abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf donderdag 5 december 2024 @ 14:39:52 #176
148247 taxibabe
pi_215776699
Heb inderdaad ook weer met de winkel gebeld, die gaf dus ook aan dat de tv wel degelijk is afgeleverd aan PostNL. Hij ging direct contact opnemen met de hun accountmanager bij PostNL.
pi_215776735
Inderdaad via het bedrijf regelen. Maar &#$@ is het wel.

Ik zit bij de opticien. Kijken of puber nog een nieuwe bril nodig heeft. Wel zo handig nu hij rijles heeft. Als ik nummerborden kan lezen zonder bril, die hij pas vele meters later met een bril kan zien, dan zal het wel nodig zijn.
Maarja, recept van 40 euro en 40 euro voor zijn favoriete bril van Charlie Temple. Dat is te overleven :D

Edit: allebei een halve punt achteruit. Kijken of hij het verschil merkt bij het autorijden. Dat hij dan net iets meer durf heeft..

[ Bericht 12% gewijzigd door Deepfreeze op 05-12-2024 15:30:55 ]
pi_215777154
Nou, zoon heeft de waterpokken :+ Hij heeft behalve koorts nu ook blaasjes.
Volgens de ha had ie ze jaaaren geleden gehad, maar volgens mij niet. Waren een paar blaasjes toen. Nu zijn het er wat meer dus had ik gelijk :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 5 december 2024 @ 15:41:44 #179
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215777200
Ha, interessant wel, dat gat tussen KDV en school - ik heb de agenda er eens op nageslagen voor 2027 en theoretisch moeten we dan 1,5 week overbruggen _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_215777204
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens de ha had ie ze jaaaren geleden gehad, maar volgens mij niet. Waren een paar blaasjes toen. Nu zijn het er wat meer dus had ik gelijk :P
Jullie kunnen beiden gelijk hebben. Als de eerste besmetting heel mild was, kán je het nog een keer krijgen. Bij de jongste hadden wij ook het dilemma. Er waren 3 blaasjes, maar of dat ook waterpokken waren? Ik wil hem het liefst laten testen voor hij naar het VO gaat (en dan eventueel vaccineren).

Maar sterkte, zo'n besmetting op zijn leeftijd kan heel heftig zijn! -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215777241
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh, Als je waterpokken de eerste keer niet goed hebt gehad kun je nog een keertje.. Dat verklaard wel de hogere koorts; waterpokken zijn een stuk heftiger als ze ouder worden.
pi_215777277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Jullie kunnen beiden gelijk hebben. Als de eerste besmetting heel mild was, kán je het nog een keer krijgen. Bij de jongste hadden wij ook het dilemma. Er waren 3 blaasjes, maar of dat ook waterpokken waren? Ik wil hem het liefst laten testen voor hij naar het VO gaat (en dan eventueel vaccineren).

Maar sterkte, zo'n besmetting op zijn leeftijd kan heel heftig zijn! -O-.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:45 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Oeh, Als je waterpokken de eerste keer niet goed hebt gehad kun je nog een keertje.. Dat verklaard wel de hogere koorts; waterpokken zijn een stuk heftiger als ze ouder worden.
Ah, dit verklaart veel, wist ik niet.
Koorts is wel minder, onder de 39 maar was eergister 40.2 Dan is dit mysterie opgelost. Vond het al zo vreemd, alleen koorts. Hij voelt zich nu prima, op de bultjes na dan. Ze jeuken een beetje. Zitten ook op zn hoofd, ooglid en zelfs keel. Weer zijn het er niet heel veel maar wel meer dan de eerste keer.
Geen idee alleen waar ie ze vandaan heeft.

Is er een waterpokkentest dan? Ook dat wist ik niet. Valt bij zoon wel mee, gelukkig.

En thanks! Ik ben nu weer wat wijzer :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 05-12-2024 15:55:00 ]
If they say
  donderdag 5 december 2024 @ 16:00:09 #183
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_215777362
Volgens mij hebben ze bij de oosterburen zelfs een vaccinatie hiervoor ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215777380
Ah, ook dat is nieuw voor me :D
Jaa, het is een kinderziekte en niet zo heel ernstig, dacht ik. Op oudere leeftijd dan weer wél.
Nouja, nu ist iig zeker dat ie ze gehad heeft.
If they say
pi_215777405
Ja, je kunt dat testen (bloedtest voor antistoffen tegen varicella zoster virus), en er is ook in Nederland een vaccinatie voor. Wel zelf betalen, en ik weet ook niet zeker of je die altijd kunt krijgen, ik had het uiteindelijk niet nodig.

Mijn ouders wisten niet meer of ik het heb gehad, en we hebben tot mijn 3.5e in een ander land gewoond waarvan ik niet weet of waterpokken er ook zo 'common' was als hier. Ik pas regelmatig op jonge kinderen van buren en op mijn nichtje, dus toen heb ik het via de huisarts laten testen om te weten of ik die wil ontwijken als zij ze hebben of mogelijk besmet zijn geraakt of niet. Gelukkig bleek ik er dus wel gewoon antistoffen voor te hebben.

Ze deden over dat laten testen in het begin wel moeilijk overigens, zeiden nog dat het helemaal niet ernstig hoeft te zijn als je het als volwassene krijgt dus dat ik sowieso niemand hoef te vermijden die het heeft, ook als ik het nog niet heb gehad. Vond dat zo raar, ook als ik er niet levensbedreigend ziek van wordt, wil ik toch gewoon geen waterpokken? :D daarbij heb ik ook een kinderwens en als zwangere zijn de risico's groter, dus dan wil je het sowieso gaan testen of ik het nou heb gehad of niet. Dus uiteindelijk moest het toch wel getest worden. Gelukkig mocht het uiteindelijk wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 05-12-2024 16:20:17 ]
pi_215777463
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Ja, je kunt dat testen (bloedtest voor antistoffen tegen varicella zoster virus), en er is ook in Nederland een vaccinatie voor. Wel zelf betalen, en ik weet ook niet zeker of je die altijd kunt krijgen, ik had het uiteindelijk niet nodig.

Mijn ouders wisten niet meer of ik het heb gehad, en we hebben tot mijn 3.5e in een ander land gewoond waarvan ik niet weet of waterpokken er ook zo 'common' was als hier. Ik pas regelmatig op jonge kinderen van buren en op mijn nichtje, dus toen heb ik het laten testen om te weten of ik die wil ontwijken als zij ze hebben of mogelijk besmet zijn geraakt of niet. Gelukkig bleek ik er dus wel gewoon antistoffen voor te hebben.

Hier is het nu ook niet meer nodig nu, een vaccinatie :+
Maar wél fijn dat er dan een test voor is.
Weet je toevallig ook dat als je ze al gehad hebt en je met iemand in contact komt die ze heeft, of je ze dan alsnog kan doorgeven? Ik heb het gehad, maar dan kan ik niet meer besmet worden en doorgeven, toch?
If they say
pi_215777482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier is het nu ook niet meer nodig nu, een vaccinatie :+
Maar wél fijn dat er dan een test voor is.
Weet je toevallig ook dat als je ze al gehad hebt en je met iemand in contact komt die ze heeft, of je ze dan alsnog kan doorgeven? Ik heb het gehad, maar dan kan ik niet meer besmet worden en doorgeven, toch?
Oeh, dat weet ik niet zeker. Volgens mij is de kans dan heel klein dat jij ze nogmaals krijgt (tenzij je dus destijds onvoldoende afweer hebt opgebouwd), en als jij ze dan niet krijgt kan jij ze volgens mij ook niet doorgeven. Maar dat weet ik niet 100% zeker! Dus als je dat zeker wil weten zou ik dat even bij je huisarts navragen.
pi_215777493
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oeh, dat weet ik niet zeker. Volgens mij is de kans dan heel klein dat jij ze nogmaals krijgt (tenzij je dus destijds onvoldoende afweer hebt opgebouwd), en als jij ze dan niet krijgt kan jij ze volgens mij ook niet doorgeven. Maar dat weet ik niet 100% zeker! Dus als je dat zeker wil weten zou ik dat even bij je huisarts navragen.
Ah, zo. Het lijkt mij ook niet hoor, dat ik ze kan doorgeven maar das dus niet zeker.
De ha is pas maandag terug ;)
If they say
pi_215777622
Wilde toch even vragen bij de waarnemend ha, maar daar krijg ik een bandje dat ze vanwege drukte alleen opnemen bij spoed en ik dan de 1 moet drukken.
Dan de hap maar proberen, die zijn vanaf 17u bereikbaar🤪
Dit omdat ik nu lees dat er vanaf 11 jaar contact moet worden opgenomen met de ha voor virusremmers omdat er kans is op een longontsteking... Virusremmers kunnen zolang de blaasjes opkomen. Ze poppen nu dus op :')

Edit: toch op de 1 gedrukt, ha is naar een spoedje en van de assistente moet ik om 17u de hap bellen, spoed en doorgeven. Daar zit een arts en die weet hoe en wat...

[ Bericht 14% gewijzigd door Mushanga71 op 05-12-2024 16:52:35 ]
If they say
pi_215777815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 14:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Inderdaad via het bedrijf regelen. Maar &#$@ is het wel.

Ik zit bij de opticien. Kijken of puber nog een nieuwe bril nodig heeft. Wel zo handig nu hij rijles heeft. Als ik nummerborden kan lezen zonder bril, die hij pas vele meters later met een bril kan zien, dan zal het wel nodig zijn.
Maarja, recept van 40 euro en 40 euro voor zijn favoriete bril van Charlie Temple. Dat is te overleven :D

Edit: allebei een halve punt achteruit. Kijken of hij het verschil merkt bij het autorijden. Dat hij dan net iets meer durf heeft..
Ik denk dat dat halve punt best wat uit kan maken hoor!

@Mushanga71, he getsie, beterschap!
Ben je al wijzer geworden bij de HAP?
Fake it till you make it...
pi_215777854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik denk dat dat halve punt best wat uit kan maken hoor!

@:Mushanga71, he getsie, beterschap!
Ben je al wijzer geworden bij de HAP?
Thanx :)
Jup, moest van de ha assistente bij de hap ook de spoeddienst hebben, spoeddienst vond van niet, maar ze heeft wél geholpen O+ We worden zo teruggebeld door een arts en dan krijg ik te horen of hij virusremmers moet krijgen.
De pokken poppen nog steeds op.
If they say
pi_215777933
Mijn 19 juni kinderen zijn ook gewoon na de meivakantie al gestart. Tegenwoordig is dat meer maatwerk en ook afhankelijk van hoe groot de desbetreffende klas al is.

Het was een geslaagde dag op school, en thuis hebben we net een sinterklaasescape room gedaan op verzoek van de kinderen, dat was een groot succes weer.

Beterschap voor je zoon Mushanga!
pi_215778121
Goed dat je nog even hebt opgezocht en hebt gebeld Mush! Ik wist dat ook niet, dan vind ik het met terugwerkende kracht extra raar dat ze bij mij zo moeilijk deden over testen en zeiden dat ik ook als ik het nog niet gehad had, kinderen met waterpokken niet hoef te vermijden.. gelukkig zit ik inmiddels bij een andere praktijk :D .

Hopelijk word je snel teruggebeld. Beterschap voor je zoon!
pi_215778462
Mush beterschap voor je zoon! Hopelijk word je snel terug gebeld!
pi_215779183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Goed dat je nog even hebt opgezocht en hebt gebeld Mush! Ik wist dat ook niet, dan vind ik het met terugwerkende kracht extra raar dat ze bij mij zo moeilijk deden over testen en zeiden dat ik ook als ik het nog niet gehad had, kinderen met waterpokken niet hoef te vermijden.. gelukkig zit ik inmiddels bij een andere praktijk :D .

Hopelijk word je snel teruggebeld. Beterschap voor je zoon!
Das echt heel raar want boven de 11 jaar kan het dus complicaties geven. Maar, je hebt antistoffen én een andere huisarts :Y
Ik wist dit ook allemaal niet, wél van de bof en rode hond, dat dat op latere leeftijd gevaarlijk kan zijn. Maar waterpokken...

Nog niks gehoord... Koorts is wel weer 39C al is ie zn pcm om 16u vergeten :')
If they say
  donderdag 5 december 2024 @ 19:37:59 #196
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215779204
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das echt heel raar want boven de 11 jaar kan het dus complicaties geven. Maar, je hebt antistoffen én een andere huisarts :Y
Ik wist dit ook allemaal niet, wél van de bof en rode hond, dat dat op latere leeftijd gevaarlijk kan zijn. Maar waterpokken...

Het kan volgens mij ook uitmonden in gordelroos op latere leeftijd. Maar kan ook zijn dat ik weer wat zaken door elkaar haal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215779275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:37 schreef livelink het volgende:

[..]
Het kan volgens mij ook uitmonden in gordelroos op latere leeftijd. Maar kan ook zijn dat ik weer wat zaken door elkaar haal.
Dat klopt inderdaad! Het is hetzelfde virus, dat blijft latent in je lichaam aanwezig zonder klachten, maar kan op een later moment bij bv een verminderde weerstand weer actief worden en dan gordelroos geven.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ja precies, ik ben blij dat totdat ik dat zeker wist, ik zelf alsnog wel kinderen met (risico op) waterpokken vermeed, want ook zonder complicaties hoefde ik ze niet :+ . En idd gelukkig antistoffen en niet meer daar.

Hopelijk hoef je niet heel lang meer op het belletje te wachten!
pi_215779343
Mijn schoonzus heeft na waterpokken op latere leeftijd behoorlijk kritiek gelegen in het ziekenhuis, dus wel degelijk gevaarlijk als volwassene. Kwam ook omdat ze vroeger astma had gehad en dat een auto immuun ziekte is en waterpokken ook op het auto immuun systeem slaat (zoiets tenminste. Is ongeveer 15 jaar geleden dus weet het niet meer zeker, of een auto immuunziekte daar door triggerde).

Maar dat je op de spoed-knop moet drukken die snap ik dan niet helemaal als het alleen nog wat koorts en blaasjes zijn. Mij hebben ze altijd gezegd dat de spoedknop is voor levensbedreigende situaties (dus als je twijfelt om de ambulance te bellen of toch de huisartsenpost zo’n beetje), maar kan zijn dat ze daar op ander posten anders over denken natuurlijk.

Hopelijk knapt ie snel op.

Veel plezier allen die pakjesavond vieren vanavond!
pi_215779344
De waterpokken bij mijn moeder waren de reden van mijn vroeggeboorte... ze was 27 en doodziek ervan en toen kwam ik dus met 35 weken tevoorschijn, daarna mocht moeder 10 dagen niet bij mij ivm besmetting...

Hopenlijk snel duidelijk over je zoon mush
S. 2014
J. 2016
  donderdag 5 december 2024 @ 19:47:34 #200
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215779351
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad! Het is hetzelfde virus, dat blijft latent in je lichaam aanwezig zonder klachten, maar kan op een later moment bij bv een verminderde weerstand weer actief worden en dan gordelroos geven.
[..]

Ah, dus toch. Mijn vader had vroeger regelmatig gordelroos en dat was absoluut geen pretje kan ik me als kind herinneren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')