abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215790055
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
Intolerant voor intolerantie
pi_215792236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Dit is als reactie op de tekst ervoor in dit hoofdstuk, vanaf pagina 85, waarin de kaders van genocide besproken worden. Er wordt verder uitgeweid tot pagina 105.
Wat is daaraan gerekt?
pi_215792249
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Jij haalt feiten en gevolgtrekkingen door elkaar. Er zijn geen feiten die ik negeer of niet accepteer. Over feiten kun je niet discussiren; feiten zijn gewoon feiten. Er zijn Palestijnse burgers omgekomen in Gaza: feit. Er wordt genocide gepleegd: gevolgtrekking. Een opinie. Er wordt geen genocide gepleegd is daarentegen wl een feit, omdat die gevolgtrekking van zonet niet is/kan worden bewezen.

Amnesty International, Oxfam Novib, Al-Jazeera en zelfs de Verenigde Naties zijn overigens geen onpartijdige organisaties.

Het is trouwens interessant om te zien hoe je je plotseling achter dat soort organisaties verschuilt. Komt dat omdat zij zeggen wat jij graag wilt geloven? Omdat hun meningen in jouw informatiebubbel passen?
Als verschillende organisaties de feiten bestuderen en tot die conclusie komen op basis van de feiten is de conclusie een feit. Feit is dat in de buurt van genocide komen al schandalig en onverdedigbaar hoort te zijn.

Mening is dat jij denkt dat ik me achter deze organisaties schuil. Hoe kom je daarbij en waar haal je dat "plotseling" vandaan en waar basseer je dat op? Niet slap lullen is eigenlijk wat ik hier inpak voor je .
pi_215792267
"feiten bestuderen".

Isral van genocide beschuldigen terwijl Hamas zich achter burgers verstopt.....
pi_215792436
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:30 schreef havanagila het volgende:
"feiten bestuderen".

Isral van genocide beschuldigen terwijl Hamas zich achter burgers verstopt.....
Per inwoner van Gaza is 38 kg aan explosieven op Gaza gegooid. Als er 30.000 terroristen uitgeschakeld zijn en dat is aan de hoge kant dan is per terrorist 2.700 kg aan explosieven gebruikt. Ik herhaal want alleen Hamas is een doelwit: 2.700 kg per uitgeschakelde terrorist
pi_215794713
twitter

Bill Clinton: "I think what's happened there is one of the great tragedies of the 21st century. I tell young people who say more Palestinians have been killed than Israelis, what Arafat walked away from. He walked away from a Palestine state with a capital in East Jerusalem, 96% of West Bank, and 4% of Israel to make up for what the settlers had occupied. This is just not on their radar screen".
pi_215794971
Correct.

Zoals al vaker aangehaald zijn de Palestijnen degenen die zelf meermaals de kans op een eigen staat hebben afgewezen. Maar dit wil er gewoon niet in bij de pro-Palestina mensen. Het past simpelweg niet in het gewenste narratief.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Per inwoner van Gaza is 38 kg aan explosieven op Gaza gegooid. Als er 30.000 terroristen uitgeschakeld zijn en dat is aan de hoge kant dan is per terrorist 2.700 kg aan explosieven gebruikt. Ik herhaal want alleen Hamas is een doelwit: 2.700 kg per uitgeschakelde terrorist
Maar is dit verder relevant dan, het gewicht aan explosieven? Je hebt het daar nu al meermaals over gehad, maar het blijft onduidelijk wel punt je hiermee probeert te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215795031
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

Zoals al vaker aangehaald zijn de Palestijnen degenen die zelf meermaals de kans op een eigen staat hebben afgewezen. Maar dit wil er gewoon niet in bij de pro-Palestina mensen. Het past simpelweg niet in het gewenste narratief.
[..]
Maar is dit verder relevant dan, het gewicht aan explosieven? Je hebt het daar nu al meermaals over gehad, maar het blijft onduidelijk wel punt je hiermee probeert te maken.
Meermaals zegt ie :')
pi_215795901
Grappig dit van nu.nl. kennelijk moest er eerst een Amnesty rapport komen om nu.nl zover te krijgen dat ze hun beleid aanpassen. :')

Waarom er bij 'genocide in Gaza' geen onderbouwing meer nodig is op NUjij

In de NUjij-discussies vragen we jullie om je meningen te onderbouwen met argumenten. Dat gold ook altijd voor de bewering dat er sprake was van genocide in Gaza. Maar door het donderdag verschenen Amnesty-rapport hierover hoeft dat vanaf nu niet meer.
In de reacties mag je voortaan spreken van genocide in Gaza zonder dat je dat onderbouwt met argumenten waarom je denkt dat daar sprake van is. https://www.nu.nl/nujij/6(...)dig-is-op-nujij.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:51:45 #10
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215795914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:49 schreef egayalS het volgende:
Grappig dit van nu.nl. kennelijk moest er eerst een Amnesty rapport komen om nu.nl zover te krijgen dat ze hun beleid aanpassen. :')

In de NUjij-discussies vragen we jullie om je meningen te onderbouwen met argumenten. Dat gold ook altijd voor de bewering dat er sprake was van genocide in Gaza. Maar door het donderdag verschenen Amnesty-rapport hierover hoeft dat vanaf nu niet meer.
In de reacties mag je voortaan spreken van genocide in Gaza zonder dat je dat onderbouwt met argumenten waarom je denkt dat daar sprake van is. https://www.nu.nl/nujij/6(...)dig-is-op-nujij.html
Dus eigenlijk hetzelfde als wat Amnesty doet?
pi_215795923
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Meermaals zegt ie :')
Inderdaad. Dus waarom is dit relevant? Probeer dat eens te onderbouwen ..
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:49 schreef egayalS het volgende:

Dat is niet meer dan logisch, er is geen sprake van een genocide in de Gazastrook. Zelfs de actiegroep Amnesty moest in hun rapport eerst de definitie van deze term aanpassen alvorens men het kon toepassen op de situatie in de Gazastrook. Dat zegt natuurlijk genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215796277
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Weet je hoeveel kogels uit infanteriewapens doel troffen in Afghanistan?

1 op de 300.000 :o

Wat jij aandraagt zegt dus niks over intentie. Misschien is 2700 kg per terrorist juist heel erg efficint?
pi_215796356
This is good:

https://www.groene.nl/art(...)l&utm_source=twitter

Niet namens mij
...
Pas in de nasleep van de tragedie op 7 oktober, toen Hamas een ongekende slachting aanrichtte op onschuldige Isralische burgers, liet ik beetje bij beetje tot me doordringen wat de rol van Isral in dit conflict was. Tot die tijd probeerde ik tegen beter weten in de scherpe kantjes eraf te halen. Vermoedelijk struisvogelpolitiek, ik wilde de tragische realiteit, namelijk dat Isral veel van haar krediet heeft verspeeld, niet onder ogen zien. Mijn moeder overwoog vlak na mijn geboorte met de boot naar Isral gaan, in de veronderstelling dat we daar veilig zouden zijn. Stel dat ze had doorgezet, had ik daar nu gewoond, realiseer ik me. Het is voor alle joden confronterend en akelig om in te moeten zien dat Isral niet langer een land is om trots op te zijn en dan druk ik me zwak uit. Deze waarheid onder ogen zien, ervaar ik als tergend langzaam rouwproces.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215796893
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215797003
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Weet je hoeveel kogels uit infanteriewapens doel troffen in Afghanistan?

1 op de 300.000 :o

Wat jij aandraagt zegt dus niks over intentie. Misschien is 2700 kg per terrorist juist heel erg efficint?
Zeker waar, je kan het niet afzetten tov terroristen of de 200.000 gebouwen. Het is gewoon veel en dat terwijl alleen de terroristen of de tunnels doelwitten zijn
  zaterdag 7 december 2024 @ 17:23:34 #16
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215799111
twitter
pi_215799437
triest dat die lui zo'n druk uitoefenen en het alweer lukt om een filmfestival een documentaire niet te laten tonen.

One can only hope these so-called “progressives” will one day realize how truly backward this is. :') _O-
Het is net de tegenhanger van progressief die terug wil zoals het was, die verandering wil tegenhouden. Zonder verandering waren vrouwen nog steeds niet gelijk, was er geen gelijkheid en al helemaal geen oog voor gevolgen. Als iemand intolerant en agressief is, betekent dit niet dat die persoon ds progressief is of dat peogrssief wil dat intolerante mensen bepalend worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door opgebaarde op 07-12-2024 18:02:12 ]
pi_215799572
Gabor mate is een Canadese psychotherapeut tevens Hongaars joodse Holocaust overlevende, die tegenwoordig een pro Palestina activist is. Dit gesprek tussen hem en een persoon die een volledig andere kijk heeft naar de Gaza oorlog is fascinerend. En toont ons dat het wel degelijk mogelijk is om in gesprek te gaan met mensen die een volledig andere kijk hebben op de realiteit.

Bekijk deze YouTube-video
-Rabia Al-Basri
pi_215799653
Maar alleen als het in je eigen straatje past, natuurlijk.
pi_215801828
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:31 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Welke genocide?
pi_215803241
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215803292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 23:06 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Vandaar al die tweets van je over Hamasleden zeker?
pi_215806015
Best Pope ever. Dat hij een Zuid Amerikaan is zal ongetwijfeld meespelen in zijn Palestina standpunt. Als we een Duitse of Nederlandse Paus zouden hebben had hij dit soort dingen echt niet gedaan.

PAUS İS KHAMAS!!! _O_

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215806198
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215806249
Zal vast met de afkomst van de paus te maken hebben idd....

En de tweets waarin HTS Israel bedankt, heb je toevallig niet gezien?
pi_215806298
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 11:47 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
_O- 8)7
pi_215806904
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 11:47 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Het zou inderdaad uitstekend zijn als de Palestijnen teruggaan naar hun thuisland. Voor sommigen is dit Egypte, voor andere Jordani, en weer anderen Syri, Libi, Irak, Jemen, Oman of Saoedi-Arabie. Dit is beter dan maar terreur te bijven bedrijven in de Levant. Een gebied waar deze mensen helemaal niets te zoeken hebben. Fijn dat andere dit ook beginnen in te zien.
pi_215807295
Kan een mod de reeks fixen?

twitter

https://www.at5.nl/nieuws(...)jax-maccabi-tel-aviv
pi_215810386
Sommigen zeggen de zionistsche droom is verkwanseld of Netanyahu heeft Israel kapot gemaakt

Maar de realiteit is de zionistsche ideologie heeft altijd dezelfde dingen gepropageerd en toegepast tot op de dag van vandaag. 7 October was voor hen de trigger om te doen wat altijd al in de planning stond voor de Palestijnen.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215814361
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 17:03 schreef egayalS het volgende:
Sommigen zeggen de zionistsche droom is verkwanseld of Netanyahu heeft Israel kapot gemaakt

Maar de realiteit is de zionistsche ideologie heeft altijd dezelfde dingen gepropageerd en toegepast tot op de dag van vandaag. 7 October was voor hen de trigger om te doen wat altijd al in de planning stond voor de Palestijnen.
:')

Da's huilen, h. ;(
pi_215814767
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:16 schreef Tarado het volgende:
[ x ]

Bill Clinton: "I think what's happened there is one of the great tragedies of the 21st century. I tell young people who say more Palestinians have been killed than Israelis, what Arafat walked away from. He walked away from a Palestine state with a capital in East Jerusalem, 96% of West Bank, and 4% of Israel to make up for what the settlers had occupied. This is just not on their radar screen".
Aah Arafat is natuurlijk schuldig. Niet degeen die genocide pleegt maar Arafat.
  maandag 9 december 2024 @ 09:09:16 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215814885
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niemand pleegt genocide en de enige kant met genocidale bedoelingen zijn de islamitische terreur bewegingen. Die nu van alle kanten gesoleerd worden gelukkig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215815128
quote:

[..]
Een genocide terwijl de bevolking groeit. :')
Het is koud, het is guur....
pi_215815240
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:53 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dit is wel heel dom
pi_215815491
quote:

[..]
Bosni en de moord op ruim 8.000 inwoners in Srebenica ook geen genocide :')
pi_215815993
quote:

[..]
Als je goed was ingevoerd had je niet zo'n domme opmerking gemaakt.
pi_215816008
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bosni en de moord op ruim 8.000 inwoners in Srebenica ook geen genocide :')
klopt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_215816983
İk ben benieuwd hoe tankies hierop gaan reageren :Y)

https://threadreaderapp.com/thread/1866104005664948316.html
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 december 2024 @ 17:16:26 #39
131800 Tarado
cap de fusca
pi_215818179
quote:

[..]
Het is altijd de ander natuurlijk, feit blijft dat ze toen dichterbij waren dan ooit, met je genocide domoor.
pi_215818270
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:16 schreef Tarado het volgende:
[ x ]

Camp David was een zware flop en Arafat had al het recht om het plan te weigeren. Als je inhoudelijk leest wat er aan de Palestijnen werd aangeboden lach je je rot. Dat hele plan staat vol met hetzelfde gedachtengoed: ‘ja jullie mogen wel een staat hebben, maar wij willen bij al deze locaties wel controle blijven behouden en militaire controle bewerkstelligen’.

Dat Palestijnen herhaaldelijk het vredesproces hebben gesaboteerd is 1 van de grootste Isralische propaganda mythes die ooit de wereld is ingeholpen. Het is absurd voor woorden dat een hele bevolkingsgroep maar de hele tijd concessies moet doen en zichzelf nog steeds onder controle en bewaking van Isral moet plaatsen, en dus eigenlijk nooit echt vrij is.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 9 december 2024 @ 17:37:43 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215818314
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 17:29 schreef Nexum het volgende:
Camp David was een zware flop en Arafat had al het recht om het plan te weigeren.
Natuurlijk had hij het recht om dat plan te weigeren. Moet je daarna alleen niet zeuren dat je geen land hebt, want dat is dan je eigen schuld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215818488
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 14:21 schreef egayalS het volgende:
İk ben benieuwd hoe tankies hierop gaan reageren :Y)

https://threadreaderapp.com/thread/1866104005664948316.html
[ x ]
En HTS bedankt dan weer Isral, LOL. Of heb je dat "toevallig" niet meegekregen?
  dinsdag 10 december 2024 @ 07:59:47 #43
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215822445
twitter

The Times of Israel. Weet niet of ik die nieuwssite nog moet geloven
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215822861
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 17:29 schreef Nexum het volgende:

[..]

Camp David was een zware flop en Arafat had al het recht om het plan te weigeren. Als je inhoudelijk leest wat er aan de Palestijnen werd aangeboden lach je je rot. Dat hele plan staat vol met hetzelfde gedachtengoed: ‘ja jullie mogen wel een staat hebben, maar wij willen bij al deze locaties wel controle blijven behouden en militaire controle bewerkstelligen’.

Dat Palestijnen herhaaldelijk het vredesproces hebben gesaboteerd is 1 van de grootste Isralische propaganda mythes die ooit de wereld is ingeholpen. Het is absurd voor woorden dat een hele bevolkingsgroep maar de hele tijd concessies moet doen en zichzelf nog steeds onder controle en bewaking van Isral moet plaatsen, en dus eigenlijk nooit echt vrij is.
Nee, de Palestijnen hebben altijd geweigerd omdat als men een eigen staat zou accepteren, men dan ook Isral zou moeten accepteren en dan valt het alles in duigen. Dan houdt het ook op met de zogenaamde 'right of return'.

Men kan niet immers n Isral als legitiem land accepteren n vinden dat steden als Haifa, Tel Aviv en Petach Tikvah worden overspoeld met miljoenen Arabische moslims, die zogenaamd mogen terugkeren naar hun oorspronkelijke woonplaats.

Het hele idee van het Palestijnse verzet is gebouwd om het vernietigen van Isral, het in stand houden van de zogenaamde groep vluchtelingen en het recht op terugkeer. Dit is waar een actiegroep als Amnesty ook keer op keer op insteken bij hun rapporten, waarmee men dus eigenlijk inzet op een vernietiging van Isral.
pi_215822904
Netanyahu voor de rechter wegens verdenking van fraude, corruptie en omkoping
https://www.nu.nl/buitenl(...)tie-en-omkoping.html

Daar ga je, ouwe >:)

Het langverwachte proces is eindelijk daar.

Ben benieuwd hoe de jodenhaters en antikolonialen :') dit gaan spinnen. Om te voorkomen dat hij naar het ICC moet? "Ja, kan niet, hij zit in de gevangenis :P "
  dinsdag 10 december 2024 @ 09:31:54 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215823020
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:14 schreef Cuendillar het volgende:
Netanyahu voor de rechter wegens verdenking van fraude, corruptie en omkoping
https://www.nu.nl/buitenl(...)tie-en-omkoping.html

Daar ga je, ouwe >:)

Het langverwachte proces is eindelijk daar.

Ben benieuwd hoe de jodenhaters en antikolonialen :') dit gaan spinnen. Om te voorkomen dat hij naar het ICC moet? "Ja, kan niet, hij zit in de gevangenis :P "
Ze weten niks van Isral en willen er niks van weten behalve om feiten te verdraaien en er een complot van te maken inderdaad. Je krijgt straks weer zo'n reeks aan doublethink op Twitter.

Ik zou me er niet mee vermoeien.
pi_215823494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ze weten niks van Isral en willen er niks van weten behalve om feiten te verdraaien en er een complot van te maken inderdaad. Je krijgt straks weer zo'n reeks aan doublethink op Twitter.

Ik zou me er niet mee vermoeien.
Ik persoonlijk vermaak me ermee. De vermoeifase is al erg lang voorbij. :P
  woensdag 11 december 2024 @ 08:02:37 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215833547
https://www.nytimes.com/2(...)ease-fire-talks.html

Ondertussen kijkt er achter de schermen vooruitgang te zijn over een deal over de gijzelaars en een staakt het vuren.

Heel mooi, dan kunnen de protesten over etnische zuiveringen in de Koerdische delen van Syri door de Turkse bezetter van wal. Amsterdam zal op haar grondvesten schudden door de verontwaardiging voorspel ik.
  woensdag 11 december 2024 @ 10:06:37 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215834360
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 00:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat is daaraan gerekt?
Oh hier is nog een mooie uit het rapport van Amnesty trouwens, waarbij er ook wat feiten worden opgerekt:

quote:
On 7 October 2023, Israel embarked on a military offensive on the occupied Gaza Strip
Pagina 12, de eerste zin van de eigenlijke inhoud van het rapport.
pi_215834378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh hier is nog een mooie uit het rapport van Amnesty trouwens, waarbij er ook wat feiten worden opgerekt:
[..]
Pagina 12, de eerste zin van de eigenlijke inhoud van het rapport.
Dat zijn feiten toch.. of was het niet zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')