abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216013904
Hejje m'n cameraatje al binnen? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_216013945
Wij hebben net 95% van onze Ottolenghigerechten gemaakt. Straks nog 2 dingen opwarmen en wat opmaak. Eerst even bijkomen en een dutje doen.

5e kerstdag belooft ook weer heel smakelijk te zijn :9
Spoilers!
  Moderator donderdag 26 december 2024 @ 18:17:28 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216014084
quote:
10s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Hejje m'n cameraatje al binnen? :+
Zeker - neem hem mee richting Praag mocht ik voor die tijd nog niet in de buurt van Deventer zijn geweest ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216014152
Zal zowat maar eens gaan beginnen met het boekje voor Praag trouwens O+
  Moderator donderdag 26 december 2024 @ 18:37:51 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216014310
Over het reisje naar Praag gesproken is daar in CUL opzich ook nog wel wat aardigs over te melden. Op de terugweg lijken we in een trein met oudere rijtuigen te zitten, waaronder een WRmz815 - een restauratierijtuig waar nog schnitzels worden geklopt en wordt gebakken en gekookt ipv opgewarmd. Eigenlijk zouden deze rijtuigen op de verbindingen Praag-Berlijn(-Hamburg) vervangen door nieuwer spul met magnetrons ;(
https://www.tagesspiegel.(...)en-prag-4030681.html

Ander CUL gerelateerd spoornieuws, de tap installaties aan boord van ICE's gaan verdwijnen, omdat tapbier nog maar 20% oid van het verkochte bier uitmaakt.

Verder gaat DB experimenteren met BordBistros zonder cash. Ik mag hopen dat ze dan de pinautomaten ook aanpassen want contante betaling aan boord gaan treinen is hele malen sneller dan haperende automaten en soms niet bestaand 4G (of zelfs 2G/3G) ontvangst :+
  donderdag 26 december 2024 @ 18:38:44 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216014322
quote:
14s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal zowat maar eens gaan beginnen met het boekje voor Praag trouwens O+
I hope you are never gonna tear those apart?

*Insert reference*

Prachtige stad dat trouwens, maar ben jij daar zelf niet al vaker geweest?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 26 december 2024 @ 18:40:53 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216014345
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:37 schreef derLudolf het volgende:
Over het reisje naar Praag gesproken is daar in CUL opzich ook nog wel wat aardigs over te melden. Op de terugweg lijken we in een trein met oudere rijtuigen te zitten, waaronder een WRmz815 - een restauratierijtuig waar nog schnitzels worden geklopt en wordt gebakken en gekookt ipv opgewarmd. Eigenlijk zouden deze rijtuigen op de verbindingen Praag-Berlijn(-Hamburg) vervangen door nieuwer spul met magnetrons ;(
https://www.tagesspiegel.(...)en-prag-4030681.html

Ander CUL gerelateerd spoornieuws, de tap installaties aan boord van ICE's gaan verdwijnen, omdat tapbier nog maar 20% oid van het verkochte bier uitmaakt.

Verder gaat DB experimenteren met BordBistros zonder cash. Ik mag hopen dat ze dan de pinautomaten ook aanpassen want contante betaling aan boord gaan treinen is hele malen sneller dan haperende automaten en soms niet bestaand 4G (of zelfs 2G/3G) ontvangst :+
Geroosterde varkensknie met mierikswortel eten bij La Republica, aanrader _O_
pi_216014402
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:38 schreef Molo het volgende:
I hope you are never gonna tear those apart?

*Insert reference*

Prachtige stad dat trouwens, maar ben jij daar zelf niet al vaker geweest?
Ik kijk geen films dus references kan ik niks mee.

Ja vorig jaar nog. Is dat erg? :D
pi_216014457
SPOILER: Alleen non vegan geschikt
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 26 december 2024 @ 19:38:42 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216015087
quote:
3s.gif Op donderdag 26 december 2024 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik kijk geen films dus references kan ik niks mee.

Ja vorig jaar nog. Is dat erg? :D
Bekijk deze YouTube-video

Geen film, wel lekker O+ :9

En zéker niet erg, Praag is tofheid
pi_216015154
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
Vuurwerkbom ?
Nee mistmist :D maar wel eng dicht op sommige stukken
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_216015447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee mistmist :D maar wel eng dicht op sommige stukken
In NL ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216015786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
In NL ?
:Y in zuijen in elk geval wel zag ik net toen het bezoek naar huis ging.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_216015834
UK!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_216017571
American Fiction net gezien. Goede film _O_ Al was niet iedereen hier het daarmee eens. Wat vindt filmkenner @Sarabi van deze film?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 26-12-2024 23:15:28 ]
Spoilers!
pi_216017778
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
American Ficion net gezien. Goede film _O_ Al was niet iedereen hier het daarmee eens. Wat vindt filmkenner @:sarabi van deze film?
Een van de betere films van vorig jaar :Y
Heerlijke donkere humor ook op momenten.
pi_216017927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 23:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Een van de betere films van vorig jaar :Y
Heerlijke donkere humor ook op momenten.
Dat vond ik dus ook. Al vraag ik me wel af of ik dat nou juist als wit persoon zeg. Wat dan weer het mooie van de film is :)
Spoilers!
pi_216019009
Zo, kerstdiner met de schoonfamilie was ouderwets gezellig.

Morgen nog kerstlunch met logeervriend + diens dochter (en misschien het vriendje daarvan) en dan zijn we weer op onszelf aangewezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216019144
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
UK!
Hier ook mist langs de Lek.
Gelukkig kennen wij de slingers van de dijk en was er geen verkeer verder.

Wčl gek: op de heenweg om 17 uur stond een auto verlaten langs de dijk, geparkeerd met Poolse(?) nummerplaat, in de buurt van de sluis. En die stond er om 22 uur nog toen wij terug kwamen. Van de week stond die er ook (al?)
Nou ja, het viel op.

Kaasfondue was geslaagd en tiramisu werd ook gewaardeerd. Terwijl men elders gister een klassieke met espresso en koffielikeur had geproefd.
De inhoud van de hele pot lemoncurd door de mascarpone smaakte plus 4 borrelglazen limoncello.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 december 2024 @ 06:16:32 #121
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216020357
Gelet op de weersvoorspelling volgende week maar aan de wandel vandaag :+. Maarten van Rossum #4 vanuit Bommeltown naar Tiel-Passewaaij
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_216020370
Zo. Dat waren twee dagen uitslapen-eten-naar bed-uitslapen-eten-naar bed. Was gezellig, was druk (en afgelopen nacht mistig). Nu aant werk.

En vandaag verder geen afspraken. Behalve met een royale kliek kerstdiner.
We vonden het ‘uit de doos’ diner deze keer wat karig qua vlees en vis voor zes personen (evengoed prima gegeten van de vier gangen)… tot iemand net voor vertrek nog een bak vlees en een bak vis voor vier personen in de groentelade ontdekte _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_216020660
_O- dus je kunt nog een volledige herhaling doen?

Dadelijk maar weer eens sportscholen hier. Kerst was prima.
  vrijdag 27 december 2024 @ 08:30:16 #124
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_216020750
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 06:16 schreef borisz het volgende:
Gelet op de weersvoorspelling volgende week maar aan de wandel vandaag :+. Maarten van Rossum #4 vanuit Bommeltown naar Tiel-Passewaaij
Loop je hem helemaal? Heb je al delen gehad?
pi_216020842
Mogge!

Kachel brandt, broodbakmachine staat te zwoegen op een brooddeeg met rozijnen etc, katten op schoot, lief nog even in bed. Vredig O+
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 december 2024 @ 08:54:55 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216020923
* Jan_Onderwater gaat zo boodschappen doen hier in Frankrijk, heerlijk zoals ieder jaar met de feestdagen weg. Geen geknal, geen familie, geen gedoe.Ideaal
pi_216021967
Werk is rustig en gezellig O+
pi_216022074
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:44 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Kachel brandt, broodbakmachine staat te zwoegen op een brooddeeg met rozijnen etc, katten op schoot, lief nog even in bed. Vredig O+
O+

Hier een soortgelijke opzet. Ik sliep uit en heb nu poes op schoot. J is aan het zwoegen op brooddeeg.
Spoilers!
  vrijdag 27 december 2024 @ 10:56:47 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216022262
Ellende met boodschappen doen in Frankrijk is dat ik veel te veel koop
Bij de bakker, Baguette, Croissant, Pain au Chocolat, Pain au raisin, Galette au beure, tarte au pommes
pi_216022980
Nog lekker vrij vandaag, 1 kind bij z'n vader, andere op de opvang en en vrouw ziek in bed ;( kon ik mooi rustig hardlopen (na twee maanden! :') ) en naar de opticien voor een beeldscherm/leesbril :o
* clubsoda huilt in 40+ }:|

Ik ga maar eens koffie drinken met mezelf O+ en lekkere dingen voor de lunch zoeken O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216024506
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
Nog lekker vrij vandaag, 1 kind bij z'n vader, andere op de opvang en en vrouw ziek in bed ;( kon ik mooi rustig hardlopen (na twee maanden! :') ) en naar de opticien voor een beeldscherm/leesbril :o
* clubsoda huilt in 40+ }:|

Ik ga maar eens koffie drinken met mezelf O+ en lekkere dingen voor de lunch zoeken O+
We hebben een paar weken terug leesbrillen gekocht voor ise en die heeft sindsdien veel minder vaak migraine. Maar die is dan ook bijna vijftig :o
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216024938
Ik heb woensdag een paar keer gewandeld met podcast, wat boodschappen gedaan, vier wasmanden vol schone droge was opgehangen/opgevouwen/opgeruimd en tussendoor lekker op de bank gehangen. In avond nog even met ouders gebeld.

Gister naar Ikea (had toch wat nodig en er toen ook maar meteen ontbeten), action en supermarkt, nieuw (beter verduisterend) gordijn opgehangen in kamer nichtje, was gedaan en uitgehangen, gewandeld en op bank gehangen. In avond ook nog even ouders gebeld.

Vanochtend schone droge was opgeruimd, wasrekken opgeruimd, kinderwagen beneden gezet, babyfoon alvast goed klaargezet, fietszitje-montageblok op fiets gezet en fietszitje erop, aanrecht opgeruimd en schoongemaakt, kinderstoel uit kast gehaald en aan tafel gezet, tafel half leeggeruimd, robot laten stofzuigen en dweilen en even gesport. Ik had nul zin, heb ook maar twee krachtoefeningen gedaan en een cardio ren-laddertje van 5 min op de loopband, maar wél een PR op squat (10x30,35,42 kg; vorige record was 41 kg haha).

En nu lig ik op de bank tot nichtje gebracht wordt. Ze komt zo tussen 15-16u ongeveer, en gaat ergens zondag weer weg. Morgen tijdens middagslaap en in avond al zoveel mogelijk schaatsen terugkijken, en zondag de rest. Wel echt zin in, heel benieuwd. En gezellig met nichtje natuurlijk, kijken wat we dit keer gaan doen. Mss morgenochtend even naar de bieb ofzo.
pi_216025222
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We hebben een paar weken terug leesbrillen gekocht voor ise en die heeft sindsdien veel minder vaak migraine. Maar die is dan ook bijna vijftig :o
De opticien was vrij duidelijk dat het gewoon verstandig is om een leesbril aan te schaffen zodra je merkt dat je niet meer goed kunt accommoderen omdat je er niets mee traint door het toch te proberen.

Ik had me sowieso als voorgenomen om niet zoals mijn moeder te worden (papier om armlengte afstand 'het gaat best hoor!') maar mijn ogen geven ook duidelijk aan dat dit het niet is. Ik krijg er geen migraine van, hoewel ik me goed kan voorstellen dat dat ook toeneemt met knijpen en turen :Y Ik heb wel andere gekke klachten, waarvan ik hoop dat ze oplossen met de bril want anders moet ik in een MRI en nou ja, dat is ook weer zo wat.
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 14:30:36 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216025732
Al weer bijna 7 uur aan het werk. Alleen op de zaak. Nog wat leuke tekenwerk doen en paar uur aan het verven geweest. Vorige week vrijdag - toen iedereen in de werkplaats al vrij was - kwamen er nog wat onderdelen binnen die eigenlijk 6 januari op transport moeten :')
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 14:36:22 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216025839
Oh ja schaatsen is natuurlijk weer dit weekend. Dit jaar niet gegaan, laatste jaren ben ik altijd wel keer gegaan met mn pa.

Hopelijk is er volgend jaar keer iets in Inzell, leek ons wel es leuk om eens ergens anders te kijken. In de bergen, hopelijk met sneeuw en zo :)
pi_216026385
Voor het eerst in tijden weer een stuk voor de lol gefietst. Steeds was het nat/zou het nat worden en da’s dan niet voor de lol fietsen. En een zere schouder nodigt ook niet uit om een eind te fietsen. Ook verstandig geweest en het korte rondje Velp gedaan, 8.5 km. Volgende keer wel warmere handschoenen aan en andere sokken en dan het middellange rondje doen. Ook op een andere plek de Velperweg op, ik dacht dat ze met een deel van de aanpassing klaar waren, da’s ook zo, maar de weg is nog niet begaanbaar :D

Wat een drukke dagen @vlindertje89 maar ook nuttige drukke dagen?

Vwb brillen, ik vraag me wel eens af hoe ze dat tig jaar geleden bij slechtziendheid deden? Een bril/corrigerend ding was echt niet voor iedereen beschikbaar. Ben zo blij dat die dingen bestaan.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 december 2024 @ 15:08:08 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216026597
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:30 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Loop je hem helemaal? Heb je al delen gehad?
Van Den Bosch nu dus naar Tiel.
Het blijft volgend jaar een 'reserve-LAW' dus een stukje of 3-4 volgend jaar. :)
Maar ooit zal ik het wel uitlopen :P
pi_216027868
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De opticien was vrij duidelijk dat het gewoon verstandig is om een leesbril aan te schaffen zodra je merkt dat je niet meer goed kunt accommoderen omdat je er niets mee traint door het toch te proberen.

Ik had me sowieso als voorgenomen om niet zoals mijn moeder te worden (papier om armlengte afstand 'het gaat best hoor!') maar mijn ogen geven ook duidelijk aan dat dit het niet is. Ik krijg er geen migraine van, hoewel ik me goed kan voorstellen dat dat ook toeneemt met knijpen en turen :Y Ik heb wel andere gekke klachten, waarvan ik hoop dat ze oplossen met de bril want anders moet ik in een MRI en nou ja, dat is ook weer zo wat.
Beeldschermbril maakt mijn werkende leven al tijden leuker _O_ Gelukkig betaalt werkgever een tikje mee.
Varifocus voor lezen zit al in mijn dagelijkse bril ingebouwd, maar die redde het niet meer tot scherm.

Raar weer vandaag :D Van dikke mistsoep (<50m zicht) naar stralend blauwe luchten en zonneschijn. Soms alleen bovenop het viaduct, soms als je een km verder reed.
Dus uiteraard had de helft van het verkeer geen lichten aan. Fijn, als je de soep inrijdt }:|

Nu met dubbel prrrr op schoot, want die hebben me beide kerstdagen nauwelijks gezien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:20:35 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216028025
Het was hier grijs, grauw, koud, stil en uitgestorven op de fiets.

Samen met uk ons meer-en-bos rondje getrapperd, dik ingepakt. Warm worden wilde niet lukken.
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:21:16 #140
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216028043
ja hoi!
ik had een week lang mn ouders op visite. en m'n zusje en spruit was er ook 5 dagen en tante, oom en 3 nichtjes +1 aanhang was er ook 5 dagen..
nu is de rust weer terug in huis *O* we lijken de kerst enigszins OK overleefd te hebben..

enige minpuntjes waren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder was het allemaal HEEL ERG lekker .. heeft de afwas machine 4 uur per dag stil gestaan en is het nu heerlijk stil in huis en wrodt er naar de pijltjes gooiende atleten op tv gekeken O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:23:29 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216028079
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:21 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi!
ik had een week lang mn ouders op visite. en m'n zusje en spruit was er ook 5 dagen en tante, oom en 3 nichtjes +1 aanhang was er ook 5 dagen..
nu is de rust weer terug in huis *O* we lijken de kerst enigszins OK overleefd te hebben..

enige minpuntjes waren
SPOILER
verder was het allemaal HEEL ERG lekker .. heeft de afwas machine 4 uur per dag stil gestaan en is het nu heerlijk stil in huis en wrodt er naar de pijltjes gooiende atleten op tv gekeken O+
Gemiddeld genomen klinkt dit als een ruime 8 ? :)
pi_216028084
Goedemiddag :W

Gisteren geen kerstverplichtingen en zijn we lekker naar De Efteling geweest. Nog heel even geprobeerd te schaatsen (was 15 jaar geleden) maar ik kwam er achter dat ik dat echt niet meer durf :') Ik was er al nooit zo goed in, maar toen ik jonger was hield me dat niet tegen. Maar nu durfe ik echt niet meer de rand los te laten. Uiteindelijk wel om kunnen lachen.
pi_216028209
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor het eerst in tijden weer een stuk voor de lol gefietst. Steeds was het nat/zou het nat worden en da’s dan niet voor de lol fietsen. En een zere schouder nodigt ook niet uit om een eind te fietsen. Ook verstandig geweest en het korte rondje Velp gedaan, 8.5 km. Volgende keer wel warmere handschoenen aan en andere sokken en dan het middellange rondje doen. Ook op een andere plek de Velperweg op, ik dacht dat ze met een deel van de aanpassing klaar waren, da’s ook zo, maar de weg is nog niet begaanbaar :D

Wat een drukke dagen @:vlindertje89 maar ook nuttige drukke dagen?

Vwb brillen, ik vraag me wel eens af hoe ze dat tig jaar geleden bij slechtziendheid deden? Een bril/corrigerend ding was echt niet voor iedereen beschikbaar. Ben zo blij dat die dingen bestaan.
Wat fijn, weer eens een stuk fietsen gewoon voor de leuk! Geen last gehad erna?

Zeker nuttig druk. Was fijn de huishoudelijke klusjes te kunnen doen die normaal dan toch blijven liggen (zoals al die wasmanden schone was opruimen). Ook nog een hele zorgverzekeringen-excel gemaakt, even een werkje maar is wel inzichtelijk. Nu alleen nog kiezen, dat blijft moeilijk. Keuzes over hoe uitgebreid aanvullend pakket en over combinatiepolis of natura - bij ASR zijn altijd alle ziekenhuizen gecontracteerd en geen omzetplafonds of iig niet waar ik ooit iets van gemerkt heb, maar dat is niet overal zo. Ik heb nog vier opties open staan :D (en ook al wel wat af kunnen strepen).

@Barreltje :* op spoiler, ^O^ op de rest!
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:33:49 #144
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216028278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemiddag :W

Gisteren geen kerstverplichtingen en zijn we lekker naar De Efteling geweest. Nog heel even geprobeerd te schaatsen (was 15 jaar geleden) maar ik kwam er achter dat ik dat echt niet meer durf :') Ik was er al nooit zo goed in, maar toen ik jonger was hield me dat niet tegen. Maar nu durfe ik echt niet meer de rand los te laten. Uiteindelijk wel om kunnen lachen.
Is het daar druk op dagen als dit ?
pi_216028333
Oh herkenbaar die spoiler @Barreltje! Mijn vader liep ook in zijn hand te hoesten om direct daarna met die hand peterselie op de soep te doen.
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:37:21 #146
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216028348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:23 schreef fietsie het volgende:

[..]
Gemiddeld genomen klinkt dit als een ruime 8 ? :)
mja nog een beetje leren hoe ik m'n frustraties iets meer kan verwerken :P
verder was het voor de gasten heel gezellig.. ik was gesloopt. dat is altijd een beetje het probleem als je zelf de gast heer/vrouw bent denk ik. weinig tijd gehad om bij te kletsen met de mensen..
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:39:00 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_216028394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:36 schreef Tuindier het volgende:
Oh herkenbaar die spoiler @:barreltje! Mijn vader liep ook in zijn hand te hoesten om direct daarna met die hand peterselie op de soep te doen.
mij valt het dus niet zo op, maar chef is daar echt ALLERGISCH op. die heeft een aantal dagen maar een half bordje gegeten omdat z'n eetlust weg was.. :')

dus dan weer laveren tussen familie en lief. ingewikkeld hoor.
maar we zijn er samen ( het was onze eerste keer kerst samen) erg goed doorheen gekomen. O+
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:39:38 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216028404
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]
verder was het voor de gasten heel gezellig.. ik was gesloopt. dat is altijd een beetje het probleem als je zelf de gast heer/vrouw bent denk ik. weinig tijd gehad om bij te kletsen met de mensen..
Oow dat ken ik wel; ik stond in "werkkleding" in de keuken de hele dag, de rest was relaxed aan het dingen doen en kletsen. Uiteindelijk belandde ik ook in die werkkleding aan tafel omdat ik de puf niet had alsnog om te kleden.
pi_216028511
*O* auto vol afgeprijsde badbommen :@
pi_216028573
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is het daar druk op dagen als dit ?
Het was best wel druk maar de wachttijden vielen nog wel mee.
Ik zag dat het vandaag wel echt heel druk was.
pi_216028600
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ben niet jaloers op je :o

De grote familie vd man woont over heel engeland verspreid, dus er is er altijd 1 de sjaak om de hele bende te hosten...

Zo blij dat wij maar 1 slaapkamer hebben. Al hebben wij dit jaar ook een airbnb genomen. Dan is het toch opstaan, douchen en allemaal daarheen om door elkaar te kakelen
pi_216028640
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
*O* auto vol afgeprijsde badbommen :@
Ik zou nog mince pies en christmas pudding en thee en cider en ales meenemen (en bloemenzaad maar dat mag eigenlijk niet).
pi_216028761
In de aanloop naar eind december vind ik de lichtjes buiten en binnen wel leuk.
En nu ben ik het al weer zat.
Hup 2 januari 2025 kom maar met die lange maand januari.

Geweldig hoor Vlinder, dat nichtje wel twee nachtjes komt logeren.
“Ergens zondag” klinkt wel weer vaag. Daar had je toch moeite mee? i.v.m. je eigen planning.

Kaatje voor de lol gefietst 👍🏼
Hier was het best aardig met een zwak zonnetje.

Sjonge @Barreltje druk en veel en goed eten.

MnX komt net thuis van ziekenbezoek. Het leven is wreed.
  vrijdag 27 december 2024 @ 17:06:25 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216028889
Mooi, dan nu op zoek naar een adresje voor rijstolie waar ze er geen fantasiebedrag voor vragen.
pi_216029019
Hier was het vanochtend dikke mist en nu weer. Maar om een uur of 12 werd het heel zonnig. De solar lampjes op t balkon doen het uitbundig (waarschijnlijk wel kort).

Ik zou niet weten wat ik zonder varifocus moest doen, al lees ik (ereader en tablet) wel vaak zonder bril en met naaien (zeker met huidige zwarte broek) ook zonder bril (met neus op de stof, net geen contact met de naald :D )

Lastig je spoiler @Barreltje bij m’n ouders niet meegemaakt (wel het eigenwijze “zeur niet want dan ga ik weg”) maar ken het wel in m’n omgeving. Maar overall klinkt het heel gezellig en heel druk.

@vlindertje89 nu wel last, pijnscheuten, zal vannacht wel erger zijn. Maar ik heb er zo van genoten dat ik dat voor lief neem.
pi_216029216
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Beeldschermbril maakt mijn werkende leven al tijden leuker _O_ Gelukkig betaalt werkgever een tikje mee.
Varifocus voor lezen zit al in mijn dagelijkse bril ingebouwd, maar die redde het niet meer tot scherm.

Raar weer vandaag :D Van dikke mistsoep (<50m zicht) naar stralend blauwe luchten en zonneschijn. Soms alleen bovenop het viaduct, soms als je een km verder reed.
Dus uiteraard had de helft van het verkeer geen lichten aan. Fijn, als je de soep inrijdt }:|

Nu met dubbel prrrr op schoot, want die hebben me beide kerstdagen nauwelijks gezien.
^O^ Ik hoop dat ik er ook zo blij mee ga zijn! Voor nu zou dit voor lezen ook moeten en op termijn moet er dan maar een 'varifocale' beeldschermbril komen. Mijn werk betaalt ook een stukje inderdaad en de rest kan ook nog naar de verzekering.
pi_216029622
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:06 schreef fietsie het volgende:
Mooi, dan nu op zoek naar een adresje voor rijstolie waar ze er geen fantasiebedrag voor vragen.
Kom maar halen. Staat hier in de kast.
Doe er niks mee.
pi_216029887
Herkenbare struggle @Barreltje met verschillende niveaus van hygiëne... hier beetje andersom, we gingen bij tante eten en daar loopt een konijn los door de huiskamer, dus de halve avond konijnenharen uit m'n eten zitten plukken. (Konijn is wel zeer schattig dus dat maakt iets goed)
pi_216029926
* Tele6 eindelijk een nieuwe, passende sportbeha gevonden heeft *O*

Voor negen euro bij de zeeman nota bene _O-
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:42:00 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216030562
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kom maar halen. Staat hier in de kast.
Doe er niks mee.
Lief aangeboden, maar is wat ver fietsen :)
5 liter gaat er in de pan.

Je kunt t gebruiken net als arachide
pi_216030579
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:02 schreef Tele6 het volgende:
Herkenbare struggle @:Barreltje met verschillende niveaus van hygiëne... hier beetje andersom, we gingen bij tante eten en daar loopt een konijn los door de huiskamer, dus de halve avond konijnenharen uit m'n eten zitten plukken. (Konijn is wel zeer schattig dus dat maakt iets goed)
Hier zijn natuurlijk altijd wel kattenharen in huis maar die probeer ik niet mee te serveren. Vorig jaar ergens gegeten waar 6 katten en een hond leefden, ben lang bezig geweest om alle haren van mijn kleding te halen en ja, die kwamen ook op t bord
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:04:06 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216032122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:03 schreef Tele6 het volgende:

^O^
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:37:24 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216032885
OK, het was dus vrijdag vandaag.

Goed om te weten
pi_216033170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:37 schreef fietsie het volgende:
OK, het was dus vrijdag vandaag.

Goed om te weten
Nu pas weekend dus ;) heb je volgende week ook nog vrij?
  vrijdag 27 december 2024 @ 20:52:18 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216033237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nu pas weekend dus ;) heb je volgende week ook nog vrij?
Ja ik begin 6 januari weer. Wordt een pittig jaar.
pi_216033465
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 20:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Al weer!? Sterkte dan.

Moet ook iedere dag duidelijk hardop zeggen welke dag het is. Gekke periode.

Nu kijken wij Freek…
  vrijdag 27 december 2024 @ 21:02:17 #167
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216033514
Ik heb al zeker 6 maanden geen gebruik gemaakt van tv-zenders.
pi_216034750
Oliebollen…goeie adressen zegt men.
In de provincie Utrecht mis ik wel wat adressen met goeie bollen!

Dus…hoe compleet de lijst is 😇
pi_216035276
Zesde kerstdag was prima. Brood gebakken, uitgebreid gebruncht, de laatste 100 bollen de aarde in, 5 keer een bestelling voor zaden gedaan, beetje digitale en papieren administratie gedaan.

Ik heb zelfs nog wat aan mijn knutselprojectjes gewerkt. Ik ben een miniatuurkas aan het fröbelen. Ik heb, behalve koken, een grote hekel aan knutselen. In een opwelling heb ik dit ding gekocht en het is gewoon leuk :o

Vanavond hebben we Indiaas met hindernissen op de bbq gemaakt. De spieshouder wilde geen spiezen houden dus dat was wel een faal. Maar ach, het smaakte best nog aardig.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 december 2024 @ 22:02:49 #170
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216035280
Ben wat OV-puzzels aan het leggen qua wandelen in de Veluwe Zwerfpad en Maarten van Rossum.
Tis allemaal wel mogelijk, maar je komt soms in de categorie 25-30km uit. :s) Nou ja prima :P

Dit jaar een ander doel. In ieder geval iedere provincie 1x aan doen met een wandeling.
pi_216035337
quote:

[..]
Dat was dit toch ook al?
pi_216035398
We kijken nu Nova Zembla. Dat is niet best. Maar wel een verhaal dat we willen zien dus we zitten het wel uit.
Spoilers!
  vrijdag 27 december 2024 @ 22:09:47 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216035504
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat was dit toch ook al?
Jup; hopelijk is komend jaar prive beter te doen, want qua werk mogen er nog een paar schepjes op.
pi_216035549
Het is hier 9 uur. Weltrusten.

:')
pi_216036630
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zesde kerstdag was prima. Brood gebakken, uitgebreid gebruncht, de laatste 100 bollen de aarde in, 5 keer een bestelling voor zaden gedaan, beetje digitale en papieren administratie gedaan.

:'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216037228
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:'(
Ik stuur J wel even langs, die kan sinds vandaag bollen planten.
Spoilers!
pi_216037433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is hier 9 uur. Weltrusten.

:')
Nighty night :Z
pi_216037468
Heerlijk de top2000 op tv O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 27-12-2024 23:17:02 ]
pi_216037766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:03 schreef Tele6 het volgende:

:D *O*
pi_216037787
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
Al weer!? Sterkte dan.

Moet ook iedere dag duidelijk hardop zeggen welke dag het is. Gekke periode.

Nu kijken wij Freek…
Wij vonden 'm live scherp, energiek en goed. Jullie ook?
pi_216037825
quote:

Net als afgelopen jaar...
pi_216037932
Lekker van het fietsen Kaat *O*
pi_216038862
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 23:24 schreef Blues het volgende:
Lekker van het fietsen Kaat *O*
T was enorm lekker, maar ik vrees een lange nacht. Elin op schoot was niet fijn
pi_216038988
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 23:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij vonden 'm live scherp, energiek en goed. Jullie ook?
Hij was zichzelf.
( dattie even op een stoel ging staan en eraf stapte! Of op de grond het laatste pakje achterin het schap 😉 _O_ voor een 80- jarige!

Deze ga ik nu lezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ef-en-trots-a4877653
pi_216039081
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 00:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hij was zichzelf.
( dattie even op een stoel ging staan en eraf stapte! Of op de grond het laatste pakje achterin het schap 😉 _O_ voor een 80- jarige!

Deze ga ik nu lezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ef-en-trots-a4877653
Ja echt he, soepeltjes *O*
Betaalmuur :{
  zaterdag 28 december 2024 @ 00:09:39 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216039208
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 00:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja echt he, soepeltjes *O*
Betaalmuur :{
Je kent de archive.is truc wel toch? Zo niet, proberen maar *O*
NRC krijgt geen cent meer van me
pi_216039324
Heee @Molo kom je ook weer eens binnenwaaien. Welkom terug.
Hoe is het met je? Heb je ook vakantie en ga je dan met miniMolo op stap?
  zaterdag 28 december 2024 @ 00:18:59 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216039385
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 00:15 schreef AnneX het volgende:
Heee @:Molo kom je ook weer eens binnenwaaien. Welkom terug.
Hoe is het met je? Heb je ook vakantie en ga je dan met miniMolo op stap?
Goed goed!
Zekers, ben op dit moment op vakantie, met dhr. Molo en mini Molo van 8 inmiddels.
Zit alleen wel as we speak een paper af te schrijven die ik nog even voor morgenochtend moet inleveren voor een opleiding die ik naast werk doe. Want waarom zou je het leven makkelijk maken als het ook moeilijk kan *O*

Laptop op schoot, rood wijntje erbij. Straks goed slapen :+
pi_216039622
Het ging over kwalen! Ik heb er een die ik hier niet eerder las: haaruitval to the max. Het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort kaal ben. Interessante ontwikkeling. Verder ben ik ouder-wordende-gewijs nog dieper gezonken, want ik ga schilderen op nummer. Een mens moet wat.

Tot slot: blij dat Kerst weer achter ons ligt. Mijn culinair hoogste standje was toch wel de perfect geroosterde boterham met een lik paté. De outfit was een jogging met bijpassende sokken.
  zaterdag 28 december 2024 @ 00:56:24 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216039790
Haaruitval is zwaar kut man. Schilderen op nummer best leuk, en goed voor het mentale gebeuren *O*
pi_216039929
Het had van mij ook niet echt gehoeven, maar er zijn heel veel ergere dingen.
pi_216041683
Mogge.

Vandaag maar even wat kleren in een tas verzamelen, poezen een extra aai geven, kerstmaalrestanten in de vriezer mikken en dan vertrekken we naar Spanje. Oud & nieuw op ons eigen bergje vieren.
pi_216042386
Mogge!

Oeh lekker @sigme Goede reis.

Wat vervelend @Queller Komt het door ziekte en/of medicatie of lleeftijd (volgens mij ben jij ook geen 20 meer).
Mijn moeder had het ook heel erg, voornamelijk door medicatie en die ongein kreeg ik ook. Ben ook veel kwijtgeraakt maar samen met de apotheker gezocht naar iets wat net zo goed werkt maar minder uitval veroorzaakt
pi_216043143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 00:38 schreef Queller het volgende:
Het ging over kwalen! Ik heb er een die ik hier niet eerder las: haaruitval to the max. Het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort kaal ben. Interessante ontwikkeling.

HST ole ole *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216043148
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:

Wat vervelend @:queller Komt het door ziekte en/of medicatie of lleeftijd (volgens mij ben jij ook geen 20 meer).
Mijn moeder had het ook heel erg, voornamelijk door medicatie en die ongein kreeg ik ook. Ben ook veel kwijtgeraakt maar samen met de apotheker gezocht naar iets wat net zo goed werkt maar minder uitval veroorzaakt
Kweenie, mogelijk mijn schildklier die weer wat getweakt moet worden. Van de week bloed geprikt; wellicht dat dat iets oplevert. Gelukkig heb (had) ik een heel volle bos, dus ik kan wel wat missen.
pi_216043449
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:15 schreef Vanyel het volgende:
HST ole ole *)
*O*

Toen de kappers tijdens corona niet meer mochten knippen, werd ik zo psychisch gestoord van mijn haar dat ik overwoog mijn kop kaal te scheren. Leek me een mooi moment om te kijken hoe me dat stond. Mijn overweging leverde thuis (compleet onverwacht) zoveel weerstand op, dat ik het bij de schaar heb gelaten*. Toen dacht ik nog: ach, misschien komt er nog wel eens een moment**.

N.B.'s

*: Ik heb twee keer in mijn leven letterlijk in mijn broek gezeken van het lachen. De betere helft ging knippen en ze was al doende naar het zich liet aanhoren bijzonder tevreden met haar eigen werk: "Hmmm, dit is echt goed hoor. Hier nog een stukje denk ik!" Babbel, babbel, vrolijk ende blij. En toen, [knip] : "..... Ow!..... :o " Dat hoofd! Ik bleef er bijna in. Hilarisch. Nou goed, je had erbij moeten zijn geweest...

**: Be careful what you wish for!
pi_216044094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:26 schreef Queller het volgende:

[..]
*O*

Toen de kappers tijdens corona niet meer mochten knippen, werd ik zo psychisch gestoord van mijn haar dat ik overwoog mijn kop kaal te scheren. Leek me een mooi moment om te kijken hoe me dat stond. Mijn overweging leverde thuis (compleet onverwacht) zoveel weerstand op, dat ik het bij de schaar heb gelaten*. Toen dacht ik nog: ach, misschien komt er nog wel eens een moment**.

N.B.'s

*: Ik heb twee keer in mijn leven letterlijk in mijn broek gezeken van het lachen. De betere helft ging knippen en ze was al doende naar het zich liet aanhoren bijzonder tevreden met haar eigen werk: "Hmmm, dit is echt goed hoor. Hier nog een stukje denk ik!" Babbel, babbel, vrolijk ende blij. En toen, [knip] : "..... Ow!..... :o " Dat hoofd! Ik bleef er bijna in. Hilarisch. Nou goed, je had erbij moeten zijn geweest...

**: Be careful what you wish for!
:D

Handleiding voor next time *G*

pi_216044101
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2024 07:45 schreef sigme het volgende:
Mogge.

Vandaag maar even wat kleren in een tas verzamelen, poezen een extra aai geven, kerstmaalrestanten in de vriezer mikken en dan vertrekken we naar Spanje. Oud & nieuw op ons eigen bergje vieren.
Goeie reis en groetjes aan de berg *G*
pi_216044106
Vdg maar eens een keukenpoetsdagje *)
Schuif ik door.
Ga paar boodschapjes doen :D
En voor de top2000 hangen O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Blues op 28-12-2024 11:31:56 ]
pi_216044448
quote:
Ken die hele coll./interviewer niet.
Wel mooi gedicht dit van Freek;
quote:
Wees niet bang
Voor wat ze van je vinden
Wat weet je van een ander
Als je jezelf niet kent
Verlies je oorsprong niet
Door je te snel te binden
Het leven lijkt afwisselend
Maar zelfs de liefde went.
pi_216044780
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Ken die hele coll./interviewer niet.
Wel mooi gedicht dit van Freek;
[..]

In dat kader kan ik de Gedichtenapotheek aanraden.
Niet alleen de gedichten, ook de hoofdstukken als inleiding.
Misschien al in de Bieb en anders als cadeautje in de boekenkast.
https://www.hebban.nl/boek/de-gedichtenapotheek-philip-huff
pi_216044819
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:13 schreef Blues het volgende:
:D

Handleiding voor next time *G*

[ afbeelding ]
Ik sla 'm op for future reference!

Er ontbrak na die [knip] gewoon een heel stuk aan de zijkant :D :'( :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: