Ik denk dat de BR105 nog wel even op zich laat wachten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat gaan de NS Vectrons doen dan tot die tijd? Of gaan die terug naar de leasemaatschappij en gaat ICE L past naar Amsterdam zodra BR105 is geleverd en goedgekeurd?
Beidequote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:31 schreef derLudolf het volgende:
Productie van de ICE L stammen of van BR105?
Die locs ergens parkeren klinkt mij als de meest waarschijnlijke optie. Als je ze terugstuurt naar de leasemaatschappij gaan ze meteen naar een volgende klant, en zie dan maar weer eens vervangende locs geregeld te krijgen wanneer de ICE L in dienst komt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat gaan de NS Vectrons doen dan tot die tijd? Of gaan die terug naar de leasemaatschappij en gaat ICE L past naar Amsterdam zodra BR105 is geleverd en goedgekeurd?
Heb je een bron voor deze bewering, kan het namelijk nergens verifiëren?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat de ICE 3 Neo ingezet gaat worden op de IC Berlijn tot de Talgo's in gaan stromen. Er wordt een startdatum van 1 december genoemd voor de ICE 3 Neo
Op de baan houden dus en vooral niet slopen… Ze komen meteen al van pas.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat de ICE 3M er uit gaat
Of het daar nou heel beter van wordt...quote:Op zondag 2 februari 2025 09:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de baan houden dus en vooral niet slopen… Ze komen meteen al van pas.
Dan had ik liever dat de ICE-TD of de MET-Treinstammen op de baan bleven. De ICE-3M is technisch gezien gewoon op.quote:Op zondag 2 februari 2025 09:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Op de baan houden dus en vooral niet slopen… Ze komen meteen al van pas.
De stoptrein Groningen - Zwolle heeft een tijd lang met DM'90 gereden.quote:
https://somda.nl/forum/26756/p814521/Ontwikkelingen-IC-Berlijn/quote:Op zondag 2 februari 2025 07:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Heb je een bron voor deze bewering, kan het namelijk nergens verifiëren?
Voorlopig zijn de rijtuigen nog niet toegelaten en ook van de loc heb ik nog geen berichten gehoord dat ie spoedig naar NL komt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Daarvoor zelfs nog met Plan U. Dat schoot echt niet op.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stoptrein Groningen - Zwolle heeft een tijd lang met DM'90 gereden.
Zelf een keer de stopperende IC Zwolle - Leeuwarden met DM'90 gehad
Ja, zo'n gast die zijn rijbewijs bij een pakje boter had gekregenquote:Op zondag 2 februari 2025 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Voorlopig is dat nog een IC, hoewel dat in de nabije toekomst kan veranderen. We hadden het er net over.
Vanuit Rheine / Bad Bentheim met de bus naar Hengelo hebben een aantal lieden hier ook geen beste ervaring mee. @:dr_Flash @:dennistd @:Peterselieman
Heb ik gezien, maar bij de Duitsers heb ik nog geen bevestiging gezien van dit gerucht.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
https://somda.nl/forum/26756/p814521/Ontwikkelingen-IC-Berlijn/
Maar goed, eerst zien, dan geloven.
Wat een beetje technologische vooruitgang al niet kan doen. Hoeveel efficiënter zouden die motoren geworden zijn? Hoeveel stiller?quote:Op zondag 2 februari 2025 21:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daarvoor zelfs nog met Plan U. Dat schoot echt niet op.
Wel ten koste van het bediend buffet maar daar hoor je niemand over.quote:Op zondag 2 februari 2025 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat een beetje technologische vooruitgang al niet kan doen. Hoeveel efficiënter zouden die motoren geworden zijn? Hoeveel stiller?
Je denkt dat NS Int zomaar op eigen houtje gaat besluiten om dat aan de medewerkers te communiceren (waardoor dit nieuws ook naar buiten kon komen)?quote:Op zondag 2 februari 2025 22:02 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Heb ik gezien, maar bij de Duitsers heb ik nog geen bevestiging gezien van dit gerucht.
Bediend buffet in DE2/DE3? Yeah right. Vooral heimwee blijven hebben naar dingen die nooit bestaan hebben.quote:Op maandag 3 februari 2025 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel ten koste van het bediend buffet maar daar hoor je niemand over.
Eindhoven-Venlo-Iets Duits geloof ik.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:34 schreef derLudolf het volgende:
Wat wil men met ICNG-D dan. Met een veredelde sprinter naar Berlijn moet je niet willen, maar met zo'n ding maar Münster of Hamm is denk ik wel interessant
Meh, matig interessant voor me. Meest nabije stations zijn straks Neuenhaus en Geeste dus sowieso weinig relevant, maar EHV is vanuit het noorden gewoon ruk.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Eindhoven-Venlo-Iets Duits geloof ik.
Fernverkehr naar Münster of Hamm is compleet oninteressant voor de NS, aangezien vrijwel iedereen met de RB64 naar Münster reist.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:34 schreef derLudolf het volgende:
Wat wil men met ICNG-D dan. Met een veredelde sprinter naar Berlijn moet je niet willen, maar met zo'n ding maar Münster of Hamm is denk ik wel interessant
Rotterdamquote:Op maandag 3 februari 2025 10:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meh, matig interessant voor me. Meest nabije stations zijn straks Neuenhaus en Geeste dus sowieso weinig relevant, maar EHV is vanuit het noorden gewoon ruk.
Is Eindhoven de grootste stad waar je zonder overstappen niet kunt komen vanuit Zwolle? Denk 't wel
Valkenburgexpress en wat vrijdagmiddagtreinenquote:Op maandag 3 februari 2025 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, dat is niet altijd zo geweest dan, een directe trein naar EHV kan ik me echter niet herinneren.
Er waren ooit plannen voor een IC naar Aken, maar of daar nog wat van gaat komen...?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn ook plannen om een snelle verbinding van Eindhoven naar Dusseldorf te krijgen. Of dat er ooit gaat komen ......quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er waren ooit plannen voor een IC naar Aken, maar of daar nog wat van gaat komen...?
Landgraaf - Herzogenrath zit al vol, zonder investeringen in de infra kun je daar niet meer treinen laten rijden.
Mocht je op de 23e gaan, zwaai dan ff.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hey ik ga met de directe ICE naar München in februari![]()
plan U gek.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bediend buffet in DE2/DE3? Yeah right. Vooral heimwee blijven hebben naar dingen die nooit bestaan hebben.
Zou liever een IC Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam Zuid - Amersfoort - Deventer - Hengelo - Bad Bentheim - Rheine - Osnabruck Altstadt - Bremen Hbf - Hamburg Hbf zienquote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bij De Lutte gaan er per twee uur drie reizigerstreinen de grens over, naar mijn mening is er genoeg aanbod van reizigerstreinen wat bij De Lutte de grens overgaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 00:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou liever een IC Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam Zuid - Amersfoort - Deventer - Hengelo - Bad Bentheim - Rheine - Osnabruck Altstadt - Bremen Hbf - Hamburg Hbf zien
Waar het de grens over gaat boeit niet zo, de eindbestemming wel. Een verbinding met Bremen en Hamburg (2e of 3e stad van D) is er nog niet. En ja die kant op is de Bentheim route de meest logische.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bij De Lutte gaan er per twee uur drie reizigerstreinen de grens over, naar mijn mening is er genoeg aanbod van reizigerstreinen wat bij De Lutte de grens overgaat.
Er is een verbinding met Bremen en Hamburg met overstap in Osnabrück en ik zie liever dat er tussen Münster en Hamburg ieder half uur een IC/ICE rijdt (1x per uur een ICE via Dortmund, 1x per uur een IC via Gelsenkirchen). Dan is er geen plaats meer voor directe treinen naar Nederland vanuit Hamburg.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar het de grens over gaat boeit niet zo, de eindbestemming wel. Een verbinding met Bremen en Hamburg (2e of 3e stad van D) is er nog niet. En ja die kant op is de Bentheim route de meest logische.
Geen idee ook hoeveel ruimte daar nog op het spoor is, maar over Venlo lees ik vaak geen/weinig capaciteit en bij Emmerich langdurige werkzaamheden
Als je het boogje direct linksaf neemt heb je geen perron op Osnabrück Hbf. Het is meer als alternatieve stop bedoeld, waarbij er een directe aansluiting met een stopper van de NWB is naar/van Hbf.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:06 schreef derLudolf het volgende:
Waarom Osnabrück Altstadt? Ik weet niet hoeveel mensen dat als bestemming hebben, als overstap op ander Fernverkehr heb je er niets aan.
Dat zal lastig worden gezien het beschikbare pad in Nederland vrees ik...quote:In Rheine wel graag een betere aansluiting op de RE15 dan de Pimpel sinds deze dienstregeling: een uur overstap als je vanuit het noorden komt.
De overstap als je met de RE15 bovenlangs, via Leer naar Bremen wilt is even beroerd als deze altijd was, 50 minuten.
Hoewel ik zie dat bij vertrek om 7:49 en om 13:34 vanuit Haren de overstap korter is. De trein van 7:49 lijkt een extra spitstrein en 13:34 is een later vertrek dan de standaard :16 op de andere uren
En ik zou liever de IC Den Haag - Eindhoven - Mönchengladbach terugzien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 00:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou liever een IC Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam Zuid - Amersfoort - Deventer - Hengelo - Bad Bentheim - Rheine - Osnabruck Altstadt - Bremen Hbf - Hamburg Hbf zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |