abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216229981
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, dat kan dus wel. Het Jodendom is niet alleen een religie, maar Joden zijn ook een etnische groep.
Nee. Dat kan dus niet. Je kunt aan genen niet zien welk geloof iemand heeft. Maargoed het wordt meer en meer duidelijk dat de pro-Israelis geen enkele binding hebben met enige aardse realiteit.
Wel bijzonder om te zien hoe mensen zo simpel totale onzin met vertrouwen blijven herhalen.
pi_216230053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee. Dat kan dus niet. Je kunt aan genen niet zien welk geloof iemand heeft. Maargoed het wordt meer en meer duidelijk dat de pro-Israelis geen enkele binding hebben met enige aardse realiteit.
Wel bijzonder om te zien hoe mensen zo simpel totale onzin met vertrouwen blijven herhalen.
Nee, je zit hier zelf gewoon mis. Nogmaals:

Joods zijn is niet alleen een religie, het betreft tevens een etnische groep. Of iemand Joods is kan dus wél genetisch worden aangetoond. Zelfs op de meest simpele commerciële DNA testen kun je in een Joodse groep worden gecategoriseerd. Er zijn ook talloze academische studies gedaan over Joden en deze laten zien dat dit een etnische groep is waarbij alle subgroepen een duidelijke afkomst in de Levant hebben.
quote:
Current evidence, supported more recently by two major studies carried out on Jewish populations (Atzmon et al., Am J H Genetics 86:850-859; Behar et al., Nature doi:10.1038) using a much larger dataset clearly demonstrate a common genetic thread linking the diverse Mizrahi, Sephardic and Ashkenazi Jewish populations with the populations from the Levant and Middle East.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216230541
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, je zit hier zelf gewoon mis. Nogmaals:

Joods zijn is niet alleen een religie, het betreft tevens een etnische groep. Of iemand Joods is kan dus wél genetisch worden aangetoond. Zelfs op de meest simpele commerciële DNA testen kun je in een Joodse groep worden gecategoriseerd. Er zijn ook talloze academische studies gedaan over Joden en deze laten zien dat dit een etnische groep is waarbij alle subgroepen een duidelijke afkomst in de Levant hebben.
[..]

Een etnische groep zijn hoeft werkelijk niets met genen te maken hebben. Maar als jij nazi shit wil verkondigen dat Joden een ras zijn moet jij weten.
Je kunt aan genen niet zien welk geloof iemand heeft. Denk ook gewoon even na voor jezelf zou ik zeggen. Geloof is een verzonnen verhaal dat zie je niet aan iemands genen.

Het artikel dat je post bewijst ook meteen al je ongelijk.
quote:
Results
According to the autosomal polymorphisms the investigated Jewish populations do not share a common origin, and EEJ are closer to Italians in particular and to Europeans in general than to the other Jewish populations.

Results
The autosomal genetic distances (table 1) do not show any particular resemblance between the Jewish populations. EEJ are closer to Italians in particular and to Europeans in general than to the other Jewish populations.
Uit je eigen bron. Dat je dan vervolgens probeert doen alsof de kritiek erop van een andere wetenschapper het hele onderzoek onderuit haalt tja... Post dan op zijn minst zon onderzoek waar die man het over heeft. Maar liever niet want ik vind dit verder weinig boeiend verder is het duidelijk geen expertise van een van ons beiden. Wel hilarisch om met een onderzoek aan te komen kakken dat je ongelijk bewijst en mijn gelijk _O-
  donderdag 9 januari 2025 @ 18:38:43 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216230704
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De enige manier om dit conflict te stoppen is zorgen dat Israel stopt met de genocide.
Dat is niet zo moeilijk. Als Hamas de gijzelaars vrijlaat, zichzelf ontwapent en de Palestijnen stoppen met het plegen van terroristische aanslagen dan kan Israël stoppen met de militaire acties.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 9 januari 2025 @ 18:41:04 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216230730
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 17:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Volgens mij was dat vooral een ding van internet dombo's. Elke linksradicaal met enig verstand (het overgrote merendeel dus) wist natuurlijk wel dat je met Trump nog verder van huis bent.
Uiteindelijk is het lood om oud ijzer, Trump is natuurlijk totaal niet serieus te nemen dus zo'n uitspraak zegt weinig. Of geloof je ook dat Groenland en Canada binnenkort Amerika zijn?
Het is al lang hel op aarde in Palestina.
Lijkt me onverstandig als de VS weer met een jerrycan benzine gaat strooien op brandhaard het midden-oosten.

De enige manier om dit conflict te stoppen is zorgen dat Israel stopt met de genocide. De gijzelaars die ze hebben vrijlaat en meewerkt aan het berechten van de genocideplegers zoals Netanyahu. Met de eisen die Israel nu stelt gaat het conflict uiteraard niet eindigen met het vrijlaten van gijzelaars door Hamas dan geven ze alleen hun enige troefkaart uit handen voor waardeloze garanties van een terreurstaat.
Nouja ik denk dat Netanyahu van Trump helemaal mag doen wat hij wil, waar Biden nog wel enkele kaders meegaf. Ik denk verder niet dat de VS gaat meedoen.
pi_216230771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja ik denk dat Netanyahu van Trump helemaal mag doen wat hij wil, waar Biden nog wel enkele kaders meegaf. Ik denk verder niet dat de VS gaat meedoen.
Voor zover ik heb gezien waren de rode lijnen er enkel voor de Buhne. Welke acties na het doorbreken van de kaders die voorheen gesteld waren heb ik gemist?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is niet zo moeilijk. Als Hamas de gijzelaars vrijlaat, zichzelf ontwapent en de Palestijnen stoppen met het plegen van terroristische aanslagen dan kan Israël stoppen met de militaire acties.
Waarom zouden ze dat doen? Israel heeft alle controle. Israel zal de eerste stappen nemen. Leuk eufemisme voor genocide wel. Militaire acties :')
Alsof je zegt dat Oekraine de oorlog meteen kan stoppen door te capituleren.
  donderdag 9 januari 2025 @ 18:46:25 #232
346939 Janneke141
pi_216230789
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zouden ze dat doen?
Niet, want het welzijn van hun eigen bevolking interesseert ze geen hout. Dus voorlopig is deze oorlog echt nog niet afgelopen.
  donderdag 9 januari 2025 @ 19:07:52 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216231060
quote:

[..]
Voor zover ik heb gezien waren de rode lijnen er enkel voor de Buhne. Welke acties na het doorbreken van de kaders die voorheen gesteld waren heb ik gemist?

Nou bijvoorbeeld het gebruik van chemische wapens om wat te noemen.
pi_216232027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een etnische groep zijn hoeft werkelijk niets met genen te maken hebben. Maar als jij nazi shit wil verkondigen dat Joden een ras zijn moet jij weten.
Je kunt aan genen niet zien welk geloof iemand heeft. Denk ook gewoon even na voor jezelf zou ik zeggen. Geloof is een verzonnen verhaal dat zie je niet aan iemands genen.
Nee hoor, dat klopt simpelweg niet. Een ethnische groep wil toch echt zeggen dat een groep meestal genetische gelijkenissen vertoond. Denk aan Roma, Druze, Basken of dus Joden.

Het Jodendom is dan ook een ethnoreligie, dit in tegenstelling tot het Christendom of de Islam. Je kunt inderdaad niet zien via een DNA-test of iemand een moslims of een christen is, maar wel of iemand van afkomst Joods is.

Als je dit niet wil geloven of mensen daarom maar voor nazi gaat uitmaken moet je een mail sturen naar de vele bedrijven die DNA-tests aanbieden of genealogen, genetici en andere wetenschappers die zich over deze onderwerpen buigen bezig.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het artikel dat je post bewijst ook meteen al je ongelijk.
[..]
Uit je eigen bron. Dat je dan vervolgens probeert doen alsof de kritiek erop van een andere wetenschapper het hele onderzoek onderuit haalt tja... Post dan op zijn minst zon onderzoek waar die man het over heeft. Maar liever niet want ik vind dit verder weinig boeiend verder is het duidelijk geen expertise van een van ons beiden. Wel hilarisch om met een onderzoek aan te komen kakken dat je ongelijk bewijst en mijn gelijk _O-
Hmm, nee. Ik geef hier een quote uit de discussie op deze studie, waarbij ook weer naar een tweetal studies wordt verwezen en een artikel uit Nature. Er zijn namelijk heel veel studies over de Joodse genealogie gedaan.

Alleen jij pakt er nu snel één zin uit waar er specifiek over Oost-Europese Joden wordt gesproken (Asjkenazim) omdat zij naast hun origine in de Levant, een deel Zuid-Europese afkomst omdat deze groep cultureel gezien is ontstaan in het Romeinse Rijk.

Sterker nog, Joodse mensen zelf doen geregeld een genetisch onderzoek alvorens men gaat trouwen omdat er binnen deze ethnische groep een grotere vatbaarheid is voor bepaalde aandoeningen. Waarom? Omdat het dus een etnische groep is.

Ik zou je dus eens inlezen in plaats van feiten ontkennen en andere wegzetten voor nazi.
quote:

[..]
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Israel heeft alle controle. Israel zal de eerste stappen nemen. Leuk eufemisme voor genocide wel. Militaire acties :')
Alsof je zegt dat Oekraine de oorlog meteen kan stoppen door te capituleren.
Dit is natuurlijk een hele rare vergelijking. Oekraïne is aangevallen door Rusland, Israël is wéér aangevallen door Palestijnse terreurgroeperingen (met ook nog de nodige burgers die kwamen helpen).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216241171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wat dan? israel heeft alles al geprobeerd.
Nouja, prima dan gaan we daarvan uit. Geen twijfel mogelijk, dus lekker doorgaan zoals het nu gaat. Dus dan gaan we weer even door op dezelfde weg als Israeliërs/Palestijnen zijnde en dan weer twintig jaar verontwaardigt zijn over de duizenden mensen die zijn gedood of vermoord.
Incelfrikandel
pi_216242939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Nouja, prima dan gaan we daarvan uit. Geen twijfel mogelijk, dus lekker doorgaan zoals het nu gaat. Dus dan gaan we weer even door op dezelfde weg als Israeliërs/Palestijnen zijnde en dan weer twintig jaar verontwaardigt zijn over de duizenden mensen die zijn gedood of vermoord.
en jij weet geen andere weg dus, die wel gaat werken.
pi_216243247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
en jij weet geen andere weg dus, die wel gaat werken.
Je weet zelden zeker of een andere weg gaat werken, maar de huidige weg werkt in elk geval ook niet.
Incelfrikandel
pi_216249405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Je weet zelden zeker of een andere weg gaat werken, maar de huidige weg werkt in elk geval ook niet.
maar ik krijg de indruk dat je wil dat deze weg wordt beeidigd. en wat dan?
pi_216268939
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 03:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Opties genoeg toch?

Voor de Palestijnen:

- Lekker doorgaan op dezelfde weg en dan weer heel verbaasd zijn wanneer dat weer leidt tot (tien)duizenden burgerdoden en niks oplevert.
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en daarbij accepteren dat je je bevolking de dood in jaagt voor niks.
- Wellicht eens accepteren dat deze manier niet werkt, je niet het onderste uit de kan gaat halen, kappen met terreur zaaien, en kijken naar de periode waarin je er in elk geval beter voor stond dan nu. Dat lijkt me toch de periode van de Oslo-akkoorden.

Voor de Israëliers:

- Lekker doorgaan op dezelfde weg en dan weer heel verbaasd zijn wanneer dat weer leidt tot honderden/duizenden (burger)slachtoffers en niks oplevert.
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en accepteren dat er af en toe wat bloedbaden plaatsvinden.
- Je nog harder opstellen, want dit keer gaat het vast wél werken jongens.
- Wellicht eens accepteren dat deze manier niet (meer) werkt, je niet het onderste uit de kan gaat halen en gaat kijken naar de periode waarin de veiligheid en vrede er in elk geval beter voor stond dan nu. Dat lijkt me toch de periode van de Oslo-akkoorden.
Incelfrikandel
  zondag 12 januari 2025 @ 18:27:54 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216270285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 03:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Een weg waar het kader is dat burgerbevolking niet onnodig het leven onmogelijk wordt gemaakt.
pi_216280697
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Opties genoeg toch?

Voor de Palestijnen:

- Lekker doorgaan op dezelfde weg en dan weer heel verbaasd zijn wanneer dat weer leidt tot (tien)duizenden burgerdoden en niks oplevert.
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en daarbij accepteren dat je je bevolking de dood in jaagt voor niks.
- Wellicht eens accepteren dat deze manier niet werkt, je niet het onderste uit de kan gaat halen, kappen met terreur zaaien, en kijken naar de periode waarin je er in elk geval beter voor stond dan nu. Dat lijkt me toch de periode van de Oslo-akkoorden.

Voor de Israëliers:

- Lekker doorgaan op dezelfde weg en dan weer heel verbaasd zijn wanneer dat weer leidt tot honderden/duizenden (burger)slachtoffers en niks oplevert.
- Lekker doorgaan op dezelfde weg en accepteren dat er af en toe wat bloedbaden plaatsvinden.
- Je nog harder opstellen, want dit keer gaat het vast wél werken jongens.
- Wellicht eens accepteren dat deze manier niet (meer) werkt, je niet het onderste uit de kan gaat halen en gaat kijken naar de periode waarin de veiligheid en vrede er in elk geval beter voor stond dan nu. Dat lijkt me toch de periode van de Oslo-akkoorden.
dat klinkt mooi. maar aan palestijnse kant is er hamas. die gaan niet stoppen of aardiger doen.
aan israelische kant netanyahu, maar die kan elke zoveel jaar weg zijn. als de israelische bevolking een andere weg ziet.

de palestijnen zijn vooralsnog aan zet. die hebben besloten voor totale oorlog te gaan, die ze nu hebben gekregen.
pi_216280703
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een weg waar het kader is dat burgerbevolking niet onnodig het leven onmogelijk wordt gemaakt.
dat is alles?
  maandag 13 januari 2025 @ 15:56:27 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216282033
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 14:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat is alles?
Het zou een flink verschil zijn met nu.
pi_216283727
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zou een flink verschil zijn met nu.
het verschil zou zijn, dat hamas dan succesvol achter de bevolking kan schuilen en deze ellende nog 100 jaar door gaat.
pi_216283737
maar goed, ik zie alleen ontwijkende antwoorden en stilte, als het erom gaat wat er dan moet gebeuren. jullie weten het niet. duidelijk.
  maandag 13 januari 2025 @ 18:09:03 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216283755
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het verschil zou zijn, dat hamas dan succesvol achter de bevolking kan schuilen en deze ellende nog 100 jaar door gaat.
Dus je stelt eigenlijk dat het vermoorden van de Palestijnse bevolking maar moet, wat het kan niet anders.
  maandag 13 januari 2025 @ 18:10:17 #247
346939 Janneke141
pi_216283766
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus je stelt eigenlijk dat het vermoorden van de Palestijnse bevolking maar moet, wat het kan niet anders.
Het kan prima anders, maar niet zo lang Hamas de Palestijnse bevolking tot doelwit maakt.
pi_216283948
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:07 schreef pokkerdepok het volgende:
maar goed, ik zie alleen ontwijkende antwoorden en stilte, als het erom gaat wat er dan moet gebeuren. jullie weten het niet. duidelijk.
Oh, ik wilde na het eten een reactie typen, maar als dit je houding is dan laat maar zitten. Ga ik mijn boek lezen :)
Incelfrikandel
  maandag 13 januari 2025 @ 18:24:53 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216283973
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het kan prima anders, maar niet zo lang Hamas de Palestijnse bevolking tot doelwit maakt.
Hamas is een dictatoriaal regime waar die burger geen invloed op heeft al zou die het willen.

Het blijft een soort U bocht om mensenrechten schendingen te kunnen blijven verdedigen.
  maandag 13 januari 2025 @ 19:53:54 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216285273
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 18:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hamas is een dictatoriaal regime waar die burger geen invloed op heeft al zou die het willen.

Het blijft een soort U bocht om mensenrechten schendingen te kunnen blijven verdedigen.
Nee hoor, volgens de Geneefse Conventies moeten strijdende partijen zelf een scheiding tussen burger en strijder maken. Dat wil zeggen Israël aan de Israëlische kant (wat men ook doet) en de Palestijnen aan de Palestijnse kant (wat men nalaat).

Sterker nog, zoals hier al vele malen vaker aangegeven proberen de Palestijnse terreurgroeperingen dit verschil doelbewust zo klein mogelijk te houden en hebben ook aangegeven dat burgerslachtoffers in hun voordeel werken. Zie bijvoorbeeld:
quote:
How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes

Hamas overwhelmed Israel's border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.

They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas -- even a child's bedroom -- blurring the boundary between civilians and combatants.

They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.

They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.

..
Kortom, door de manier hoe de Palestijnen zelf vechten vallen er aan hun kant heel veel slachtoffers.

En ook zouden burgers natuurlijk wél invloed kunnen hebben op terreurgroeperingen zoals Hamas, maar de realiteit is dat de meesten dit gewoon niet willen. Zo bleek o.a. uit een poll van vorig jaar herfst, dat ondanks de situatie nog altijd pakweg 40% een gewapende strijd prefereert boven een vreedzame oplossing en het erkennen van Israël.

Daarnaast hebben we natuurlijk ook op 7 oktober 2023 helaas kunnen zien dat als er eenmaal een gat in het hekwerk zit met de Gazastrook duizenden burgers bereid zijn om mee te doen aan het brute antisemitische terrorisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')