abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216020969
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:55 schreef r_one het volgende:

[..]
“Nou sorry hoor” maar excuses aanbieden vind ik dan ook feitelijk weer wat overtrokken waarschijnlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuses maken hoeft niet overdreven te zijn, gewoon je zin beginnen met 'sorry, ik heb het in 2 keer afgerekend'. Je hoeft niet huilend op je knieën oid. Maak het werk van die man die daar werkt om jou te helpen nou niet moeilijker dan nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216022568
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
Als je dagelijks diverse dieven er uit moet pikken, die allemaal onzinnige smoesjes zullen hebben, word je vanzelf minder aardig waarschijnlijk. Jij was gewoon dief nummer zoveel op, vlak voor kerst, waarschijnlijk ook nog eens een drukke dag.

Juist als het dagelijkse kost is om dit soort confrontaties aan te gaan wordt je vanzelf beleefder. Sowieso het besef dat je het een enkele keer mis hebt maar ook het feit dat jou 'agressief assertieve opstelling' juist agressie bij de klant opwekt moet je niet onderschatten. Je wilt namelijk geen hok vol herrie en al helemaal niet in het voorportaal van je handel.

Dus een professioneel blijft juist rustig en kalm in een dergelijke situatie.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216022728
Vol verbazing zie ik dat dit topic is verschoven naar victim blaming. Iedereen weet heel goed onder woorden te brengen hoe TS had moeten reageren. Gemakshalve even vergeten dat we met zn allen hier nu al dagen over praten en TS op het moment zelf niet wist wat haar overkwam. Bonnetjes gaan bij mij ook in de vullisbak bij het poortje.

Ik blijf erbij dat de controleur absoluut dom bezig was. Als dit het hele verhaal is kan ik er toch echt niet iets anders van maken. Als winkel wil je geen stennis bij de voordeur, agressie wekt agressie op. Wil je dat of is het handiger om zaken dus professioneler aanpakken en in alle rust af te handelen?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216027878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 09:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Excuses maken hoeft niet overdreven te zijn, gewoon je zin beginnen met 'sorry, ik heb het in 2 keer afgerekend'. Je hoeft niet huilend op je knieën oid. Maak het werk van die man die daar werkt om jou te helpen nou niet moeilijker dan nodig.
Je hebt m'n punt gemist. Elke vorm van excuses, op welke toon dan ook, is niet nodig; TS heeft immers niets fout gedaan (de inschattingsfout komt van de manager dus als er iemand excuses moet aanbieden ....). Maar 'sorry' als beleefdheidsvorm is niks mis mee.

En "de man die daar werkt" was nou niet bepaald 'helpend' bezig. Egnie :N
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:23:54 #155
545 dop
:copyright: dop
pi_216028086
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 08:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet wat victim blaming is, maar TS is hier gewoon helemaal geen slachtoffer. Zo simpel zit het. Ze is gecontroleerd omdat ze een verdachte actie deed en zo hoort het ook.

En betalen en daarna verder winkelen staat bij mijn winkel in elk geval in de voorwaarden als iets wat niet mag met de zelfscan. Daar excuses voor maken is dus zeker gepast.
Ook nog moeite met context.
Misschien nog eens goed het topic door lezen. Het gaat niet om de controle op zich maar op de manier waarop. Van een winkelmanager mag wel enig fatsoen worden verwacht.
Ik gebruik de zelfscan vaak en word dan natuurlijk ook regelmatig gecontroleerd, maar dat is dan wel op een andere toon.
"Goede middag meneer, mag ik een kleine steekproef bij u doen", of iets in die trand.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 17:14:59 #156
236264 crew  capricia
pi_216029035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 09:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Excuses maken hoeft niet overdreven te zijn, gewoon je zin beginnen met 'sorry, ik heb het in 2 keer afgerekend'. Je hoeft niet huilend op je knieën oid. Maak het werk van die man die daar werkt om jou te helpen nou niet moeilijker dan nodig.
^O^
Ik vind het ook volstrekt normaal dat als je je boodschappen in twee keer afrekent dat je dat even van tevoren aangeeft.
Er zit een assistentie-knop op dat apparaat. Dan komt er een medewerker. En dan zeg je: ik wil graag in twee keer afrekenen.

Want dat is wat TS gedaan heeft, in twee keer afrekenen zonder dit aan te geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 27-12-2024 17:45:52 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216029285
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 16:23 schreef dop het volgende:

[..]
Ook nog moeite met context.
Misschien nog eens goed het topic door lezen. Het gaat niet om de controle op zich maar op de manier waarop. Van een winkelmanager mag wel enig fatsoen worden verwacht.
Ik gebruik de zelfscan vaak en word dan natuurlijk ook regelmatig gecontroleerd, maar dat is dan wel op een andere toon.
"Goede middag meneer, mag ik een kleine steekproef bij u doen", of iets in die trand.
Dit was niet de gewone controle, dit was de controle na betaling omdat het systeem haar had aangemerkt als iemand die een verdachte transactue deed. Wie heeft het topic nou niet goed doorgelezen.

En ja, zij is er zelf verantwoordelijk voor dat ze die rare transactie (alleen een tasje) deed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216029733
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:14 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Ik vind het ook volstrekt normaal dat als je je boodschappen in twee keer afrekent dat je dat even van tevoren aangeeft.
Er zit een assistentie-knop op dat apparaat. Dan komt er een medewerker. En dan zeg je: ik wil graag in twee keer afrekenen.

Want dat is wat TS gedaan heeft, in twee keer afrekenen zonder dit aan te geven.
Hoezo niet aangeven dat het in tweeën is betaald, ze had notabene contact met het personeel vanwege de bonuskaart. De kaarthouder bevestigde dat zelfs naar de manager.

Wederom victim blaming.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  vrijdag 27 december 2024 @ 17:55:07 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216029762
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:14 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Ik vind het ook volstrekt normaal dat als je je boodschappen in twee keer afrekent dat je dat even van tevoren aangeeft.
Er zit een assistentie-knop op dat apparaat. Dan komt er een medewerker. En dan zeg je: ik wil graag in twee keer afrekenen.

Want dat is wat TS gedaan heeft, in twee keer afrekenen zonder dit aan te geven.
Ik niet. Waarom zou je dat moeten aangeven?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Spellchecker vrijdag 27 december 2024 @ 18:01:31 #160
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216029875
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:14 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Ik vind het ook volstrekt normaal dat als je je boodschappen in twee keer afrekent dat je dat even van tevoren aangeeft.
Er zit een assistentie-knop op dat apparaat. Dan komt er een medewerker. En dan zeg je: ik wil graag in twee keer afrekenen.

Want dat is wat TS gedaan heeft, in twee keer afrekenen zonder dit aan te geven.
Bij onze appie staat dat op een sticker bij elke zelfscankassa:
quote:
Wilt u in twee keer afrekenen? Geef dat dan aan bij een van onze medewerkers.
pi_216029901
"We" hebben dit gezeik deels aan ons zelf te danken door massaal als makke schapen over te stappen op zelfscan en daarmee verantwoordelijkheden die voorheen bij de winkel lagen naar onszelf te verschuiven.

Ik zie het nog steeds niet als een taak voor mezelf om producten op de juiste wijzen te scannen, daarom blijf ik vrolijk afrekenen bij de normale kassa's.

Nooit een controle gehad, nooit gezeik en wordt er toch een fout gemaakt dan is dat niet mijn probleem.

Dan ben ik maar een "boomer" ;)
pi_216029942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
"We" hebben dit gezeik deels aan ons zelf te danken door massaal als makke schapen over te stappen op zelfscan en daarmee verantwoordelijkheden die voorheen bij de winkel lagen naar onszelf te verschuiven.

Ik zie het nog steeds niet als een taak voor mezelf om producten op de juiste wijzen te scannen, daarom blijf ik vrolijk afrekenen bij de normale kassa's.

Nooit een controle gehad, nooit gezeik en wordt er toch een fout gemaakt dan is dat niet mijn probleem.

Dan ben ik maar een "boomer" ;)
Draait Fok een beetje op Windows 3.11?
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_216030017
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Draait Fok een beetje op Windows 3.11?
Op zich gaat dat aardig, ik heb Netscape Navigator draaien en dat werkt prima.
Het inbellen op 14k4 duurt altijd wel even.

De certificaatfoutmeldingen moet je negeren.



[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-12-2024 18:18:40 ]
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:15:22 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216030133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
"We" hebben dit gezeik deels aan ons zelf te danken door massaal als makke schapen over te stappen op zelfscan en daarmee verantwoordelijkheden die voorheen bij de winkel lagen naar onszelf te verschuiven.

Dat ben ik niet met je eens. Dat de winkel consumenten de mogelijkheid geeft om producten zelf te scannen betekent niet dat het ook de verantwoordelijkheid van de consument is dat alles correct gescand wordt.

Supermarkt in kwestie moet accepteren dat klanten fouten kunnen maken, en fouten maken is niet per se strafbaar. Als supermarkten niet willen dat klanten fouten maken, dan moeten ze de producten door daarvoor getraind personeel laten scannen.
Huilen dan.
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:18:36 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216030182
Ben overigens zelf ook een keer onterecht beschuldigd van poging tot diefstal, en werd toen ik de winkel uitliep bij m'n arm gepakt door een aso beveiliger met grote bek.

Heb 'm toen hij het niet kon bewijzen (ik zou "goed wegkomen".. :') ) de prullenbak door laten spitten op zoek naar het bonnetje. Wat bleek? Alles netjes afgerekend. Hij was daarna ook niet mans genoeg om toe te geven dat ze ze het fout hadden.
Huilen dan.
pi_216030206
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat ben ik niet met je eens. Dat de winkel consumenten de mogelijkheid geeft om producten zelf te scannen betekent niet dat het ook de verantwoordelijkheid van de consument is dat alles correct gescand wordt.

Supermarkt in kwestie moet accepteren dat klanten fouten kunnen maken, en fouten maken is niet per se strafbaar. Als supermarkten niet willen dat klanten fouten maken, dan moeten ze de producten door daarvoor getraind personeel laten scannen.
Daar ben ik het niet mee oneens maar je ziet in de praktijk toch dat winkeliers derving bij de zelfscan hebben (rond 1%) en de vriendelijkheid en begrip daardoor soms ver te zoeken is.
  vrijdag 27 december 2024 @ 18:21:33 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216030219
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee oneens maar je ziet in de praktijk toch dat winkeliers derving bij de zelfscan hebben (rond 1%) en de vriendelijkheid en begrip daardoor soms ver te zoeken is.
Het scheelt dat ik niet in de supermarkt kom om vrienden te maken :P .
Huilen dan.
pi_216030235
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het scheelt dat ik niet in de supermarkt kom om vrienden te maken :P .
Maar ik kom er ook niet om gezeik te hebben, dus ik gooi alles op de band en aan het eind hoor ik wel wat het kost ;)

Zoals ik eerder zei, bij de AH hier vlakbij hebben ze ook al poortjes als je naar buiten wil (of je nu zelfscan of kassa gebruikt) en verdwijnen er steeds meer kassa's om ruimte te maken voor de zelfscan, dus die winkel vermijd ik sinds kort ook al als de pest.

Als alles zelfscan is, zal er een moment komen dat ik alleen nog boodschappen laat thuisbezorgen :P
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 18:52:33 #169
236264 crew  capricia
pi_216030724
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:01 schreef maily het volgende:

[..]
Bij onze appie staat dat op een sticker bij elke zelfscankassa:
[..]

Dat is ook gewoon normaal.
Maar kennelijk bij een aantal mensen wekt dit de grootste verbazing op.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:02:09 #170
545 dop
:copyright: dop
pi_216030884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit was niet de gewone controle
beweer ik anders?
quote:
, dit was de controle na betaling omdat het systeem haar had aangemerkt als iemand die een verdachte transactue deed.
dat blijkt nergens uit, dat is pure invulling van jouw kant
quote:
Wie heeft het topic nou niet goed doorgelezen.

En ja, zij is er zelf verantwoordelijk voor dat ze die rare transactie (alleen een tasje) deed.
En dan is het okay als je niet fatsoenlijk behandeld wordt?
Een tasje kopen is een alledaagse transactie, dat is echt niet bijzonder. Er was dan ook geen automatische controle, voor afrekenen.
Dat de supermarkt manager dan als nog wil controleren kan prima als hij zijn klant gewoon fatsoenlijk benaderd, daar ging het nu juist mis.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 27 december 2024 @ 19:13:06 #171
545 dop
:copyright: dop
pi_216031018
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon normaal.
Maar kennelijk bij een aantal mensen wekt dit de grootste verbazing op.
verschilt nogal per winkel.
Bij de Jumbo, Dirk en lidl heb ik die stikkers nooit gezien, kan dat ik slecht kijk natuurlijk, maar dan nog als ik een fout maak verwacht ik op voorhand dat ik gewoon fatsoenlijk wordt behandeld, dat is de enige normaal die wel overal het zelfde hoort te zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216033077
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het scheelt dat ik niet in de supermarkt kom om vrienden te maken :P .
Niet? :D

Maar dat is nog geen reden om je (mede)supermarktbezoekers dan maar onvriendelijk te bejegenen. :P
pi_216033608
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon normaal.
Maar kennelijk bij een aantal mensen wekt dit de grootste verbazing op.
Ik heb nog nooit een dergelijke stikker gezien en voor deze draad zou ik ook niet op het idee komen om er personeel bij te halen als ik alsnog een tasje of een verscholen rode peper moet afrekenen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216034075
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 19:02 schreef dop het volgende:

[..]

Een tasje kopen is een alledaagse transactie, dat is echt niet bijzonder.
Alleen een tasje is niet alledaags en over het algemeen het teken dat de zaken er in niet zijn betaald. Niemand komt een supermarkt binnen om alleen een tasje te kopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216034428
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 21:08 schreef 215 het volgende:
Ja, dat mag tot de deur van de winkel mag er gecontroleerd worden.
in de meeste huisregels staat dat medewerkers bevoegd zijn om in je tas (sen) te kijken en of er controle op uit te voeren,dat is niets nieuws.
pi_216034544
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Netscape Navigator
mooie tijd met die 1e browsers,het waren wel de pioniers
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 22:40:28 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216036500
Enige wat h
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216036938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:40 schreef sp3c het volgende:
Enige wat h
Goed verhaal :D
pi_216036940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar ik kom er ook niet om gezeik te hebben, dus ik gooi alles op de band en aan het eind hoor ik wel wat het kost ;)

Zoals ik eerder zei, bij de AH hier vlakbij hebben ze ook al poortjes als je naar buiten wil (of je nu zelfscan of kassa gebruikt) en verdwijnen er steeds meer kassa's om ruimte te maken voor de zelfscan, dus die winkel vermijd ik sinds kort ook al als de pest.

Als alles zelfscan is, zal er een moment komen dat ik alleen nog boodschappen laat thuisbezorgen :P
Zelfscan is prima voor 5 artikelen.

Hele kar vol kan ook wel met die handscanners.

Verder is zelf scannen Kut.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 23:22:40 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216037870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Goed verhaal :D
Weet niet meer wat ik wilde zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')