Zie de hele vragenlijst HIER. Lezen werkt op de lachspieren.quote:Nieuw Sociaal Contract (NSC) heeft deze zomer het functioneren van alle Tweede Kamerleden van de partij laten onderzoeken door een extern bureau. NSC'ers werden gevraagd naar het functioneren van NSC-leider Pieter Omtzigt en het partijbestuur. Ook moesten ze beoordelen wie het slechtst functioneerde.
...
Het gaat om vragen zoals: wie lukt het volgens jou het beste om het gedachtegoed van NSC uit te dragen of wie vormt vaak een remmende (niet opbouwende) factor? Onder elke vraag staan een lijst met de namen van de twintig NSC-Kamerleden, die aangevinkt kunnen worden.
Ook zijn er vragen naar het functioneren van de leiding van de fractie en van het partijbestuur. De respondenten kunnen een waardering uitspreken van 1 tot 5.
Alsof geloof ooit tolerant is geweest.quote:Op vrijdag 13 december 2024 14:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Onder Chris Stoffer is SGP keihard opgerukt naar PVV-light met zwaar christelijk sausje eroverheen.
Ergens wel vermakelijk dat de LPF-toestanden in dit kabinet tot nu toe niet van de PVV komen maar van de fatsoensrakkers van NSCquote:Op vrijdag 13 december 2024 17:03 schreef VoMy het volgende:
NSC deed intern onderzoek naar functioneren Kamerleden, inclusief Omtzigt
[..]
Zie de hele vragenlijst HIER. Lezen werkt op de lachspieren.
Tevens: lol. NSC opereert als de jaarboekcommissie van een eindexamenjaar. Of iedereen even wil aangeven wie hij/zij denkt dat er miljonair of beroemd gaat worden. En vergeet niet een stukje in te dienen voor je beste vriend, met leuke foto!
Oh jeequote:Op vrijdag 13 december 2024 17:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tevens: lol. NSC opereert als de jaarboekcommissie van een eindexamenjaar. Of iedereen even wil aangeven wie hij/zij denkt dat er miljonair of beroemd gaat worden. En vergeet niet een stukje in te dienen voor je beste vriend, met leuke foto!
Daar heb je het alquote:Op vrijdag 13 december 2024 17:30 schreef Szura het volgende:
Hier nog meer over dat onderzoek, het is allemaal weer vaagheid troef
https://www.volkskrant.nl(...)actieleden~b71491ea/
Dit is toch gewoon satirequote:Op vrijdag 13 december 2024 17:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
quote:De nummer twee van NSC, die nog steeds regelmatig invalt voor partijleider Omtzigt, zegt dat ze de conclusies van het onderzoek niet wil weten, omdat alles heel gevoelig ligt en tegelijkertijd ‘alles gewoon prima gaat’.
Met feitelijk bedoelde ik dat ze dus het minimale, verplichte deel wel uit zouden geven, maar daar vallen de maatschappelijke diensttijd, andere bezuinigingen die gepland stonden en nieuwe subsidies echt niet onder.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het argument van Bontenbal cum suis valt of staat met de geloofwaardigheid van een dergelijk scenario. In de economische wetenschap spreekt men van een non-credible threat als sprake is van een scenario dat ongeloofwaardig is omdat het uitkomen van dat scenario voor geen enkele deelnemer aan het ‘spel’ voordeel oplevert.
Ik vermoed dat daar in dit geval sprake van zou zijn. Het stoppen of zeer sterk reduceren van uitgaven aan onderwijs en wetenschap zou tot dusdanig grote maatschappelijke problemen leiden dat het politiek onaanvaardbaar is. Een bekend gezegde in de politiek is dat onder druk alles vloeibaar wordt. Het juridisch kader is en blijft een door mensen gecreëerd kader, het wordt instabiel als de politieke druk maar hoog genoeg wordt.
Je hint daar zelf overigens ook op door te spreken van “feitelijk geen geld meer mag uitgeven”, de kwalificatie “feitelijk” zou onnodig zijn geweest als het een vaststaand feit zou zijn geweest. Dat ambtenaren daar erg zenuwachtig van zouden worden is niet relevant, zij zijn immers geen deelnemer aan de onderhandelingen.
Ik kan mij dus niet aan de indruk onttrekken dat Bontenbal cum suis niet optimaal onderhandeld hebben. Ze zijn in het ongeloofwaardige scenario van het kabinet getrapt. Daarmee hebben ze zichzelf en naar mijn mening ook de samenleving een slechte dienst bewezen.
Van Vroonhoven moet echt op mediatraining. Dit kan gewoon niet... Zij hoort gewoon bij de partijtopquote:Op vrijdag 13 december 2024 17:30 schreef Szura het volgende:
Hier nog meer over dat onderzoek, het is allemaal weer vaagheid troef
https://www.volkskrant.nl(...)actieleden~b71491ea/
quote:Het onderzoek is volgens Van Vroonhoven in opdracht van Kilian Wawoe van het partijbestuur verstuurd naar alle NSC-fractieleden. Hij is verantwoordelijk voor personeelszaken bij NSC en zou volgens Van Vroonhoven beschikken over de conclusies van het onderzoek. Wawoe zegt vrijdag echter dat hij niks met het onderzoek te maken heeft
quote:de partijtop de conclusies inmiddels heeft ingezien ‘en daar hebben we ons voordeel mee gedaan’.
O ja johquote:De nummer twee van NSC, die nog steeds regelmatig invalt voor partijleider Omtzigt, zegt dat ze de conclusies van het onderzoek niet wil weten, omdat alles heel gevoelig ligt en tegelijkertijd ‘alles gewoon prima gaat’.
Dus wel ingezien?quote:Eerst zegt ze dat de conclusies voor ‘intern gebruik’ zijn, maar daarna zegt ze dat er überhaupt ‘niks’ uit het onderzoek is gekomen.
Ja dus?quote:Vervolgens meent de plaatsvervangend NSC-fractievoorzitter dat uit het onderzoek alleen ‘wat tips en verschillende meningen’ kwamen rollen, maar dat de fractieleiding die terzijde legt ‘Ik wil er niks mee doen’, zegt ze diverse malen achter elkaar.
Of toch niet?quote:Uiteindelijk zegt Van Vroonhoven ze ook ‘niet precies weet’ wat er uit het onderzoek is gekomen, ‘en dat wil ik ook niet weten’.
Euhmm wel de conclusies ingezien dus?quote:Volgens haar liggen de conclusies heel gevoelig ‘vanwege die namen, dan heb je het over kwetsbaarheid’
Ze wist niet wat er gevraagd werd?quote:Van Vroonhoven: ‘Ik wist niet dat er zo naar mensen gevraagd zou worden.En dat was ook niet de bedoeling.’
Of wist ze het wel?quote:De vragenlijst over het functioneren van collega’s voelde als ‘klikken’, zegt plaatsvervangend fractievoorzitter Nicolien van Vroonhoven vrijdag tegen de Volkskrant..
Ik weet niet wat die woordvoerders daar doen, maar hier moet je gewoon een paar lijntjes op klaar hebben liggen. Je hoeft hoogstens een half A4’tje te prepareren om alle vragen hierover te kunnen pareren.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Van Vroonhoven moet echt op mediatraining. Dit kan gewoon niet... Zij hoort gewoon bij de partijtop
[..]
[..]
[..]
O ja joh
[..]
Dus wel ingezien?
[..]
Ja dus?
[..]
Of toch niet?
[..]
Euhmm wel de conclusies ingezien dus?
[..]
Ze wist niet wat er gevraagd werd?
[..]
Of wist ze het wel?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 13 december 2024 19:26 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik weet niet wat die woordvoerders daar doen, maar hier moet je gewoon een paar lijntjes op klaar hebben liggen. Je hoeft hoogstens een half A4’tje te prepareren om alle vragen hierover te kunnen pareren.
Laat ik het andersom aanvliegen, het kabinet zou het vermoedelijk niet zover hebben laten komen. Het scenario van een weggestemde onderwijsbegroting is namelijk ook voor het kabinet zelf volstrekt ongewenst, juist omdat de gevolgen ervan zo groot zouden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:51 schreef Hanca het volgende:
Echt, als je doet alsof het ministerie vrolijk verder zou kunnen, kunnen we het budgetrecht van het parlement gewoon beter afschaffen. Het parlement heeft het ministerie met het afschieten van de begroting immers gewoon verteld dat het ministerie niks uit mag geven. Hoeveel mensen hier het parlement volkomen tandeloos willen maken en negeren, daar schrik ik echt van.
Bontenbal kent de coalitieleden beter en schat dus in dat ze dat wel doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Laat ik het andersom aanvliegen, het kabinet zou het vermoedelijk niet zover hebben laten komen. Het scenario van een weggestemde onderwijsbegroting is namelijk ook voor het kabinet zelf volstrekt ongewenst, juist omdat de gevolgen ervan zo groot zouden kunnen zijn.
Als het gevolg inderdaad zou zijn dat onderwijsinstellingen moeten sluiten en subsidies voor wetenschappelijk onderzoek niet kunnen worden verstrekt, dan zou de maatschappelijke chaos compleet zijn. Ouders kunnen niet meer naar hun werk omdat de kinderen thuis zitten, en onderwijs en innovatie is de zuurstof van het bedrijfsleven. Alleen al de dreiging van dat scenario zou een enorme politieke druk opleveren.
Ik geloof dus niet dat het kabinet het achterste van zijn tong heeft getoond. Ik ben het wel met je eens dat het hoog spel spelen zou zijn, dat moet je maar net aandurven. Misschien zijn vooral Bontenbal en Bikker daar te aardig voor.
Maar zoals ik al zei: het is ook een beetje het verschil tussen FNV en CGMV. De eerste ziet er geen probleem in het hele land te frustreren, de tweede wel. Het is gewoon een verschil in mentaliteit.quote:En dan?
“Dan is het chaos. Een minister mag geen onrechtmatige uitgaven doen uit een weggestemde begroting. En reken maar dat het kabinet alle voorgenomen bezuinigingen gewoon zal uitvoeren. Dus wég maatschappelijke diensttijd, om maar iets te noemen.”
Denkt u echt dat de coalitie voor die ‘chaos’ had gekozen als jullie meer hadden geëist?
“Het zou mij niet verbazen.”
Als Tjer even langsloopt, zijn die lijntjes zo weg natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:26 schreef Szura het volgende:
Ik weet niet wat die woordvoerders daar doen, maar hier moet je gewoon een paar lijntjes op klaar hebben liggen.
Waarom zou je dit kabinet op de CGMV-wijze willen benaderen? Waar verdienen ze dat aan? De VVD heeft een campagne gebaseerd op demagogie gevoerd en daarmee de PVV in het zadel geholpen. VVD, PVV en BBB pleiten voor maatregelen die anti-rechtsstatelijk zijn. Er zitten zelfs openlijk discriminerende bewindspersonen in het kabinet (Faber en Jansen). De regering geeft leiding aan de uitvoerende macht, zij en alleen zij zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen handelen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:04 schreef Hanca het volgende:
Bontenbal kent de coalitieleden beter en schat dus in dat ze dat wel doen. Maar zoals ik al zei: het is ook een beetje het verschil tussen FNV en CGMV. De eerste ziet er geen probleem in het hele land te frustreren, de tweede wel. Het is gewoon een verschil in mentaliteit.
Ze benaderen deze begroting zo, niet het kabinet. CU heeft bijvoorbeeld wel tegen 2 andere begrotingen (asiel en ontwikkelingssamenwerking) gestemd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je dit kabinet op de CGMV-wijze willen benaderen? Waar verdienen ze dat aan? De VVD heeft een campagne gebaseerd op demagogie gevoerd en daarmee de PVV in het zadel geholpen. VVD, PVV en BBB pleiten voor maatregelen die anti-rechtsstatelijk zijn. Er zitten zelfs openlijk discriminerende bewindspersonen in het kabinet (Faber en Jansen). De regering geeft leiding aan de uitvoerende macht, zij en alleen zij zijn volledig verantwoordelijk voor hun eigen handelen.
Werkelijk? Zelfs de PVV kan zich dat electoraal niet permitteren. Juist populisten zullen er bij uitstek gevoelig voor zijn als de chaos hun eigen kiezers treft.quote:Op vrijdag 13 december 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
Andere mensen dan de 'daders' met de gevolgen laten zitten, dat doe je met stakingen en dat doe je ook als je deze begroting weg stemt en je kunt uittekenen dat deze coalitie die boel rustig een chaos laat worden.
Prima om hier op een respectvolle manier mee om te gaan. Ik zou zelf ook voor de harde confrontatie willen gaan maar snap dat dat niet bij de christendemocratische moraal past.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:15 schreef Kowloon het volgende:
Goed Hanca, ik wil niet te nijdig naar je gaan doen. Ik respecteer dat je een andere kijk op de kwestie hanteert, ik zal je niet meer op andere gedachten proberen te brengen.
Nogmaals: Bontenbal schat in van wel en hij spreekt ze dagelijks.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Werkelijk? Zelfs de PVV kan zich dat electoraal niet permitteren. Juist populisten zullen er bij uitstek gevoelig voor zijn als de chaos hun eigen kiezers treft.
Whaha, dit zal de sfeer wel goed doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |