Persco om 15.00 uurquote:In een portiekflat in Den Haag woedt zaterdagmorgen een zeer grote brand na een explosie. Op beelden is te zien dat de gevel van enkele woningen is weggevaagd. Hulpdiensten zijn bezig met het zoeken en redden van mensen in het pand.
Die krijgen natuurlijk mee makkelijk Nederlands te praten bij dit soort momenten, en geen technische/moeilijke termen erin te gooienquote:Op zondag 8 december 2024 19:16 schreef Stupidisco het volgende:
Vooralsnog een beetje jeugdjournaal niveau dit.
Zo klinkt het idd welquote:Op zondag 8 december 2024 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze denken dat er nog meer mensen onder het puin liggen of in ieder geval om het leven gekomen.
Zouden de daders zich vergist hebben in de grote van de explosie?quote:Op zondag 8 december 2024 19:17 schreef Ebinas het volgende:
Niet te geloven toch een misdrijf waarschijnlijk.
Wat een aanslag ....verbijsterd
Nouja gelukt, ik denk niet dat die 5 personen plus waarschijnlijk nog een paar extra allemaal doelwit waren.quote:Op zondag 8 december 2024 19:18 schreef PinkLow het volgende:
Nou als het echt een misdrijf is.. (en deze opmerking is absoluut buiten perken, dus alvast excuses) is het in ieder geval voor de misdadiger meer dan goed gelukt.
Nee.quote:Op zondag 8 december 2024 19:18 schreef PinkLow het volgende:
Nou als het echt een misdrijf is.. (en deze opmerking is absoluut buiten perken, dus alvast excuses) is het in ieder geval voor de misdadiger meer dan goed gelukt.
Inderdaad..quote:Op zondag 8 december 2024 19:19 schreef Haags het volgende:
Nu krijgen we weer allemaal vragen waar men geen antwoord op kan geven
Daar zit ik ook aan te denken. Of misschien toch opslag ergens van meer explosief materiaal wat mee de lucht in is gegaan.quote:Op zondag 8 december 2024 19:19 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Zouden de daders zich vergist hebben in de grote van de explosie?
Ik mag het eigenlijk hopen. Dit is wat anders dan bij al die voordeuren.quote:Op zondag 8 december 2024 19:19 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nou nu iig niet meerquote:Op zondag 8 december 2024 19:19 schreef superniger het volgende:
Wonen er daar leden van de mocromafia ?
Ripdeal die gewraakt werd, niet door hebbende dat ze ook een drugslab runde.quote:Op zondag 8 december 2024 19:21 schreef roos94 het volgende:
Als je iemand om wil leggen vanwege drugs of ruzie, eerwraak , crime passionel whatever, blaas je toch niet een halve straat op?
Dat was eerlijk gezegd vanaf het begin mijn gedachtequote:Op zondag 8 december 2024 19:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ripdeal die gewraakt werd, niet door hebbende dat ze ook een drugslab runde.
Wat nou als deze explosief een eventueel illegaal vuurwerk die daar misschien is opgeslagen, dit tot ontploffing heeft kunnen brengen?quote:Fröberg: "We houden ook rekening met het scenario dat er een explosief gegooid is, maar daar kunnen we nu nog niets over zeggen. We zijn nog volop bezig met het onderzoek, het is nu nog te vroeg.
Dat laatste inderdaad! Het maakt zware criminelen echt geen moer uit of er andere mensen gewond kunnen zouden raken bij de 'aanslag'.quote:Op zondag 8 december 2024 19:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee.
Het kan ook helemaal uit de hand zijn gelopen.
Maar dat is een risico wat ze dan bewust nemen en daar moeten ze zwaar voor gestraft worden.
Ik neem aan dat "misdrijf" niet per definitie een aanslag hoeft te betekenen, maar dat de aanwezigheid van een drugslab ook onder die noemer geschaard wordt.quote:Op zondag 8 december 2024 19:18 schreef PinkLow het volgende:
Omdat het wel drugs zal zijnquote:Op zondag 8 december 2024 19:25 schreef the-eye het volgende:
Waarom wordt er niet gevraagd of er een link met terrorisme is?
Een paar maanden geleden had er hier zo'n halfie mot met een ander hopeloos geval tijdens een avondje kaarten, liep boos naar huis en kwam terug met een Kalashnikov die hij leegschoot op de ander. Die was nog niet eens dood ook.quote:Op zondag 8 december 2024 19:21 schreef roos94 het volgende:
Als je iemand om wil leggen vanwege drugs of ruzie, eerwraak , crime passionel whatever, blaas je toch niet een halve straat op?
Ik weet niet of ik dat moet geloven, dat ze niet weten om watvoor auto het gaat. Dat ze het niet willen zeggen geloof ik meteen.quote:Op zondag 8 december 2024 19:25 schreef Ebinas het volgende:
Nog steeds is de auto niet duidelijk.
Zoveel camera's tegenwoordig en hier dus (nog) niet
Kan natuurlijk ook zijn dat iemand een waarschuwing wou afgeven met zwaar vuurwerk en dat een onbedoelde gasexplosie of drugslabexplosie tot gevolg had.quote:Op zondag 8 december 2024 19:21 schreef roos94 het volgende:
True.quote:Op zondag 8 december 2024 19:25 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik neem aan dat "misdrijf" niet per definitie een aanslag hoeft te betekenen, maar dat de aanwezigheid van een drugslab ook onder die noemer geschaard wordt.
Wat zou wel een link met terrorisme zijn dan? Die zie ik hier totaal nietquote:Op zondag 8 december 2024 19:25 schreef the-eye het volgende:
Waarom wordt er niet gevraagd of er een link met terrorisme is?
Zou kunnen, maar dan kan ook niemand daar naar uitkijken.quote:Op zondag 8 december 2024 19:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat moet geloven, dat ze niet weten om watvoor auto het gaat. Dat ze het niet willen zeggen geloof ik meteen.
Dat slaat nergens op, dan zouden ze ook niet oproepen om informatie over die auto.quote:Op zondag 8 december 2024 19:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat moet geloven, dat ze niet weten om watvoor auto het gaat. Dat ze het niet willen zeggen geloof ik meteen.
Je moet denken aan een tikje erger verbrand dan aangebrande kroket Rochelle Hazes.quote:Op zondag 8 december 2024 19:25 schreef Momo het volgende:
Ze zijn nog steeds bezig met identificeren, dus dan vermoedelijk ook zwaar verminkte lijken?
Bleek ongerelateerdquote:Op zondag 8 december 2024 19:29 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar dan kan ook niemand daar naar uitkijken.
Vreemd wel dat die aanhouding op de snelweg (weet niet meer welke) gister niet verder in het nieuws is besproken. Of heb ik dat gemist?
Gebeurt wel vaker, ik zelf heb het in de afgelopen jaren al 2x meegemaakt dat ik in een file stond wegens een aanhouding waar ik daarna niets over kon vinden.quote:Op zondag 8 december 2024 19:29 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Vreemd wel dat die aanhouding op de snelweg (weet niet meer welke) gister niet verder in het nieuws is besproken. Of heb ik dat gemist?
Yepquote:Op zondag 8 december 2024 19:29 schreef Haags het volgende:
Volgens mij komen de antwoorden uit de kelders onder die panden. Maar dat zullen we komende dagen wel gaan merken.
Denk dat het niet de intentie was om een aantal woningen op te blazen.quote:Op zondag 8 december 2024 19:21 schreef roos94 het volgende:
Zelfde als bericht hierboven over autobommen bijvoorbeeld. Er gebeurt veel meer dan in het nieuws komtquote:Op zondag 8 december 2024 19:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gebeurt wel vaker, ik zelf heb het in de afgelopen jaren al 2x meegemaakt dat ik in een file stond wegens een aanhouding waar ik daarna niets over kon vinden.
Dat vind ik het meest bizarre. Overal hangen deurbel camera's. Een auto (Tesla?) heeft beelden opgenomen na de drukgolf en het is nog niet bekend wat voor auto het is?quote:Op zondag 8 december 2024 19:25 schreef Ebinas het volgende:
Nog steeds is de auto niet duidelijk.
Zoveel camera's tegenwoordig en hier dus (nog) niet
Klopt. Paar weken terug niets in het nieuws nadat ze de gevel van een huis verderop in de straat eruit bliezen.quote:Op zondag 8 december 2024 19:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Zelfde als bericht hierboven over autobommen bijvoorbeeld. Er gebeurt veel meer dan in het nieuws komt
De recensies op internet (google) geven ook een indruk dat het hen niet echt om de klanten ging qua tevreden stellenquote:Op zondag 8 december 2024 19:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ik moest meteen denken aan het ondergrondse superlab van Gus Fring in Breaking Bad
Ik denk dat de politie al veel meer weet en terecht niets deelt, kan de uitkomst alleen maar schaden.quote:Op zondag 8 december 2024 19:31 schreef PinkLow het volgende:
We speculeren ons een ongeluk en ik doe daar ook aan mee.
Zouden ze al niet meer weten? Maar geen slapende honden wakker willen maken?
Weten ze echt nog niks?
We zullen het niet weten.
Het bedrijf heeft ook een ander filiaal. Lijkt een legitiem bedrijf te zijn. Google maar op de bedrijfsnaam of het telefoonnummer.quote:Op zondag 8 december 2024 19:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Ik moest meteen denken aan het ondergrondse superlab van Gus Fring in Breaking Bad
In Den Haag is dat maar een paar kmquote:Op zondag 8 december 2024 19:34 schreef Momo het volgende:
Je hebt ook wel een grote kans dat de dader ondertussen in het buitenland zit
Nee, dat was iemand die komend vanaf Amsterdam stoptekens genegeerd had en gevaarlijk rijgedrag vertoonde.quote:Op zondag 8 december 2024 19:12 schreef PinkLow het volgende:
De aanhouding op de snelweg?? Heeft dat te maken met dit.
Ik ging vroegah wel eens onder de zonnebank bij Lau Geraarts ( deed aan witwassen)quote:Op zondag 8 december 2024 19:35 schreef Molo het volgende:
[..]
De recensies op internet (google) geven ook een indruk dat het hen niet echt om de klanten ging qua tevreden stellen
Doet me denken aan die pizzatent waar iemand pizza bestelde in New York. Bestellen was een drama om voor elkaar te krijgen en leek alsof ze hen weg wilde hebben![]()
Wat dus een keihard maffiahok bleek te zijn.
Duurde een uur voor er een pizza klaar was en allemaal vage shit maar die knakker durfde toen niet meer weg te gaan. Was de lekkerste pizza die hij ooit gegeten had![]()
Bruidsmodezaak en een zorgbureautjequote:Op zondag 8 december 2024 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Op zelfde adres ook bedrijf G.A. Zorg
Als hij nog een paspoort heeft kan ie beter vluchten naar zijn land van herkomst ja.quote:Op zondag 8 december 2024 19:34 schreef Momo het volgende:
Je hebt ook wel een grote kans dat de dader ondertussen in het buitenland zit
Er zat wel een beautysalon ook daar.quote:Op zondag 8 december 2024 19:44 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bruidsmodezaak en een zorgbureautjeMissen alleen nog een belwinkel en een nagelsalon
Je vergeet de kapper.quote:Op zondag 8 december 2024 19:44 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bruidsmodezaak en een zorgbureautjeMissen alleen nog een belwinkel en een nagelsalon
En wat voor zorgbureautje! Voor jongeren met gedragsproblemenquote:Op zondag 8 december 2024 19:44 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als ze denken dat die auto er iets mee te maken heeft, dan gaan ze er vanuit dat die auto niet meer op de weg zal zijn. Met het uitlezen van camera's komen ze een eind, maar tegen de tijd dat ze daaraan toe zijn gekomen was die vast al afgefikt.quote:Op zondag 8 december 2024 19:29 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat is dé manier om te laten denken dat dit geen terrorisme kan zijn. Alsof drugs en terrorisme niets met elkaar te maken kunnen hebben.quote:Op zondag 8 december 2024 19:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat het wel drugs zal zijn
Geheime gay sauna. De puzzel valt ineenquote:Op zondag 8 december 2024 19:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Die dienen tegenwoordig ook al om geld wit te wassen?quote:Op zondag 8 december 2024 19:44 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja da's ook hoe moet je dat interpreteren.quote:Op zondag 8 december 2024 19:47 schreef Marrije het volgende:
Vragen ze nog steeds naar de auto? Of willen ze alleen nog maar graag met de bestuurder spreken?
Waarom zou je dat niet durven?quote:Op zondag 8 december 2024 19:54 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ja da's ook hoe moet je dat interpreteren.
"Ook is de politie nog op zoek naar de bestuurder van de auto die met hoge snelheid wegreed vlak na de explosie. "
Het kan ook zo zijn dat deze bestuurder er helemaal niet mee te maken heeft gehad, maar zich zo rot geschrokken is dat hij plank gas gaf. En zich nu niet meer durft te melden.
Nou ja daar zijn wel wat redenen voor te bedenken.quote:
Het is uberhaupt de vraag of ze er iets mee te maken hebben. Nouja, de moeder en dochter die het bedrijfje runnen.quote:Op zondag 8 december 2024 19:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou ja, nu worden alle winkels en bedrijfjes daar verdacht, ze zullen er niet allemaal mee te maken hebben.
Eerder voor zorgfraude met PGB's.quote:Op zondag 8 december 2024 19:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die dienen tegenwoordig ook al om geld wit te wassen?
Als je onschuldig bent ga je je als de sodemieter melden voordat er een peloton agenten in je woonkamer staan omdat ze je auto hebben gezien.quote:Op zondag 8 december 2024 19:59 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nou ja daar zijn wel wat redenen voor te bedenken.
Bang om onterecht als verdachte te worden aangezien.
Of zelf duistere zaakjes verrichten, maar los hiervan.
Maar da's echt in de rondte speculeren.
Ja hoorquote:Op zondag 8 december 2024 20:01 schreef Inbox het volgende:
[..]
Omdat het niet de eerste keer is dat er getuigen uit de weg geruimd worden.
Je ontkent dat dat gebeurt?quote:
Dat lijkt me ook wel. Dat ook een onschuldig persoon snel wegvlucht als om je heen de boel explodeert kan ik opzich prima begrijpen, maar dan zou je toch wel zo onderhand doorgekregen moeten hebben dat ze mogelijk naar je op zoek zijn.quote:Op zondag 8 december 2024 20:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Als je onschuldig bent ga je je als de sodemieter melden voordat er een peloton agenten in je woonkamer staan omdat ze je auto hebben gezien.
Brand was snel geblust dus vergaan zullen ze niet, als ze er nog liggen..quote:Op zondag 8 december 2024 19:59 schreef PinkLow het volgende:
Ik hoop dat er geen slachtoffers meer zijn, maar ik begrijp uit de persconferentie dat er nog vermisten zijn.. ik hoop dan dat ze überhaupt nog iets vinden en niet dat de lichamen helemaal zijn vergaan in de vuurzee...
Pff wat een ellende weer.
Ze zullen toch nu wel weten of er nog bewoners vermist zijn?quote:Op zondag 8 december 2024 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
In de 'nacht of vroege ochtend' is 'onderste steen boven', in letterlijke zin
Eén ding viel nog op tijdens de persconferentie. Hoewel nog steeds niet duidelijk is of er nog mensen onder het puin liggen, lijkt daar uiterlijk morgenochtend wel uitsluitsel over te komen.
"De brandweer heeft inmiddels de kelderruimtes onder de getroffen panden bereikt", zei burgemeester Jan van Zanen. "Letterlijk de onderste steen wordt omgekeerd in een laatste poging slachtoffers onder het puin te vinden. Wanneer alles is onderzocht is, en we verwachten dat dat ergens in de nacht of vroege ochtend is, dan gaan we een nieuwe fase in."
Dan zouden we dus moeten weten of er nog mensen onder het puin zijn gevonden of niet. En kunnen rechercheurs aan de slag met sporenonderzoek.
Nu.nl
Ze zeggen daar nog geen uitspraken over kunnen doen. Maar ze zoeken wel door naar slachtoffers.quote:Op zondag 8 december 2024 20:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ze zullen toch nu wel weten of er nog bewoners vermist zijn?
Ze zullen misschien wel weten wie er nu nog vermist is, maar waarschijnlijk niet wie er nu nog onder het puin liggen.quote:Op zondag 8 december 2024 20:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ze weten nog niet zeker wie de dode slachtoffers zijn, dan wordt het wat lastig.quote:Op zondag 8 december 2024 20:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Als ze de overledenen nog niet hebben kunnen identificeren weten ze dat niet.quote:Op zondag 8 december 2024 20:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niet met 100% zekerheid. Je weet niet of de mensen op vakantie zijn, bezoek hadden op het moment van gebeuren of misschien wel dr huis onderverhuurd hadden waardoor er meer mensen woonden dan ingeschreven stonden op het adres.quote:Op zondag 8 december 2024 20:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Omdat die bang is dat hij als verdachte wordt neergezet.quote:
- louche zaken onder de flat;quote:Op zondag 8 december 2024 19:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Dit is wel weer echt precies passend in een bepaald scenarioquote:Op zondag 8 december 2024 19:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Op zelfde adres ook bedrijf G.A. Zorg
Neequote:Op zondag 8 december 2024 20:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat die bang is dat hij als verdachte wordt neergezet.
Dat kan, of wantrouwen naar de politie. Maar alsnog zal deze persoon dan gepakt worden en zal blijken of die er iets mee te maken heeft of niet.quote:Op zondag 8 december 2024 20:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je niet melden maakt die kans alleen maar groter.quote:Op zondag 8 december 2024 20:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)steeds-hun-gang-gaanquote:Op zondag 8 december 2024 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is wel weer echt precies passend in een bepaald scenario![]()
Tuurlijk alles is bekend maar ze willen voorkomen nog iemand levend onder het puin te halen. Of eerst familie inlichten indien lichaam nog niet gevonden is. Denk veel lichamen ook gewoon verbrand en verwoestquote:Op zondag 8 december 2024 20:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Valt mee zo te zien:quote:Op zondag 8 december 2024 20:28 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]
Heeft Rotterdam al een eigen topic
Hoezo kelders waar niemand iets van wist? Dat was gewoon bekend.quote:Op zondag 8 december 2024 20:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
- louche zaken onder de flat;
- Met kelders waar niemand iets van wist:
- Vage figuren gesignaleerd;
- Auto uitgebrand in de buurt;
- Eerst 2 knallen en daarna die mega boem
Lijkt een gevalletje drugslab onder in de kelder en wraakactie in het criminele circuit. Met vlammenwerper of bazoeka iets naar binnen geschoten om die hele toko te ontbranden .
Da's in Delfshaven, ook al zo'n prachtwijk.quote:Op zondag 8 december 2024 20:28 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]
Heeft Rotterdam al een eigen topic
Ja ik weet het, zit tegenwoordig de harde georganiseerde misdaad volop inquote:Op zondag 8 december 2024 20:31 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)steeds-hun-gang-gaan
Kloptquote:Op zondag 8 december 2024 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo kelders waar niemand iets van wist? Dat was gewoon bekend.
Los daarvan zijn we inmiddels ruim 36 uur later, als er nog iemand levend onder het puin lag na de brand en al dat bluswater dan is die persoon inmiddels wel volledig onderkoeld.quote:Op zondag 8 december 2024 20:32 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Tuurlijk alles is bekend maar ze willen voorkomen nog iemand levend onder het puin te halen. Of eerst familie inlichten indien lichaam nog niet gevonden is. Denk veel lichamen ook gewoon verbrand en verwoest
Een Bazoeka nog welquote:Op zondag 8 december 2024 20:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Lijkt een gevalletje drugslab onder in de kelder en wraakactie in het criminele circuit. Met vlammenwerper of bazoeka iets naar binnen geschoten om die hele toko te ontbranden .
Hoezo drugslab? Waar is dat op gebaseerd?quote:Op zondag 8 december 2024 20:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik heb er geen woorden voor, wat een tuig.quote:Op zondag 8 december 2024 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik weet het, zit tegenwoordig de harde georganiseerde misdaad volop in
Het blijft toch vreemd dat daarmee meerdere woningen zijn verwoest.quote:Op zondag 8 december 2024 20:41 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hoezo drugslab? Waar is dat op gebaseerd?
Wraakactie in criminele circuit lijkt me dan wel weer voor de hand te liggen.
Dat gevoel heb ik ook, leggen van explosieven bij een woning lijkt wel normaal.quote:Op zondag 8 december 2024 20:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het blijft toch vreemd dat daarmee meerdere woningen zijn verwoest.
Dat het zo uit de hand zou lopen en het hele land ermee bezig is nu, onschuldige doden, zal vast niet de bedoeling zijn geweest.
Liep daar laatst niet een topic over?quote:Op zondag 8 december 2024 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik weet het, zit tegenwoordig de harde georganiseerde misdaad volop in
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-door-antitankraketquote:
The Big Palooka who plays the Bazookaquote:
Als je in een stad woont kijk je toch niet meer raar op als je het de volgende dag in de plaatselijke media leest.quote:Op zondag 8 december 2024 20:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook, leggen van explosieven bij een woning lijkt wel normaal.
quote:Na meerdere aanslagen eerder dit jaar was het in de nacht van dinsdag op woensdag weer raak op de Pendrechtsestraat in Schiedam. Daar ging om 01.30 uur een explosief af bij de voordeur. Hier woont familie van de 17-jarige verdachte van een fatale schietpartij in augustus, waarbij een 27-jarige Schiedammer omkwam.
Christiaan Broersma 27-11-24,
quote:De politie heeft opnieuw twee aanhoudingen gedaan na de poging tot een aanslag bij de woning van de overleden loodgieter Ron van Uffelen in Vlaardingen.
Het gaat om twee minderjarige verdachten 22 augustus
quote:De schrik zit er goed in bij bewoners van de Valkhoek in Spijkenisse. Daar ontplofte dinsdagavond zwaar vuurwerk dat tegen de voordeur van een woning was geplakt. Een 14-jarig meisje dat met haar moeder thuis was, bleef ongedeerd, maar schrok enorm.
Theo Teitsma 16-10-24,
Best kans dat in Den Haag een zelfde soort aanslag is gepleegd, alleen dat er misschien een gasleiding ontplofte of er een drugslab aanwezig was.quote:Tiende aanslag dit jaar in Spijkenisse
De aanslag in de Valkhoek is de tiende dit jaar In Spijkenisse. In de nacht van vrijdag op zaterdag vond een explosie plaats bij een woning aan de Lavasdonk in Spijkenisse. Buurtbewoners zagen twee personen wegrennen. Bij dezelfde woning waarin een moeder en haar zoon wonen, werd vorige maand op een avond zwaar vuurwerk door de brievenbus gegooid dat binnen ontplofte. Daarvoor werden nog diezelfde avond drie jongens van 13, 15 en 16 jaar uit Rotterdam aangehouden bij metrostation De Akkers in Spijkenisse.
Voor zover ik weet zijn er zelfs bij de Bijlmerramp geen lichamen helemaal vergaan in de vuurzee.quote:Op zondag 8 december 2024 19:59 schreef PinkLow het volgende:
Ik hoop dat er geen slachtoffers meer zijn, maar ik begrijp uit de persconferentie dat er nog vermisten zijn.. ik hoop dan dat ze überhaupt nog iets vinden en niet dat de lichamen helemaal zijn vergaan in de vuurzee...
De omvang van zo’n explosie …. Gaat niet met alleen een granaat oidquote:Op zondag 8 december 2024 20:41 schreef Inbox het volgende:
[..]
Hoezo drugslab? Waar is dat op gebaseerd?
Wraakactie in criminele circuit lijkt me dan wel weer voor de hand te liggen.
In paniek kunnen mensen rare dingen doen. Dus doorrijden naar de oorspronkelijke bestemming en daar in eerste instantie "gewoon" verder gaan met wat je van plan was is niet zo heel raar.quote:Op zondag 8 december 2024 19:04 schreef Inbox het volgende:
[..]
Of je zet de auto per direct aan de kant 100m verderop om te kijken of je hulp kan bieden.. Dat lijkt me meer voor de hand liggen.
Ook auto uitgebrand teruggevondenquote:Op zondag 8 december 2024 21:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In paniek kunnen mensen rare dingen doen. Dus doorrijden naar de oorspronkelijke bestemming en daar in eerste instantie "gewoon" verder gaan met wat je van plan was is niet zo heel raar.
Wel raar is het dat anderhalve dag later die bestuurder zich nog steeds niet gemeld heeft, als het een onschuldige toevallige voorbijganger betreft. Je zou zeggen dat iemand later op de dag wel even het nieuws gaat checken van wat daar nou eigenlijk gebeurd is en er dan achter komt dat hij/zij gezocht wordt.
Welke auto?quote:
Waarschijnlijk. Meestal zijn de loopjongens die de uitvoering doen geen scheikundigen die de perfecte hoeveelheid en verhoudingen weten te berekenen.quote:Op zondag 8 december 2024 19:19 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het heeft daar een behoorlijke tijd in de fik gestaan, dus dat is aannemelijk.quote:Op zondag 8 december 2024 19:25 schreef Momo het volgende:
Ze zijn nog steeds bezig met identificeren, dus dan vermoedelijk ook zwaar verminkte lijken?
Bepaalde soort mensen heeft ook gewoon wat te verbergen en zal zich zeker niet zomaar melden, ook niet als onschuldige getuige. Die blijven zo ver als mogelijk iit de buurt van politie.quote:Op zondag 8 december 2024 21:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In paniek kunnen mensen rare dingen doen. Dus doorrijden naar de oorspronkelijke bestemming en daar in eerste instantie "gewoon" verder gaan met wat je van plan was is niet zo heel raar.
Wel raar is het dat anderhalve dag later die bestuurder zich nog steeds niet gemeld heeft, als het een onschuldige toevallige voorbijganger betreft. Je zou zeggen dat iemand later op de dag wel even het nieuws gaat checken van wat daar nou eigenlijk gebeurd is en er dan achter komt dat hij/zij gezocht wordt.
Die aan de Groenteweg bedoel je? Die is dan wel erg laat in de hens gezet alsnog of zo?quote:
Ja, vorig model Evoque.quote:Op zondag 8 december 2024 21:41 schreef Inbox het volgende:
Dat zal een Range Rover Evoque geweest zijn, gok ik zo.
Nou, de recherche kan wel inpakken.quote:Op zondag 8 december 2024 21:41 schreef Inbox het volgende:
Voor mij is het nu even googlen wel duidelijk inmiddels.
Iemand noemde een Range Rover die uitgebrand was. Dat zal een Range Rover Evoque geweest zijn, gok ik zo.
Te linken aan de bruidsmode zaak op nr. 63 want die stond onlangs te koop op marktplaats met hetzelfde telefoonnummer als de bruidszaak die eveneens het pand op nr. 61 in de verhuur heeft.
Gezien de in brand gestoken auto een Range Rover zou zijn en deze 40m verderop stond geparkeerd kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze toko dus het eigenlijke doelwit was en er onschuldige doden gevallen zijn
Kan de advertentie zelf niet meer vinden helaas. Mogelijke plaatsingsdatum was 19 november.quote:
Modelletje 2014?quote:
Idd een Evoque. Op enige afstand van de plaats waar de explosie plaatsvond.quote:Op zondag 8 december 2024 21:41 schreef Inbox het volgende:
Voor mij is het nu even googlen wel duidelijk inmiddels.
Iemand noemde een Range Rover die uitgebrand was. Dat zal een Range Rover Evoque geweest zijn, gok ik zo.
Te linken aan de bruidsmode zaak op nr. 63 want die stond onlangs te koop op marktplaats met hetzelfde telefoonnummer als de bruidszaak die eveneens het pand op nr. 61 in de verhuur heeft.
Gezien de in brand gestoken auto een Range Rover zou zijn en deze 40m verderop stond geparkeerd kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze toko dus het eigenlijke doelwit was en er onschuldige doden gevallen zijn
Met die info zijn er nog geen daders in beeld.quote:
Ja, dit uitgebrande model is in oa 2014 geproduceerd. Andere beschreven eigenschappen voor zover ik ze kan teruggoogelen zijn ook een match.quote:Op zondag 8 december 2024 21:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Kan de advertentie niet meer vinden, maar die heeft tot verleden week eentje
[..]
Modelletje 2014?
https://ibb.co/QK8qjKy
Banden en een claxon?quote:Op zondag 8 december 2024 21:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dit uitgebrande model is in oa 2014 geproduceerd. Andere beschreven eigenschappen voor zover ik ze kan teruggoogelen zijn ook een match.
quote:21.50 uur: Reddingswerkers met rieken op zoek, halen bruidsjurken uit puin
De reddingswerkers gaan zondagavond en komende nacht ook onverminderd door met het zoeken naar slachtoffers tussen de puinresten op de rampplek.
Ook komen er spullen onder het puin vandaan. 'Ik zie dat ze bruidsjurken tussen de brokstukken vandaan trekken', vertelt een verslaggever van Omroep West. 'Die komen waarschijnlijk uit de kelder.'
Bron: Omroep Westquote:21.45 uur: Zo gaat het reddingsteam zondagavond te werk
Een verslaggever van Omroep West legt uit hoe het reddingsteam van USAR te werk gaat: 'Er staat een grote kraan die met een grijper een hoop puin oppakt uit de ingestorte flat en dat even verderop neerlegt. Daar doorzoeken de mensen van USAR met rieken de brokstukken. Daarna schept een kleinere kraan het puin weg op een grote stapel verderop.'
Er staat een groepje van zo'n acht reddingswerkers te zoeken in het puin. 'Ook zijn er twee ambulancemedewerkers en meerdere ME-agenten om het gebied te bewaken', aldus de verslaggever. 'Het gebied is voor een groot deel afgezet met hekken met zwarte schermen. Ook de omliggende straten zijn afgezet.'
https://x.com/FrankVerhees/status/1865795420485537920quote:Op zondag 8 december 2024 19:31 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Waarom zou terrorisme niet gefinancierd kunnen worden met drugsgeldopbrengsten?quote:Op zondag 8 december 2024 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zou wel een link met terrorisme zijn dan? Die zie ik hier totaal niet
Tenzij je drugsterreur bedoelt
Dowr mij een beetje denken aan die eerdere explosie in Rotterdam?quote:Op zondag 8 december 2024 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gevoelsmatig zeg ik dat dit geen zuivere koffie is.
Je zou er maar tussen wonen inderdaad als brave burger en levens verbrand worden doordat je buur een crimineel is en een vete heeft met een andere crimineel (ff aangekomen dat dit het verhaal is).quote:Op zondag 8 december 2024 22:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Bij een gasexplosie was eea al duidelijk geweest.
Dit neigt weer naar een geweldig stukje multiculti tutti frutti criminaliteit. Weerzinwekkend.
Nou ja dat er onschuldige slachtoffers zijn is een feit. Ondanks dat het een geplande actie is of een ongelukquote:Op zondag 8 december 2024 22:17 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Je zou er maar tussen wonen inderdaad als brave burger en levens verbrand worden doordat je buur een crimineel is en een vete heeft met een andere crimineel (ff aangekomen dat dit het verhaal is).
Het zal inderdaad eerder om zuivere cocaine draaienquote:Op zondag 8 december 2024 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen illegale vuurwerkopslag, geen gasexplosie....quote:Op zondag 8 december 2024 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Havelaar Wereldwinkelkofffie van AH, goeie prijs voor de boeren man!quote:Op zondag 8 december 2024 22:23 schreef Inbox het volgende:
[..]quote:Op zondag 8 december 2024 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zal inderdaad eerder om zuivere cocaine draaien
Volgens mij hebben meerdere onderzoeken dat juist reeds aangetoond.quote:Op zondag 8 december 2024 22:11 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Waarom zou terrorisme niet gefinancierd kunnen worden met drugsgeldopbrengsten?
Drugscriminaliteit is al heel lang verweven met de bovenwereld.
Drugsterreur als middel om de samenleving te ontwrichten.
Wetenschap en onderzoek zegt ook niet alles, zeker met dit soort dingen.Op het moment dat het rapport erover verschijnt, zijn de onderzoeksresultaten alweer verouderd. Maar als je een link hebt, graag.quote:Op zondag 8 december 2024 22:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Volgens mij hebben meerdere onderzoeken dat juist reeds aangetoond.
Nou ja 17 45 of 35 het is zwaar kut dat deze mensen dood zijn door iets wat niet had mogen gebeuren.quote:
#164quote:Op maandag 9 december 2024 00:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op nu.nl stond ook een bericht dat vier slachtoffers inmiddels zijn geïdentificeerd.
https://www.nu.nl/binnenl(...)tiger-en-tiener.html
Er staat verder niet bij of het om bewoners of bezoekers ging en of er een relatie tussen de slachtoffers was.
De 31 jarige man uit Voorburg is uiteraard een bezoeker/logé.
De 45 jarige man, 41 jarige vrouw en 17 jarig meisje uit Den Haag zouden, gezien de leeftijden, wel eens tot hetzelfde gezin kunnen hebben behoord.
Hahahahahaquote:
Hahaha sherlock holmes hebben we hierquote:Op zondag 8 december 2024 21:41 schreef Inbox het volgende:
Voor mij is het na even googlen wel duidelijk inmiddels.
quote:Op maandag 9 december 2024 00:53 schreef Vvdjemoeder het volgende:
[..]
Hahaha sherlock holmes hebben we hier
Een klant belde dat een jurk waar de explosieve bovenlading van de egaa fraai in uitstak, nog niet geleverd was op de afgesproken datum. Toen is er iemand in paniek geraakt.quote:Op zondag 8 december 2024 21:41 schreef Inbox het volgende:
Voor mij is het na even googlen wel duidelijk inmiddels.
Maar iemand die niet meld of bereikbaar is die behoord tot de getroffen adressen kan je toch concluderen dat deze nog onder het puin moeten liggenquote:Op zondag 8 december 2024 20:21 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ze zullen misschien wel weten wie er nu nog vermist is, maar waarschijnlijk niet wie er nu nog onder het puin liggen.
Je hoeft mij niets over Misdaad te vertellen hoor, kan je nog wel een geval van een Bazooka vertellen, het punt is dat je kennelijk geen idee hebt wat voor schade dit aanricht (Nihil), want een Bazooka is helemaal niet bedoeld om op een huis te schieten.quote:Op zondag 8 december 2024 20:52 schreef Inbox het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-door-antitankraket
En de aanslag op de Telegraaf/Panorama ook alweer vergeten? Het is allemaal te verkrijgen, als je maar wat euro's neerlegt.
Die kan wel een weekendje weg zijn en niet bereikbaar.quote:Op maandag 9 december 2024 02:35 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Maar iemand die niet meld of bereikbaar is die behoord tot de getroffen adressen kan je toch concluderen dat deze nog onder het puin moeten liggen
Nee, zolang je die persoon niet levend of dood hebt gevonden kun je dat niet concluderen.quote:Op maandag 9 december 2024 02:35 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Maar iemand die niet meld of bereikbaar is die behoord tot de getroffen adressen kan je toch concluderen dat deze nog onder het puin moeten liggen
Ik weet niet wat erger is, en of het een erger is dan het ander, maar een aanslag, of een buurman die zwaar vuurwerk in huis opslaat, beide zeer fout. Een gaslek, is ook erg maar is een ongeluk.quote:Op maandag 9 december 2024 08:31 schreef -river- het volgende:
Je hoopt zo (ook al is dat natuurlijk ook verschrikkelijk) dat dit een ongeluk was en niet een aanslag maar het lijkt er steeds meer op dat dit een aanslag is. Dat mensen dit elkaar aan kunnen doen is onbegrijpelijk.
Een ongeluk voelt iets minder erg dan een bewuste aanslag.quote:Op maandag 9 december 2024 08:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is, en of het een erger is dan het ander, maar een aanslag, of een buurman die zwaar vuurwerk in huis opslaat, beide zeer fout. Een gaslek, is ook erg maar is een ongeluk.
Ik vind veel/zwaar vuurwerk in huis bewaren (met buren) eigenlijk ook een bewuste aanslag als het mis gaat.quote:Op maandag 9 december 2024 08:43 schreef -river- het volgende:
[..]
Een ongeluk voelt iets minder erg dan een bewuste aanslag.
Ik begrijp je heel goed, hetzelfde als met buren met bv een wietplantage die illegaal stroom aftappen wat vaak fout gaat.quote:Op maandag 9 december 2024 09:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik vind veel/zwaar vuurwerk in huis bewaren (met buren) eigenlijk ook een bewuste aanslag als het mis gaat.
Vorig jaar hoorde ik pas na oud en nieuw dat mijn bovenburen dit dus hadden gedaan. Dat ging gelukkig niet mis.
Maar ik kan je wel zeggen...ik ben er tijd lang niet goed van geweest en voel me nu weer niet veilig en word gelijk weer boos..
Ook al weet ik niet eens of het er nu weer lig/gaat liggen.
Maar het zijn duistere figuren, dus zou me niets verbazen.
Dat dus, je leeft toch met een behoorlijke onzekerheid. En als het dan mis gaat en ze worden gepakt. Allemaal net zo zwaar straffen.quote:Op maandag 9 december 2024 09:15 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik begrijp je heel goed, hetzelfde als met buren met bv een wietplantage die illegaal stroom aftappen wat vaak fout gaat.
Kan je daar geen melding van maken?quote:Op maandag 9 december 2024 09:18 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat dus, je leeft toch met een behoorlijke onzekerheid. En als het dan mis gaat en ze worden gepakt. Allemaal net zo zwaar straffen.
intimiderende criminelen. Niemand durft hier ooit iets van ze te zeggen hier. Ik dus ook nietquote:Op maandag 9 december 2024 09:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kan je daar geen melding van maken?
Snap het. Je kunt altijd meld misdaad anoniem doen.quote:Op maandag 9 december 2024 09:31 schreef Ebinas het volgende:
[..]
intimiderende criminelen. Niemand durft hier ooit iets van ze te zeggen hier. Ik dus ook niet.
Zou me niet verbazen als dat meespeelt bij dergelijke ongelukken als hier.
Men hoort, men ziet. Maar men durft niet.
Ik vraag me altijd af wat ik me moet voorstellen bij dit soort mensen die dit doen. En on-topic: helemaal vraag ik me af wat voor soort gast het is als die de ramp in Den Haag op zijn geweten heeft? Wat voor soort mensdemon is dit?quote:Op maandag 9 december 2024 09:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik vind veel/zwaar vuurwerk in huis bewaren (met buren) eigenlijk ook een bewuste aanslag als het mis gaat.
Vorig jaar hoorde ik pas na oud en nieuw dat mijn bovenburen dit dus hadden gedaan. Dat ging gelukkig niet mis.
Maar ik kan je wel zeggen...ik ben er tijd lang niet goed van geweest en voel me nu weer niet veilig en word gelijk weer boos..
Ik heb ook een keer vermoedens gehad van een onderbuurman die bezig was duistere zaakjes. Superdure bak van een auto met van die lichten er onder en dan ging hij in de avond en nacht op de parkeerplaats van de flat, motor aan en kwam er een auto naast staan voor een paar minuten. Denk niet dat hij drugslab had in de woning, die appartementen waren niet zo groot, maar dan zou hij wel een stash hebben kunnen liggen in de woning. Maar om nou de poilitie/misdaad anoniem te bellen vanwege zoiets. Denk dat meerdere mensen dat wel opviel op een gegeven moment. Trouwens was op nog geen 2 km afstand van de rampplek.quote:Op maandag 9 december 2024 09:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Snap het. Je kunt altijd meld misdaad anoniem doen.
Dat is altijd het probleem met dit soort criminelen. Hebben zelf niks te verliezen terwijl gehoorzame bijdragende burgers des te meer te verliezen hebben. Ongelijke strijd.
Men spreekt over 2 explosies. Zou mij niets verbazen wanneer de 1e explosie is veroorzaakt door de daders, en de 2e explosie door een drugslab o.i.d.quote:Op zondag 8 december 2024 21:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Meestal zijn de loopjongens die de uitvoering doen geen scheikundigen die de perfecte hoeveelheid en verhoudingen weten te berekenen.
Kansenparels die voor een paar snelle euro's willen verdienen en wellicht hopen wat hoger op de criminele ladder te komen. Zeer waarschijnlijk als gevolg van overpigmentatie, wat soms rare dingen doet met mensen.quote:Op maandag 9 december 2024 09:52 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ik me moet voorstellen bij dit soort mensen die dit doen. En on-topic: helemaal vraag ik me af wat voor soort gast het is als die de ramp in Den Haag op zijn geweten heeft? Wat voor soort mensdemon is dit?
Snitches get stitches maat. Je wil niet van de verkeerde kant zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 09:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Snap het. Je kunt altijd meld misdaad anoniem doen.
Dat is altijd het probleem met dit soort criminelen. Hebben zelf niks te verliezen terwijl gehoorzame bijdragende burgers des te meer te verliezen hebben. Ongelijke strijd.
De bedoeling zal vast niet geweest zijn om het hele complex de lucht in te doen gaan en de dader(s) hebben daar vast ook niet over nagedacht. Die doen maar wat.quote:Op maandag 9 december 2024 09:52 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ik me moet voorstellen bij dit soort mensen die dit doen. En on-topic: helemaal vraag ik me af wat voor soort gast het is als die de ramp in Den Haag op zijn geweten heeft? Wat voor soort mensdemon is dit?
Dit ja. En "wat heb ik er aan om te melden, word er niks wijzer van en kan alleen maar gezeik van komen".quote:Op maandag 9 december 2024 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Snitches get stitches maat. Je wil niet van de verkeerde kant zijn.
Tevens hebben mensen juist in dit soort buurten er best begrip voor dat er wat bijgebeund wordt her en der. Fuck de roverheid.
Aan sommige mensen zie betrokkenheid bij de "business" niet, gebruiken zelf niet, leven heel bescheiden, maar steunen financieel duistere zaken. Ik vind dat de gevaarlijkste.quote:Op maandag 9 december 2024 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer vermoedens gehad van een onderbuurman die bezig was duistere zaakjes. Superdure bak van een auto met van die lichten er onder en dan ging hij in de avond en nacht op de parkeerplaats van de flat, motor aan en kwam er een auto naast staan voor een paar minuten. Denk niet dat hij drugslab had in de woning, die appartementen waren niet zo groot, maar dan zou hij wel een stash hebben kunnen liggen in de woning. Maar om nou de poilitie/misdaad anoniem te bellen vanwege zoiets. Denk dat meerdere mensen dat wel opviel op een gegeven moment. Trouwens was op nog geen 2 km afstand van de rampplek.
We regelen het zelf wel van Bram Endedijk is wel een aardig boek daarover. Hoe gehele volkswijken in Brabant elkaar de hand boven het hoofd houden als het gaat om wietzolders mede vanwege een flinke aversie tegen de overheid.quote:Op maandag 9 december 2024 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit ja. En "wat heb ik er aan om te melden, word er niks wijzer van en kan alleen maar gezeik van komen".
Hele buurt maar een parkeerplaats van maken dan.quote:Op maandag 9 december 2024 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Tevens hebben mensen juist in dit soort buurten er best begrip voor dat er wat bijgebeund wordt her en der. Fuck de roverheid.
Buiten een portie humor missen we helemaal niets aan Den Haag makker. Trek de stop er maar uit.quote:Op maandag 9 december 2024 11:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hele buurt maar een parkeerplaats van maken dan.
Yes, heb dat boek gelezen. De moeite waard. De achterkant van Nederland van Jan Tromp ook een aardig boek in dit genre.quote:Op maandag 9 december 2024 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
We regelen het zelf wel van Bram Endedijk is wel een aardig boek daarover. Hoe gehele volkswijken in Brabant elkaar de hand boven het hoofd houden als het gaat om wietzolders mede vanwege een flinke aversie tegen de overheid.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Die mensen die een zolder ter beschikking stellen hoeven doorgaans helemaal niks te doen, alles wordt geregeld.quote:Op maandag 9 december 2024 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt natuurlijk ook bijbeunen door wat schilderwerk of ander kluswerk te gaan doen ipv wietzolders optuigen.
Mee eens.quote:Op maandag 9 december 2024 09:11 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Tot het fout gaat en hun huis affikt. En de verzekering zegt:quote:Op maandag 9 december 2024 11:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Die mensen die een zolder ter beschikking stellen hoeven doorgaans helemaal niks te doen, alles wordt geregeld.
Ja zo denken jij en ik. Zo denken tokkies niet die toch weinig tot niets te verliezen hebben en/of al in flinke schulden zitten.quote:Op maandag 9 december 2024 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tot het fout gaat en hun huis affikt. En de verzekering zegt:En dat je ook nog eens alle schade bij de buren zelf mag gaan ophoesten.
Lijkt mij een zeer tof vooruitzicht...
Die buren krijgen geen cent.quote:Op maandag 9 december 2024 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tot het fout gaat en hun huis affikt. En de verzekering zegt:En dat je ook nog eens alle schade bij de buren zelf mag gaan ophoesten.
Daar is nog niks over bekend voor zover we weten.quote:Op maandag 9 december 2024 11:34 schreef Werkperd het volgende:
En? Iemand info over oorzaak van de knal? Gaslek?
Daar denken die mensen natuurlijk niet aan. Hun huis fikt niet af, ze worden niet gepakt, hun huurbaas komt er niet achter, zij worden niet geript, etc.quote:Op maandag 9 december 2024 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 december 2024 11:34 schreef Werkperd het volgende:
Wie praat die gaat in dit soort gevallen. Niemand gaat hierover praten broeder, iedereen weet toch dat je dan betonnen schoentjes krijgt.quote:Op maandag 9 december 2024 10:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Verzekering zal wel uitkeren, maar alles verhalen.quote:Op maandag 9 december 2024 11:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je vergeet de verzekeringenblacklist. Zie maar eens een fatsoenlijke verzekering af te sluiten zonder de hoofdprijs te betalen.quote:Op maandag 9 december 2024 11:57 schreef Inbox het volgende:
[..]
Verzekering zal wel uitkering, maar alles verhalen.
Vervolgens paar jaar zwart werken met je bijstandsuitkering en de schuldhulp in en klaar ben je.
Is toch niet relevant meer? Brandstichting auto van dezelfde partij, daarna brand en explosie in het pand met fatale gevolgen. En jij denk dat dat een gaslek geweest?quote:Op maandag 9 december 2024 11:34 schreef Werkperd het volgende:
Lekker boeiend. Dan ben je toch niet verzekerd? Kale kip, zwart geld.quote:Op maandag 9 december 2024 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je vergeet de verzekeringenblacklist. Zie maar eens een fatsoenlijke verzekering af te sluiten zonder de hoofdprijs te betalen.
Het erge is dat ik dan een in elkaar geknutselde cobrabom bij de deur minder erg ga vinden. Het loopt totaal uit de hand in dat drugswereldje.quote:Op maandag 9 december 2024 10:09 schreef Inbox het volgende:
[..]
Kansenparels die voor een paar snelle euro's willen verdienen en wellicht hopen wat hoger op de criminele ladder te komen. Zeer waarschijnlijk als gevolg van overpigmentatie, wat soms rare dingen doet met mensen.
Ik denk dat deze aanslag een niet-gewenst gevolg heeft gehad. 'Maar hey, toch mooi een paar honderd euro verdiend!'
Ben benieuwd wat er bovenop het afvalputje zicht baar blijft liggen, als kind met het spreekwoordelijke badwater het riool in is gespoeld.quote:Op maandag 9 december 2024 11:17 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Buiten een portie humor missen we helemaal niets aan Den Haag makker. Trek de stop er maar uit.
Dat is het nieuwe normaal inmiddels en het valt onder de geneugten van een multiculti samenlevingquote:Op maandag 9 december 2024 12:05 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het erge is dat ik dan een in elkaar geknutselde cobrabom bij de deur minder erg ga vinden. Het loopt totaal uit de hand in dat drugswereldje.
Ja, zonder Marokkanen was er vast geen drugs gebruikt in Nederlandquote:Op maandag 9 december 2024 12:09 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe normaal inmiddels en het valt onder de geneugten van een multiculti samenleving
Het zou in ieder geval een stuk gezelliger zijn voor meisjes zoals in jouw avatar.quote:Op maandag 9 december 2024 12:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, zonder Marokkanen was er vast geen drugs gebruikt in Nederland
Weet je wie het hoofd van het IRT in Brabant was?quote:Op maandag 9 december 2024 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
We regelen het zelf wel van Bram Endedijk is wel een aardig boek daarover. Hoe gehele volkswijken in Brabant elkaar de hand boven het hoofd houden als het gaat om wietzolders mede vanwege een flinke aversie tegen de overheid.
Het lijkt mij niet dat er om 6 uur 's ochtends iemand in de kelder isquote:Op maandag 9 december 2024 12:27 schreef Momo het volgende:
12.17 uur: Honden ingezet voor laatste zoekactie
Op de Tarwekamp worden honden van het USAR-team ingezet om een laatste stukje van de rampplek te doorzoeken. De kelders onder een losstaande muur zijn te instabiel om door mensen doorzocht te worden.
Wanneer de honden niet aanslaan, zal ervan uitgegaan worden dat in dat stuk geen slachtoffers meer gevonden zullen worden. Dat zou het einde van de bergingsoperatie betekenen.
Er gingen/gaan sterke geruchten dat er regelmatig bezoekers van het cafe na sluitingstijd nog in de kelder van het cafe zouden chillen. Dat weet de brandweer ook las ik.quote:Op maandag 9 december 2024 12:35 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat er om 6 uur 's ochtends iemand in de kelder is
ok...quote:Op maandag 9 december 2024 12:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Er gingen/gaan sterke geruchten dat er regelmatig bezoekers van het cafe na sluitingstijd nog in de kelder van het cafe zouden chillen. Dat weet de brandweer ook las ik.
Oorzaak niet, tijdstip wel.quote:Op maandag 9 december 2024 11:34 schreef Werkperd het volgende:
Stond paar geleden ergens tussen die live dingen van 1 van die sites.quote:Op maandag 9 december 2024 12:56 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het lijkt wel een film.
Waar heb je dit gevonden? Dat van die brandweer.
Tnxquote:Op maandag 9 december 2024 12:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Stond paar geleden ergens tussen die live dingen van 1 van die sites.
Klopt, een paar dagen geleden ergens gelezen dat een buurtbewoner dat zei.quote:Op maandag 9 december 2024 12:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Er gingen/gaan sterke geruchten dat er regelmatig bezoekers van het cafe na sluitingstijd nog in de kelder van het cafe zouden chillen. Dat weet de brandweer ook las ik.
Heeft een lange lange traditie in Noord Brabant,quote:Op maandag 9 december 2024 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zullen ze heel voorzichtig mee omgaan ivm sporen.quote:Op maandag 9 december 2024 15:38 schreef Kissingbird het volgende:
Voor alle speculazen:
AD :
15:35
Er zijn geen aanwijzingen dat er een drugslab zat op de plek van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. Dat meldt de politie maandagmiddag. Afgelopen nacht werd onder meer een jerrycan gevonden tussen het puin.
Die jerrycan zegt ook weinig. daar kan ook limonade in gezeten hebben of gewoon brandstof voor een grasmaaier of aggregaatquote:Op maandag 9 december 2024 15:38 schreef Kissingbird het volgende:
Voor alle speculazen:
AD :
Er zijn geen aanwijzingen dat er een drugslab zat op de plek van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. Dat meldt de politie maandagmiddag. Afgelopen nacht werd onder meer een jerrycan gevonden tussen het puin.
Vrij normale gang van zaken in horecagelegenheden.quote:Op maandag 9 december 2024 12:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Misschien hebben ze wel meer aanwijzingen voor een misdrijf dan alleen die auto die hard wegreed, maar doen ze daar nog geen mededelingen over.quote:Op maandag 9 december 2024 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
Ze blijven maar zeggen dat ze rekening houden met een misdrijf. Alleen omdat iemand gezegd heeft een auto hard weg te hebben zien rijden.....
Je weet....ooggetuigen zijn het slechtste bewijsmiddel.....
Dat is slechts wat ze delen met het publiek.quote:Op maandag 9 december 2024 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
Ze blijven maar zeggen dat ze rekening houden met een misdrijf. Alleen omdat iemand gezegd heeft een auto hard weg te hebben zien rijden.....
Gewoonte die versterkt is tijdens de corona-jaren.quote:Op maandag 9 december 2024 16:00 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Vrij normale gang van zaken in horecagelegenheden.
Juist niet, je moet een heleboel zuurstof hebben voor een explosie. Als je wekenlang een ruimte vult met (aard)gas verdruk je de andere gassen. Nooit een VCA moeten halen?quote:Op maandag 9 december 2024 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een gaslek is haast onmogelijk. Dan moet dat lek minstens weken lang een goed afgesloten ruimte hebben kunnen vullen.
neem aan dat hier ook wel ondersteunende beelden van zijnquote:Op maandag 9 december 2024 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
Zou google daar binnenkort ook een auto heen sturen om foto's te maken voor google streetview?quote:Op maandag 9 december 2024 16:32 schreef maily het volgende:
3e aanpassing op google maps sinds zaterdag
quote:Op maandag 9 december 2024 17:00 schreef Haags het volgende:
Jongetje van 8 verliest beide ouders en zus (17)
Ik zag gisteren dat je in Google Maps (niet altijd, zie blauwe letters in het zwarte vakje linksboven aan de pagina) dat er een optie kan zijn "oudere/recentere beelden bekijken".quote:Op maandag 9 december 2024 16:32 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
3e aanpassing op google maps sinds zaterdag
Pffquote:Op maandag 9 december 2024 17:00 schreef Haags het volgende:
Jeetje, wat een hel voor die jongen.quote:Op maandag 9 december 2024 17:00 schreef Haags het volgende:
Of toch iets anders.quote:Op maandag 9 december 2024 12:05 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Het erge is dat ik dan een in elkaar geknutselde cobrabom bij de deur minder erg ga vinden. Het loopt totaal uit de hand in dat drugswereldje.
En er is een jerrycan gevonden.quote:Op maandag 9 december 2024 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
Arm kindquote:Op maandag 9 december 2024 17:00 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Verschrikkelijkquote:Op maandag 9 december 2024 17:00 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Één jerrycan zegt niet zo veel.quote:
Laten we hopen dat ze voldoende digitale rechercheurs op deze zaak mogen zetten. De schok is zo groot. Dit is gewoon not done.quote:Op maandag 9 december 2024 16:20 schreef Kissingbird het volgende:
Staat nu iets meer bij de update op het AD:
Er zijn geen aanwijzingen dat er een drugslab zat op de plek van de explosies aan de Tarwekamp in Den Haag. Dat meldt de politie maandagmiddag. Afgelopen nacht werd onder meer een jerrycan gevonden tussen de voorwerpen in het puin.
In de getroffen panden zaten volgens de woordvoerder ook geen bekenden van de politie. In het onderzoek wordt gekeken naar 'verdachte gedragingen' in de dagen voorafgaand aan de explosies aan de Tarwekamp.
Eerder meldde de politie al dat er nog steeds wordt gezocht naar een 'zeer hard weggereden' automobilist. Daarover zijn inmiddels tientallen tips binnengekomen. De politie houdt de optie open dat eventuele betrokkenen op een andere manier zijn gevlucht.
Ook wordt een mogelijk verband onderzocht met een uitgebrande auto op de locatie.
Een paar blikken op dit topic en het was al een closed case geweest.quote:Op maandag 9 december 2024 17:16 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze voldoende digitale rechercheurs op deze zaak mogen zetten. De schok is zo groot. Dit is gewoon not done.
Daarom hangen er overal camera's.quote:Op maandag 9 december 2024 16:04 schreef HiDiHo het volgende:
Ik neem aan dat ze wel meer hebben dan enkel een hard wegrijdende auto.quote:Op maandag 9 december 2024 17:29 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou ook met gierende banden wegrijden als de hele teringzooi ontploft om me heen zoals in een actiefilm! Uit de explosies rijden!
Let op mijn woorden, straks wordt overall AI op ingezet.quote:Op maandag 9 december 2024 17:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Daarom hangen er overal camera's.
Die beelden worden bestudeerd door.....mensen.
Weliswaar hiertoe opgeleid, maar toch.
Je wilt toch niet overal AI voor gebruiken, stel je voor dat mijn verzekeraar dat doet.
Volgens mij is de hypotheek op de BV Nederland weer behoorlijk hoog opgelopen. Als dat nog maar te verzekeren is.
Precies zoiets gebeurt alleen in een filmquote:Op maandag 9 december 2024 17:29 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou ook met gierende banden wegrijden als de hele teringzooi ontploft om me heen zoals in een actiefilm! Uit de explosies rijden!
Godverdomme zegquote:Op maandag 9 december 2024 17:00 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Nouhet gebeurT ook in het echt hoor.quote:Op maandag 9 december 2024 17:41 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Precies zoiets gebeurd alleen in een film
AI wordt al dertig jaar gebruikt.quote:Op maandag 9 december 2024 17:38 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Let op mijn woorden, straks wordt overall AI op ingezet.
Je kunt beter met de tijd meegaan ipv AI te gaan verbieden.
AI is de toekomst.
quote:Op maandag 9 december 2024 17:52 schreef yessie234 het volgende:
[..]
AI wordt al dertig jaar gebruikt.
Een paar hebben ze uit de markt gehaald, of zijn verboden.
Generative AI nietquote:Op maandag 9 december 2024 17:52 schreef yessie234 het volgende:
[..]
AI wordt al dertig jaar gebruikt.
Even misverstand voorkomen (heel populair tegenwoordig) wat versta jij onder de geschiedenis van generatieve AI? Startpunt van de doorbraak bedoel ik dus.quote:
We gaan een beetje offtopic maar...quote:Op maandag 9 december 2024 18:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Even misverstand voorkomen (heel populair tegenwoordig) wat versta jij onder de geschiedenis van generatieve AI? Startpunt van de doorbraak bedoel ik dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
Ja best wel triest om van dit soort dingen een quiz te makenquote:Op maandag 9 december 2024 18:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
De krant van fout Nederland strikes again
Is dit echt?quote:Op maandag 9 december 2024 18:00 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
De krant van fout Nederland strikes again
Er zijn ook gewonde slachtoffers.quote:Op maandag 9 december 2024 18:03 schreef Zorro het volgende:
Even een zijsprong: Ik blijf "dodelijke slachtoffers" een rare term vinden.
Maar dan zou je resten van vuurwerk moeten vinden denk ikquote:Op maandag 9 december 2024 18:15 schreef Cuendillar het volgende:
Ik blijf bij vuurwerkopslag in één van de appartementen, in een afgesloten ruimte zodat de druk van de explosies het gehele pand ontzette.
Maak een pollquote:Op maandag 9 december 2024 18:15 schreef Cuendillar het volgende:
Ik blijf bij vuurwerkopslag in één van de appartementen, in een afgesloten ruimte zodat de druk van de explosies het gehele pand ontzette.
Anti-aanbakpannenset.quote:Op maandag 9 december 2024 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit echt?![]()
Wat kun je winnen??
Heel hartelijk dank. Voor de lurkers zonder account:quote:Op maandag 9 december 2024 18:11 schreef HiDiHo het volgende:
We gaan een beetje offtopic maar...
Ik ben ook geen expert maar ik heb het even aan mijn vriend gevraagd
Wat dit voor digitale recherche betekende, was dat online boeventaal en door politietaps onderschepte boeventaal direct kon terug chatten vanaf 2017.quote:De "doorbraak" wordt vaak toegeschreven aan het gebruik van de Transformer-architectuur en de schaalbaarheid van deep learning-modellen (2017-2020), omdat deze een sprong in kwaliteit en toepasbaarheid mogelijk maakten.
...
De paper **"Attention is All You Need"** door Vaswani et al. introduceerde de Transformer-architectuur, wat een revolutie veroorzaakte in natural language processing (NLP). Deze technologie leidde direct tot krachtige generatieve taalmodellen zoals GPT.
POLLquote:
Een vuurwerkpakketquote:Op maandag 9 december 2024 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit echt?![]()
Wat kun je winnen??
Dat snap ik wel, maar dodelijk is net alsof ze gevaarlijk zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn ook gewonde slachtoffers.
Clickbait. Persoonsgegevens worden linea recta doorverkocht aan commerciële partners van de Telegraaf. Hier ook overigens.quote:Op maandag 9 december 2024 18:16 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ja best wel triest om van dit soort dingen een quiz te maken
Cobra heeft giftanden.quote:
In principe moet je niets uitsluiten tot er bewijs isquote:Op maandag 9 december 2024 18:29 schreef asco het volgende:
Wat als het "gewoon" random terreur gaat zijn?![]()
Dan ga je verder ook geen aanwijzingen vinden op plaats delict.
Maar aangezien we nog niet zó ver zijn gezonken sluit ik het vooralsnog uit.
Wel fijn dat we jou hebben en we de conclusies niet meer hoeven af te wachten. Politie en justitie kunnen wel inpakken nu!quote:Op maandag 9 december 2024 18:28 schreef DrDentz het volgende:
Dus eigenlijk een soort Breaking Bad in Nederland: gezin zit diep in criminaliteit en wordt uiteindelijk opgeblazen, alleen kind (8) overleeft.. poeh..
quote:Op maandag 9 december 2024 16:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een gaslek is haast onmogelijk. Dan moet dat lek minstens weken lang een goed afgesloten ruimte hebben kunnen vullen.
Geen idee waar die auto stond. Maar er is ook foto van een auto met een complete betonnen plaat door de ruit. Dat een auto van een bewoner er staat, lijkt me niet heel toevallig. Dat een in de buurt staande auto in brand gaat door rondvliegende zooi kan ik me ook nog wel voorstellen.quote:Op maandag 9 december 2024 12:01 schreef Inbox het volgende:
[..]
Is toch niet relevant meer? Brandstichting auto van dezelfde partij,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |