quote:Sinds 22 juli 2024 is de zomer editie van De Slimste Mens weer op de buis.
Deze kandidaten zie je dit seizoen in De slimste mens:
Alle deelnemers van dit seizoen:
Afke Boven (NOS Journaal)
Anne-Maartje Lemereis (Componist des Vaderlands)
Appie Mussa (TikTokker)
Fay Lovsky (zanger)
Frida Boeke (podcast Hoeke en Boeke, schreef een boek over 'de zin en onzin van ons werkende leven')
Gullie (feestzanger en microbioloog)
Habtamu de Hoop (jongste kamerlid, PvdA)
Hannah Prins (klimaatactivist Extinction Rebellion)
Hendrik Jan Bökkers (zanger van de Sallandse rockband Bökkers)
Herman van der Zandt (presentator)
Imanuelle Grives (acteur)
Jet Berkhout (NPO Klassiek)
Jimmy Dijk (fractievoorzitter SP)
Julia Koopman (online persoonlijkheid)
Khalid Alterch (rapper ICE/acteur Mocro Maffia)
Lotfi El Hamidi (opinieredactie NRC)
Lucretia van der Vloot (zanger, acteur)
Maartje van de Wetering (acteur)
Max Terpstra (verslaggever Max Bijt Hond bij Sophie & Jeroen)
Nicolaas Veul (VPRO-programmamaker)
Nikki Dekker (schrijver, Volkskrant literair talent 2023)
Noni Kooiman (bekend van tv-programma over Surinaamse keuken)
Pepijn Crone (RTL Nieuws)
Roelof Hemmen (ex-RTL Nieuws)
Sabri Saad El Hamus (acteur)
Sacha Bronwasser (schrijver van bestseller Luister)
Soraya Verhoeve (profvoetballer)
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Hij kan het jasje lenen van diegene die achter Philip zit in het publiek.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
Je zou het denken, met die pet. Maar jagers dragen tegenwoordig een verkeershesje om te voorkomen dat ze elkaar doodschieten. En Art loopt natuurlijk met die kleuren wel risico voor een ree te worden aangezien.
quote:Op donderdag 26 december 2024 20:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij kan het jasje lenen van diegene die achter Philip zit in het publiek.
Ik was in twijfel of het Franciscus of Johannes was.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hij komt er niet op… Franciscus
Dan noem je ze allebei toch?quote:Op donderdag 26 december 2024 21:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik was in twijfel of het Franciscus of Johannes was.
Snap ik, zou ik ook doen als ik mee zou doen.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dan noem je ze allebei toch?
De wandelende wijsgeer uit Wageningen, de allesverslindende logicalawine, de fameuze fabuleuze Philip-filoloog, de langdradige uitgeperste dreadlock van uit het hoofd geleerde wist-je-datjes, de grommende grootgrutter van geleerdheid, de kuchende cognitie zelve, Neerlandse grootste notie-nazi, de sjah van Sjoechem, de erudiete prefrontale cortexmagnaat of de geriatrische grootmoefti van het kenniskalifaat.quote:
En dan mis je in elk geval nog de knapperige koning van de kaasbolletjesquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De wandelende wijsgeer uit Wageningen, de allesverslindende logicalawine, de fameuze fabuleuze Philip-filoloog, de langdradige uitgeperste dreadlock van uit het hoofd geleerde wist-je-datjes, de grommende grootgrutter van geleerdheid, de kuchende cognitie zelve, Neerlandse grootste notie-nazi, de sjah van Sjoechem, de erudiete prefrontale cortexmagnaat of de geriatrische grootmoefti van het kenniskalifaat.
Ik dacht dat na “of” de laatste kwam.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:53 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan mis je in elk geval nog de knapperige koning van de kaasbolletjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gezicht vol rode stippen ook.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:53 schreef NoCigar het volgende:
Dat zingen was nogal pijnlijke en aanstellerig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 91% gewijzigd door la_perle_rouge op 27-12-2024 21:21:37 ]
En toch wint zequote:Op vrijdag 27 december 2024 21:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Astrid is totaal niet tactisch.
Mazzel. En gezien Arts formidabele plantenkennis was de kans wel klein dat hij in 3 seconden nog iets zinnigs over kamille zou kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
En toch wint ze
Art die vastzat op "Hilversum 3" doet zichzelf de das om
Of van Snollebolleke.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:31 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het jammer dat niet alle winnaars meedoen, dan ga je je toch afvragen of de uiteindelijke winnaar ook van bijv Arjen Lubach zou hebben gewonnen.
Mja, Klaas kan zomaar als nummer 1 of 2 de finaleweek ingaan, dan zijn er een heleboel deelnemers waar hij zelf niet tegen speeltquote:Op vrijdag 27 december 2024 21:31 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind het jammer dat niet alle winnaars meedoen, dan ga je je toch afvragen of de uiteindelijke winnaar ook van bijv Arjen Lubach zou hebben gewonnen.
Ja.quote:Op maandag 30 december 2024 20:07 schreef NailQueen het volgende:
Is het erg dat ik Martin Rombouts totaal niet kan herinneren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |