abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216138264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan nog niet. Zelfs niet als je er het woordje sterk voor zet.
"Wat het in het verhaal van TS niet is". Een redelijk vermoeden komt letterlijk uit de definitie he.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:18 schreef r_one het volgende:

[..]
En jij de mijne. Voor de rest: lulkoek.
Dus een tassen controle kan nooit iemand op heterdaad betrappen op diefstal zijn? Dat is waar ik immers op reageer. Hmm had ik vroeger toch beter moeten opletten op school. Dus enlighten me?
pi_216138292
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
"Wat het in het verhaal van TS niet is". Een redelijk vermoeden komt letterlijk uit de definitie he.
De definitie van? Bron?
quote:
[..]
Dus een tassen controle kan nooit iemand op heterdaad betrappen op diefstal zijn? Dat is waar ik immers op reageer. Hmm had ik vroeger toch beter moeten opletten op school. Dus enlighten me?
Klopt. En zeker niet pas bij de zelfscankassa. Zul je toch echt het zelf moeten zien gebeuren of over eenduidige camerabeelden beschikken.
pi_216138320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Niet dus :N
Jij had het expliciet over een vermoeden als rechtsgrond voor een burgerarrest..
Nee hoor ik heb niet het woord rechtsgrond gebruikt, dat maak jij er van.
pi_216138327
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:25 schreef r_one het volgende:

[..]
De definitie van? Bron?
verdachte. Artikel 27 wetboek van strafvordering. Maar dat weet je best.
quote:
[..]
Klopt. En zeker niet pas bij de zelfscankassa. Zul je toch echt het zelf moeten zien gebeuren of over eenduidige camerabeelden beschikken.
nee. Nu heb je het wederom over de feiten en omstandigheden. Zoals ik al zeg, die zijn er in het verhaal van TS niet.

Ik reageer op de claim van @sigme dat er bij controle per definitie geen sprake kan zijn van heterdaad. Dat zou wat zijn. Heterdaad staat los van de aanhouding, hij zegt dat het niet kan omdat het betrappen niet op heterdaad is. Dat betwist ik.
pi_216138329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:08 schreef investeerdertje het volgende:
Dat is het wel, immers de uitvoering van de diefstal is zelfs nog bezig.
De HR denkt daar anders over.
pi_216138334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:28 schreef r_one het volgende:

[..]
De HR denkt daar anders over.
Heb je een linkje?
pi_216138365
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
verdachte. Artikel 27 wetboek van strafvordering. Maar dat weet je best.
Dat gaat over vervolging van een verdachte :')

En waar vind ik hier het burgerarrest? :{w
quote:
[..]
nee. Nu heb je het wederom over de feiten en omstandigheden. Zoals ik al zeg, die zijn er in het verhaal van TS niet.

Ik reageer op de claim van @:sigme dat er bij controle per definitie geen sprake kan zijn van heterdaad. Dat zou wat zijn. Heterdaad staat los van de aanhouding, hij zegt dat het niet kan omdat het betrappen niet op heterdaad is. Dat betwist ik.
Artikel 53 lid 3 Sv :{w
pi_216138414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat gaat over vervolging :')
het gaat over wie verdachte is. En daarvoor heb je nodig... Juist een redelijk vermoeden.
quote:
En waar vind ik hier het burgerarrest? :{w
[..]
Artikel 53 lid 3 Sv :{w
Niet. Dat is ook niet wat ik claimde he. Maar waar dat staat had ik je zo kunnen vertellen. Dont worry.

Maar heb je nu nog het HR arrest waaruit blijkt dat heterdaad nooit bij een tassen controle kan zijn? Of blijf je zo constructief doen tot het topic vol is.
pi_216138463
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:36 schreef investeerdertje het volgende:
Of blijf je zo constructief doen tot het topic vol is.
Eigenlijk zou ik je nu moeten gaan negeren.

Ga ik trouwens ook doen.

:W
pi_216138495
quote:
Je hebt gelijk. Het is een voltooid delict. Maar waar blijkt hier dat het geen heterdaad kan zijn?

Edit: Ah ik zie nu waarom je met deze link komt. Ik zie dat je enkel en alleen op het tweede deel van mijn post reageert. Maar hetgeen waar ik het over heb compleet negeert.

[ Bericht 11% gewijzigd door investeerdertje op 01-01-2025 18:56:09 ]
pi_216138546
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 18:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Eigenlijk zou ik je nu moeten gaan negeren.

Ga ik trouwens ook doen.

:W
Lees je eigen reacties even terug, ze komen weinig constructief over. Ik stel meerdere keren dat er geen feiten of omstandigheden zijn in deze van schuld aan diefstal. Dus er kan geen verdachte (27sv) zijn, dus er kan geen rechtmatige aanhouding (53 zoals je al zei) plaatsvinden. Alleen waar ik op reageer is het geclaimde dat het nooit heterdaad (128sv) kan zijn.

Dat laatste klopt gewoon niet en je arrest overtuigt mij niet of ik interpreteer hem verkeerd als de verdachte daar ook op heterdaad is aangehouden.
pi_216142466
Heterdaad is als de medewerker ziet (van begin tot eind) dat iemand uit de winkel een artikel meeneemt, daarvoor niet betaalt en de winkel verlaat.
Zit er een gat in dit verhaal, dan geldt dat niet als heterdaad.

Misschien zitten wat haken en ogen aan dit verhaal, maar dit is hoe ik het heb geleerd in jip-en-janneketaal.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ridocar op 02-01-2025 00:35:10 ]
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_216143214
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 00:28 schreef Ridocar het volgende:
Heterdaad is als de medewerker ziet (van begin tot eind) dat iemand uit de winkel een artikel meeneemt, daarvoor niet betaalt en de winkel verlaat.
Zit er een gat in dit verhaal, dan geldt dat niet als heterdaad.

Misschien zitten wat haken en ogen aan dit verhaal, maar dit is hoe ik het heb geleerd in jip-en-janneketaal.
Als je er staat met een tas vol sushi en je rekent alleen het tasje af, krijg je een steekproef..... Et voila, heterdaad. Het gaat ook om het moment van ontdekken
pi_216466594
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 21:06 schreef halfway het volgende:
Je wil niet weten wat ze meemaken, voorbeelden?

Een emmer latex leegkiepen in de hoek van een winkel en er vervolgens een nieuwe boormachine in een plastic zak stoppen in de emmer.

Decoupeerzaag tussen een rol isolatie wol stoppen.

Controleurs bij de zelfscan met de scanner in de ogen flitsen.

Advocados voor appels afstikkeren

Per ongeluk is 1:15 iets "vergeten" tegenwoordig.
Waarom moeten normale mensen lijden onder compleet gestoorde mensen?
  woensdag 29 januari 2025 @ 08:25:40 #286
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_216466606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 08:23 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wie lijden precies? Mensen die worden gecontroleerd en waar uiteindelijk alles klopt? Dat is toch geen lijden :D
pi_216466840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 08:23 schreef CarbonC het volgende:
Het is geen "lijden", bovendien is de hele maatschappij er eentje van geven en nemen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216496045
Ze kunnen toch zelf zien welke producten je hebt afgerekend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')