abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215932175
Nog een leuk stuk over hoe de Amerikaanse kiezers een rad voor de ogen is gedraaid door de media en hun zetbazen bij de democratische partij.
Ze wisten van Bidens achteruitgang het moment dat hij het Witte Huis betrad. Uiteraard werden de mensen die het hadden opgemerkt weggezet als leugenaars etc.
Hier komt ook meteen de kwalijke rol van Kamala Harris naar voren die met droge ogen beweerde dat Biden hartstikke scherp was zelfs na de coup. Bepaalde users hier gingen daar natuurlijk in mee want die zijn er heilig van overtuigd dat liegen alleen gebeurt door Trump en republikeinen. Wat dat betreft is de VS door het oog van de naald gekropen met de afgelopen verkiezingen. Het had zomaar kunnen zijn dat een seniele bejaarde man vervangen werd door een incompetente leugenaar met een drankprobleem.

https://www.mediaite.com/(...)-joe-bidens-decline/
pi_215932225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 16:40 schreef Chivaz het volgende:
Er zit gewoon iemand drie jaar vast zonder proces, we praten hier niet over een seriemoordenaar of een terrorist die een aanslag heeft gepleegd maar een burger die mogelijk betrokken was bij een rel. Ik snap best dat de Trump haat nogal diep zit maar om burgers dan jarenlange gevangenisstraffen toe te wensen die relatief vreedzaam aan het protesteren waren is echt van een andere orde.
Zoals Tim Pool al aangaf, het is natuurlijk van de zotte om hier hardhandig op te treden om vervolgens de rellen in de voorgaande jaren te bagatelliseren. Wat was het 23 moorden, meer dan 100 agenten gewond, complete wijken afgebrand, agenten die het politiebureau moesten ontvluchten, aanvallen op de rechtbank en het Witte Huis en een kerk afgebrand.
Een menigte bestormde het Capitool met als doel de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren, en als het even kon nog wat politici te lynchen. Als je daar niets mee te maken wilde hebben, dan had je daar niet moeten staan. En zoals je hier al vaker duidelijk is gemaakt: het gaat veelal om gevangenisstraffen van een paar maanden, niet om levenslang.

En nogmaals, je hebt herhaaldelijk laten weten dat je niet de moeite neemt om je te verdiepen in wat er precies is gebeurd op 6/1. Met andere woorden: met je beperkte kennis over deze gebeurtenis leg je je oor te luister bij een extreem bevooroordeelde podcaster, die een lans breekt voor Capitool-bestormers, een groep met wie hij zich toevallig extreem verwant voelt (en dus alles behalve objectief is).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215932277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 16:40 schreef Chivaz het volgende:
Er zit gewoon iemand drie jaar vast zonder proces, we praten hier niet over een seriemoordenaar of een terrorist die een aanslag heeft gepleegd maar een burger die mogelijk betrokken was bij een rel. Ik snap best dat de Trump haat nogal diep zit maar om burgers dan jarenlange gevangenisstraffen toe te wensen die relatief vreedzaam aan het protesteren waren is echt van een andere orde.
Zoals Tim Pool al aangaf, het is natuurlijk van de zotte om hier hardhandig op te treden om vervolgens de rellen in de voorgaande jaren te bagatelliseren. Wat was het 23 moorden, meer dan 100 agenten gewond, complete wijken afgebrand, agenten die het politiebureau moesten ontvluchten, aanvallen op de rechtbank en het Witte Huis en een kerk afgebrand.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 16:45 schreef Chivaz het volgende:
Nog een leuk stuk over hoe de Amerikaanse kiezers een rad voor de ogen is gedraaid door de media en hun zetbazen bij de democratische partij.
Ze wisten van Bidens achteruitgang het moment dat hij het Witte Huis betrad. Uiteraard werden de mensen die het hadden opgemerkt weggezet als leugenaars etc.
Hier komt ook meteen de kwalijke rol van Kamala Harris naar voren die met droge ogen beweerde dat Biden hartstikke scherp was zelfs na de coup. Bepaalde users hier gingen daar natuurlijk in mee want die zijn er heilig van overtuigd dat liegen alleen gebeurt door Trump en republikeinen. Wat dat betreft is de VS door het oog van de naald gekropen met de afgelopen verkiezingen. Het had zomaar kunnen zijn dat een seniele bejaarde man vervangen werd door een incompetente leugenaar met een drankprobleem.

https://www.mediaite.com/(...)-joe-bidens-decline/

Ik lees alleen maar leugens, halve waardheden, hyperbolen, aannames en opzettelijk verkeerde conclusies getrokken op basis van die voornoemde leugens, halve waarheden, hyperbolen en aannames.

Als je je daarvan moet bedienen om een punt te maken, heb je geen punt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215932302
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een menigte bestormde het Capitool met als doel de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren, en als het even kon nog wat politici te lynchen. Als je daar niets mee te maken wilde hebben, dan had je daar niet moeten staan. En zoals je hier al vaker duidelijk is gemaakt: het gaat veelal om gevangenisstraffen van een paar maanden, niet om levenslang.

En nogmaals, je hebt herhaaldelijk laten weten dat je niet de moeite neemt om je te verdiepen in wat er precies is gebeurd op 6/1. Met andere woorden: met je beperkte kennis over deze gebeurtenis leg je je oor te luister bij een extreem bevooroordeelde podcaster, die een lans breekt voor Capitool-bestormers, een groep met wie hij zich toevallig extreem verwant voelt (en dus alles behalve objectief is).
Geld dat voor een ieder die vast zit? @Kijkertje plaatste laatst een linkje met wat zaken. De eerste die ik had bekeken had 3 jaar gekregen voor het duwen van een agent. 3 jaar voor een duwtje!!! Een ander had een aantal jaar gekregen voor een rondje lopen, een oud vrouwtje moest een boete van $100.000 betalen omdat ze aan het bidden van in het capitool. Kortom er zullen best wat mensen tussen zitten die straf verdienen maar jij maakt daar geen onderscheid in. Je ziet al die mensen het liefst levenslang krijgen omdat ze bezig waren in “HeT hArT vAn De DeMoCrAtIe” maar gek genoeg sluit een ieder hier collectief de ogen voor de vreselijke gebeurtenissen waar voor miljarden is gesloopt en meer dan 20 mensen het leven hebben gelaten.

Het enige wat hier besproken werd was de rol van Trump en hier werd vooral de hoop uitgesproken dat de gemene oranje man dan eindelijk werd vastgezet. Tevergeefs natuurlijk want er is in principe niets illegaals gedaan maar dat word uiteraard stelselmatig genegeerd. Niet alleen door de usual suspects maar vooral door de uiterst “objectieve media lol” die totaal niet partijdig zijn en vooral een missie hadden om de Amerikanen juist te informeren toch?
Vind je het heel gek dat ik die collectieve psychose even heb gelaten voor wat het is?
  vrijdag 20 december 2024 @ 17:12:08 #260
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_215932349
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geld dat voor een ieder die vast zit? @:kijkertje plaatste laatst een linkje met wat zaken. De eerste die ik had bekeken had 3 jaar gekregen voor het duwen van een agent. 3 jaar voor een duwtje!!! Een ander had een aantal jaar gekregen voor een rondje lopen, een oud vrouwtje moest een boete van $100.000 betalen omdat ze aan het bidden van in het capitool. Kortom er zullen best wat mensen tussen zitten die straf verdienen maar jij maakt daar geen onderscheid in. Je ziet al die mensen het liefst levenslang krijgen omdat ze bezig waren in “HeT hArT vAn De DeMoCrAtIe” maar gek genoeg sluit een ieder hier collectief de ogen voor de vreselijke gebeurtenissen waar voor miljarden is gesloopt en meer dan 20 mensen het leven hebben gelaten.

Het enige wat hier besproken werd was de rol van Trump en hier werd vooral de hoop uitgesproken dat de gemene oranje man dan eindelijk werd vastgezet. Tevergeefs natuurlijk want er is in principe niets illegaals gedaan maar dat word uiteraard stelselmatig genegeerd. Niet alleen door de usual suspects maar vooral door de uiterst “objectieve media lol” die totaal niet partijdig zijn en vooral een missie hadden om de Amerikanen juist te informeren toch?
Vind je het heel gek dat ik die collectieve psychose even heb gelaten voor wat het is?
Je LP blijft een beetje hangen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En deze 1600 mensen hebben allen geweld gebruikt? De eerste zaak die ik tegenkwam was het “geweld” slechts een duw tegen de agent. Maar daar zijn jij en je fellow travelers van overtuigd dat het levenslang moet opleveren. Eens zwaait dit soort ellende terug hè, als dit de standaard word dan straks niet janken als het de andere kant op gaat.
Na die post van 4 december was je weer nergens te bekennen maar je blijft maar je onzin herhalen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_215932384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:04 schreef Chivaz het volgende:
Tevergeefs natuurlijk want er is in principe niets illegaals gedaan maar dat word uiteraard stelselmatig genegeerd.
Gelachen weer, thanks.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 20 december 2024 @ 17:30:32 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215932504
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 14:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Over de onzin dat Trump verantwoordelijk zou zijn voor de gebeurtenissen op 6/1 hield ik mij inderdaad niet mee bezig. En vooral niet 4 jaar na dat het is gebeurt. Mij gaat het vooral om de politieke gevangenen die daar zitten en daar ook waren blijven zitten als ol dirty Harris president was geworden.
En maar blijven liegen, je zou bijna gaan twijfelen aan je agenda.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215932539
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik twijfel totaal niet, die agenda is gewoon duidelijk. Te goeder trouw een discussie voeren is niet zijn doel, zijn doel is simpelweg stoorzender zijn zodat iedere discussie ontspoort. Daarom ga ik er amper meer op in.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215932541
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Gelachen weer, thanks.
I know, ik lach ook wat af hier hoor. Weliswaar niet om dezelfde redenen maar dat is uiteraard begrijpelijk.
pi_215932567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn agenda lol, ja ik zit hier in het obscure hokje van fok! om jullie te beïnvloeden zodat de Amerikaanse politiek verandert naar iets wat ik zelf graag zou zien. Zoiets of heb je een andere invulling?
pi_215932577
twitter

Soms zijn oplossingen zo simpel en zo voor de hand liggend. Het probleem is wel, hoe ga je al die nonsense verbergen die er nú blijkbaar in zit?
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 december 2024 @ 17:44:58 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215932636
Handig om daar vlak voor de deadline mee an te komen kakken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215932725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Soms zijn oplossingen zo simpel en zo voor de hand liggend. Het probleem is wel, hoe ga je al die nonsense verbergen die er nú blijkbaar in zit?
Ik weet niet hoor maar volgens mij is Trump het daar vast niet mee eens:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215932761
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Chip Roy, Donald Trump? En waar gaat dit dan over? Had Chip Roy hetzelfde gezegd als Thomas Massie? Zo ja, dan is dit een fout van Trump en ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je hier niet voor kan zijn als je flink wilt besparen op de overheid.
pi_215932779
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Chip Roy, Donald Trump? En waar gaat dit dan over? Had Chip Roy hetzelfde gezegd als Thomas Massie? Zo ja, dan is dit een fout van Trump en ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat je hier niet voor kan zijn als je flink wilt besparen op de overheid.
Als er apart gestemd moet worden over de debt ceiling is Trump's bezwaar tegen de CR toch nutteloos?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215932821
quote:
82s.gif Op vrijdag 20 december 2024 18:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Als er apart gestemd moet worden over de debt ceiling is Trump's bezwaar tegen de CR toch nutteloos?
Het bezwaar was toch dat er een hoop onnodige zaken in zaten, ik heb sterk het idee dat dit soort gigantische voorstellen worden getekend zonder dat er echt naar de inhoud word gekeken.
pi_215932853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 18:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het bezwaar was toch dat er een hoop onnodige zaken in zaten, ik heb sterk het idee dat dit soort gigantische voorstellen worden getekend zonder dat er echt naar de inhoud word gekeken.
'Onnodige' zaken als onderzoek naar jeugdkanker of een beperking op investeringen in China bedoel je? Dat was vooral Elon Musk. Vervolgens ging Trump eisen dat de debt limit afgeschaft moest worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2024 18:53:01 ]
  vrijdag 20 december 2024 @ 18:42:43 #273
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215933124
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2024 17:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Everything Trump Touches Dies #ETTD

https://www.simonandschus(...)Wilson/9781982103149
  vrijdag 20 december 2024 @ 19:05:00 #274
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215933249
quote:
82s.gif Op vrijdag 20 december 2024 18:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
'Onnodige' zaken als onderzoek naar jeugdkanker of een beperking op investeringen in China bedoel je? Dat was vooral Elon Musk. Vervolgens ging Trump eisen dat de debt limit afgeschaft moest worden.

[ afbeelding ]
Als de pressure op de president terechtkomt, dan kan Biden nu even een maandje doorbijten (hij krijgt het toch niet echt mee) en vervolgens ligt de pressure 4 jaar lang bij Trump. Succes.
pi_215933378
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als de pressure op de president terechtkomt, dan kan Biden nu even een maandje doorbijten (hij krijgt het toch niet echt mee) en vervolgens ligt de pressure 4 jaar lang bij Trump. Succes.
Nah ja het is natuurlijk van de gekke dat aan de ene kant de afgesproken bipartisan bill getorpedeerd wordt als gevolg van Musk's twitterfittie (100+ posts) op grond van 'onnodige' uitgaven en aan de andere kant Trump eist dat de debt ceiling opgehoogd danwel afgeschaft moet worden omdat hij anders problemen krijgt met zijn beloofde belastingverlagingen voor de rijken in zijn komende termijn en ze de schuld van een eventuele shutdown nu nog op Biden's bordje kunnen schuiven omdat hij nog net president is.

Het door de Republikeinen aangepaste voorstel dat afgelopen nacht weggestemd werd (mbv 38 Republikeinen) hield nb een schuldenverhoging van $5 biljoen in.

Let that sink in :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2024 19:39:21 ]
pi_215933554
quote:

[..]
Inhoud, vertel ons nog eens een verhaaltje over fatsoensnormen ik wil een weekend nog meer lachen. :D
pi_215933746
quote:

[..]
vergeet het maar er wordt alleen niet naar de inhoud gekeken als de Reps het zelf indienen. als de democraten het indienen kun je er donder op zeggen dat alles met een stofkam nageplozen wordt om het vooral tegen te houden en geen succes uit te slepen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215934000
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:51 schreef Sabata het volgende:

[..]
vergeet het maar er wordt alleen niet naar de inhoud gekeken als de Reps het zelf indienen. als de democraten het indienen kun je er donder op zeggen dat alles met een stofkam nageplozen wordt om het vooral tegen te houden en geen succes uit te slepen
Om eerlijk te zijn gebeurt dit aan beide kanten natuurlijk. Het is inmiddels traditie om tot de allerlaatste week te wachten met een verlenging van het uitgavenplafond. En in die laatste week gooit elk clubje er allerlei amendementen bovenop, die er zelfstandig nooit doorheen waren gekomen. Dat leidt tot een gigantische stapel aan uitgaven, waar je nauwelijks meer naar kunt kijken ivm die deadline die er aan zit te komen.

Het is een vrij bizar ritueel geworden, en het zoveelste voorbeeld van hoe fucked de Amerikaanse politiek is.
pi_215934077
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:10 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn gebeurt dit aan beide kanten natuurlijk. Het is inmiddels traditie om tot de allerlaatste week te wachten met een verlenging van het uitgavenplafond. En in die laatste week gooit elk clubje er allerlei amendementen bovenop, die er zelfstandig nooit doorheen waren gekomen. Dat leidt tot een gigantische stapel aan uitgaven, waar je nauwelijks meer naar kunt kijken ivm die deadline die er aan zit te komen.

Het is een vrij bizar ritueel geworden, en het zoveelste voorbeeld van hoe fucked de Amerikaanse politiek is.
Er was gewoon een bipartisan bill na wekenlang onderhandelen tussen Republikeinen en Democraten.

Maar toen begon Musk met zijn Twitterfittie (met allerlei misleidende en valse claims), gevolgd door Trump met zijn debt ceiling-eis en zag slappeling Johnson er vervolgens maar weer eens vanaf de bill in stemming te brengen net zoals bij de border/immigration bill destijds het geval was.

Het zijn vooral MAGA-politici die fucked zijn :{w

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 20-12-2024 22:49:59 ]
pi_215934535
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 19:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Alles is straks op groen want zowel huis als senaat republikeins dus zal geen probleem zijn dat plafond te verhogen.
Het enige is dat het tijdens zijn termijn gebeurt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_215934654
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Alles is straks op groen want zowel huis als senaat republikeins dus zal geen probleem zijn dat plafond te verhogen.
Het enige is dat het tijdens zijn termijn gebeurt.
Die verhoging/afschaffing was ook helemaal niet aan de orde nu, daar zou pas in juni weer over onderhandeld worden maar Trump zag de bui al hangen natuurlijk.
pi_215938495
Nou ze zijn eruit. Musk krijgt zijn zin: geen geld voor kinderkanker-onderzoek, geen restricties op handel met China en meer van die 'onnodige' uitgaven. Trump daarentegen krijgt niet zijn debt limit-verhoging/-afschaffing. Benieuwd of hij over 2 jaar al die Republeinen gaat primary-en die voorstemden zoals hij dreigde.

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3ldrjamcffs26

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 21-12-2024 03:36:04 ]
  Vis een optie? zaterdag 21 december 2024 @ 07:15:38 #283
70532 loveli
N
pi_215938881
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 december 2024 02:15 schreef Kijkertje het volgende:
Nou ze zijn eruit. Musk krijgt zijn zin: geen geld voor kinderkanker-onderzoek
Leesvoer, 9 maanden geleden had dat al geregeld kunnen zijn.
twitter
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 21 december 2024 @ 07:18:06 #284
70532 loveli
N
pi_215938887
twitter

quote:
Today Senate Democrats FINALLY passed the clean bill for childhood cancer research that they’ve blocked for NINE MONTHS.

Yes, House Republicans passed it 9 months ago. Now let me explain the evil tactic that Dems used to leverage kids with cancer to get other things they wanted.

- MARCH 2024 - House Republicans passed a clean bill approving critical funding for pediatric cancer research. They expected the Democrat controlled Senate to pass it shortly after but… They never did. Why? House R’s would find out in 9 months.

Fast forward to December 2024. Funding for the childhood cancer research was forced into the CR/omnibus bill. This bill included elements that funded censorship against right wing media, promotion of DEI, funding for the government, a raised debt ceiling and more of what we call "pork" that politicians wanted totally unrelated to childhood cancer.

The message from Democrats to Republicans was clear now: Vote to pass the bloated establishment uniparty bill with all of our wasteful pork or we’re going to have the media spread the lie that Republicans are voting against funding for childhood cancer. Yes, Democrats were using childhood cancer as leverage to get all the waste they wanted and here’s the thing: They’ve gotten away with evil tricks like this for YEARS because the media acted as their PR arm and Republicans couldn’t compete with their media dominance… Until now.

Like clockwork MSNBC, Washington Post, Rolling Stone and all the usual suspects spread the narrative that Elon Musk, Donald Trump and the Republicans had KILLED the funding for childhood cancer research. But then something incredible happened.
@greg_price11
was the first one I saw on X prominently calling out the media and Dems over the fact that Republicans had in fact already passed this funding in a clean bill back in March but that it was actually DEMOCRATS who have refused to pass it. I searched the news stories and found no mention of this very important context.

So after confirming all the details and the full backstory I fired off the post that’s quote tweeted below.
@elonmusk
shared it and nearly instantly millions of people saw it. As hours went by, this evil tactic by democrats was exposed and people were waking up to the truth. So what happened next? After 9 months the Democrat Senate rushed to pass the bill after realizing that their evil tactic had backfired.

At the end of the day this is good news on 2 fronts: 1. Childhood cancer research gets funded and 2. X is able to quickly work together to dismantle the lies and propaganda that used to power this kind of evil, bureaucratic, establishment thuggery.

Without X, history tells us that House R’s may have caved to the tactic that seems used. X is making government more transparent and that’s a Christmas miracle we should all be happy about. Still, it’s just vile that the Democrats would use sick kids like this. Hopefully it woke more people up to how they operate.
crap in = crap out
pi_215939162
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 07:15 schreef loveli het volgende:

[..]
Leesvoer, 9 maanden geleden had dat al geregeld kunnen zijn.
[ x ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 07:18 schreef loveli het volgende:
[ x ]
[..]

Dus eik is het de schuld van de Democraten dat de Republikeinen de financiering van dat onderzoek (dat als sinds Obama loopt) nu schrappen of zo :?

8)7
pi_215939177
Kanker een optie?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Vis een optie? zaterdag 21 december 2024 @ 09:17:03 #287
70532 loveli
N
pi_215939639
quote:
81s.gif Op zaterdag 21 december 2024 08:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[..]
Dus eik is het de schuld van de Democraten dat de Republikeinen de financiering van dat onderzoek (dat als sinds Obama loopt) nu schrappen of zo :?

8)7
Wut? Schrappen? Unaniem aangenomen!

Maar idd de schuld van de democraten dat het niet 9 maanden eerder is gebeurd.
twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 21-12-2024 09:23:38 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 21 december 2024 @ 09:18:36 #288
70532 loveli
N
pi_215939665
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 07:24 schreef OMG het volgende:
/knip/
Wat 9 maanden geleden had moeten gebeuren is nu voor elkaar.

[ Bericht 23% gewijzigd door loveli op 21-12-2024 15:02:07 ]
crap in = crap out
pi_215940213
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:10 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Allemaal het gevolg om het bipartisan te krijgen. Iedereen wil iets, dus zit het vol met amendementjes. Het is onvermijdelijk lijkt me. Als je het op hoofdlijnen houdt stemt iedereen nee en komt het er nooit doorheen.
Daarom is het zo irritant dat republikeinen continue op het laatste moment ineens tegen gaan zijn omdat hun grote leider dat wil terwijl Trump geen enkel idee heeft van de pijn en moeite die er ongetwijfeld aan vooraf ging om zo'n bill aan genoeg stemmen te helpen. Daarom ging het bij hem indertijd ook zo moeizaam. Voor hem is alles zero-sum. Dus krijgt hij niks gedaan, want hij wil alles en wil niets weggeven.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215943389
twitter

Trump wil naar eigen zeggen de wapensteun aan Oekraïne voortzetten. Goede zaak. Ben benieuwd of zijn trouwe fans met hem meedraaien. What say you, @Chivaz?

Die gewenste 5 procentsnorm is wel wat absurd.
  Vis een optie? zaterdag 21 december 2024 @ 15:06:42 #291
70532 loveli
N
pi_215943619
Ik ben ervoor om de Rutte-norm aan te houden, het gemiddelde % van alle jaargangen dat hij premier was.
crap in = crap out
pi_215943640
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Trump wil naar eigen zeggen de wapensteun aan Oekraïne voortzetten. Goede zaak. Ben benieuwd of zijn trouwe fans met hem meedraaien. What say you, @:Chivaz?

Ik zie daar vast een hedge in... "Ja ik was echt van plan om te blijven steunen, maar alleen als NAVO lidstaten 5% gaan uitgeven aan defensie en dat doen ze niet dus sorry! Het is hun schuld!"
Of zoals Trump in zijn volstrekte onbegrip zal zeggen "Ze moeten 5% bijdragen aan NAVO" ofzo :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 21 december 2024 @ 15:30:05 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215943930
Trump kan zoveel willen. De afspraak is 2% en als de VS meer wil uitgeven moeten ze dat zelf weten.
pi_215945322
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2024 09:17 schreef loveli het volgende:

[..]
Wut? Schrappen? Unaniem aangenomen!

Maar idd de schuld van de democraten dat het niet 9 maanden eerder is gebeurd.
[ x ]
Om een shutdown te voorkomen die nog veel ergere gevolgen zou hebben idd. Neemt niet weg dat het de Republikeinen zijn die eisten dat het geschrapt werd.

Je weet wel diezelfde Republikeinen die zoveel om kinderen geven dat ze gender affirming care helemaal willen verbieden en niets aan gun control willen doen :{w

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 21-12-2024 17:46:05 ]
pi_215945731
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:30 schreef VoMy het volgende:
Trump kan zoveel willen. De afspraak is 2% en als de VS meer wil uitgeven moeten ze dat zelf weten.
Zelf zit de VS nu op 3,5 procent van het BNP. Het lijkt er dus op dat hij dat percentage uit z'n reet trekt.

Wat ik dan weer vermakelijk vind is dat zijn aanhangers - ook in deze reeks - zich zo enorm liepen op te winden over het militair-industrieel complex dat garen zou spinnen bij de voortdurende Amerikaanse steun aan Oekraïne. Maar hun grote held Trump zou hen even een poepie laten ruiken en het roer radicaal omgooien. Ze scheten al in hun broek, die wapenproducten en de deep state.

Maar wie denken ze dat er profiteert van het in deze mate verhogen van de Defensie-uitgaven door alle NAVO-lidstaten?
pi_215946007
Update: de Senaat heeft alsnog de financiering van childhood cancer goedgekeurd ^p^

pi_215946337
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 15:07 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik zie daar vast een hedge in... "Ja ik was echt van plan om te blijven steunen, maar alleen als NAVO lidstaten 5% gaan uitgeven aan defensie en dat doen ze niet dus sorry! Het is hun schuld!"
Of zoals Trump in zijn volstrekte onbegrip zal zeggen "Ze moeten 5% bijdragen aan NAVO" ofzo :{
Waarom zou je als NAVO niet meegaan met het plan om 5% uit te geven dan? Binnen dit topic las ik dat we te maken hebben met een uiterst kwaadaardig regime. :Y Als ik het voor het zeggen zou hebben, dan had ik zelfs geopperd om 10% uit te geven.

Elke Euro telt....Fuck Poetin Yeah! Of toch niet? Moeten we onszelf ook nog zien te redden?
De enige echte.
pi_215946452
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Trump wil naar eigen zeggen de wapensteun aan Oekraïne voortzetten. Goede zaak. Ben benieuwd of zijn trouwe fans met hem meedraaien. What say you, @:Chivaz?

Erg slechte zaak, ik hoop dat het slechts een onderhandelingstactiek is want het laatste wat we kunnen gebruiken is de idiote overtuiging dat we met wapens sturen een einde aan de oorlog kunnen maken.
pi_215946464
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Waarom zou je als NAVO niet meegaan met het plan om 5% uit te geven dan? Binnen dit topic las ik dat we te maken hebben met een uiterst kwaadaardig regime. :Y Als ik het voor het zeggen zou hebben, dan had ik zelfs geopperd om 10% uit te geven.

Elke Euro telt....Fuck Poetin Yeah! Of toch niet? Moeten we onszelf ook nog zien te redden?
Goed punt inderdaad, je kan niet aan de ene kant roepen dat de Russen straks aan de Nederlandse grens staan en vervolgens gaan klagen dat het bewapenen van je eigen land wel erg veel kost.
  zaterdag 21 december 2024 @ 18:50:45 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215946509
Trumpie de ouwe communist gaat de VS straatarm maken met zijn zware belastingverhogingen en wil de Europeanen nutteloos veel geld in defensie laten investeren zodat ze er in Europa ook op achteruit gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 21 december 2024 @ 18:53:01 #301
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215946535
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2024 18:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Goed punt inderdaad, je kan niet aan de ene kant roepen dat de Russen straks aan de Nederlandse grens staan en vervolgens gaan klagen dat het bewapenen van je eigen land wel erg veel kost.
Over wie heb je het nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')