abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2024 @ 15:09:41 #1
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215887395

quote:
UFO of UAP?
UAP staat voor 'unidentified anomalous phenomena', of 'ongedentificeerde afwijkende verschijnselen', een verzamelnaam voor objecten die in de lucht, de zee en de ruimte zijn waargenomen zonder dat duidelijk is wat het zijn of waar ze vandaan komen.

De term ufo is uit de gratie geraakt omdat die nog steeds een associatie met zich meedroeg van een samenzweerderige en paranode denkwijze. (bron)
SPOILER: Officiele omschrijving van UAP in de wetgeving van dec 2022
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP's geweest. Een beknopt overzicht:

• Het begon in dec 2017 met een artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and 'Black Money': The Pentagon's Mysterious U.F.O. Program

• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:

• Rapporten van het Pentagon uit 2021 en 2022 bevestigen nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er honderden onverklaard blijven.

NASA doet in 2022 onderzoek naar UAP en stelt naar aanleiding hiervan in 2023 een directeur hiervoor aan.

quote:
In het nieuwe NASA-rapport worden uap's of ufo's "n van de grootste mysteries van onze planeet" genoemd.
• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen.

SPOILER: UAP klokkenluider regeling in wetgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• In februari 2023 veel aandacht voor een neergeschoten Chinese spionage ballon en drie onbekende objecten. Er zijn geen officile verklaringen gegeven wat de objecten waren. Wel bijzondere uitspraken van genformeerde senatoren, zoals Blumenthal:

quote:
“The American people should be given more information. They're ready for it. They can handle it. And they need and deserve to know it.”
• In juni 2023 blijkt de klokkenluider regeling uit de wetgeving al te werken. David Grusch komt naar voren met opmerkelijke claims in een artikel in The Debrief (door dezelfde journalisten als het 2017 NY Times verhaal) en in een interview voor NewsNation.

Bekijk deze YouTube-video

• In juli 2023 herhaalt Grusch zijn claims - onder ede - tijdens een public hearing.

quote:
Zijn claims op basis van meer dan 40 getuigen-interviews:

• De US overheid heeft een decennialang programma waarin het geborgen UFO's verborgen houdt
• Ze zijn ook in het bezit van '[non-human] dead pilots' van deze UFO's.
• Er is een lange disinformatie campagne gaande.
• Chuck Schumer, de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, introduceert in augustus 2023 een aanpassing voor de Defensiewet voor 2024. Dit Schumer Amendement heeft de opmerkelijke naam: ''UAP Disclosure Act of 2023''. Volgens Schumer heeft het publiek het recht om meer te weten over onbekende technieken, niet-menselijke-intelligentie en onverklaarde fenomenen.

• Schumer's voorstel wordt sterk afgezwakt aangenomen, een aantal senatoren is tegen. Maar Schumer geeft aan zich er niet bij neer te leggen. In de zomer van 2024 brengt hij samen met senator Rounds de UAPDA opnieuw in, met vrijwel gelijke inhoud.

• In november 2024 is er een nieuwe openbare hearing, dit keer met vier getuigen.

quote:
Verbergt de overheid bewust bewijs over UAP's voor het publiek?
o Timothy Gallaudet: "Yes, sir."
o Luis Elizondo: "100%."
o Michael Shellenberger: "Yes."
o Mike Gold: "Yes."

What do you believe UAP could be or are?
o Timothy Gallaudet: "Strong evidence that they are non-human higher intelligence."
o Lue Elizondo: "I echo my colleague's comment, Sir."
o Michael Shellenberger: "Genuinely do not know."
o Mike Gold: "Don't know but we must find out."
Quotes van vooraanstaande figuren op dit gebied:

Meer quotes mooi op een rij:
https://ufoquotes.com/

Up-to-date tijdlijn van alles UFO's:
https://ufotimeline.com/

Podcast
Need to Know podcast
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_215887433
Het "zijn maar normale vliegtuigen" fase zijn we wel voorbij ja. Meest logische verklaring is nog steeds dat het een militaire oefening is. Maar wel apart dat ze inwoners van deze staten wekenlang laten gissen naar verklaringen, doe dit dan lekker in de woestijn.
pi_215887529
Mooie samenvattende update in de OP!
  maandag 16 december 2024 @ 15:20:49 #4
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215887553
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:12 schreef Simmertje het volgende:
Het "zijn maar normale vliegtuigen" fase zijn we wel voorbij ja. Meest logische verklaring is nog steeds dat het een militaire oefening is. Maar wel apart dat ze inwoners van deze staten wekenlang laten gissen naar verklaringen, doe dit dan lekker in de woestijn.
Maar ook Air Force personeel zelf is aan het gissen, en drones zorgen ervoor dat de Wright Patterson basis dit weekend even moest sluiten.

Drone Incursions Closed Wright Patterson Air Force Base’s Airspace Friday Night

quote:
“I can confirm small aerial systems were spotted over Wright Patterson between Friday night and Saturday morning,” base spokesman Bob Purtiman told The War Zone
quote:
“We have no intelligence or observations that would indicate that they were aligned with a foreign actor or that they had malicious intent, but just kind of simply tell you we don’t know. We have not been able to locate or identify the operators who are the points of origin,” the DoD official told reporters on Saturday.
twitter
  maandag 16 december 2024 @ 15:25:53 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_215887670
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Maar ook Air Force personeel zelf is aan het gissen, en drones zorgen ervoor dat de Wright Patterson basis dit weekend even moest sluiten.

Drone Incursions Closed Wright Patterson Air Force Base’s Airspace Friday Night
[..]
[..]
[ x ]
Wel apart inderdaad. Plekken als Area 51 waren voorheen echt onmogelijk om als "normale" burger te komen en we hebben er de afgelopen jaren ook geen drone beelden van gezien zover ik weet. Waarom het nu opeens zo makkelijk is om een militaire basis binnen te dringen met een drone is wel raadselachtig. Al is natuurlijk wel de drone technologie in een stroomversnelling terechtgekomen sinds de oorlog in Oekrane.
pi_215887704
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wel apart inderdaad. Plekken als Area 51 waren voorheen echt onmogelijk om als "normale" burger te komen en we hebben er de afgelopen jaren ook geen drone beelden van gezien zover ik weet. Waarom het nu opeens zo makkelijk is om een militaire basis binnen te dringen met een drone is wel raadselachtig. Al is natuurlijk wel de drone technologie in een stroomversnelling terechtgekomen sinds de oorlog in Oekrane.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon niet goed voorbereid zijn. 9/11 kon ook redelijk makkelijk gebeuren, daarna wel heel wat veranderd, maar ik denk dat met dit nog niet heel goed voorbereid zijn. Mensen kakken toch in na verloop van tijd, al helemaal als je op je eigen veilige continent zit. Die aanval van Hamas kon ook gebeuren terwijl we dat totaal niet verwacht hadden.

Maar ik verwacht eerlijk gezegd wel dat die dingen binnenkort de lucht uit gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator maandag 16 december 2024 @ 15:40:54 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215887779
quote:

[..]
Denk omdat die dingen steeds verder kunnen vliegen

In het verleden moest je er toch naartoe met de auto om je drone daar in de buurt op te laten stijgen terwijl je ze nu bij wijze van spreken vanuit je tuin kunt lanceren om ze vervolgens volledig geautomatiseerd er naar toe kunt laten vliegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 december 2024 @ 15:44:05 #9
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215887832
quote:
88s.gif Op maandag 16 december 2024 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk omdat die dingen steeds verder kunnen vliegen

In het verleden moest je er toch naartoe met de auto om je drone daar in de buurt op te laten stijgen terwijl je ze nu bij wijze van spreken vanuit je tuin kunt lanceren om ze vervolgens volledig geautomatiseerd er naar toe kunt laten vliegen
Het bereik is natuurlijk niet zo groot van de meeste drones.

En dan nog vind ik dit het meest opmerkelijk:

quote:
We have not been able to locate or identify the operators who are the points of origin,
Het fucking U.S. leger.. Hoezo kunnen ze dat niet?
pi_215887866
Toch wel een interessant, volgwaardig evenement. Dat ze niet weten wie erachter zit geloof ik niet. Meest voor de hand liggende verklaring is gewoon Airforce. Maar waarom dan zo out in the open. Of is het Ome Elon die wat aan het testen is en hiervoor een exemption heeft "gekregen".
pi_215887881
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:47 schreef Bugno3 het volgende:
Toch wel een interessant, volgwaardig evenement. Dat ze niet weten wie erachter zit geloof ik niet. Meest voor de hand liggende verklaring is gewoon Airforce. Maar waarom dan zo out in the open. Of is het Ome Elon die wat aan het testen is en hiervoor een exemption heeft "gekregen".
Tot nu toe is Elon er vrij stil over op een paar domme grappen na. Terwijl hij normaal gesproken staat te schreeuwen als de overheid weer onbekwaam te werk gaat.
pi_215887892
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:35 schreef Discombobulate het volgende:

Die aanval van Hamas kon ook gebeuren terwijl we dat totaal niet verwacht hadden.

Het kwam de Isralirs niet slecht uit om voor eens en voor altijd genadeloos af te rekenen met Hamas.

Ik heb net een hearing gevolgd, en de Amerikanen roeptoeteren nu al over verregaande wetswijzingen om de privacy omtrent drones flink in te perken.

Ik blijf nog even sceptisch. :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 16 december 2024 @ 15:59:19 #13
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215887974
Schumer ontwijkt de vraag over Non Human Intelligence.

twitter

Maar we zijn inmiddels wel zover gekomen dat zo'n vraagsteller niet vierkant wordt weggelachen.
pi_215887977
Zou het niet het werk van een PMC kunnen zijn? De drones van New Yersey.

Als je ze betaalt, dan komen ze.
  Moderator maandag 16 december 2024 @ 16:05:28 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215888011
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:44 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het bereik is natuurlijk niet zo groot van de meeste drones.

En dan nog vind ik dit het meest opmerkelijk:
[..]
Het fucking U.S. leger.. Hoezo kunnen ze dat niet?
Ik vermoed dat ze de hele rit autonoom maken, dus zonder controller

Dan moet je echt op heterdaad betrappen want anders ga je er nooit achter komen

Bv mee terugvliegen met drones of een helikopter tot hij weer land en hopen dat iemand het op komt halen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 december 2024 @ 16:18:09 #16
65846 Bocaj
47th President.
pi_215888131
Dit geeft alle mogelijke scenario's weer. (Ruim 1,6 miljoen views in 1 dag)

pi_215888748
The U.S. Nuclear Regulatory Commission has confirmed that a small amount of radioactive material, classified as "less than Category 3," is missing from a facility in New Jersey.

While this is concerning, it's important to note that the amount of material involved is relatively

- Some senator guy (Twitter)
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 16 december 2024 @ 17:20:55 #18
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215888788
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:18 schreef Bocaj het volgende:
Dit geeft alle mogelijke scenario's weer. (Ruim 1,6 miljoen views in 1 dag)

Public manipulation.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215888833
https://edition.cnn.com/2(...)tings-hnk/index.html

Hier nog een artikel over de vandaag gesloten USAF Airbase.

"Wright-Patterson, about five miles outside the city of Dayton, is home to critical US Air Force commands, including the Air Force Research Lab, which bills itself as looking for ways to counter “technological advancements (that) bring threats to our way of life,” according to a video on its website. "

Als zij er niet (zeggen!) uit (te) komen...
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215888839
Water storm glas.
pi_215888849
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:35 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon niet goed voorbereid zijn. 9/11 kon ook redelijk makkelijk gebeuren, daarna wel heel wat veranderd, maar ik denk dat met dit nog niet heel goed voorbereid zijn. Mensen kakken toch in na verloop van tijd, al helemaal als je op je eigen veilige continent zit. Die aanval van Hamas kon ook gebeuren terwijl we dat totaal niet verwacht hadden.
Aan zowel 9/11 als de aanval van Hamas zijn waarschuwingen vooraf gegaan.
pi_215889264
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:16 schreef Akathisia het volgende:
The U.S. Nuclear Regulatory Commission has confirmed that a small amount of radioactive material, classified as "less than Category 3," is missing from a facility in New Jersey.

While this is concerning, it's important to note that the amount of material involved is relatively

- Some senator guy (Twitter)
Ryan Graves zei dat het onzin is dat die drones daar naar aan het zoeken zouden zijn. Hij kent veel mensen van defensie die bezig zijn met nucleaire dingen, bijvoorbeeld diefstal o.i.d., maar dat zoiets geen link heeft met de drones.
pi_215889278
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Aan zowel 9/11 als de aanval van Hamas zijn waarschuwingen vooraf gegaan.
Ja, dus? Het zou mij ook niet verbazen als de VS hier niet mega voorbereid op is.

Zoals ik zei, ik verwacht dat ze binnenkort wel uit de lucht gaan.
pi_215890184
https://vm.tiktok.com/ZNeTp48bR/

Nog meer van Trump.

Ze zijn volgens hem in de buurt van Bedminister en dus gaat ie er niet heen, nadat ie aangeeft dat de overheid weet wat het zijn, en hij dus waarschijnlijk ook.

[ Bericht 14% gewijzigd door Akathisia op 16-12-2024 19:25:27 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 december 2024 @ 19:19:29 #26
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215890201
quote:
De wtf is voor Trump die weer eens wat rare dingen loopt te roepen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215891134
Eigenlijk is er rond UAP niet veel veranderd sinds 1952 he? :)

pi_215891365
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:19 schreef NatteLont het volgende:
Eigenlijk is er rond UAP niet veel veranderd sinds 1952 he? :)

Best wel hoor, wordt eindelijk serieus genomen na de gebeurtenissen sinds 2017.
pi_215891920
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
I know. Maar toen namen ze het ook bloedserieus hoor. Dit was net voor Project Bluebook. Daarna hebben ze het met heel veel moeite moeten dicht metselen voor het publiek. Waarna het grote ridiculiseren begon dat 70 jaar lang is volgehouden.
Ik vond de verklaring van Sanford in 1952 aardig lijken op uitlatingen door sommigen in de laatste hearings. Luister nog maar eens goed. Beetje een Deja Vu toch hoor.
  maandag 16 december 2024 @ 21:37:19 #30
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215892477
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vandaag op de dag af 7 jaar geleden dat het NY Times artikel uitkwam. *O*

Uit de OP:
quote:
• Het begon in dec 2017 met een artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and 'Black Money': The Pentagon's Mysterious U.F.O. Program
Echt wel veel gebeurd sindsdien zeg.

Net een deel van That UFO Podcast geluisterd met James Fox over zijn nieuwe docu 'The Program'. Die komt morgen of overmorgen uit dacht ik.

Hij weet dat er achter de schermen 'first-handers' aan het praten zijn met congresleden. Hij sprak met staffers die daarbij waren. De first-handers durven echter nog niet publiekelijk naar buiten te komen omdat ze niet genoeg worden beschermd. Ze zijn echt bang voor vergeldingsacties.
pi_215892671
Ik denk dat het interessante weken gaan worden. Het blijft nog lang onrustig gok ik.

maandag 16 december 2024 @ 23:37:24 #32
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215894034
Nu ook op het Jeugdjournaal :)

pi_215894303
https://insiderpaper.com/(...)awfully-white-house/

Als dit daadwerkelijk zo gezegd is horen er wel clownschoenen en een toeter bij. :')
pi_215894337
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 00:55 schreef Dutchguy het volgende:
https://insiderpaper.com/(...)awfully-white-house/

Als dit daadwerkelijk zo gezegd is horen er wel clownschoenen en een toeter bij. :')
Yup :')

https://www.reddit.com/r/UFOs/s/tygYS1w5aj

Ben benieuwd hoe zit dit in een doofpot weten te manoeuvreren. Mensen zijn dus gek volgens het Witte Huis. _O-

Trump mag het dus als eerste vertellen als hij President wordt. :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_215894374
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 21:53 schreef NatteLont het volgende:
Ik denk dat het interessante weken gaan worden. Het blijft nog lang onrustig gok ik.

Als het militaire drones zijn ga je er geen knipperlichtjes op plakken he.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215894376
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:17 schreef Akathisia het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZNeTp48bR/

Nog meer van Trump.

Ze zijn volgens hem in de buurt van Bedminister en dus gaat ie er niet heen, nadat ie aangeeft dat de overheid weet wat het zijn, en hij dus waarschijnlijk ook.
Niet waarschijnlijk zeker, oud presidenten van de VS krijgen levenslang briefings op top-secret niveau.
pi_215894550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 03:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als het militaire drones zijn ga je er geen knipperlichtjes op plakken he.
Daarom denk ik dus ook dat ze van XZevoxia komen.
Ik heb het eigenlijk altijd al geweten.
pi_215895809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 03:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Niet waarschijnlijk zeker, oud presidenten van de VS krijgen levenslang briefings op top-secret niveau.
Hij wou geen commentaar geven of ie gebriefed was. Dus ja, hij is gewoon gebriefed. Maar als ie het wel zou weten had ie wel wat laten doorschemeren, ik denk echt dat DoD het ook niet weet.
  dinsdag 17 december 2024 @ 10:27:44 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215895888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 02:04 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Yup :')

https://www.reddit.com/r/UFOs/s/tygYS1w5aj

Ben benieuwd hoe zit dit in een doofpot weten te manoeuvreren. Mensen zijn dus gek volgens het Witte Huis. _O-

Trump mag het dus als eerste vertellen als hij President wordt. :)
Hij krijgt nu al dezelfde briefings als Biden. Dus als Biden niks weet, weet Trump ook niks.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215896129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij wou geen commentaar geven of ie gebriefed was. Dus ja, hij is gewoon gebriefed. Maar als ie het wel zou weten had ie wel wat laten doorschemeren, ik denk echt dat DoD het ook niet weet.
Wat ie laat doorschemeren is dat je niet in de buurt van die dingen wil zijn.
pi_215896519
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zou lekken van staatsgeheimen betekenen, daar staan in de VS zeer zware straffen op.
pi_215896770
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat zou lekken van staatsgeheimen betekenen, daar staan in de VS zeer zware straffen op.
Letterlijk wel ja, maar insinueren niet. DoD weet het ook niet, anders was de toon van Trump wel heel anders.
pi_215897423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 03:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan kunnen we ons lijstje gaan maken met namen wie er nog leven.
Maar kijk ook eens naar de groep 80+jarigen rond Witte Huis, Pentagon, Senaat, Congres.
pi_215897442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daar hebben ze hun eigen methodes en kanalen voor.
Gisteren heb ik nog een podcast geluisterd over spraaktechnologie bedrijf L&H in de jaren 80-90.
Even een journalist bellen, die doet het werk. Daar waren ze in de VS zeer bedreven in. Twitteren ook.
De samenleving is veranderd, die alleen het RAM geheugen schijnt nog te functioneren. Dat voorspelt weinig goeds.

Daarom is dit UFO-UAP dossier zo belangrijk, bouwt brug met het verleden.

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 17-12-2024 14:03:44 ]
  dinsdag 17 december 2024 @ 14:03:29 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215897503
haha
pi_215897524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:03 schreef xzaz het volgende:
haha
Wat bedoel je? Gaat uw aandacht ook alleen nog maar uit naar moord zoals in New York, of explosies zoals in Den Haag?
  dinsdag 17 december 2024 @ 14:05:57 #47
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215897531
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:05 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Gaat uw aandacht ook alleen nog maar uit naar moord zoals in New York, of explosies zoals in Den Haag?
Sommige telegram kanalen zijn wel grappig om te volgen nu.
pi_215897557
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:05 schreef xzaz het volgende:

[..]
Sommige telegram kanalen zijn wel grappig om te volgen nu.
Durov. Dubai.
pi_215897597
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:58 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Daar hebben ze hun eigen methodes en kanalen voor.
Gisteren heb ik nog een podcast geluisterd over spraaktechnologie bedrijf L&H in de jaren 80-90.
Even een journalist bellen, die doet het werk. Daar waren ze in de VS zeer bedreven in. Twitteren ook.
De samenleving is veranderd, die alleen het RAM geheugen schijnt nog te functioneren. Dat voorspelt weinig goeds.

Daarom is dit UFO-UAP dossier zo belangrijk, bouwt brug met het verleden.
Je conspiracy theorien mogen in een ander topic. L&H had wel wat anderen problemen kan ik je vertellen.
pi_215897704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je conspiracy theorien mogen in een ander topic. L&H had wel wat anderen problemen kan ik je vertellen.
Weet ik. Iets met zwart geld en beleggingen *diensten en het functioneren van de NASDAQ.

In dit topic vertrouwen we op de rol van de rechtstaat en zijn instituties, dus geen BNW, L&H is slechts en voorbeeld van rechtsstaat, de instituties, en mensen die het uitvoeren, of er mee te maken krijgen.

Zoals bijvoorbeeld de getuigen in het UFO-UAP dossier dat ook krijgen, en wij in dit topic volgen.
Zij hebben Security Clearance.

[ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 17-12-2024 14:31:01 ]
  dinsdag 17 december 2024 @ 19:25:41 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215900847
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215902675
Ryan Graves bij Joe Rogan

pi_215902774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 21:35 schreef NatteLont het volgende:
Ryan Graves bij Joe Rogan

Nu aan het luisteren.
  dinsdag 17 december 2024 @ 22:01:53 #54
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215903060
De nieuwste documentaire van James Fox, The Program is uit.

In de docu komt een nieuwe klokkenluider naar voren, die vooralsnog anoniem wil blijven. Samen de de release van de docu komt hij met een statement:

quote:
Samenvatting van de belangrijkste punten:

UAP's zijn echt
Ongedentificeerde luchtfenomenen (UAP's) zijn daadwerkelijk bestaand. Sommige hebben een aardse oorsprong, maar er is bewijs dat bepaalde UAP's alleen verklaard kunnen worden door een niet-menselijke intelligentie (NHI). Dit bewijs is verifieerbaar.

Geclassificeerd beeldmateriaal
De Amerikaanse overheid heeft beeldmateriaal in hoge definitie van NHI-vaartuigen die operaties uitvoeren die de bekende natuurwetten tarten. Voorbeelden hiervan zijn onder meer vliegende orbs die in daglicht gefilmd zijn en complexe manoeuvres uitvoeren zonder geluid, vleugels of menselijke aandrijvingssystemen.

Leugens en bedreigingen
Sommige leden van het Congres en zelfs presidenten zijn bewust voorgelogen over dit onderwerp. Klokkenluiders die de waarheid willen delen, zijn bedreigd, waardoor velen bang zijn naar voren te treden.

Actie van het Congres vereist
Het Congres moet hoorzittingen houden en betrokkenen, inclusief bedrijven in de luchtvaartsector, ter verantwoording roepen. Transparantie zal de nationale veiligheid versterken, niet verzwakken.

Onafhankelijke commissie
Er moet een speciale commissie worden opgericht met bevoegdheden om documenten te declassificeren en getuigenissen te verzamelen.
twitter

Een anonieme bron zal niet veel reuring brengen, maar het past volledig bij het ontstane beeld van de afgelopen jaren.
pi_215903683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 22:01 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

In de docu komt een nieuwe klokkenluider naar voren, die vooralsnog anoniem wil blijven. Samen de de release van de docu komt hij met een statement:
[..]
[ x ]

Een anonieme bron zal niet veel reuring brengen, maar het past volledig bij het ontstane beeld van de afgelopen jaren.
Kan er weinig mee natuurlijk, maar we gaan het zien komende jaren.
pi_215904152
quote:

[..]
[ x ]

Ik hoop gewoon het meeste op nieuwe leaks van formaat zoals die drie Pentagon video's. En het congres moet ook gewoon lekker hun ding doen. Maar met een anonieme whistle-blower kan ik gewoon niks.
pi_215904765
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 23:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik hoop gewoon het meeste op nieuwe leaks van formaat zoals die drie Pentagon video's. En het congres moet ook gewoon lekker hun ding doen. Maar met een anonieme whistle-blower kan ik gewoon niks.
Dat zou ik ook het liefst zien maar Elizondo en Grusch hebben vaker later weten dat er intimidatie plaats vindt.
pi_215904866
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 00:56 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat zou ik ook het liefst zien maar Elizondo en Grusch hebben vaker later weten dat er intimidatie plaats vindt.
Dat zegt genoeg in dit dossier, die intimidatie.

Met het in twijfel trekken van Grussch' geestelijke vermogens hebben ze hem getracht te diskwalificeren. Voor veel Amerikanen is het nog steeds zo dat een keer cannabis roken gelijk staat met psychose gevoeligheid.

Anders wel medicijngebruik, zoals antidepressiva. De advocaat van de tegenpartij heeft de arts eerder gesproken dan jij, reken daar maar op. Gekke Amerikanen.

Intimidatie, dat is echt niet pluis.
pi_215905657
quote:

[..]
[ x ]

Ik heb gister (mede naar aanleiding van that UFO Podcast met James Fox) gezocht op the program bij Apple, maar ik kreeg de melding dat de docu niet meer beschikbaar is: Materiaal niet beschikbaar - Deze content is niet meer beschikbaar.

Zit er een regiorestrictie aan de film?
I want to believe...
pi_215906095
De podcast met Ryan Graves is wel echt heel goed, geeft ook nog veel meer context bij de GOFAST en GIMBAL video's en dat de verklaringen van bijvoorbeeld een ballon gewoon totale onwetende onzin zijn. Hij was immers n van de piloten in dat team. Ook zegt hij hoe veel onzin er in de lucht wordt gegooid, bijvoorbeeld dat verhaal dat de drones op zoek zijn naar nucleair materiaal. Ook gebeurd dit al veel langer dan we denken, drie jaar geleden werd ook al een militaire basis door drones bezocht.

Ryan Graves is echt de persoon wie we nodig hebben voor dit soort dingen.
  woensdag 18 december 2024 @ 12:09:09 #61
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215907357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 08:46 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ik heb gister (mede naar aanleiding van that UFO Podcast met James Fox) gezocht op the program bij Apple, maar ik kreeg de melding dat de docu niet meer beschikbaar is: Materiaal niet beschikbaar - Deze content is niet meer beschikbaar.

Zit er een regiorestrictie aan de film?
Ja, alleen nog in U.S. en U.K.

Geen idee wanneer we hier kunnen kijken. Misschien in de vakantie eens een VPN voor aanslingeren.
pi_215907856
twitter
pi_215909340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 13:07 schreef Dutchguy het volgende:
[ x ]
*Tweet over uitspraken Malliotakes*
Malliotakes, ex-kandidaat voor het Burgemeesterschap van New York (Republikeins) sleept nu ook SALT erbij:

Rep. Nicole Malliotakis (R-NY), member of Ways and Means committee, joins Balance of Power to discuss, the future of SALT and the recent sightings of drones around New York and New Jersey. (Source: Bloomberg)
pi_215911488
twitter

Voormalig Pentagon insider Mellon heeft nog geen bevestiging dat die crash retrieval programs bestaan.
pi_215911513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Voormalig Pentagon insider Mellon heeft nog geen bevestiging dat die crash retrieval programs bestaan.
Dat is geen voormalig insider.
pi_215911543
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 19:16 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat is geen voormalig insider.
"...Deputy Assistant Secretary of Defense for Intelligence in the Clinton and George W. Bush administrations..."

Die werken toch in het Pentagon of niet?
pi_215913026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 19:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
"...Deputy Assistant Secretary of Defense for Intelligence in the Clinton and George W. Bush administrations..."

Die werken toch in het Pentagon of niet?
Intelligence is ook het domein van de CIA.
pi_215913193
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 20:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Intelligence is ook het domein van de CIA.
Hoe dan ook, Mellon was een insider en heeft veel contacten. Hij is m.i. de meest integere man die voor transparantie strijdt.
pi_215913454
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 21:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe dan ook, Mellon was een insider en heeft veel contacten. Hij is m.i. de meest integere man die voor transparantie strijdt.
Iets vernomen over intimidatie van Mellon? Over Grush was het op een gegeven moment in de publiciteit, en het lijkt erop dat Elisondo ook "een eigen winkeltje" is begonnen. Idee voor de reden?
pi_215914881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 21:20 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Iets vernomen over intimidatie van Mellon? Over Grush was het op een gegeven moment in de publiciteit, en het lijkt erop dat Elisondo ook "een eigen winkeltje" is begonnen. Idee voor de reden?
Hoe bedoel je? En wat heeft dat met die tweet te maken? Als Mellon zegt dat hij nog geen bevestiging heeft gezien dan geloof ik hem. Wat ie daarbij ook zegt is dat hij het wel via via kent bij mensen en dus dat hij die ook vertrouwd. Ik vind Mellon echt heel erg integer.
pi_215914970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
[quote}
[..]
Hoe bedoel je? En wat heeft dat met die tweet te maken? Als Mellon zegt dat hij nog geen bevestiging heeft gezien dan geloof ik hem. Wat ie daarbij ook zegt is dat hij het wel via via kent bij mensen en dus dat hij die ook vertrouwd. Ik vind Mellon echt heel erg integer.
Sorry was @Dutchguy in een reactie op jou, die repte over intimidatie:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2024 00:56 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Mijn reactie borduurde daarop voort. De grote drie tot nu toe in de hearings: Grush, Elizondo, Mellon. Intimidatie.
  woensdag 18 december 2024 @ 23:34:12 #72
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215915414
twitter
pi_215915489
quote:
Zo! Democratische partij uit NY en omstreken laat van zich horen!
Dan te bedenken dat NY qua sfeer de meest Europese stad van de Verenigd Staten wordt genoemd, en door Europeanen ook zo ervaren. Waarom willen wij de malle Amerikanen niet geloven.
pi_215916084

Goed gesprek tussen Ross en Lue.
pi_215916538
https://nos.nl/artikel/25(...)eorieen-nemen-vlucht

De NOS is ook wakker hoor na een maand :')
pi_215916744
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 08:38 schreef Simmertje het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)eorieen-nemen-vlucht

De NOS is ook wakker hoor na een maand :')
Wordt zo moe van dit.

Maar wordt ook moe van de mensen die ineens van alles zien, bijvoorbeeld vliegtuigen of de planeet Venus. Op reddit.com/r/UFOs stoort men zich daar ook ontzettend aan. Dit verpest het voor de mensen die wel serieus zijn.

Overigens zei Ryan Graves bij Joe Rogan ook al dat de overheid gaat zeggen dat er niks te zien is en dat dit na een week of twee, drie weer verdwijnt en doet alsof er niks aan de hand is. Terwijl feit is dat die drone incursions al vele jaren gebeuren bij militaire installaties.
pi_215916984
Sinds fake 9/11 en de keiharde leugens over “the search for weapons of mass destruction” begrijp ik helemaal niemand meer die nog steeds op ‘politiek’ en mainstream media vertrouwt.
Om over de afgelopen vijf jaar nog maar te zwijgen. Vergeet je muilmasker niet.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_215918263
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 06:35 schreef NatteLont het volgende:

Goed gesprek tussen Ross en Lue.
Thanks. Vanavond even rustig kijken.
pi_215924186
Als zelfs het NOS journaal van 20.00u erover bericht..
pi_215927243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:32 schreef byah het volgende:
Als zelfs het NOS journaal van 20.00u erover bericht..
Het journaal voor en door zwakzinnigen had iets te melden?
pi_215928449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 06:37 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Je vergeet "bekostigd door de roverheid".
pi_215928540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 09:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wordt zo moe van dit.

Maar wordt ook moe van de mensen die ineens van alles zien, bijvoorbeeld vliegtuigen of de planeet Venus. Op reddit.com/r/UFOs stoort men zich daar ook ontzettend aan. Dit verpest het voor de mensen die wel serieus zijn.
Ja wordt er zelf ook moe van op Reddit, scroll eigenlijk gelijk altijd al door.
pi_215934532
De UAP/Drone wave verdwijnt langzaam een beetje uit onze aandacht merk ik aan de media.

Precies zoals Ryan Graves ook voorspeld heeft.
pi_215934990
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 06:37 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Intelligente opmerking wel
pi_215935274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
De UAP/Drone wave verdwijnt langzaam een beetje uit onze aandacht merk ik aan de media.

Dit was fase n van project blue beam.
pi_215936887
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:06 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Intelligente opmerking wel
Geen dank
pi_215942091
Is dit hele drone gedoe niet gewoon gestaged door de overheid zelf zodat er meer draagvlak en funding komt om counter-measures te ontwikkelen tegen deze nieuwe dreiging? In alle oorlogen nu wordt er zeer veel gebruik gemaakt van drones maar er is nog geen effectieve verdediging tegen. Ik zie in alle waarnemingen niet veel meer dan geavanceerde drones die prima door ons zelf gemaakt kunnen zijn.

Ik zie hier echt geen UAPs of een coup in maar enkel een stimulans om counter-measures te ontwikkelen. En om die ontwikkeling te versnellen is er soms een gevoel van dreiging in onze eigen achtertuin nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stokkie_ op 21-12-2024 12:51:57 (edit) ]
pi_215942968
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 12:49 schreef Stokkie_ het volgende:
Is dit hele drone gedoe niet gewoon gestaged door de overheid zelf zodat er meer draagvlak en funding komt om counter-measures te ontwikkelen tegen deze nieuwe dreiging? In alle oorlogen nu wordt er zeer veel gebruik gemaakt van drones maar er is nog geen effectieve verdediging tegen. Ik zie in alle waarnemingen niet veel meer dan geavanceerde drones die prima door ons zelf gemaakt kunnen zijn.

Ik zie hier echt geen UAPs of een coup in maar enkel een stimulans om counter-measures te ontwikkelen. En om die ontwikkeling te versnellen is er soms een gevoel van dreiging in onze eigen achtertuin nodig.
Draagveld creren bij over de budgetten stemmende Senatoren en Congresleden? BNP 5% Nato norm?
pi_215945438
De orbs zijn nog wel het meest vreemd in sommige opnames van de drones in de USA.

In de vorige draad "imminent" van dit topic had iemand het er over dat beelden van UAP altijd zo vaag waren.
Toch kun je ook aan vage beelden wel zien dat er soms abnormale en onverklaarbare dingen te zien zijn.
Ik moest even zoeken maar heb een voorbeeld gevonden dat daaraan voldoet. Hier wat zogenaamde orbs.
Nota bene aan het strand in het Noorden van Nederland. De linker 'orb' gaat er met hoge snelheid vandoor.

Iemand een verklaring over waar we hier naar kijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door NatteLont op 21-12-2024 17:15:34 ]
pi_215947728
Check deze gast z'n Youtube kanaal met z'n compilaties van Jersey Orbs.

Hij is ook zo lekker enthousiast. :)

Maarre ...weirde shit hoor
  zaterdag 21 december 2024 @ 22:18:40 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_215950230
Nondeju. Ik woon in hoofddorp enstond buiten een peuk te roken. En die gekke drones met die groene knipperlichten, nou die zijn nu ook hier. Het was geen vliegtuig want het ging heen en weer zonder moeite. Het was ook geen helicopter want geen herrie. Maar helaas heb ik geen goede camera en zal.je net zien ik stond zonder telefoon buiten. Maar gekkigheid. Ik zal een poging wagen om een niet verschrikkelijke foto of video te maken. Totaal anekdotisch, excuus ervoor maar vond het wel waard om het ergens te vermelden, eventueel dat iemand anders hier in de buurt iets soortgelijks heeft gezien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 21 december 2024 @ 22:20:05 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_215950254
Het lijkt iig op een drone die gewoon uit zijn kluiten gegroeid is. Sowieso niet iets wat we niet zouden kunnen maken als mensen.
Vrijheid
pi_215952251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 20:24 schreef NatteLont het volgende:
Check deze gast z'n Youtube kanaal met z'n compilaties van Jersey Orbs.

Hij is ook zo lekker enthousiast. :)

Maarre ...weirde shit hoor
Een van de leukste streamers die nog helemaal zichzelf is gebleven.
pi_215952257
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2024 22:20 schreef jogy het volgende:
Het lijkt iig op een drone die gewoon uit zijn kluiten gegroeid is. Sowieso niet iets wat we niet zouden kunnen maken als mensen.
Wapenontwikkeling staat niet stil. Er zijn heel nare in de maak.
  zondag 22 december 2024 @ 11:13:56 #95
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215953970
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:40 schreef Discombobulate het volgende:

Weet ik niet hoor, ik zie nog wel steeds nieuwe berichten erover.

Check deze van The Times. Hoogst opmerkelijke berichtgeving over drones boven U.S. bases in Engeland.

quote:
Two Cobra meetings have been held in secret after unidentified drones were flown over military bases, involving technology so sophisticated the authorities have been unable to track them or identify those responsible.
quote:
The authorities have ruled out the work of hobbyists because of the sophistication of the technology involved and also because the flights were co-ordinated over a series of days.

However, despite the advanced technology available at the military bases, they were unable to track the drones’ signals or pinpoint launch locations. No drones have been captured, which would have allowed their examination, and they were not affected by electronic countermeasures such as jamming.

A Whitehall source said: “They’re very sophisticated, very fast. This is not the work of hobbyists but no one is confident of attribution at the moment.”
twitter

Dit wordt m.i. zwaar onderschat. Militaire basissen nemen hun beveiliging zeer serieus. Een eerder artikel van The Times gaat in op de gebruikte anti-drone technieken:

The anti-drone tech used by UK troops to defend US military bases

quote:
The Orcus anti-drone system can electronically take command of an enemy drone and turn it back on itself to try to find those flying them. [..]

The ["Ninja"] is able to identify targets up to four miles away. Using a very high resolution thermal-imaging camera, the system can identify if something is a drone and what type it is.

Ninja works with another piece of kit called the Guardian which is known as an “electronic sniper rifle” because it can jam hostile drones from a distance of six miles.
En zelfs met deze high-tech anti drone spullen hebben ze dus geen idee..
pi_215954312
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 03:46 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Wapenontwikkeling staat niet stil. Er zijn heel nare in de maak.
Zeker weten. Maar wat zou dan de nare specialiteit van deze verschillende 'drones' als wapen kunnen zijn?

(Men noemt het dan wel drones maar dat is alleen maar vanwege een mond vol tanden)
  zondag 22 december 2024 @ 11:41:40 #97
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215954333
Jesse Michels: Biblical UFOs, Occult NASA & End Times (ft. Karl Nell & Diana Pasulka)

Moet deze nog afluisteren, maar Karl Nell heeft de gave om uitgebreid maar zeer gestructureerd de casus rond UFO's uiteen te zetten.

quote:
Nell: We actually looked into this area and are probably privy to a lot of information that's not publicly available. So how can the rest of the folks out there maybe have some confidence that there's some reality to this subject.
En A.I. heeft de gave om dit uit het transcript dan weer mooi samen te vatten:

quote:
1. Eerste Principes
De natuurwetten (zoals de fysica) gelden overal en suggereren dat leven en mogelijk interstellaire reizen niet uitzonderlijk zijn.

Leven is waarschijnlijk:
Fossielen van blauwgroene algen tonen dat leven snel na het ontstaan van de aarde verscheen.
Microben kunnen in extreme omstandigheden overleven, zelfs in de ruimte of na miljarden jaren in stasis.

Statistische kans:
Er zijn miljarden sterren zoals de zon die miljarden jaren ouder zijn, wat tijd biedt voor de ontwikkeling van buitenaards leven.

Faster-than-light reizen:
Einstein's theorien bieden theoretische oplossingen voor sneller-dan-licht reizen (bijv. het Alcubierre warp drive concept).

• Negatieve energie, een essentieel element, is bewezen door quantummechanische effecten zoals donkere energie.
quote:
2. Getuigenissen

Hooggeplaatste individuen:
Bekende figuren zoals Barack Obama, Donald Trump, en internationale defensieleiders (bijv. Lord Hill-Norton, Haim Eshed) hebben publiekelijk erkend dat UFO's/UAP's echt zijn.

Whistleblowers en experts:
Mensen zoals David Grusch en Christopher Mellon hebben verklaard dat de Amerikaanse overheid UFO's onderzoekt en meer weet dan publiekelijk wordt gedeeld.

Wetgeving:
Amerikaanse senatoren, waaronder Chuck Schumer en Marco Rubio, hebben wetten voorgesteld om transparantie over UAP's te vergroten.
quote:
3. Data en Historische Voorvallen

Visueel bewijs:
Video's zoals "FLIR," "Gimbal," en "Go Fast" tonen objecten die niet door bekende technologien verklaard kunnen worden.

Nucleaire incidenten:
UAP's hebben herhaaldelijk interacties vertoond met nucleaire faciliteiten, zoals storing van raketsystemen in Malmstrom (VS) en soortgelijke incidenten in de Sovjet-Unie.
Internationale afspraken verplichten landen om UAP-waarnemingen te delen vanwege risico's voor nucleaire veiligheid.

Directe interacties:
Voorbeelden zoals de massawaarneming boven Washington D.C. in 1952 en de landing bij een school in Zimbabwe in 1994 tonen interactie met mensen.

Breed geografisch en historisch bereik:
Incidenten in de VS, Australi, Zimbabwe en zelfs bij Fukushima bevestigen een wereldwijde aanwezigheid.
pi_215954374
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 17:09 schreef NatteLont het volgende:

Iemand een verklaring over waar we hier naar kijken?
Niemand een idee?
  zondag 22 december 2024 @ 11:50:48 #99
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215954391
quote:
Is dit hele drone gedoe niet gewoon gestaged door de overheid zelf zodat er meer draagvlak en funding komt om counter-measures te ontwikkelen tegen deze nieuwe dreiging?
Er is m.i. weinig 'gewoons' aan deze gewone verklaring.

Dat betekent dat velen nu glashard aan het liegen zijn.

twitter
pi_215965965
quote:

Zou dat juist niet bizar zijn? Als overheid zegt, we weten niet wat het is....dat het dan toch een tak van diezelfde overheid blijkt te zijn. Zonder afstemming met militaire instanties, zonder afstemming met vluchtleidingsinstanties, zonder afstemming met lokale overheden, politiedientsten, sherrif departments etc...zelfs nadat er een tijdelijk verbod op drones in regio's is afgestemd?
I want to believe...
pi_215966914
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 07:56 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Zou dat juist niet bizar zijn? Als overheid zegt, we weten niet wat het is....dat het dan toch een tak van diezelfde overheid blijkt te zijn. Zonder afstemming met militaire instanties, zonder afstemming met vluchtleidingsinstanties, zonder afstemming met lokale overheden, politiedientsten, sherrif departments etc...zelfs nadat er een tijdelijk verbod op drones in regio's is afgestemd?
PMC's, dat is mijn hypothese.
pi_215967962
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kan, maar nog steeds lijkt me dat echt bizar. Dan zijn overheden echt stuurloos. Het is niet alleen de VS waar dit nu voorkomt.
I want to believe...
  maandag 23 december 2024 @ 13:16:43 #103
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215968912
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 10:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Moest ik even opzoeken. Private Military Contractors.

Hoe komen zij aan zulke geavanceerde drones dat de U.S. Military ze niet te pakken kan krijgen?
En met welke reden zouden ze dit dan doen?

En dan inderdaad alsnog - zoals NoFoks zegt - dan is het belachelijk dat dit kan en dat de overheid er niet vanaf weet.
  maandag 23 december 2024 @ 13:24:41 #104
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_215969028
Want dit aspect vind ik het meest zorgelijk / opvallend. Ze krijgen die dingen niet te pakken, zelfs geen info erover. En ze gooien het meest geavanceerde spul er tegenaan.

quote:
During the Langley drone incursions various aircraft, including our most advanced, were utilized in an attempt to further characterize the potential threat, with extremely limited results.
twitter

https://www.linkedin.com/(...)t-activity/comments/
pi_215969104
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Hoe komen zij aan zulke geavanceerde drones dat de U.S. Military ze niet te pakken kan krijgen?

En dan inderdaad alsnog - zoals NoFoks zegt - dan is het belachelijk dat dit kan en dat de overheid er niet vanaf weet.
Compartmentalisatie, en ik denk dat de overheid van de VS misschien gewoon wel helemaal niet goed voorbereid is op zoiets in eigen land, ze zitten toch altijd veilig aan de andere kant van de VS, ondanks 9/11. Er zijn wel veel van dat soort organisaties hoor, Lockheed is ook met dingen bezig waar de US military denk ik niet veel of weinig van af weet.

Psy-ops ben ik eigenlijk nooit zo van.

Het lijken wel echt gewoon heel erg drones, dus de buitenaarde hypothese verwerp ik in deze. :P

Bij de Tic Tac is dat een ander verhaal.
pi_215972010
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
n.

Het lijken wel echt gewoon heel erg drones, dus de buitenaarde hypothese verwerp ik in deze. :P

Gedachtensprong...UAP lijken zich ook te manifesteren zoals passend in de tijdsgeest...Luchtschepen, vliegende schotels, triangels, drones.
Hoewel ik hier zeker niet zeg dat het buitenaards/NHI is...uitsluiten is heel moeilijk.
I want to believe...
pi_215972124
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:24 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Gedachtensprong...UAP lijken zich ook te manifesteren zoals passend in de tijdsgeest...Luchtschepen, vliegende schotels, triangels, drones.
Hoewel ik hier zeker niet zeg dat het buitenaards/NHI is...uitsluiten is heel moeilijk.
Dan vind ik massahysterie aannemelijker eerlijk gezegd, combinatie tussen commercile drones, vliegtuigen, satellieten, etc.

NHI vind ik bij de tic tac weer een mogelijke hypothese, mede omdat dit ook is aangetoond door meerdere systemen en dus niet een subjectieve waarneming.
pi_215973886
quote:

[..]
Herinner je je nog die bestorming van Area 51 van die -ik meen Groningse pubers- en hun youtube verslag daarvan? Heeft hier ook nog een topic over gelopen.
pi_215974059
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Er zijn zo'n vijftien triljonairs in de wereld, dus dan valt er via via altijd wat te regelen in een Noord-Koreaanse fabriek. Of een Europees Poetin c.q ander extremistisch gedachtengoed vrindje. (Laat ik het even aan jullie eigen gore fantasie over wie of wat dat kan zijn) Oekrainers zijn aan het begin van de oorlog goed bediend, kregen heus wel heimelijke boots on the ground intelligence vanuit de toenmalige Navo partners. Alleen: de Navo is uitgebreid in de tussenliggende periode.
  maandag 23 december 2024 @ 19:37:16 #111
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_215974226
Er vliegt van alles rond waar de meeste instanties binnen CONUS niet van op de hoogte zijn. Niets met PMCs te maken.
Wat denk je dat al het personeel wat dagelijks de Janet flights neemt doet?

Dat zijn geen padvinders. Er lopen ten alle tijden projecten via schaduwbegrotingen.

Denk bv aan Have Blue, Have Drill in het verleden, de lijst is eindeloos.
  maandag 23 december 2024 @ 19:46:41 #112
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_215974335
Een voorbeeld.

De uitloop hiervan (de F-117s) bv hebben ze een decenium lang geheim weten te houden. Piloten vlogen letterlijk met A-7s naar Tonopah. Familie mocht alleen dat weten. Ter plekke gingen de A-7s de sunsheds in en stapte men over.

Die hebben 10 jaar rondgevlogen zonder dat iemand ooit doorhad wat het was.

Officieel in 2008 buiten dienst gesteld. Maar ondertussen duiken ze nog steeds op.

Als voorbeeld. Zo lopen er continu dit soort projecten. Waar officieel een USAF niet van op de hoogte is.
  maandag 23 december 2024 @ 19:52:08 #113
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_215974408
Ze hebben zelfs decennia lang een eenheid gehad die alleen met Russische vliegtuigen vloog. En waarschijnlijk nog.

Vanwege allerlei redenen (in dit geval diplomatieke - het is niet de bedoeling dat Egypte stiekem een MiG doorleverd aan de US) blijven dit soort programma's onder de radar.

Er vliegt bij clubs als DARPA oid van alles rond wat men officieel ontkend.
pi_215974451
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:52 schreef PluggieOD het volgende:
Naja, dat is dus het probleem. Hoe dan ook, het Pentagon heeft gezegd dat het niet van hen is, dus dan kom ik bij PMC's uit of black box projecten, maar bewijs daarvoor ontbreekt.

Maar daar kunnen we vrij weinig over zeggen. "Er vliegt van alles rond" is natuurlijk geen antwoord op dit hele UAP gebeuren, alsof het daarmee klaar zou zijn.
  maandag 23 december 2024 @ 19:55:35 #115
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_215974461
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja, dat is dus het probleem.

Maar daar kunnen we vrij weinig over zeggen. "Er vliegt van alles rond" is natuurlijk geen antwoord op dit hele UAP gebeuren, alsof het daarmee klaar zou zijn.
Correct.
pi_215974480
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:55 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Correct.
En bijvoorbeeld het hele Tic Tac verhaal is voor mij echt totaal helemaal onverklaarbaar, daar wil ik best de buitenaardse hypothese overwegen. Misschien neig ik daar wel het meeste toe.

Maar niet met dit drone gebeuren. Ik ben benieuwd wat er achter weg komt. Op naar de volgende UFO flap.
pi_215974614
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja, dat is dus het probleem. Hoe dan ook, het Pentagon heeft gezegd dat het niet van hen is, dus dan kom ik bij PMC's uit of black box projecten, maar bewijs daarvoor ontbreekt.

Dat is inderdaad geen antwoord op de politieke omgang met dit dossier.
pi_215980979
Drones hier, drones daar.
Maar hoe zat het ook alweer

UFOs Are Monitoring Nuclear Weapons Globally.
pi_215981191
Zelfs in NL:

twitter
I want to believe...
pi_215981592
Waarom blijft iedereen het steeds maar drones noemen als het dat helemaal niet zijn. Ik heb inmiddels genoeg filmpjes gezien en dat zijn dus absoluut geen drones. Die met propellertjes zullen we maar zeggen.
Het is op z’n minst een totaal andere technologie dan die we kennen.
Ook zien we orbs of hoe je het ook noemen wilt
En nee ik bedoel niet Venus of sterren etc.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_215982682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 08:58 schreef Monomeism het volgende:
Waarom blijft iedereen het steeds maar drones noemen als het dat helemaal niet zijn. Ik heb inmiddels genoeg filmpjes gezien en dat zijn dus absoluut geen drones. Die met propellertjes zullen we maar zeggen.
Downplayen van de ernst vermoed ik....een algemeen bekend ding als een drone (wat de meeste mensen toch nog steeds als een stuk speelgoed beschouwen) klinkt wat minder dreigend dan orbs, UFO, UAP, etc.

Zeker gezien de grote aantallen waarnemingen, niet alleen beperkt tot de VS.
I want to believe...
pi_215984887
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 december 2024 07:55 schreef NoFoksGiven het volgende:
Zelfs in NL:

[ x ]
:')
pi_215985099
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:52 schreef PluggieOD het volgende:
Ze hebben zelfs decennia lang een eenheid gehad die alleen met Russische vliegtuigen vloog. En waarschijnlijk nog.

Vanwege allerlei redenen (in dit geval diplomatieke - het is niet de bedoeling dat Egypte stiekem een MiG doorleverd aan de US) blijven dit soort programma's onder de radar.

De Amerikanen hebben 4 Sukhoi Su-27s, gekocht van Oekrane en Wit Rusland.
pi_215985498
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 08:58 schreef Monomeism het volgende:
Hoe meer ik er over lees hoe meer het lijkt te gaan om orbs en daarnaast drones. Dus twee verschillende dingen. Alleen kan ik die niet met elkaar rijmen.
pi_215996752
Fijne kerstdagen. ~:)

Leuk dat ze ze zo zijn gaan noemen maar het lijken mij inderdaad geen drones nee.

De orbs lijken wel op mislukte kerstverlichting en de gedragingen en variatie aan vreemde vormen, bewegingen, en kleurpatronen doen me eerder denken aan al de vreemde bovennatuurlijke verhalen en beweringen over het gebied rond Skinwalker Ranch voor wie daar bekend mee zijn en waarvan de verhalen over verschijningen van orbs en UAP aldaar nog het minst raar zijn.
pi_215997637
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 13:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
De Amerikanen hebben 4 Sukhoi Su-27s, gekocht van Oekrane en Wit Rusland.
Handig als je naar je vrienden gaat. Uitkijken niet onderschept te worden door Nederlandse F35's
pi_215997908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 13:38 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Handig als je naar je vrienden gaat. Uitkijken niet onderschept te worden door Nederlandse F35's
:? Wat?
― Thomas Sowell
pi_215998264
quote:
Maar daar gaat dit UAP topic toch niet over of mis ik wat?
― Thomas Sowell
pi_215998841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 14:35 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Maar daar gaat dit UAP topic toch niet over of mis ik wat?
Je hebt gelijk, onzin in dit topic
  woensdag 25 december 2024 @ 22:00:17 #131
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216002537
Malmgren vestigt de aandacht nog eens op een kernraket oefening uit 1962, waarbij naar verluid onverwacht een UFO is neergehaald.

twitter

Hij bevestigt vervolgens dat hij inderdaad een verslag heeft gekregen van het neerstorten van een UFO, tegelijk met JFK.

twitter
pi_216009571
Ook nieuwe Joe Rogan met James Fox.
pi_216016426
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 12:20 schreef Discombobulate het volgende:
Ook nieuwe Joe Rogan met James Fox.
De eerste helft vanmiddag gekeken. Ik moet nog steeds de rest afkijken. Morgen maar

Dit is ook best bizar trouwens.

pi_216017383
Wat ik mij al een tijdje afvraag.. waarom hebben de Amerikanen nog geen enkele moeite gedaan om de drones te onderscheppen met straaljagers?

Tenminste, ik heb het nog niet voorbij zien komen. Ze doen gewoon euh ja, helemaal niets.
pi_216017670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:42 schreef FireFox1 het volgende:
Wat ik mij al een tijdje afvraag.. waarom hebben de Amerikanen nog geen enkele moeite gedaan om de drones te onderscheppen met straaljagers?
Misschien omdat de gevolgen daarvan bekend zijn. Wat dat dan ook moge zijn.
pi_216019124
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 22:42 schreef FireFox1 het volgende:

Tenminste, ik heb het nog niet voorbij zien komen. Ze doen gewoon euh ja, helemaal niets.
Volgens mij zijn er al dagen geen drones meer gespot. Dat is ook vreemd.
pi_216021549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 00:31 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Waar baseer jij dat op?
I want to believe...
pi_216022137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 00:31 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij? Ze zijn daar elke dag.

― Thomas Sowell
pi_216031508
Dakota Laden, bekend van het YT kanaal Project Fear vertelde op IG dat hij in New Jersey aan het filmen is en nog een paar dagen ermee doorgaat. Volgens hem gebeuren er echt rare dingen. Ik hou zijn kanaal in de gaten.
Filmen doet hij gelukkig met professionele apparatuur, dus ben benieuwd!
pi_216037137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 10:48 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Hoe kom je daar bij? Ze zijn daar elke dag.

Mijn reactie was gericht op de officilere uitspraken over het signaleren van de drones. Luchthavens die gesloten worden, dat is nogal wat. Dat werk.
  zaterdag 28 december 2024 @ 00:27:21 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_216039502
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 december 2024 22:18 schreef jogy het volgende:
Nondeju. Ik woon in hoofddorp enstond buiten een peuk te roken. En die gekke drones met die groene knipperlichten, nou die zijn nu ook hier. Het was geen vliegtuig want het ging heen en weer zonder moeite. Het was ook geen helicopter want geen herrie. Maar helaas heb ik geen goede camera en zal.je net zien ik stond zonder telefoon buiten. Maar gekkigheid. Ik zal een poging wagen om een niet verschrikkelijke foto of video te maken. Totaal anekdotisch, excuus ervoor maar vond het wel waard om het ergens te vermelden, eventueel dat iemand anders hier in de buurt iets soortgelijks heeft gezien.
Even terugkomend op dit. Uiteindelijk was het stiekem toch niets. Het was gewoon een overvliegroute dus het leek op een gekke beweging maar was gewoon een bocht/overfly. Groene licht is wel nieuw voor zover ik weet maar verder weinig aan de hand. :@.
Vrijheid
pi_216040181
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:58 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Mijn reactie was gericht op de officilere uitspraken over het signaleren van de drones. Luchthavens die gesloten worden, dat is nogal wat. Dat werk.
Dat is heel wat anders dan je in je eerdere reactie lijkt te zeggen. Jij bent niet erg duidelijk.
Evengoed. Ik krijg gemiddeld juist argwaan van eender welke officile uitspraken over wat dan ook.
Officieel zijn is niet hetzelfde als nobel en transparant aan de waarheid te willen voldoen.
Ik vermoed gezien het onderwerp eerder een aaneenschakeling van geforceerde "limited hangouts".
― Thomas Sowell
pi_216042285
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 01:48 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Dat is heel wat anders dan je in je eerdere reactie lijkt te zeggen. Jij bent niet erg duidelijk.
Evengoed. Ik krijg gemiddeld juist argwaan van eender welke officile uitspraken over wat dan ook.
Officieel zijn is niet hetzelfde als nobel en transparant aan de waarheid te willen voldoen.
Ik vermoed gezien het onderwerp eerder een aaneenschakeling van geforceerde "limited hangouts".
Dat ben ik met je eens, er is veel onduidelijkheid, vaag, en toch sturing. Mijn twijfels heb je teruggelezen in mijn reactie(s)
  zaterdag 28 december 2024 @ 11:24:28 #144
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216044258
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 01:48 schreef Monomeism het volgende:

[..]

Geforceerde limited hangouts? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
  zaterdag 28 december 2024 @ 11:26:43 #145
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216044297
Nancy Mace (voorzitter tijdens de laatste UAP hearing) geeft aan dat ze twee weken geleden in een SCIF heeft gehoord dat er bij de drones specifiek twee verschillende vormen tussen zitten die de U.S. overheid niet kan identificeren.

Triangles and spheres?

twitter
pi_216044749
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:56 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, er is veel onduidelijkheid, vaag, en toch sturing. Mijn twijfels heb je teruggelezen in mijn reactie(s)
Welke twijfels heb je dan? Er is niets vast gesteld om over te twijfelen.
― Thomas Sowell
pi_216044810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Geforceerde limited hangouts? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Men geeft zo min mogelijk prijs dan alleen dat waartoe men gedwongen is door bekend geworden feitelijkheden die niet meer zijn toe te dekken.
― Thomas Sowell
pi_216045076
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:48 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Welke twijfels heb je dan? Er is niets vast gesteld om over te twijfelen.
Recente drones, de historie van UFO-UAP en zoals jij dat noemt, limited hangouts. Het schaken op het schaakbord.
pi_216045622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 12:03 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Recente drones, de historie van UFO-UAP
Die complete historie omvat gemiddeld 80 jaar van al dan niet twijfelen over allerlei soorten aangeleverde bewijzen, duizenden documenten, beeldmateriaal, data en getuigenverslagen. Over de recente drones waarover (nog) geen duidelijkheid bestaat over wat ze precies zijn en wat ze doen valt niet te twijfelen. Ze zijn er gewoon.
― Thomas Sowell
pi_216047209
Ik had eerlijk gezegd wel gehoopt dat er nu iets meer duidelijkheid zou zijn.
pi_216047944
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Ik had eerlijk gezegd wel gehoopt dat er nu iets meer duidelijkheid zou zijn.
Kun je nagaan hoe enorm schijt dit was tot aan 30 April 1993 zonder internet.
Zat je afhankelijk te wachten op je kutkrant of het 8 uur journaal. :')
― Thomas Sowell
pi_216097892
Wat denken we hier van?

twitter
I want to believe...
pi_216098599
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 17:29 schreef NoFoksGiven het volgende:
Wat denken we hier van?

[ x ]
Tja, waarom niet? Elizondo was ten slotte ook directeur van AARO.

Maar Christopher Mellon lijkt me een betere keuze omdat hij ook veel politieke ervaring heeft.
pi_216099025
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 18:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Tja, waarom niet? Elizondo was ten slotte ook directeur van AARO.

Maar Christopher Mellon lijkt me een betere keuze omdat hij ook veel politieke ervaring heeft.
AATIP, niet AARO.

Zou Mellon nog actief willen zijn?
I want to believe...
pi_216121980
Nu wel erg stil met die drones. :P

Hopelijk gaat 2025 iets groots brengen, volgens Lue Elizondo volgens mij wel, maar dat is al zo vaak gezegd door mensen.
pi_216122177
Zondag (wellicht) een video. Verwacht niets, kan het altijd meevallen.

twitter
pi_216125688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
Nu wel erg stil met die drones. :P

Hopelijk gaat 2025 iets groots brengen, volgens Lue Elizondo volgens mij wel, maar dat is al zo vaak gezegd door mensen.
Taiwanese invasie van de VS! Waar een klein land groot in kan zijn.
pi_216148023
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:06 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Taiwanese invasie van de VS! Waar een klein land groot in kan zijn.
Huh? Een Taiwanese invasie?
I want to believe...
pi_216148779
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 15:56 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Huh? Een Taiwanese invasie?
Ik begrijp de bedoeling en relevantie in zijn berichten ook nooit. :')
Offtopic en warrig
― Thomas Sowell
pi_216157266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:16 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik begrijp de bedoeling en relevantie in zijn berichten ook nooit. :')
Offtopic en warrig
Dat is net iets wat dit onderwerp niet kan gebruiken.

Begin op X steeds meer hype te zien, dat er snel wat staat te gebeuren...hebben we natuurlijk al vele jaren gehoord. Maar zou de installatie van Trump echt disclosure brengen, of staat er iets anders te gebeuren?
I want to believe...
pi_216158720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 08:14 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]

Begin op X steeds meer hype te zien, dat er snel wat staat te gebeuren...hebben we natuurlijk al vele jaren gehoord. Maar zou de installatie van Trump echt disclosure brengen, of staat er iets anders te gebeuren?
Ik hoor en lees ook via diverse verschillende bronnen binnen drie weken Disclosure. Hype of niet. Steven Greer beweerd hetzelfde. En ongeveer een datum noemen voor de lol doe je toch niet zomaar. Tenzij je compleet af wil gaan als een gieter en je je daar weer onnodig voor moet verontschuldigen. Ross Coulthard zei ook iets dergelijks voor Januari. Evenals Stephen Bassett. Ik ben nu toch wel benieuwd
― Thomas Sowell
pi_216158911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 11:29 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik hoor en lees ook via diverse verschillende bronnen binnen drie weken Disclosure. Hype of niet. Steven Greer beweerd hetzelfde. En ongeveer een datum noemen voor de lol doe je toch niet zomaar. Tenzij je compleet af wil gaan als een gieter en je je daar weer onnodig voor moet verontschuldigen. Ross Coulthard zei ook iets dergelijks voor Januari. Evenals Stephen Bassett. Ik ben nu toch wel benieuwd
Precies dat! Vanuit uiteenlopende bronnen dat het een interessante maand gaat worden! RossCo zei iets dat Zabel hem daar op aan mocht spreken en we hem mogen quoten.
I want to believe...
pi_216159041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 11:29 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Nou, wat zij zeggen is veelal ongefundeerde sensatie. Coulthard is ook constant aan het edgen. Ik heb tot dusver nog niet veel gezien behalve de hearings.
pi_216159374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 12:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou, wat zij zeggen is veelal ongefundeerde sensatie. Coulthard is ook constant aan het edgen. Ik heb tot dusver nog niet veel gezien behalve de hearings.
Tja. Ongeveer alles is tot nu toe ongefundeerd, en bestaat uit onbewezen en ontastbaar bewijsmateriaal. In ieder geval is het niet voldoende gefundeerd aangeleverd. Zolang er niet een “tictac” of “lichaam” de zaal is ingereden of de volledige data in het algemeen is aangeleverd kun je sowieso nog alle kanten op. We hebben wat dat betreft eigenlijk niets concreets aan geldig bewijsmateriaal dan alleen beloften en beweringen. Dus rest niets anders dan een paar weken geduld en zien wat het brengt.
― Thomas Sowell
  vrijdag 3 januari 2025 @ 20:57:14 #165
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216164728
Christopher Sharp zei een paar dagen geleden iets soortgelijks.

In de reacties eronder lees ik de mogelijkheid dat het om een nieuwe klokkenluider zou gaan.

twitter

We'll see...
pi_216166544
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik vind het echt gewaagd om op zo'n super korte termijn zulk soort van uitspraken te durven doen.
Dan zwijg je beter als je niet geheel zeker bent van je zaak.
― Thomas Sowell
  zaterdag 4 januari 2025 @ 00:33:36 #167
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216168585
Veel reuring nu. Moeilijk te volgen.

En het gaat vooral veel over de Tesla die op oudejaarsdag voor de Trump tower is ontploft. De man - Matthew Livelsburger - die erin zat heeft van tevoren een mail gestuurd, een 'manifesto', waarin het over de drones bij NJ gaat. Zou Chinese anti-zwaartekracht tech zijn.

Dit manifesto is naar Sam Shoemate gestuurd, die het verhaal een paar uur geleden in een ingelaste podcast van Shawn Ryan heeft uiteengezet.

En Shwan Ryan duikt vervolgens onder (zo interpreteer ik dit):
twitter

Klinkt allemaal erg vaag, maar zie zojuist een persconferentie waarin de FBI lijkt te bevestigen dat dit manifesto inderdaad van Livelsburger afkomstig is.

twitter

Erg vers allemaal, dus ik heb geen idee wat ervan te moeten geloven. Zoals altijd in UFO world..

Het manifesto (eigenlijk gewoon een e-mail):

De opmerkelijke claims gaan over:

• NJ drones zijn van China en hebben een 'zwaartekracht propulsie systeem'
quote:
Livelsberger claims that the East Coast drones are of Chinese origin and use "gravitic propulsion systems" that only the U.S. and China know about.
• 'Ik word gevolgd maar ze durven geen actie te ondernemen want ik heb een dikke autobom'
quote:
"I've been followed for over a week now from likely homeland or FBI, and they are looking to move on me and are unlikely to let me cross into Mexico because I am armed and I have a massive VBIED (Vehicle Born Improvised Explosive Device)."
• De U.S. heeft oorlogsmisdaden gepleegd in Afganistan
quote:
he accuses the U.S. of war crimes during airstrikes in Afghanistan's Numruz province in 2019, claiming 65 buildings were hit, leading to hundreds of civilian deaths in one day, covered up by the administration, DoD, DEA, and CIA.
Klinkt allemaal als full-on conspiracy. Maar als de mail echt van hem is, dan wordt er hopelijk de komende tijd nader gekeken naar wat er van klopt.
pi_216172317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 00:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Veel reuring nu. Moeilijk te volgen.

En het gaat vooral veel over de Tesla die op oudejaarsdag voor de Trump tower is ontploft. De man - Matthew Livelsburger - die erin zat heeft van tevoren een mail gestuurd, een 'manifesto', waarin het over de drones bij NJ gaat. Zou Chinese anti-zwaartekracht tech zijn.

Dit manifesto is naar Sam Shoemate gestuurd, die het verhaal een paar uur geleden in een ingelaste podcast van Shawn Ryan heeft uiteengezet.

En Shwan Ryan duikt vervolgens onder (zo interpreteer ik dit):
[ x ]

Klinkt allemaal erg vaag, maar zie zojuist een persconferentie waarin de FBI lijkt te bevestigen dat dit manifesto inderdaad van Livelsburger afkomstig is.

[ x ]

Erg vers allemaal, dus ik heb geen idee wat ervan te moeten geloven. Zoals altijd in UFO world..

Het manifesto (eigenlijk gewoon een e-mail):
[ afbeelding ]

De opmerkelijke claims gaan over:

• NJ drones zijn van China en hebben een 'zwaartekracht propulsie systeem'
[..]
• 'Ik word gevolgd maar ze durven geen actie te ondernemen want ik heb een dikke autobom'
[..]
• De U.S. heeft oorlogsmisdaden gepleegd in Afganistan
[..]
Klinkt allemaal als full-on conspiracy. Maar als de mail echt van hem is, dan wordt er hopelijk de komende tijd nader gekeken naar wat er van klopt.
Huh, ik heb alleen een foto voorbij zien komen van die Tesla. Maar daar zou dus een bom in gezeten hebben ? En die eigenaar van die Tesla wist dat ? En wie en waarom heeft dat ding af laten gaan. Ik snap er helemaal niets van 8)7
pi_216172934
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 00:33 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Lastig, lastig. Ik heb er geen mening over behalve dat ik het idee heb dat het klinkt als conspiracy.

Maar we gaan het zien, al zie ik zoiets ook wel in de vergetelheid raken en dat we nooit wat te weten komen, net zoals de objecten boven Alaska.
pi_216173187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar we gaan het zien, al zie ik zoiets ook wel in de vergetelheid raken en dat we nooit wat te weten komen, net zoals de objecten boven Alaska.
Dat vind ik nog steeds het meest verontrustend...we horen niet wat dingen waren...maar mainstream media doet er ook geen vraag naar....
I want to believe...
pi_216173362
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 20:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

In de reacties eronder lees ik de mogelijkheid dat het om een nieuwe klokkenluider zou gaan.

[ x ]

We'll see...
Laten we maar hopen dat de disclosure niet deze is:
https://edition.cnn.com/2(...)trump-cec/index.html
pi_216173387
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:57 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Als je niks nuttigs bij te dragen hebt over het onderwerp, waarom neem je dan de moeite om te posten?
I want to believe...
pi_216173450
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:57 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Je begint echt vervelend te worden in dit topic
― Thomas Sowell
pi_216173473
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:01 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Als je niks nuttigs bij te dragen hebt over het onderwerp, waarom neem je dan de moeite om te posten?
Omdat het niet de eerste keer in de geschiedenis zal zijn dat het ene dossier gemisbruikt wordt om een ander dossier er door te drammen, dan wel te matigen. Politieke koehandel. Wat militairen hebben waargenomen, staat mijlenver van de politieke aspiraties van Trump&Musk.
pi_216173575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:15 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Omdat het niet de eerste keer in de geschiedenis zal zijn dat het ene dossier gemisbruikt wordt om een ander dossier er door te drammen, dan wel te matigen. Politieke koehandel. Wat militairen hebben waargenomen, staat mijlenver van de politieke aspiraties van Trump&Musk.
Open daar dan een topic over. Veel plezier :W
pi_216173760
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 08:14 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]

Het ongeduld ook. Ik heb dat ook hoor. Het is raar dat het nu allemaal heel normaal is dat er nu al verschillende UFO hearings zijn gehouden. Eigenlijk zijn we best verwend en is er veel veranderd. Want nog geen vijf jaar geleden was iedereen die het over UFO's had een knotsgek aluhoejde. Die toon is sterk verminderd.
pi_216173797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:27 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Open daar dan een topic over. Veel plezier :W
De geschiedenis van UFO-UAP dossier had je kunnen leren dat sommige dossiers en politieke ontwikkelingen elkaar benvloeden.
pi_216173813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:49 schreef yessie234 het volgende:

[..]
De geschiedenis van UFO-UAP dossier had je kunnen leren dat sommige dossiers en politieke ontwikkelingen elkaar benvloeden.
Open daar dan een topic over. Succes.
pi_216173828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:45 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Het ongeduld ook. Ik heb dat ook hoor. Het is raar dat het nu allemaal heel normaal is dat er nu al verschillende UFO hearings zijn gehouden. Eigenlijk zijn we best verwend en is er veel veranderd. Want nog geen vijf jaar geleden was iedereen die het over UFO's had een knotsgek aluhoejde. Die toon is sterk verminderd.
Als je ziet wat er van 2017 tot nu gebeurd is, is het bizar....meer dan van 1947 tot 2017....
We zijn inderdaad verwend, maar blij dat het nu (op de rand van) mainstream lijkt. Al is het in ons kikkerlandje nog steeds een soort van taboe onderwerp lijkt het wel.
I want to believe...
pi_216173876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 17:51 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Als je ziet wat er van 2017 tot nu gebeurd is, is het bizar....meer dan van 1947 tot 2017....
We zijn inderdaad verwend, maar blij dat het nu (op de rand van) mainstream lijkt. Al is het in ons kikkerlandje nog steeds een soort van taboe onderwerp lijkt het wel.
Nederlanders zijn over het algemeen een beetje laffe meelopers. Die gaan pas meedoen als het merendeel hyped, en de laatkomers hebben dan de grootste mond en de beste 'kennis'. En ja ik ben zelf een rasechte kaaskop. ;)
pi_216174265
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 16:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lastig, lastig. Ik heb er geen mening over behalve dat ik het idee heb dat het klinkt als conspiracy.

Hij zal die mail wel geschreven hebben maar daar kunnen we verder helemaal niets mee en eerlijk gezegd komt het nogal warrig over allemaal. Voor mij klinkt het alsof die gast het gewoon een beetje kwijt was. En dat lijkt mij eerder het gevolg van die war crimes waar hij bij betrokken zou zijn dan dat het iets met de drones te maken heeft. Misschien dat de drones en hoe daar mee omgegaan wordt door de overheid wat oud zeer getriggered heeft bij hem dat hij nu ineens doorgeslagen is ? Geen idee maar het is een vreemd verhaal iig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 04-01-2025 18:46:29 ]
  zondag 5 januari 2025 @ 00:12:53 #182
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216177966
Nu ook drones in Denemarken.

quote:
In een persbericht spreekt de politie over zo'n twintig grote drones die zouden zijn waargenomen.

Agenten zagen vier drones die aan het begin van de nacht met hoge snelheid boven zee verdwenen. De politie zegt niet te weten waar de drones vandaan kwamen en waarom ze boven de haven vlogen.
twitter
pi_216188113
https://www.reddit.com/r/UFOs/s/OFZYXCqfNC

Ok, het is dus niet China, aliens of het Amerikaanse leger, het zijn dus geavanceerde, uit zichzelf opererende AI drones volgens de Tesla bomber. Het lijkt er op dat AI verder is dan wel al dachten.
pi_216188649
Ik geloof niks van die mail zeker net als de FBI gaat verklaren dat het echt is. En die 4chan post is ook al aardig doorgeprikt. Komt 1 op 1 uit een Youtube video. Disinfo campagne. Gaat allemaal weer richting de conspirancy hoek.
pi_216189103
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 01:46 schreef FireFox1 het volgende:
https://www.reddit.com/r/UFOs/s/OFZYXCqfNC

Ok, het is dus niet China, aliens of het Amerikaanse leger, het zijn dus geavanceerde, uit zichzelf opererende AI drones volgens de Tesla bomber. Het lijkt er op dat AI verder is dan wel al dachten.
Mensen zijn heel erg kritisch op wat daar gezegd wordt. Wordt tijd dat de /r/UFOs mods ingrijpen.

Ik schrijf het in ieder geval af. Weer een van de zovele die denkt te weten wat het is. Bovendien was hij niet helemaal 100%.
pi_216212893
Nog geen tijd gehad om te kijken maar de video van Project Fear is online
pi_216237526
Trump heeft aangegeven dat hij de ware aard achter de drones publiekelijk maakt zodra hij officieel aan de macht is.

pi_216238648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:21 schreef FireFox1 het volgende:
Trump heeft aangegeven dat hij de ware aard achter de drones publiekelijk maakt zodra hij officieel aan de macht is.

Ik ben benieuwd. Eindelijk weer Trump.
pi_216238652
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:29 schreef alpeko het volgende:
Nog 10 dagen dan
voor een volgende tegenvaller :P
Het kan, maar misschien niet.
pi_216238697
Volgens mij had Trump eerder op video aangegeven niet in UFO's te geloven.
Misschien heeft hij ze alsnog zien vliegen :P
pi_216240328
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 11:43 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens mij had Trump eerder op video aangegeven niet in UFO's te geloven.
Misschien heeft hij ze alsnog zien vliegen :P
Heeft ie nooit gezegd. Hij heeft ook gewoon toegegeven dat er onverklaarbare dingen zijn die door het luchtruim vliegen.

Denk dat je doelt op de simpele veronderstelling dat er aliens in zitten.
pi_216240445
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 13:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heeft ie nooit gezegd. Hij heeft ook gewoon toegegeven dat er onverklaarbare dingen zijn die door het luchtruim vliegen.

Denk dat je doelt op de simpele veronderstelling dat er aliens in zitten.
Ik doelde op dit interviewtje
  zaterdag 11 januari 2025 @ 09:32:40 #194
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216250650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 10:21 schreef FireFox1 het volgende:

'I'm gonna give you a report about one day into my administration.'

Gaat niet komen dus. Ik hecht geen waarde aan beloftes van Trump.
pi_216252998
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:32 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd....er wordt toch iets gehoord van het publiek...en in zijn (beoogde) ploeg, zitten wel wat lui die zich afgelopen jaren hebben ingezet voor UAP transparancy.
I want to believe...
pi_216253018
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:32 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Omdat? Heb je ook een beetje onderbouwing hiervoor?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:05:19 #197
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216255733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 12:18 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Omdat? Heb je ook een beetje onderbouwing hiervoor?
Zie mijn tweede zin. Maar ik laat me graag verassen.
pi_216257809
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:05 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Zie mijn tweede zin. Maar ik laat me graag verassen.
Biden en Kamala zijn wel te vertrouwen? Uiteindelijk wordt de wereld geregeerd door ongekozen super rijken die we never nooit te zien en te horen krijgen.
pi_216261625
Verschillende (soorten) UAP om en nabij die verschrikkelijke branden gespot.

Het wordt wel steeds vreemder allemaal. En drukker in de lucht.

[ Bericht 23% gewijzigd door NatteLont op 11-01-2025 23:00:18 ]
  zondag 12 januari 2025 @ 23:02:17 #200
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216274058
Zou een mooie ontwikkeling zijn.

twitter

Welke vormen zouden dat zijn? Spheres en Triangles?

twitter
pi_216274219
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 23:02 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zou een mooie ontwikkeling zijn.

[ x ]

Welke vormen zouden dat zijn? Spheres en Triangles?

[ x ]
Finally nieuwe videos
pi_216276697
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 23:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Finally nieuwe videos
Benieuwd of AARO onder het nieuwe leiderschap inderdaad transparanter durft te gaan zijn. Voortekenen zijn voorzichtig positief!
I want to believe...
pi_216277978
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:02 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Benieuwd of AARO onder het nieuwe leiderschap inderdaad transparanter durft te gaan zijn. Voortekenen zijn voorzichtig positief!
Het probleem is wel dat Grusch gezegd heeft dat AARO ook niet heel veel toegang had tot de meer geclassificeerde dingen, dus je mist wel een deel, het deel dat juist misschien zo interessant is.
pi_216289861
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het probleem is wel dat Grusch gezegd heeft dat AARO ook niet heel veel toegang had tot de meer geclassificeerde dingen, dus je mist wel een deel, het deel dat juist misschien zo interessant is.
Laten we het zien, we hadden ook verwacht dat Grusch afgelopen jaar met een oped zou komen, blijft ook angstvallig stil.
I want to believe...
pi_216289955
Voor Trump gaat het de uitgelezen kans zijn om z'n naam echt onsterfelijk te maken als de president die ons kennis liet maken met aliens. Niemand zal het dan nog hebben over zijn strafblad en andere shit die hij uitvreet. :D
pi_216291085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:31 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Laten we het zien, we hadden ook verwacht dat Grusch afgelopen jaar met een oped zou komen, blijft ook angstvallig stil.
Oja, ik was het alweer vergeten.
pi_216291403
Weer een nieuwe whistleblower. First hand.

Disclaimer: Afgezien van of hij beroepsmatig toegang had (en dat is twijfelachtig) tot deze info is het natuurlijk niet te verifiren.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 14-01-2025 12:22:25 ]
pi_216293503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 08:48 schreef Refragmental het volgende:
Voor Trump gaat het de uitgelezen kans zijn om z'n naam echt onsterfelijk te maken als de president die ons kennis liet maken met aliens. Niemand zal het dan nog hebben over zijn strafblad en andere shit die hij uitvreet. :D
Zou wel een stunt zijn wanneer tijdens de inauguratie van Trump ook een alien op n van de stoeltjes zit :9
pi_216293627
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 11:24 schreef alpeko het volgende:
Weer een nieuwe whistleblower. First hand.

Disclaimer: Afgezien van of hij beroepsmatig toegang had (en dat is twijfelachtig) tot deze info is het natuurlijk niet te verifiren.
Ik zeg bullshit. Op Reddit zag ik ook iemand met een soortgelijke functie als hem en hij zegt dat het er zo helemaal niet aan toe gaat. Zou dit een psyop zijn van hogerhand?
pi_216304769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zeg bullshit. Op Reddit zag ik ook iemand met een soortgelijke functie als hem en hij zegt dat het er zo helemaal niet aan toe gaat. Zou dit een psyop zijn van hogerhand?
Die mening deel ik. Vandaar die disclaimer. Het lijkt niet heel logisch voor een green baret die net kwam kijken.

Was het onderstaande hier ook al voorbij gekomen?

Ecosystemic Futures · Episode

Een podcast vanuit wetenschappelijke hoek. Dus geen juicy details. Vrij droog. Bijzondere is dat men het bespreekt alsof (en dat is het waarschijnlijk ook voor hen) niet alleen theoretisch is. Het geeft antwoorden op vragen die hier ook wel eens voorbij komen van critici. Over propulsion, faster than light travel, time manipulation, zero point energy. Allemaal vrij edgy onderwerpen maar wel van wetenschappers die dicht bij de bron zitten.

Dr. Lawrence (Larry) Forsley, NASA Glenn Research Center, hoofdonderzoeker roosteropsluitingsfusie
Dyan Finkhousen, Shoshin Works, CEO geen idee wat haar relevante expertise is, iets met Next-Generation Ecosystem Models
Dr. Hal Puthof, die kennen we nog van het boek van Elizondo, PhD, Quantum electronics
En nog flink wat andere namen.
pi_216306219
Greer zegt dat er voor Trump's inauguratie iets groots gaat komen.

Mooi, dan kunnen we hem eindelijk definitief callen. Als hij niets levert moeten we die man gewoon afstrepen en hoef ik hem hier ook niet meer te zien.
pi_216308343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:05 schreef Discombobulate het volgende:
Greer zegt dat er voor Trump's inauguratie iets groots gaat komen.

Mooi, dan kunnen we hem eindelijk definitief callen. Als hij niets levert moeten we die man gewoon afstrepen en hoef ik hem hier ook niet meer te zien.
Greer zegt.... :+
Maar serieus...wel benieuw wat dan, hij heeft het al tijden over whistleblowers die naar voren zouden treden...Ik volg niet echt wat hij steeds post en deelt, maar iets wat ik terug moet lezen of kijken dan?
I want to believe...
pi_216308835
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 14:49 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ik volg niet echt wat hij steeds post en deelt, maar iets wat ik terug moet lezen of kijken dan?
Nee niet echt. Hij zegt niks meer dan wat Discombobulate al zegt. Dat er al voor de inauguratie iets groots te verwachten valt.

Dat zal vast niet waar zijn maar voordeel is wel dat we dan binnen enkele dagen weten dat ie uit z'n nek lult.
pi_216309847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:40 schreef alpeko het volgende:
Dat zal vast niet waar zijn maar voordeel is wel dat we dan binnen enkele dagen weten dat ie uit z'n nek lult.
Daarom, het is zijn reputatie. Als ie uit z'n nek lult moeten we die man compleet negeren.

Wordt tijd dat we eens de grifters en debielen filteren uit dit onderwerp, want zoals ik eerder ook al wel zei: Er is echt een hele boel onzin en woo woo.
pi_216315837

Die ogen _O-

Weer een nieuwe whistleblower meldt zich. Jake Barber met backup van 3 hooggeplaatste officials. Deze lijkt serieuzer. Piloot en actief in geheim militair crash retrieval programma en zegt beelden als bewijs te hebben. Interview met Ross Coulthard inclusief die opnames dan neem ik aan. Iedereen klaar voor de volgende teleurstelling? :P

twitter

Zaterdag dus. Had Greer dan gelijk?

En Jeremy Corbell komt ook weer met een nieuwe (of is dat dan dezelfde?)
quote:
"There's a new whistleblower and what that whistleblower has to tell is game changing."

[ Bericht 13% gewijzigd door alpeko op 16-01-2025 12:47:43 ]
pi_216317923
Ook nog in het nieuws:

Mike Turner Een streep door de grootste tegenstander van het Schumer amendement.

twitter

https://edition.cnn.com/2(...)r-johnson/index.html

[ Bericht 58% gewijzigd door alpeko op 16-01-2025 11:30:46 ]
pi_216318876
Ik zag wat chatter op X. oa van RossCo dat er zaterdag (zondag onze tijd gok ik) een stuk van NewsNation wordt geaired, met een nieuwe WhistleBlower, maar ook dat Newsnation wat gaat laten zien van de recovery van een 'egg shaped UFO'.
Ik wil niet hopen, maar word wel benieuwd.

Edit: dus inderdaad wat Alpeko hierboven zegt.

[ Bericht 5% gewijzigd door NoFoksGiven op 16-01-2025 12:59:27 ]
I want to believe...
pi_216319051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:38 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ik zag wat chatter op X. oa van RossCo dat er zaterdag (zondag onze tijd gok ik) een stuk van NewNation wordt geaired, met een nieuwe WhistleBlower, maar ook dat Newsnation van gaat laten zien van de recovery van een 'egg shaped UFO'.
Ik wil niet hopen, maar word wel benieuwd.

Edit: dus inderdaad wat Alpeko hierboven zegt.
Krijg er wel weer een enorm "hype opbouwen voor de clicks en views" gevoel van. Als het zo "breaking" is waarom dan niet meteen delen met de rest van de wereld.
pi_216319316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Krijg er wel weer een enorm "hype opbouwen voor de clicks en views" gevoel van. Als het zo "breaking" is waarom dan niet meteen delen met de rest van de wereld.
Op zich snap ik het wel, uiteindelijk is elk nieuwsmedium een commercieel bedrijf. Uit het niets publiceren heeft voor een dergelijke organisatie beperkt impact, kijkers/kliks brengen inkomsten.
Daarnaast heeft Ross Coulthard de reputatie dat hij zijn bronnen en verhaal goed checkt en nagaat. Er kan dus nog wat getweaked worden qua presentatie.

Ik verwacht niets wereldschokkends...maar wacht rustig af dit weekend.
I want to believe...
pi_216319581
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 12:54 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Naja, zij moeten er ook gewoon hun brood mee verdienen. Alles is commercie, dus heel gek is het ook weer niet.

Maar we gaan het zien. Wie heeft Grusch ook alweer naar voren gebracht? Eigenlijk heb ik het niet zo op Coulthart en Corbell. Ik hecht echt de meeste waarde aan de insiders zoals Mellon of Elizondo of Ryan Graves.

En ik verwacht gewoon niets bijzonders.
  donderdag 16 januari 2025 @ 13:56:01 #221
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216319599
Ik durf ook nergens op te hopen.. Maar interessant..

twitter
pi_216319689
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja, zij moeten er ook gewoon hun brood mee verdienen. Alles is commercie, dus heel gek is het ook weer niet.

Maar we gaan het zien. Wie heeft Grusch ook alweer naar voren gebracht? Eigenlijk heb ik het niet zo op Coulthart en Corbell. Ik hecht echt de meeste waarde aan de insiders zoals Mellon of Elizondo of Ryan Graves.

En ik verwacht gewoon niets bijzonders.
Mwah, als eerste iets spectaculairs brengen levert als media veel meer op lijkt mij.
pi_216319708
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Mwah, als eerste iets spectaculairs brengen levert als media veel meer op lijkt mij.
Za zijn ze toch ook gewoon nog de eerste met deze beelden en dat interview.
pi_216319740
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:09 schreef alpeko het volgende:

[..]
Za zijn ze toch ook gewoon nog de eerste met deze beelden en dat interview.
Maar de beelden komen pas zaterdag, vandaar dat ik zei dat het voelt als ophypen voor clicks en views. Iets wat ik te vaak zie in dit wereldje. Maar ik laat mij graag verrassen.
pi_216322922
twitter
pi_216323888
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 13:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik durf ook nergens op te hopen.. Maar interessant..

[ x ]
Heel erg benieuwd wat ze dan hebben betreffende de 'retrieval footage'...
I want to believe...
  donderdag 16 januari 2025 @ 23:56:57 #227
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216326580
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 20:27 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Heel erg benieuwd wat ze dan hebben betreffende de 'retrieval footage'...
Damn, ik ook. Nieuw terrein wordt hier aangeboord.

Ross: "I know its mindblowing, and for many it will be confronting. But it's real. And it really is real."

Ross benoemt dat Barber een Tier 1 Elite military serviceman is geweest. Even opgezocht wat dat betekent:
quote:
Een Tier 1 elite military serviceman verwijst naar een lid van een zeer exclusieve en hooggekwalificeerde militaire eenheid, die behoort tot de best getrainde speciale operatietroepen van een land. Deze eenheden worden vaak ingezet voor de meest gevoelige, gevaarlijke en strategische operaties. Ze staan bekend om hun uitzonderlijke training, discipline en vermogen om onder extreme omstandigheden te opereren.

Selectie en training: De selectie voor deze eenheden is extreem zwaar en slechts een klein percentage van de kandidaten wordt toegelaten. De training is intensief en omvat geavanceerde vaardigheden zoals gevechtstechnieken, inlichtingenvergaring, en technische expertise.

Geheimhouding: Operaties en activiteiten van Tier 1-eenheden zijn vaak strikt geheim en vallen buiten het publieke domein. Deze eenheden werken vaak direct onder bevel van de hoogste militaire of politieke autoriteiten.
Ik bedoel, wanneer gaan we deze mensen serieus nemen?

twitter

Zaterdag 8PM ET, dat is zondagnacht 2 uur hiero. Rottijd.
pi_216326864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Ross: "I know its mindblowing, and for many it will be confronting. But it's real. And it really is real."

Ross benoemt dat Barber een Tier 1 Elite military serviceman is geweest. Even opgezocht wat dat betekent:
[..]

[ x ]

Ik ga sowieso kijken. Of we krijgen iets baanbrekends te zien, of er sneuvelen heel wat reputaties. Vooral van Ross.
pi_216328223
Hopelijk is het niet een vaag wit stipje, opgenomen met thermische camera
Dat kennen we al van Tic-Tac
pi_216329075
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:35 schreef Dutch_view het volgende:
Hopelijk is het niet een vaag wit stipje, opgenomen met thermische camera
Dat kennen we al van Tic-Tac
Volgens de tweet hierboven waar Coulthart wordt geciteerd gaat het om een ufo/uap crash retrieval. Dus een video waarin je soldaten ziet die een gecrashte ufo/uap bergen. Dan neem ik aan dat het van zeer dichtbij gefilmd is en niet iets is wat in de verte met hoge snelheid beweegt.
pi_216329119
Er komt nu wel veel van diverse kanten...heb de nieuwe podcast van Elizondo nog niet geluisterd, maar:

twitter
I want to believe...
pi_216329144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

[..]

[ x ]

Inderdaad...totaal nieuw terrein...ik wil niet hyped worden...maar toch...

Tier 1, dat is nog boven de (toch al geheimzinnige) SEALS.

We leven in vermakelijke tijden als het gaat om het UFO/UAP topic....
I want to believe...
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:34:08 #233
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216329146
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:26 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Volgens de tweet hierboven waar Coulthart wordt geciteerd gaat het om een ufo/uap crash retrieval. Dus een video waarin je soldaten ziet die een gecrashte ufo/uap bergen. Dan neem ik aan dat het van zeer dichtbij gefilmd is en niet iets is wat in de verte met hoge snelheid beweegt.
Gisteren zag ik - wat leek op - een teaser van de video die getoond gaat worden. Een shot van de onderzijde van een helicopter die in berglandschap vliegt. Je ziet dat er een kabel aan hangt, maar ziet niet wat er aan de kabel zit. Gewoon in vol daglicht, HD beelden.

Nog niet weer teruggevonden, maar ik blijft scrollen.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:35:51 #234
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216329158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:30 schreef NoFoksGiven het volgende:
Er komt nu wel veel van diverse kanten...
Valt me ook op. Wat eerder verschillende kampen / bronnen waren, zeggen nu allemaal ongeveer hetzelfde. Coulthart, Corbell, Sharp, Greer.

Ik heb Coulthart het hoogst zitten.
pi_216329169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:34 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Gisteren zag ik - wat leek op - een teaser van de video die getoond gaat worden. Een shot van de onderzijde van een helicopter die in berglandschap vliegt. Je ziet dat er een kabel aan hangt, maar ziet niet wat er aan de kabel zit. Gewoon in vol daglicht, HD beelden.

Check...die zag ik ook...als dat de kwaliteit is, en we echt wat gaan zien...damn....dat is wat anders dan de FLIR beelden die we kennen.
I want to believe...
pi_216329178
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:35 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Valt me ook op. Wat eerder verschillende kampen / bronnen waren, zeggen nu allemaal ongeveer hetzelfde. Coulthart, Corbell, Sharp, Greer.

Ik heb Coulthart het hoogst zitten.
Eens, Coulthart zit hoog, hoewel Corbell niet door iedereen geliefd is, heb ik hem, met name vanwege Knapp ook wel hoog zitten. Elizondo zegt het ook.

Toevallig het weekend voor de inauguratie van the Don? Die zegt dat ie komende week al gaat rapporteren over de drones?
I want to believe...
pi_216329198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:34 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

twitter

Edit:

Al staat er wel in menig comments dat in het interview wordt gesproken over Nighttime en NVG (night Vision Goggles). Dus mogelijk andere footage....
I want to believe...
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:44:35 #238
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216329209
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:43 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
[ x ]
Je bent me net voor
  vrijdag 17 januari 2025 @ 11:53:35 #239
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216329284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:39 schreef NoFoksGiven het volgende:

Toevallig het weekend voor de inauguratie van the Don?
Dat is een bewuste keuze zei Coulthart. Even een goede kickstart geven aan het nieuwe presidentschap.
pi_216329681
pi_216329685
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 11:26 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Jake zelf had het er over dat hij op 150ft afstand van het object is geweest. De beelden dan hopelijk ook. De operatie vond 's nachts plaats en hij droeg een nachtkijker. De teaser laat iets in daglicht zien.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 09:11:21 #242
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216338574
Dit lijkt het account van Jake Barber te zijn.

twitter
  zaterdag 18 januari 2025 @ 09:29:24 #243
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216338694
Ross zegt dat Barber al naar AARO is geweest met zijn claims en bewijsmateriaal, maar dat het daar - onder Kirkpatrick - kwijt is geraakt..

De nieuwe AARO directeur heeft het willen onderzoeken maar heeft er niets over kunnen vinden.

twitter
pi_216338814
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 09:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ross zegt dat Barber al naar AARO is geweest met zijn claims en bewijsmateriaal, maar dat het daar - onder Kirkpatrick - kwijt is geraakt..

De nieuwe AARO directeur heeft het willen onderzoeken maar heeft er niets over kunnen vinden.

[ x ]
Datzelfde had RossCo ook aangegeven in de podcast van Don Jr. Dat hij toch maar eens met paps moet praten over dit topic. DonJr. gaf aan dat eerdere Luna hetzelfde had gezegd, of in de strekking dat ook in closed sessions ze gestonewalled worden over het krijgen van info.
I want to believe...
pi_216346639
Wanneer komen de vermeende beelden? Zondagnacht?
pi_216346928
Er staan veel reputaties op het spel. Ga ik er ook helemaal klaar mee zijn als het zwaar tegen gaat vallen? Wellicht wel. Mensen op reddit ook veel lees ik.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 20:47:43 #247
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216346985
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer komen de vermeende beelden? Zondagnacht?
Vannacht 2 uur..
  zaterdag 18 januari 2025 @ 20:59:50 #248
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216347254
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
Er staan veel reputaties op het spel. Ga ik er ook helemaal klaar mee zijn als het zwaar tegen gaat vallen? Wellicht wel. Mensen op reddit ook veel lees ik.
Dit kan eigenlijk alleen maar tegenvallen toch?

De verwachting is nu geschept dat deze Barber getuigt dat hij heeft geholpen om buitenaardse niet menselijke schepen te bergen. Hij heeft goede credentials en drie van zijn gelijken ondersteunen zijn getuigenis. Bovendien - en dat is de grote knaller - laat hij videobeelden zien van zo'n berging waarin het niet-menselijke vaartuig te zien is.

Dus of we hebben vannacht disclosure. Met alle gevolgen vandien.
Of de beelden vallen tegen.

Als het mogelijk zo dichtbij komt, dan vind ik het toch spannend hoor.

Dit zou wel een strategisch slim moment zijn. Want met de openbaring dat er inderdaad al lange tijd NHI schepen worden geborgen, is er ook meteen de openbaring dat de U.S. overheid iedereen al decennia lang aan het voorliegen is. Een enorme breuk in vertrouwen. Dus een roep om koppen die moeten rollen binnen de overheid.

En voila precies op dit moment komt er ook een president aan de macht die de mond altijd vol heeft van 'drain the swamp'. Dat zou kunnen helpen om de gemoederen te bedaren.

Misschien is dat ook de gedachtengang van Rossco en consorten geweest?
  zaterdag 18 januari 2025 @ 21:09:30 #249
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216347456
Meer hype. Een 'Ask Me Anything' met Leslie Kean, Hal Puthoff, Garry Nolan, Jim Segala.

Die Segala ken ik niet.

Start om 22u, dus over 50 minuten.

twitter

zaterdag 18 januari 2025 @ 21:31:40 #250
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216347945
Aankondiging van Newsnation in de video.

quote:
'My work has included the recovery of downed UAP of non human origin'.
With video to proof it.

twitter

Voornaamste vraag naderhand is denk ik of het Pentagon het kan blijven ontkennen.
pi_216350381
2 uur dus?
pi_216350419
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 01:30 schreef Simmertje het volgende:
2 uur dus?
Ik hoop dat het live is te volgen op NewsNation/YouTube.

Ik zit er klaar voor :)
  zondag 19 januari 2025 @ 01:54:01 #253
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216350431
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 01:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ik hoop dat het live is te volgen op NewsNation/YouTube.

Ik zit er klaar voor :)
Heb je een linkje?

deze misschien:
twitter
pi_216350448
  zondag 19 januari 2025 @ 02:19:44 #255
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216350493
The egg

zondag 19 januari 2025 @ 02:22:48 #256
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216350500
Gaat nu over een ander object, en Barber beschrijft dat hij - terwijl hij dichterbij kwam - allerlei emoties en 'guidance' voelde. Verwarrend en emotioneel noemt hij het. Hij wordt nu zelf emotioneel terwijl hij het verteld.
  zondag 19 januari 2025 @ 02:27:45 #257
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216350513
twitter
  zondag 19 januari 2025 @ 02:31:46 #258
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216350519
Ik had gehoopt op meer 'nuts and bolts' maar het zit nu al helemaal in het 'remote viewing' and 'psychic connection' deel.

Voor de UAP volgers niet nieuw maar dit maakt het extra moeilijk om te accepteren.
  zondag 19 januari 2025 @ 02:39:53 #259
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216350538
pi_216350581
Ik ben allerminst overtuigd -O-

Welterusten
  zondag 19 januari 2025 @ 03:01:00 #261
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216350585
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:59 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben allerminst overtuigd -O-

Welterusten
Inderdaad. Dit is geen disclosure.

Wel nieuwe info en beelden en een verschuiving naar het 'woo' deel.

De 'prepare to be dazzled' afsluiting... bah.

Welterusten.
pi_216350799
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik had gehoopt op meer 'nuts and bolts' maar het zit nu al helemaal in het 'remote viewing' and 'psychic connection' deel.

Voor de UAP volgers niet nieuw maar dit maakt het extra moeilijk om te accepteren.
Ik waardeer en accepteer alles wat er officieel naar buiten komt. Alle beetjes helpen, en hopelijk krijg je op een gegeven moment een sneeuwbaleffect wat de betrokken instanties daar zal dwingen tot openheid hierin.
pi_216352013
Ik vind het ook wel erg interessante nieuwe beelden. De vorm van het object past wel in de waarnemingen van "orbs" die op andere beelden regelmatig te zien zijn maar door de afstand net niet duidelijk genoeg qua vorm.
Wanneer het Amerikaanse leger / overheid dit met een verklaring wil downplayen, zullen ze daar denk ik wel moeite mee gaan hebben.
Immers, de vaak genoemde verklaring van een weerballon, satelliet of drone kun je hier echt wel duidelijk wegstrepen. Daar zijn de beelden gelukkig te duidelijk voor.
En een verklaring dat het allemaal niet belangrijk zou zijn, dat is ook niet geloofwaardig want anders zet je niet zo'n militaire operatie op.
Met deze beelden dwing je de overheid wel de richting op te gaan van disclosure, puur omdat alle normale aardse verklaringen totaal niet geloofwaardig zijn. Tenminste ik kan geen alternatief bedenken hiervoor wat van deze aarde komt en logisch in dit plaatje past.
pi_216352220
Ik voel een hoop lacherige eieren memes en grappen aankomen.
  zondag 19 januari 2025 @ 10:41:44 #265
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216352493
Hier kan ik me goed in vinden. Een stap vooruit, en weer een stap terug. De telepathische connectie maakt het hele topic nog lastiger om mensen aan te haken.

Aan de andere kant, waarom zou je dit erbij verzinnen als je juist wilt overtuigen dat het UAP fenomeen echt is.

twitter
pi_216353433
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Aan de andere kant, waarom zou je dit erbij verzinnen als je juist wilt overtuigen dat het UAP fenomeen echt is.

[ x ]
Misschien wil men juist (nog) niet dat iedereen ervan overtuigd raakt. Om eventuele chaos te kunnen controleren.
Als meer dan een minimale 20% van wat we ooit hebben aangehoord op UAP gebied allemaal waar zou zijn dan is dat een hele dikke meloen voor de wereldbevolking om in z'n geheel door te slikken. Dat wil men misschien niet. Dus er mag om gelachen worden. Als men het woowoo verhaal (dat waarschijnlijk geen woowoo verhaal is maar moeilijk te verwerken) maar alvast heeft meegekregen. Als men zoiets dan over een paar jaar dan in alle ernst wetenschappelijk zal aantonen aan de wereld, zal men er minder chaos zijn. Maar dat denk ik. Geen idee verder.
pi_216354372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 20:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dit kan eigenlijk alleen maar tegenvallen toch?
Was vanochtend de UFC kijken en ik ga het UAP gebeuren nu allemaal lezen en (hopelijk) bekijken. :P
pi_216354448
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 02:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Hoezo, 'nuts and bolts' kan nog steeds. Ik vind dit eerder 'nuts and bolts'

Het is een hele interessante video, het is daadwerkelijk een object, maar je zou meer context moeten hebben. Als dit iets is dat als UAP door de lucht vloog dan is dat zeker heel erg bijzonder, maar die informatie en data hebben we niet. Het is allemaal nog niet cht bevestigd.

Wel n van de betere video's. Het is echt een ding, een iets, tastbaar en perfect eivormig. Maar we kunnen er als public gewoon niet veel mee.

Het valt me zeker niet tegen eerlijk gezegd.
pi_216354452
Ik had ook niet disclosure verwacht hoor, dat wist ik meteen al wel.
pi_216354482
Het is een beetje van "dit is ongelofelijk, buitengewoon... als..."

En die "als..." moeten we bevestigd zien te krijgen, anders blijven we bezig natuurlijk.
pi_216354525
Stel je voor dat dit net als Mellon gedaan heeft in de New York Times gelekt zou worden dan zou het sentiment echt compleet anders zijn. GOFAST, GIMBAL en FLIR zijn voor mij echt de allerbeste video's, en als deze op dezelfde manier ook naar buiten was gekomen dan zou deze daar ook bij zitten.

Het is ook aan Ross en de zijnen hoe ze dit gigantisch opgeblazen hebben. Overigens zijn hun reputaties gek genoeg niet gesneuveld. :')
pi_216354609
We gaan wel weer gewoon verder. Het is niet zo dat ik teleurgesteld ben, maar we moeten gewoon echte bevestiging of bewijs krijgen. Bewijs is natuurlijk heel lastig omdat het zo potentieel een ander paradigma is, maar bevestiging zou wel kunnen.
pi_216354613
En je moet natuurlijk ook gewoon sceptisch zijn, want hier kunnen we vrij weinig mee. Maar er is wel echt iets 's nachts opgehaald, een bijna perfect eivormig object.
pi_216354698
Je hebt de juiste mensen en de niet juiste mensen. En dat loopt de laatste tijd veel in elkaar over.

Even een UAP break zal ook wel goed zijn.
pi_216354705
Het Lonnie Zamora incident (1964) vond ik al best geloofwaardig gezien de getuige een politieagent was, maar de nieuwe videobeelden bevestigen het verhaal verder voor mij, aangezien Zamora ook een witachtige eivormige UFO beschreef. De vorm en kleur komt i.i.g. in verschillende geloofwaardige ufo-incidenten voor, en nu lijkt het erop dat we ook videobeelden van zo'n voertuig hebben.
  zondag 19 januari 2025 @ 15:21:02 #276
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216356171
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 13:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoezo, 'nuts and bolts' kan nog steeds. Ik vind dit eerder 'nuts and bolts'

Het is een hele interessante video, het is daadwerkelijk een object, maar je zou meer context moeten hebben. Als dit iets is dat als UAP door de lucht vloog dan is dat zeker heel erg bijzonder, maar die informatie en data hebben we niet. Het is allemaal nog niet cht bevestigd.

Wel n van de betere video's. Het is echt een ding, een iets, tastbaar en perfect eivormig. Maar we kunnen er als public gewoon niet veel mee.

Het valt me zeker niet tegen eerlijk gezegd.
De video is zeker wel interessant, echter dat is alleen zo door het verhaal erbij. Ik geloof het verhaal wel, zeker doordat de getuigenis wordt ondersteund door meerdere personen.

Maar als het verhaal was - we hebben een ei-vormig kunstwerk gestolen en in de nacht naar een afgelegen plek gevlogen - dan kun je dat verhaal er ook in zien.

Ik bedoel, er is niets intrinsieks in deze video dat bewijst dat dit een UAP is. Dus voor de gewone mens doet dit niets.

Mijn post was verder vooral een reactie op de rest van het interview.
pi_216356587
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
De video is zeker wel interessant, echter dat is alleen zo door het verhaal erbij. Ik geloof het verhaal wel, zeker doordat de getuigenis wordt ondersteund door meerdere personen.

Maar als het verhaal was - we hebben een ei-vormig kunstwerk gestolen en in de nacht naar een afgelegen plek gevlogen - dan kun je dat verhaal er ook in zien.

Ik bedoel, er is niets intrinsieks in deze video dat bewijst dat dit een UAP is. Dus voor de gewone mens doet dit niets.

Mijn post was verder vooral een reactie op de rest van het interview.
Vraag me wel af hoe echt bewijs er uit gaat zien. Hoe ziet dat er voor jou uit?

Mensen kunnen dan alsnog zo makkelijk zeggen we worden voor de gek gehouden of dit of dat.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:06:57 #278
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216356759
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 11:45 schreef NatteLont het volgende:

[..]
Misschien wil men juist (nog) niet dat iedereen ervan overtuigd raakt. Om eventuele chaos te kunnen controleren.
Als meer dan een minimale 20% van wat we ooit hebben aangehoord op UAP gebied allemaal waar zou zijn dan is dat een hele dikke meloen voor de wereldbevolking om in z'n geheel door te slikken. Dat wil men misschien niet.
Tja, wie is 'men' in deze?

Het beeld van 'the egg' samen met dit fragment vatten voor mij het interview het best samen.

twitter
pi_216356806
Soms weet je gewoon niet wat je er allemaal mee aan moet.
  zondag 19 januari 2025 @ 16:12:13 #280
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216356841
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 15:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vraag me wel af hoe echt bewijs er uit gaat zien. Hoe ziet dat er voor jou uit?

Mensen kunnen dan alsnog zo makkelijk zeggen we worden voor de gek gehouden of dit of dat.
Formele bevestiging vanuit een geloofwaardige overheid. Een president of minister die een verklaring aflegt en daarbij beeldmateriaal bevestigt als zijnde echt.

Foto- of videomateriaal alleen zal het niet zijn. Het gaat om credentials.
pi_216359622
Marik von Rennenkampff heeft daarstraks gezegd dat David Grusch tegen hem gezegd heeft dat Jake Barber niet in de lijst van 40 namen zit die hij doorgegeven heeft tijdens een SCIF.

En dan geloof ik Grusch. Z'n integriteit blijft bij mij intact.

Psy-op mensen? Ik vertrouw het gewoon niet helemaal.
pi_216364225
Ik denk dat het een disinfo campaign is. Ik vertrouw er niks meer van, ook om wat Grusch gezegd heeft. Heeft Lue hier al iets over gezegd?
  maandag 20 januari 2025 @ 15:35:07 #283
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216367138
Trump wordt gevraagd of er aliens zijn op area 51. Hij beantwoord de vraag niet maar haalt weer eens zijn gesprekken aan met piloten die zeggen ufo's gezien te hebben.

twitter
  maandag 20 januari 2025 @ 15:35:48 #284
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216367147
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:45 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat het een disinfo campaign is. Ik vertrouw er niks meer van, ook om wat Grusch gezegd heeft. Heeft Lue hier al iets over gezegd?
Het hele Barber verhaal bedoel je?
Wat heeft Grusch erover gezegd?
  maandag 20 januari 2025 @ 15:38:41 #285
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216367170
Is dit een aankondiging? Hij zegt niet 'if there's wider disclosure' maar 'after wider disclosure'.

Ik blijf hem interessant vinden.

twitter
pi_216367201
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 10:45 schreef Discombobulate het volgende:
Grusch zegt toch niks meer dan dat hij niet tot zijn 40 getuigen behoort? Dat is toch niet perse iets tegen Barber?

Ik heb alleen de befaamde beelden gezien van het interview met RossCo. Die heeft wel iets te hoge verwachtingen gewerkt. Interessant. Vooral het verhaal - van wat ik er over heb gelezen - is boeiend maar dat is wel een beetje erg obscuur. Beelden... kan alles zijn. Ga het morgen nog wel terugkijken.

[ Bericht 8% gewijzigd door alpeko op 20-01-2025 15:55:49 ]
pi_216367288
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:35 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Het hele Barber verhaal bedoel je?
Wat heeft Grusch erover gezegd?
Naja het n sluit de ander niet uit, maar die Barber was niet n van de 40 namen van Grusch.

Ik vertrouw het gewoon niet echt, die Barber. Mensen op Reddit zijn het nu zo onderhand ook echt wel beu. Dat hele psy gebeuren ook...
  maandag 20 januari 2025 @ 16:25:22 #288
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216367570
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja het n sluit de ander niet uit, maar die Barber was niet n van de 40 namen van Grusch.

Ik vertrouw het gewoon niet echt, die Barber. Mensen op Reddit zijn het nu zo onderhand ook echt wel beu. Dat hele psy gebeuren ook...
Prima om het stof even te laten neerdwarrelen en dan de balans op te maken.

Het klinkt allemaal enorm exotisch wat Barber verteld, maar zijn credentials lijken in orde. En hij wordt ondersteund door anderen met ook prima achtergrond.

Wat heet, deze John Blitch heeft een staat van dienst van heb ik jou daar:

• Senior Research Scientist at Wright Patterson AFB
• Program Manager (DARPA)
• Delta Force Sniper-Special Forces
• Operations Research Analyst (SOCOM)
• Inducted into the Space Technology Hall of Fame
• Masters Degree in Math and Computer Science
• Doctorate in Cognitive Psychology
• President of Blitz Solutions Inc
• Consultant for the White House Office of Science and Technology Policy (OSTP), NASA, NIST, DHS, the DoD

SPOILER

En hij zegt dit in het Newsnation stuk:

quote:
Coulthart: So you believe Jake Barber is telling the thruth?
Blitch: Absolutely.
C: There has been a cover up lasting 80 years?
B: Absolutely. We've recovered craft. Absolutely.
11.gif
pi_216368928
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het klinkt allemaal enorm exotisch wat Barber verteld, maar zijn credentials lijken in orde. En hij wordt ondersteund door anderen met ook prima achtergrond.
We weten niet hoe die UAP’s werken, we zien wel dat ze de voor ons bekende natuurwetten breken. Het zou dan ook kunnen dat ze met gedachten bestuurd worden. Steven Greer had, lang voor Barber kwam, het er ook over. Volgens Greer zijn er NHI's die hun voertuigen met gedachten/bewustzijn besturen zonder hendeltjes of knopjes. Hij had het er vorig jaar over in een interview. Hij sprak ook over geheime experimentele programma’s in de VS waar mensen van kinds af aan getraind worden om met hun gedachten/bewustzijn controle te krijgen over UAP’s die op die manier bestuurd worden. Men kan dan zeggen dat ze Greer niet vertrouwen, maar Barber bevestigd een jaar later wel waar Greer in dit YouTube-filmpje al over sprak.
pi_216369830
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 16:12 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Formele bevestiging vanuit een geloofwaardige overheid. Een president of minister die een verklaring aflegt en daarbij beeldmateriaal bevestigt als zijnde echt.

Ik zit hier iig op te wachten. Ben ook wel een beetje klaar met die onderwerp nu. Ik ben niet overtuigd iig, misschien is het een disinfo campaign?

Ik blijf het wel volgen hoor, maar ik heb nog niet iets echt substantieels gezien. En de Reddit community is er voor een deel ook wel klaar mee.
pi_216370254
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zit hier iig op te wachten. Ben ook wel een beetje klaar met die onderwerp nu. Ik ben niet overtuigd iig, misschien is het een disinfo campaign?

Ik blijf het wel volgen hoor, maar ik heb nog niet iets echt substantieels gezien. En de Reddit community is er voor een deel ook wel klaar mee.
Ik zou niet wachten tot vadertje Staat/overheid hierover iets gaat zeggen voordat ik het ga geloven. Die hebben allerlei belangen om iets niet in de openheid te gooien. Ik heb lang geleden al mijn eigen mening hierover gevormd op basis van de vele incidenten en betrouwbare/geloofwaardige getuigen.
pi_216370596
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 19:01 schreef Kerelx het volgende:

[..]
Ik zou niet wachten tot vadertje Staat/overheid hierover iets gaat zeggen voordat ik het ga geloven. Die hebben allerlei belangen om iets niet in de openheid te gooien. Ik heb lang geleden al mijn eigen mening hierover gevormd op basis van de vele incidenten en betrouwbare/geloofwaardige getuigen.
Laat ik het anders zeggen, gegeven hoe far out het is kan ik het (nog) niet geloven. Dus ik blijf tot dat in het ongewisse.

Ik vertrouw het ook niet helemaal, ook dat psy woo woo gedeelte.

We zien over een tijdje wel verder, het nieuws blijft in ieder geval wel komen.
pi_216372838
Het was een bijzondere verklaring, van een klaarblijkelijk betrouwbaar geachte whistleblower.
De verklaring klonk plausibel, zijn identiteit is bevestigd door meerdere mensen.
Ook Gaullaudet gaf aan dat hij mensen heeft gesproken die bevestigen dat Barber is, wie hij zegt dat hij is.

Footage vond ik interessant, past bij eerdere cases (onbevestigd) die ik heb gelezen..kan even niet op de naam komen die al jaren terug over een Egg-Shaped UFO heeft geschreven.
Footage was blijkbaar niet van Barber, maar via Newsnation verkregen van een soortgelijk event.

Zag er interessant uit, alweer verschillende discussies op X over het waarom wel/waarom niet betrouwbare footage is/kan zijn.

Ben blij ik het heb gezien...het verhaal is goed/redelijk....
Het ' woo' aspect dat ineens ter sprake kwam, overviel me...het verbaast me niet...maar kan me echt voorstellen dat dit te veel/te ver van ieders bed is...zeker als je net een beetje begint te horen over UFO's (en niet eens de term UAP kent).

Stapje vooruit inderdaad, een credible persoon, interessante case...stapje terug, feminine godlike energy (of iets in die bewoordingen).

All in all...beetje neutraal en merk dat het nog wat moet bezinken.
I want to believe...
  maandag 20 januari 2025 @ 21:53:27 #294
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216373082
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:55 schreef Kerelx het volgende:

[..]
[..]
We weten niet hoe die UAP’s werken, we zien wel dat ze de voor ons bekende natuurwetten breken. Het zou dan ook kunnen dat ze met gedachten bestuurd worden. Steven Greer had, lang voor Barber kwam, het er ook over. Volgens Greer zijn er NHI's die hun voertuigen met gedachten/bewustzijn besturen zonder hendeltjes of knopjes. Hij had het er vorig jaar over in een interview. Hij sprak ook over geheime experimentele programma’s in de VS waar mensen van kinds af aan getraind worden om met hun gedachten/bewustzijn controle te krijgen over UAP’s die op die manier bestuurd worden. Men kan dan zeggen dat ze Greer niet vertrouwen, maar Barber bevestigd een jaar later wel waar Greer in dit YouTube-filmpje al over sprak.
True, het is wel een groot 'I told you so' moment voor Greer.
pi_216376504
Interessant :)

twitter
pi_216377082
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:40 schreef Dutch_view het volgende:
Interessant :)

[ x ]
Laten we het zo hopen. Ik ben heel benieuwd.
pi_216381388
John Ratcliffe al baas van de CIA?

Hij is echt wel een van de grootste voorstanders van disclosure, en al helemaal in die functie straks.
pi_216393304
twitter

Mike Waltz is nu Nationaal Veiligheidsadviseur (eerder was het Sullivan). Lijkt me heel positief dit.
pi_216399099
twitter

SPOILER
Ecosystemic Futures · Episode
44:10 ~ 53:50
observe specific nitrogen lines in the uv spectrum (UV VIS) to detect craft that are out normally scene and detect radiation that normally doesn’t propagate far in the atmosphere
SPOILER
https://we.tl/t-F4sREoVP4C

[ Bericht 20% gewijzigd door 2172619626795 op 23-01-2025 09:30:05 ]
pi_216409880
Blijkbaar nu het hele interview van RossCo met Jake Barber:

twitter
I want to believe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')