Dat klopt inderdaad! Het is hetzelfde virus, dat blijft latent in je lichaam aanwezig zonder klachten, maar kan op een later moment bij bv een verminderde weerstand weer actief worden en dan gordelroos geven.quote:Op donderdag 5 december 2024 19:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Het kan volgens mij ook uitmonden in gordelroos op latere leeftijd. Maar kan ook zijn dat ik weer wat zaken door elkaar haal.
Ja precies, ik ben blij dat totdat ik dat zeker wist, ik zelf alsnog wel kinderen met (risico op) waterpokken vermeed, want ook zonder complicaties hoefde ik ze nietquote:Op donderdag 5 december 2024 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das echt heel raar want boven de 11 jaar kan het dus complicaties geven. Maar, je hebt antistoffen én een andere huisarts![]()
Ik wist dit ook allemaal niet, wél van de bof en rode hond, dat dat op latere leeftijd gevaarlijk kan zijn. Maar waterpokken...
Nog niks gehoord... Koorts is wel weer 39C al is ie zn pcm om 16u vergeten
Ah, dus toch. Mijn vader had vroeger regelmatig gordelroos en dat was absoluut geen pretje kan ik me als kind herinneren.quote:Op donderdag 5 december 2024 19:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad! Het is hetzelfde virus, dat blijft latent in je lichaam aanwezig zonder klachten, maar kan op een later moment bij bv een verminderde weerstand weer actief worden en dan gordelroos geven.
[..]
Gordelroos kan inderdaad enorm pijnlijk zijn, en ook pijnklachten die nog lange tijd blijven nadat de gordelroos al weg is. Het komt vaker voor bij ouderen, een vriend van mijn vader heeft het recent gehad. Mn vader heeft daarna meteen het vaccin gehaald, die had gezien/gehoord hoeveel last en pijn die vriend had en dacht dit wil ik absoluut niet krijgen. Daar is dus ook een vaccin voor, wel ook zelf betalen (en best prijzig).quote:Op donderdag 5 december 2024 19:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah, dus toch. Mijn vader had vroeger regelmatig gordelroos en dat was absoluut geen pretje kan ik me als kind herinneren.
Snap ikquote:Op donderdag 5 december 2024 21:50 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn vrouw heeft 10 jaar geleden waterpokken gehad, dat was geen feestje. Ze ging ook helemaal in de herbeleving toen de jongste het hadmaar goed, daar zijn we nu allemaal vanaf
Ik heb zo meteen studiedag. De kinderen zijn vrij en wij gaan, geen idee…quote:Op vrijdag 6 december 2024 07:19 schreef Hupje het volgende:
Zo, ik hoop dat de Amazon bezorg Piet vandaag nog langskomtKind moest het nu doen met de belofte van een cadeau wat hij wil hebben
(hij wist heel lang niet wat hij wilde hebben)
Nu heeft iedereen hier in huis vrij behalve ik. En in de klas zullen alle kinderen wel moe zijn. Op naar het weekend dus.
Och arme jongen... Mijn oudste zat ook echt van top tot teen onder, zag er vreselijk uit. Maar hij was net 2, dan ben je nog niet zo bezig met je uiterlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Thanx! Jij ook beterschap Exode, verkoudheid kan je behoorlijk te pakken nemen![]()
Fijne sintavond voor de vandaagvierders!
@:Schanu de pokken zijn nog niet uitgepokt want zn gezicht zit nu ook behoorlijk onderQua jeuk valt het (nog) mee.
Jullie doen een midgetgolfspel met Sinterklaas?quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:55 schreef Vicky het volgende:
@:mushanga71 beterschap voor zoonlief
@:exode ik zweer bij een Rhinohorn
Wij doen vanavond Sinterklaas. Ons huis wordt momenteel omgebouwd tot 1 grote midgetgolfbaan 🤣
Ja onder andere... er liggen 9 banen door het hele huis 🤣quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Jullie doen een midgetgolfspel met Sinterklaas?
Het is eigenlijk best een rottige ziekte, merk ik nu. Bij kleintjes werkt het toch anders dan bij grotere kinderen. Dochter kreeg het ook jong.quote:Op vrijdag 6 december 2024 11:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Och arme jongen... Mijn oudste zat ook echt van top tot teen onder, zag er vreselijk uit. Maar hij was net 2, dan ben je nog niet zo bezig met je uiterlijk.
quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:55 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben ook vanavond pas pakjesavond. Ik heb de afgelopen 2 nachten gewerkt, zodoende.
De cadeautjes liggen veilig opgeborgen in de tuinkussen-kist buiten en het gedicht van de Sint wordt vanavond door de buren bezorgd.
Alles geregeld!![]()
Dochterlief heeft al jaren een beste vriendin.
2 peas in a pod! Spelen zo’n beetje wekelijks samen. Maar vriendin heeft vandaag haar kinderfeestje en mijn dochter is niet uitgenodigd. Ik snap er niets van.![]()
Dochter had het gevraagd aan haar vriendin en die zei dat “ze te druk is”.![]()
Een gebroken hart en boze briefjes met vriendin’s naam erop tot gevolg.
Hmmmz, ik hoop dat hij zich snel beter voelt!quote:Op zaterdag 7 december 2024 04:34 schreef Mushanga71 het volgende:
![]()
Net weer de hap gebeld, hij heeft nu keelpijn en wat benauwd. Volgens de hap komt dat door de keelpokken.
Koorts is wel voorbij maar nu mag ik straks, op de fiets, ibu gaan halen.
Hij heeft trouwens een humeur op op te schieten![]()
Moest hem 200mg ibu geven, had er nog 1, dus lees net de gebruiksaanwijzing voor 400mg. Staat bij: niet gebruiken bij...waterpokken![]()
Oeh Schanu, das nieuws wat je liever niet had gehoord. Ik duim mee dat het toch meevalt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De zooi ligt al weer klaar om opgehaald te worden.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Yep, gehuurd.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:35 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Vicky, dat ziet er erg leuk uit! Heb je die gehuurd (en waar dan)?
Misschien ook leuk voor een kinderfeestje.
Ik lees dit als Musj. Moeilijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:33 schreef Vicky het volgende:
Oh balen Mush! Hopelijk knapt hij snel op!
Whwha oopsquote:
Nouja, ik ben een mutsquote:
Hier komt het elke keer met bakken uit de hemelquote:Op zaterdag 7 december 2024 11:11 schreef Tink89 het volgende:
Het is hier echt stralend weer, jullie berichten over regen maakten me echt even in de war.
Je zou trouwens nog naar zemelen kunnen kijken. In een washandje/oude sok/panty doen en in bad ermee. Komt een soort melkachtige substantie uit die helpt. Het is er ook kant en klaar van oa de kruidvat, maar dat vond ik minder effectief dan gewoon haverzemelen uit de supermarkt.
Goeiequote:Op zaterdag 7 december 2024 11:18 schreef Vanyel het volgende:
Vitamine E crème, volgens mijn chirurg.
Nouja, ze zitten er niet voor niets bijquote:Op zaterdag 7 december 2024 11:43 schreef Elleska het volgende:
Dat advies is volgens mij niet echt nieuw want dat was er ook al toen L waterpokken had, geldt voor alle NSAID’s.
Goed dat je de bijsluiters leest!
Och wat schrikken, goed idee om film te gaan kijken!quote:Op zaterdag 7 december 2024 17:26 schreef Tink89 het volgende:
Wat een rare dag. Er klapten vanmiddag net voor ons twee auto's keihard op elkaar. We hebben meteen geholpen, eerste hulp verleend, mensen getroost, verkeer afgeremd enzovoorts (met nog drie andere mensen die stopten), maar pas daarna bij zwemles kwamen de bibbers en het besef hoe ontzettend anders dit had kunnen aflopen. Het ging echt heel erg hard... Iedereen is in orde trouwens, iig fysiek, maar beide auto's compleet in elkaar en de inzittenden waren er net zo aan toe als ik een half jaar geleden. Volledig de kluts kwijt. Wel fijn dat ik van de ambulanceverpleegkundige en politie complimenten kreeg voor m'n handelen, de overdracht, de manier we 't verkeer omgeleid hadden etc. Voelde fijn dat ik het goed gedaan had.
En dus heb ik één kerstboom opgezet met ipv twee. De andere ben ik aan begonnen en toen crashte ik. De afgelopen weken hebben erin gehakt, geloof ik. Ik heb kaarsjes aangezet en toen wilde zoon de grinch kijken. Goed planmama doet wel mee.
Klinkt voorzichtig hoopvol, Schanu. Hopelijk helpt de marterspray ook.quote:Op zaterdag 7 december 2024 18:20 schreef Schanu het volgende:
Jeetje wat schrikken Tink! Kan mij je schrik heel goed voorstellen, hopelijk heb je wel een rustige nacht!![]()
Hier hebben we vandaag de kerstboom opgetuigd, toch een echte, hij staat zo mooi![]()
En even gekeken naar de verschoven dakpan, met gevaar voor eigen leven via het platte dak van de garage en een trap naar het dak geklommenzeg ik stoer, maar vond het echt doodeng haha.
Was lastig te zien want is hartstikke donker onder die dakpannen, maar op het oog geen directe schade. Ook geen kabels los van de zonnepanelen. Duimen draaien dat het meevalt. Ik heb een antimarter spray gespoten (ja het bestaat) en de dakpan terug geschoven. Komt hij nu terug, dan zien we dat direct. We twijfelen over het plaatsen van een val, maar de boete voor het vangen van een steenmarter is duurder dan een nieuw dak![]()
Navraag binnen de buurt heeft uitgewezen dat er kabels zijn doorgebeten bij een buurvrouw aan het begin van het hof. En dat de buurvrouw naast ons geknaag bij haar auto had gehoord. Ze zijn niet alleen bij ons actief dus...
Ach wat sneu voor de jongstequote:Op maandag 9 december 2024 09:03 schreef Tink89 het volgende:
Hoe is het met de waterpokken en de marters?
Hier is de jongste weer ziek. Ik gok op dubbele oorontsteking en blaasontsteking... die oren weet ik zeker (twee keer loopoor), over de blaasontsteking twijfel ik. Continu moeten plassen, aangeven dat het pijn doet, koorts. Dus net maar urine ingeleverd bij de huisarts en hopen dat het dat niet is. Hij haat alles wat op een drankje lijkt en bovendien heeft hij dan voor de tweede keer blaasontsteking en had de huisarts het al over een echo van de blaas e.d. om te kijken of alles wel goed aangelegd is. Blijkbaar zijn blaasontstekingen bij jongetjes zeldzaam.
Dus mijn rustige werkdag op kantoor is nu een thuiswerkdag met paw patrol op de achtergrond.
Dit herken ik. Jongste hier had daar ook last van. We moeten er echt bovenop zitten dat ie voldoende drinkt, dan is er geen enkel probleem.quote:Op maandag 9 december 2024 10:34 schreef Elleska het volgende:
L klaagt er soms ook over en moet dan steeds naar de wc terwijl hij net is geweest. Urine is schoon maar beter voor de zekerheid wel testen. L is een slechte drinker, als we ervoor zorgen dat hij voldoende drinkt is het probleem er niet dus het vermoeden is irritatie door geconcentreerde urine.
Hoe is t met zijn ontlasting/darmen? Mijn jongste heeft pds en soms geeft dat ook pijn bij de blaas..quote:Op maandag 9 december 2024 11:33 schreef Tink89 het volgende:
Uitslag: geen blaasontsteking. Nu maar hopen dat z'n oren snel beter worden. Voor hem, maar ook voor mij. Ik krijg niks gedaan zo.
Maar je kunt nog steeds de kuierlatten nemen, want je benen doen het nog tochquote:Op maandag 9 december 2024 15:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Echt hoor, die winterslaap, ik wil oook! Ben alles zat.
Kak van de marter SchanuVan binnenuit is dat gat ook niet te dichten met gaas of zo? Marters zitten hier niet dus ik heb geen idee.
En het is begrijpelijk dat je erdoorheen zit. Alles komt altijd tegelijk![]()
@:gewoonmezelf87 beterschap en @:exode, sterkte![]()
Auto is nog steeds dood. Komt nu weer iemand anders doormeten wat het nou is. Ben wel een beetje uitgedoormeterd hoor.
Moet ik nu ook zelfs achter de facturen van de energie aan, want er ging bij de energieboer wat fout plus de afrekening van de stadsverwarming van vorig jaar is nog niet eens binnen. Begin het echt zat te worden om anderen hun zooi op te ruimen. Ik wil rust. Misschien toch handig dat de auto kaduuk is want anders had ik waarschijnlijk de kuierlatten genomen![]()
We zullen doorgaan...
Die kuierlatten brengen me iig verder dan mijn autoquote:Op maandag 9 december 2024 15:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar je kunt nog steeds de kuierlatten nemen, want je benen doen het nog toch(flauw, ik weet het).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag precies 1 maand![]()
Één voordeel van deze stress: er is al bijna 10 kilo af![]()
Boh, kind ziek van school moeten plukken is ook altijd zo naar. Wel fijn dat ze zich wat beter voelt. Nu jij nogHopelijk wordt de rest van de week wat minder wiebelig
![]()
Kreeg van Albert een melding. Dat ze mijn bezorgmomenten eruit geflikkerd hebben omdat dinsdag de 24e kerstavond én dinsdag de 31e oudejaarsavond en dat ik nieuwe bezorgmomenten moest kiezen en wel snel want anders vol. Nou had ik de 23e al geclaimd maar nu ook de 29e én de 31e in de middag. Beter teveel dan te weinig, zullen we maar denken. Ga toch eeeecht niet met die kerstdrukte/oudjaarsdrukte de supermarkt in
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Waterpokken zijn al besmettelijk voor je ze ziet... dus weet niet wanneer kleinzoon vh laatst geweest is?quote:Op maandag 9 december 2024 21:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Morgen geen kleinzoon want anders hebben we een pokkenkerst![]()
Zoon blijft toch morgen nog thuis. Hopelijk zijn de pokken in zn gezicht woensdag wat minder.
Zoon kreeg 3 december koorts en kleinzoon was die dag zelf ziek dus hij is thuis gebleven, laatste keer bij mij was 26 november. Achteraf heel veel mazzel gehadquote:Op maandag 9 december 2024 21:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Waterpokken zijn al besmettelijk voor je ze ziet... dus weet niet wanneer kleinzoon vh laatst geweest is?
quote:Op maandag 9 december 2024 21:37 schreef LeSage het volgende:
Thanks voor de reminder met de bezorgmomenten. Heb even de 24e vastgelegd voor de kerstboodschappen.
Vriend werkt dan thuis en ik moet toevallig een dinsdag werken![]()
Verder ben ik wel aan het meelezen, maar zijn de feestweken een beetje hectisch.Heel veel succes! 🍀SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Oh beter dan!quote:Op maandag 9 december 2024 22:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoon kreeg 3 december koorts en kleinzoon was die dag zelf ziek dus hij is thuis gebleven, laatste keer bij mij was 26 november. Achteraf heel veel mazzel gehad![]()
Oeh, spannend @:LeSage! Succes
Oh, bohquote:Op maandag 9 december 2024 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh beter dan!
Ik ging met mijn kinderen de pokken vaak achterna onder t mom " dan hebben ze t maar gehad" en toen ze ze kregen kwam t totaal niet uit en werd te kleine er over the top ziek van![]()
Spannend LeSage!
quote:Op maandag 9 december 2024 21:37 schreef LeSage het volgende:
Thanks voor de reminder met de bezorgmomenten. Heb even de 24e vastgelegd voor de kerstboodschappen.
Vriend werkt dan thuis en ik moet toevallig een dinsdag werken![]()
Verder ben ik wel aan het meelezen, maar zijn de feestweken een beetje hectisch.BoksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op dinsdag 10 december 2024 07:34 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
BoksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |