bent een Zionisme aanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?
Nee.quote:Op maandag 20 januari 2025 12:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat me raden? Jij bent een Hamasaanhanger en gelooft zomaar alle propaganda van hun?
Pour vousquote:Op maandag 20 januari 2025 15:16 schreef Cuendillar het volgende:
Slayage, post nog even wat propaganda alsjeblieft... dit topic wordt vervelend.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:20 schreef egayalS het volgende:
[..]
Pour vous![]()
Isral lobby clubje en zogenaamd antisemitisme bestrijder CIDI en hun Amerikaanse evenknie. Zien uiteraard geen Hitlergroet in de Hitlergroet van musk omdat Nazis omarmen daar waar ze er een slaatje uit kunnen slaan altijd al werd gedaan door zionisten![]()
[ x ]
En twee cartoons als bonusquote:
Fr Juden verboten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:17 schreef Aether het volgende:
Schrappen van optreden Isralische cabaretier leidt tot raadsvragen
https://www.at5.nl/nieuws(...)eidt-tot-raadsvragen
Leer le-zen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:06 schreef RotatoR het volgende:
Fr Juden verboten.
Lekker gewerkt weer Halsema. Antisemitisch shithole.
"vanwege het klimaat in Amsterdam"quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Leer le-zen.
Niet Halsema, maar de club zelf heeft het optreden gecancelled.
Helemaal in haar eentje?quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:06 schreef RotatoR het volgende:
"vanwege het klimaat in Amsterdam"
Daar is Halsema voor verantwoordelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |