Zeker - neem hem mee richting Praag mocht ik voor die tijd nog niet in de buurt van Deventer zijn geweestquote:
I hope you are never gonna tear those apart?quote:Op donderdag 26 december 2024 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal zowat maar eens gaan beginnen met het boekje voor Praag trouwens
Geroosterde varkensknie met mierikswortel eten bij La Republica, aanraderquote:Op donderdag 26 december 2024 18:37 schreef derLudolf het volgende:
Over het reisje naar Praag gesproken is daar in CUL opzich ook nog wel wat aardigs over te melden. Op de terugweg lijken we in een trein met oudere rijtuigen te zitten, waaronder een WRmz815 - een restauratierijtuig waar nog schnitzels worden geklopt en wordt gebakken en gekookt ipv opgewarmd. Eigenlijk zouden deze rijtuigen op de verbindingen Praag-Berlijn(-Hamburg) vervangen door nieuwer spul met magnetrons![]()
https://www.tagesspiegel.(...)en-prag-4030681.html
Ander CUL gerelateerd spoornieuws, de tap installaties aan boord van ICE's gaan verdwijnen, omdat tapbier nog maar 20% oid van het verkochte bier uitmaakt.
Verder gaat DB experimenteren met BordBistros zonder cash. Ik mag hopen dat ze dan de pinautomaten ook aanpassen want contante betaling aan boord gaan treinen is hele malen sneller dan haperende automaten en soms niet bestaand 4G (of zelfs 2G/3G) ontvangst
Ik kijk geen films dus references kan ik niks mee.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:38 schreef Molo het volgende:
I hope you are never gonna tear those apart?
*Insert reference*
Prachtige stad dat trouwens, maar ben jij daar zelf niet al vaker geweest?
SPOILER: Alleen non vegan geschiktOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 26 december 2024 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kijk geen films dus references kan ik niks mee.
Ja vorig jaar nog. Is dat erg?
Nee mistmistquote:
In NL ?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee mistmistmaar wel eng dicht op sommige stukken
quote:
Een van de betere films van vorig jaarquote:Op donderdag 26 december 2024 22:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
American Ficion net gezien. Goede filmAl was niet iedereen hier het daarmee eens. Wat vindt filmkenner @:sarabi van deze film?
Dat vond ik dus ook. Al vraag ik me wel af of ik dat nou juist als wit persoon zeg. Wat dan weer het mooie van de film isquote:Op donderdag 26 december 2024 23:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een van de betere films van vorig jaar
Heerlijke donkere humor ook op momenten.
Hier ook mist langs de Lek.quote:
Loop je hem helemaal? Heb je al delen gehad?quote:Op vrijdag 27 december 2024 06:16 schreef borisz het volgende:
Gelet op de weersvoorspelling volgende week maar aan de wandel vandaag. Maarten van Rossum #4 vanuit Bommeltown naar Tiel-Passewaaij
quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:44 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Kachel brandt, broodbakmachine staat te zwoegen op een brooddeeg met rozijnen etc, katten op schoot, lief nog even in bed. Vredig
We hebben een paar weken terug leesbrillen gekocht voor ise en die heeft sindsdien veel minder vaak migraine. Maar die is dan ook bijna vijftigquote:Op vrijdag 27 december 2024 11:44 schreef Clubsoda het volgende:
Nog lekker vrij vandaag, 1 kind bij z'n vader, andere op de opvang en en vrouw ziek in bedkon ik mooi rustig hardlopen (na twee maanden!
) en naar de opticien voor een beeldscherm/leesbril
![]()
* clubsoda huilt in 40+![]()
Ik ga maar eens koffie drinken met mezelfen lekkere dingen voor de lunch zoeken
![]()
De opticien was vrij duidelijk dat het gewoon verstandig is om een leesbril aan te schaffen zodra je merkt dat je niet meer goed kunt accommoderen omdat je er niets mee traint door het toch te proberen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We hebben een paar weken terug leesbrillen gekocht voor ise en die heeft sindsdien veel minder vaak migraine. Maar die is dan ook bijna vijftig
Van Den Bosch nu dus naar Tiel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:30 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Loop je hem helemaal? Heb je al delen gehad?
Beeldschermbril maakt mijn werkende leven al tijden leukerquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De opticien was vrij duidelijk dat het gewoon verstandig is om een leesbril aan te schaffen zodra je merkt dat je niet meer goed kunt accommoderen omdat je er niets mee traint door het toch te proberen.
Ik had me sowieso als voorgenomen om niet zoals mijn moeder te worden (papier om armlengte afstand 'het gaat best hoor!') maar mijn ogen geven ook duidelijk aan dat dit het niet is. Ik krijg er geen migraine van, hoewel ik me goed kan voorstellen dat dat ook toeneemt met knijpen en turenIk heb wel andere gekke klachten, waarvan ik hoop dat ze oplossen met de bril want anders moet ik in een MRI en nou ja, dat is ook weer zo wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder was het allemaal HEEL ERG lekker .. heeft de afwas machine 4 uur per dag stil gestaan en is het nu heerlijk stil in huis en wrodt er naar de pijltjes gooiende atleten op tv gekeken
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:21 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi!
ik had een week lang mn ouders op visite. en m'n zusje en spruit was er ook 5 dagen en tante, oom en 3 nichtjes +1 aanhang was er ook 5 dagen..
nu is de rust weer terug in huiswe lijken de kerst enigszins OK overleefd te hebben..
enige minpuntjes warenGemiddeld genomen klinkt dit als een ruime 8 ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder was het allemaal HEEL ERG lekker .. heeft de afwas machine 4 uur per dag stil gestaan en is het nu heerlijk stil in huis en wrodt er naar de pijltjes gooiende atleten op tv gekeken
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Wat fijn, weer eens een stuk fietsen gewoon voor de leuk! Geen last gehad erna?quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Voor het eerst in tijden weer een stuk voor de lol gefietst. Steeds was het nat/zou het nat worden en da’s dan niet voor de lol fietsen. En een zere schouder nodigt ook niet uit om een eind te fietsen. Ook verstandig geweest en het korte rondje Velp gedaan, 8.5 km. Volgende keer wel warmere handschoenen aan en andere sokken en dan het middellange rondje doen. Ook op een andere plek de Velperweg op, ik dacht dat ze met een deel van de aanpassing klaar waren, da’s ook zo, maar de weg is nog niet begaanbaar![]()
Wat een drukke dagen @:vlindertje89 maar ook nuttige drukke dagen?
Vwb brillen, ik vraag me wel eens af hoe ze dat tig jaar geleden bij slechtziendheid deden? Een bril/corrigerend ding was echt niet voor iedereen beschikbaar. Ben zo blij dat die dingen bestaan.
Is het daar druk op dagen als dit ?quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Goedemiddag
Gisteren geen kerstverplichtingen en zijn we lekker naar De Efteling geweest. Nog heel even geprobeerd te schaatsen (was 15 jaar geleden) maar ik kwam er achter dat ik dat echt niet meer durfIk was er al nooit zo goed in, maar toen ik jonger was hield me dat niet tegen. Maar nu durfe ik echt niet meer de rand los te laten. Uiteindelijk wel om kunnen lachen.
mja nog een beetje leren hoe ik m'n frustraties iets meer kan verwerkenquote:Op vrijdag 27 december 2024 16:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen klinkt dit als een ruime 8 ?
mij valt het dus niet zo op, maar chef is daar echt ALLERGISCH op. die heeft een aantal dagen maar een half bordje gegeten omdat z'n eetlust weg was..quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:36 schreef Tuindier het volgende:
Oh herkenbaar die spoiler @:barreltje! Mijn vader liep ook in zijn hand te hoesten om direct daarna met die hand peterselie op de soep te doen.
Oow dat ken ik wel; ik stond in "werkkleding" in de keuken de hele dag, de rest was relaxed aan het dingen doen en kletsen. Uiteindelijk belandde ik ook in die werkkleding aan tafel omdat ik de puf niet had alsnog om te kleden.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja nog een beetje leren hoe ik m'n frustraties iets meer kan verwerken
verder was het voor de gasten heel gezellig.. ik was gesloopt. dat is altijd een beetje het probleem als je zelf de gast heer/vrouw bent denk ik. weinig tijd gehad om bij te kletsen met de mensen..
Het was best wel druk maar de wachttijden vielen nog wel mee.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is het daar druk op dagen als dit ?
Ben niet jaloers op jequote:Op vrijdag 27 december 2024 16:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja nog een beetje leren hoe ik m'n frustraties iets meer kan verwerken
verder was het voor de gasten heel gezellig.. ik was gesloopt. dat is altijd een beetje het probleem als je zelf de gast heer/vrouw bent denk ik. weinig tijd gehad om bij te kletsen met de mensen..
Ik zou nog mince pies en christmas pudding en thee en cider en ales meenemen (en bloemenzaad maar dat mag eigenlijk niet).quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
auto vol afgeprijsde badbommen
quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Beeldschermbril maakt mijn werkende leven al tijden leukerGelukkig betaalt werkgever een tikje mee.
Varifocus voor lezen zit al in mijn dagelijkse bril ingebouwd, maar die redde het niet meer tot scherm.
Raar weer vandaagVan dikke mistsoep (<50m zicht) naar stralend blauwe luchten en zonneschijn. Soms alleen bovenop het viaduct, soms als je een km verder reed.
Dus uiteraard had de helft van het verkeer geen lichten aan. Fijn, als je de soep inrijdt![]()
Nu met dubbel prrrr op schoot, want die hebben me beide kerstdagen nauwelijks gezien.
Kom maar halen. Staat hier in de kast.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:06 schreef fietsie het volgende:
Mooi, dan nu op zoek naar een adresje voor rijstolie waar ze er geen fantasiebedrag voor vragen.
Lief aangeboden, maar is wat ver fietsenquote:Op vrijdag 27 december 2024 17:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kom maar halen. Staat hier in de kast.
Doe er niks mee.
Hier zijn natuurlijk altijd wel kattenharen in huis maar die probeer ik niet mee te serveren. Vorig jaar ergens gegeten waar 6 katten en een hond leefden, ben lang bezig geweest om alle haren van mijn kleding te halen en ja, die kwamen ook op t bordquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:02 schreef Tele6 het volgende:
Herkenbare struggle @:Barreltje met verschillende niveaus van hygiëne... hier beetje andersom, we gingen bij tante eten en daar loopt een konijn los door de huiskamer, dus de halve avond konijnenharen uit m'n eten zitten plukken. (Konijn is wel zeer schattig dus dat maakt iets goed)
quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:03 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 eindelijk een nieuwe, passende sportbeha gevonden heeft
Voor negen euro bij de zeeman nota bene
Nu pas weekend dusquote:Op vrijdag 27 december 2024 20:37 schreef fietsie het volgende:
OK, het was dus vrijdag vandaag.
Goed om te weten
Ja ik begin 6 januari weer. Wordt een pittig jaar.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu pas weekend dusheb je volgende week ook nog vrij?
Al weer!? Sterkte dan.quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja ik begin 6 januari weer. Wordt een pittig jaar.
Dat was dit toch ook al?quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jup; hopelijk is komend jaar prive beter te doen, want qua werk mogen er nog een paar schepjes op.quote:
quote:Op vrijdag 27 december 2024 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zesde kerstdag was prima. Brood gebakken, uitgebreid gebruncht, de laatste 100 bollen de aarde in, 5 keer een bestelling voor zaden gedaan, beetje digitale en papieren administratie gedaan.
quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:03 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 eindelijk een nieuwe, passende sportbeha gevonden heeft
Voor negen euro bij de zeeman nota bene
Wij vonden 'm live scherp, energiek en goed. Jullie ook?quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Al weer!? Sterkte dan.
Moet ook iedere dag duidelijk hardop zeggen welke dag het is. Gekke periode.
Nu kijken wij Freek…
Net als afgelopen jaar...quote:Op vrijdag 27 december 2024 20:52 schreef fietsie het volgende:
T was enorm lekker, maar ik vrees een lange nacht. Elin op schoot was niet fijnquote:
Hij was zichzelf.quote:Op vrijdag 27 december 2024 23:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij vonden 'm live scherp, energiek en goed. Jullie ook?
Ja echt he, soepeltjesquote:Op zaterdag 28 december 2024 00:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hij was zichzelf.
( dattie even op een stoel ging staan en eraf stapte! Of op de grond het laatste pakje achterin het schap 😉voor een 80- jarige!
Deze ga ik nu lezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ef-en-trots-a4877653
Je kent de archive.is truc wel toch? Zo niet, proberen maarquote:
Goed goed!quote:Op zaterdag 28 december 2024 00:15 schreef AnneX het volgende:
Heee @:Molo kom je ook weer eens binnenwaaien. Welkom terug.
Hoe is het met je? Heb je ook vakantie en ga je dan met miniMolo op stap?
HST ole olequote:Op zaterdag 28 december 2024 00:38 schreef Queller het volgende:
Het ging over kwalen! Ik heb er een die ik hier niet eerder las: haaruitval to the max. Het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort kaal ben. Interessante ontwikkeling.
Kweenie, mogelijk mijn schildklier die weer wat getweakt moet worden. Van de week bloed geprikt; wellicht dat dat iets oplevert. Gelukkig heb (had) ik een heel volle bos, dus ik kan wel wat missen.quote:Op zaterdag 28 december 2024 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat vervelend @:queller Komt het door ziekte en/of medicatie of lleeftijd (volgens mij ben jij ook geen 20 meer).
Mijn moeder had het ook heel erg, voornamelijk door medicatie en die ongein kreeg ik ook. Ben ook veel kwijtgeraakt maar samen met de apotheker gezocht naar iets wat net zo goed werkt maar minder uitval veroorzaakt
quote:
quote:Op zaterdag 28 december 2024 10:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Toen de kappers tijdens corona niet meer mochten knippen, werd ik zo psychisch gestoord van mijn haar dat ik overwoog mijn kop kaal te scheren. Leek me een mooi moment om te kijken hoe me dat stond. Mijn overweging leverde thuis (compleet onverwacht) zoveel weerstand op, dat ik het bij de schaar heb gelaten*. Toen dacht ik nog: ach, misschien komt er nog wel eens een moment**.
N.B.'s
*: Ik heb twee keer in mijn leven letterlijk in mijn broek gezeken van het lachen. De betere helft ging knippen en ze was al doende naar het zich liet aanhoren bijzonder tevreden met haar eigen werk: "Hmmm, dit is echt goed hoor. Hier nog een stukje denk ik!" Babbel, babbel, vrolijk ende blij. En toen, [knip] : "..... Ow!....." Dat hoofd! Ik bleef er bijna in. Hilarisch. Nou goed, je had erbij moeten zijn geweest...
**: Be careful what you wish for!
Goeie reis en groetjes aan de bergquote:Op zaterdag 28 december 2024 07:45 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Vandaag maar even wat kleren in een tas verzamelen, poezen een extra aai geven, kerstmaalrestanten in de vriezer mikken en dan vertrekken we naar Spanje. Oud & nieuw op ons eigen bergje vieren.
Ken die hele coll./interviewer niet.quote:Op zaterdag 28 december 2024 00:00 schreef AnneX het volgende:
Deze ga ik nu lezen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ef-en-trots-a4877653
quote:Wees niet bang
Voor wat ze van je vinden
Wat weet je van een ander
Als je jezelf niet kent
Verlies je oorsprong niet
Door je te snel te binden
Het leven lijkt afwisselend
Maar zelfs de liefde went.
In dat kader kan ik de Gedichtenapotheek aanraden.quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Ken die hele coll./interviewer niet.
Wel mooi gedicht dit van Freek;
[..]
Ik sla 'm op for future reference!quote:Op zaterdag 28 december 2024 11:13 schreef Blues het volgende:
Handleiding voor next time
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |