quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:55 schreef r_one het volgende:
[..]
“Nou sorry hoor” maar excuses aanbieden vind ik dan ook feitelijk weer wat overtrokken waarschijnlijk.Excuses maken hoeft niet overdreven te zijn, gewoon je zin beginnen met 'sorry, ik heb het in 2 keer afgerekend'. Je hoeft niet huilend op je knieën oid. Maak het werk van die man die daar werkt om jou te helpen nou niet moeilijker dan nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Juist als het dagelijkse kost is om dit soort confrontaties aan te gaan wordt je vanzelf beleefder. Sowieso het besef dat je het een enkele keer mis hebt maar ook het feit dat jou 'agressief assertieve opstelling' juist agressie bij de klant opwekt moet je niet onderschatten. Je wilt namelijk geen hok vol herrie en al helemaal niet in het voorportaal van je handel.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
Als je dagelijks diverse dieven er uit moet pikken, die allemaal onzinnige smoesjes zullen hebben, word je vanzelf minder aardig waarschijnlijk. Jij was gewoon dief nummer zoveel op, vlak voor kerst, waarschijnlijk ook nog eens een drukke dag.
Je hebt m'n punt gemist. Elke vorm van excuses, op welke toon dan ook, is niet nodig; TS heeft immers niets fout gedaan (de inschattingsfout komt van de manager dus als er iemand excuses moet aanbieden ....). Maar 'sorry' als beleefdheidsvorm is niks mis mee.quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Excuses maken hoeft niet overdreven te zijn, gewoon je zin beginnen met 'sorry, ik heb het in 2 keer afgerekend'. Je hoeft niet huilend op je knieën oid. Maak het werk van die man die daar werkt om jou te helpen nou niet moeilijker dan nodig.
Ook nog moeite met context.quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet wat victim blaming is, maar TS is hier gewoon helemaal geen slachtoffer. Zo simpel zit het. Ze is gecontroleerd omdat ze een verdachte actie deed en zo hoort het ook.
En betalen en daarna verder winkelen staat bij mijn winkel in elk geval in de voorwaarden als iets wat niet mag met de zelfscan. Daar excuses voor maken is dus zeker gepast.
quote:Op vrijdag 27 december 2024 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Excuses maken hoeft niet overdreven te zijn, gewoon je zin beginnen met 'sorry, ik heb het in 2 keer afgerekend'. Je hoeft niet huilend op je knieën oid. Maak het werk van die man die daar werkt om jou te helpen nou niet moeilijker dan nodig.
Dit was niet de gewone controle, dit was de controle na betaling omdat het systeem haar had aangemerkt als iemand die een verdachte transactue deed. Wie heeft het topic nou niet goed doorgelezen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 16:23 schreef dop het volgende:
[..]
Ook nog moeite met context.
Misschien nog eens goed het topic door lezen. Het gaat niet om de controle op zich maar op de manier waarop. Van een winkelmanager mag wel enig fatsoen worden verwacht.
Ik gebruik de zelfscan vaak en word dan natuurlijk ook regelmatig gecontroleerd, maar dat is dan wel op een andere toon.
"Goede middag meneer, mag ik een kleine steekproef bij u doen", of iets in die trand.
Hoezo niet aangeven dat het in tweeën is betaald, ze had notabene contact met het personeel vanwege de bonuskaart. De kaarthouder bevestigde dat zelfs naar de manager.quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik vind het ook volstrekt normaal dat als je je boodschappen in twee keer afrekent dat je dat even van tevoren aangeeft.
Er zit een assistentie-knop op dat apparaat. Dan komt er een medewerker. En dan zeg je: ik wil graag in twee keer afrekenen.
Want dat is wat TS gedaan heeft, in twee keer afrekenen zonder dit aan te geven.
Ik niet. Waarom zou je dat moeten aangeven?quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik vind het ook volstrekt normaal dat als je je boodschappen in twee keer afrekent dat je dat even van tevoren aangeeft.
Er zit een assistentie-knop op dat apparaat. Dan komt er een medewerker. En dan zeg je: ik wil graag in twee keer afrekenen.
Want dat is wat TS gedaan heeft, in twee keer afrekenen zonder dit aan te geven.
Bij onze appie staat dat op een sticker bij elke zelfscankassa:quote:Op vrijdag 27 december 2024 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
quote:Wilt u in twee keer afrekenen? Geef dat dan aan bij een van onze medewerkers.
Draait Fok een beetje op Windows 3.11?quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
"We" hebben dit gezeik deels aan ons zelf te danken door massaal als makke schapen over te stappen op zelfscan en daarmee verantwoordelijkheden die voorheen bij de winkel lagen naar onszelf te verschuiven.
Ik zie het nog steeds niet als een taak voor mezelf om producten op de juiste wijzen te scannen, daarom blijf ik vrolijk afrekenen bij de normale kassa's.
Nooit een controle gehad, nooit gezeik en wordt er toch een fout gemaakt dan is dat niet mijn probleem.
Dan ben ik maar een "boomer"
Op zich gaat dat aardig, ik heb Netscape Navigator draaien en dat werkt prima.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Draait Fok een beetje op Windows 3.11?
Dat ben ik niet met je eens. Dat de winkel consumenten de mogelijkheid geeft om producten zelf te scannen betekent niet dat het ook de verantwoordelijkheid van de consument is dat alles correct gescand wordt.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
"We" hebben dit gezeik deels aan ons zelf te danken door massaal als makke schapen over te stappen op zelfscan en daarmee verantwoordelijkheden die voorheen bij de winkel lagen naar onszelf te verschuiven.
Daar ben ik het niet mee oneens maar je ziet in de praktijk toch dat winkeliers derving bij de zelfscan hebben (rond 1%) en de vriendelijkheid en begrip daardoor soms ver te zoeken is.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Dat de winkel consumenten de mogelijkheid geeft om producten zelf te scannen betekent niet dat het ook de verantwoordelijkheid van de consument is dat alles correct gescand wordt.
Supermarkt in kwestie moet accepteren dat klanten fouten kunnen maken, en fouten maken is niet per se strafbaar. Als supermarkten niet willen dat klanten fouten maken, dan moeten ze de producten door daarvoor getraind personeel laten scannen.
Het scheelt dat ik niet in de supermarkt kom om vrienden te makenquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee oneens maar je ziet in de praktijk toch dat winkeliers derving bij de zelfscan hebben (rond 1%) en de vriendelijkheid en begrip daardoor soms ver te zoeken is.
Maar ik kom er ook niet om gezeik te hebben, dus ik gooi alles op de band en aan het eind hoor ik wel wat het kostquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het scheelt dat ik niet in de supermarkt kom om vrienden te maken.
Dat is ook gewoon normaal.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:01 schreef maily het volgende:
[..]
Bij onze appie staat dat op een sticker bij elke zelfscankassa:
[..]
beweer ik anders?quote:
dat blijkt nergens uit, dat is pure invulling van jouw kantquote:, dit was de controle na betaling omdat het systeem haar had aangemerkt als iemand die een verdachte transactue deed.
En dan is het okay als je niet fatsoenlijk behandeld wordt?quote:Wie heeft het topic nou niet goed doorgelezen.
En ja, zij is er zelf verantwoordelijk voor dat ze die rare transactie (alleen een tasje) deed.
verschilt nogal per winkel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon normaal.
Maar kennelijk bij een aantal mensen wekt dit de grootste verbazing op.
Niet?quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het scheelt dat ik niet in de supermarkt kom om vrienden te maken.
Ik heb nog nooit een dergelijke stikker gezien en voor deze draad zou ik ook niet op het idee komen om er personeel bij te halen als ik alsnog een tasje of een verscholen rode peper moet afrekenen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon normaal.
Maar kennelijk bij een aantal mensen wekt dit de grootste verbazing op.
Alleen een tasje is niet alledaags en over het algemeen het teken dat de zaken er in niet zijn betaald. Niemand komt een supermarkt binnen om alleen een tasje te kopen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:02 schreef dop het volgende:
[..]
Een tasje kopen is een alledaagse transactie, dat is echt niet bijzonder.
in de meeste huisregels staat dat medewerkers bevoegd zijn om in je tas (sen) te kijken en of er controle op uit te voeren,dat is niets nieuws.quote:Op zondag 22 december 2024 21:08 schreef 215 het volgende:
Ja, dat mag tot de deur van de winkel mag er gecontroleerd worden.
Zelfscan is prima voor 5 artikelen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar ik kom er ook niet om gezeik te hebben, dus ik gooi alles op de band en aan het eind hoor ik wel wat het kost
Zoals ik eerder zei, bij de AH hier vlakbij hebben ze ook al poortjes als je naar buiten wil (of je nu zelfscan of kassa gebruikt) en verdwijnen er steeds meer kassa's om ruimte te maken voor de zelfscan, dus die winkel vermijd ik sinds kort ook al als de pest.
Als alles zelfscan is, zal er een moment komen dat ik alleen nog boodschappen laat thuisbezorgen
Weet niet meer wat ik wilde zeggenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |