Klopt. Jij lijkt mij vrij nutteloos bijvoorbeeld. Maar misschien heb ik het mis natuurlijk.quote:Op woensdag 25 december 2024 10:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt mensen die zich nuttig maken en mensen die dan niet doen. Wat voor merkwaardig mens- en wereldbeeld heb jij eigenlijk?
Ik vermoed dat ik in mijn leven veel meer inkomsten- en vermogensbelasting heb afgedragen dan jij. Dus nee, ik ben nuttiger dan jij en heb jij het mis.quote:Op woensdag 25 december 2024 12:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Jij lijkt mij vrij nutteloos bijvoorbeeld. Maar misschien heb ik het mis natuurlijk.
Ik ben een conservatievere christen, Bikker, Segers en Voordewind ook. Ik denk dat daar niet het probleem zit.quote:Op woensdag 25 december 2024 10:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bovendien is het een streng conservatief gristen. Dat hebben velen die overstapten ook niet gezien of willen zien.
quote:Op woensdag 25 december 2024 12:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Jij lijkt mij vrij nutteloos bijvoorbeeld. Maar misschien heb ik het mis natuurlijk.
En waarop is jouw vermoeden gebaseerd? Op hetzelfde soort logica waarmee je mensen beoordeeld op basis van afkomst? Sommige mensen zouden dat discriminatie noemen. Ik noem dat vooral nogal dom.quote:Op woensdag 25 december 2024 12:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik in mijn leven veel meer inkomsten- en vermogensbelasting heb afgedragen dan jij. Dus nee, ik ben nuttiger dan jij en heb jij het mis.
Ik heb geld dus ik ben nuttig, om te kotsen jou soort volk, zeker met al je teksten op dit forumquote:Op woensdag 25 december 2024 12:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik in mijn leven veel meer inkomsten- en vermogensbelasting heb afgedragen dan jij. Dus nee, ik ben nuttiger dan jij en heb jij het mis.
Omtzigt doet het gewoon best goed met zijn partij en hoe hij dat invult.quote:Op woensdag 25 december 2024 09:52 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand zo heilig verklaard zien worden in een campagne als Omtzigt deze ronde. Terwijl het op zich een goed Kamerlid, maar altijd met gebreken is geweest.
De twijfels over bijvoorbeeld belastbaarheid en het leiding kunnen geven waren al bekend en inhoudelijk waren er mooie woorden, maar een niet doorgerekend programma zonder echte keuzes met wat rechtsstatelijk gewauwel.
Het erge is dat hij er zelf wel voor gekozen heeft, hij had er niet in hoeven te stappen, dat zou ik als kiezer meer gewaardeerd hebben dan deze poppenkastquote:Op woensdag 25 december 2024 13:06 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Omtzigt doet het gewoon best goed met zijn partij en hoe hij dat invult.
Hij heeft zelf ook niet gekozen voor een samenwerking met drie populisten die morgen Putin de hand zouden schudden als ze er beter van zouden worden.
Maar je bent links dus je trekt of een uitkering of je hebt een uit belastinggeld betaald baantje. Maar je woont wel in de grachtengordel. En je rijdt in een deugende elektrische wagen.quote:Op woensdag 25 december 2024 12:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En waarop is jouw vermoeden gebaseerd? Op hetzelfde soort logica waarmee je mensen beoordeeld op basis van afkomst? Sommige mensen zouden dat discriminatie noemen. Ik noem dat vooral nogal dom.
Dan had hij het land in een crisis gegooid en had hij de volle schuld gekregen van de media.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het erge is dat hij er zelf wel voor gekozen heeft, hij had er niet in hoeven te stappen, dat zou ik als kiezer meer gewaardeerd hebben dan deze poppenkast
1 VVD is al erg genoeg, dus bespaar ons deze rampquote:Op woensdag 25 december 2024 13:09 schreef Origami94 het volgende:
Anyway ik zag net een filmpje van Jesse Klaver en daarin heeft hij het over een links verbond. Is het niet handiger om het over liberale ideeën te hebben in tijden dat het neoconservatisme macht grijpt.
Mensen willen bijvoorbeeld minder regels, ik denk dat je daar best stemmen kan winnen. Een soort VVD 2.0 dus terwijl de VVD zelf wordt overgenomen door de PVV.
VVD won in 2010 en 2012 met best goede punten, minder wetgeving en minder belastingafdrachtquote:Op woensdag 25 december 2024 13:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
1 VVD is al erg genoeg, dus bespaar ons deze ramp
Dat krijgt hij nu ook, ik denk dat weinig NSC kiezers zaten te wachten op dit, ik in ieder geval niet, ben dan ook zwaar teleurgesteld en heb enorm veel spijt van mijn stemquote:Op woensdag 25 december 2024 13:11 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan had hij het land in een crisis gegooid en had hij de volle schuld gekregen van de media.
Ja winnen met goede punten is niet zo moeilijk, de uitvoering ervan is regelmatig het probleemquote:Op woensdag 25 december 2024 13:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
VVD won in 2010 en 2012 met best goede punten, minder wetgeving en minder belastingafdracht
Op zich niet tegen minder wetgeving hoor maar als dat betekent dat rechtsbijstand wordt afgebroken of dat de woningmarkt compleet verziekt wordt dan is dat toch een matig effect daarvan.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
VVD won in 2010 en 2012 met best goede punten, minder wetgeving en minder belastingafdracht
Misschien dat de politici daar zelf mee kunnen beginnen in plaats van de koning dit laten uitspreken...quote:De koning onderstreepte toen het belang van de democratische rechtsorde en zette zich af tegen de afrekencultuur. Die maakt het vinden van oplossingen volgens hem moeilijk. "Als we onze energie nu eens zouden besteden aan het vinden van oplossingen, komen we veel verder."
Dat zeggen ze allemaal hier op FOK.quote:Op woensdag 25 december 2024 12:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de troonrede wordt de kersttoespraak door de Koning zelf geschreven. Ongetwijfeld met behulp van een tekstschrijver hier of daar en het valt natuurlijk wel onder de verantwoordelijkheid van de MP, maar het is zijn eigen boodschap.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ironisch deel uit kersttoespraak van de koning
[..]
Misschien dat de politici daar zelf mee kunnen beginnen in plaats van de koning dit laten uitspreken...
quote:Tegen Nederlandse moslims zeg ik: dit is ook uw land; dit is ook jouw land."
Ah helder. Had het idee dat kabinet er groot inbreng in had.quote:Op woensdag 25 december 2024 14:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de troonrede wordt de kersttoespraak door de Koning zelf geschreven. Ongetwijfeld met behulp van een tekstschrijver hier of daar en het valt natuurlijk wel onder de verantwoordelijkheid van de MP, maar het is zijn eigen boodschap.
Ik denk ook niet dat schaduwpremier Wilders een zin als dit had goedgekeurd:
[..]
Voor iemand die bakken belasting betaalt, is het wel wat bijzonder dat je niet weet dat de vermogensbelasting al sinds 2001 niet meer bestaat.quote:Op woensdag 25 december 2024 12:40 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wel voor mensen die zonder goed op te letten overstapten van partijen als D66, GLPvdA en in mindere mate VVD. Voor veel van die mensen is dat conservatieve beleid een zinloze beperking die achter de voordeur hoort te blijven. Niet in het landsbestuur.quote:Op woensdag 25 december 2024 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben een conservatievere christen, Bikker, Segers en Voordewind ook. Ik denk dat daar niet het probleem zit.
Dat gaat niet want Omtzigt is een rechtsconservatieve gristen. Dat staat zo'n beetje diametraal tegenover Timmermans.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:07 schreef Origami94 het volgende:
Misschien had Omtzigt toch een alliantie moeten sluiten met Timmermans voor de verkiezingen maar dat was risicovol geweest.
De mensen moeten begrijpen dat een zekere vorm van regeldruk nodig is als je met 8 miljard op één planeet leeft. Dat gaat simpelweg niet anders.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:09 schreef Origami94 het volgende:
Anyway ik zag net een filmpje van Jesse Klaver en daarin heeft hij het over een links verbond. Is het niet handiger om het over liberale ideeën te hebben in tijden dat het neoconservatisme macht grijpt.
Mensen willen bijvoorbeeld minder regels, ik denk dat je daar best stemmen kan winnen. Een soort VVD 2.0 dus terwijl de VVD zelf wordt overgenomen door de PVV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |