Bediend buffet in DE2/DE3? Yeah right. Vooral heimwee blijven hebben naar dingen die nooit bestaan hebben.quote:Op maandag 3 februari 2025 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel ten koste van het bediend buffet maar daar hoor je niemand over.
Eindhoven-Venlo-Iets Duits geloof ik.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:34 schreef derLudolf het volgende:
Wat wil men met ICNG-D dan. Met een veredelde sprinter naar Berlijn moet je niet willen, maar met zo'n ding maar Münster of Hamm is denk ik wel interessant
Meh, matig interessant voor me. Meest nabije stations zijn straks Neuenhaus en Geeste dus sowieso weinig relevant, maar EHV is vanuit het noorden gewoon ruk.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Eindhoven-Venlo-Iets Duits geloof ik.
Fernverkehr naar Münster of Hamm is compleet oninteressant voor de NS, aangezien vrijwel iedereen met de RB64 naar Münster reist.quote:Op maandag 3 februari 2025 09:34 schreef derLudolf het volgende:
Wat wil men met ICNG-D dan. Met een veredelde sprinter naar Berlijn moet je niet willen, maar met zo'n ding maar Münster of Hamm is denk ik wel interessant
Rotterdamquote:Op maandag 3 februari 2025 10:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Meh, matig interessant voor me. Meest nabije stations zijn straks Neuenhaus en Geeste dus sowieso weinig relevant, maar EHV is vanuit het noorden gewoon ruk.
Is Eindhoven de grootste stad waar je zonder overstappen niet kunt komen vanuit Zwolle? Denk 't wel
Valkenburgexpress en wat vrijdagmiddagtreinenquote:Op maandag 3 februari 2025 16:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, dat is niet altijd zo geweest dan, een directe trein naar EHV kan ik me echter niet herinneren.
Er waren ooit plannen voor een IC naar Aken, maar of daar nog wat van gaat komen...?quote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er zijn ook plannen om een snelle verbinding van Eindhoven naar Dusseldorf te krijgen. Of dat er ooit gaat komen ......quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er waren ooit plannen voor een IC naar Aken, maar of daar nog wat van gaat komen...?
Landgraaf - Herzogenrath zit al vol, zonder investeringen in de infra kun je daar niet meer treinen laten rijden.
Mocht je op de 23e gaan, zwaai dan ff.quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hey ik ga met de directe ICE naar München in februari![]()
plan U gek.quote:Op maandag 3 februari 2025 10:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bediend buffet in DE2/DE3? Yeah right. Vooral heimwee blijven hebben naar dingen die nooit bestaan hebben.
Zou liever een IC Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam Zuid - Amersfoort - Deventer - Hengelo - Bad Bentheim - Rheine - Osnabruck Altstadt - Bremen Hbf - Hamburg Hbf zienquote:Op maandag 3 februari 2025 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bij De Lutte gaan er per twee uur drie reizigerstreinen de grens over, naar mijn mening is er genoeg aanbod van reizigerstreinen wat bij De Lutte de grens overgaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 00:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou liever een IC Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam Zuid - Amersfoort - Deventer - Hengelo - Bad Bentheim - Rheine - Osnabruck Altstadt - Bremen Hbf - Hamburg Hbf zien
Waar het de grens over gaat boeit niet zo, de eindbestemming wel. Een verbinding met Bremen en Hamburg (2e of 3e stad van D) is er nog niet. En ja die kant op is de Bentheim route de meest logische.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bij De Lutte gaan er per twee uur drie reizigerstreinen de grens over, naar mijn mening is er genoeg aanbod van reizigerstreinen wat bij De Lutte de grens overgaat.
Er is een verbinding met Bremen en Hamburg met overstap in Osnabrück en ik zie liever dat er tussen Münster en Hamburg ieder half uur een IC/ICE rijdt (1x per uur een ICE via Dortmund, 1x per uur een IC via Gelsenkirchen). Dan is er geen plaats meer voor directe treinen naar Nederland vanuit Hamburg.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar het de grens over gaat boeit niet zo, de eindbestemming wel. Een verbinding met Bremen en Hamburg (2e of 3e stad van D) is er nog niet. En ja die kant op is de Bentheim route de meest logische.
Geen idee ook hoeveel ruimte daar nog op het spoor is, maar over Venlo lees ik vaak geen/weinig capaciteit en bij Emmerich langdurige werkzaamheden
Als je het boogje direct linksaf neemt heb je geen perron op Osnabrück Hbf. Het is meer als alternatieve stop bedoeld, waarbij er een directe aansluiting met een stopper van de NWB is naar/van Hbf.quote:Op woensdag 5 februari 2025 07:06 schreef derLudolf het volgende:
Waarom Osnabrück Altstadt? Ik weet niet hoeveel mensen dat als bestemming hebben, als overstap op ander Fernverkehr heb je er niets aan.
Dat zal lastig worden gezien het beschikbare pad in Nederland vrees ik...quote:In Rheine wel graag een betere aansluiting op de RE15 dan de Pimpel sinds deze dienstregeling: een uur overstap als je vanuit het noorden komt.
De overstap als je met de RE15 bovenlangs, via Leer naar Bremen wilt is even beroerd als deze altijd was, 50 minuten.
Hoewel ik zie dat bij vertrek om 7:49 en om 13:34 vanuit Haren de overstap korter is. De trein van 7:49 lijkt een extra spitstrein en 13:34 is een later vertrek dan de standaard :16 op de andere uren
En ik zou liever de IC Den Haag - Eindhoven - Mönchengladbach terugzien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 00:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou liever een IC Rotterdam C - Schiphol - Amsterdam Zuid - Amersfoort - Deventer - Hengelo - Bad Bentheim - Rheine - Osnabruck Altstadt - Bremen Hbf - Hamburg Hbf zien
Oh, het pad in NL is ook de reden dat de aansluiting in Rheine nu ruk is?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef dennistd het volgende:
Dat zal lastig worden gezien het beschikbare pad in Nederland vrees ik...
Wie wil er naar Mönchengladbach?quote:Op woensdag 5 februari 2025 13:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En ik zou liever de IC Den Haag - Eindhoven - Mönchengladbach terugzien.
Dan ga jij toch lekker nietquote:
Ik wil een IC van Den Helder naar Emmerich ipv Den Helder-Nijmegen. Zonder overstap boodschappen doenquote:Op woensdag 5 februari 2025 13:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En ik zou liever de IC Den Haag - Eindhoven - Mönchengladbach terugzien.
Vertrekt vanaf Groesbeek tegenwoordigquote:Op donderdag 6 februari 2025 13:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou al blij zijn met een stoptrein van Nijmegen naar Kleve
Robuustheid van de dienstregelingquote:Op woensdag 5 februari 2025 13:47 schreef Socios het volgende:
Waarom al die moeite om een flauwe bocht bij Hoogeveen aan te leggen om vervolgens de tijdwinst teniet te doen met een langere stop te Zwolle?
Volgens mij wel. Afgelopen zomer de draisine nog in werking gezien.quote:Op donderdag 6 februari 2025 22:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan er nog wel gefietst worden over dat stuk spoor?
https://www.gezinopreis.nl/fietstrein-groesbeek-kranenburg-kleve/
zou ik graag eens willen doen, in de zomer.
Wat dacht je van die zeven keer per dag Amsterdam - Keulen verdichten naar 14 a 16 keer per dag..quote:Op maandag 3 februari 2025 09:34 schreef derLudolf het volgende:
Daarvan was ik niet op de hoogtequote:Op vrijdag 7 februari 2025 18:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat dacht je van die zeven keer per dag Amsterdam - Keulen verdichten naar 14 a 16 keer per dag..
Het was ook maar een idee van mij, weet niet of ze dat willenquote:Op vrijdag 7 februari 2025 19:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarvan was ik niet op de hoogte
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat van Groesbeek naar Kranenburg als een tierelier![]()
En daar ga je lunchen en giet je twee halve liters in je kop en op de terugweg blijkt dat de heenweg bergaf was
Nee. Smorgens met z'n allen heen, smiddags met z'n allen terug. Niks kruisen.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 12:36 schreef Treinhoer het volgende:
[..]Pils op de fietswagon, niets mis mee.
[ afbeelding ]
Is het allemaal maar 1 richting op? Of hebben ze ergens zijspoor om te kruisen?
Ja hoe danquote:Op zondag 9 februari 2025 17:04 schreef derLudolf het volgende:
Dat de trein Italië niet in mag, werd volgens mij ook pas bekend nadat de trein vertrokken was.
Mocht ook wel een keer met die armetierige zooi daarquote:Op zondag 9 februari 2025 16:43 schreef derLudolf het volgende:
Even rondje vandaag
RE15- Haren Rheine
RE7 Rheine-Hamm
RE6 Hamm-Duisburg
RE42 Duisburg-Münster
RE15 Münster Haren
Het nieuwe Hbf van Duisburg krijgt vorm, ik vind het best geslaagd.
[ afbeelding ]
Links nieuw, midden, nieuw en aanbouw plus oude delen waar de snijbrander in is gezet, rechts oud.
[ afbeelding ]
In VK of NRC ook dit weekend. Zo zonde.quote:Op zondag 9 februari 2025 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Oef, die European Sleeper naar Venetië wordt volledig met de grond gelijk gemaakt door Simply Railway.
Schijnbaar zijn veel treinen vooraf al geschrapt en de trein rijdt maar tot Innsbruck, omdat de trein Italië helemaal niet in mag. Doorgaande passagiers moeten 2x overstappen. Er is schijnbaar ook nooit een testbedrijf geweest, ze zijn direct begonnen met passagiers. Wat een zooitje.
Had het artikel nog niet gelezen maar wat een waardeloze lancering zo. En dan die baas die blijkbaar tot midden in de nacht aan de bar hing. Dan neem je het toch ook niet serieus of welquote:Op zondag 9 februari 2025 19:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
In VK of NRC ook dit weekend. Zo zonde.
https://www.volkskrant.nl(...)-reportage~v1325373/
Is dat waar we vorig jaar allemaal aandelen in konden kopen ja?quote:Op zondag 9 februari 2025 16:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Oef, die European Sleeper naar Venetië wordt volledig met de grond gelijk gemaakt door Simply Railway.
Schijnbaar zijn veel treinen vooraf al geschrapt en de trein rijdt maar tot Innsbruck, omdat de trein Italië helemaal niet in mag. Doorgaande passagiers moeten 2x overstappen. Er is schijnbaar ook nooit een testbedrijf geweest, ze zijn direct begonnen met passagiers. Wat een zooitje.
oh, paywall. Njaquote:Op zondag 9 februari 2025 19:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
In VK of NRC ook dit weekend. Zo zonde.
https://www.volkskrant.nl(...)-reportage~v1325373/
Het is met een k. Wanne-Eickel.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 04:08 schreef derLudolf het volgende:
Er komen nieuwe afleveringen van de Ludolfs dacht ik vorige week gelezen te hebben.
Als 2028 echt gehaald wordt is dat best netjes volgens mij en als ik zie wat het tempo waarmee ze nu bezig zijn is, moet dat ook haalbaar zijn. Er zijn zes perrons en ze zijn nu met de derde overkapping bezig en volgens mij zijn ze 2023 jaar begonnen?
Wanne Eichel Hbf werd ook grondig aangepakt zag ik.
https://archive.is/OXGSLquote:
Thanks. Een exactere kopie van het Holland-Norway-Lines fiasco is nauwelijks denkbaar. Droevig droevig droevig.quote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 17:04 schreef marcb1974 het volgende:
ICE raakt vrachtwagen bij Hamburg
https://www.bild.de/news/(...)5a9f6da9a8373ed6441a
quote:Bij een spoorwegovergang in de buurt
van Hamburg is een ICE-trein op een
vrachtwagen gebotst.Daarbij is een dode
gevallen.Het zou een treinpassagier
zijn.Elf mensen raakten gewond.De
zwaarbeladen vrachtwagen vervoerde
spoorrails.Vermoedelijk was de truck
op de overweg vast komen te zitten.
Alkmaar-Hoorn heeft altijd al 's avonds slechts 1x per uur gereden, dus er is geen uitdunning geweest als gevolg van personeelsproblemen en ik kan mij iets voorstellen dat Alkmaar-Hoorn niet echt een drukke verbinding is. Beide steden zijn vooral op Amsterdam gericht en de enige plaats die er tussen ligt is Obdam.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 19:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
In het weekend elk kwartier een stoptrein tussen Uitgeest en Amsterdam, vanaf volgend jaar.
https://www.treinenweb.nl(...)en-laten-rijden.html
De verbinding tussen Alkmaar en Hoorn blijft bedroevend, dat is na 19:30 uur 1 keer per uur.
Ben benieuwd wat Deutsche Bahn naar Oberstdorf en Sylt gaat inzetten als de rivisietermijnen van de klassieke Intercities zijn verlopen, want daar rijden nu ook klassieke DB Intercities en een deel van het traject is niet geëlektrificeerd. Naar Berchtensgaden kan Deutsche Bahn nog een ICE inzettenquote:Op woensdag 12 februari 2025 10:24 schreef derLudolf het volgende:
Dat er mogelijk ICE3Neo tussen Amsterdam en Berlijn gaat rijden zou te maken hebben met de revisietermijn van de IC rijtuigen las ik deze week ergens. Die termijn verloopt wrs ergens volgend jaar.
Volgens mij zijn de rijtuigen van/naar Amsterdam een aparte pool ivm de 1500V= voor de verwarming, rijtuigen voor binnenlandse dienst gebruiken 1000V~ 16,7Hzquote:Op woensdag 12 februari 2025 20:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Deutsche Bahn naar Oberstdorf en Sylt gaat inzetten als de rivisietermijnen van de klassieke Intercities zijn verlopen, want daar rijden nu ook klassieke DB Intercities en een deel van het traject is niet geëlektrificeerd. Naar Berchtensgaden kan Deutsche Bahn nog een ICE inzetten
Zijn ze vergeten wat documenten te faxen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Noord-Zuid-verbinding S-Bahn lijn 21 in Berlijn vertraagd: https://archive.is/AxaCB
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |