Joden hebben ook niets te vrezen van fascisten. Bruine en zwarte mensen ook niet. Homo’s ook niet. Vrouwen ook niet. Gehandicapten ook niet. Nou ja, HADDEN niets te vrezen…quote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Er wonen hier al langer joden in de stad dan dat die gare islam oud is (ok ok, niet 100% correct).
Joden hebben niets te vrezen in Nederland, nou ja, HADDEN niets te vrezen...
Nu wel, en hoe komt dat, precies, bedankt, fijne dag verder.
ja de telegraafquote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Alles is gelogen, zoals iedereen die niet pro-Hamas/terrorisme is, allang al wist.
FUCK Palestine, to the fucking ground!
quote:National Geographic gaat in zijn april-editie door het stof naar aanleiding van de vele racistische artikelen die in het verleden zijn geplaatst. Dat blijkt uit onderzoek dat het tijdschrift liet doen naar zijn verleden. Een blad dat onderzoek heeft laten doen naar het eigen verleden: dat is niet nieuw. Sterker nog: de grootste krant van Nederland, de Telegraaf, blikte begin dit jaar in hun jubileumeditie terug op de eigen geschiedenis.
Een 'foute' krant: zo wordt de Telegraaf door sommigen genoemd. Dat komt vanwege de Tweede Wereldoorlog, waarin de krant onder toezicht van de nazi's bleef verschijnen. Uiteindelijk kwam zelfs een SS'er aan het hoofd te staan. Historicus Mariëtte Wolf vindt het gedeeltelijk onterecht dat de Telegraaf dat imago van 'foute krant' heeft gekregen. "De eerste vier jaar was de Telegraaf niet fouter dan de rest van de kranten. Daarna werd het een SS-haatcampagneblad."
Er zijn in Nederland nooit pogroms geweest en het enige dodelijke racisme waar Joden in Nederland mee te maken kregen was gedurende 5 jaar Duitse bezetting. Waarin Anne Frank als vluchteling was opgenomen. De intentie van de regering voordat Duitsland binnenviel was dus wel duidelijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 18:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vertel dat Anne Frank of een van de honderdduizenden joden die de afgelopen eeuwen in Nederland met agressief racisme te maken hebben gehad, vaak met dodelijke afloop.
Het jezelf superieur achten aan een andere groep en op basis daarvan het uitroeien van die groep goed praten is iets wat we in Nederland prima zonder immigranten al konden en kunnen. Ook in dit conflict zie je hoe breed de wens is om vanuit een racistische basis het op allerlei manieren uitmoorden van mensen goed te praten, te accepteren of zelfs aan te moedigen. Op dit forum alleen al is dat gebruikelijk bij jou, je notoir beruchte vriendjes, zlefs een deel van de mods.
Nu zijn het eens niet joden maar moslims/arabieren/palestijnen die weggezuiverd dienen te worden. Het doelwit is veranderd, de mentaliteit is exact hetzelfde gebleven.
De Duitse bezetting was een handig hulpmiddel voor de inlandse bevolking om van de joden af te komen. Waar gewoon onverschilligheid ofcollaboratie voor te vinden was in Nederland. De eeuwen daarvoorwas er ook gewoon virulent racisme tegen joden te vinden in Nederland en omliggende landen. Omdat rassenhaat, toen en nu, iets is waar veel Nederlandersvatbaar voor zijn. Het zal wel een cultuurdingetje zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland nooit pogroms geweest en het enige dodelijke racisme waar Joden in Nederland mee te maken kregen was gedurende 5 jaar Duitse bezetting. Waarin Anne Frank als vluchteling was opgenomen. De intentie van de regering voordat Duitsland binnenviel was dus wel duidelijk.
Wat is in Godesnaam je punt.
lijkt me toch ook voor de palestijnen meer vrede dan wat we nu hebben, of niet danquote:Op dinsdag 7 januari 2025 16:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
De vrede bewaren door Palestijnen rechteloos te maken en overgeleverd aan een militaire supermacht die ze permanent terroriseert? Gek idee van vrede is dat. Voor wie is die terreur dan vrede?
Europa bad.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Duitse bezetting was een handig hulpmiddel voor de inlandse bevolking om van de joden af te komen. Waar gewoon onverschilligheid ofcollaboratie voor te vinden was in Nederland. De eeuwen daarvoorwas er ook gewoon virulent racisme tegen joden te vinden in Nederland en omliggende landen. Omdat rassenhaat, toen en nu, iets is waar veel Nederlandersvatbaar voor zijn. Het zal wel een cultuurdingetje zijn.
Ja lastig te doen alsof Europa alleen maar geweldig is. Lijkt me prima om te erkennen dat er in Europa grote fouten zijn gemaakt. Juist als je ook bekend bent met de tweede-wereldoorlog kun je moeilijk doen alsof moslims de jodenhaat hebben bedacht. In Europa is die haat er ook al duizenden jaren zonder dat Islam daaraan te pas kwam.quote:
Het is de schuld van Israël dat mensen antisemitisch zijn. Dat is een originele take. Dus als een Jood hier wordt bedreigd omdat het een Jood is, is dat de schuld van Israël.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja lastig te doen alsof Europa alleen maar geweldig is. Lijkt me prima om te erkennen dat er in Europa grote fouten zijn gemaakt. Juist als je ook bekend bent met de tweede-wereldoorlog kun je moeilijk doen alsof moslims de jodenhaat hebben bedacht. In Europa is die haat er ook al duizenden jaren zonder dat Islam daaraan te pas kwam.
Volgens veel lui op dit forum is dat vast terecht. Immers gelovigen die gehaat worden zoals moslims maken het daar als groep gewoon zelf naar. Dat soort lulkoek is hier vaak bijna een mantra.
In elk geval is Israel op dit moment de grootste veroorzaker van groeiend antisemitisme. Door het bestaan van hun terreurstaat onlosmakelijk te verbinden met het Joodse geloof. Alsof er niet de mogelijkheid zou zijn voor Israel om een seculier land te zijn waar iedereen gelijk is, naar westers voorbeeld.
Hmm. Opmerkelijke claim, want welke rassenhaat zou er dan nu (anno 2025) precies onder Nederlanders zijn?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 19:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Duitse bezetting was een handig hulpmiddel voor de inlandse bevolking om van de joden af te komen. Waar gewoon onverschilligheid ofcollaboratie voor te vinden was in Nederland. De eeuwen daarvoorwas er ook gewoon virulent racisme tegen joden te vinden in Nederland en omliggende landen. Omdat rassenhaat, toen en nu, iets is waar veel Nederlandersvatbaar voor zijn. Het zal wel een cultuurdingetje zijn.
In Israël is iedere burger ook gelijk. En dit is inmiddels ook al tientallen malen uitgelegd dus dat mensen stug willen volhouden dat dit niet zo is, kan ook niet meer anders worden gezien als doelbewuste laster en haat. Ook is Israël geen terreurstaat maar een functionerende democratie en daarmee een voorbeeld voor ongeveer elk ander land in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja lastig te doen alsof Europa alleen maar geweldig is. Lijkt me prima om te erkennen dat er in Europa grote fouten zijn gemaakt. Juist als je ook bekend bent met de tweede-wereldoorlog kun je moeilijk doen alsof moslims de jodenhaat hebben bedacht. In Europa is die haat er ook al duizenden jaren zonder dat Islam daaraan te pas kwam.
Volgens veel lui op dit forum is dat vast terecht. Immers gelovigen die gehaat worden zoals moslims maken het daar als groep gewoon zelf naar. Dat soort lulkoek is hier vaak bijna een mantra.
In elk geval is Israel op dit moment de grootste veroorzaker van groeiend antisemitisme. Door het bestaan van hun terreurstaat onlosmakelijk te verbinden met het Joodse geloof. Alsof er niet de mogelijkheid zou zijn voor Israel om een seculier land te zijn waar iedereen gelijk is, naar westers voorbeeld.
het enige wat er nu anders is, is dat de joden zichzelf kunnen verdedigen. en ergens niet meer de minderheid zijn met een eigen land.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet he. Moet je beter lezen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is de schuld van Israël dat mensen antisemitisch zijn. Dat is een originele take. Dus als een Jood hier wordt bedreigd omdat het een Jood is, is dat de schuld van Israël.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Genocide plegen, wat Israel doet is natuurlijk geen verdedigen. In de Tweede Wereldoorlog zei Hitler natuurlijk ook Duitsland tegen Joden te verdedigen dat was net zo goed een leugen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het enige wat er nu anders is, is dat de joden zichzelf kunnen verdedigen. en ergens niet meer de minderheid zijn met een eigen land.
verder bestaat de europese reflex om ze als kleine kinderen te behandelen (op zn best...) nog steeds. het zou europa sieren als ze gewoon hun bek zouden houden en nog even verder reflecteren op dat wij deze mensen vele eeuwen lang hebben onderdrukt en uitgemoord. maar dat terzijde.
oh en israel IS seculier en iedereen is daar gelijk. je bent in de war met de gebieden waarover israel een VN mandaad heeft. daar gelden andere regels dan in israel zelf.
Ik denk dat de keuzes juist heel breed zijn, maar zelfs al zouden ze beperkt zijn, zijn er nog steeds keuzes mogelijk. Dan kun je dat wel als 'onwenselijk' zien, maar zoals het nu gaat werkt het voor beiden ook niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:50 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee dit is leuk maar leg even uit dan wat jij de juiste weg vind. de keuzes zijn nogal beperkt denk ik
Welke veiligheid? Het aantal slachtoffers loopt alleen maar op.quote:
tja, de palestijnen draaien alles om.... en jij trapt erin. resultaat is dat jij, waarschijnlijk native europeaan, gewoon weer anti joods bent, net als je voorouders al eeuwen lang. dat verzin ik niet he, dat is wat er gebeurt.quote:Op woensdag 8 januari 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Genocide plegen, wat Israel doet is natuurlijk geen verdedigen. In de Tweede Wereldoorlog zei Hitler natuurlijk ook Duitsland tegen Joden te verdedigen dat was net zo goed een leugen.
Doordat Duitsland toen een nazistisch land was hebben mensen ook een hekel aan die ideologie gekregen. Precies hetzelfde idee als mensen nu dus een hekel krijgen aan het Jodendom omdat in naam van die godsdienst genocide wordt gepleegd.
Israel is duidelijk niet seculier want toen hier Israeliers werden aangevallen had men het opeens over antisemitisme. De antisemitisme kaart wordt sowieso bij elke kritiek op Israel getrokken.
Blijft bijzonder hoe mensen terreur en genocide proberen te verdedigen.
wat dan? israel heeft alles al geprobeerd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 18:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk dat de keuzes juist heel breed zijn, maar zelfs al zouden ze beperkt zijn, zijn er nog steeds keuzes mogelijk. Dan kun je dat wel als 'onwenselijk' zien, maar zoals het nu gaat werkt het voor beiden ook niet.
Wat een domme aannames. Ten eerste ik krijg geen nieuws van Palestijnen, ik ben bekend met onderzoeken en weet hoe ik bronnen moet analyseren. In tegenstelling tot de pro-Israelier's in dit topic.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
tja, de palestijnen draaien alles om.... en jij trapt erin. resultaat is dat jij, waarschijnlijk native europeaan, gewoon weer anti joods bent, net als je voorouders al eeuwen lang. dat verzin ik niet he, dat is wat er gebeurt.
Dit argument heb je al geporbeerd, het slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Israel even de les lezen? Die terreurstaat is al sinds oprichting in constant conflict met alle buren. Wie denken de Israeli's wel niet dat ze zijn dat ze de hele wereld de middelvinger geven. Wijsheid is ook weten toegeven wanneer je fout zit. En Israel zit gigantisch fout nu het genocide pleegt. Ze zouden zich kapot moeten schamen, hebben vast nog veel mensen met familie die de holocaust mee hebben gemaakt. En dan als land eenzelfde type haat facilitieren. Compleet geschift natuurlijk. Wereld op zijn kop hoe je dit probeert om te draaien.quote:de arrogantie van mensen nu, dat ze wel even israel de les kunnen gaan lezen, met zelf hun zwaar antisemitische roots en cultuur die heeft geleid tot een werkelijke genocide op onze boden, op joden... je moet je eigenlijk kapot schamen.
Nee weer slechte aannames. Je weet zelf blijkbaar niet wat joods zijn betekent. Dat is geen genetische afkomst. Duh natuurlijk niet ze woonden over de hele wereld voor 1000den jaren. Het is een geloof.quote:verder snap je geloof ik niet wat joods zijn betekend, of anti-semitisme. de semiten, dat is geen geloof, dat is een genetische afkomst. of zelfs alleen een taal origine, als je het echt gaat uitzoeken.
Als je niet gelooft ben je niet joods. Joden geloven misschien dat het zo werkt. Zo werkt het natuurlijk niet, ze geloven in sprookjes.quote:joods, dat kan tweeslachtig zijn; afkomst (van moeders zijde) of religieus (traditie of aangenomen geloof) je kunt dus gewoon joods zijn zonder geloof. seculier dus. joodse mensen kunnen moslim zijn, of iets anders. en moslims kunnen ook joods zijn, qua afkomst.
Ja antisemitisme is jodenhaat. Dus als je Israeliers haat is dat geen antisemitisme. Dat een volk dat genocide pleegt haat over zich afroept. Tja acties hebben gevolgen. De Duitsers hebben zich er ook niet populair mee gemaakt.quote:maar polulair gezien, bedoelen we over het algemeen dan anti semitisme jodenhaat is. dat is dus mensen van joodse afkomst en/of religie. en tegenwoordig, helaas, ook israelische burgers.
Weer totále onzin. Israel is geen moment in gevaar. En Joden zijn in heel de westerse wereld veilig. Zelfs in Israel zijn ze voorlopig veilig.quote:isael verdedigd zich tegen een vijand die uitgesproken als doel heeft hun allemaal de zee in te drijven en hun land te vernietigen, de enige plek op aarde waar joden zichzewlf kunnen verdedigen tegen duizenden jaren van vervolging. als jij dat wil steunen, moet je zelf weten. het is niet verrassend eigenlijk.
ja hoor, vast..quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een domme aannames. Ten eerste ik krijg geen nieuws van Palestijnen, ik ben bekend met onderzoeken en weet hoe ik bronnen moet analyseren. In tegenstelling tot de pro-Israelier's in dit topic.
Dat ik anti-joods ben is totale onzin. Ik heb niets tegen joden. Ik veroordeel geen mensen op geloof.
Je weet werkelijk niets over mijn voorouders, misschien zijn die wel joods.
[..]
ik probeer niks, ik weet.quote:Dit argument heb je al geporbeerd, het slaat natuurlijk werkelijk nergens op. Israel even de les lezen? Die terreurstaat is al sinds oprichting in constant conflict met alle buren. Wie denken de Israeli's wel niet dat ze zijn dat ze de hele wereld de middelvinger geven. Wijsheid is ook weten toegeven wanneer je fout zit. En Israel zit gigantisch fout nu het genocide pleegt. Ze zouden zich kapot moeten schamen, hebben vast nog veel mensen met familie die de holocaust mee hebben gemaakt. En dan als land eenzelfde type haat facilitieren. Compleet geschift natuurlijk. Wereld op zijn kop hoe je dit probeert om te draaien.
[..]
lees even een wiki over het jodendom, alsjeblieft, zo is het gesprek nogal onzinnig.quote:Nee weer slechte aannames. Je weet zelf blijkbaar niet wat joods zijn betekent. Dat is geen genetische afkomst. Duh natuurlijk niet ze woonden over de hele wereld voor 1000den jaren. Het is een geloof.
[..]
jij weet beter want een jood is dan zij zelf, lol.. je bewijst mijn punt in mijn voorgaande post.quote:Als je niet gelooft ben je niet joods. Joden geloven misschien dat het zo werkt. Zo werkt het natuurlijk niet, ze geloven in sprookjes.
[..]
nou okee, israel is 30% arabisch/palestijns, dus je hebt wel een klein puntje hier. je haat joden en palestijnen uit israel.quote:Ja antisemitisme is jodenhaat. Dus als je Israeliers haat is dat geen antisemitisme. Dat een volk dat genocide pleegt haat over zich afroept. Tja acties hebben gevolgen. De Duitsers hebben zich er ook niet populair mee gemaakt.
[..]
hilarisch, isael heeft de grootste legermacht van het midden oosten om zich te verdedigen tegen alle dreigingen, en omdat ze dat kunnen ga je claimen dat israel geen moment in gevaar is? de joden zijn waarschijnlijk de meest vervolgde minderheid in de menselijke geschiedenis..quote:Weer totále onzin. Israel is geen moment in gevaar. En Joden zijn in heel de westerse wereld veilig. Zelfs in Israel zijn ze voorlopig veilig.
Dat jij van die totale onzin verzint als dat Joden uitgeroeid zouden worden, terwijl er bijna geen doden vallen aan die kant van het conflict maar des te meer aan de andere kant. In combinatie met je totale gebrek aan kennis over de hele kwestie maakt de discussie wel sneu. En al helemaal dat je dan een beetje verheven loopt te doen en stelt dat ik voor vernietiging van joden zou zijn. Wat een bedroevend niveau. Ga je schamen en lees je eens in over dit of dat.
Blijkbaar niet he.quote:
Natuurlijk is het Israels schuld dat ze geen normale deal met de bewoners van de regio hebben weten te maken. Zij willen opeens een hele lap grond in bepaald gebied waar al mensen wonen.quote:alleen al dat je zegt dat israel sinds de oprichting in coflict is met de buren. realiseer je je dat israel vanaf het allereerste begin werd aangevallen door alle arabische landen, die het land wilden vernietigen? en dat is israel's schuld? okee.. israel volgde gewoon de VN uitspraak en nam hun helft van de deal, ondanks dat de palestijnen het verdomde hun helft te nemen. leer even de geschiedenis..
Dit slaat natuurlijk nergens op, als je een argument wil maken maak het dan.quote:lees even een wiki over het jodendom, alsjeblieft, zo is het gesprek nogal onzinnig.
Een jood is iemand die in het jodendom gelooft. Klaar. Eventueel kan je nog claimen dat een jood iemand is wiens moeder een jood is/was. Wat verder natuurlijk onzin is want dat geloven joden dan misschien maar dat geloof is een sprookje. Net als Islam en Christendom sprookjes zijn. Als de joden zouden vinden dat iedereen joods is maakt dat nog niet iedereen een jood.quote:jij weet beter want een jood is dan zij zelf, lol.. je bewijst mijn punt in mijn voorgaande post.
Je kan het de hele tijd over verdedigen hebben. Terwijl Israel grondgebied bezet houdt dat niet van hun is, bombardementen uitvoert op andermans grondgebied, terrorisme uitvoert op andermans grondgebied, mensen martelt, mensen uithongert, mensen gijzelt. Dat is geen verdedigen. Dat je de feiten die ik aanstip walgelijk noemt zou je aan het denken moeten zetten. Het is inderdaad walgelijk wat Israel doet.quote:hilarisch, isael heeft de grootste legermacht van het midden oosten om zich te verdedigen tegen alle dreigingen, en omdat ze dat kunnen ga je claimen dat israel geen moment in gevaar is? de joden zijn waarschijnlijk de meest vervolgde minderheid in de menselijke geschiedenis..
ik geef je een wakeup call, meer niet. anti joods gelul is volledig geaccepteerd, nog steeds. mensen hebben zelf niet door dat ze het doen, zo normaal is het. jij zegt constant de meest walgelijke dingen over israel, allemaal dingen waar ze zelf het slachtoffer van geweest zijn, in onze cultuur. zonder enig echt bewijs. dat geldt voor de genocide aanklacht en voor de apartheids aanklacht. je snapt gewoon niet dat dit zo wordt gebracht om israel pijn te doen, en om het buiteland te beinvoeden zodat ze van israel gaan eisen dat ze stoppen met achter hamas aan gaan. dat werkte uitstekend, de afgelopen 3 decennia. nu niet meer, omdat isrfael het zat is. boehoe..
die hadden gewoon kunnen blijven, of verhuizen naar een gebied waar de palestijnen hun staat zouden krijgen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 23:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijkbaar niet he.
[..]
Natuurlijk is het Israels schuld dat ze geen normale deal met de bewoners van de regio hebben weten te maken. Zij willen opeens een hele lap grond in bepaald gebied waar al mensen wonen.
[..]
deedik al. het jodendom/ de joodse nationaliteit is tweeslachtig van aard, beide religieus en genetisch. dat is een feit.quote:Dit slaat natuurlijk nergens op, als je een argument wil maken maak het dan.
[..]
genetische afkomst is toch geen verzinsel, lol. dat is aantoonbaar.quote:Een jood is iemand die in het jodendom gelooft. Klaar. Eventueel kan je nog claimen dat een jood iemand is wiens moeder een jood is/was. Wat verder natuurlijk onzin is want dat geloven joden dan misschien maar dat geloof is een sprookje. Net als Islam en Christendom sprookjes zijn. Als de joden zouden vinden dat iedereen joods is maakt dat nog niet iedereen een jood.
[..]
ja, verdedigen. dat bezet gebied was van niemand, zeker ook niet van de palestijnen zoals zij claimen. je weet toch dat er beide palestijnse VN mandaad gebieden zijn en israelische. beide hebben de helft toegewezen gekregen om te bestuuren totdat er een akkoordkomt. als jij claimt dat israel gebied bezet houdt, dan doen de palestijnen dat ook. beide goedgekeurd door de VN.quote:Je kan het de hele tijd over verdedigen hebben. Terwijl Israel grondgebied bezet houdt dat niet van hun is, bombardementen uitvoert op andermans grondgebied, terrorisme uitvoert op andermans grondgebied, mensen martelt, mensen uithongert, mensen gijzelt. Dat is geen verdedigen. Dat je de feiten die ik aanstip walgelijk noemt zou je aan het denken moeten zetten. Het is inderdaad walgelijk wat Israel doet.
Dat jij denkt dat de feiten de feiten niet zijn omdat er een complot tegen Israel zou zijn, tja dat is inderdaad hoe mensen op hand van Israel zijn een ongezonde dosis kop in het zand steken.
Op donderdag 9 januari 2025 01:27 schreef pokkerdepok het volgende:Dat is helemaal niet aantoonbaar. Je kan aan iemands genen niet zien of die persoon joods is.quote:genetische afkomst is toch geen verzinsel, lol. dat is aantoonbaar.
Jawel, dat kan dus wel. Het Jodendom is niet alleen een religie, maar Joden zijn ook een etnische groep.quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aantoonbaar. Je kan aan iemands genen niet zien of die persoon joods is.
Volgens mij was dat vooral een ding van internet dombo's. Elke linksradicaal met enig verstand (het overgrote merendeel dus) wist natuurlijk wel dat je met Trump nog verder van huis bent.quote:Op donderdag 9 januari 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:
Blijft toch lachen die linksradicalen die liever Trump dan Biden hadden vanwege Gaza.
https://www.volkskrant.nl(...)e-vrijlaat~b4417c7b/
Nee. Dat kan dus niet. Je kunt aan genen niet zien welk geloof iemand heeft. Maargoed het wordt meer en meer duidelijk dat de pro-Israelis geen enkele binding hebben met enige aardse realiteit.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, dat kan dus wel. Het Jodendom is niet alleen een religie, maar Joden zijn ook een etnische groep.
Nee, je zit hier zelf gewoon mis. Nogmaals:quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee. Dat kan dus niet. Je kunt aan genen niet zien welk geloof iemand heeft. Maargoed het wordt meer en meer duidelijk dat de pro-Israelis geen enkele binding hebben met enige aardse realiteit.
Wel bijzonder om te zien hoe mensen zo simpel totale onzin met vertrouwen blijven herhalen.
quote:Current evidence, supported more recently by two major studies carried out on Jewish populations (Atzmon et al., Am J H Genetics 86:850-859; Behar et al., Nature doi:10.1038) using a much larger dataset clearly demonstrate a common genetic thread linking the diverse Mizrahi, Sephardic and Ashkenazi Jewish populations with the populations from the Levant and Middle East.
Bron
Een etnische groep zijn hoeft werkelijk niets met genen te maken hebben. Maar als jij nazi shit wil verkondigen dat Joden een ras zijn moet jij weten.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je zit hier zelf gewoon mis. Nogmaals:
Joods zijn is niet alleen een religie, het betreft tevens een etnische groep. Of iemand Joods is kan dus wél genetisch worden aangetoond. Zelfs op de meest simpele commerciële DNA testen kun je in een Joodse groep worden gecategoriseerd. Er zijn ook talloze academische studies gedaan over Joden en deze laten zien dat dit een etnische groep is waarbij alle subgroepen een duidelijke afkomst in de Levant hebben.
[..]
Uit je eigen bron. Dat je dan vervolgens probeert doen alsof de kritiek erop van een andere wetenschapper het hele onderzoek onderuit haalt tja... Post dan op zijn minst zon onderzoek waar die man het over heeft. Maar liever niet want ik vind dit verder weinig boeiend verder is het duidelijk geen expertise van een van ons beiden. Wel hilarisch om met een onderzoek aan te komen kakken dat je ongelijk bewijst en mijn gelijkquote:Results
According to the autosomal polymorphisms the investigated Jewish populations do not share a common origin, and EEJ are closer to Italians in particular and to Europeans in general than to the other Jewish populations.
Results
The autosomal genetic distances (table 1) do not show any particular resemblance between the Jewish populations. EEJ are closer to Italians in particular and to Europeans in general than to the other Jewish populations.
Dat is niet zo moeilijk. Als Hamas de gijzelaars vrijlaat, zichzelf ontwapent en de Palestijnen stoppen met het plegen van terroristische aanslagen dan kan Israël stoppen met de militaire acties.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De enige manier om dit conflict te stoppen is zorgen dat Israel stopt met de genocide.
Nouja ik denk dat Netanyahu van Trump helemaal mag doen wat hij wil, waar Biden nog wel enkele kaders meegaf. Ik denk verder niet dat de VS gaat meedoen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Volgens mij was dat vooral een ding van internet dombo's. Elke linksradicaal met enig verstand (het overgrote merendeel dus) wist natuurlijk wel dat je met Trump nog verder van huis bent.
Uiteindelijk is het lood om oud ijzer, Trump is natuurlijk totaal niet serieus te nemen dus zo'n uitspraak zegt weinig. Of geloof je ook dat Groenland en Canada binnenkort Amerika zijn?
Het is al lang hel op aarde in Palestina.
Lijkt me onverstandig als de VS weer met een jerrycan benzine gaat strooien op brandhaard het midden-oosten.
De enige manier om dit conflict te stoppen is zorgen dat Israel stopt met de genocide. De gijzelaars die ze hebben vrijlaat en meewerkt aan het berechten van de genocideplegers zoals Netanyahu. Met de eisen die Israel nu stelt gaat het conflict uiteraard niet eindigen met het vrijlaten van gijzelaars door Hamas dan geven ze alleen hun enige troefkaart uit handen voor waardeloze garanties van een terreurstaat.
Voor zover ik heb gezien waren de rode lijnen er enkel voor de Buhne. Welke acties na het doorbreken van de kaders die voorheen gesteld waren heb ik gemist?quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat Netanyahu van Trump helemaal mag doen wat hij wil, waar Biden nog wel enkele kaders meegaf. Ik denk verder niet dat de VS gaat meedoen.
Waarom zouden ze dat doen? Israel heeft alle controle. Israel zal de eerste stappen nemen. Leuk eufemisme voor genocide wel. Militaire actiesquote:Op donderdag 9 januari 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Als Hamas de gijzelaars vrijlaat, zichzelf ontwapent en de Palestijnen stoppen met het plegen van terroristische aanslagen dan kan Israël stoppen met de militaire acties.
Niet, want het welzijn van hun eigen bevolking interesseert ze geen hout. Dus voorlopig is deze oorlog echt nog niet afgelopen.quote:
Nou bijvoorbeeld het gebruik van chemische wapens om wat te noemen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor zover ik heb gezien waren de rode lijnen er enkel voor de Buhne. Welke acties na het doorbreken van de kaders die voorheen gesteld waren heb ik gemist?
Nee hoor, dat klopt simpelweg niet. Een ethnische groep wil toch echt zeggen dat een groep meestal genetische gelijkenissen vertoond. Denk aan Roma, Druze, Basken of dus Joden.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Een etnische groep zijn hoeft werkelijk niets met genen te maken hebben. Maar als jij nazi shit wil verkondigen dat Joden een ras zijn moet jij weten.
Je kunt aan genen niet zien welk geloof iemand heeft. Denk ook gewoon even na voor jezelf zou ik zeggen. Geloof is een verzonnen verhaal dat zie je niet aan iemands genen.
Hmm, nee. Ik geef hier een quote uit de discussie op deze studie, waarbij ook weer naar een tweetal studies wordt verwezen en een artikel uit Nature. Er zijn namelijk heel veel studies over de Joodse genealogie gedaan.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het artikel dat je post bewijst ook meteen al je ongelijk.
[..]
Uit je eigen bron. Dat je dan vervolgens probeert doen alsof de kritiek erop van een andere wetenschapper het hele onderzoek onderuit haalt tja... Post dan op zijn minst zon onderzoek waar die man het over heeft. Maar liever niet want ik vind dit verder weinig boeiend verder is het duidelijk geen expertise van een van ons beiden. Wel hilarisch om met een onderzoek aan te komen kakken dat je ongelijk bewijst en mijn gelijk
Dit is natuurlijk een hele rare vergelijking. Oekraïne is aangevallen door Rusland, Israël is wéér aangevallen door Palestijnse terreurgroeperingen (met ook nog de nodige burgers die kwamen helpen).quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor zover ik heb gezien waren de rode lijnen er enkel voor de Buhne. Welke acties na het doorbreken van de kaders die voorheen gesteld waren heb ik gemist?
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Israel heeft alle controle. Israel zal de eerste stappen nemen. Leuk eufemisme voor genocide wel. Militaire acties
Alsof je zegt dat Oekraine de oorlog meteen kan stoppen door te capituleren.
Nouja, prima dan gaan we daarvan uit. Geen twijfel mogelijk, dus lekker doorgaan zoals het nu gaat. Dus dan gaan we weer even door op dezelfde weg als Israeliërs/Palestijnen zijnde en dan weer twintig jaar verontwaardigt zijn over de duizenden mensen die zijn gedood of vermoord.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat dan? israel heeft alles al geprobeerd.
en jij weet geen andere weg dus, die wel gaat werken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nouja, prima dan gaan we daarvan uit. Geen twijfel mogelijk, dus lekker doorgaan zoals het nu gaat. Dus dan gaan we weer even door op dezelfde weg als Israeliërs/Palestijnen zijnde en dan weer twintig jaar verontwaardigt zijn over de duizenden mensen die zijn gedood of vermoord.
Je weet zelden zeker of een andere weg gaat werken, maar de huidige weg werkt in elk geval ook niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:07 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en jij weet geen andere weg dus, die wel gaat werken.
maar ik krijg de indruk dat je wil dat deze weg wordt beeidigd. en wat dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je weet zelden zeker of een andere weg gaat werken, maar de huidige weg werkt in elk geval ook niet.
Opties genoeg toch?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 03:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar ik krijg de indruk dat je wil dat deze weg wordt beeidigd. en wat dan?
Een weg waar het kader is dat burgerbevolking niet onnodig het leven onmogelijk wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 03:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar ik krijg de indruk dat je wil dat deze weg wordt beeidigd. en wat dan?
dat klinkt mooi. maar aan palestijnse kant is er hamas. die gaan niet stoppen of aardiger doen.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Opties genoeg toch?
Voor de Palestijnen:
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en dan weer heel verbaasd zijn wanneer dat weer leidt tot (tien)duizenden burgerdoden en niks oplevert.
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en daarbij accepteren dat je je bevolking de dood in jaagt voor niks.
- Wellicht eens accepteren dat deze manier niet werkt, je niet het onderste uit de kan gaat halen, kappen met terreur zaaien, en kijken naar de periode waarin je er in elk geval beter voor stond dan nu. Dat lijkt me toch de periode van de Oslo-akkoorden.
Voor de Israëliers:
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en dan weer heel verbaasd zijn wanneer dat weer leidt tot honderden/duizenden (burger)slachtoffers en niks oplevert.
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en accepteren dat er af en toe wat bloedbaden plaatsvinden.
- Je nog harder opstellen, want dit keer gaat het vast wél werken jongens.
- Wellicht eens accepteren dat deze manier niet (meer) werkt, je niet het onderste uit de kan gaat halen en gaat kijken naar de periode waarin de veiligheid en vrede er in elk geval beter voor stond dan nu. Dat lijkt me toch de periode van de Oslo-akkoorden.
dat is alles?quote:Op zondag 12 januari 2025 18:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een weg waar het kader is dat burgerbevolking niet onnodig het leven onmogelijk wordt gemaakt.
het verschil zou zijn, dat hamas dan succesvol achter de bevolking kan schuilen en deze ellende nog 100 jaar door gaat.quote:Op maandag 13 januari 2025 15:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou een flink verschil zijn met nu.
Dus je stelt eigenlijk dat het vermoorden van de Palestijnse bevolking maar moet, wat het kan niet anders.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het verschil zou zijn, dat hamas dan succesvol achter de bevolking kan schuilen en deze ellende nog 100 jaar door gaat.
Het kan prima anders, maar niet zo lang Hamas de Palestijnse bevolking tot doelwit maakt.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus je stelt eigenlijk dat het vermoorden van de Palestijnse bevolking maar moet, wat het kan niet anders.
Oh, ik wilde na het eten een reactie typen, maar als dit je houding is dan laat maar zitten. Ga ik mijn boek lezenquote:Op maandag 13 januari 2025 18:07 schreef pokkerdepok het volgende:
maar goed, ik zie alleen ontwijkende antwoorden en stilte, als het erom gaat wat er dan moet gebeuren. jullie weten het niet. duidelijk.
Hamas is een dictatoriaal regime waar die burger geen invloed op heeft al zou die het willen.quote:Op maandag 13 januari 2025 18:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het kan prima anders, maar niet zo lang Hamas de Palestijnse bevolking tot doelwit maakt.
Nee hoor, volgens de Geneefse Conventies moeten strijdende partijen zelf een scheiding tussen burger en strijder maken. Dat wil zeggen Israël aan de Israëlische kant (wat men ook doet) en de Palestijnen aan de Palestijnse kant (wat men nalaat).quote:Op maandag 13 januari 2025 18:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hamas is een dictatoriaal regime waar die burger geen invloed op heeft al zou die het willen.
Het blijft een soort U bocht om mensenrechten schendingen te kunnen blijven verdedigen.
Kortom, door de manier hoe de Palestijnen zelf vechten vallen er aan hun kant heel veel slachtoffers.quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |