En dat is logisch.quote:Op maandag 23 december 2024 19:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja het is soms om moedeloos van te worden. De populisten blijven winnen, ongeacht of ze slagen of falen.
Er is een reden dat geen enkel nieuwsmedium dit deel van Omtzigt zijn interview heeft opgepikt en de reden lijkt me: bij factchecken bleek het gewoon onwaar.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik geloof liever Omtzigt dan Caroline, Dilan en de grote Geert.
Dat de voorstellen pas anderhalve maand na onderhandelingen werden ingetrokken zegt genoeg. En dat Geert zijn verkiezingsbelofte minder over de Islam en meer zorg niet nakomt zegt ook genoeg.
Zoiets kan je niet factchecken want de onderhandelingen vinden plaats tussen gesloten deuren en de media was te veel bezig met dat het bij Omtzigt erin schootquote:Op dinsdag 24 december 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
Er is een reden dat geen enkel nieuwsmedium dit deel van Omtzigt zijn interview heeft opgepikt en de reden lijkt me: bij factchecken bleek het gewoon onwaar.
Hij is wel de enige die dit kabinet lijkt te controleren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
Eens dat Wilders, Van der Plas en Yeşilgöz ook onbetrouwbaar zijn, maar Omtzigt is daar echt niet beter in.
Er zijn altijd bronnen te vinden voor politieke journalisten. In een heel aantal media is ook het volschieten van Omtzigt trouwens genegeerd. Media die wel de koranopmerkingen normaal zouden overnemen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zoiets kan je niet factchecken want de onderhandelingen vinden plaats tussen gesloten deuren en de media was te veel bezig met dat het bij Omtzigt erin schoot
Dat heb ik dan volledig gemist bij bijvoorbeeld de afschaffing van bed-bad-brood, wat door de rechter is afgeschoten. Of bij het erdoor duwen van asielwetten, zonder dat advocaten, RvS of COA er fatsoenlijk naar hebben kunnen kijken.quote:[..]
Hij is wel de enige die dit kabinet lijkt te controleren.
Valt enorm tegen vind ik, de NSC zet hun krabbels onder dingen waar ik van verwacht had dat ze daar tegen zouden zijnquote:Op dinsdag 24 december 2024 12:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zoiets kan je niet factchecken want de onderhandelingen vinden plaats tussen gesloten deuren en de media was te veel bezig met dat het bij Omtzigt erin schoot
[..]
Hij is wel de enige die dit kabinet lijkt te controleren.
Die bronnen komen gewoon van het kamp Geert, Caroline en Dilan. Er valt niet te checken of ze waar zijn of niet. Al roepen meerdere getuigen dat.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:27 schreef Hanca het volgende:
Er zijn altijd bronnen te vinden voor politieke journalisten. In een heel aantal media is ook het volschieten van Omtzigt trouwens genegeerd. Media die wel de koranopmerkingen normaal zouden overnemen.
Dan moet Omtzigt de stekker uit het kabinet trekken. Er ligt een hoofdlijnenakkoord tussen drie partijen die het helemaal eens met elkaar zijn en een partij die het grotendeels niet eens is.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:27 schreef Hanca het volgende:
Dat heb ik dan volledig gemist bij bijvoorbeeld de afschaffing van bed-bad-brood, wat door de rechter is afgeschoten. Of bij het erdoor duwen van asielwetten, zonder dat advocaten, RvS of COA er fatsoenlijk naar hebben kunnen kijken.
Het afschaffen van bed-bad-brood doet niks aan migratie. Er komt geen Polenhotel minder door.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:37 schreef Origami94 het volgende:
[..]
In elk geval voegt NSC zich bij de linkse oppositie om het kabinet te controleren. En dat is bij meerdere debatten zo om dossiers op te vragen zonder goedkeuring van de coalitie.
Het zou verder onverstandig zijn om de bed, bad en brood regeling van Faber af te schieten als NSC omdat er gewoon een hoofdlijnenakkoord is wat te doen aan migratie. Dan trekken ze maar de stekker eruit en Omtzigt weet heus wel dat Faber toch faalt. Het zou tactisch onverstandig zijn om deze vrouw niet te laten gaar koken in haar eigen soep.
Misschien vat ik je niet goed.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is een reden dat geen enkel nieuwsmedium dit deel van Omtzigt zijn interview heeft opgepikt en de reden lijkt me: bij factchecken bleek het gewoon onwaar.
Omtzigt zei dat er lang over was gesproken en deed voorkomen alsof het dankzij NSC was dat deze wetten niet in het regeerakkoord staan. In werkelijkheid is er niet echt over gesproken en was het een no-brainer voor Wilders om die wetten in te trekken.quote:Op dinsdag 24 december 2024 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Misschien vat ik je niet goed.
NOS meldt op 8 januari 2024 dat Wilders die wetsontwerpen intrekt.
Omtzigt zei laatst dat er gesproken was over die wetsontwerpen in de onderhandelingen dec/jan.
Het is aan te nemen dat Wilders die haatwetten introk nav die gesprekken.
Omtzigt zei niet duidelijk dat Wilders die plannen had ingediend tijdens de onderhandelingen ev voor opname in een coalitie-akkoord.
quote:Op dinsdag 24 december 2024 14:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt zei dat er lang over was gesproken en deed voorkomen alsof het dankzij NSC was dat deze wetten niet in het regeerakkoord staan. In werkelijkheid is er niet echt over gesproken en was het een no-brainer voor Wilders om die wetten in te trekken.
Dat Wilders die haatplannen introk heeft alles te maken met die gesprekken over de rechtsstatelijkheid.quote:In december zaten we al een week om tafel met informateur Ronald Plasterk, spraken we over onderwerpen zoals de rechtsstaat en lagen deze wetsvoorstellen nog gewoon op tafel in de Tweede Kamer (4)
·22 dec.
Ofwel deze voorstellen lagen op tafel en we spraken er ook over en vrij lang en intens.
Dat is niet waar. Het zijn hoofdzakelijk analfabete kleermakers die hier naar toe komen.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En daar kun je nog aan toevoegen dat het vaak de wat hoger opgeleide vluchteling is die de stap naar Europa kan maken.
Beter een kleermaker dan nog een jurist of bedrijfskundige erbij.quote:Op dinsdag 24 december 2024 14:59 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het zijn hoofdzakelijk analfabete kleermakers die hier naar toe komen.
De NSC is aan het schaken met de hoop er met winst (of op z'n best.. zonder verlies) uit te komen. Dan is het wachten op het juiste moment. En dat kan nog wel tot Sint Juttemis duren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:37 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die bronnen komen gewoon van het kamp Geert, Caroline en Dilan. Er valt niet te checken of ze waar zijn of niet. Al roepen meerdere getuigen dat.
[..]
Dan moet Omtzigt de stekker uit het kabinet trekken. Er ligt een hoofdlijnenakkoord tussen drie partijen die het helemaal eens met elkaar zijn en een partij die het grotendeels niet eens is.
Bekijk deze YouTube-video
In elk geval voegt NSC zich bij de linkse oppositie om het kabinet te controleren. En dat is bij meerdere debatten zo om dossiers op te vragen zonder goedkeuring van de coalitie.
Het zou verder onverstandig zijn om de bed, bad en brood regeling van Faber af te schieten als NSC omdat er gewoon een hoofdlijnenakkoord is wat te doen aan migratie. Dan trekken ze maar de stekker eruit en Omtzigt weet heus wel dat Faber toch faalt. Het zou tactisch onverstandig zijn om deze vrouw niet te laten gaar koken in haar eigen soep.
Akkoord maar liever een Indiase kenniswerker dan een Syrische handophouder.quote:Op dinsdag 24 december 2024 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Beter een kleermaker dan nog een jurist of bedrijfskundige erbij.
Welnee, dat waren geen haatplannen maar weldoordachte voorstellen om de instroom van nutteloze en cultuurvreemde elementen te weren.quote:Op dinsdag 24 december 2024 14:46 schreef Bluesdude het volgende:
In een tweet aan van der Plas zegt Omtzigt
[..]
Dat Wilders die haatplannen introk heeft alles te maken met die gesprekken over de rechtsstatelijkheid.
Dat was toen al duidelijk .
Welnee, hoe kom je er bij? Het hoofdlijnenakkoord is een op democratische wijze opgesteld plan om een eind te maken aan de bizarre asielpraktijken zoals het het onvoorwaardelijk binnenlaten van buitenlandse gelukszoekers en anti-Westerse elementen. Wilders is wat dat betreft een verademing vergeleken met Klaver, Timmermans, Jetten en Bikker die ieder hun eigen krankzinnige argumenten hanteren om dat failliete beleid voort te zetten.quote:Op dinsdag 24 december 2024 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het afschaffen van bed-bad-brood doet niks aan migratie. Er komt geen Polenhotel minder door.
En het is gewoon een schande dat ze dat hoofdlijnenakkoord vol onrechtstatelijke onzin hebben ondertekend, daar heb je een punt.
Hoe ik daarbij kom is doordat ik wel realistisch zie dat de instroom al zeer beperkt en totaal niet onvoorwaardelijk is, wat een status krijgt geen gelukszoeker maar een vluchteling voor oorlog of geweld is, we minder doen dan ons EU deel en er nauwelijks tot geen problemen zijn rondom asielzoekers of statushouders. En omdat ik niet in racistische of discriminerende termen denk.quote:Op woensdag 25 december 2024 07:31 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Welnee, hoe kom je er bij? Het hoofdlijnenakkoord is een op democratische wijze opgesteld plan om een eind te maken aan de bizarre asielpraktijken zoals het het onvoorwaardelijk binnenlaten van buitenlandse gelukszoekers en anti-Westerse elementen. Wilders is wat dat betreft een verademing vergeleken met Klaver, Timmermans, Jetten en Bikker die ieder hun eigen krankzinnige argumenten hanteren om dat failliete beleid voort te zetten.
Dat is wel een beetje het lastige met NSC. Voor de verkiezingen bleek het in de peilingen niet uit te maken of ze mee gingen doen en zo ja met welke mensen of programma. De aantrekkelijkheid was puur Pieter Omtzigt.quote:Op woensdag 25 december 2024 08:20 schreef Hanca het volgende:
En ook: omdat het hoofdlijnenakkoord voor 100% tegen het verkiezingsprogramma van NSC in gaat, dat hele ondertekenen van dat akkoord was kiezersbedrog en dat zien we nu dan ook in de peilingen.
Ik heb zelden iemand zo heilig verklaard zien worden in een campagne als Omtzigt deze ronde. Terwijl het op zich een goed Kamerlid, maar altijd met gebreken is geweest.quote:Op woensdag 25 december 2024 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje het lastige met NSC. Voor de verkiezingen bleek het in de peilingen niet uit te maken of ze mee gingen doen en zo ja met welke mensen of programma. De aantrekkelijkheid was puur Pieter Omtzigt.
Een grote binding met de gedachte van een nieuw sociaal contract was er nooit zo heb ik het idee.
Mensen nutteloos noemen en zo behandelen is zeer zeker een haatuitingquote:Op woensdag 25 december 2024 04:58 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Welnee, dat waren geen haatplannen maar weldoordachte voorstellen om de instroom van nutteloze en cultuurvreemde elementen te weren.
Bovendien is het een streng conservatief gristen. Dat hebben velen die overstapten ook niet gezien of willen zien.quote:Op woensdag 25 december 2024 09:52 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik heb zelden iemand zo heilig verklaard zien worden in een campagne als Omtzigt deze ronde. Terwijl het op zich een goed Kamerlid, maar altijd met gebreken is geweest.
De twijfels over bijvoorbeeld belastbaarheid en het leiding kunnen geven waren al bekend en inhoudelijk waren er mooie woorden, maar een niet doorgerekend programma zonder echte keuzes met wat rechtsstatelijk gewauwel.
Waarom? Je hebt mensen die zich nuttig maken en mensen die dan niet doen. Wat voor merkwaardig mens- en wereldbeeld heb jij eigenlijk?quote:Op woensdag 25 december 2024 10:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen nutteloos noemen en zo behandelen is zeer zeker een haatplan.
De vreemdheid van mensen benadrukken idem
Mijn mensbeeld is humanistisch, pogend niet discriminerend te zijn.quote:Op woensdag 25 december 2024 10:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt mensen die zich nuttig maken en mensen die dan niet doen. Wat voor merkwaardig mens- en wereldbeeld heb jij eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |