abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215855958
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Er is geen genocide in Gaza, hoe graag je het ook wilt.

Er hangt een vergrootglas boven Gaza die alles uitvergroot, en er is een enorme hoeveelheid propaganda in omloop die het extra aandikt.

Daardoor lijkt het of er gigantisch veel meer gebeurt in deze oorlog dan in bijvoorbeeld de oorlog tegen IS of de burgeroorlog, waar de berichtgeving ook aanwezig was maar een stuk minder gefocust.

Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog zó erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren. En ook zullen moeten leren; ook westerse landen zullen uiteindelijk intolerantie moeten gaan tonen tegen intoleranten.
Er is wel degelijk sprake van genocide

quote:
*Amos Goldberg is a Holocaust and genocide researcher at the Hebrew University, whose book VeZcharta — And Thou Shalt Remember: Five Critical Readings in Israeli Holocaust Remembrance will be published by Resling in the coming weeks.

Yes, it is genocide. It is so difficult and painful to admit it, but despite all that, and despite all our efforts to think otherwise, after six months of brutal war we can no longer avoid this conclusion. Jewish history will henceforth be stained with the mark of Cain for the “most horrible of crimes,” which cannot be erased from its forehead. As such, this is the way it will be viewed in history’s judgment for generations to come.
pi_215856300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:02 schreef havanagila het volgende:

[..]
Dat zegt ie ook niet, weerlegt alleen propaganda..

Verder heel hilarisch en zo.
Hij weerlegt niks. Dat er uberhaupt eten aanwezig is betekent niet dat er geen (grote) tekorten zijn. Tientallen onafhankelijke bronnen melden een te kort en dus honger.... een video met een omelet en croissant weerlegt dat natuurlijk niet als je een beetje nadenkt.

En dat in diezelfde video duidelijk wordt dat zoiets basaals als eieren niet eens beschikbaar zijn bewijst alleen maar dat er wel een probleem is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_215856364
quote:
maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
Hahahahaha _O- _O- _O- _O-

Ja joh, het bombarderen van hele wijken en dorpen is HEEEEL voorzichtig _O- _O- _O-
Net als het onthouden van voedsel, water en medicijnen. Ja precies, want burgers eten en drinken natuurlijk niet. Alleen terroristen.
pi_215856493
quote:

Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog zó erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_215857866
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Steeds meer onderzoekers kunnen er niet om heen en noemen het beestje bij naam: Genocide

https://nos.nl/collectie/(...)za-bestaat-niet-meer
Dit zijn welgeteld twee academici.

Dat de standaard anti-Israël journaliste bij de NOS daar een artikel aan wijdt is een tweede.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahaha _O- _O- _O- _O-

Ja joh, het bombarderen van hele wijken en dorpen is HEEEEL voorzichtig _O- _O- _O-
Net als het onthouden van voedsel, water en medicijnen. Ja precies, want burgers eten en drinken natuurlijk niet. Alleen terroristen.
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215857966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]

Nee. Hou op met jezelf wat wijs te maken.
Intolerant voor intolerantie
pi_215857978
quote:

[..]
Dat is niet de reden. Nu wordt Israël immers ook al door alles en iedereen bekritiseerd...

De bittere realiteit is dat iedereen behalve Israël de Palestijnen allang zou hebben uitgemoord.
pi_215858073
En dan zou het niemand iets hebben geboeid, immers geen betrokkenheid van Joden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215858500
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215858532
quote:

[..]
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.
1947-2016
pi_215858552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]

Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.

Voor jezelf dan.
1947-2016
pi_215858625
quote:

[..]
Boeide de yezidi's de wereld iets toen de meisjes tot seks slaaf werden gemaakt en rest afgemaakt door IS?
Boeit de koerden de wereld iets terwijl ze worden verjaagd, vervolgd en gevangen gezet voor koerd zijn door Turkije?

No jews no news.

In het geval van de pali's zou dat ook zo zijn. De enige reden waarom het uberhaupt nieuws is, is omdat er een stel antisemitische chronische jankmuilen rondlopen.
Als iemand de pali's wil helpen in Gaza, hun zogenoemde 'broeders', waarom kijkt Egypte dan toe vanaf de andere kant van hun zelfgebouwde hek? Die wrijven lekker in hun handjes....
1947-2016
pi_215858974
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:

Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....
Sorry hoor, maar als je letterlijk alles plat aan het gooien bent zonder enig onderzoek en zonder enig onderscheid dan ben je niet voorzichtig bezig.
Zeker niet als je ook nog eens voedsel, water en medicijnen gaat blokkeren.

Daarnaast doet Israel het overal in een land en is dus letterlijk een heel land slachtoffer.
Hoe gruwelijk bombardementen in alle oorlogen zijn, je kunt niet van genocide spreken als 1 stad platgegooid wordt zonder echt een doelwit te hebben.
Dat heeft dan overduidelijk niet het doel om iedereen uit te moorden, terwijl de massale aanvallen van Israel dat wel hebben.
pi_215858981
quote:
Ja, heel top. Nederland blijft genocide militair steunen, top hoor. Heel erg top.
pi_215859043
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit zijn welgeteld twee academici.

Dat de standaard anti-Israël journaliste bij de NOS daar een artikel aan wijdt is een tweede.
[..]
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.
[..]
Ter in dit artikel bedoel je of twee in geheel?
pi_215859046
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.

Voor jezelf dan.
Blijf het lekker ontkennen
pi_215859056
quote:
Fantastisch nieuws.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....
Sorry hoor, maar als je letterlijk alles plat aan het gooien bent zonder enig onderzoek en zonder enig onderscheid dan ben je niet voorzichtig bezig.
Zeker niet als je ook nog eens voedsel, water en medicijnen gaat blokkeren.

Daarnaast doet Israel het overal in een land en is dus letterlijk een heel land slachtoffer.
Hoe gruwelijk bombardementen in alle oorlogen zijn, je kunt niet van genocide spreken als 1 stad platgegooid wordt zonder echt een doelwit te hebben.
Dat heeft dan overduidelijk niet het doel om iedereen uit te moorden, terwijl de massale aanvallen van Israel dat wel hebben.
Was volgens jou Dresden, Rotterdam en Londen ook genocide?
pi_215859845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekken
  vrijdag 13 december 2024 @ 18:38:06 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215859916
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekken
En andersom?

Ik blijf me afvragen wat bepaalde mensen nu precies van Israël verwachten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215860024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En andersom?

Israël interesseert dat inmiddels niet zoveel meer... die kunnen het toch niet goed doen volgens velen. Dat was al zo, dat is nog steeds zo en dat zal ook wel zo blijven.

Ze doen nu wat nodig is, zonder daarbij hun eigen normen en waarden uit het oog te verliezen. Niet omdat de wereld dat van ze verwacht (ik kan me alleen maar indenken wat zij van ons denken momenteel; ik schaam me dood moet ik eerlijk toegeven) maar omdat zij dat van zichzelf verwachten.

Dat er rotte appels tussen zitten die oorlogsmisdaden plegen, ook in de regering, maakt hen mijns inziens zelfs nóg menselijker dan ze worden geacht te zijn.
pi_215860124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En andersom?

Met andersom bedoel je 7 oktober neem ik aan. Dat lijkt me geen genocide
  vrijdag 13 december 2024 @ 19:00:57 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215860145
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel: hoe denk je dat de omringende staten in grote mate kijken naar een 'gewenste oplossing'?

Waarschijnlijk iets in de richting van de complete vernietiging van Israël, zoals al decennia wordt beleden.

Dus: wat verwacht je nu precies van Israël?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215860299
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel: hoe denk je dat de omringende staten in grote mate kijken naar een 'gewenste oplossing'?

Waarschijnlijk iets in de richting van de complete vernietiging van Israël, zoals al decennia wordt beleden.

Ik zie of lees geen kritiek op israel die zichzelf (moet) verdedigt in Gaza, Libanon, Iran en nu preventief in Syrië. Er zijn wel een paar debielen die sowieso zeiken.
pi_215860520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat ze zich laten uitroeien door hun buurtjes. Want dat is geen genocide. Darfur ook niet, Rohingya ook niet, en wat Turkije met de Koerden doet, boeit ook niet.

En dat de Palestijnen of niks te zeggen hebben, of achter de Hamas-dictatuur staan, doet er ook niet toe. Israël is het probleem.

En een serieus antwoord hoef je ook niet te verwachten, dan komt er weer een nieuw verwijt of een tweetdumpje.
  Overall beste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 19:56:29 #125
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215860651
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bij het ICC stelden ze in de zaak tegen Netanyahu dat het minder gaat om de schaal en meer gaat om de intentie. Ook het rapport van Amnesty International stelde dat. En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat stelde Hamas zelf voor en na die slachting. Kortom: Genocide.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215860797
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:05 schreef Chadi het volgende:

[..]
Blijf het lekker ontkennen
Want het is het ook niet.

Ga terug naar je bubbel of doe er wat aan. Ga je 'broeders' helpen dan...
1947-2016
pi_215860807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Want het is het ook niet.

Ga terug naar je bubbel of doe er wat aan. Ga je 'broeders' helpen dan...
Kom uit je bubbel.
pi_215860814
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Bij het ICC stelden ze in de zaak tegen Netanyahu dat het minder gaat om de schaal en meer gaat om de intentie. Ook het rapport van Amnesty International stelde dat. En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat stelde Hamas zelf voor en na die slachting. Kortom: Genocide.
En nog 1000x opnieuw als het zou moeten
1947-2016
pi_215860821
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kom uit je bubbel.
Copy paste.

Knap hoor!!
Doe dr wat aan.
1947-2016
pi_215861271
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja die intentie is essentieel en die is vaak lastig te bewijzen.

Ik was bezig met je laatste zin en ik zocht dus naar die uitspraken alleen mijn AI chatvriend reageerde ook op: En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat terroriseren is interessant. AI geeft aan dat terroriseren op zichzelf geen genocide is met een maar:

Wanneer het wel genocide kan worden:
Als het terroriseren gepaard gaat met handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen (bijvoorbeeld massamoord, gedwongen sterilisatie, of opzettelijke vernietiging van levensonderhoud), kan dat als genocide worden beschouwd.

SPOILER: betekenis levensonderhoud
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat klopt dan zijn een aantal van die alom gehate genocide roepers ineens een stukje minder 'getikt'.
pi_215862035
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 17:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Fantastisch nieuws.
[..]
Was volgens jou Dresden, Rotterdam en Londen ook genocide?
Wat snap je niet uit mijn tekst?

Een stad (deels) platgooien in een heel land is heel wat anders dan een hele bevolking platgooien.
En uithongeren etc etc.

Totaal niet te vergelijken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 23:41:15 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215862824
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
Bij die van 7/10 niet. De leiding van Hamas bleef roepen dat ze zulke acties zouden blijven plegen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215863081
quote:
Als het terroriseren gepaard gaat met handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen (bijvoorbeeld massamoord, gedwongen sterilisatie, of opzettelijke vernietiging van levensonderhoud), kan dat als genocide worden beschouwd.

Als dat klopt dan zijn een aantal van die alom gehate genocide roepers ineens een stukje minder 'getikt'.
Nog altijd niet wat mij betreft. Het stukje "handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen" is daarbij essentieel. Als je het in dit kader onder genocide schaart dan zeg je daarmee dat Israël doelbewust erop uit is om de Palestijnse bevolkingsgroep te vernietigen.

Van die intentie is geen sprake. Israël voert een oorlog tegen Hamas, niet tegen de Palestijnse bevolking. Ja, men weet dat er onschuldige slachtoffers kunnen vallen, waarvan elke er één te veel is, maar dat maakt het nog geen genocide.
pi_215864156
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat snap je niet uit mijn tekst?

Een stad (deels) platgooien in een heel land is heel wat anders dan een hele bevolking platgooien.
En uithongeren etc etc.

Totaal niet te vergelijken.
De Gazastrook is geen land. Het is een zeer klein gebied met enkele grote steden.
quote:

[..]

Ik was bezig met je laatste zin en ik zocht dus naar die uitspraken alleen mijn AI chatvriend reageerde ook op: En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat terroriseren is interessant. AI geeft aan dat terroriseren op zichzelf geen genocide is met een maar:

SPOILER: betekenis levensonderhoud
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet de verantwoordelijkheid van Israël om de Palestijnen in hun levensonderhoud te voorzien. Dit is dus per definitie al een drogredenering. Dit is weer een hele rare eis die alleen van Israël wordt verwacht. Geen enkele ander land dat in oorlog is, wordt gevraagd om de tegenpartij te voorzien van levensonderhoud en andere middelen.
pi_215865766
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Gazastrook is geen land. Het is een zeer klein gebied met enkele grote steden.
[..]
Het is niet de verantwoordelijkheid van Israël om de Palestijnen in hun levensonderhoud te voorzien. Dit is dus per definitie al een drogredenering. Dit is weer een hele rare eis die alleen van Israël wordt verwacht. Geen enkele ander land dat in oorlog is, wordt gevraagd om de tegenpartij te voorzien van levensonderhoud en andere middelen.
Echt hoe sneu is het als je met dit soort onzin moet aankomen om de genocide te blijven steunen.

Ongeacht of je Gaza ziet als een land of strook of wat dan ook, totaal niet relevant.
Het hele gebied wordt door Israel gewoon gewiped. Zouden ze 1 dorp platgooien, dan is het idd geen genocide (zoals de vb van Dresden, Rotterdam en Londen).
Echter hier gaat Israel van dorp naar dorp en wordt alles platgegooid, zonder onderzoek en zonder onderscheidt.
Mensen moeten naar zogenaamde veilige zones? Maar ook daar worden bommen gedropt en die veilige zones zijn veilig tot Israel iets heeft van: Jammer joh, bom erop en weg daar.

Stap voor stap wordt alles platgelegd.

En je gejank over dat alleen Israel verwijt wordt over voedsel en water in Gaza is ook onzin.
Natuurlijk hoeven landen in oorlog elkaar niet even een warmte maaltijd te komen brengen, hoe kom je erop.
Maar jij doet net alsof Israel-Gaza te vergelijken is met bv Rusland-Oekraine.
Dat is qua gebied totaal niet zo.

Gaza is totaal afhankelijk van anderen, als Israel besluit niets toe te laten in Gaza dan hebben ze in de Gaza-strook geen voedsel, water en medicijnen. Wat dus ook al gebeurt is. Dat is gewoon een oorlogs en humanitaire misdaad. En genocide omdat je je richt op het uitmoorden van alle mensen (want ja, iedereen sterft zonder voedsel en water).

Hoe is dat dan anders van Rusland-Oekraine? Stel Rusland wil net als Israel iedereen uitmoorden door niets meer toe te laten, dan is dat heel leuk voor ze.
Maar Rusland heeft niets over de landsgrenzen van Oekraine aan de westkant te zeggen.
Als Polen besluit voedsel en water door te laten dan heeft Rusland gewoon pech.
pi_215865795
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 00:28 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Nog altijd niet wat mij betreft. Het stukje "handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen" is daarbij essentieel. Als je het in dit kader onder genocide schaart dan zeg je daarmee dat Israël doelbewust erop uit is om de Palestijnse bevolkingsgroep te vernietigen.

Van die intentie is geen sprake. Israël voert een oorlog tegen Hamas, niet tegen de Palestijnse bevolking. Ja, men weet dat er onschuldige slachtoffers kunnen vallen, waarvan elke er één te veel is, maar dat maakt het nog geen genocide.
Is dat zo?

1. Onthouden van voedsel, water en medicijnen.

Wil jij zeggen dat alleen Hamas-strijders daar belang bij hebben? Dat Palestijnen iets miraculeus uitgevonden hebben waardoor zij als enige mensen geen voedsel, water en medicijnen nodig hebben?
Onzin natuurlijk. Door die actie vermoorden ze, heel bewust, ALLE Palestijnen. Niet alleen terroristen.

2. Bombardementen.

Waar gooit Israel bommen op? Alleen op terroristische locaties? Op raketplekken, militaire basissen e.d.?
Nee, hele dorpen worden platgegooid. Scholen, ziekenhuizen, voedseluitdeelpunten, tentenkampen.

Schijnbaar zijn alle inwoners van dorpen terroristen? Elke leraar en leerling (hoe jong ook) een terrorist.
Net als elke dokter en patient.
Onzin natuurlijk.
pi_215865861
quote:

[..]
Dit vat eigenlijk de domheid van de genocideroepers samen. Een langzame genocide bestaat niet.
pi_215866253
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dat is een ander onderwerp

De bezettende macht heeft diverse plichten
Er sprake is van een bezetting als aan drie voorwaarden is voldaan:
* Troepen van een staat zijn aanwezig op het grondgebied van een andere staat zonder instemming van die laatste;
* De bezettende mogendheid is in staat om zijn gezag uit te oefenen in het bezette gebied;
* De oorspronkelijke regering van het bezette gebied is niet langer in staat om zijn gezag uit te oefenen in het bezette gebied.

Het oude lokale bestuur en de politie is voor IDF een legitiem doelwit. Israël heeft controle alle grenzen en bepaalt in haar eentje wat het gebied in en uit mag.

Volgens internationaal recht heeft een bezettende macht de volgende verplichtingen:
• Handhaven van Openbare Orde en Veiligheid: De bezettende macht moet de openbare orde en het openbare leven in het bezette gebied herstellen en verzekeren.
• Respecteren van Bestaande Wetgeving: De bestaande wetgeving moet worden gehandhaafd, tenzij er een dringende noodzaak is om deze te wijzigen.
• Voorzien in Basisbehoeften: De bezettende macht moet zorgen voor de basisbehoeften van de bevolking, zoals voedsel en medische zorg.
• Geen Annexatie: Het is verboden om het bezette gebied te annexeren of demografische veranderingen door te voeren.
• Humanitaire Hulp: Er moet toegang worden verleend tot humanitaire hulp voor de bevolking.

Je kan dat hier vinden, site van de Nederlandse overheid over de plicht van Rusland in de bezetten gebieden in Oekraïne
https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_735133_11

Of deze memo van het ministerie van buitenlandse zaken
https://www.centrumintern(...)759195&download=true

Zoals je ziet wordt dit niet alleen Israël opgedragen. Het is conform de vierde confentie die ver voor onze geboorte ook door Israël ondertekend is
pi_215867880
Misschien moeten de #Geen ocide wappies hiero, al die genocide en Holocaust geleerden die zeggen dat Israël bezig is met een genocide mailen en zeggen dat ze helemaal niks begrijpen van wat genocide is en dat ze random fok users moeten raadplegen over dit onderwerp

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 14 december 2024 @ 20:45:44 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215869252
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:06 schreef egayalS het volgende:
Misschien moeten de #Geen ocide wappies hiero, al die genocide en Holocaust geleerden die zeggen dat Israël bezig is met een genocide mailen en zeggen dat ze helemaal niks begrijpen van wat genocide is en dat ze random fok users moeten raadplegen over dit onderwerp

[ x ]
Die mensen interesseren je niets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215870085
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die mensen interesseren je niets.
Jou wel?
  zaterdag 14 december 2024 @ 22:17:07 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215870572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 21:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jou wel?
Mij interesseert elk menselijk leed.

Ik ga niet eerst uitpluizen of ze mijn interesse wel waard zijn door hun doopceel door te lichten en in te schatten of ze 'tot die van mij' behoren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215871082
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 18:06 schreef egayalS het volgende:
Misschien moeten de #Geen ocide wappies
Hahahahaha :D

Ik wist wel dat die topic titel je zou irriteren.

Heel goed. Alles om jouw soort dwars te zitten. Haters mogen niet vrijelijk hun eigen gang gaan. Jullie moeten ondergaan wat jullie anderen toewensen.
pi_215872559
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mij interesseert elk menselijk leed.

Ik ga niet eerst uitpluizen of ze mijn interesse wel waard zijn door hun doopceel door te lichten en in te schatten of ze 'tot die van mij' behoren.
Je hebt anders wel je oordeel klaar over anderen . Wat vind je van de slachting van zoveel mensen?
pi_215872824
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:04 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je hebt anders wel je oordeel klaar over anderen . Wat vind je van de slachting van zoveel mensen?
Die mensen interesseren jou niets.
pi_215873052
Tja that's how the most moral army in the world rolls. #Geen ocide

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215873446
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:04 schreef Chadi het volgende:
Wat vind je van de slachting van zoveel mensen in Soedan?
NWS / Etnische zuiveringen in Darfur

Heel topic over. Aantal reacties Chadi: 0.
pi_215873492
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Wat vind je van de slachting van zoveel mensen in Soedan?
NWS / Etnische zuiveringen in Darfur

Heel topic over. Aantal reacties Chadi: 0.
Je geeft daar niets om.
  zondag 15 december 2024 @ 11:20:47 #149
418613 GoldenAge
ex Loverboii
pi_215873539
Bekijk deze YouTube-video

ware woorden van deze 'overloper'
pi_215873596
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 11:15 schreef Chadi het volgende:
Je geeft daar niets om.
Net zoveel als jij zo te zien.