abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215790055
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
Intolerant voor intolerantie
pi_215792236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Dit is als reactie op de tekst ervoor in dit hoofdstuk, vanaf pagina 85, waarin de kaders van genocide besproken worden. Er wordt verder uitgeweid tot pagina 105.
Wat is daaraan gerekt?
pi_215792249
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jij haalt feiten en gevolgtrekkingen door elkaar. Er zijn geen feiten die ik negeer of niet accepteer. Over feiten kun je niet discussiren; feiten zijn gewoon feiten. Er zijn Palestijnse burgers omgekomen in Gaza: feit. Er wordt genocide gepleegd: gevolgtrekking. Een opinie. Er wordt geen genocide gepleegd is daarentegen wl een feit, omdat die gevolgtrekking van zonet niet is/kan worden bewezen.

Amnesty International, Oxfam Novib, Al-Jazeera en zelfs de Verenigde Naties zijn overigens geen onpartijdige organisaties.

Het is trouwens interessant om te zien hoe je je plotseling achter dat soort organisaties verschuilt. Komt dat omdat zij zeggen wat jij graag wilt geloven? Omdat hun meningen in jouw informatiebubbel passen?
Als verschillende organisaties de feiten bestuderen en tot die conclusie komen op basis van de feiten is de conclusie een feit. Feit is dat in de buurt van genocide komen al schandalig en onverdedigbaar hoort te zijn.

Mening is dat jij denkt dat ik me achter deze organisaties schuil. Hoe kom je daarbij en waar haal je dat "plotseling" vandaan en waar basseer je dat op? Niet slap lullen is eigenlijk wat ik hier inpak voor je .
pi_215792267
"feiten bestuderen".

Isral van genocide beschuldigen terwijl Hamas zich achter burgers verstopt.....
pi_215792436
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:30 schreef havanagila het volgende:
"feiten bestuderen".

Isral van genocide beschuldigen terwijl Hamas zich achter burgers verstopt.....
Per inwoner van Gaza is 38 kg aan explosieven op Gaza gegooid. Als er 30.000 terroristen uitgeschakeld zijn en dat is aan de hoge kant dan is per terrorist 2.700 kg aan explosieven gebruikt. Ik herhaal want alleen Hamas is een doelwit: 2.700 kg per uitgeschakelde terrorist
pi_215794713
twitter

Bill Clinton: "I think what's happened there is one of the great tragedies of the 21st century. I tell young people who say more Palestinians have been killed than Israelis, what Arafat walked away from. He walked away from a Palestine state with a capital in East Jerusalem, 96% of West Bank, and 4% of Israel to make up for what the settlers had occupied. This is just not on their radar screen".
pi_215794971
Correct.

Zoals al vaker aangehaald zijn de Palestijnen degenen die zelf meermaals de kans op een eigen staat hebben afgewezen. Maar dit wil er gewoon niet in bij de pro-Palestina mensen. Het past simpelweg niet in het gewenste narratief.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Per inwoner van Gaza is 38 kg aan explosieven op Gaza gegooid. Als er 30.000 terroristen uitgeschakeld zijn en dat is aan de hoge kant dan is per terrorist 2.700 kg aan explosieven gebruikt. Ik herhaal want alleen Hamas is een doelwit: 2.700 kg per uitgeschakelde terrorist
Maar is dit verder relevant dan, het gewicht aan explosieven? Je hebt het daar nu al meermaals over gehad, maar het blijft onduidelijk wel punt je hiermee probeert te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215795031
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

Zoals al vaker aangehaald zijn de Palestijnen degenen die zelf meermaals de kans op een eigen staat hebben afgewezen. Maar dit wil er gewoon niet in bij de pro-Palestina mensen. Het past simpelweg niet in het gewenste narratief.
[..]
Maar is dit verder relevant dan, het gewicht aan explosieven? Je hebt het daar nu al meermaals over gehad, maar het blijft onduidelijk wel punt je hiermee probeert te maken.
Meermaals zegt ie :')
pi_215795901
Grappig dit van nu.nl. kennelijk moest er eerst een Amnesty rapport komen om nu.nl zover te krijgen dat ze hun beleid aanpassen. :')

Waarom er bij 'genocide in Gaza' geen onderbouwing meer nodig is op NUjij

In de NUjij-discussies vragen we jullie om je meningen te onderbouwen met argumenten. Dat gold ook altijd voor de bewering dat er sprake was van genocide in Gaza. Maar door het donderdag verschenen Amnesty-rapport hierover hoeft dat vanaf nu niet meer.
In de reacties mag je voortaan spreken van genocide in Gaza zonder dat je dat onderbouwt met argumenten waarom je denkt dat daar sprake van is. https://www.nu.nl/nujij/6(...)dig-is-op-nujij.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:51:45 #10
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215795914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:49 schreef egayalS het volgende:
Grappig dit van nu.nl. kennelijk moest er eerst een Amnesty rapport komen om nu.nl zover te krijgen dat ze hun beleid aanpassen. :')

In de NUjij-discussies vragen we jullie om je meningen te onderbouwen met argumenten. Dat gold ook altijd voor de bewering dat er sprake was van genocide in Gaza. Maar door het donderdag verschenen Amnesty-rapport hierover hoeft dat vanaf nu niet meer.
In de reacties mag je voortaan spreken van genocide in Gaza zonder dat je dat onderbouwt met argumenten waarom je denkt dat daar sprake van is. https://www.nu.nl/nujij/6(...)dig-is-op-nujij.html
Dus eigenlijk hetzelfde als wat Amnesty doet?
pi_215795923
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Meermaals zegt ie :')
Inderdaad. Dus waarom is dit relevant? Probeer dat eens te onderbouwen ..
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:49 schreef egayalS het volgende:

Dat is niet meer dan logisch, er is geen sprake van een genocide in de Gazastrook. Zelfs de actiegroep Amnesty moest in hun rapport eerst de definitie van deze term aanpassen alvorens men het kon toepassen op de situatie in de Gazastrook. Dat zegt natuurlijk genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215796277
quote:

[..]
Weet je hoeveel kogels uit infanteriewapens doel troffen in Afghanistan?

1 op de 300.000 :o

Wat jij aandraagt zegt dus niks over intentie. Misschien is 2700 kg per terrorist juist heel erg efficint?
pi_215796356
This is good:

https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter

Niet namens mij
...
Pas in de nasleep van de tragedie op 7 oktober, toen Hamas een ongekende slachting aanrichtte op onschuldige Isralische burgers, liet ik beetje bij beetje tot me doordringen wat de rol van Isral in dit conflict was. Tot die tijd probeerde ik tegen beter weten in de scherpe kantjes eraf te halen. Vermoedelijk struisvogelpolitiek, ik wilde de tragische realiteit, namelijk dat Isral veel van haar krediet heeft verspeeld, niet onder ogen zien. Mijn moeder overwoog vlak na mijn geboorte met de boot naar Isral gaan, in de veronderstelling dat we daar veilig zouden zijn. Stel dat ze had doorgezet, had ik daar nu gewoond, realiseer ik me. Het is voor alle joden confronterend en akelig om in te moeten zien dat Isral niet langer een land is om trots op te zijn en dan druk ik me zwak uit. Deze waarheid onder ogen zien, ervaar ik als tergend langzaam rouwproces.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215796893
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215797003
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Weet je hoeveel kogels uit infanteriewapens doel troffen in Afghanistan?

1 op de 300.000 :o

Wat jij aandraagt zegt dus niks over intentie. Misschien is 2700 kg per terrorist juist heel erg efficint?
Zeker waar, je kan het niet afzetten tov terroristen of de 200.000 gebouwen. Het is gewoon veel en dat terwijl alleen de terroristen of de tunnels doelwitten zijn
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:23:34 #16
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215799111
twitter
pi_215799437
triest dat die lui zo'n druk uitoefenen en het alweer lukt om een filmfestival een documentaire niet te laten tonen.

One can only hope these so-called “progressives” will one day realize how truly backward this is. :') _O-
Het is net de tegenhanger van progressief die terug wil zoals het was, die verandering wil tegenhouden. Zonder verandering waren vrouwen nog steeds niet gelijk, was er geen gelijkheid en al helemaal geen oog voor gevolgen. Als iemand intolerant en agressief is, betekent dit niet dat die persoon ds progressief is of dat peogrssief wil dat intolerante mensen bepalend worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 07-12-2024 18:02:12 ]
pi_215799572
Gabor mate is een Canadese psychotherapeut tevens Hongaars joodse Holocaust overlevende, die tegenwoordig een pro Palestina activist is. Dit gesprek tussen hem en een persoon die een volledig andere kijk heeft naar de Gaza oorlog is fascinerend. En toont ons dat het wel degelijk mogelijk is om in gesprek te gaan met mensen die een volledig andere kijk hebben op de realiteit.

Bekijk deze YouTube-video
-Rabia Al-Basri
pi_215799653
Maar alleen als het in je eigen straatje past, natuurlijk.
pi_215801828
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Welke genocide?
pi_215803241
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215803292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 23:06 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Vandaar al die tweets van je over Hamasleden zeker?
pi_215806015
Best Pope ever. Dat hij een Zuid Amerikaan is zal ongetwijfeld meespelen in zijn Palestina standpunt. Als we een Duitse of Nederlandse Paus zouden hebben had hij dit soort dingen echt niet gedaan.

PAUS İS KHAMAS!!! _O_

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215806198
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215806249
Zal vast met de afkomst van de paus te maken hebben idd....

En de tweets waarin HTS Israel bedankt, heb je toevallig niet gezien?
pi_215806298
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 11:47 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
_O- 8)7
pi_215806904
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 11:47 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Het zou inderdaad uitstekend zijn als de Palestijnen teruggaan naar hun thuisland. Voor sommigen is dit Egypte, voor andere Jordani, en weer anderen Syri, Libi, Irak, Jemen, Oman of Saoedi-Arabie. Dit is beter dan maar terreur te bijven bedrijven in de Levant. Een gebied waar deze mensen helemaal niets te zoeken hebben. Fijn dat andere dit ook beginnen in te zien.
pi_215807295
Kan een mod de reeks fixen?

twitter

https://www.at5.nl/nieuws(...)jax-maccabi-tel-aviv
pi_215810386
Sommigen zeggen de zionistsche droom is verkwanseld of Netanyahu heeft Israel kapot gemaakt

Maar de realiteit is de zionistsche ideologie heeft altijd dezelfde dingen gepropageerd en toegepast tot op de dag van vandaag. 7 October was voor hen de trigger om te doen wat altijd al in de planning stond voor de Palestijnen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215814361
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 17:03 schreef egayalS het volgende:
Sommigen zeggen de zionistsche droom is verkwanseld of Netanyahu heeft Israel kapot gemaakt

Maar de realiteit is de zionistsche ideologie heeft altijd dezelfde dingen gepropageerd en toegepast tot op de dag van vandaag. 7 October was voor hen de trigger om te doen wat altijd al in de planning stond voor de Palestijnen.
:')

Da's huilen, h. ;(
pi_215814767
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:16 schreef Tarado het volgende:
[ x ]

Bill Clinton: "I think what's happened there is one of the great tragedies of the 21st century. I tell young people who say more Palestinians have been killed than Israelis, what Arafat walked away from. He walked away from a Palestine state with a capital in East Jerusalem, 96% of West Bank, and 4% of Israel to make up for what the settlers had occupied. This is just not on their radar screen".
Aah Arafat is natuurlijk schuldig. Niet degeen die genocide pleegt maar Arafat.
  maandag 9 december 2024 @ 09:09:16 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215814885
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niemand pleegt genocide en de enige kant met genocidale bedoelingen zijn de islamitische terreur bewegingen. Die nu van alle kanten gesoleerd worden gelukkig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215815128
quote:

[..]
Een genocide terwijl de bevolking groeit. :')
Het is koud, het is guur....
pi_215815240
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:53 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dit is wel heel dom
pi_215815491
quote:

[..]
Bosni en de moord op ruim 8.000 inwoners in Srebenica ook geen genocide :')
pi_215815993
quote:

[..]
Als je goed was ingevoerd had je niet zo'n domme opmerking gemaakt.
pi_215816008
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bosni en de moord op ruim 8.000 inwoners in Srebenica ook geen genocide :')
klopt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215816983
İk ben benieuwd hoe tankies hierop gaan reageren :Y)

https://threadreaderapp.com/thread/1866104005664948316.html
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 december 2024 @ 17:16:26 #39
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215818179
quote:

[..]
Het is altijd de ander natuurlijk, feit blijft dat ze toen dichterbij waren dan ooit, met je genocide domoor.
pi_215818270
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:16 schreef Tarado het volgende:
[ x ]

Camp David was een zware flop en Arafat had al het recht om het plan te weigeren. Als je inhoudelijk leest wat er aan de Palestijnen werd aangeboden lach je je rot. Dat hele plan staat vol met hetzelfde gedachtengoed: ‘ja jullie mogen wel een staat hebben, maar wij willen bij al deze locaties wel controle blijven behouden en militaire controle bewerkstelligen’.

Dat Palestijnen herhaaldelijk het vredesproces hebben gesaboteerd is 1 van de grootste Isralische propaganda mythes die ooit de wereld is ingeholpen. Het is absurd voor woorden dat een hele bevolkingsgroep maar de hele tijd concessies moet doen en zichzelf nog steeds onder controle en bewaking van Isral moet plaatsen, en dus eigenlijk nooit echt vrij is.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 9 december 2024 @ 17:37:43 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215818314
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 17:29 schreef Nexum het volgende:
Camp David was een zware flop en Arafat had al het recht om het plan te weigeren.
Natuurlijk had hij het recht om dat plan te weigeren. Moet je daarna alleen niet zeuren dat je geen land hebt, want dat is dan je eigen schuld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215818488
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:21 schreef egayalS het volgende:
İk ben benieuwd hoe tankies hierop gaan reageren :Y)

https://threadreaderapp.com/thread/1866104005664948316.html
[ x ]
En HTS bedankt dan weer Isral, LOL. Of heb je dat "toevallig" niet meegekregen?
  dinsdag 10 december 2024 @ 07:59:47 #43
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215822445
twitter

The Times of Israel. Weet niet of ik die nieuwssite nog moet geloven
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215822861
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 17:29 schreef Nexum het volgende:

[..]

Camp David was een zware flop en Arafat had al het recht om het plan te weigeren. Als je inhoudelijk leest wat er aan de Palestijnen werd aangeboden lach je je rot. Dat hele plan staat vol met hetzelfde gedachtengoed: ‘ja jullie mogen wel een staat hebben, maar wij willen bij al deze locaties wel controle blijven behouden en militaire controle bewerkstelligen’.

Dat Palestijnen herhaaldelijk het vredesproces hebben gesaboteerd is 1 van de grootste Isralische propaganda mythes die ooit de wereld is ingeholpen. Het is absurd voor woorden dat een hele bevolkingsgroep maar de hele tijd concessies moet doen en zichzelf nog steeds onder controle en bewaking van Isral moet plaatsen, en dus eigenlijk nooit echt vrij is.
Nee, de Palestijnen hebben altijd geweigerd omdat als men een eigen staat zou accepteren, men dan ook Isral zou moeten accepteren en dan valt het alles in duigen. Dan houdt het ook op met de zogenaamde 'right of return'.

Men kan niet immers n Isral als legitiem land accepteren n vinden dat steden als Haifa, Tel Aviv en Petach Tikvah worden overspoeld met miljoenen Arabische moslims, die zogenaamd mogen terugkeren naar hun oorspronkelijke woonplaats.

Het hele idee van het Palestijnse verzet is gebouwd om het vernietigen van Isral, het in stand houden van de zogenaamde groep vluchtelingen en het recht op terugkeer. Dit is waar een actiegroep als Amnesty ook keer op keer op insteken bij hun rapporten, waarmee men dus eigenlijk inzet op een vernietiging van Isral.
pi_215822904
Netanyahu voor de rechter wegens verdenking van fraude, corruptie en omkoping
https://www.nu.nl/buitenl(...)tie-en-omkoping.html

Daar ga je, ouwe >:)

Het langverwachte proces is eindelijk daar.

Ben benieuwd hoe de jodenhaters en antikolonialen :') dit gaan spinnen. Om te voorkomen dat hij naar het ICC moet? "Ja, kan niet, hij zit in de gevangenis :P "
  dinsdag 10 december 2024 @ 09:31:54 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215823020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:14 schreef Cuendillar het volgende:
Netanyahu voor de rechter wegens verdenking van fraude, corruptie en omkoping
https://www.nu.nl/buitenl(...)tie-en-omkoping.html

Daar ga je, ouwe >:)

Het langverwachte proces is eindelijk daar.

Ben benieuwd hoe de jodenhaters en antikolonialen :') dit gaan spinnen. Om te voorkomen dat hij naar het ICC moet? "Ja, kan niet, hij zit in de gevangenis :P "
Ze weten niks van Isral en willen er niks van weten behalve om feiten te verdraaien en er een complot van te maken inderdaad. Je krijgt straks weer zo'n reeks aan doublethink op Twitter.

Ik zou me er niet mee vermoeien.
pi_215823494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ze weten niks van Isral en willen er niks van weten behalve om feiten te verdraaien en er een complot van te maken inderdaad. Je krijgt straks weer zo'n reeks aan doublethink op Twitter.

Ik zou me er niet mee vermoeien.
Ik persoonlijk vermaak me ermee. De vermoeifase is al erg lang voorbij. :P
  woensdag 11 december 2024 @ 08:02:37 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215833547
https://www.nytimes.com/2(...)ease-fire-talks.html

Ondertussen kijkt er achter de schermen vooruitgang te zijn over een deal over de gijzelaars en een staakt het vuren.

Heel mooi, dan kunnen de protesten over etnische zuiveringen in de Koerdische delen van Syri door de Turkse bezetter van wal. Amsterdam zal op haar grondvesten schudden door de verontwaardiging voorspel ik.
  woensdag 11 december 2024 @ 10:06:37 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215834360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat is daaraan gerekt?
Oh hier is nog een mooie uit het rapport van Amnesty trouwens, waarbij er ook wat feiten worden opgerekt:

quote:
On 7 October 2023, Israel embarked on a military offensive on the occupied Gaza Strip
Pagina 12, de eerste zin van de eigenlijke inhoud van het rapport.
pi_215834378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh hier is nog een mooie uit het rapport van Amnesty trouwens, waarbij er ook wat feiten worden opgerekt:
[..]
Pagina 12, de eerste zin van de eigenlijke inhoud van het rapport.
Dat zijn feiten toch.. of was het niet zo?
  woensdag 11 december 2024 @ 10:10:49 #51
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215834392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee, niet echt. In eerste instantie waren de Isralische diensten vooral bezig om het eigen grondgebied terug te krijgen en in de nacht van zaterdag op zondag werden er luchtaanvallen uitgevoerd. Daarnaast is de omkering van de volgorde der dingen nogal feitenoprekkerig op zijn minst.

En goedemorgen uiteraard.
pi_215835569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, niet echt. In eerste instantie waren de Isralische diensten vooral bezig om het eigen grondgebied terug te krijgen en in de nacht van zaterdag op zondag werden er luchtaanvallen uitgevoerd. Daarnaast is de omkering van de volgorde der dingen nogal feitenoprekkerig op zijn minst.

En goedemorgen uiteraard.
Daarvoor werden de mensen in Gaza al aangevallen . Dus inderdaad niet juist. Maar op 7 October werd Gaza ook aangevallen. Ik begrijp je wel als je zegt dat het niet begon op 7 October en dat Israel daarvoor al bezig was.
pi_215835620
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daarvoor werden de mensen in Gaza al aangevallen . Dus inderdaad niet juist. Maar op 7 October werd Gaza ook aangevallen. Ik begrijp je wel als je zegt dat het niet begon op 7 October en dat Israel daarvoor al bezig was.
Op 7 oktober begonnen de Palestijnen met een grootschalige aanval op Isralische dorpen. En dit past binnen de trend die we al bijna anderhalve eeuw in dit gebied zien: Arabisch geweld jegens Joodse gemeenschappen.
  woensdag 11 december 2024 @ 13:04:25 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215835981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:08 schreef Chadi het volgende:

[..]
Occupied Gaza strip? Onder palestijns zelfbestuur sinds 2006 zonder Isralische strijdkrachten?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215836514
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als verschillende organisaties de feiten bestuderen en tot die conclusie komen op basis van de feiten is de conclusie een feit. Feit is dat in de buurt van genocide komen al schandalig en onverdedigbaar hoort te zijn.

Mening is dat jij denkt dat ik me achter deze organisaties schuil. Hoe kom je daarbij en waar haal je dat "plotseling" vandaan en waar basseer je dat op? Niet slap lullen is eigenlijk wat ik hier inpak voor je .
De logica bij @Cuendilar is bij onderstaande natuurlijk ook ver te zoeken.

quote:
Er wordt geen genocide gepleegd is daarentegen wl een feit, omdat die gevolgtrekking van zonet niet is/kan worden bewezen.
Ik word beschuldigt van moord maar word vrijgesproken i.v.m. gebrek aan bewijs. Dan is het natuurlijk geen feit dat ik het ook niet gedaan heb.
pi_215837341
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:22 schreef Origami94 het volgende:
Naar welk mailadres moet dit?

Aangezien ik meerdere kwalitatieve users heb zien verdwijnen en ik met de mods er niet uitkom om een leuke inhoudelijk forum te creeren.

Ik lees een post waarin een user oproept om asielzoekers op te sluiten en dagenlang blijft de post staan. Het excuus van de mod, doe maar rapporteren. Oke vervolgens doe ik rapporteren bij een topic over mensenrechten waar twee users persoonlijk worden op mijn onderbouwde posts. Vervolgens verwijdert de mod de hele discussie...
Vaarwel origami94!

Veel plezier in het Syrische kalifaat of palestina misschien kun je daar wel iets leuks op dan wel aanrichten. :W
pi_215838428
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op 7 oktober begonnen de Palestijnen met een grootschalige aanval op Isralische dorpen. En dit past binnen de trend die we al bijna anderhalve eeuw in dit gebied zien: Arabisch geweld jegens Joodse gemeenschappen.
Ach. Sinds 1 januari zijn 50 gemeenschappen (dorpjes) met geweld volledig verdreven en wat bij droeg aan de 3.100 Palestijnen die geen dak boven het hoofd meer hebben of een plek waar ze berhaupt mogen wonen.

Omdat het allemaal pas met 7 oktober begonnen is zal je het volgende vast afkeuren. In:
2020 een kleine 1.000
2021 2.250
2012 bijna 500
pi_215839077
Rustig hier. Lijkt wel of het gros van de mensen het geen fuck kan schelen nu er ontwikkelingen zijn in Syri.
pi_215839136
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ach. Sinds 1 januari zijn 50 gemeenschappen (dorpjes) met geweld volledig verdreven en wat bij droeg aan de 3.100 Palestijnen die geen dak boven het hoofd meer hebben of een plek waar ze berhaupt mogen wonen.

Omdat het allemaal pas met 7 oktober begonnen is zal je het volgende vast afkeuren. In:
2020 een kleine 1.000
2021 2.250
2012 bijna 500
En wat is volgens jou het verband tussen deze twee situaties? Dus aan de ene kant 7 oktober en aan de andere kant deze vermeende verdrijvingen van Palestijnen uit dorpen. Misschien dan ook even handig te vermelden waar dit was, want ik kan mij niet voorstellen dat het in Isral zelf was, dus het zal wel de Westelijke Jordaanoever betreffen?

Daarnaast staat er nog een andere vraag voor je open:
quote:

[..]
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:53 schreef havanagila het volgende:
Rustig hier. Lijkt wel of het gros van de mensen het geen fuck kan schelen nu er ontwikkelingen zijn in Syri.
Ook de kwestie in Syri wordt helaas aangegrepen om Isral in een negatief daglicht te zetten.
pi_215841733
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat is volgens jou het verband tussen deze twee situaties? Dus aan de ene kant 7 oktober en aan de andere kant deze vermeende verdrijvingen van Palestijnen uit dorpen. Misschien dan ook even handig te vermelden waar dit was, want ik kan mij niet voorstellen dat het in Isral zelf was, dus het zal wel de Westelijke Jordaanoever betreffen?

Daarnaast staat er nog een andere vraag voor je open:
[..]
[..]
[..]
Ook de kwestie in Syri wordt helaas aangegrepen om Isral in een negatief daglicht te zetten.
Mensen vanwege hun achtergrond aanvallen is in het ene geval gewoon acceptabel h

Over die hoeveelheid explosieven. Ik had geloof ik al gezegd dat ik (toevoeging: niet gehinderd door enige kennis) het gewoon erg veel kg vond. Het klonk ridicuul als je het per terrorist bekijkt, wat natuurlijk een waardeloze graadmeter is. Misschien is het niet veel, ik weet het niet, en jij ook niet.

Over explosieven in Gaza gesproken. Vandaag en gisteren was het wel weer genieten. Bijzondere beelden

twitter

twitter
pi_215843438
De Israelis hebben nooit onder stoelen of banken geschoven waar ze mee bezig zijn.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215843442
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 00:23 schreef egayalS het volgende:
De Israelis hebben nooit onder stoelen of banken geschoven waar ze mee bezig zijn.

[ x ]
Das verzet tegen de bloeddorstige Palestijnen, met hun jarenlange terreuraanvallen op Isral.

Oh, wacht, dat is natuurlijk eenrichtingsverkeer.
pi_215843450
Tja

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215843464
Turkije was ook Ottomaanse rijk, waar heb je het over.
pi_215844370
Ik zie nu TT pas.
Gezien de TS niet zo gek, wat een onzin van die user weer om Israel weer eens in te dekken :')

Genocide toejuichers. Israel weer het zoveelste land aan het binnen vallen en bezetten.
Wat blijven een aantal FOK-ers met plezier doen? Alle ellende toejuichen die Israel veroorzaakt.
Walgelijk :r
pi_215844385
quote:
14s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Sinds vele tientallen jaren zijn vele gemeenschappen van de kaart geveegd door Israel.
Zijn er meerdere landen binnengevallen en bezet door Israel.

Past binnen de trend die we al anderhalve eeuw in dit gebied zien: Israelische genocide tegen Arabische bevolkingsgroepen.
pi_215844394
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:08 schreef bianconeri het volgende:
Israel weer het zoveelste land aan het binnen vallen en bezetten.
Wat blijven een aantal FOK-ers met plezier doen? Alle ellende toejuichen die Israel veroorzaakt.
Jij begrijpt niet waarom Isral nu Syri voor een deel bezet?
pi_215844542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Sinds vele tientallen jaren zijn vele gemeenschappen van de kaart geveegd door Israel.
Zijn er meerdere landen binnengevallen en bezet door Israel.

Past binnen de trend die we al anderhalve eeuw in dit gebied zien: Israelische genocide tegen Arabische bevolkingsgroepen.
Hmm.

Bijzonder hoor.

Isral bestaat pas 76 jaar, maar jij ziet al anderhalve eeuw een Isralische genocide tegen Arabische bevolkingsgroepen?

Het benadrukt eens te meer dat je echt niet weet waar je over praat, en bij jou dit conflict slechts een hetze jegens het enige Joodse land is. Dat zit zo diep dat zelfs toen Hezbollah met hun raketten een Druze-dorp raakte, jij nog wist te beweren dat dit de schuld van Isral was.
pi_215844547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 18:53 schreef havanagila het volgende:
Pallywood ligt op zijn gat
pi_215844609
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Bijzonder hoor.

Isral bestaat pas 76 jaar, maar jij ziet al anderhalve eeuw een Isralische genocide tegen Arabische bevolkingsgroepen?

Het benadrukt eens te meer dat je echt niet weet waar je over praat, en bij jou dit conflict slechts een hetze jegens het enige Joodse land is. Dat zit zo diep dat zelfs toen Hezbollah met hun raketten een Druze-dorp raakte, jij nog wist te beweren dat dit de schuld van Isral was.
Je snapt toch zelf ook wel dat ik jouw onzin aan het quoten ben :')
Niemand neemt jouw genocide steunende onzin nog serieus.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jij begrijpt niet waarom Isral nu Syri voor een deel bezet?
Bedoel je de promo laten we de gekken in het Westen te vriend houden promo redenen?
pi_215844821
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 09:51 schreef bianconeri het volgende:

Bedoel je de promo laten we de gekken in het Westen te vriend houden promo redenen?
Nee....
pi_215845886
B.N.'ers in actie voor Gaza en Libanon 'niet in mijn naam'

Nounou daar zal Netanyahu wakker van liggen wat Beau van Erven Dorens en Roxanne fucking Hazes ervan vinden :') :')

Oh ja, 7 oktober was ook niet in mijn naam
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215848276
Something something most moral army in the world

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215848575
Als je meer dan een jaar na de start van een genocide nog steeds wapens wilt leveren aan dat genocidale regime dan geef je geen ene fuck om Gaza. En heb je geen recht van spreken over het leef aldaar. :r :r :r

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215848590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 18:34 schreef egayalS het volgende:
Als je meer dan een jaar na de start van een genocide nog steeds wapens wilt leveren aan dat genocidale regime dan geef je geen ene fuck om Gaza. En heb je geen recht van spreken over het leef aldaar. :r :r :r

[ x ]
Dat doe jij ook niet.

En dat is al een tijdje duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215848611
quote:

[ x ]
Niemand zou ook maar iets om de Gazastrook moeten geven zolang 'Palestinianism' daar het heersende gedachtegoed is.

Alles wat de Palestijnen overkomt is hun volledige eigen schuld en hebben zij over zichzelf afgeroepen. En zoals er inmiddels al 104593849 keer is herhaald: er is gn genocide gaande. Dit is slechts een fantasme van de red–green alliance.
pi_215848659
quote:
Fuck off. Niemand geeft om Gaza.
pi_215848673
quote:
Ik zie nu TT pas.
Gezien de TS niet zo gek, wat een onzin van die user weer om Israel weer eens in te dekken :')

Genocide toejuichers. Israel weer het zoveelste land aan het binnen vallen en bezetten.
Nu even niet, bianconeri. Ik ben even aan het praten met iemand.
pi_215848986
De ene zionist vindt dat de andere zionist niet zionist genoeg is :')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215849084
Israel lobby takes notes

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215849106
Publiciteit op?

Heeft Hamas trouwens al gijzelaars vrijgelaten om deze oorlog tot een eind te brengen? Of een vredesakkoord geaccepteerd? Boehoe Isral.

Alsof de helft van die BN'ers Gaza kan aanwijzen op een kaart.
pi_215849147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:14 schreef egayalS het volgende:
De ene zionist vindt dat de andere zionist niet zionist genoeg is :')

[ x ]
Kun je eigenlijk ook eens te onderbouwen wat jouw probleem met zionisme eigenlijk is?
pi_215849157
En oprecht verwachten dat Isral gaat stoppen zodat 7 oktober over een jaar of 2 weer kan plaatsvinden. De koek is op.
pi_215849180
Hoe Israel zich "verdedigt" eruitziet

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215849199
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:30 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Leuk hoe de rest van de menigte niet in beeld komt. En propaganda en leugens zijn natuurlijk volledig uitgesloten. En steunen van Hamas/7oktober ook.

Kun je wel 1001 tweetjes posten, maar daar hebben de Palestijnen dus niks aan.
pi_215849350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:30 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Hmm. Nou, dit Arabische meisje genaamd 'Nana' maakt gewoon een lekkere vegan omelet terwijl Ahmed klaagt over hoe duur de chocolade croissants momenteel zijn.

twitter

twitter
pi_215850251
quote:
10s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Nou, dit Arabische meisje genaamd 'Nana' maakt gewoon een lekkere vegan omelet terwijl Ahmed klaagt over hoe duur de chocolade croissants momenteel zijn.

[ x ]
[ x ]
De ene eet een zelf geknutselde "omelet" omdat er niet eens eieren zijn, en de ander eet voor het eerst....... let op: een chocolade croissant :o

Ik ben om. Alles is koek en ei in Gaza :+

SPOILER
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_215850646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De ene eet een zelf geknutselde "omelet" omdat er niet eens eieren zijn, en de ander eet voor het eerst....... let op: een chocolade croissant :o

Ik ben om. Alles is koek en ei in Gaza :+

SPOILER
Dat zegt ie ook niet, weerlegt alleen propaganda..

Verder heel hilarisch en zo.
pi_215851641
Niemand kan ich habe es nicht gewust zeggen...

twitter

Zelfs Duitsland heeft voor de motie gestemd om unrwa te steunen

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215852272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:59 schreef egayalS het volgende:
Niemand kan ich habe es nicht gewust zeggen...

[ x ]

Zelfs Duitsland heeft voor de motie gestemd om unrwa te steunen

[ x ]
Ga nou eens weheg
  donderdag 12 december 2024 @ 23:05:17 #91
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215852538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:43 schreef egayalS het volgende:
This is good:

https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter

Niet namens mij
...
Pas in de nasleep van de tragedie op 7 oktober, toen Hamas een ongekende slachting aanrichtte op onschuldige Isralische burgers, liet ik beetje bij beetje tot me doordringen wat de rol van Isral in dit conflict was. Tot die tijd probeerde ik tegen beter weten in de scherpe kantjes eraf te halen. Vermoedelijk struisvogelpolitiek, ik wilde de tragische realiteit, namelijk dat Isral veel van haar krediet heeft verspeeld, niet onder ogen zien. Mijn moeder overwoog vlak na mijn geboorte met de boot naar Isral gaan, in de veronderstelling dat we daar veilig zouden zijn. Stel dat ze had doorgezet, had ik daar nu gewoond, realiseer ik me. Het is voor alle joden confronterend en akelig om in te moeten zien dat Isral niet langer een land is om trots op te zijn en dan druk ik me zwak uit. Deze waarheid onder ogen zien, ervaar ik als tergend langzaam rouwproces.
Wanneer ga jij deze logica op het landrovende en genocidale karakter van de Turkse staat toepassen?
  donderdag 12 december 2024 @ 23:16:38 #92
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215852613
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 00:28 schreef egayalS het volgende:
Tja

[ x ]
Wat is Turkije? Echt, jij moet elk topic keihard aangepakt blijven worden op de inhoud. Het zou mooi zijn als je buurman en je collega's het ook doen. Als je werk hebt ten minste.
pi_215853258
quote:
Ik zie nu TT pas.

Uh, Hamas verantwoordelijk houden omdat ze Isral bewust uitlokken, is juist het tegenovergestelde. Hoeveel ellende was er geweest zonder 7 oktober?

Zonder aanslagen vanuit Gaza stond er niet eens een muur.....

Als mensen wat meer kritiek op Hamas hadden gehad, hadden die oelewappers dit nooit gedaan, en was er geen oorlog. Maar ja, Isral is joods eh, en op "islamitische" grond. En 1001 keer aangevallen. Wat niets uithaalde. En dat zit een heleboel mensen dwars. Kinderachtig.
pi_215853355
De comments _O-

twitter

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 13-12-2024 11:19:56 ]
-Rabia Al-Basri
pi_215853418
shalom israel..i am always behind you !!
  vrijdag 13 december 2024 @ 08:52:40 #96
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215854202
quote:
14s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je eigenlijk ook eens te onderbouwen wat jouw probleem met zionisme eigenlijk is?
Dat moet ie eerst even aan zijn bubbel vragen want tot nu toe is hij niet op zelf nadenken te betrappen.
pi_215854716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 01:00 schreef havanagila het volgende:

[..]
Uh, Hamas verantwoordelijk houden omdat ze Isral bewust uitlokken, is juist het tegenovergestelde. Hoeveel ellende was er geweest zonder 7 oktober?

Zonder aanslagen vanuit Gaza stond er niet eens een muur.....

Als mensen wat meer kritiek op Hamas hadden gehad, hadden die oelewappers dit nooit gedaan, en was er geen oorlog. Maar ja, Isral is joods eh, en op "islamitische" grond. En 1001 keer aangevallen. Wat niets uithaalde. En dat zit een heleboel mensen dwars. Kinderachtig.
Dit is sarcasme hoop ik?

Ook voor 7 okt en ook voor het bestaan Hamas waren deze problemen er al.
pi_215854748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 02:24 schreef Thorelf het volgende:
shalom israel..i am always behind you !!
Op de lijst van de genocide steuners.
pi_215855592
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Op de lijst van de genocide steuners.
Steeds meer onderzoekers kunnen er niet om heen en noemen het beestje bij naam: Genocide

https://nos.nl/collectie/(...)za-bestaat-niet-meer
pi_215855776
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Steeds meer onderzoekers kunnen er niet om heen en noemen het beestje bij naam: Genocide

Er is geen genocide in Gaza, hoe graag je het ook wilt.

Er hangt een vergrootglas boven Gaza die alles uitvergroot, en er is een enorme hoeveelheid propaganda in omloop die het extra aandikt.

Daardoor lijkt het of er gigantisch veel meer gebeurt in deze oorlog dan in bijvoorbeeld de oorlog tegen IS of de burgeroorlog, waar de berichtgeving ook aanwezig was maar een stuk minder gefocust.

Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog z erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Isral het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren. En ook zullen moeten leren; ook westerse landen zullen uiteindelijk intolerantie moeten gaan tonen tegen intoleranten.
pi_215855958
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er is geen genocide in Gaza, hoe graag je het ook wilt.

Er hangt een vergrootglas boven Gaza die alles uitvergroot, en er is een enorme hoeveelheid propaganda in omloop die het extra aandikt.

Daardoor lijkt het of er gigantisch veel meer gebeurt in deze oorlog dan in bijvoorbeeld de oorlog tegen IS of de burgeroorlog, waar de berichtgeving ook aanwezig was maar een stuk minder gefocust.

Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog z erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Isral het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren. En ook zullen moeten leren; ook westerse landen zullen uiteindelijk intolerantie moeten gaan tonen tegen intoleranten.
Er is wel degelijk sprake van genocide

quote:
*Amos Goldberg is a Holocaust and genocide researcher at the Hebrew University, whose book VeZcharta — And Thou Shalt Remember: Five Critical Readings in Israeli Holocaust Remembrance will be published by Resling in the coming weeks.

Yes, it is genocide. It is so difficult and painful to admit it, but despite all that, and despite all our efforts to think otherwise, after six months of brutal war we can no longer avoid this conclusion. Jewish history will henceforth be stained with the mark of Cain for the “most horrible of crimes,” which cannot be erased from its forehead. As such, this is the way it will be viewed in history’s judgment for generations to come.
pi_215856300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:02 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dat zegt ie ook niet, weerlegt alleen propaganda..

Verder heel hilarisch en zo.
Hij weerlegt niks. Dat er uberhaupt eten aanwezig is betekent niet dat er geen (grote) tekorten zijn. Tientallen onafhankelijke bronnen melden een te kort en dus honger.... een video met een omelet en croissant weerlegt dat natuurlijk niet als je een beetje nadenkt.

En dat in diezelfde video duidelijk wordt dat zoiets basaals als eieren niet eens beschikbaar zijn bewijst alleen maar dat er wel een probleem is.
pi_215856364
quote:
maar de objectieve realiteit is dat Isral het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
Hahahahaha _O- _O- _O- _O-

Ja joh, het bombarderen van hele wijken en dorpen is HEEEEL voorzichtig _O- _O- _O-
Net als het onthouden van voedsel, water en medicijnen. Ja precies, want burgers eten en drinken natuurlijk niet. Alleen terroristen.
pi_215856493
quote:

Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog z erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Isral het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
De enige reden waarom Isral niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
pi_215857866
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dit zijn welgeteld twee academici.

Dat de standaard anti-Isral journaliste bij de NOS daar een artikel aan wijdt is een tweede.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De enige reden waarom Isral niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahaha _O- _O- _O- _O-

Ja joh, het bombarderen van hele wijken en dorpen is HEEEEL voorzichtig _O- _O- _O-
Net als het onthouden van voedsel, water en medicijnen. Ja precies, want burgers eten en drinken natuurlijk niet. Alleen terroristen.
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
pi_215857966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]

Nee. Hou op met jezelf wat wijs te maken.
pi_215857978
quote:

[..]
Dat is niet de reden. Nu wordt Isral immers ook al door alles en iedereen bekritiseerd...

De bittere realiteit is dat iedereen behalve Isral de Palestijnen allang zou hebben uitgemoord.
pi_215858073
En dan zou het niemand iets hebben geboeid, immers geen betrokkenheid van Joden.
pi_215858500
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215858532
quote:

[..]
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.
1947-2016
pi_215858552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]

Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.

Voor jezelf dan.
1947-2016
pi_215858625
quote:

[..]
Boeide de yezidi's de wereld iets toen de meisjes tot seks slaaf werden gemaakt en rest afgemaakt door IS?
Boeit de koerden de wereld iets terwijl ze worden verjaagd, vervolgd en gevangen gezet voor koerd zijn door Turkije?

No jews no news.

In het geval van de pali's zou dat ook zo zijn. De enige reden waarom het uberhaupt nieuws is, is omdat er een stel antisemitische chronische jankmuilen rondlopen.
Als iemand de pali's wil helpen in Gaza, hun zogenoemde 'broeders', waarom kijkt Egypte dan toe vanaf de andere kant van hun zelfgebouwde hek? Die wrijven lekker in hun handjes....
1947-2016
pi_215858974
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:

Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....
Sorry hoor, maar als je letterlijk alles plat aan het gooien bent zonder enig onderzoek en zonder enig onderscheid dan ben je niet voorzichtig bezig.
Zeker niet als je ook nog eens voedsel, water en medicijnen gaat blokkeren.

Daarnaast doet Israel het overal in een land en is dus letterlijk een heel land slachtoffer.
Hoe gruwelijk bombardementen in alle oorlogen zijn, je kunt niet van genocide spreken als 1 stad platgegooid wordt zonder echt een doelwit te hebben.
Dat heeft dan overduidelijk niet het doel om iedereen uit te moorden, terwijl de massale aanvallen van Israel dat wel hebben.
pi_215858981
quote:
Ja, heel top. Nederland blijft genocide militair steunen, top hoor. Heel erg top.
pi_215859043
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zijn welgeteld twee academici.

Dat de standaard anti-Isral journaliste bij de NOS daar een artikel aan wijdt is een tweede.
[..]
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.
[..]
Ter in dit artikel bedoel je of twee in geheel?
pi_215859046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.

Voor jezelf dan.
Blijf het lekker ontkennen
pi_215859056
quote:
Fantastisch nieuws.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....
Sorry hoor, maar als je letterlijk alles plat aan het gooien bent zonder enig onderzoek en zonder enig onderscheid dan ben je niet voorzichtig bezig.
Zeker niet als je ook nog eens voedsel, water en medicijnen gaat blokkeren.

Daarnaast doet Israel het overal in een land en is dus letterlijk een heel land slachtoffer.
Hoe gruwelijk bombardementen in alle oorlogen zijn, je kunt niet van genocide spreken als 1 stad platgegooid wordt zonder echt een doelwit te hebben.
Dat heeft dan overduidelijk niet het doel om iedereen uit te moorden, terwijl de massale aanvallen van Israel dat wel hebben.
Was volgens jou Dresden, Rotterdam en Londen ook genocide?
pi_215859845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekken
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:38:06 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215859916
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekken
En andersom?

Ik blijf me afvragen wat bepaalde mensen nu precies van Isral verwachten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215860024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En andersom?

Isral interesseert dat inmiddels niet zoveel meer... die kunnen het toch niet goed doen volgens velen. Dat was al zo, dat is nog steeds zo en dat zal ook wel zo blijven.

Ze doen nu wat nodig is, zonder daarbij hun eigen normen en waarden uit het oog te verliezen. Niet omdat de wereld dat van ze verwacht (ik kan me alleen maar indenken wat zij van ons denken momenteel; ik schaam me dood moet ik eerlijk toegeven) maar omdat zij dat van zichzelf verwachten.

Dat er rotte appels tussen zitten die oorlogsmisdaden plegen, ook in de regering, maakt hen mijns inziens zelfs ng menselijker dan ze worden geacht te zijn.
pi_215860124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En andersom?

Met andersom bedoel je 7 oktober neem ik aan. Dat lijkt me geen genocide
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:00:57 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215860145
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel: hoe denk je dat de omringende staten in grote mate kijken naar een 'gewenste oplossing'?

Waarschijnlijk iets in de richting van de complete vernietiging van Isral, zoals al decennia wordt beleden.

Dus: wat verwacht je nu precies van Isral?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215860299
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel: hoe denk je dat de omringende staten in grote mate kijken naar een 'gewenste oplossing'?

Waarschijnlijk iets in de richting van de complete vernietiging van Isral, zoals al decennia wordt beleden.

Ik zie of lees geen kritiek op israel die zichzelf (moet) verdedigt in Gaza, Libanon, Iran en nu preventief in Syri. Er zijn wel een paar debielen die sowieso zeiken.
pi_215860520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat ze zich laten uitroeien door hun buurtjes. Want dat is geen genocide. Darfur ook niet, Rohingya ook niet, en wat Turkije met de Koerden doet, boeit ook niet.

En dat de Palestijnen of niks te zeggen hebben, of achter de Hamas-dictatuur staan, doet er ook niet toe. Isral is het probleem.

En een serieus antwoord hoef je ook niet te verwachten, dan komt er weer een nieuw verwijt of een tweetdumpje.
  Overall beste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 19:56:29 #125
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215860651
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bij het ICC stelden ze in de zaak tegen Netanyahu dat het minder gaat om de schaal en meer gaat om de intentie. Ook het rapport van Amnesty International stelde dat. En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat stelde Hamas zelf voor en na die slachting. Kortom: Genocide.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215860797
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Blijf het lekker ontkennen
Want het is het ook niet.

Ga terug naar je bubbel of doe er wat aan. Ga je 'broeders' helpen dan...
1947-2016
pi_215860807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Want het is het ook niet.

Ga terug naar je bubbel of doe er wat aan. Ga je 'broeders' helpen dan...
Kom uit je bubbel.
pi_215860814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bij het ICC stelden ze in de zaak tegen Netanyahu dat het minder gaat om de schaal en meer gaat om de intentie. Ook het rapport van Amnesty International stelde dat. En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat stelde Hamas zelf voor en na die slachting. Kortom: Genocide.
En nog 1000x opnieuw als het zou moeten
1947-2016
pi_215860821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kom uit je bubbel.
Copy paste.

Knap hoor!!
Doe dr wat aan.
1947-2016
pi_215861271
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja die intentie is essentieel en die is vaak lastig te bewijzen.

Ik was bezig met je laatste zin en ik zocht dus naar die uitspraken alleen mijn AI chatvriend reageerde ook op: En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat terroriseren is interessant. AI geeft aan dat terroriseren op zichzelf geen genocide is met een maar:

Wanneer het wel genocide kan worden:
Als het terroriseren gepaard gaat met handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen (bijvoorbeeld massamoord, gedwongen sterilisatie, of opzettelijke vernietiging van levensonderhoud), kan dat als genocide worden beschouwd.

SPOILER: betekenis levensonderhoud
Als dat klopt dan zijn een aantal van die alom gehate genocide roepers ineens een stukje minder 'getikt'.
pi_215862035
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Fantastisch nieuws.
[..]
Was volgens jou Dresden, Rotterdam en Londen ook genocide?
Wat snap je niet uit mijn tekst?

Een stad (deels) platgooien in een heel land is heel wat anders dan een hele bevolking platgooien.
En uithongeren etc etc.

Totaal niet te vergelijken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 23:41:15 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215862824
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
Bij die van 7/10 niet. De leiding van Hamas bleef roepen dat ze zulke acties zouden blijven plegen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215863081
quote:
Als het terroriseren gepaard gaat met handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen (bijvoorbeeld massamoord, gedwongen sterilisatie, of opzettelijke vernietiging van levensonderhoud), kan dat als genocide worden beschouwd.

Als dat klopt dan zijn een aantal van die alom gehate genocide roepers ineens een stukje minder 'getikt'.
Nog altijd niet wat mij betreft. Het stukje "handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen" is daarbij essentieel. Als je het in dit kader onder genocide schaart dan zeg je daarmee dat Isral doelbewust erop uit is om de Palestijnse bevolkingsgroep te vernietigen.

Van die intentie is geen sprake. Isral voert een oorlog tegen Hamas, niet tegen de Palestijnse bevolking. Ja, men weet dat er onschuldige slachtoffers kunnen vallen, waarvan elke er n te veel is, maar dat maakt het nog geen genocide.
pi_215864156
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat snap je niet uit mijn tekst?

Een stad (deels) platgooien in een heel land is heel wat anders dan een hele bevolking platgooien.
En uithongeren etc etc.

Totaal niet te vergelijken.
De Gazastrook is geen land. Het is een zeer klein gebied met enkele grote steden.
quote:

[..]

Ik was bezig met je laatste zin en ik zocht dus naar die uitspraken alleen mijn AI chatvriend reageerde ook op: En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat terroriseren is interessant. AI geeft aan dat terroriseren op zichzelf geen genocide is met een maar:

SPOILER: betekenis levensonderhoud
Het is niet de verantwoordelijkheid van Isral om de Palestijnen in hun levensonderhoud te voorzien. Dit is dus per definitie al een drogredenering. Dit is weer een hele rare eis die alleen van Isral wordt verwacht. Geen enkele ander land dat in oorlog is, wordt gevraagd om de tegenpartij te voorzien van levensonderhoud en andere middelen.
pi_215865766
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Gazastrook is geen land. Het is een zeer klein gebied met enkele grote steden.
[..]
Het is niet de verantwoordelijkheid van Isral om de Palestijnen in hun levensonderhoud te voorzien. Dit is dus per definitie al een drogredenering. Dit is weer een hele rare eis die alleen van Isral wordt verwacht. Geen enkele ander land dat in oorlog is, wordt gevraagd om de tegenpartij te voorzien van levensonderhoud en andere middelen.
Echt hoe sneu is het als je met dit soort onzin moet aankomen om de genocide te blijven steunen.

Ongeacht of je Gaza ziet als een land of strook of wat dan ook, totaal niet relevant.
Het hele gebied wordt door Israel gewoon gewiped. Zouden ze 1 dorp platgooien, dan is het idd geen genocide (zoals de vb van Dresden, Rotterdam en Londen).
Echter hier gaat Israel van dorp naar dorp en wordt alles platgegooid, zonder onderzoek en zonder onderscheidt.
Mensen moeten naar zogenaamde veilige zones? Maar ook daar worden bommen gedropt en die veilige zones zijn veilig tot Israel iets heeft van: Jammer joh, bom erop en weg daar.

Stap voor stap wordt alles platgelegd.

En je gejank over dat alleen Israel verwijt wordt over voedsel en water in Gaza is ook onzin.
Natuurlijk hoeven landen in oorlog elkaar niet even een warmte maaltijd te komen brengen, hoe kom je erop.
Maar jij doet net alsof Israel-Gaza te vergelijken is met bv Rusland-Oekraine.
Dat is qua gebied totaal niet zo.

Gaza is totaal afhankelijk van anderen, als Israel besluit niets toe te laten in Gaza dan hebben ze in de Gaza-strook geen voedsel, water en medicijnen. Wat dus ook al gebeurt is. Dat is gewoon een oorlogs en humanitaire misdaad. En genocide omdat je je richt op het uitmoorden van alle mensen (want ja, iedereen sterft zonder voedsel en water).

Hoe is dat dan anders van Rusland-Oekraine? Stel Rusland wil net als Israel iedereen uitmoorden door niets meer toe te laten, dan is dat heel leuk voor ze.
Maar Rusland heeft niets over de landsgrenzen van Oekraine aan de westkant te zeggen.
Als Polen besluit voedsel en water door te laten dan heeft Rusland gewoon pech.
pi_215865795
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Nog altijd niet wat mij betreft. Het stukje "handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen" is daarbij essentieel. Als je het in dit kader onder genocide schaart dan zeg je daarmee dat Isral doelbewust erop uit is om de Palestijnse bevolkingsgroep te vernietigen.

Van die intentie is geen sprake. Isral voert een oorlog tegen Hamas, niet tegen de Palestijnse bevolking. Ja, men weet dat er onschuldige slachtoffers kunnen vallen, waarvan elke er n te veel is, maar dat maakt het nog geen genocide.
Is dat zo?

1. Onthouden van voedsel, water en medicijnen.

Wil jij zeggen dat alleen Hamas-strijders daar belang bij hebben? Dat Palestijnen iets miraculeus uitgevonden hebben waardoor zij als enige mensen geen voedsel, water en medicijnen nodig hebben?
Onzin natuurlijk. Door die actie vermoorden ze, heel bewust, ALLE Palestijnen. Niet alleen terroristen.

2. Bombardementen.

Waar gooit Israel bommen op? Alleen op terroristische locaties? Op raketplekken, militaire basissen e.d.?
Nee, hele dorpen worden platgegooid. Scholen, ziekenhuizen, voedseluitdeelpunten, tentenkampen.

Schijnbaar zijn alle inwoners van dorpen terroristen? Elke leraar en leerling (hoe jong ook) een terrorist.
Net als elke dokter en patient.
Onzin natuurlijk.
pi_215865861
quote:

[..]
Dit vat eigenlijk de domheid van de genocideroepers samen. Een langzame genocide bestaat niet.
pi_215866253
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dat is een ander onderwerp

De bezettende macht heeft diverse plichten
Er sprake is van een bezetting als aan drie voorwaarden is voldaan:
* Troepen van een staat zijn aanwezig op het grondgebied van een andere staat zonder instemming van die laatste;
* De bezettende mogendheid is in staat om zijn gezag uit te oefenen in het bezette gebied;
* De oorspronkelijke regering van het bezette gebied is niet langer in staat om zijn gezag uit te oefenen in het bezette gebied.

Het oude lokale bestuur en de politie is voor IDF een legitiem doelwit. Isral heeft controle alle grenzen en bepaalt in haar eentje wat het gebied in en uit mag.

Volgens internationaal recht heeft een bezettende macht de volgende verplichtingen:
• Handhaven van Openbare Orde en Veiligheid: De bezettende macht moet de openbare orde en het openbare leven in het bezette gebied herstellen en verzekeren.
• Respecteren van Bestaande Wetgeving: De bestaande wetgeving moet worden gehandhaafd, tenzij er een dringende noodzaak is om deze te wijzigen.
• Voorzien in Basisbehoeften: De bezettende macht moet zorgen voor de basisbehoeften van de bevolking, zoals voedsel en medische zorg.
• Geen Annexatie: Het is verboden om het bezette gebied te annexeren of demografische veranderingen door te voeren.
• Humanitaire Hulp: Er moet toegang worden verleend tot humanitaire hulp voor de bevolking.

Je kan dat hier vinden, site van de Nederlandse overheid over de plicht van Rusland in de bezetten gebieden in Oekrane
https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_735133_11

Of deze memo van het ministerie van buitenlandse zaken
https://www.centrumintern(...)759195&download=true

Zoals je ziet wordt dit niet alleen Isral opgedragen. Het is conform de vierde confentie die ver voor onze geboorte ook door Isral ondertekend is
pi_215867880
Misschien moeten de #Geen ocide wappies hiero, al die genocide en Holocaust geleerden die zeggen dat Isral bezig is met een genocide mailen en zeggen dat ze helemaal niks begrijpen van wat genocide is en dat ze random fok users moeten raadplegen over dit onderwerp

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:45:44 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215869252
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:06 schreef egayalS het volgende:
Misschien moeten de #Geen ocide wappies hiero, al die genocide en Holocaust geleerden die zeggen dat Isral bezig is met een genocide mailen en zeggen dat ze helemaal niks begrijpen van wat genocide is en dat ze random fok users moeten raadplegen over dit onderwerp

[ x ]
Die mensen interesseren je niets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215870085
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die mensen interesseren je niets.
Jou wel?
  zaterdag 14 december 2024 @ 22:17:07 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215870572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jou wel?
Mij interesseert elk menselijk leed.

Ik ga niet eerst uitpluizen of ze mijn interesse wel waard zijn door hun doopceel door te lichten en in te schatten of ze 'tot die van mij' behoren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215871082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:06 schreef egayalS het volgende:
Misschien moeten de #Geen ocide wappies
Hahahahaha :D

Ik wist wel dat die topic titel je zou irriteren.

Heel goed. Alles om jouw soort dwars te zitten. Haters mogen niet vrijelijk hun eigen gang gaan. Jullie moeten ondergaan wat jullie anderen toewensen.
pi_215872559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mij interesseert elk menselijk leed.

Ik ga niet eerst uitpluizen of ze mijn interesse wel waard zijn door hun doopceel door te lichten en in te schatten of ze 'tot die van mij' behoren.
Je hebt anders wel je oordeel klaar over anderen . Wat vind je van de slachting van zoveel mensen?
pi_215872824
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:04 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hebt anders wel je oordeel klaar over anderen . Wat vind je van de slachting van zoveel mensen?
Die mensen interesseren jou niets.
pi_215873052
Tja that's how the most moral army in the world rolls. #Geen ocide

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215873446
quote:
Wat vind je van de slachting van zoveel mensen in Soedan?
NWS / Etnische zuiveringen in Darfur

Heel topic over. Aantal reacties Chadi: 0.
pi_215873492
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wat vind je van de slachting van zoveel mensen in Soedan?
NWS / Etnische zuiveringen in Darfur

Heel topic over. Aantal reacties Chadi: 0.
Je geeft daar niets om.
  zondag 15 december 2024 @ 11:20:47 #149
418613 Loverboii
God's will be done.
pi_215873539
Bekijk deze YouTube-video

ware woorden van deze 'overloper'
pi_215873596
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:15 schreef Chadi het volgende:
Je geeft daar niets om.
Net zoveel als jij zo te zien.
pi_215873647
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is dat zo?

Wil jij zeggen dat alleen Hamas-strijders daar belang bij hebben? Dat Palestijnen iets miraculeus uitgevonden hebben waardoor zij als enige mensen geen voedsel, water en medicijnen nodig hebben?
Onzin natuurlijk. Door die actie vermoorden ze, heel bewust, ALLE Palestijnen. Niet alleen terroristen.

2. Bombardementen.

Waar gooit Israel bommen op? Alleen op terroristische locaties? Op raketplekken, militaire basissen e.d.?
Nee, hele dorpen worden platgegooid. Scholen, ziekenhuizen, voedseluitdeelpunten, tentenkampen.

Schijnbaar zijn alle inwoners van dorpen terroristen? Elke leraar en leerling (hoe jong ook) een terrorist.
Onzin natuurlijk.
Waarom raak jij zo van de leg door die kut Palestijnen en niet door ander leed en zogenaamd 'onrecht' in de wereld? Heb je aandelen in het Hamas Groene Groeifonds?
  zondag 15 december 2024 @ 11:42:28 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215873707
quote:

[..]
Mijn oordeel over motieven, inderdaad. Motieven die het leed van mensen vooral bagatelliseren, want in plaats van daadwerkelijke naastenliefde, compassie en menselijk inlevingsvermogen, heersen hier vooral politieke, ideologische en religieuze redenen.

Dat het constant gaat om 'zionisten', 'Isral', 'het Westen' en je er nu ook nog concentratiekampslagers tegenaan gooit, bewijst dat.

De slachting van n of duizenden onschuldige mensen zou iedereen moeten vervullen met afgrijzen. Dat kan ook. Zonder zo opzichtelijk en selectief een dossiermap ideologische grieven op tafel te gooien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 december 2024 @ 11:44:13 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215873724
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je geeft daar niets om.
Accordtje zie ik dan ook niet al een jaar zichzelf 'zorgen' maken en 'oproepen tot'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215873909
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is dat zo?

2. Bombardementen.

Onzin natuurlijk.
Dat is inderdaad onzin ja, dat heb je goed gezien. Isral bombardeert plekken waar Hamas zich verscholen houdt. Dat doen ze inderdaad in scholen, ziekenhuizen etc. Daarbij gebruikt Hamas burgers als menselijk schild (als we het dan toch hebben over oorlogsmisdaden is dit er n van). De bombardementen worden aangekondigd, wat niet heel efficint is als het doel is om de gehele Palestijnse bevolking uit te moorden.

Zouden ze die plekken moeten bombarderen wetende dat Hamas burgers als menselijk schild gebruikt? Nee, wat mij betreft niet. Maar dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen maakt het nog steeds geen genocide, zeker niet in juridische zin.
pi_215873976
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
zie ik dan ook niet al een jaar zichzelf 'zorgen' maken en 'oproepen tot'.
Dat zie je voor het eerst heel goed
  zondag 15 december 2024 @ 12:11:31 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215873981
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2024 12:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat zie je voor het eerst heel goed
Oh, de rest klopt ook hoor, en dat weet je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215874099
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:14 schreef egayalS het volgende:
None *O*

En wat blijft je gejank toch heerlijk om te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cuendillar op 15-12-2024 12:40:05 ]
  zondag 15 december 2024 @ 14:33:10 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215875320
Hier weer een volgend hoofdstuk in de lange verzameling van "onschuldige jongeren" die "zomaar" worden neergeschoten.

twitter

De realiteit laat echter iets heel anders zien:
twitter

twitter
  zondag 15 december 2024 @ 14:37:34 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215875349
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:14 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Met afstand zelfs het meest morele leger.
pi_215879440
Pallypropaganda :r :r :r
pi_215879450
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2024 14:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met afstand zelfs het meest morele leger.
In een omgekeerde situatie werden de Isralische lijken door de straten geparadeerd idd.
pi_215879743
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh, de rest klopt ook hoor, en dat weet je.
Blijf er vooral in geloven.
pi_215879762
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2024 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
Hier weer een volgend hoofdstuk in de lange verzameling van "onschuldige jongeren" die "zomaar" worden neergeschoten.

[ twitter ]
De realiteit laat echter iets heel anders zien:
[ twitter ]
[ twitter ]
Heb je er een reden bij om ze te vermoorden.
pi_215880421
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 12:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat is inderdaad onzin ja, dat heb je goed gezien. Isral bombardeert plekken waar Hamas zich verscholen houdt. Dat doen ze inderdaad in scholen, ziekenhuizen etc. Daarbij gebruikt Hamas burgers als menselijk schild (als we het dan toch hebben over oorlogsmisdaden is dit er n van). De bombardementen worden aangekondigd, wat niet heel efficint is als het doel is om de gehele Palestijnse bevolking uit te moorden.

Zouden ze die plekken moeten bombarderen wetende dat Hamas burgers als menselijk schild gebruikt? Nee, wat mij betreft niet. Maar dat er onschuldige burgerslachtoffers vallen maakt het nog steeds geen genocide, zeker niet in juridische zin.
Wow, wat een onzin.
pi_215880426
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat zegt veel over iemand. Meteen zoiets posten. Ipv afkeuren dat jochies van 13 gebruikt worden door Hamas. Om vervolgens afgeschoten te worden door de Palestijnse Autoriteit. Om vervolgens te doen alsof het een lief onschuldig jochie was.

Leugens, leugens leugens.

En dan "heb je weer een reden" :r
pi_215882302
Is het rapport van de Henry Jackson Society al besproken, dat een paar interessante bevindingen heeft over de Palestijnse slachtoffers?
*Van de zogenaamde 44.000 doden zijn er minimaal 17.000 strijders
*Veel minder vrouwen en kinderen dood dan Hamas claimt
*Er worden doden meegerekend die het loodje legden voor 7-7-2023
Etc

Hamas en hun fans reageren woedend op dit schandelijke rapport.

Tsja, Hamas.. betrouwbare club mensen, die liegen niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pleun2011 op 16-12-2024 07:02:18 ]
pi_215883916
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 21:22 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dat zegt veel over iemand. Meteen zoiets posten. Ipv afkeuren dat jochies van 13 gebruikt worden door Hamas. Om vervolgens afgeschoten te worden door de Palestijnse Autoriteit. Om vervolgens te doen alsof het een lief onschuldig jochie was.

Leugens, leugens leugens.

En dan "heb je weer een reden" :r
Gut wat been jij toch begaan met het leed van de Palestijnse jeugd. Zo begaan dat je achter een regime staat die ze aan het uithongeren is.
pi_215883954
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
Is het rapport van de Henry Jackson Society al besproken, dat een paar interessante bevindingen heeft over de Palestijnse slachtoffers?
*Van de zogenaamde 44.000 doden zijn er minimaal 17.000 strijders
*Veel minder vrouwen en kinderen dood dan Hamas claimt
*Er worden doden meegerekend die het loodje legden voor 7-7-2023
Etc

Hamas en hun fans reageren woedend op dit schandelijke rapport.

Tsja, Hamas.. betrouwbare club mensen, die liegen niet.
Even naar die zogenaamde onderzoekers gezocht... Need to say more?

Ze hebben hun cijfers even uit hun duim gezuigd omdat er in hun ogen geen betere zijn. Mensen zoals Elliot Malin en Salo Aizenberg.
Ze vragen om wetenschappelijk bewijs van iedere dode.
Faal rapport. Medici beweren dat 44.000 een conservatieve benadering is en het wel 3 keer zoveel is omdat er nog steeds mensen onder het puin begraven liggen of niet geregistreerd zijn.
pi_215883976
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 09:16 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ze hebben hun cijfers even uit hun duim gezuigd omdat er in hun ogen geen betere zijn. Mensen zoals Elliot Malin en Salo Aizenberg.
Faal rapport. Medici beweren dat 44.000 een conservatieve benadering is en het wel 3 keer zoveel is omdat er nog steeds mensen onder het puin begraven liggen of niet geregistreerd zijn.
*Past deze redenatie toe op Palestijnse cijfers*

Hm!
pi_215884128
quote:

[..]

Voor wie niet wil zoeken. Het rapport van die denktank
https://henryjacksonsocie(...)Hamas-Report-web.pdf

@Pleun2011 Die namen die op of voor 7-7-2023 overleden zijn kon ik niet vinden. Op welke pagina is da?
pi_215884450
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 09:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

@:pleun2011 Die namen die op of voor 7-7-2023 overleden zijn kon ik niet vinden. Op welke pagina is da?
Kan het ook niet vinden in het rapport, stond wel in het artikel in De Telegraaf.
Wel in het rapport:
-Palestijnen die een natuurlijke dood zijn gestorven zijn meegeteld in de cijfers
-Mannelijke doden zijn vaak geregistreerd als vrouw
-Dat Hamas geen onderscheid maakt tussen dode strijders en burgers is nauwelijks benoemd in media en analyses
pi_215884590
Waarom laten ze geen internationale pers en waarnemers toe? Die kunnen het mooi in kaart brengen.
pi_215884917
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:28 schreef Chadi het volgende:
Waarom laten ze geen internationale pers en waarnemers toe? Die kunnen het mooi in kaart brengen.
Waarom zouden ze internationale pers, waarnemers toe moeten laten? die hebben er toch niets te zoeken?

Isralische politici hebben hun visie omtrent het Gaza-probleem duidelijk kenbaar gemaakt.
pi_215884939
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 09:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Voor wie niet wil zoeken. Het rapport van die denktank
https://henryjacksonsocie(...)Hamas-Report-web.pdf

@:pleun2011 Die namen die op of voor 7-7-2023 overleden zijn kon ik niet vinden. Op welke pagina is da?
Vanwaar de smiley? dat deze denktank niet 'objectief' is, is niet echt een geheim
pi_215885300
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Vanwaar de smiley? dat deze denktank niet 'objectief' is, is niet echt een geheim
Het was een typische chadi post. Als hij echt wist dat het een gekleurde anti-islam denktank is (woorden van een van de oprichters van deze HJS) had hij dat wel gezegd, en niet uit zijn duim gezogen dat ze wetenschappelijk bewijs eisen want dat laatste doet de opsteller van het rapport niet. Er is op dit rapport genoeg kritiek te leveren zoals die 17.000 strijders (wat gewoon kritiekloos overgenomen is van IDF en niet onderhoud wordt) of de verkeerde data die al grotendeels gecorrigeerd is door MoH.

Het meest interessante van dit rapport is dat de schrijver blijkbaar toegang heeft tot de basisregistratie van Gaza. Daarnaast klopt het gewoon dat MoH geen onderscheid maakt tussen strijders of burgers of de reguliere sterfgevallen. Chadi was aan het bluffen omdat het niet past bij zijn narratief.
pi_215885326
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom zouden ze internationale pers, waarnemers toe moeten laten? die hebben er toch niets te zoeken?

Isralische politici hebben hun visie omtrent het Gaza-probleem duidelijk kenbaar gemaakt.
Dat is n visie van genocide en alles ontkennen. Het ontkennen van zoveel leed. Dat weten we. Daarom zou de internationale gemeenschap toegang moeten afdwingen.
pi_215885334
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat moet je aan de Palestijnse autoriteiten in de Westelijke Jordaanoever vragen, die hebben hem neergeschoten.

De realiteit is namelijk dat ook al zijn zulke jongeren nog maar pubers, als ze zich gaan mengen in een strijd met zware wapens wordt het al snel een kwestie van leven of dood. Kogels maken geen onderscheid op basis van leeftijd.
pi_215885346
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 11:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het was een typische chadi post. Als hij echt wist dat het een gekleurde anti-islam denktank is (woorden van een van de oprichters van deze HJS) had hij dat wel gezegd en niet uit zijn duim gezogen dat ze wetenschappelijk bewijs eisen want dat laatste doet de opsteller van het rapport niet. Er is op dit rapport genoeg kritiek te leveren zoals die 17.000 strijders (wat gewoon kritiekloos overgenomen is van IDF en niet onderhoud wordt) of de verkeerde data die al grotendeels gecorrigeerd is door MoH.

Het meest interessante van dit rapport is dat de schrijver blijkbaar toegang heeft tot de basisregistratie van Gaza. Daarnaast klopt het gewoon dat MoH geen onderscheid maakt tussen strijders of burgers of de reguliere sterfgevallen. Chadi was aan het bluffen omdat het niet past bij zijn narratief.
Dit klopt zeker. Maar het is het enige waar wij vanuit kunnen gaan, zolang Israel zelf geen onafhankelijke onderzoekers, journalisten toelaat.

Sterker nog: niet zelden gaat zelfs Israel zelf uit van die cijfers. Op de rest van je post kan ik lastig ingaan, want ik ken Chadi niet (als in: ook niet op dit forum).
pi_215885370
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2024 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat moet je aan de Palestijnse autoriteiten in de Westelijke Jordaanoever vragen, die hebben hem neergeschoten.

De realiteit is namelijk dat ook al zijn zulke jongeren nog maar pubers, als ze zich gaan mengen in een strijd met zware wapens wordt het al snel een kwestie van leven of dood. Kogels maken geen onderscheid op basis van leeftijd.
De PA heeft daar hopelijk geen hele school voor opgeblazen en 300 anderen als collateral damage aangemerkt.
pi_215885388
quote:

[..]

Chadi: 'Deze cijfers tellen niet want er wordt bewijs gevraagd, wat een faal rapport'
Ook Chadi: 'Laten we de onderbuik aannames geloven van sommige "medici" want die zeggen dat er veel slachtoffers zijn'

Het is fascinerend om de confirmation bias zo in de praktijk te aanschouwen.
pi_215885410
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2024 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Chadi: 'Deze cijfers tellen niet want er wordt bewijs gevraagd, wat een faal rapport'
Ook Chadi: 'Laten we de onderbuik aannames geloven van sommige "medici" want die zeggen dat er veel slachtoffers zijn'

Het is fascinerend om de confirmation bias zo in de praktijk te aanschouwen.
Hun hele basis is dat ze de geleverde cijfer van hamas niet geloven. Lekker wetenschappelijk. Hamas is in tegenstelling tot Isral altijd betrouwbaar geweest met betrekking tot deze cijfers.
pi_215885424
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:50 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hun hele basis is dat ze de geleverde cijfer van hamas niet geloven. Lekker wetenschappelijk. Hamas is in tegenstelling tot Isral altijd betrouwbaar geweest met betrekking tot deze cijfers.
Haha, heel bijzonder dit! En wat maakt Hamas zo betrouwbaar dan?
pi_215885461
quote:
10s.gif Op maandag 16 december 2024 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, heel bijzonder dit! En wat maakt Hamas zo betrouwbaar dan?
Hun records op dit gebied
pi_215885623
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Welke records?
pi_215885699
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2024 12:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke records?
De waarheid over het aantal slachtoffers.
pi_215885720
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
De waarheid over het aantal slachtoffers.
En waaruit blijkt dat zij de waarheid spreken over het aantal slachtoffers?
pi_215885766
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:28 schreef Chadi het volgende:
Waarschijnlijk omdat die binnen no-time gegijzeld worden, Hamas heeft het namelijk vrijwel altijd voorzien op burgers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215885789
En figuren zoals Chadi zijn de typische Palestijn, eerst hard feesten als er onschuldige burgers afgeslacht en verkracht worden, maar als ze vervolgens aangepakt worden snel zeuren om oorlogstribunalen en waarnemers.
Palestijnen zijn behoorlijk hard leers, hopelijk snappen ze nu eindelijk eens dat grote acties grote consequenties hebben.
  maandag 16 december 2024 @ 12:37:16 #189
418613 Loverboii
God's will be done.
pi_215885801
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2024 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
allah = waarheid
  maandag 16 december 2024 @ 12:41:56 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215885845
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze hebben op 7 oktober een zeker record gebroken, maar ik denk niet dat we daar heel content mee moeten zijn met zijn allen :X
pi_215886064
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:12 schreef Pleun2011 het volgende:

-Mannelijke doden zijn vaak geregistreerd als vrouw
Dan snap ik die Queers for Palestine-uitingen wel een stuk beter opeens.
pi_215886111
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:36 schreef raptorix het volgende:
En figuren zoals Chadi zijn de typische Palestijn, eerst hard feesten als er onschuldige burgers afgeslacht en verkracht worden, maar als ze vervolgens aangepakt worden snel zeuren om oorlogstribunalen en waarnemers.
Palestijnen zijn behoorlijk hard leers, hopelijk snappen ze nu eindelijk eens dat grote acties grote consequenties hebben.
Het bijzondere is dat de Palestijnen al 75 jaar niet doorhebben dat ze enkel als stoottroepen ingezet worden door andere machten als Iran en Egypte tegen Isral.

Dit is de reden dat deze landen absoluut geen enkele Palestijn willen opnemen, alle Palestijnen zullen en moeten in Palestina blijven om te vechten tegen 'de zionisten'. Deze oorlog is verder een ideale bliksemafleider voor de dictaturen van Iran en zo. Alle aandacht naar dat conflict, het hitst mensen op maar die woede richt zich dan niet tegen het eigen regime. Zo werkt dat ook in Nederland; mensen worden helemaal opgehitst in het NOS journaal. Dan hebben ze niet door de extreme vermogensongelijkheid steeds erger wordt en waarom de verzorgingsstaat uitholt. En dat onze eigen regenten daar achter zitten. Of dat Nederland een vazalstaat is van Amerika en de EU.

Zolang burgers, al dan niet misleid door fake news, de straten opgaan voor iets abstracts en ver als klimaat en Palestina, demonstreren ze NIET tegen de eigen regering en de dominantie van het fake news media machine.
pi_215886192
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:36 schreef raptorix het volgende:
Het is inderdaad bijzonder om te zien dat sommige mensen denken dat n partij een land kan binnentrekken en al martelend, verkrachtend en slachtend van dorp naar dorp kan gaan. En als dit land dan terugslaat men begint te roepen om een 'staakt-het-vuren' en of we alsjeblieft weer naar 'back to square one' kunnen gaan. Zodat dit zich over een paar jaar zeker weer kan herhalen, bekijk het even. Isral is hier helemaal klaar mee.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:10 schreef Homey het volgende:

[..]
Het bijzondere is dat de Palestijnen al 75 jaar niet doorhebben dat ze enkel als stoottroepen ingezet worden door andere machten als Iran en Egypte tegen Isral.

Dit is de reden dat deze landen absoluut geen enkele Palestijn willen opnemen, alle Palestijnen zullen en moeten in Palestina blijven om te vechten tegen 'de zionisten'. Deze oorlog is verder een ideale bliksemafleider voor de dictaturen van Iran en zo. Alle aandacht naar dat conflict, het hitst mensen op maar die woede richt zich dan niet tegen het eigen regime. Zo werkt dat ook in Nederland; mensen worden helemaal opgehitst in het NOS journaal. Dan hebben ze niet door de extreme vermogensongelijkheid steeds erger wordt en waarom de verzorgingsstaat uitholt. En dat onze eigen regenten daar achter zitten. Of dat Nederland een vazalstaat is van Amerika en de EU.

Zolang burgers, al dan niet misleid door fake news, de straten opgaan voor iets abstracts en ver als klimaat en Palestina, demonstreren ze NIET tegen de eigen regering en de dominantie van het fake news media machine.
Mwah, het is niet zo zeer fake news, maar selectieve berichtgeving met sterk geladen taalgebruik. Zo probeert men de indruk te wekken dat niet de Palestijnen hier de daders zijn, maar eigenlijk Isral. Het is ook opmerkelijk om te zien dat in bepaalde kringen men verwacht dat Isral gewoon maar leeft met talloze partijen om zich heen die om de zoveel tijd een poging inzetten om het land te vernietigen. En dit zijn dan partijen waar mee "onderhandeld" moet worden.
pi_215886244
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2024 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is inderdaad bijzonder om te zien dat sommige mensen denken dat n partij een land kan binnentrekken en al martelend, verkrachtend en slachtend van dorp naar dorp kan gaan. En als dit land dan terugslaat men begint te roepen om een 'staakt-het-vuren' en of we alsjeblieft weer naar 'back to square one' kunnen gaan. Zodat dit zich over een paar jaar zeker weer kan herhalen, bekijk het even. Isral is hier helemaal klaar mee.
[..]
Mwah, het is niet zo zeer fake news, maar selectieve berichtgeving met sterk geladen taalgebruik. Zo probeert men de indruk te wekken dat niet de Palestijnen hier de daders zijn, maar eigenlijk Isral. Het is ook opmerkelijk om te zien dat in bepaalde kringen men verwacht dat Isral gewoon maar leeft met talloze partijen om zich heen die om de zoveel tijd een poging inzetten om het land te vernietigen. En dit zijn dan partijen waar mee "onderhandeld" moet worden.
Zeker, maar het gaat mij om een stap eerder: altijd een groot item over dat conflict. Nooit een item over de corruptie van onze eigen leiders. De rol van de vastgoedmaffia in Nederland. De giga rijkdom van het Koninklijk huis. Hoezo bezit een Oranje prins meer dan 100 panden in Amsterdam en waarom verhuurt hij dat voor dikke knaken? Etcetera.
pi_215886273
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 13:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Zeker, maar het gaat mij om een stap eerder: altijd een groot item over dat conflict. Nooit een item over de corruptie van onze eigen leiders. De rol van de vastgoedmaffia in Nederland. De giga rijkdom van het Koninklijk huis. Hoezo bezit een Oranje prins meer dan 100 panden in Amsterdam en waarom verhuurt hij dat voor dikke knaken? Etcetera.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat Bernhard zijn geld op een zeer nette manier verdient heeft en zeer goed voor zijn werknemers was.
pi_215886873
quote:

[..]
De eerdere conflicten waarin ze de cijfers niet manipuleerden. In tegenstelling tot de 40 onthoofde babies... Ken je die grap nog? Ook eentje in een oven.
pi_215886892
quote:

[..]
De eerdere conflicten waarin ze de cijfers niet manipuleerden. In tegenstelling tot de 40 onthoofde babies... Ken je die grap nog? Ook eentje in een oven.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waarschijnlijk omdat die binnen no-time gegijzeld worden, Hamas heeft het namelijk vrijwel altijd voorzien op burgers.
Tot nu toe zijn hun acties vooral gericht op militairen. In tegenstelling tot dat genocidaal regime
pi_215887137
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]
Tot nu toe zijn hun acties vooral gericht op militairen. In tegenstelling tot dat genocidaal regime
Ja want er zitten nu ook buitengewoon veel Isralische burgers in Gaza :') :') :') :') :')
Weet je trouwens uberhaubt wel wat genocide is?
  maandag 16 december 2024 @ 15:12:34 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215887444
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik vind het wel apart dat een ontkracht verhaal als die baby's steeds herhaald wordt, maar een ander ontkracht verhaal bijvoorbeeld over de Isralische raketaanval op dat ziekenhuis niet als een argument gezien wordt om het waarheidsgehalte van de verhalen van een kant met een korreltje zout te nemen.
pi_215888095
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja want er zitten nu ook buitengewoon veel Isralische burgers in Gaza :') :') :') :') :')
Weet je trouwens uberhaubt wel wat genocide is?
Jij zal het vast beter weten dan al die geleerden die instituten voor mensenrechten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')