Klopt, goed dat je het hier meldt. Dit soort gedrag zou ik melden bij het hoofdkantoor met de naam en tijdstip van de filiaalmanager erbij. En aan de grote klok hangen.quote:Op woensdag 25 december 2024 16:27 schreef Levantina het volgende:
[..]
Beste Ivo, heb je de volledige OP gelezen? Het ging me niet zozeer om de controle zelf, mijn begrip daarvoor heb ik zelfs nog expliciet benoemd. De combinatie met het ronduit onbeschofte gedrag dat ermee gepaard ging zou niemand zomaar moeten tolereren.
Eeehh...is het werk van een kassière die de boodschappen langs de scanner schuift dan beter/zinvoller/uitdagender?? Denk dat er gewoon minder mankracht in de winkel nodig en dat dat makkelijk meer oplevert tegen wat er niet wordt afgerekend.quote:Op woensdag 25 december 2024 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem. Het is een economisch model wat mensen uitspaart waar veel winst mee wordt gemaakt uiteraard. Dat verlies is ingecalculeerd en niet zo erg.
Een belangrijk fenomeen is dat mensen die voorheen zinvol werk deden nu een beetje stom staan te posten bij die scanners om af en toe een steekproef te doen. De mens wordt du gedegradeerd tot een stom verlengstuk van de techniek om de winst te bewaken...
Wat dat met mensen doet weet ik denk ik wel. Het stompt af als een malle. Het vergroot dus het effect van dat mensen alleen nog maar onzinnig werk mogen doen. Niet zo mooi eigenlijk.
Als je dat altijd doet en je gebruikt een klantenkaart, dan is dat bij jouw boodschappen geen trigger meer. Want ze weten dan dat je vorige week een berg frisdrank hebt ingeslagen en nu de chips koopt. En dat je zelden die twee producten tegelijkertijd koopt.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat zijn geen onlogische boodschappen.
Ik koop bijvoorbeeld frisdrank en chips in de aanbieding. Dat is vaak niet in dezelfde week.
Maar ik koop de frisdrank bij de Lidl, en de chips bij AH.quote:Op donderdag 26 december 2024 09:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je dat altijd doet en je gebruikt een klantenkaart, dan is dat bij jouw boodschappen geen trigger meer. Want ze weten dan dat je vorige week een berg frisdrank hebt ingeslagen en nu de chips koopt. En dat je zelden die twee producten tegelijkertijd koopt.
De laatste jaren kopen wij ons vlees meestal bij de slager. In het begin een paar keer controle gehad als we wel groenten + koolhydraten afrekenden en geen vlees. Inmiddels past "geen vlees kopen" in het patroon en is dat dus geen trigger meer.
Supermarkten hebben data. Heel veel data.
In haar ah account staat het niet want ze gebruikte niet haar eigen bonuskaartquote:Op zondag 22 december 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is te zien op haar AH account, gekoppeld aan de bonuskaart.
Daar staat ook de kassabon op.
Die van de medewerker, die gevraagd werd of ze had afgerekend. Die kan het zien op haar account, als haar bonuskaart daarvoor gebruikt werd.quote:Op donderdag 26 december 2024 10:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
In haar ah account staat het niet want ze gebruikte niet haar eigen bonuskaart
ja dan kan het welquote:Op donderdag 26 december 2024 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die van de medewerker, die gevraagd werd of ze had afgerekend. Die kan het zien op haar account, als haar bonuskaart daarvoor gebruikt werd.
Als ik het verhaal goed begrepen heb; had ze eerst de boodschappen afgerekend, daana bleek ze een tas te weinig te hebben, toen een tasje afgerekend, en met die bon wilde ze de winkel uit.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dan kan het wel
maar goed, dit hele verhaal is raar, zelfs als je klein bonnetje hebt dan staat er het aantal items en het bedrag, als de boze man dan alle items in de tas scanned krijgt hij op zijn dingetje alle items en het bedrag dat op het kleine bonnetje staat dus er was geen enkele reden om terug naar die originele medewerkerster te gaan, ze zal maar net naar buiten zijn gegaan om te paffen ofzo
dat verhaal dat die taart niet betaald was klopt niet, dan heb je het verkeerde bonnetje laten zien
dat de man onbeschoft was moet je een klacht over indienen, verder heb je denk nul poot om op te staan tenzij hij je op s traat tegenhield of je hem verbood in je tas te kijken
dat snap ik maar dan heb je twee bonnetjesquote:Op donderdag 26 december 2024 11:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ik het verhaal goed begrepen heb; had ze eerst de boodschappen afgerekend, daana bleek ze een tas te weinig te hebben, toen een tasje afgerekend, en met die bon wilde ze de winkel uit.
Dat wekt natuurlijk vragen op.
Dus je hebt 2x afgerekend.quote:Op zondag 22 december 2024 21:07 schreef Levantina het volgende:
[..]
Gescand en betaald en dit werd later ook bevestigd door zijn collega die controle hield bij de zelfscankassa's.
Ik vraag mij dus ook echt af wat ie nou precies gedaan had en hoe ie tot die conclusie was gekomen.
Ruimte technisch is het ook veel effectiever. Er staan hier nu 6 zelfscankassa, waar normaal 2 of misschien 3 kassa's konden staan.quote:Op woensdag 25 december 2024 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het probleem. Het is een economisch model wat mensen uitspaart waar veel winst mee wordt gemaakt uiteraard. Dat verlies is ingecalculeerd en niet zo erg.
Artikelen scannen wil ik nu niet echt zinvol noemen. Het moet gedaan worden natuurlijk, je moet lachen. Maar als ik kijk hoe het "terug tellen gedaan" wordt, of eigenlijk niet gedaan wordt, is de kwaliteit wel een stuk anders, dan doen ik het deed. Je moest toen gewoon terug tellen. Eerst muntgeld en dan briefgeld.quote:Een belangrijk fenomeen is dat mensen die voorheen zinvol werk deden nu een beetje stom staan te posten bij die scanners om af en toe een steekproef te doen. De mens wordt du gedegradeerd tot een stom verlengstuk van de techniek om de winst te bewaken...
Ik zie voornamelijk een mening, waar ik het niet mee eens ben.quote:Wat dat met mensen doet weet ik denk ik wel. Het stompt af als een malle. Het vergroot dus het effect van dat mensen alleen nog maar onzinnig werk mogen doen. Niet zo mooi eigenlijk.
Dat is gelukkig nog toegestaan hier.quote:Op donderdag 26 december 2024 17:28 schreef Rolfieo het volgende:
Ik zie voornamelijk een mening, waar ik het niet mee eens ben.
Vroegâh, als je ging tanken, werd je keurig geholpen door een pompbediende. En nu? Iemand binnen achter de kassa drukt op knopje pomp#zoveel, laat de klant zelf pinnen/chippen/dippen/applepayen/whatever en anno 2024 weten we niet beter.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:16 schreef Bart2002 het volgende:
Maar het is maar een voorbeeld van hoe de techniek alles overneemt en dat wij mensen er een beetje bij staan om de gebreken van de techniek te controleren. Dat is m.i. mensonwaardig. Kassawerk is dat misschien ook.
[..]
Een hele foute richting die we opgaan daarmee.
Ondergetekende dus wel. En gelukkig mag dat nog maar dat zal ook niet zo lang meer duren.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:30 schreef r_one het volgende:
En werkelijk NIEMAND hoor je daar over klagen.
Jij wilt dus ook de pompbediende weer terug?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ondergetekende dus wel. En gelukkig mag dat nog maar dat zal ook niet zo lang meer duren.
Er werd in dit hele verhaal niet om een bon gevraagd.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:54 schreef sp3c het volgende:
dat verhaal dat die taart niet betaald was klopt niet, dan heb je het verkeerde bonnetje laten zien
De controle vindt plaats voordat je afrekent. Als je alles in een tas hebt gedaan en de controle weigert, dan wordt je gewoon naar de bemande kassa gedirigeerd.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:06 schreef Ridocar het volgende:
Heel simpel, een tassencontrole is alleen geoorloofd als er een gegronde reden voor is. Dat wil zeggen, als een medewerker ziet dat je iets meeneemt waarvoor je niet hebt betaald dan kan deze een zgn burgerarrest doen.
Een tassencontrole, ongeacht zelfscan of bij de kassa mag niet op grond van willekeur, onderbuik of quotum.
Dat een klant tegenwoordig gedwongen wordt een zelfscankassa te gebruiken wil niet zeggen dat de verantwoordelijkheid op juist afrekenen bij de klant komt te liggen.
Stom genoeg ben ik nog nooit eruit geplukt bij een willekeurige controle, maar ik kan er alleen maar op hopen. Ik heb de hele dag, laten ze maar de politie erbij halen, maar ik zal nooit vrijwillig meewerken aan hun "willekeurige" controle.
Hoe kan men dan constateren dat producten niet zijn afgerekend.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:19 schreef Levantina het volgende:
[..]
Er werd in dit hele verhaal niet om een bon gevraagd.
Die taart zat in een apart tasje. Die supermarktmanager was er van overtuigd dat er voor niets behalve dat tasje was betaald dus begon ie met het scannen van die taart maar dat had dus ook een random ander artikel kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:56 schreef sp3c het volgende:
iets klopt niet, als hij dacht dat de taart niet gescanned was omdat hij alleen gezien heeft dat er een tasje afgerekend werd is onzin, dan had hij de hele kar gescanned omdat hij dacht dat de hele kar niet betaald was
de originele medewerker is compleet irrelevant in deze, die had hij er nooit bijgeroepen
Zie hierboven. Die supermarktmanager heeft 0 keer in dit hele verhaal om een bon gevraagd.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat snap ik maar dan heb je twee bonnetjes
als je het goede bonnetje laat zien dan staat daar al een bedrag op van meer dan 25 cent, dan zou hij al wat minder boos moeten zijn
En ook niet om een bankafschrift.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:22 schreef Levantina het volgende:
[..]
Zie hierboven. Die supermarktmanager heeft 0 keer in dit hele verhaal om een bon gevraagd.
Dat vraag ik me dus ook afquote:Op donderdag 26 december 2024 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe kan men dan constateren dat producten niet zijn afgerekend.
Klopt, die liet ik uit mezelf zien omdat je dan ook ziet dat er meerdere transacties achter elkaar waren, waarvan eentje van 51 nog iets.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:23 schreef r_one het volgende:
[..]
En ook niet om een bankafschrift.
Dan moet je dát zeggen en niet "er werd niet om een bonnetje gevraagd" en/of "zie hierboven".quote:Op donderdag 26 december 2024 19:26 schreef Levantina het volgende:
[..]
Klopt, die liet ik uit mezelf zien omdat je dan ook ziet dat er meerdere transacties achter elkaar waren, waarvan eentje van 51 nog iets.
Dat is feitelijk gezien inderdaad wat er waarschijnlijk is gebeurd. De beste man kiest er echter zelf voor om zo onbeschoft te handelen plus niet eens naar mijn bon te vragen maar gelijk op agressieve manier mijn tas te doorzoeken.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:07 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Dus je hebt 2x afgerekend.
1x voor alle boodschappen en 1x voor een los tasje.
Zou het niet kunnen dat die man enkel heeft gezien dat je voor die losse tas afgerekend hebt, en niet voor de hele bende? Dat dit voor hem dus volkomen begrijpelijk was omdat ie niet gezien had dat je al daarvoor alle andere dingen afgerekend hebt?
Zei die dat?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:21 schreef Levantina het volgende:
Die supermarktmanager was er van overtuigd dat er voor niets behalve dat tasje was betaald
Nee, vriendelijke vriend. Dat zou ik gezegd moeten hebben indien ik op voorhand voor dat ie begon met mijn tas te doorzoeken die bankafschriften uit mezelf liet zien. Dan is het logisch dat de beste man niet naar mijn bon vroeg. Maar die gozer vraagt voor, tijdens en na het doorzoeken niet om een bon.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan moet je dát zeggen en niet "er werd niet om een bonnetje gevraagd" en/of "zie hierboven".
Op welke manier is dat citaat een antwoord op de vraag die in de OP gesteld werd?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Zei die dat?
Nou, daar heb je dan toch het antwoord op je vraag.
Exact het hele probleem in 1 zin verwoord, door de supermarktmanager.
(en ons maar laten gissen en speculeren)
Tip: ga lekker Kerst vieren, in plaats van je onnodig druk te maken om iets waar je duidelijk geen zin in hebt.quote:Op zondag 22 december 2024 20:51 schreef Levantina het volgende:
Ik snap dat controle erbij hoort en dat je daar ook mee instemt wanneer je gebruik maakt van die zelfscan kassa’s. Dit was echter geen willekeurige controle, bovendien had ik mijn boodschappen al betaald én slaat ie een ontzettend agressieve, denigrerende toon aan.
Mag dit alles juridisch gezien zomaar? Ik ben niet uit op heisa maar ik vond de combinatie van dit alles zo frappant dat ik toch wel graag wil weten hoe dit alles juridisch in elkaar zit.
Kennis en ervaringen van anderen hieromtrent zijn meer dan welkom.
TLDR: Mag je na afrekenen bij de zelfscan zomaar aan een onwillekeurige extra controle onderworpen worden zonder toestemming? Hoe zit dit juridisch precies?
Het ging hier om lieverd:quote:Op donderdag 26 december 2024 19:33 schreef Levantina het volgende:
[..]
Nee, vriendelijke vriend. Dat zou ik gezegd moeten hebben indien ik op voorhand voor dat ie begon met mijn tas te doorzoeken die bankafschriften uit mezelf liet zien. Dan is het logisch dat de beste man niet naar mijn bon vroeg. Maar die gozer vraagt voor, tijdens en na het doorzoeken niet om een bon.
quote:Op donderdag 26 december 2024 11:54 schreef sp3c het volgende:
Om deze vragen (conclusies, gefundeerde aannames) van de Fok!kers. Niet om die van de supermarktmanager.quote:Op donderdag 26 december 2024 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat snap ik maar dan heb je twee bonnetjes
als je het goede bonnetje laat zien dan staat daar al een bedrag op van meer dan 25 cent, dan zou hij al wat minder boos moeten zijn
quote:Op donderdag 26 december 2024 19:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Het ging hier om lieverd:
[..]
[..]
Om deze vragen (conclusies, gefundeerde aannames) van de Fok!kers. Niet om die van de supermarktmanager.![]()
“Je vraag” terwijl je mij citeert. Mag ik er dan vanuit gaan dat je doelt op mij in plaats van er nu opeens andere users bij te halen of is dat te logisch gedacht?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Zei die dat?
Nou, daar heb je dan toch het antwoord op je vraag.
Exact het hele probleem in 1 zin verwoord, door de supermarktmanager.
(en ons maar laten gissen en speculeren)
Volg het draadje even logisch terug.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:40 schreef Levantina het volgende:
[..]
[..]
“Je vraag” terwijl je mij citeert. Mag ik er dan vanuit gaan dat je doelt op mij in plaats van er nu opeens andere users bij te halen of is dat te logisch gedacht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij als chronisch zieke is het een grote verbetering: in hoog tempo alles op de band leggen en dan weer alles in de kar leggen kostte me echt teveel nutteloze energie, dat ik dat niet meer hoef te doen scheelt echt veel. En dat argument lees ik vaker op sites met mede-fibromyalgie-patiënten.quote:Op donderdag 26 december 2024 18:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is gelukkig nog toegestaan hier.![]()
Maar het is maar een voorbeeld van hoe de techniek alles overneemt en dat wij mensen er een beetje bij staan om de gebreken van de techniek te controleren. Dat is m.i. mensonwaardig. Kassawerk is dat misschien ook.
Al met al help je dan met stom geestdodend werk om de aandeelhouder rijker te maken. Dat is wat we zien.
Het werk moet blijkbaar gedaan worden maar het geeft zo weinig bevrediging voor de mens en het werk wat ie moet doen. Dat vind ik dus een beetje lullig voor de mens. Zo wordt de mens steeds meer een dienaar van de techniek en de winst die daarmee behaald wordt maar waar dezelfde mens niet van profiteert.
Een hele foute richting die we opgaan daarmee.
En terecht, dat had het systeem hem verteld. Dat snap je toch wel? Hij krijgt (alweer...) die melding en moet er weer een dief uitvissen, niet het leukste werk maar het moet gebeuren. Kun je toch gewoon begrip voor hebben?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:21 schreef Levantina het volgende:
[..]
Die supermarktmanager was er van overtuigd dat er voor niets behalve dat tasje was betaald...
Jazeker, dat begrip heb ik zelfs meerdere malen expliciet benoemd. Hij had dit alles echter kunnen voorkomen door gewoon naar mijn bon te vragen en niet onbeschoft te doen.quote:Op donderdag 26 december 2024 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
En terecht, dat had het systeem hem verteld. Dat snap je toch wel? Hij krijgt (alweer...) die melding en moet er weer een dief uitvissen, niet het leukste werk maar het moet gebeuren. Kun je toch gewoon begrip voor hebben?
Verplaats je nou in hem, is dat nou zo moeilijk?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:57 schreef Levantina het volgende:
[..]
Jazeker, dat begrip heb ik zelfs meerdere malen expliciet benoemd. Hij had dit alles echter kunnen voorkomen door gewoon naar mijn bon te vragen en niet onbeschoft te doen.
Ja dat maakt het een raar verhaal, zonder dat bonnetje kan hij toch niets constateren?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:19 schreef Levantina het volgende:
[..]
Er werd in dit hele verhaal niet om een bon gevraagd.
Ik werk zelf in de dienstverlening. Juist daarom verbaasd me dit. Hij had niets te winnen met zijn onbeschofte gedrag. Ik zou nooit zo tegen een klant hebben gedaan en mijn collega’s evenmin. Als basis fatsoen te veel gevraagd is, helemaal als leidinggevende met een voorbeeldfunctie, dan kun je beter iets anders gaan doen. Omgekeerde wereld dit. Niet alleen een sterk staaltje victim blaming maar ook nog eens serieus vragen om excuses aan te bieden aan die horkquote:Op donderdag 26 december 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verplaats je nou in hem, is dat nou zo moeilijk?
Als je dagelijks diverse dieven er uit moet pikken, die allemaal onzinnige smoesjes zullen hebben, word je vanzelf minder aardig waarschijnlijk. Jij was gewoon dief nummer zoveel op, vlak voor kerst, waarschijnlijk ook nog eens een drukke dag.
Zo moeilijk is het toch niet om begripvol te zijn? Help hem zijn werk zo makkelijk mogelijk te maken en behandel hem vriendelijk en maak excuses voor het feit dat jij 2 keer hebt afgerekend, dan blijft hij echt niet onbeschoft.
Geen fictim blaming, gewoon aangeven hoe ik had gereageerd. En in mijn ervaring blijven mensen dan nooit onbeschoft.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:30 schreef Levantina het volgende:
[..]
Ik werk zelf in de dienstverlening. Juist daarom verbaasd me dit. Hij had niets te winnen met zijn onbeschofte gedrag. Ik zou nooit zo tegen een klant hebben gedaan en mijn collega’s evenmin. Als basis fatsoen te veel gevraagd is, helemaal als leidinggevende met een voorbeeldfunctie, dan kun je beter iets anders gaan doen. Omgekeerde wereld dit. Niet alleen een sterk staaltje victim blaming maar ook nog eens serieus vragen om excuses aan te bieden aan die hork.
Dat is feitelijk inderdaad wat er waarschijnlijk is gebeurd????quote:Op donderdag 26 december 2024 19:30 schreef Levantina het volgende:
[..]
Dat is feitelijk gezien inderdaad wat er waarschijnlijk is gebeurd. De beste man kiest er echter zelf voor om zo onbeschoft te handelen plus niet eens naar mijn bon te vragen maar gelijk op agressieve manier mijn tas te doorzoeken.
Dat dus. Gewoon zelf even beleefd zijn. Hij heeft een dief op heterdaad betrapt (van wat hij op dat moment geconstateerd heeft. 1 tasje afrekenen, maar er zit inhoud in.), vind je het gek dat hij niet heel vrolijk doet? Altijd maar weer zielig lopen zijn en gelijk lopen miepen.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:33 schreef GerryDV het volgende:
Volgens mij was heel deze situatie voorkomen door in je allereerste contact met de medewerker (dus na de eerste zin) even uit te leggen dat je per ongeluk 2 transacties hebt moeten doen, dat hij wel in je tasje mag kijken en dat je de transactie nog hebt. Dan was je nog eerder buiten en had je dit topic niet hoeven openen. Gewoon helder, adrem en transparant communiceren vanaf moment 1.
En jij kan als hoogopgeleide toch ook wat begrip hebben? Waar maak je je nou zo druk om?quote:Op donderdag 26 december 2024 19:57 schreef Levantina het volgende:
[..]
Jazeker, dat begrip heb ik zelfs meerdere malen expliciet benoemd. Hij had dit alles echter kunnen voorkomen door gewoon naar mijn bon te vragen en niet onbeschoft te doen.
Leuk dat je iets anders bedoeld, maar zoek de definitie van victim blaming eens op.quote:Op donderdag 26 december 2024 21:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen fictim blaming, gewoon aangeven hoe ik had gereageerd. En in mijn ervaring blijven mensen dan nooit onbeschoft.
Gewoon "sorry, ik snap dat dit gek over komt, maar ik was een tas vergeten dus heb in 2 keer afgerekend, maar u mag dat natuurlijk controleren".
Ik weet wat victim blaming is, maar TS is hier gewoon helemaal geen slachtoffer. Zo simpel zit het. Ze is gecontroleerd omdat ze een verdachte actie deed en zo hoort het ook.quote:Op vrijdag 27 december 2024 07:54 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk dat je iets anders bedoeld, maar zoek de definitie van victim blaming eens op.
Dit past daar prima in, kwestie van woord keuze, maar als je vind dat een slachtoffer zich anders moet gedragen dan is dat victim blaming.
Dat de manager gefrustreerd is door zijn werk kun je prima benoemen, zonder het slachtoffer verantwoordelijk te maken.
“Nou sorry hoor” maar excuses aanbieden vind ik dan ook feitelijk weer wat overtrokken waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar excuses voor maken is dus zeker gepast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:55 schreef r_one het volgende:
[..]
“Nou sorry hoor” maar excuses aanbieden vind ik dan ook feitelijk weer wat overtrokken waarschijnlijk.Excuses maken hoeft niet overdreven te zijn, gewoon je zin beginnen met 'sorry, ik heb het in 2 keer afgerekend'. Je hoeft niet huilend op je knieën oid. Maak het werk van die man die daar werkt om jou te helpen nou niet moeilijker dan nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Juist als het dagelijkse kost is om dit soort confrontaties aan te gaan wordt je vanzelf beleefder. Sowieso het besef dat je het een enkele keer mis hebt maar ook het feit dat jou 'agressief assertieve opstelling' juist agressie bij de klant opwekt moet je niet onderschatten. Je wilt namelijk geen hok vol herrie en al helemaal niet in het voorportaal van je handel.quote:Op donderdag 26 december 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
Als je dagelijks diverse dieven er uit moet pikken, die allemaal onzinnige smoesjes zullen hebben, word je vanzelf minder aardig waarschijnlijk. Jij was gewoon dief nummer zoveel op, vlak voor kerst, waarschijnlijk ook nog eens een drukke dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |