Dat voorbeeld is niet wat Jumbo in jouw transactie omschrijving zet en/of zelf ziet. Dat is wat de payment provider in de transactie omschrijving zet en dat is écht heel wat anders.quote:Op maandag 30 december 2024 11:29 schreef dop het volgende:
[..]
Want? Jij weet hoe de software achter de zelfscan werkt?
Ik heb zelf ook geen idee maar heel simpel de manager loged in op de terminal en scand een streepjes code, (van de taart in dit geval) mogelijk krijgt hij dan gelijk een overzicht op welke Terminal dit product het laatst is afgerekend en misschien nog veel meer data, verzin het maar, wat cijfers van het rekeningnummer, mogelijk totaal bedrag van de aankoop, Nummer van de bon, tijd van aankoop en weet ik wat meer.
Bij een normale controle wordt er ook opnieuw gescand en vergeleken met data die opgeslagen is in het systeem. (Van de gescande artikelen van de klant op dat moment bij de terminal).
Verder als ik bij de Jumbo zou worden gecontroleerd na de zelfscan en ik heb voor ¤29 en een tweede transactie vlak daarna van ¤0,50 boodschappen betaald wat simpel blijkt uit mijn bank afschrift. Dan is het ook geen hogere Wiskunde om te bedenken wat het totaal bedrag aan boodschappen in mijn tas(sen) is.
[..]
Voorbeeld van wat Jumbo in mijn transactie omschrijving zet.(Lidl en AH een soort gelijke omschrijving)
Mogelijk is het filiaal nummer en het ander weer gegeven nummer al zat info om mijn transactie terug te vinden in hun systeem.
Je bent er niet mee bekend dat digitale data doorgaans wordt opgeslagen in het (kassa)systeem?quote:Op maandag 30 december 2024 04:47 schreef sp3c het volgende:
Blijft een vreemd verhaal
Hij vraagt geen bonnetje, pakt een taart, scanned de taart en zegt 'isniet betaald'
Klopt niet
Klopt dat het uiteindelijk de payment provider is die deze gegevens invult, ik ben verder geen kenner maar ik meen toch dat je hier de winkel uit kunt destilleren, de tijd staat er bij en wat het andere nummer betekent kan ik alleen naar raden.quote:Op maandag 30 december 2024 13:50 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat voorbeeld is niet wat Jumbo in jouw transactie omschrijving zet en/of zelf ziet. Dat is wat de payment provider in de transactie omschrijving zet en dat is écht heel wat anders.
de digitale date zegt de ondernemer in dit geval dat de onnozele consument niet betaald heeft, de onnozele consument zegt welles ... vervolgens gaan ze kassameisje vragen, die zegt ze heeft wel mijn bonuskaart gebruikt, ondernemer zegt 'ow dan is het goed'quote:Op maandag 30 december 2024 13:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je bent er niet mee bekend dat digitale data doorgaans wordt opgeslagen in het (kassa)systeem?
Papier is leuk voor de onnozele consument maar de ondernemer heeft alle info die is ingebrand in de dode boom ook digitaal beschikbaar.
Je leest echt slecht, er blijkt nergens uit dat de digitale data zij dat de consument niet betaalde. Het lijkt eerder de (verkeerde) inschatting van de manager.quote:Op maandag 30 december 2024 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
de digitale date zegt de ondernemer in dit geval dat de onnozele consument niet betaald heeft, de onnozele consument zegt welles ... vervolgens gaan ze kassameisje vragen, die zegt ze heeft wel mijn bonuskaart gebruikt, ondernemer zegt 'ow dan is het goed'
iets klopt hier niet
ik reageerde op iemand die het over de digitale data van de ondernemer tov de onnozele consument met het dode boom had, dat kan het dus niet zijn want de ondernemer zat idd foutquote:Op maandag 30 december 2024 15:27 schreef dop het volgende:
[..]
Je leest echt slecht, er blijkt nergens uit dat de digitale data zij dat de consument niet betaalde. Het lijkt eerder de (verkeerde) inschatting van de manager.
Was het de digitale data dan had de betaal terminal al een signaal gegeven (rode lamp voor controle) voor dat ts de tas kon betalen.
Ts had reeds betaald.
De aggressieve toon van meneer is erg vervelend voor je, TS. Ik hoop dat je dit inmiddels een beetje hebt kunnen verwerken en een plekje hebt kunnen geven. Er is echter geen wet die aangeeft dat het verboden is om iemand op een onvriendelijke of aggressieve toon aan te spreken.quote:Op zondag 22 december 2024 20:51 schreef Levantina het volgende:
TLDR: Mag je na afrekenen bij de zelfscan zomaar aan een onwillekeurige extra controle onderworpen worden zonder toestemming? Hoe zit dit juridisch precies?
Welk strafbaar feit denk je dat de supermarktmedewerker heeft gepleegd? Iemand op een bitse, onvriendelijke toon aanspreken is niet bij wet verboden.quote:Op zaterdag 28 december 2024 23:22 schreef Levantina het volgende:
[..]
Die dingen hoeven elkaar niet tegen te spreken. Het gaat me om die toon en daarom wil ik weten hoe dat alles juridisch precies zit.
Nee hoor, burgerarrest mag alleen bij heterdaad. Controle is per definitie geen heterdaad.quote:[b]Op woensdag 1 januari 2025 17:37 schreef pedaalemmerzak het volgende:[/
In het geval dat er diefstal wordt vermoed door de supermarkt, kunnen zij je wel aanhouden (burgerarrest) totdat de politie aanwezig is.
quote:In geval van ontdekking op heterdaad van een strafbaar feit is een ieder bevoegd de verdachte aan te houden.
Artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering
En wie gaat bewijzen of er wel of geen sprake is van heterdaad?quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, burgerarrest mag alleen bij heterdaad. Controle is per definitie geen heterdaad.
[..]
Degene die het burgerarrest uitvoert. Onder druk van een aangifte van wederrechtelijke vrijheidsberoving.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En wie gaat bewijzen of er wel of geen sprake is van heterdaad?
Hoezo is een controle per definitie geen heterdaad? Dat is het wel, immers de uitvoering van de diefstal is zelfs nog bezig. Nog daargelaten dat een politieagent diegene ook gewoon op heterdaad gaat aanhouden.quote:Op woensdag 1 januari 2025 17:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, burgerarrest mag alleen bij heterdaad. Controle is per definitie geen heterdaad.
[..]
Nou, die is zo aangetoond. Dont worry. Die aangifte is ook zo geseponeerd. Ik zou mij eerder zorgen maken om de feiten en omstandigheden 😂quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Degene die het burgerarrest uitvoert. Onder druk van een aangifte van wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Precies dus mijn post klopt.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Degene die het burgerarrest uitvoert. Onder druk van een aangifte van wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Succesquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou, die is zo aangetoond gefingeerd. Dont worry. Die aangifte is ook zo geseponeerd.
Niet dusquote:Op woensdag 1 januari 2025 18:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Precies dus mijn post klopt.
Je hebt mijn edit gemist. Het stukje heterdaad is hier echt het probleem niet. Maar zoals je zegt, wel of ts de taart gejat heeft.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Succes![]()
Het is dus ook "zo aangetoond" dat TS op heterdaad een taart heeft gestolen?
En wat als jij het woordje redelijk er voor zet 😂 (wat in verhaal van TS niet is)quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet dus![]()
Jij had het expliciet over een vermoeden als rechtsgrond voor een burgerarrest..
Dan nog niet. Zelfs niet als je er het woordje sterk voor zet.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:17 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En wat als jij het woordje redelijk er voor zet 😂 (wat in verhaal van TS niet is)
"Wat het in het verhaal van TS niet is". Een redelijk vermoeden komt letterlijk uit de definitie he.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan nog niet. Zelfs niet als je er het woordje sterk voor zet.
Dus een tassen controle kan nooit iemand op heterdaad betrappen op diefstal zijn? Dat is waar ik immers op reageer. Hmm had ik vroeger toch beter moeten opletten op school. Dus enlighten me?quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:18 schreef r_one het volgende:
[..]
En jij de mijne. Voor de rest: lulkoek.
De definitie van? Bron?quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
"Wat het in het verhaal van TS niet is". Een redelijk vermoeden komt letterlijk uit de definitie he.
Klopt. En zeker niet pas bij de zelfscankassa. Zul je toch echt het zelf moeten zien gebeuren of over eenduidige camerabeelden beschikken.quote:[..]
Dus een tassen controle kan nooit iemand op heterdaad betrappen op diefstal zijn? Dat is waar ik immers op reageer. Hmm had ik vroeger toch beter moeten opletten op school. Dus enlighten me?
Nee hoor ik heb niet het woord rechtsgrond gebruikt, dat maak jij er van.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet dus![]()
Jij had het expliciet over een vermoeden als rechtsgrond voor een burgerarrest..
verdachte. Artikel 27 wetboek van strafvordering. Maar dat weet je best.quote:
nee. Nu heb je het wederom over de feiten en omstandigheden. Zoals ik al zeg, die zijn er in het verhaal van TS niet.quote:[..]
Klopt. En zeker niet pas bij de zelfscankassa. Zul je toch echt het zelf moeten zien gebeuren of over eenduidige camerabeelden beschikken.
De HR denkt daar anders over.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:08 schreef investeerdertje het volgende:
Dat is het wel, immers de uitvoering van de diefstal is zelfs nog bezig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |