abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215860359
Wat een heerlijk naïeve club is dat NSC toch <3

Echt gewoon geen idee hebben van hoe de politiek eigenlijk werkt en denken dat procedures en processen bescherming bieden en dat iedereen netjes volgens dezelfde regels speelt.

Vind het eigenlijk een beetje aandoenlijk worden.
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:26:54 #212
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215860368
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Van Vroonhoven moet echt op mediatraining. Dit kan gewoon niet... Zij hoort gewoon bij de partijtop
[..]
[..]
[..]
O ja joh
[..]
Dus wel ingezien?
[..]
Ja dus?
[..]
Of toch niet?
[..]
Euhmm wel de conclusies ingezien dus?
[..]
Ze wist niet wat er gevraagd werd?
[..]
Of wist ze het wel?
Ik weet niet wat die woordvoerders daar doen, maar hier moet je gewoon een paar lijntjes op klaar hebben liggen. Je hoeft hoogstens een half A4’tje te prepareren om alle vragen hierover te kunnen pareren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215860432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:26 schreef Szura het volgende:

[..]
Ik weet niet wat die woordvoerders daar doen, maar hier moet je gewoon een paar lijntjes op klaar hebben liggen. Je hoeft hoogstens een half A4’tje te prepareren om alle vragen hierover te kunnen pareren.
Bekijk deze YouTube-video

Terwijl in Yes prime minister al prima wordt uitgelegd hoe je met persvragen om dient te gaan ;)
pi_215861314
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:51 schreef Hanca het volgende:
Echt, als je doet alsof het ministerie vrolijk verder zou kunnen, kunnen we het budgetrecht van het parlement gewoon beter afschaffen. Het parlement heeft het ministerie met het afschieten van de begroting immers gewoon verteld dat het ministerie niks uit mag geven. Hoeveel mensen hier het parlement volkomen tandeloos willen maken en negeren, daar schrik ik echt van.
Laat ik het andersom aanvliegen, het kabinet zou het vermoedelijk niet zover hebben laten komen. Het scenario van een weggestemde onderwijsbegroting is namelijk ook voor het kabinet zelf volstrekt ongewenst, juist omdat de gevolgen ervan zo groot zouden kunnen zijn.

Als het gevolg inderdaad zou zijn dat onderwijsinstellingen moeten sluiten en subsidies voor wetenschappelijk onderzoek niet kunnen worden verstrekt, dan zou de maatschappelijke chaos compleet zijn. Ouders kunnen niet meer naar hun werk omdat de kinderen thuis zitten, en onderwijs en innovatie is de zuurstof van het bedrijfsleven. Alleen al de dreiging van dat scenario zou een enorme politieke druk opleveren.

Ik geloof dus niet dat het kabinet het achterste van zijn tong heeft getoond. Ik ben het wel met je eens dat het hoog spel spelen zou zijn, dat moet je maar net aandurven. Misschien zijn vooral Bontenbal en Bikker daar te aardig voor.
pi_215861442
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:55 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Laat ik het andersom aanvliegen, het kabinet zou het vermoedelijk niet zover hebben laten komen. Het scenario van een weggestemde onderwijsbegroting is namelijk ook voor het kabinet zelf volstrekt ongewenst, juist omdat de gevolgen ervan zo groot zouden kunnen zijn.

Als het gevolg inderdaad zou zijn dat onderwijsinstellingen moeten sluiten en subsidies voor wetenschappelijk onderzoek niet kunnen worden verstrekt, dan zou de maatschappelijke chaos compleet zijn. Ouders kunnen niet meer naar hun werk omdat de kinderen thuis zitten, en onderwijs en innovatie is de zuurstof van het bedrijfsleven. Alleen al de dreiging van dat scenario zou een enorme politieke druk opleveren.

Ik geloof dus niet dat het kabinet het achterste van zijn tong heeft getoond. Ik ben het wel met je eens dat het hoog spel spelen zou zijn, dat moet je maar net aandurven. Misschien zijn vooral Bontenbal en Bikker daar te aardig voor.
Bontenbal kent de coalitieleden beter en schat dus in dat ze dat wel doen.

quote:
En dan?

“Dan is het chaos. Een minister mag geen onrechtmatige uitgaven doen uit een weggestemde begroting. En reken maar dat het kabinet alle voorgenomen bezuinigingen gewoon zal uitvoeren. Dus wég maatschappelijke diensttijd, om maar iets te noemen.”

Denkt u echt dat de coalitie voor die ‘chaos’ had gekozen als jullie meer hadden geëist?

“Het zou mij niet verbazen.”
Maar zoals ik al zei: het is ook een beetje het verschil tussen FNV en CGMV. De eerste ziet er geen probleem in het hele land te frustreren, de tweede wel. Het is gewoon een verschil in mentaliteit.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hanca op 13-12-2024 21:09:52 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215861553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:26 schreef Szura het volgende:
Ik weet niet wat die woordvoerders daar doen, maar hier moet je gewoon een paar lijntjes op klaar hebben liggen.
Als Tjer even langsloopt, zijn die lijntjes zo weg natuurlijk.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
Visions of greed you wallow
pi_215861626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:04 schreef Hanca het volgende:
Bontenbal kent de coalitieleden beter en schat dus in dat ze dat wel doen. Maar zoals ik al zei: het is ook een beetje het verschil tussen FNV en CGMV. De eerste ziet er geen probleem in het hele land te frustreren, de tweede wel. Het is gewoon een verschil in mentaliteit.
Waarom zou je dit kabinet op de CGMV-wijze willen benaderen? Waar verdienen ze dat aan? De VVD heeft een campagne gebaseerd op demagogie gevoerd en daarmee de PVV in het zadel geholpen. VVD, PVV en BBB pleiten voor maatregelen die anti-rechtsstatelijk zijn. Er zitten zelfs openlijk discriminerende bewindspersonen in het kabinet (Faber en Jansen). De regering geeft leiding aan de uitvoerende macht, zij en alleen zij zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen handelen.
pi_215861690
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waarom zou je dit kabinet op de CGMV-wijze willen benaderen? Waar verdienen ze dat aan? De VVD heeft een campagne gebaseerd op demagogie gevoerd en daarmee de PVV in het zadel geholpen. VVD, PVV en BBB pleiten voor maatregelen die anti-rechtsstatelijk zijn. Er zitten zelfs openlijk discriminerende bewindspersonen in het kabinet (Faber en Jansen). De regering geeft leiding aan de uitvoerende macht, zij en alleen zij zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen handelen.
Ze benaderen deze begroting zo, niet het kabinet. CU heeft bijvoorbeeld wel tegen 2 andere begrotingen (asiel en ontwikkelingssamenwerking) gestemd.

En nogmaals: het is een verschil in mentaliteit, ik zou ook nooit lid van een vakbond kunnen worden die stakingen organiseert. De gereformeerde scholen doen ook vrijwel nooit mee met schoolstakingen. Andere mensen dan de 'daders' met de gevolgen laten zitten, dat doe je met stakingen en dat doe je ook als je deze begroting weg stemt en je kunt uittekenen dat deze coalitie die boel rustig een chaos laat worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 13-12-2024 21:47:16 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215862079
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
Andere mensen dan de 'daders' met de gevolgen laten zitten, dat doe je met stakingen en dat doe je ook als je deze begroting weg stemt en je kunt uittekenen dat deze coalitie die boel rustig een chaos laat worden.
Werkelijk? Zelfs de PVV kan zich dat electoraal niet permitteren. Juist populisten zullen er bij uitstek gevoelig voor zijn als de chaos hun eigen kiezers treft.
pi_215862173
Goed Hanca, ik wil niet te nijdig naar je gaan doen. Ik respecteer dat je een andere kijk op de kwestie hanteert, ik zal je niet meer op andere gedachten proberen te brengen. :)
pi_215862704
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:15 schreef Kowloon het volgende:
Goed Hanca, ik wil niet te nijdig naar je gaan doen. Ik respecteer dat je een andere kijk op de kwestie hanteert, ik zal je niet meer op andere gedachten proberen te brengen. :)
Prima om hier op een respectvolle manier mee om te gaan. Ik zou zelf ook voor de harde confrontatie willen gaan maar snap dat dat niet bij de christendemocratische moraal past.
pi_215863657
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:04 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Werkelijk? Zelfs de PVV kan zich dat electoraal niet permitteren. Juist populisten zullen er bij uitstek gevoelig voor zijn als de chaos hun eigen kiezers treft.
Nogmaals: Bontenbal schat in van wel en hij spreekt ze dagelijks.
  zaterdag 14 december 2024 @ 08:49:18 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215863834
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:03 schreef VoMy het volgende:
NSC deed intern onderzoek naar functioneren Kamerleden, inclusief Omtzigt
[..]
Zie de hele vragenlijst HIER. Lezen werkt op de lachspieren.

Tevens: lol. NSC opereert als de jaarboekcommissie van een eindexamenjaar. Of iedereen even wil aangeven wie hij/zij denkt dat er miljonair of beroemd gaat worden. En vergeet niet een stukje in te dienen voor je beste vriend, met leuke foto!
Whaha, dit zal de sfeer wel goed doen.
pi_215863975
Zou 'unschooling' hier ook populair worden?
pi_215864289
Momenteel is 19 procent tevreden over het zittende kabinet. Het is de hoogste tijd voor meer symbolische wetten van Faber
pi_215864732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Momenteel is 19 procent tevreden over het zittende kabinet. Het is de hoogste tijd voor meer symbolische wetten van Faber
Toch daalt PvdA-GL, Timmermans lijkt het echt niet te lukken. Jammer, want hij lijkt me best capabel.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:09:50 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215864791
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch daalt PvdA-GL, Timmermans lijkt het echt niet te lukken. Jammer, want hij lijkt me best capabel.
Timmermans / PvdA-GL is te onzichtbaar wat mij betreft. Ik zie ze niet in nieuws of de kranten verschijnen met hun plannen. Ze kunnen het maar matig uitleggen ondanks in kern ik het met ze eens ben.
pi_215865065
quote:

[..]
In een ver verleden was hij dat wel. Nu komt hij vooral heel zielig over.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 14 december 2024 @ 12:17:56 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215865319
quote:

[..]
Waarom zouden ze stijgen? Ze hadden hun grootte al verkregen door alle links/progressieve partijen te halveren, die stemmen raak je zo weer kwijt. De enige stemmers die misschien vrij komen zijn verder van NSC.
Antifa
pi_215865367
quote:

[..]
Goede man op het verkeerde moment. De kans dat we nu premier Timmermans hadden gehad was best groot. Maar de rol van oppositieleider past hem niet zo goed..
pi_215865493
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In een ver verleden was hij dat wel. Nu komt hij vooral heel zielig over.
Jij wilt hem graag kleineren tot zielig.
Het is jouw kokervisie.
Wel waar is: GL/PvdA moet vaker de mond roeren .Nu zijn ze zo mat
pi_215865594
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Dat is een beste prestatie. Denk een record? In zo'n korte tijd in ieder geval.
pi_215865610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zouden ze stijgen? Ze hadden hun grootte al verkregen door alle links/progressieve partijen te halveren, die stemmen raak je zo weer kwijt. De enige stemmers die misschien vrij komen zijn verder van NSC.
Zat NSC kiezers die best PvdA-GL zouden kunnen stemmen. En vooral: 19% tevredenheid met het kabinet. Nou komt dat deels omdat dit nog niet rechts genoeg is volgens sommigen, maar toch zou de oppositie dan moeten groeien. Ook omdat het sociale masker van Wilders weer af is, mensen die daar zijn ingetuind zouden ook naar de PvdA-GL kunnen gaan.
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:17:51 #235
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215865653
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zat NSC kiezers die best PvdA-GL zouden kunnen stemmen. En vooral: 19% tevredenheid met het kabinet. Nou komt dat deels omdat dit nog niet rechts genoeg is volgens sommigen, maar toch zou de oppositie dan moeten groeien.
Ook omdat het sociale masker van Wilders weer af is, mensen die daar zijn ingetuind zouden ook naar de PvdA-GL kunnen gaan.
Mensen geven geen donder om Wilders zijn sociale masker en de stemmers die vinden dat het niet rechts genoeg is, kunnen nergens heen of moeten thuisblijven bij de volgende verkiezingen. Die gaan niet naar GL-PvdA.

Er zijn niet heel veel meer links-progressieve stemmers dan zo groot als het blok is. D66 kan misschien wat afpakken van VVD en het karkas van NSC laat wat stemmers achter maar die trekken net zo goed verder naar de coalitiepartners of naar CDA ofzo.

Dat de regering impopulair is geeft GL-PvdA niet opeens groeikansen. Zolang kiezers kiezen volgens dezelfde thema's stemmen moet Timmermans voor nieuwe kiezers vooral kijken naar de D66/Volt/SP/PvdD. En dat zijn er niet zoveel.
Antifa
pi_215865676
Timmermans lijkt me een prima capabele premier met nuances zowel links als rechts.

Ik denk alleen dat hij zijn handen vol heeft aan het radicale deel van GL zodra hij enige nuance laat horen.
Dat of hij was vooral druk met zijn buik.

Ook denk ik dat het deel progressieve linkse kiezers überhaupt niet groter is dan het rechts conservatieve deel.
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:42:03 #237
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215865830
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ergens wel vermakelijk dat de LPF-toestanden in dit kabinet tot nu toe niet van de PVV komen maar van de fatsoensrakkers van NSC :+.
Wilders heeft dan ook 18 jaar lang de alleen heersende macht en heeft een groep kontenlikkers om zich heen verzameld
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:43:01 #238
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215865836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:06 schreef spapaars het volgende:

[..]
Alsof geloof ooit tolerant is geweest.
Nee dus.
En dat zien we bij allerlei overtuigingen in de wereld.
Heb de bijbel nooit gelezen maar politiek is daar toch juist verboden?
pi_215865872
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Heb de bijbel nooit gelezen maar politiek is daar toch juist verboden?
Wat bedoel je? Er staat zeer zeker geen verbod op politiek bedrijven in de bijbel. Gaat ook moeilijk, aangezien de politieke wet in Israël in het oude testament gewoon de wet van Mozes was.
pi_215865908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij wilt hem graag kleineren tot zielig.
Het is jouw kokervisie.
Wel waar is: GL/PvdA moet vaker de mond roeren .Nu zijn ze zo mat
Ach, genoeg mensen die het met me eens zullen zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')