"Wat het in het verhaal van TS niet is". Een redelijk vermoeden komt letterlijk uit de definitie he.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan nog niet. Zelfs niet als je er het woordje sterk voor zet.
Dus een tassen controle kan nooit iemand op heterdaad betrappen op diefstal zijn? Dat is waar ik immers op reageer. Hmm had ik vroeger toch beter moeten opletten op school. Dus enlighten me?quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:18 schreef r_one het volgende:
[..]
En jij de mijne. Voor de rest: lulkoek.
De definitie van? Bron?quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
"Wat het in het verhaal van TS niet is". Een redelijk vermoeden komt letterlijk uit de definitie he.
Klopt. En zeker niet pas bij de zelfscankassa. Zul je toch echt het zelf moeten zien gebeuren of over eenduidige camerabeelden beschikken.quote:[..]
Dus een tassen controle kan nooit iemand op heterdaad betrappen op diefstal zijn? Dat is waar ik immers op reageer. Hmm had ik vroeger toch beter moeten opletten op school. Dus enlighten me?
Nee hoor ik heb niet het woord rechtsgrond gebruikt, dat maak jij er van.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet dus![]()
Jij had het expliciet over een vermoeden als rechtsgrond voor een burgerarrest..
verdachte. Artikel 27 wetboek van strafvordering. Maar dat weet je best.quote:
nee. Nu heb je het wederom over de feiten en omstandigheden. Zoals ik al zeg, die zijn er in het verhaal van TS niet.quote:[..]
Klopt. En zeker niet pas bij de zelfscankassa. Zul je toch echt het zelf moeten zien gebeuren of over eenduidige camerabeelden beschikken.
De HR denkt daar anders over.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:08 schreef investeerdertje het volgende:
Dat is het wel, immers de uitvoering van de diefstal is zelfs nog bezig.
Dat gaat over vervolging van een verdachtequote:Op woensdag 1 januari 2025 18:28 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
verdachte. Artikel 27 wetboek van strafvordering. Maar dat weet je best.
Artikel 53 lid 3 Svquote:[..]
nee. Nu heb je het wederom over de feiten en omstandigheden. Zoals ik al zeg, die zijn er in het verhaal van TS niet.
Ik reageer op de claim van @:sigme dat er bij controle per definitie geen sprake kan zijn van heterdaad. Dat zou wat zijn. Heterdaad staat los van de aanhouding, hij zegt dat het niet kan omdat het betrappen niet op heterdaad is. Dat betwist ik.
het gaat over wie verdachte is. En daarvoor heb je nodig... Juist een redelijk vermoeden.quote:
Niet. Dat is ook niet wat ik claimde he. Maar waar dat staat had ik je zo kunnen vertellen. Dont worry.quote:En waar vind ik hier het burgerarrest?![]()
[..]
Artikel 53 lid 3 Sv
Eigenlijk zou ik je nu moeten gaan negeren.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:36 schreef investeerdertje het volgende:
Of blijf je zo constructief doen tot het topic vol is.
Je hebt gelijk. Het is een voltooid delict. Maar waar blijkt hier dat het geen heterdaad kan zijn?quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:41 schreef r_one het volgende:
[..]
O.a. https://deeplink.rechtspr(...)I:NL:PHR:2009:BJ3279
Lees je eigen reacties even terug, ze komen weinig constructief over. Ik stel meerdere keren dat er geen feiten of omstandigheden zijn in deze van schuld aan diefstal. Dus er kan geen verdachte (27sv) zijn, dus er kan geen rechtmatige aanhouding (53 zoals je al zei) plaatsvinden. Alleen waar ik op reageer is het geclaimde dat het nooit heterdaad (128sv) kan zijn.quote:Op woensdag 1 januari 2025 18:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik je nu moeten gaan negeren.
Ga ik trouwens ook doen.
Als je er staat met een tas vol sushi en je rekent alleen het tasje af, krijg je een steekproef..... Et voila, heterdaad. Het gaat ook om het moment van ontdekkenquote:Op donderdag 2 januari 2025 00:28 schreef Ridocar het volgende:
Heterdaad is als de medewerker ziet (van begin tot eind) dat iemand uit de winkel een artikel meeneemt, daarvoor niet betaalt en de winkel verlaat.
Zit er een gat in dit verhaal, dan geldt dat niet als heterdaad.
Misschien zitten wat haken en ogen aan dit verhaal, maar dit is hoe ik het heb geleerd in jip-en-janneketaal.
Waarom moeten normale mensen lijden onder compleet gestoorde mensen?quote:Op zondag 22 december 2024 21:06 schreef halfway het volgende:
Je wil niet weten wat ze meemaken, voorbeelden?
Een emmer latex leegkiepen in de hoek van een winkel en er vervolgens een nieuwe boormachine in een plastic zak stoppen in de emmer.
Decoupeerzaag tussen een rol isolatie wol stoppen.
Controleurs bij de zelfscan met de scanner in de ogen flitsen.
Advocados voor appels afstikkeren
Per ongeluk is 1:15 iets "vergeten" tegenwoordig.
Wie lijden precies? Mensen die worden gecontroleerd en waar uiteindelijk alles klopt? Dat is toch geen lijdenquote:Op woensdag 29 januari 2025 08:23 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom moeten normale mensen lijden onder compleet gestoorde mensen?
Het is geen "lijden", bovendien is de hele maatschappij er eentje van geven en nemen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 08:23 schreef CarbonC het volgende:
Waarom moeten normale mensen lijden onder compleet gestoorde mensen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |