abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215864732
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Momenteel is 19 procent tevreden over het zittende kabinet. Het is de hoogste tijd voor meer symbolische wetten van Faber
Toch daalt PvdA-GL, Timmermans lijkt het echt niet te lukken. Jammer, want hij lijkt me best capabel.
  zaterdag 14 december 2024 @ 11:09:50 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215864791
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch daalt PvdA-GL, Timmermans lijkt het echt niet te lukken. Jammer, want hij lijkt me best capabel.
Timmermans / PvdA-GL is te onzichtbaar wat mij betreft. Ik zie ze niet in nieuws of de kranten verschijnen met hun plannen. Ze kunnen het maar matig uitleggen ondanks in kern ik het met ze eens ben.
pi_215865065
quote:

[..]
In een ver verleden was hij dat wel. Nu komt hij vooral heel zielig over.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 14 december 2024 @ 12:17:56 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215865319
quote:

[..]
Waarom zouden ze stijgen? Ze hadden hun grootte al verkregen door alle links/progressieve partijen te halveren, die stemmen raak je zo weer kwijt. De enige stemmers die misschien vrij komen zijn verder van NSC.
Antifa
pi_215865367
quote:

[..]
Goede man op het verkeerde moment. De kans dat we nu premier Timmermans hadden gehad was best groot. Maar de rol van oppositieleider past hem niet zo goed..
pi_215865493
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 11:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
In een ver verleden was hij dat wel. Nu komt hij vooral heel zielig over.
Jij wilt hem graag kleineren tot zielig.
Het is jouw kokervisie.
Wel waar is: GL/PvdA moet vaker de mond roeren .Nu zijn ze zo mat
pi_215865594
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Momenteel is 19 procent tevreden over het zittende kabinet. Het is de hoogste tijd voor meer symbolische wetten van Faber
Dat is een beste prestatie. Denk een record? In zo'n korte tijd in ieder geval.
pi_215865610
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zouden ze stijgen? Ze hadden hun grootte al verkregen door alle links/progressieve partijen te halveren, die stemmen raak je zo weer kwijt. De enige stemmers die misschien vrij komen zijn verder van NSC.
Zat NSC kiezers die best PvdA-GL zouden kunnen stemmen. En vooral: 19% tevredenheid met het kabinet. Nou komt dat deels omdat dit nog niet rechts genoeg is volgens sommigen, maar toch zou de oppositie dan moeten groeien. Ook omdat het sociale masker van Wilders weer af is, mensen die daar zijn ingetuind zouden ook naar de PvdA-GL kunnen gaan.
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:17:51 #235
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215865653
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zat NSC kiezers die best PvdA-GL zouden kunnen stemmen. En vooral: 19% tevredenheid met het kabinet. Nou komt dat deels omdat dit nog niet rechts genoeg is volgens sommigen, maar toch zou de oppositie dan moeten groeien.
Ook omdat het sociale masker van Wilders weer af is, mensen die daar zijn ingetuind zouden ook naar de PvdA-GL kunnen gaan.
Mensen geven geen donder om Wilders zijn sociale masker en de stemmers die vinden dat het niet rechts genoeg is, kunnen nergens heen of moeten thuisblijven bij de volgende verkiezingen. Die gaan niet naar GL-PvdA.

Er zijn niet heel veel meer links-progressieve stemmers dan zo groot als het blok is. D66 kan misschien wat afpakken van VVD en het karkas van NSC laat wat stemmers achter maar die trekken net zo goed verder naar de coalitiepartners of naar CDA ofzo.

Dat de regering impopulair is geeft GL-PvdA niet opeens groeikansen. Zolang kiezers kiezen volgens dezelfde thema's stemmen moet Timmermans voor nieuwe kiezers vooral kijken naar de D66/Volt/SP/PvdD. En dat zijn er niet zoveel.
Antifa
pi_215865676
Timmermans lijkt me een prima capabele premier met nuances zowel links als rechts.

Ik denk alleen dat hij zijn handen vol heeft aan het radicale deel van GL zodra hij enige nuance laat horen.
Dat of hij was vooral druk met zijn buik.

Ook denk ik dat het deel progressieve linkse kiezers überhaupt niet groter is dan het rechts conservatieve deel.
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:42:03 #237
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215865830
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ergens wel vermakelijk dat de LPF-toestanden in dit kabinet tot nu toe niet van de PVV komen maar van de fatsoensrakkers van NSC :+.
Wilders heeft dan ook 18 jaar lang de alleen heersende macht en heeft een groep kontenlikkers om zich heen verzameld
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:43:01 #238
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215865836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:06 schreef spapaars het volgende:

[..]
Alsof geloof ooit tolerant is geweest.
Nee dus.
En dat zien we bij allerlei overtuigingen in de wereld.
Heb de bijbel nooit gelezen maar politiek is daar toch juist verboden?
pi_215865872
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Er staat zeer zeker geen verbod op politiek bedrijven in de bijbel. Gaat ook moeilijk, aangezien de politieke wet in Israël in het oude testament gewoon de wet van Mozes was.
pi_215865908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 12:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij wilt hem graag kleineren tot zielig.
Het is jouw kokervisie.
Wel waar is: GL/PvdA moet vaker de mond roeren .Nu zijn ze zo mat
Ach, genoeg mensen die het met me eens zullen zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_215865922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Die opvatting leeft niet in christelijke stromingen
Er staat wel ergens in de christelijke bijbel "Geeft dan de keizer wat des keizers is en aan God wat van God is"
Voor wie wil, kan dat framen als gods wil niet met politiek bezig te zijn.
https://renskopmels.nl/te(...)20in%20onze%20bijbel.
pi_215866044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Die opvatting leeft niet in christelijke stromingen
Er staat wel ergens in de christelijke bijbel "Geeft dan de keizer wat des keizers is en aan God wat van God is"
Voor wie wil, kan dat framen als gods wil niet met politiek bezig te zijn.
https://renskopmels.nl/te(...)20in%20onze%20bijbel.
Dat is wel extreem uit de context trekken van die tekst. Sterker: je zou hem eerder zo kunnen interpreteren dat het prima is om je met politiek bezig te houden.

De vraag was namelijk of een Jood wel belasting mocht betalen aan een ander dan God (de tempel), daarop liet Jezus een munt zien waarop de keizer stond afgebeeld en gaf dus aan dat je wel belasting mag betalen.
pi_215866404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is wel extreem uit de context trekken van die tekst
Mee eens.
Dat doen soms strikt-tot-bezeten godsdienstigen.
Een quote uit de context halen, een gewenste interpretatie er in leggen.

Nog steeds in Nederland: dat Jezus zou bedoelen dat vaccineren niet nodig is.
31 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
https://www.statenvertali(...)ren%20tot%20bekering.
(Lukas 5:31)

Jehovagetuigen zijn toch tegen bloedtransfusies, want er stond 'iets' in de bijbel
Wie kent nog David Koresh (Waco) die in de bijbel las dat het einde der tijden aanstaande was.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 14-12-2024 15:20:06 ]
  zaterdag 14 december 2024 @ 15:29:57 #244
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215866521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Mensen geven geen donder om Wilders zijn sociale masker en de stemmers die vinden dat het niet rechts genoeg is, kunnen nergens heen of moeten thuisblijven bij de volgende verkiezingen. Die gaan niet naar GL-PvdA.

Er zijn niet heel veel meer links-progressieve stemmers dan zo groot als het blok is. D66 kan misschien wat afpakken van VVD en het karkas van NSC laat wat stemmers achter maar die trekken net zo goed verder naar de coalitiepartners of naar CDA ofzo.

Dat de regering impopulair is geeft GL-PvdA niet opeens groeikansen. Zolang kiezers kiezen volgens dezelfde thema's stemmen moet Timmermans voor nieuwe kiezers vooral kijken naar de D66/Volt/SP/PvdD. En dat zijn er niet zoveel.
Die vier partijen zitten dan juist weer aardig in de lift.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215866546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, genoeg mensen die het met me eens zullen zijn.
Inderdaad.... allemaal lui rechts. Lui in genuanceerd en empathisch denken
  zaterdag 14 december 2024 @ 18:18:16 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215867980
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:29 schreef JAM het volgende:

[..]
Die vier partijen zitten dan juist weer aardig in de lift.
Dat mag je ook hopen want 2023 was voor al die partijen een dieptepunt (mede door de tactische overstappers richting PvdA-GL).
Antifa
pi_215868697
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:04 schreef Kowloon het volgende:
Werkelijk? Zelfs de PVV kan zich dat electoraal niet permitteren. Juist populisten zullen er bij uitstek gevoelig voor zijn als de chaos hun eigen kiezers treft.
Ik betwijfel het, de hele raison d'être van de PVV is dat de oplossing van ieder probleem bij een ander gezocht dient te worden.

Derhalve zal de chaos niet de PVV aangerekend worden maar gezocht worden bij partijen als NSC of zelfs de oppositie. Uiteraard snijdt een degelijke opvatting geen hout, maar onderschat in deze bewuste ignorantie niet.
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:48:44 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215869289
Ik zie de PvdA nog wel weer de grootste worden. Mits...

Voor Nederland ook prima.

Wanneer het zich loskoppelt van het totaal wereldvreemde GL kan het de centrum-linkse partij worden die nodig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215869539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zie de PvdA nog wel weer de grootste worden. Mits...

Mits er een forse economische crisis komt en de economische thema’s weer het belangrijkste worden in de verkiezingen.
pi_215871933
De PvdA wordt niet meer de grootste partij, ook niet als ze los zijn. Links (en daar reken in d66 niet toe) blijft krimpen denk ik.

Het lukt ze al jaren niet welk onderwerp dan ook op de agenda te krijgen met als uitzondering klimaat (wat overigen ook vooral door actiegroepen en de wetenschap gebeurt) en online zijn ze bijkans onzichtbaar. Groenlinks zat met klimaat nog aardig gepositioneerd, maar met de fusie is de kans aanwezig dat de PvdD en D66 ermee gaan lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')