Er is wel degelijk sprake van genocidequote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is geen genocide in Gaza, hoe graag je het ook wilt.
Er hangt een vergrootglas boven Gaza die alles uitvergroot, en er is een enorme hoeveelheid propaganda in omloop die het extra aandikt.
Daardoor lijkt het of er gigantisch veel meer gebeurt in deze oorlog dan in bijvoorbeeld de oorlog tegen IS of de burgeroorlog, waar de berichtgeving ook aanwezig was maar een stuk minder gefocust.
Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog zó erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren. En ook zullen moeten leren; ook westerse landen zullen uiteindelijk intolerantie moeten gaan tonen tegen intoleranten.
quote:*Amos Goldberg is a Holocaust and genocide researcher at the Hebrew University, whose book VeZcharta — And Thou Shalt Remember: Five Critical Readings in Israeli Holocaust Remembrance will be published by Resling in the coming weeks.
Yes, it is genocide. It is so difficult and painful to admit it, but despite all that, and despite all our efforts to think otherwise, after six months of brutal war we can no longer avoid this conclusion. Jewish history will henceforth be stained with the mark of Cain for the “most horrible of crimes,” which cannot be erased from its forehead. As such, this is the way it will be viewed in history’s judgment for generations to come.
Hij weerlegt niks. Dat er uberhaupt eten aanwezig is betekent niet dat er geen (grote) tekorten zijn. Tientallen onafhankelijke bronnen melden een te kort en dus honger.... een video met een omelet en croissant weerlegt dat natuurlijk niet als je een beetje nadenkt.quote:Op donderdag 12 december 2024 21:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat zegt ie ook niet, weerlegt alleen propaganda..
Verder heel hilarisch en zo.
Hahahahahaquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:
maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:35 schreef Cuendillar het volgende:
Daardoor ontstaat het beeld dat de Gaza-oorlog zó erg is dat er sprake is van volkerenmoord, maar de objectieve realiteit is dat Israël het opvallend voorzichtig aanpakt en resultaten boekt waar wij allemaal van kunnen leren.
Dit zijn welgeteld twee academici.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Steeds meer onderzoekers kunnen er niet om heen en noemen het beestje bij naam: Genocide
https://nos.nl/collectie/(...)za-bestaat-niet-meer
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahaha![]()
![]()
![]()
![]()
Ja joh, het bombarderen van hele wijken en dorpen is HEEEEL voorzichtig![]()
![]()
Net als het onthouden van voedsel, water en medicijnen. Ja precies, want burgers eten en drinken natuurlijk niet. Alleen terroristen.
Nee. Hou op met jezelf wat wijs te maken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel degelijk sprake van genocide
[..]
Dat is niet de reden. Nu wordt Israël immers ook al door alles en iedereen bekritiseerd...quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De enige reden waarom Israël niet letterlijk nu iedere Palestijn in Gaza doodmaakt is omdat de rest van de wereld meekijkt. Dat is de enige reden waarom we geen actute 100% uitmoording zien maar een langzame genocide waarbij heel veel mensen worden vermoord en men de rest bewust laat lijden in de hoop dat ze weggaan, opgeven of later alsnog doodgaan.
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is wel degelijk sprake van genocide
[..]
Boeide de yezidi's de wereld iets toen de meisjes tot seks slaaf werden gemaakt en rest afgemaakt door IS?quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Ja, heel top. Nederland blijft genocide militair steunen, top hoor. Heel erg top.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:10 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)goederen-naar-israel
Ter in dit artikel bedoel je of twee in geheel?quote:Op vrijdag 13 december 2024 15:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit zijn welgeteld twee academici.
Dat de standaard anti-Israël journaliste bij de NOS daar een artikel aan wijdt is een tweede.
[..]
Leuke fantasie. Van genocide is geen sprake en de aantijging die jij hier dan ook maakt is nergens op gebaseerd.
[..]
Hmm, right. Volgens deze standaard zou dat betekenen dat min of meer elke oorlog genocide is. En hebben bijvoorbeeld ook de geallieerden genocide gepleegd op de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog.
Blijf het lekker ontkennenquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Net zolang blijven herhalen tot je het zelf gelooft.
Voor jezelf dan.
Fantastisch nieuws.quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:10 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)goederen-naar-israel
Was volgens jou Dresden, Rotterdam en Londen ook genocide?quote:Op vrijdag 13 december 2024 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat Israel heel erg voorzichtig is....
Sorry hoor, maar als je letterlijk alles plat aan het gooien bent zonder enig onderzoek en zonder enig onderscheid dan ben je niet voorzichtig bezig.
Zeker niet als je ook nog eens voedsel, water en medicijnen gaat blokkeren.
Daarnaast doet Israel het overal in een land en is dus letterlijk een heel land slachtoffer.
Hoe gruwelijk bombardementen in alle oorlogen zijn, je kunt niet van genocide spreken als 1 stad platgegooid wordt zonder echt een doelwit te hebben.
Dat heeft dan overduidelijk niet het doel om iedereen uit te moorden, terwijl de massale aanvallen van Israel dat wel hebben.
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekkenquote:Op vrijdag 13 december 2024 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ze ook wel heel slecht in als dat hun strategie is hoor.
En andersom?quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israel wil al die mensen niet niet dood natuurlijk. Als ze vrijwillig vertrekken dan worden heel veel mensen 'een grote blij'. Het gebied 'onbewoonbaar' (let op de aanhalingstekens) maken kan die mensen motiveren om te vertrekken
Israël interesseert dat inmiddels niet zoveel meer... die kunnen het toch niet goed doen volgens velen. Dat was al zo, dat is nog steeds zo en dat zal ook wel zo blijven.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En andersom?
Ik blijf me afvragen wat bepaalde mensen nu precies van Israël verwachten.
Met andersom bedoel je 7 oktober neem ik aan. Dat lijkt me geen genocidequote:Op vrijdag 13 december 2024 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En andersom?
Ik blijf me afvragen wat bepaalde mensen nu precies van Israël verwachten.
Nee, ik bedoel: hoe denk je dat de omringende staten in grote mate kijken naar een 'gewenste oplossing'?quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met andersom bedoel je 7 oktober neem ik aan. Dat lijkt me geen genocide
Ik zie of lees geen kritiek op israel die zichzelf (moet) verdedigt in Gaza, Libanon, Iran en nu preventief in Syrië. Er zijn wel een paar debielen die sowieso zeiken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: hoe denk je dat de omringende staten in grote mate kijken naar een 'gewenste oplossing'?
Waarschijnlijk iets in de richting van de complete vernietiging van Israël, zoals al decennia wordt beleden.
Dus: wat verwacht je nu precies van Israël?
Dat ze zich laten uitroeien door hun buurtjes. Want dat is geen genocide. Darfur ook niet, Rohingya ook niet, en wat Turkije met de Koerden doet, boeit ook niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: hoe denk je dat de omringende staten in grote mate kijken naar een 'gewenste oplossing'?
Waarschijnlijk iets in de richting van de complete vernietiging van Israël, zoals al decennia wordt beleden.
Dus: wat verwacht je nu precies van Israël?
Bij het ICC stelden ze in de zaak tegen Netanyahu dat het minder gaat om de schaal en meer gaat om de intentie. Ook het rapport van Amnesty International stelde dat. En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat stelde Hamas zelf voor en na die slachting. Kortom: Genocide.quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met andersom bedoel je 7 oktober neem ik aan. Dat lijkt me geen genocide
Want het is het ook niet.quote:
Kom uit je bubbel.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Want het is het ook niet.
Ga terug naar je bubbel of doe er wat aan. Ga je 'broeders' helpen dan...
En nog 1000x opnieuw als het zou moetenquote:Op vrijdag 13 december 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij het ICC stelden ze in de zaak tegen Netanyahu dat het minder gaat om de schaal en meer gaat om de intentie. Ook het rapport van Amnesty International stelde dat. En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat stelde Hamas zelf voor en na die slachting. Kortom: Genocide.
Copy paste.quote:
Ja die intentie is essentieel en die is vaak lastig te bewijzen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 19:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bij het ICC stelden ze in de zaak tegen Netanyahu dat het minder gaat om de schaal en meer gaat om de intentie. Ook het rapport van Amnesty International stelde dat. En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat stelde Hamas zelf voor en na die slachting. Kortom: Genocide.
SPOILER: betekenis levensonderhoudOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dat klopt dan zijn een aantal van die alom gehate genocide roepers ineens een stukje minder 'getikt'.
Wat snap je niet uit mijn tekst?quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Fantastisch nieuws.
[..]
Was volgens jou Dresden, Rotterdam en Londen ook genocide?
Bij die van 7/10 niet. De leiding van Hamas bleef roepen dat ze zulke acties zouden blijven plegen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
Ja die intentie is essentieel en die is vaak lastig te bewijzen.
Nog altijd niet wat mij betreft. Het stukje "handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen" is daarbij essentieel. Als je het in dit kader onder genocide schaart dan zeg je daarmee dat Israël doelbewust erop uit is om de Palestijnse bevolkingsgroep te vernietigen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
Wanneer het wel genocide kan worden:
Als het terroriseren gepaard gaat met handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen (bijvoorbeeld massamoord, gedwongen sterilisatie, of opzettelijke vernietiging van levensonderhoud), kan dat als genocide worden beschouwd.
Als dat klopt dan zijn een aantal van die alom gehate genocide roepers ineens een stukje minder 'getikt'.
De Gazastrook is geen land. Het is een zeer klein gebied met enkele grote steden.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat snap je niet uit mijn tekst?
Een stad (deels) platgooien in een heel land is heel wat anders dan een hele bevolking platgooien.
En uithongeren etc etc.
Totaal niet te vergelijken.
quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja die intentie is essentieel en die is vaak lastig te bewijzen.
Ik was bezig met je laatste zin en ik zocht dus naar die uitspraken alleen mijn AI chatvriend reageerde ook op: En de intentie was burgers doden of zo terroriseren dat ze nooit meer terug zouden komen. Dat terroriseren is interessant. AI geeft aan dat terroriseren op zichzelf geen genocide is met een maar:
Wanneer het wel genocide kan worden:
Als het terroriseren gepaard gaat met handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen (bijvoorbeeld massamoord, gedwongen sterilisatie, of opzettelijke vernietiging van levensonderhoud), kan dat als genocide worden beschouwd.Het is niet de verantwoordelijkheid van Israël om de Palestijnen in hun levensonderhoud te voorzien. Dit is dus per definitie al een drogredenering. Dit is weer een hele rare eis die alleen van Israël wordt verwacht. Geen enkele ander land dat in oorlog is, wordt gevraagd om de tegenpartij te voorzien van levensonderhoud en andere middelen.SPOILER: betekenis levensonderhoudOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als dat klopt dan zijn een aantal van die alom gehate genocide roepers ineens een stukje minder 'getikt'.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Echt hoe sneu is het als je met dit soort onzin moet aankomen om de genocide te blijven steunen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Gazastrook is geen land. Het is een zeer klein gebied met enkele grote steden.
[..]
Het is niet de verantwoordelijkheid van Israël om de Palestijnen in hun levensonderhoud te voorzien. Dit is dus per definitie al een drogredenering. Dit is weer een hele rare eis die alleen van Israël wordt verwacht. Geen enkele ander land dat in oorlog is, wordt gevraagd om de tegenpartij te voorzien van levensonderhoud en andere middelen.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 14 december 2024 00:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nog altijd niet wat mij betreft. Het stukje "handelingen die erop gericht zijn een bevolkingsgroep te vernietigen" is daarbij essentieel. Als je het in dit kader onder genocide schaart dan zeg je daarmee dat Israël doelbewust erop uit is om de Palestijnse bevolkingsgroep te vernietigen.
Van die intentie is geen sprake. Israël voert een oorlog tegen Hamas, niet tegen de Palestijnse bevolking. Ja, men weet dat er onschuldige slachtoffers kunnen vallen, waarvan elke er één te veel is, maar dat maakt het nog geen genocide.
Dit vat eigenlijk de domheid van de genocideroepers samen. Een langzame genocide bestaat niet.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is een ander onderwerpquote:Op zaterdag 14 december 2024 09:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Gazastrook is geen land. Het is een zeer klein gebied met enkele grote steden.
[..]
Het is niet de verantwoordelijkheid van Israël om de Palestijnen in hun levensonderhoud te voorzien. Dit is dus per definitie al een drogredenering. Dit is weer een hele rare eis die alleen van Israël wordt verwacht. Geen enkele ander land dat in oorlog is, wordt gevraagd om de tegenpartij te voorzien van levensonderhoud en andere middelen.
Die mensen interesseren je niets.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:06 schreef egayalS het volgende:
Misschien moeten de #Geen ocide wappies hiero, al die genocide en Holocaust geleerden die zeggen dat Israël bezig is met een genocide mailen en zeggen dat ze helemaal niks begrijpen van wat genocide is en dat ze random fok users moeten raadplegen over dit onderwerp
[ x ]
Jou wel?quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die mensen interesseren je niets.
Mij interesseert elk menselijk leed.quote:
Hahahahahaquote:Op zaterdag 14 december 2024 18:06 schreef egayalS het volgende:
Misschien moeten de #Geen ocide wappies
Je hebt anders wel je oordeel klaar over anderen . Wat vind je van de slachting van zoveel mensen?quote:Op zaterdag 14 december 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij interesseert elk menselijk leed.
Ik ga niet eerst uitpluizen of ze mijn interesse wel waard zijn door hun doopceel door te lichten en in te schatten of ze 'tot die van mij' behoren.
Die mensen interesseren jou niets.quote:Op zondag 15 december 2024 08:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je hebt anders wel je oordeel klaar over anderen . Wat vind je van de slachting van zoveel mensen?
Wat vind je van de slachting van zoveel mensen in Soedan?quote:Op zondag 15 december 2024 08:04 schreef Chadi het volgende:
Je hebt anders wel je oordeel klaar over anderen . Wat vind je van de slachting van zoveel mensen?
Je geeft daar niets om.quote:Op zondag 15 december 2024 11:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Wat vind je van de slachting van zoveel mensen in Soedan?
NWS / Etnische zuiveringen in Darfur
Heel topic over. Aantal reacties Chadi: 0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |