quote:Sinds 22 juli 2024 is de zomer editie van De Slimste Mens weer op de buis.
Deze kandidaten zie je dit seizoen in De slimste mens:
Alle deelnemers van dit seizoen:
Afke Boven (NOS Journaal)
Anne-Maartje Lemereis (Componist des Vaderlands)
Appie Mussa (TikTokker)
Fay Lovsky (zanger)
Frida Boeke (podcast Hoeke en Boeke, schreef een boek over 'de zin en onzin van ons werkende leven')
Gullie (feestzanger en microbioloog)
Habtamu de Hoop (jongste kamerlid, PvdA)
Hannah Prins (klimaatactivist Extinction Rebellion)
Hendrik Jan Bökkers (zanger van de Sallandse rockband Bökkers)
Herman van der Zandt (presentator)
Imanuelle Grives (acteur)
Jet Berkhout (NPO Klassiek)
Jimmy Dijk (fractievoorzitter SP)
Julia Koopman (online persoonlijkheid)
Khalid Alterch (rapper ICE/acteur Mocro Maffia)
Lotfi El Hamidi (opinieredactie NRC)
Lucretia van der Vloot (zanger, acteur)
Maartje van de Wetering (acteur)
Max Terpstra (verslaggever Max Bijt Hond bij Sophie & Jeroen)
Nicolaas Veul (VPRO-programmamaker)
Nikki Dekker (schrijver, Volkskrant literair talent 2023)
Noni Kooiman (bekend van tv-programma over Surinaamse keuken)
Pepijn Crone (RTL Nieuws)
Roelof Hemmen (ex-RTL Nieuws)
Sabri Saad El Hamus (acteur)
Sacha Bronwasser (schrijver van bestseller Luister)
Soraya Verhoeve (profvoetballer)
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Hij kan het jasje lenen van diegene die achter Philip zit in het publiek.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
Je zou het denken, met die pet. Maar jagers dragen tegenwoordig een verkeershesje om te voorkomen dat ze elkaar doodschieten. En Art loopt natuurlijk met die kleuren wel risico voor een ree te worden aangezien.
quote:Op donderdag 26 december 2024 20:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij kan het jasje lenen van diegene die achter Philip zit in het publiek.
Ik was in twijfel of het Franciscus of Johannes was.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hij komt er niet op… Franciscus
Dan noem je ze allebei toch?quote:Op donderdag 26 december 2024 21:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik was in twijfel of het Franciscus of Johannes was.
Snap ik, zou ik ook doen als ik mee zou doen.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dan noem je ze allebei toch?
De wandelende wijsgeer uit Wageningen, de allesverslindende logicalawine, de fameuze fabuleuze Philip-filoloog, de langdradige uitgeperste dreadlock van uit het hoofd geleerde wist-je-datjes, de grommende grootgrutter van geleerdheid, de kuchende cognitie zelve, Neerlandse grootste notie-nazi, de sjah van Sjoechem, de erudiete prefrontale cortexmagnaat of de geriatrische grootmoefti van het kenniskalifaat.quote:
En dan mis je in elk geval nog de knapperige koning van de kaasbolletjesquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De wandelende wijsgeer uit Wageningen, de allesverslindende logicalawine, de fameuze fabuleuze Philip-filoloog, de langdradige uitgeperste dreadlock van uit het hoofd geleerde wist-je-datjes, de grommende grootgrutter van geleerdheid, de kuchende cognitie zelve, Neerlandse grootste notie-nazi, de sjah van Sjoechem, de erudiete prefrontale cortexmagnaat of de geriatrische grootmoefti van het kenniskalifaat.
Ik dacht dat na “of” de laatste kwam.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:53 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan mis je in elk geval nog de knapperige koning van de kaasbolletjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gezicht vol rode stippen ook.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:53 schreef NoCigar het volgende:
Dat zingen was nogal pijnlijke en aanstellerig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 91% gewijzigd door la_perle_rouge op 27-12-2024 21:21:37 ]
En toch wint zequote:Op vrijdag 27 december 2024 21:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Astrid is totaal niet tactisch.
Mazzel. En gezien Arts formidabele plantenkennis was de kans wel klein dat hij in 3 seconden nog iets zinnigs over kamille zou kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En toch wint ze
Art die vastzat op "Hilversum 3" doet zichzelf de das om
Of van Snollebolleke.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:31 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het jammer dat niet alle winnaars meedoen, dan ga je je toch afvragen of de uiteindelijke winnaar ook van bijv Arjen Lubach zou hebben gewonnen.
Mja, Klaas kan zomaar als nummer 1 of 2 de finaleweek ingaan, dan zijn er een heleboel deelnemers waar hij zelf niet tegen speeltquote:Op vrijdag 27 december 2024 21:31 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het jammer dat niet alle winnaars meedoen, dan ga je je toch afvragen of de uiteindelijke winnaar ook van bijv Arjen Lubach zou hebben gewonnen.
Ja.quote:Op maandag 30 december 2024 20:07 schreef NailQueen het volgende:
Is het erg dat ik Martin Rombouts totaal niet kan herinneren?
Halloquote:
Ja, dat is een wijnton.quote:Op maandag 30 december 2024 20:45 schreef Martinello het volgende:
Vincent lust dus wel een glaasje. Vandaar die rare pens.
Ik heb een zak echte droge erwten ooit opgeofferd ...quote:Op maandag 30 december 2024 20:57 schreef Aoibhin het volgende:
Voorbakbollen. Hoe noem je die dingen ook alweer...
Ik ook vaak genoegquote:Op maandag 30 december 2024 21:00 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik heb een zak echte droge erwten ooit opgeofferd ...
En zo pik je juist veel punten meequote:Op maandag 30 december 2024 21:08 schreef ZaZoe het volgende:
Klaas is telkens weer zo goed in deze ronde
Een andere ex slimme winnaarquote:Op maandag 30 december 2024 21:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Wie kwam er morgen voor Astrid in de plaats?
Maar wiequote:
Ik kende wel arko. Alle ramen kunnen openquote:Op maandag 30 december 2024 20:54 schreef Aoibhin het volgende:
Erko. Elk raam kan openDie kende ik nog niet
Die was zo simpel. Gewoon plaatjes tellen en kamp erachter.quote:
Toch vind ik Klaas wel een sympathieke deelnemer en dat terwijl ik kots op de VVDquote:Op maandag 30 december 2024 22:28 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Die was zo simpel. Gewoon plaatjes tellen en kamp erachter.
Ha ha en Maarten was weer geweldig met zijn preek over Henk Kamp![]()
En dan die kop van Klaas!
Ah grappigquote:Op maandag 30 december 2024 22:28 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik kende wel arko. Alle ramen kunnen open
Daar lijkt het wel op. Ik mij al vaker opgevallenquote:Op woensdag 1 januari 2025 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Andrew Tate, die was gisteren ook al bij Twee voor twaalf. Gisteren was er ook al een vraag bij Twee voor twaalf over een ontwerp die gisteravond in Mes op tafel zat. Zal er een persoon zijn die de vragen voor alle quizzen maakt bij npo?
Er was ooit iemand op dit forum die vragen maakte voor 2voor12.. (maar geen idee of die er nog steeds is)quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Andrew Tate, die was gisteren ook al bij Twee voor twaalf. Gisteren was er ook al een vraag bij Twee voor twaalf over een ontwerp die gisteravond in Mes op tafel zat. Zal er een persoon zijn die de vragen voor alle quizzen maakt bij npo?
Niet vreemd, ze behandelen in die laatste ronde vaak zaken uit het nieuws sinds de vorige serie en bij 2 voor 12 behandelden ze nieuws uit het afgelopen jaarquote:Op woensdag 1 januari 2025 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Klopt, maar ook bij niet-nieuwsgerelateerde vragen zie je vaak de laatste vragen uit de koker van de vragenfabriek ongeveer tegelijk in verschillende quizzen terugkomen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Niet vreemd, ze behandelen in die laatste ronde vaak zaken uit het nieuws sinds de vorige serie en bij 2 voor 12 behandelden ze nieuws uit het afgelopen jaar
Hij was best heel goed kan ik me herinnerenquote:Op donderdag 2 januari 2025 20:42 schreef svann het volgende:
Roelof de Vries, die herinner ik me niet als winnaar (2018), had andere bezigheden blijkbaar.
Ik ook niet,hij is journalist lees ikquote:Op donderdag 2 januari 2025 20:42 schreef svann het volgende:
Roelof de Vries, die herinner ik me niet als winnaar (2018), had andere bezigheden blijkbaar.
Die is er nog, maar of die dat gezien de geringe baanzekerheid bij omroepen nog steeds doet?quote:Op woensdag 1 januari 2025 23:39 schreef Marcoss het volgende:
Er was ooit iemand op dit forum die vragen maakte voor 2voor12.. (maar geen idee of die er nog steeds is)
Het was niet alleen deze vraag hoor, veel vaker heb ik dat al gezien.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Niet vreemd, ze behandelen in die laatste ronde vaak zaken uit het nieuws sinds de vorige serie en bij 2 voor 12 behandelden ze nieuws uit het afgelopen jaar
Hij maakt ook de podcast Radio Romano (voorheen De Krokante Leesmap) met Marcel van Roosmalen en Noortje Veldhuizen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 20:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik ook niet,hij is journalist lees ik
Oh, thanksquote:Op donderdag 2 januari 2025 20:48 schreef Martinello het volgende:
[..]
Hij maakt ook de podcast Radio Romano (voorheen De Krokante Leesmap) met Marcel van Roosmalen en Noortje Veldhuizen.
Komt uit de familie van stekelratten maar de nutria is niet van het geslacht ratusquote:
Ja ik ook en van Wie is de Molquote:Op donderdag 2 januari 2025 21:02 schreef Kanaroe het volgende:
Die Fokker deed ook nog ooit mee aan de slimste, daar ken ik haar van
Niet als mol gezien?quote:Op donderdag 2 januari 2025 21:02 schreef Kanaroe het volgende:
Die Fokker deed ook nog ooit mee aan de slimste, daar ken ik haar van
Roelof leek er een beetje naar te hinten met 'daar ging het niet goed', maar ik snap wel dat zoiets te vaag is om goed te rekenenquote:Op donderdag 2 januari 2025 21:09 schreef svann het volgende:
Dat ze niet op dat laatste punt kwamen: dat zgn grensoverschrijdende.
Toch één van de besten ooit, had ook 3 jaar lang de hoogste score ooit en staat nog steeds 2x in de top 10 hoogste scoresquote:Op donderdag 2 januari 2025 20:42 schreef svann het volgende:
Er gebeurde dan ook meer in 2024 dan alleen Andrew Tatequote:Op donderdag 2 januari 2025 20:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het was niet alleen deze vraag hoor, veel vaker heb ik dat al gezien.
Het gebeurt ook regelmatig met vragen die niks te maken hebben met de actualiteitquote:Op donderdag 2 januari 2025 21:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Er gebeurde dan ook meer in 2024 dan alleen Andrew Tate
Slim, ik heb er ook nog een paar.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:39 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zit klaar met wentelteefjes gemaakt van plakjes oude oliebol
Ik kan het aanradenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Slim, ik heb er ook nog een paar.
Ja precies die combi!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Met melk, eieren, kaneel net als bij echte wentelteefjes?
Mijn buurman heeft serieus een keer aan mij gevraagd wat voor vogel dat was die "koekoek" riep.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:45 schreef derLudolf het volgende:
Niet zeker zijn dat dat een koekkoek is
Nee, want ik zag em nietquote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:55 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Zaten jullie ook razend te roepen tegen de tv?
Jaquote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:55 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Zaten jullie ook razend te roepen tegen de tv?
Ik snap het welquote:Op vrijdag 3 januari 2025 21:02 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
"niet Tom Waes maar die andere"
Als ze maandag maar wat minder schreeuwt.quote:
Dat is zeker jammer inderdaad. Anniek had ook wel geluk met de vragen die ze kreeg, had ik het ideequote:Op vrijdag 3 januari 2025 21:14 schreef svann het volgende:
[..]
Als ze maandag maar wat minder schreeuwt.
Toch jammer van Max, die niet zo zijn dag leek te hebben.
Roelof is ook wel aardig op weg.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:58 schreef Epistaxiophobia het volgende:
ben benieuwd hoe de finale week er uiteindelijk uit gaat zien qua scores die zijn behaald enz. Denk dat er weinig in de buurt gaan komen van Klaas en zijn 7 afleveringen, maar goed Frank moet nog komen
Die was echt leuk jaquote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:50 schreef Firuze60 het volgende:
Gun die vetklep het wel. Hij heeft een tijdje een podcast gehad met Roosmalen en Noortje Veldhuizen 'De krokante leesmap". Uitermate grappig.
Welke allemaal?quote:Op maandag 6 januari 2025 14:15 schreef NailQueen het volgende:
Deze week komen er leuke en slimme kandidaten. En Emma Wortelboer.
Jaike Belfor (leuk en enthousiast), Herman vd zand, Tom Kleijn (allebei slim) en Stefano/Donny Ronny/Gover Meit (moet je van houden. Ik mag hem wel)quote:
Ja, ik mag hem ook wel. Enorm aparte vent. Afgezien van zijn vreselijke gedrag aan het einde van de Verraders is het wel leuke man.quote:Op maandag 6 januari 2025 15:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jaike Belfor (leuk en enthousiast), Herman vd zand, Tom Kleijn (allebei slim) en Stefano/Donny Ronny/Gover Meit (moet je van houden. Ik mag hem wel)
Ja, dat was echt een beetje pech. Heel jammer eigenlijkquote:Op maandag 6 januari 2025 15:40 schreef hhh38 het volgende:
De grootste verrassing tot nu toe vind ik de vroege exit van Jacob Derwig, die was echt goed toen ie won.
Ze had wel mazzel dat het enige nummer van GnR dat ze niet noemde het goede antwoord was.. want als ze het goed had gehad had Max mogen beginnen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 13:52 schreef hhh38 het volgende:
Anniek
Leuk dat ze weer terugkomt na het weekend. Maar ze gaat niet winnen.
Soms een beetje te enthousiast.quote:Op maandag 6 januari 2025 15:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Jaike Belfor (leuk en enthousiast)
Ik vind Emma wél leuk.quote:Op maandag 6 januari 2025 14:15 schreef NailQueen het volgende:
Deze week komen er leuke en slimme kandidaten. En Emma Wortelboer.
Het wordt in elk geval niet saaiquote:Op maandag 6 januari 2025 18:25 schreef Arcee het volgende:
Ik voelde nu al onbegrensde plaatsvervangende schaamte voor Stefano Keizers vanavond.
Emma kan ik het ene moment goed hebben en het andere moment vind ik haar irritant. Ik moet ervoor in de stemming zijnquote:Op maandag 6 januari 2025 20:28 schreef Marcoss het volgende:
Emma Wortelboer wist ook onverwacht veel destijds, had met iets meer geluk dat seizoen kunnen winnen
Maar de irritatiefactor is ook altijd wel aanwezig ja
Dat is ook wel het mooie aan dit seizoen ja, deelnemers die ongelofelijk goed zijn, maar er al na 1 of 2 afleveringen uit liggenquote:Op maandag 6 januari 2025 15:40 schreef hhh38 het volgende:
De grootste verrassing tot nu toe vind ik de vroege exit van Jacob Derwig, die was echt goed toen ie won.
Walgelijke clown. Enige mensen die dit pruimen zijn westerlingen. Net als een Andre van Duin.quote:
Man man manquote:Op maandag 6 januari 2025 20:39 schreef Martinello het volgende:
[..]
De vermoeiende act van Gover Meit.
Als ik deze tussenstand zie zou Klaas zomaar de enige kandidaat uit de eerste 2 weken kunnen zijn die de finaleweek haalt.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is ook wel het mooie aan dit seizoen ja, deelnemers die ongelofelijk goed zijn, maar er al na 1 of 2 afleveringen uit liggen
Tot hij weer een nieuwe act wil opvoeren.quote:
Ik had ergens een belletje verwacht met de mededeling dat hij het rotzooi vindtquote:
Op welke plek zou dit staan in je Top 4851?quote:Op maandag 6 januari 2025 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is dus die muziek waar Maarten het net over had
Volgens Maarten is blijkbaar elk muziek behalve The Beatles zo'n soort muziekquote:Op maandag 6 januari 2025 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is dus die muziek waar Maarten het net over had
Eruit geknipt misschien?quote:Op maandag 6 januari 2025 20:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik had ergens een belletje verwacht met de mededeling dat hij het rotzooi vindt
Zou kunnen. Ben wel benieuwd hoeveel er uit zo'n programma wordt geknipt.quote:
Ja, dit is vergelijkbaar met blah blah blah. Helemaal kut dus.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Op welke plek zou dit staan in je Top 4851?
Zou hem niet snel uitnodigen tijdens Tubular Bells in het top2000 topic.quote:Op maandag 6 januari 2025 20:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maarten heeft weer een zure dag.
Bijzonder ja.quote:Op maandag 6 januari 2025 21:07 schreef hhh38 het volgende:
Geen minister-president zeggen
Ik herkende hem niet
Met die zanger van Rammsteinquote:Op maandag 6 januari 2025 21:14 schreef hhh38 het volgende:
Dat bierflesjesincident was ik helemaal vergeten
Die heb ik nog een keer gezien, met Evenblij, in het cafe 'Ruk en Pluk' in Amsterdam. (Echt waar).quote:
Whateverquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |