Jij die het over haat heeft.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:01 schreef egayalS het volgende:
Deze Mirko heeft op zijn minst zijn eerdere tweet rechtgezet. Alleen snapt hij niet dat deze aanslagpleger exact dezelfde haat ideologie heeft als hijzelf. Geldt ook veel fokkers die in deze topic post.
[ x ]
Welnee joh, heb je die mafkees nog steeds niet door dan?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie dat je er weer als de kippen bij bent om guilt-by-association toe te passen. En ik maar denken dat je voor de NUANCE staat en gedegen onderzoek alvorens een conclusie te trekken.
Al deze dingen zijn overigens waar.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
ELON IS DE AANSTICHTER VAN AL DIT KWAAD
ELON MOET DE GEVANGENIS IN
ELON IS EXTREEM RECHTS
ELON IS EEN NAZI
Het is maar net waar je kijkt en in welke periode.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:59 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja, maar er heeft ook een keer een blanke autochtoon een aanslag gepleegd!
Dus wat je eigenlijk zegt is dat het stiekem wel oke is om een hele ideologie verantwoordelijk te houden voor de extremistische uitwassen daarvan (zoals jij nu doet).quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:01 schreef egayalS het volgende:
Deze Mirko heeft op zijn minst zijn eerdere tweet rechtgezet. Alleen snapt hij niet dat deze aanslagpleger exact dezelfde haat ideologie heeft als hijzelf.
quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:02 schreef Nober het volgende:
Zijn de moslims al het grote slachtoffer of is dat nog te vroeg?
Uhu....quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:58 schreef Hyaenidae het volgende:
In mijn ogen was het een fatsoenlijk verhaal,
Kan misschien zijn dat de post waarop je reageerde werd verwijderd. Dan gaat de jouwe ook weg.quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:58 schreef Hyaenidae het volgende:
emand had erover dat iemand het woord neger had gebruikt. Waarop ik aangaf dat dat nog niet zo lang geleden een normaal woord is maar kapot gecancelled is door de woke gemeenschap. En verder voorbeelden van dingen die in mijn jeugd hele normaal waren en nu allemaal niet meer mogen. We mogen gewoon steeds minder op allerlei vlakken, iedereen lijkt dat gewoon te pikken.
Het gemak waarmee tegenwoordig ergens het labeltje nazi op geplakt wordt is ook schrikbarend hoor.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Al deze dingen zijn overigens waar.
Wat?quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon, onderhand voorspelbaar...
Dat zie je wel vaker met converten, die slaan helemaal door.quote:
In de kerk misschien niet maar de bijbel is nu ook niet echt een "boek van vrede"quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik de kerk preekt men in ieder geval niet om ze head first van een gebouw af te flikkeren, dat kun je van bepaalde moskeeen niet zeggen.
Ik zou het erop houden dat het een volkomen geschift persoon is, wellicht zelfs een split personality.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Typisch AfD-achtig typetje dus. Reichsburger...
Proest.quote:
Een verbod op religie? Je wil dat de overheid bepaalt waar we wel en niet in mogen geloven? Mijn hemel.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik ben wel voor een verbod op religie en haat maar het zal moeilijk te handhaven zijn.
Nog meer drogredenen om je eerste drogreden te onderbouwen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is maar net waar je kijkt en in welke periode.
De hebben de RAF gehad, de IRA en ook nog wel een aantal kleine groeperingen en eenlingen.
Momenteel zijn islamitische landen qua aantal aanslagen het grootste slachtoffer van moslimextremisme.
Ik ben wel voor een verbod op religie en haat maar het zal moeilijk te handhaven zijn.
Geschift persoon sowieso, anders pleeg je niet zo'n achterlijke aanslag.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou het erop houden dat het een volkomen geschift persoon is, wellicht zelfs een split personality.
Daarom is het ook niet te handhaven.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een verbod op religie? Je wil dat de overheid bepaalt waar we wel en niet in mogen geloven? Mijn hemel.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind religie idioot. Maar ik vind gedachtepolitie ook idioot.
Die kerken zullen er vast zijn.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik de kerk preekt men in ieder geval niet om ze head first van een gebouw af te flikkeren, dat kun je van bepaalde moskeeen niet zeggen.
Dat is ook zo, hij koos geen moskee gangers, maar koos juist christenen op een kerstmarktquote:Op zaterdag 21 december 2024 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook moeilijk te geloven dat dit een verwesterde athest is.
Het is zijn motivatie in combinatie met zijn doelwit waar ik geen vinger op kan leggen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geschift persoon sowieso, anders pleeg je niet zo'n achterlijke aanslag.
Breivik koos ook niet voor migranten maar voor voornamelijk autochtone Noorse kinderen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:07 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Dat is ook zo, hij koos geen moskee gangers, maar koos juist christenen op een kerstmarkt
Kerst wordt al heel lang niet gevierd door alleen christenen. Menig Duitser of Nederlander zal de reden waarom we kerstmis vieren niet eens weten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:07 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Dat is ook zo, hij koos geen moskee gangers, maar koos juist christenen op een kerstmarkt
Hij had een verblijfsstatus.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Typisch AfD-achtig typetje dus. Reichsburger...
Wat mensen persoonlijk vinden, moeten ze zelf weten. Als anderen eronder lijden, dan zijn er al wetten om die mensen daar verantwoordelijk voor te houden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom is het ook niet te handhaven.
Maar er komt veel ellende voort uit religie (en de bijkomende "ideologie") op deze ronde bol.
We vieren Kerstmis met een markt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kerst wordt al heel lang niet gevierd door alleen christenen. Menig Duitser of Nederlander zal de reden waarom we kerstmis vieren niet eens weten.
Laatst gevraagd: voor de gezelligheid.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kerst wordt al heel lang niet gevierd door alleen christenen. Menig Duitser of Nederlander zal de reden waarom we kerstmis vieren niet eens weten.
Ga je nog antwoord geven?quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:11 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Laatst gevraagd: voor de gezelligheid.
Je vergeet daar n feit bij te vermelden: het ging om een zomerkamp van de jongerenafdeling van de Arbeiderspartij.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Breivik koos ook niet voor migranten maar voor voornamelijk autochtone Noorse kinderen.
Los van het feit dat het een idiote opmerking is, net zoals gisteren uitspraken werden gedaan om alle arabieren te deporteren, is het in de praktijk ook niet te doen. Je kunt slechts als een of andere gestapo deuren in trappen om te kijken of er ergens een perzisch tapijt op de vloer ligt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een verbod op religie? Je wil dat de overheid bepaalt waar we wel en niet in mogen geloven? Mijn hemel.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind religie idioot. Maar ik vind gedachtepolitie ook idioot.
Ja maar dat betwist ik ook niet. Er is niemand die zal zeggen dat Breivik niet heeft gehandeld uit rechtse idealen. Het motief was duidelijker; linkse jeugd die later belangrijke posities innemen in de politiekquote:Op zaterdag 21 december 2024 20:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Breivik koos ook niet voor migranten maar voor voornamelijk autochtone Noorse kinderen.
Zoals ik al schreef, hij komt over als een Bat Ye'or aanhanger.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij had een verblijfsstatus.
Dat is al wat ik vernomen heb.
Verder smaakt het hele verhaal tot nog toe als een bord Kartoffeln mit Fattoush Salat.
Geen Schokolade van te maken.
En daarom gaan we 2e paasdag massaal naar de meubelboulevards, om te vieren dat David een timmerman was.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
We vieren Kerstmis met een markt.
Om de geboorte van Jezus Kapitalismus te herdenken.
Een probleem lijkt te zijn dat hij op de radar had kunnen staan, gezien de diverse waarschuwingen aan Duitse autoriteiten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:13 schreef OmniRocket het volgende:
Dit soort acties ga je nooit tegenhouden als iemand niet op de radar staat.
Het lukt ze al niet eens om zulke acties te voorkomen als ze wel onder de radar staan.
Ja dat was op een jongeren zomerkamp van een linkse politieke partij. Dit was gewoon een random kerstmarkt.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Al mijn toekomstige aanslagen zijn in naam van links en Origami94 mijn held(in).quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik doelde op de PVV en dat de dader Wilders heeft gequote/gedeeld.
Deze man trekt het een stap meer door: de vertegenwoordiging van Duitse staat is misdadig, het volk is als uiteindelijk soeverein hiervoor verantwoordelijk omdat zij heult met het Saoedische regime en helpt Europa islamitisch te maken, ergo aanslagen zijn gerechtvaardigd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:13 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ja maar dat betwist ik ook niet. Er is niemand die zal zeggen dat Breivik niet heeft gehandeld uit rechtse idealen. Het motief was duidelijker; linkse jeugd die later belangrijke posities innemen in de politiek
Bij Breivik is het niet twijfelachtig, bij dit persoon wel
David was een harpist.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En daarom gaan we 2e paasdag massaal naar de meubelboulevards, om te vieren dat David een timmerman was.
Je mokkel bezwangerd door het opperwezen en zelf ben je nog maagd. Jozef is de uitvinder van de cuckstoel en de NS is hem eeuwig dankbaar.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
David was een harpist.
Jozef was een timmerman.
Reichsburger pleegt aanslag.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja lieve mensen... Reichsbrger, dat is de echte bedreiging voor Duitsland.
Wel een goede actrice die Maria dat je dat met een uitgestreken gezicht weet te verkopen aan je man.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je mokkel bezwangerd door het opperwezen en zelf ben je nog maagd. Jozef is de uitvinder van de cuckstoel en de NS is hem eeuwig dankbaar.
H verdorie, toch niet goed opgelet op zondagsschoolquote:Op zaterdag 21 december 2024 20:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
David was een harpist.
Jozef was een timmerman.
Ik zou me eens een beetje inlezen wat die hebben geprobeerd.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja lieve mensen... Reichsbrger, dat is de echte bedreiging voor Duitsland.
Flikker toch op.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Reichsburger pleegt aanslag.
Etto is gerriteerd dat het geen moslim is want wil op islam bashen.
Flikker zelf op met je off topic gelul.quote:
quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je mokkel bezwangerd door het opperwezen en zelf ben je nog maagd. Jozef is de uitvinder van de cuckstoel en de NS is hem eeuwig dankbaar.
'Judafying'...quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:21 schreef egayalS het volgende:
Fyi
Islam is een religie. Geen etniciteit.
Iemand is moslim als hij/zij gelooft in 1 God en dat Mohammed zijn gezant is.
Als iemand niet gelooft in hierboven genoemde is hij geen moslim.
[ x ]
Dat 'verwesterde' verbaasde mij. Ik twijfel niet aan zijn anti-islam houding en als helemaal niet als je zijn berichten leest over de politie of over linkse en rechtse politici dan is wel duidelijk dat zijn islam standpunt zijn leven beheerst. Of bedoel jij iets anders?quote:Op zaterdag 21 december 2024 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het ook moeilijk te geloven dat dit een verwesterde athest is.
Soort zoekt soortquote:
quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:21 schreef egayalS het volgende:
Fyi
Islam is een religie. Geen etniciteit.
Iemand is moslim als hij/zij gelooft in 1 God en dat Mohammed zijn gezant is.
Als iemand niet gelooft in hierboven genoemde is hij geen moslim.
[ x ]
Is natuurlijk ook onzin dat hij verwesterd zou zijn. Of hij nou een moslim is die niet-moslims haat, of andersom.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat 'verwesterde' verbaasde mij. Ik twijfel niet aan zijn anti-islam houding en als helemaal niet als je zijn berichten leest over de politie of over linkse en rechtse politici dan is wel duidelijk dat zijn islam standpunt zijn leven beheerst. Of bedoel jij iets anders?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 21 december 2024 20:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel een goede actrice die Maria dat je dat met een uitgestreken gezicht weet te verkopen aan je man.
Wel als ze Aziatisch normen volgen ofzo?quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook onzin dat hij verwesterd zou zijn. Of hij nou een moslim is die niet-moslims haat, of andersom.
Mensen die westerse normen en waarden volgen doen niet aan aanslagen.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:26 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wel als ze Aziatisch normen volgen ofzo?
Wie weet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:26 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wel als ze Aziatisch normen volgen ofzo?
De beste post tot nu toe in deze topicreeks.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook onzin dat hij verwesterd zou zijn. Of hij nou een moslim is die niet-moslims haat, of andersom.
Nee en kap met dat offtopic onzin.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:30 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ben een vrouw, is het dan minder erg?
Mwah, ook westerlingen hebben natuurlijk aanslagen gepleegd, zie de IRA, ETA, RaRa, Italie in de jaren '70, Bende van Nijvel, Volkert, etc.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee niet alles. Die post van -river-quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
alles is racistisch Harvest..
Absoluut.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ook westerlingen hebben natuurlijk aanslagen gepleegd, zie de IRA, ETA, Italie in de jaren '70, Bende van Nijvel, Volkert, etc.
Jouw ideologie zegt dat er een god is die zijn eigen schepsels zo intens haat dat hij ze voor eeuwig laat martelen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:33 schreef egayalS het volgende:
Met "iemand met dit profiel" bedoelt Duk, "iemand met dezelfde ideologie als ik".
In zijn wereldbeeld is het namelijk heel normaal dat een moslim een aanslag pleegt, maar iemand die dezelfde profiel heeft als hijzelf, moet wel stapelgek zijn.
[ x ]
Gemakkelijk he, meteen de racisme kaart trekken.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee niet alles. Die post van -river-
Ik krijg een P.C. Hooftpijn Maartje 't Hart dja vu:quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw ideologie zegt dat er een god is die zijn eigen schepsels zo intens haat dat hij ze voor eeuwig laat martelen.
Geef mij dan maar Duk...
Wat zijn die normen precies?quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.
Maar dat heeft weinig met westerse normen en waarden te maken.
En verwestering is het proces waarin men westerse gewoonten, cultuur, normen en waarden aanneemt.
Volkert overschreed met zijn aanslag de alhier geldende normen.
Even Maxima bellen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:41 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wat zijn die normen precies?
Meteen vastzetten en pas na alle feestdagen vrijlaten.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:41 schreef KinKiJan het volgende:
Man man man, kennelijk konden ze toch niet wachten tot het eerder aangekondigde protest van maandag.
Op andere plekken in de stad worden wel gewoon eerst de slachtoffers herdacht..
[ afbeelding ]
Van kinderen afblijven... of het nu 1000 jaar geleden is of 2024.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:41 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Dat was hier inderdaad wel makkelijk ja.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:38 schreef -river- het volgende:
[..]
Gemakkelijk he, meteen de racisme kaart trekken.
'Geen aanslagen plegen' is er iig een van.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:41 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar daar maken veel westerlingen zich schuldig aan Etto.quote:
En raad eens waar op de wereld daar strenge wetten voor zijn opgesteld, en waar niet?quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar daar maken veel westerlingen zich schuldig aan Etto.
Er zullen betere voorbeelden zijn.
Mwah, de aanslagen van de meeste van de genoemde groepen konden best op een niet non-significant draagvlak rekenen. Bovendien is aanslagen plegen ook in het Midden-Oosten veelal ongewenst.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Absoluut.
Maar dat heeft geen zak met westerse normen en waarden te maken.
En verwestering is toch echt een proces waarin men westerse gewoonten, cultuur, normen en waarden aanneemt.
Gelijk heb je. Ik heb van huis uit meegekregen om 1 keer per maand een aanslag te plegen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:44 schreef probeer het volgende:
[..]
'Geen aanslagen plegen' is er iig een van.
Strenge wetten, lol.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En raad eens waar op de wereld daar strenge wetten voor zijn opgesteld, en waar niet?
Beetje beter je woke-best doen.
Verder heb je kennelijk zoals gewoonlijk selectief gelezen; mevrouw Servieskast maakt namelijk het onderscheid. Pedofilie is nu heel erg, maar vroeger was het normaal.
quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Strenge wetten, lol.
Taakstraffen en heel misschien een celstrafje van een paar maanden.
Niet dat dat heel slecht is trouwens. Tweede kansen en redemptie zijn belangrijk in het strafrecht. Misschien is dat een beter voorbeeld.
Super strenge wetten. Enkele weken cel. Wowquote:Op zaterdag 21 december 2024 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Strenge wetten, lol.
Taakstraffen en heel misschien een celstrafje van een paar maanden.
Niet dat dat heel slecht is trouwens. Tweede kansen en redemptie zijn belangrijk in het strafrecht. Misschien is dat een beter voorbeeld.
Ach, als het duizenden jaren geleden is, is het zelfs 'normaal'.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:53 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Super strenge wetten. Enkele weken cel. Wow
Dat lijkt me wel logisch.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, de aanslagen van de meeste van de genoemde groepen konden best op een niet non-significant draagvlak rekenen. Bovendien is aanslagen plegen ook in het Midden-Oosten veelal ongewenst.
Dat is natuurlijk ziek maar het zou best waar kunnen zijn. De oude Grieken hadden seks met dieren en kinderen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
zoals gewoonlijk selectief gelezen; mevrouw Servieskast maakt namelijk het onderscheid. Pedofilie is nu heel erg, maar vroeger was het normaal.
Ja, nee.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ziek maar het zou best waar kunnen zijn. De oude Grieken hadden seks met dieren en kinderen.
Ik ga geen dikke boeken over Plato lezen, ik heb echt betere dingen te doen. Ik lees gewoon online korte samenvattingen.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nee.
Zou Plato er nog eens op na slaan.
uhm ja, dat was wel duidelijkquote:Op zaterdag 21 december 2024 20:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ga geen dikke boeken over Plato lezen, ik heb echt betere dingen te doen. Ik lees gewoon online korte samenvattingen.
Jaja.quote:Op zaterdag 21 december 2024 20:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, ook westerlingen hebben natuurlijk aanslagen gepleegd, zie de IRA, ETA, RaRa, Italie in de jaren '70, Bende van Nijvel, Volkert, etc.
Seks. Geld. Macht.quote:Op zaterdag 21 december 2024 21:08 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Jaja.
En uit naam van welke gewelddadige ideologie(n) werden deze aanslagen gepleegd?
Let wel; je mag enkel en alleen een ideologie noemen waarvan men in het algemeen zegt; ''daar moet je respect voor hebben''.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |