Was die taart nou wel of niet gescand?quote:Op zondag 22 december 2024 20:51 schreef Levantina het volgende:
Hij scant die taart en zegt dat die zogenaamd niet gescand zou zijn.
Heel goed punt dat je daar aanhaalt inderdaad. Hij vroeg niet eens naar een bonnetje. Hij begon gewoon te scannen. Geen idee wat ie daar precies mee hoopte te bereiken.quote:Op zondag 22 december 2024 20:56 schreef capricia het volgende:
Wat een bizar verhaal joh.
Hij scant een product en zegt dat jij die niet afgerekend zou hebben?
En dan moet je je bankafschrift laten zien om aan te tonen dat je wel betaald hebt. Hoeveel producten had je dan?
Je had geen bonnetje bij je?
Gescand en betaald en dit werd later ook bevestigd door zijn collega die controle hield bij de zelfscankassa's.quote:Op zondag 22 december 2024 21:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Was die taart nou wel of niet gescand?
Dat is juist andersom.... als je niks doet geeft ie een lange bon. Althans alle AH filialen die ik ken doen het zo.quote:Op zondag 22 december 2024 21:05 schreef Levantina het volgende:
als je niet binnen 10 seconden oid klikt op “normale bon” geeft de automaat je zo’n korte bon om door de poortjes te kunnen
Ja, dat mag tot de deur van de winkel mag er gecontroleerd worden.quote:Op zondag 22 december 2024 20:51 schreef Levantina het volgende:
TLDR: Mag je na afrekenen bij de zelfscan zomaar aan een onwillekeurige extra controle onderworpen worden zonder toestemming? Hoe zit dit juridisch precies?
Ik heb een migratieachtergrond maar ben gewoon universitair geschooldquote:Op zondag 22 december 2024 20:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een clown
Zie je eruit alsof je geen Nederlands kunt?
Dat verschilt per filiaal geloof ik. Bij de AH to Go's krijg je bijvoorbeeld helemaal geen bon als je daar niet op klikt. Bij de AH in mijn woonplaats is dat inderdaad wel zoals jij nu aangeeft maar bij de AH waar het in de OP over gaat blijkbaar niet. Kan ook een verschil tussen franchise of corporate winkels zijn.quote:Op zondag 22 december 2024 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is juist andersom.... als je niks doet geeft ie een lange bon. Althans alle AH filialen die ik ken doen het zo.
quote:Op zondag 22 december 2024 21:08 schreef Levantina het volgende:
[..]
Ik heb een migratieachtergrond maar ben gewoon universitair geschoold.
Hoe wist zij dat eigenlijk? Zij had e.e.a. toch niet gecontroleerd?quote:Ik laat hem mijn bankafschrift zien, vervolgens doet ie navraag bij het meisje waarvan ik de bonuskaart heb geleend en die bevestigde dat ik inderdaad gewoon netjes alles betaald heb.
Misschien een geval van onverbloemd racismequote:Op zondag 22 december 2024 21:08 schreef Levantina het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Maar zou kunnen.quote:Op zondag 22 december 2024 21:11 schreef Levantina het volgende:
[..]
Dat verschilt per filiaal geloof ik. Bij de AH to Go's krijg je bijvoorbeeld helemaal geen bon als je daar niet op klikt. Bij de AH in mijn woonplaats is dat inderdaad wel zoals jij nu aangeeft maar bij de AH waar het in de OP over gaat blijkbaar niet. Kan ook een verschil tussen franchise of corporate winkels zijn.
Wat een vervelende ervaring. Je kan natuurlijk een klacht indienen bij het hoofdkantoor en aangeven dat je alsnog wilt weten waarom je deze controle moest ondergaan. Tijd dat de controle is geweest kan je afleiden aan de kassabonnen. Deze zou ik even bewaren. Hier kan een bedrijf ook van leren.quote:Op zondag 22 december 2024 21:07 schreef Levantina het volgende:
[..]
Gescand en betaald en dit werd later ook bevestigd door zijn collega die controle hield bij de zelfscankassa's.
Ik vraag mij dus ook echt af wat ie nou precies gedaan had en hoe ie tot die conclusie was gekomen.
Wat een aannames weerquote:Op zondag 22 december 2024 20:58 schreef Chinless het volgende:
Volgens wetgeving mag het niet. Maar lees de voorwaarden eens die je accepteert bij gebruik van zelfscan? Waarom vraag je ons erom lees dat zelf. Je was zeker ook te lui om “paar artikelen af te rekenen”?
Joh.quote:Op zondag 22 december 2024 21:06 schreef halfway het volgende:
Controleurs bij de zelfscan met de scanner in de ogen flitsen.
Ze had zo’n tablet bij zich waarbij ze de inhoud van alle transacties kon checken.quote:Op zondag 22 december 2024 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Hoe wist zij dat eigenlijk? Zij had e.e.a. toch niet gecontroleerd?
Ik vind het vooralsnog een wat warrig verhaal met veel teveel irrelevante details over die geleende bonuskaart en een extra tasje. En teveel het woord "netjes". Dat zie je vaak bij een verhaal wat niet helemaal klopt. Hoe kwam je zo snel aan een "bankafschrift" trouwens? Of bedoel je daar iets anders mee?
Dat snap ik helemaal maar waarom vraagt zo iemand dan niet gewoon naar mijn kassabon in plaats van gelijk zonder toestemming op zo’n agressieve manier me aan een onwillekeurige controle te onderwerpen?quote:Op zondag 22 december 2024 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
je hebt een boel (reeds afgerekende) boodschappen bij de zelfscan-kassa liggen, rekent vervolgens alleen een plastic tasje af en loopt met alle boodschappen de winkel uit.
dat kan iets triggeren.
weet ik niet. wellicht eerdere vervelende ervaringen gehad. en iemand kan z'n dag niet hebben hè.quote:Op zondag 22 december 2024 21:22 schreef Levantina het volgende:
[..]
Dat snap ik helemaal maar waarom vraagt zo iemand dan niet gewoon naar mijn kassabon in plaats van gelijk zonder toestemming op zo’n agressieve manier me aan een onwillekeurige controle te onderwerpen?
Dat inderdaad.quote:Op zondag 22 december 2024 21:22 schreef Levantina het volgende:
[..]
Dat snap ik helemaal maar waarom vraagt zo iemand dan niet gewoon naar mijn kassabon in plaats van gelijk zonder toestemming op zo’n agressieve manier me aan een onwillekeurige controle te onderwerpen?
Als het niet in de voorwaarden staat dan mag het niet eh zo simpel is het.quote:Op zondag 22 december 2024 21:14 schreef Levantina het volgende:
[..]
Wat een aannames weer. Ik vraag juist om hulp omdat ik er in de algemene voorwaarden niets over onwillekeurige controles na afrekenen kan vinden. Alle hulp is welkom maar je bent nergens toe verplicht natuurlijk als je dat niet wil. Op de onnodige verdachtmaking die ik in de OP nota bene expliciet ontkracht zal ik verder maar niet ingaan.
met een beetje pech voor TS had zij (premium) koopzegels .....quote:Op zondag 22 december 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is te zien op haar AH account, gekoppeld aan de bonuskaart.
Daar staat ook de kassabon op.
Die bonuskaart die ze geleend had?quote:Op zondag 22 december 2024 21:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is te zien op haar AH account, gekoppeld aan de bonuskaart.
Was de AH account van een willekeurige medewerker. Want deze klant had zelf geen bonuskaart bij zich. En kon kennelijk ook geen bonnetje laten zien. Ipv een bonnetje liet ze een heel bankafschrift zien. Op haar mobiel. Geen idee hoeveel boodschappen daarop stonden.quote:Op zondag 22 december 2024 21:27 schreef maily het volgende:
[..]
met een beetje pech voor TS had zij (premium) koopzegels .....
Ja dat was die migrant op de kerstmarkt ook. Dat zegt niks.quote:Op zondag 22 december 2024 21:08 schreef Levantina het volgende:
[..]
Heel eerlijk, hij zit zo ver ik kan inschatten zeker fout met zijn gedrag. Maar het klinkt ook wel een beetje als de supermarktmanager die niet blij is dat hij een boel gezeik heeft met de zelfscan en daar gefrustreerd over is. Mag hij natuurlijk niet op jouw afreageren. Toch zou ik er verder niet teveel achter zoeken, hij heeft ook gewoon een slecht betaalde kut baan. Helaas voor hem.quote:Op zondag 22 december 2024 21:22 schreef Levantina het volgende:
[..]
ik bedoelde; met een beetje pech had de willekeurige medewerker (premium) koopzegelsquote:Op zondag 22 december 2024 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Was de AH account van een willekeurige medewerker. Want deze klant had zelf geen bonuskaart bij zich. En kon kennelijk ook geen bonnetje laten zien. Ipv een bonnetje liet ze een heel bankafschrift zien. Op haar mobiel. Geen idee hoeveel boodschappen daarop stonden.
Rare manager, en raar verhaal.
quote:
Twee studies gedaan, zeker?quote:Op zondag 22 december 2024 21:08 schreef Levantina het volgende:
[..]
Die is de taal van zijn tweede thuisland ook goed machtig.quote:Op zondag 22 december 2024 21:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja dat was die migrant op de kerstmarkt ook. Dat zegt niks.
- TS rekent eerst een volle tas boodschappen af. En daarna nog een keer een los tasje dat ze vergeten was.quote:Op zondag 22 december 2024 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het vooralsnog een wat warrig verhaal met veel teveel irrelevante details over die geleende bonuskaart en een extra tasje. En teveel het woord "netjes". Dat zie je vaak bij een verhaal wat niet helemaal klopt. Hoe kwam je zo snel aan een "bankafschrift" trouwens? Of bedoel je daar iets anders mee?
Inderdaad logisch en niks aan de hand.quote:Op zondag 22 december 2024 22:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
- TS rekent eerst een volle tas boodschappen af. En daarna nog een keer een los tasje dat ze vergeten was.
- Beveiliger ziet dat ze voor 50 cent een plastic tasje afrekent, maar wel met een volle boodschappentas de winkel uitloopt.
- Beveiliger denkt dat ze een tas met boodschappen jat en controleert een taart in haar tas. Die geef ‘niet gescand’ als resultaat (want op het bonnetje in haar hand stond alleen dat ene plastic tasje)
- TS laat een bankafschrijving zien waarop staat dat ze een minuut eerder voor 60 euro (oid) heeft afgerekend
- Beveiliger check het bij collega en hoort inderdaad dat ze volle tas heeft afgerekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |