Ja daar zijn ze altijd erg goed in. Onwil verpakken achter astronomische bedragen. Een plee in een SLT zou ook 7 ton kosten.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:37 schreef MTL het volgende:
Reken maar op een eurootje op 20-30000, als ik het goed heb begrepen.
Die zijn dan ook een stuk goedkoper dan de goudgerande bordjesquote:Op zondag 26 januari 2025 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ondertussen zijn er in de tunnel in Deventer wel gigantische flatscreens komen te hangen. Geld is er kennelijk zat.
Dat moet haast wel dan jaquote:Op zondag 26 januari 2025 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zijn dan ook een stuk goedkoper dan de goudgerande bordjes
Het is ook onwil van de eigenaar (ProRail) om eigenaarschap te pakken en meldingen, hoe simpel of klein ook, om te zetten in actie. Geld om rapporten te schrijven met creatieve redenen om er geen geld aan te hoeven/mogen besteden is er genoeg. En ja.. soms staat een bord in de spoorbak en zijn er belemmeringen om het te fixen. Meestal niet.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:37 schreef MTL het volgende:
Reken maar op een eurootje op 20-30000, als ik het goed heb begrepen.
Hier schrik ik van. Deze ICE-treinstellen zijn de beste en mooiste hogesnelheidstreinen ter wereld. Mooie reizen mee gemaakt door Nederland, België, Duitsland én Frankrijk (320 km/u tussen Paris Est en Saarbrücken Hbf).quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:38 schreef derLudolf het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Niet ICE2 maar ICE3M wordt als eerste uitgerangeerd, al binnen enkele maanden vanaf nu.
Volgens mij is het probleem ook dat meerspanningshogesnelheidstreinstellen eind jaren '90 nog echt in de kinderschoenen stond en dat de ICE3M behoorlijk wat experimentele techniek aan boord had. Dat helpt natuurlijk ook niet mee. Nu zijn meerspanningshogesnelheidstreinstellen meer gemeengoed geworden.quote:Op maandag 27 januari 2025 19:04 schreef James1988 het volgende:
De ICE 3M is een zorgenkindje en is dat altijd al geweest. Betrouwbaarheid van die stellen was 15 jaar geleden al niet al te best en dat is mettertijd alleen maar erger geworden.
Daarbij zijn er in de loop der jaren ook nog eens twee stellen verongelukt waardoor de beschikbaarheid nog verder onder druk kwam te staan.
God jaquote:Op maandag 27 januari 2025 21:01 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga ze ook wel missen, ze hebben me behoorlijk vaak naar zuid-Duitsland en Zwitserland gebracht. En natuurlijk zelfs nog mijn foto als bestickering gehad:
[ afbeelding ]
ICE Internationalquote:Op maandag 27 januari 2025 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God jaHoe lang is dat niet al geleden? Ter gelegenheid van 10 jaar ICE of zo?
In november 2010 blijkbaar. En twee maanden later exact die trein die bij Zevenaar kapot werd gereden, beetje jammerquote:Op maandag 27 januari 2025 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
God jaHoe lang is dat niet al geleden? Ter gelegenheid van 10 jaar ICE of zo?
edit ja dat staat er 3 centimeter naast Snuggles![]()
oh die schampte een goederentrein voorbij de vrijbalk of zo toch?quote:Op maandag 27 januari 2025 21:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In november 2010 blijkbaar. En twee maanden later exact die trein die bij Zevenaar kapot werd gereden, beetje jammer
Ja. Goederentrein stond volgens de systemen net voorbij de vrijbalk, de praktijk wees anders uitquote:Op maandag 27 januari 2025 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh die schampte een goederentrein voorbij de vrijbalk of zo toch?
Duitse meerspanningshogesnelheidstreinstellen*quote:Op maandag 27 januari 2025 20:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem ook dat meerspanningshogesnelheidstreinstellen eind jaren '90 nog echt in de kinderschoenen stond en dat de ICE3M behoorlijk wat experimentele techniek aan boord had. Dat helpt natuurlijk ook niet mee. Nu zijn meerspanningshogesnelheidstreinstellen meer gemeengoed geworden.
quote:Op maandag 27 januari 2025 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh die schampte een goederentrein voorbij de vrijbalk of zo toch?
Ik wou zeggen, Celle was geen ICE 3M toch
Had dat niet te maken met kabeldiefstal?quote:Op maandag 27 januari 2025 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja. Goederentrein stond volgens de systemen net voorbij de vrijbalk, de praktijk wees anders uit
Volgens mij welquote:Op dinsdag 28 januari 2025 17:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Had dat niet te maken met kabeldiefstal?
Lijkt het wel op ja. Probleem is dat de ICE 3M er uit gaat en er nog de nodige ICE 3 Neo's in moeten stromen om dat op te vangenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:07 schreef James1988 het volgende:
Dus in de zomer mag iedereen nog afzien met airco's die het af laten weten en rijtuigen die compleet uitvallen i.v.m. defecten?
Ik denk dat de BR105 nog wel even op zich laat wachten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat gaan de NS Vectrons doen dan tot die tijd? Of gaan die terug naar de leasemaatschappij en gaat ICE L past naar Amsterdam zodra BR105 is geleverd en goedgekeurd?
Beidequote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:31 schreef derLudolf het volgende:
Productie van de ICE L stammen of van BR105?
Die locs ergens parkeren klinkt mij als de meest waarschijnlijke optie. Als je ze terugstuurt naar de leasemaatschappij gaan ze meteen naar een volgende klant, en zie dan maar weer eens vervangende locs geregeld te krijgen wanneer de ICE L in dienst komt.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat gaan de NS Vectrons doen dan tot die tijd? Of gaan die terug naar de leasemaatschappij en gaat ICE L past naar Amsterdam zodra BR105 is geleverd en goedgekeurd?
Heb je een bron voor deze bewering, kan het namelijk nergens verifiëren?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt erop dat de ICE 3 Neo ingezet gaat worden op de IC Berlijn tot de Talgo's in gaan stromen. Er wordt een startdatum van 1 december genoemd voor de ICE 3 Neo
Op de baan houden dus en vooral niet slopen… Ze komen meteen al van pas.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Probleem is dat de ICE 3M er uit gaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |