SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:20 schreef egayalS het volgende:
De ypg/SDF/PKK zoals altijd sinds de jaren 80 innige banden met Damascus. Ik begrijp dat het tactisch gezien een verstandige beslissing is als kleine speler, dat je backing zoekt van grotere spelers, maar hun bewuste keuze om altijd te dealen met het regime TEN KOSTE van overige rebellen groepen heeft er voor gezorgd dat ze gehaat worden door alles en iedereen muv de Amerikanen in Syri en sommige mensen in het westen die denken dat de ypg "de Koerden" zijn, een arme minderheid dat verdedigd dient te worden, terwijl de realiteit is dat de ypg stelchts 1 Koerdische militie, die niet ypg Koerden onderdrukt, terwijl andere Koerdische milities gewoon wel samenwerken met de rebellen.
Echt grappig de mensen die net komen kijken bij dit conflict en denken wat betekenen al die afkortingen en wie is gelieerd met wie?![]()
[ x ]
Je loopt natuurlijk risico op overstretch. Ik denkt dat hij dat bedoelt. Maar dat geldt natuurlijk ook voor de rebellen. Je moet alle linies kunnen bemannen. Maar dat kunnen ze op termijn met het regime wel manieren voor bedenken. Het sdf is heel flexibel. Alles is ondergeschikt aan hun oorlog tegen de Turken. Ze geven geen ene fuck om de rebellen.quote:
Daar heeft SAA jaren en jaren standgehouden voor de troepen daar werden ontzetquote:
Voormalige Al Qaida terroristen zijn opeens democratisch geworden? Of heb ik nou de volledig verkeerde club voor mij?quote:
Dat is een voornamelijk Koerdische militie.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voormalige Al Qaida terroristen zijn opeens democratisch geworden? Of heb ik nou de volledig verkeerde club voor mij?
Nou go Koerden dan maar.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is een voornamelijk Koerdische militie.
quote:Commenting on the point that the Syrian regime has handed over the #Aleppo airport to the YPG, which might be profitable in the fight against the Iranian-backed militias. This will definitely be a wrong assessment, and here's why, based on current and historic facts:
Starting from nowadays, the YPG/SDF leadership is part of an alliance linking the PKK, IRGC, Iran-backed Iraqi SMGs, PUK, and themselves to run regional operations involving intelligence actions, money laundering/smuggling, narcotic drug production and smuggling, and sanctioned oil smuggling. These activities are concentrated in the joint border regions between Iran, Iraq, Syria, and Turkey.
Back to history, when the moderate FSA factions were besieging the regime in Deir Ez-Zor airport, the YPG—which is now leading the SDF—was helping the Iranians, Assad, and Russians to supply that airport and their territories in Deir Ez-Zor from the al-Qamishli airport. This played a key role in exhausting the FSA moderate factions, which were already struggling for two years against ISIL (as well as against the Assad regime). However, the terrorists of ISIL took control of the FSA territories after the collapse of the Iraqi borders.
On the other hand, when President Trump's administration applied the maximum pressure policy against Iran and Assad, the only way for Assad and Iran to breathe in the oil and gas sector in #Syria was via the oil trade -by trucks- and oil pipelines supplied by the YPG-led SDF to these Iran-backed militias and the Assad regime. Notably, the U.S. was always falsely accused of "looting" Syrian oil, which is a complete lie spread by the pro-Russia and pro-Iran propaganda machines.
Moreover, before the establishment of the global coalition, the YPG was part of "The National Defense Forces" in the al-Hasakah province. This was a unit the Assad regime established across Syria from local Shabiha groups in each Syrian province to fight for him alongside the so-called SAA and the Iranian-backed militia groups.
Most importantly, the YPG groups in Aleppo province (including the city, suburbs, and countryside) are in complete alliance with the Assad regime, Iran-backed militias, Russian forces, and Russian-backed militias.
To conclude, the YPG/SDF are still playing this game of being in bed with everyone. They are ruling in each region based on what will accomplish the goals of the PKK-Linked YPG cadres. And in Aleppo, their alliance with Assad, Russia, and Iran is securing their interests.
Dit alles gebeurt zo vreselijk snel. Ik vraag me oprecht af of er in achterkamertjes een deal is bedacht tussen de powers that be Russen/Turken/Iran/assadisten/Amerikanen misschien zelfs, hoewel dat laatste niet heel aannemelijk is, omdat we nu feitelijk tussen twee presidenten in zitten en Biden niet bekend staat om zijn avonturisme.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:48 schreef ExTec het volgende:
Ik ben voor de partij die russen afmaakt.
Als die weg en/of dood zijn, kijken we wel weer verder.
Dit is precies wat ik bedoel met dat Iranirs nauwelijks heisa maken. Ik bedoel als je clint state in de pan wordt gehakt, dan schreeuw je moord en brand normaal gesproken.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:46 schreef Aether het volgende:
Iran downplays Aleppo losses, vows continued support for Assad
https://www.iranintl.com/en/202411305075
en ik ben tegen democratische Syrische krachten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:48 schreef ExTec het volgende:
Ik ben voor de partij die russen afmaakt.
Als die weg en/of dood zijn, kijken we wel weer verder.
quote:Wading into the Syrian Dirty War was always going to be fraught.
Hating Assad is easy but it’s not an analysis. I spent my military service watching the US use the crimes of other governments to justify war, interventionism and a disregard for sovereignty.
That’s why I don’t so much focus on the atrocities of America’s Geopolitical rivals. It’s still a unipolar world for now, kind of, and we are the Empire.
Also, I don’t vote in Russia.
Everything I’m going to discuss going forward in Syria is going to be focusing on US policy in the region, because it’s dirty as f*ck and my government needs to be held accountable.
Having to say “Assad is Bad” every five seconds is exhausting and stupid.
Anyways, the opening of the Syrian front is meant to, from a simply Western perspective, destabilize the flow of weapons and intelligence to the Axis of Resistance in the region, specifically Hezbollah. Many innocent civilians will be killed by militants on both sides and Israel is the true beneficiary.
If you can’t handle that I don’t know what to tell you.
Blijkbaar is het zo druk dat ze in de file staanquote:Op zaterdag 30 november 2024 16:44 schreef Szura het volgende:
Gaat nu zo snel, schijnen zelfs al vanuit Hama naar Homs te vluchten
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lc6fxetshc2v
Meanwhile, military bloggers and Arab media report that Russians are withdrawing from their bases around Aleppo, Hama, and Deir ez-Zor, and moving towards their other bases on the coast.
Bashar is een cuckquote:Here is an elaborate claim, citing anonymous sources, indicating that Assad and his family might have gone to Moscow indefinitely:
"Bashar al-Assad and his wife and children are in Russia. That's for sure. Asma al-Assad's brothers and their families are outside Syria: Iyad is originally abroad, but Firas and his family are now in the Emirates, and her parents are in London.
In fact, Asma was not always in Russia for treatment, but rather moved from time to time, but they all left Damascus on Wednesday night, and she took with her her personal service team, unusually, including "Milad" (don't ask me about him, but there is a close circle in Damascus who knows this name and who he is very well).
I don't usually circulate this kind of news, but I confirmed it from a source close to the very close circle of the family in Damascus. Is it a coincidence? Of course not, and the days will reveal everything..."
De restanten van Hezbollah hebben weinig keuze. Die moeten Syri binnentrekken en proberen Assad zo te redden, want anders gaat de deur helemaal op slot. Maar ja, je kunt niet op twee plekken tegelijk zijn, dus daarmee verzwakt Hezbollah hun positie in Libanon nog verder na het pak slaag dat ze van de IDF hebben gehad. Hun andere optie is afwachten en later herbouwen. Maar dat gaat de IDF niet toestaan, die gaan niet wachten tot die weer een arsenaal aan raketten hebben. En waarschijnlijk zit het Libanese leger en een flink deel van de bevolking daar ook niet op te wachten. Die zullen het wel best vinden als Hezbollah militair exit is. En dat heeft politieke gevolgen in Beiroet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:51 schreef egayalS het volgende:
FYI. Deze gast is een linkse Amerikaanse veteraan die ik volg die hoopt op de val van het Amerikaanse imperium. Ik hoop het met hem uiteraard. Maar omdat we natuurlijk niet precies weten wat er gaande is, is het misschien verstandig om te kijken naar de Isral angle in deze situatie. Ik stond er zelf eigenlijk helemaal niet bij stil totdat ik deze post van hem zag.
Ik roep al jaren dat Isral de enige winnaar is van dit conflict omdat ze zonder een schot te lossen een grote vijand van hen is uitgeschakeld. Een failed state Syri was natuurlijk een big win voor Isral. Tijdens de oorlog hebben ze gewonde rebellen onder andere medische behandelingen gegeven. Wat zorgde voor het verhaal bij de assadisten dat de rebllen samenwerkten met de Israelis om Assad neer te halen. Een flip side van deze situatie was natuurlijk dat Iran nog meer entrenched werd in Syri wat goed was voor Hezbollah. Een slogan van de Hezbollah was "de weg naar Jeruzalem gaat door Damascus". Om het belang van het assadistische regime aan te kaarten in de strijd tegen Isral. Voor Israel kan het nu natuurlijk heel verleidelijk zijn om Hezbollah een slag toe te slaan door de doorvoer haven voor hezobollah materiaal aan te pakken. I dont know. Iedereen speculeert. Zo ook ik.
Assad geeft 0 steun aan Hezbollah. Het is Hezbollah geweest (o.a.) die hem op de been hebben gehouden. Assad is een lulletje rozenwater.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:38 schreef Ulx het volgende:
Als Assad valt klapt Hezbollah en sluiten Libanon en Israel vrede.
Klopt. Maar zonder Assad als doorgeefluik wordt het heel lastig om Hezbollah te herbouwen. En Hezbollah kan Syri niet in de houdgreep nemen zoals ze met Libanon hebben gedaan. Die kracht hebben ze niet. Daar is Syri te groot voor.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Assad geeft 0 steun aan Hezbollah. Het is Hezbollah geweest (o.a.) die hem op de been hebben gehouden. Assad is een lulletje rozenwater.
Mensen zonder twitter kunnen zo'n draad niet lezen. Dan heb je zo'n website threadread ofzo , dat die alle tweets onder elkaar plakt en dat iedereen het wel kan lezen.quote:
Ah, dat was ik even vergeten. Ik zie dat topuser @Perrin het al voor me heeft gedaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mensen zonder twitter kunnen zo'n draad niet lezen. Dan heb je zo'n website threadread ofzo , dat die alle tweets onder elkaar plakt en dat iedereen het wel kan lezen.
Dat wordt regelmatig gebruikt hier ook op fok.
Ze vreten elkaar op.quote:
Ach, laat de boel daar maar instorten. De afgelopen decennia waren nou ook niet bepaald succesvol te noemen. Tijd om wat anders te proberen lijkt me.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:09 schreef Szura het volgende:
Leuk een coup, maar als iedereen zn materieel achterlaat heb je er niet bar veel aan
Of Saddam…quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
Oeh. Dat kan spannend worden.
Gun Assad overigens wel een einde zoals Gaddafi of ceausescu.
Voor Libanon en Isral mogelijk een zegen. En Iran is klaar met regionale macht spelen. Rusland ook opgerot daar.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:24 schreef marsan het volgende:
We krijgen dus een door turkijke gesteund afghanistan aan de middelendse zee. Leuk
Het door Iran gesteunde Syri was ook geen succes.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:24 schreef marsan het volgende:
We krijgen dus een door turkijke gesteund afghanistan aan de middelendse zee. Leuk
Denk dat die al in Moskou zitquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
Oeh. Dat kan spannend worden.
Gun Assad overigens wel een einde zoals Gaddafi of ceausescu.
Zijn ze daar eerder al niet geweest dan? (Voor 2015)quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:41 schreef Perrin het volgende:
Bassel al-Assad valt van zijn voetstuk.
[ x ]
Ik denk dat Erdogan ook wel het een en ander zou kunnen toelichten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
Zou de CIA dit in werking hebben gezet oid?
Het komt namelijk wel heel slecht uit voor Rusland.
Met een luchtmacht alleen verover je geen gebied.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
regime(samen met Rusland) heeft toch als enige de beschikking over een luchtmacht?
Zo ja, dan is het toch allang gespeeld.
Toch lijkt het me het belangrijkste om naar de kust te draaien en Kheimimm aan te vallen. Dat is de basis waar de Russen zitten. Schakel die uit en ze kunnen niet meer met strategische bommenwerpers tekeer gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:27 schreef polderturk het volgende:
De rebellen zijn op weg naar Homs, vanuit Hama. Homs ligt halverwege op de weg naar Damascus.
Lijkt me een mooie gelegenheid voor wat special ops ook, al deze chaos.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch lijkt het me het belangrijkste om naar de kust te draaien en Kheimimm aan te vallen. Dat is de basis waar de Russen zitten. Schakel die uit en ze kunnen niet meer met strategische bommenwerpers tekeer gaan.
Als Homs valt dan is Damascus helemaal geisoleerd.quote:
Ja en de Russische bases in Latakia en Tartus ookquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als Homs valt dan is Damascus helemaal geisoleerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat denk ik ook. Kheimim ligt niet ver van Idlib af. Als ze in de buurt kunnen komen kunnen zich in ieder geval het vliegveld bombarderen met sucide drones.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch lijkt het me het belangrijkste om naar de kust te draaien en Kheimimm aan te vallen. Dat is de basis waar de Russen zitten. Schakel die uit en ze kunnen niet meer met strategische bommenwerpers tekeer gaan.
Allahu Akbarquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:24 schreef marsan het volgende:
Is dat zo erg? Syri is ook maar een product van het Franse kolonialisme. Die trokken willekeurige lijnen in het zand. Heeft zoiets nou bestaansrecht? Nee toch?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:02 schreef egayalS het volgende:
[..]
Allahu Akbar![]()
Mwah. Dat zal het westen niet laten gebeuren. Vergeet niet dat de Amerikanen boots on the ground hebben. Balkanisering is 1 van de opties.
jawel hoor, zie Israel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een luchtmacht alleen verover je geen gebied.
Nee hoor je hebt gelijk. Dat hele gebied is door de Engelsen/Fransen zo ontworpen. sykes/picot agreement. Syri, Libanon, Isral, Jordani, Irak, Koeweit allemaal ontsprongen uit Britse/Franse machinaties. Deze Amerikaanse historicus vertelt het heel goed.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat zo erg? Syri is ook maar een product van het Franse kolonialisme. Die trokken willekeurige lijnen in het zand. Heeft zoiets nou bestaansrecht? Nee toch?
Isralquote:Op zaterdag 30 november 2024 20:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welk gebied heeft Isral met alleen een luchtmacht dan veroverd?
Met HTS?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:49 schreef Szura het volgende:
Met wie moet het kabinet nu trouwens diplomatieke betrekkingen aangaan?
quote:
quote:There is a very unstable situation on the ground, that is unfolding very quickly
Syriquote:
Syri heeft status Rusland,quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:49 schreef Szura het volgende:
Met wie moet het kabinet nu trouwens diplomatieke betrekkingen aangaan?
Luchtmachten zijn fantastisch tegen troepen die bv colonnes met pantser voertuigen hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
regime(samen met Rusland) heeft toch als enige de beschikking over een luchtmacht?
Zo ja, dan is het toch allang gespeeld.
quote:
quote:
Er zijn er veel uitgeschakeld door drones vroeger, maar de Russen hebben inmiddels verbeteringen doorgevoerd.quote:
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe romantisch Turken kunnen praten over hun bloeddorstige geschiedenis. Een imperiaal rijk dat eeuwenlang aan de macht is gebleven door opstanden neer te slaan met slaaf soldaten die ze ontvoerd hadden bij de christelijke inwoners.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:39 schreef egayalS het volgende:
[..]
Nee hoor je hebt gelijk. Dat hele gebied is door de Engelsen/Fransen zo ontworpen. sykes/picot agreement. Syri, Libanon, Isral, Jordani, Irak, Koeweit allemaal ontsprongen uit Britse/Franse machinaties. Deze Amerikaanse historicus vertelt het heel goed.
En daarom wordt bv ook Israels bestaansrecht betwist. Of het bestaansrecht van Libanon dat speciaal voor de christenen daar is gecreerd omdat ze in die periode daar een meerderheid hadden. Anno nu zijn ze een minderheid geworden. Ik had niks met Isis, maar ik vond het prachtig toen ze symbolisch de grenspost tussen Irak en Syri gingen opdoeken.
Moet je voorstellen dat vele eeuwen dat hele gebied geen enkele grens kende. Alles en iedereen was verbonden met elkaar totdat de koloniale machten kwamen.
Bekijk deze YouTube-video
Ben jij niet trots op ons koloniale verleden?!quote:Op zondag 1 december 2024 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe romantisch Turken kunnen praten over hun bloeddorstige geschiedenis. Een imperiaal rijk dat eeuwenlang aan de macht is gebleven door opstanden neer te slaan met slaaf soldaten die ze ontvoerd hadden bij de christelijke inwoners.
Echt het enige verschil met de koloniale machten is dat die slavernij voor veel geld uitgebannen hadden en dat ze in staat waren hun macht verder weg te projecteren omdat ze technologisch en sociaal 400 jaar verder dan Turkije waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op zondag 1 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij niet trots op ons koloniale verleden?!Nee niet echt want ik heb er nooit wat aan bijgedragen en leefde toen nog niet. Ik vind die schepen wel gaaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij niet trots op ons koloniale verleden?!Ons koloniale verleden was in het begin ook niet veel meer als wat uitgebreide handel met een misplaatsts MVO beleid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Maar Isral wil een zwakke Assad, niet een Assad die straks als Gaddafi in het riool ligt waardoor een horde baarden het voor het zeggen heeft in Syriquote:Op zondag 1 december 2024 11:56 schreef polderturk het volgende:
Isral zou de Assadisten in Hama moeten bombarderen
Turkije was de koloniale macht daar. Je laat ook even je Christen- en Jodenhaat weer doorsluimeren. Alles in het MO laat zien waarom er een aparte staat voor Christenen en Joden moet zijn, o.a. het gedrag van de Turken zelf. Praatpaal van Ankara dat je bent.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:39 schreef egayalS het volgende:
[..]
Nee hoor je hebt gelijk. Dat hele gebied is door de Engelsen/Fransen zo ontworpen. sykes/picot agreement. Syri, Libanon, Isral, Jordani, Irak, Koeweit allemaal ontsprongen uit Britse/Franse machinaties. Deze Amerikaanse historicus vertelt het heel goed.
En daarom wordt bv ook Israels bestaansrecht betwist. Of het bestaansrecht van Libanon dat speciaal voor de christenen daar is gecreerd omdat ze in die periode daar een meerderheid hadden. Anno nu zijn ze een minderheid geworden. Ik had niks met Isis, maar ik vond het prachtig toen ze symbolisch de grenspost tussen Irak en Syri gingen opdoeken.
Moet je voorstellen dat vele eeuwen dat hele gebied geen enkele grens kende. Alles en iedereen was verbonden met elkaar totdat de koloniale machten kwamen.
Grappig genoeg is deze map alweer compleet verouderd.quote:
Je doet hier de aanname dat Isral terug wil naar de status quo van voor 7 en 8 oktober 2023. Maar dat willen ze niet. Want toen veranderde alles voor Isral. Die zijn decennia gekloot van en via Syri zo spuugzat dat het the devil you know beleid -Isral is tot ons veroordeeld- geen zekerheid meer is. De prioriteit ligt voor hun bij het onschadelijk maken Hezbollah, en daarmee dus van Assad en dus Iran. Als er daardoor een shitzooi ontstaat in Syri lossen de Arabieren dat maar op. Isral zegt nu iets van: Fuck you, jullie probleem, jullie hebben dit monster zelf gecreerd met jullie decennia durende wanbeleid. Krijg de tering en val dood.quote:Op zondag 1 december 2024 12:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar Isral wil een zwakke Assad, niet een Assad die straks als Gaddafi in het riool ligt waardoor een horde baarden het voor het zeggen heeft in Syri
Er zitten er hier twee of drie users die liever haatbaarden 120 burgers zien onthoofden dan dat de Koerden 1 meter extra ruimte krijgen...dus ja, dat klopt wat je zegt.quote:Op zondag 1 december 2024 13:14 schreef Cruzinats het volgende:
Is TS een Turk met zijn hateboner jegens Koerden en de YPG?
TS is inderdaad een Toerkoequote:Op zondag 1 december 2024 13:14 schreef Cruzinats het volgende:
Is TS een Turk met zijn hateboner jegens Koerden en de YPG?
Niks verdrietigs aan.quote:
Jij verbaast je omdat je geen idee hebt waar je het over hebt. Imperiaal zeker. Het was een trijd van imperiums. Of Rome at jou op of jij at Rome op. Het was niet voor niks dat de Ottomaanse sultan de titel "Kayseri Rum " "keizer van Rome" gebruikten nadat ze de Romeinen hadden verslagen in het Oost Romeinse Anatoli.quote:Op zondag 1 december 2024 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe romantisch Turken kunnen praten over hun bloeddorstige geschiedenis. Een imperiaal rijk dat eeuwenlang aan de macht is gebleven door opstanden neer te slaan met slaaf soldaten die ze ontvoerd hadden bij de christelijke inwoners.
Echt het enige verschil met de koloniale machten is dat die slavernij voor veel geld uitgebannen hadden en dat ze in staat waren hun macht verder weg te projecteren omdat ze technologisch en sociaal 400 jaar verder dan Turkije waren.
Oh ja? Is die vertrokken? Die was destijds ook actief. Zou me niks verbazen als die ook teruggekloond is idd.quote:Op zondag 1 december 2024 19:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En beschuldigen ondertussen iedereen van Turkenhaat. Eentje, Slayage, is gebanned wegens zijn antisemitisme maar mag gewoon onder een obvious kloon doorposten.
Schitterend toch.quote:Op zondag 1 december 2024 19:48 schreef egayalS het volgende:
[..]
Jij verbaast je omdat je geen idee hebt waar je het over hebt. Imperiaal zeker. Het was een trijd van imperiums. Of Rome at jou op of jij at Rome op. Het was niet voor niks dat de Ottomaanse sultan de titel "Kayseri Rum " "keizer van Rome" gebruikten nadat ze de Romeinen hadden verslagen in het Oost Romeinse Anatoli.
Slaaf soldaten jazeker. Echter is het islamitische slaven systeem niet hetzelfde slaven systeem zoals westerling voor ogen hebben. Zoals het walgelijke transatlantische slaven systeem. In het islamitische/Ottomaanse slaven systeem konden de slaven niet alleen de machtigste mensen van het imperium worden. Ze konden zelfs Sultan/staatshoofd worden. Hell bijna zonder uitzondering was elke moeder van de sultan een slaaf. En de moeder van de Sultan was de machtigste vrouw van het imperium. Ik denk dat het voor heel veel vrouwen aantrekkelijk klinkt om de machtigste vrouw van het imperium te worden. Het is niet voor niks dat de Ottomanen vaak beschrevene worden als een slaven imperium. In welke koloniale Europese staat is een slaaf opgeklommen tot een staatshoofd? Misschien dat jij me daarover kan informeren. Ottomaanse historicus Allan Mikail verbonden aan Yale beschrijft het Ottomaanse janitsaren corps in zijn boek "Gods Shadow"als een sociale mobiliteitsvorm.
Een andere slaven imperium waren de Mamlukken (wat zoiets betekent als "slaven") die heersten over heden daags Syri, Palestina, Egypte . https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mammelukken. De Mamlukken werden in de 15e eeuw onttroond door die andere slaven imperium, de Ottomanen. Ja wij spreken over die periode met een zekere trots. Das niet voor niks. De waarom zal jij ook inzien als je je zou verdiepen in de materie. Uiteraard zijn er genoeg zwarte paginas in de Turkse geschiedenis, net zoals we hier in Nederland niet trots zijn op elke periode van onze geschiedenis niet waar? Maar dat er slaven waren of dat de geschiedenis Imperiaal was behoort niet tot de afdeling schaamte.
Ik weet dat rechts Nederland graag schermt met 'ja maar moslims hadden ook slaven", wanneer linkse activisten het Nederlandse slavernij verleden problematiseren. Maar ze doen dat omdat ze geen benul hebben waar ze het over hebben.
Mocht je genteresseerd in het Ottomaanse/islamitische slavernij systeem is dit een goede video. Heel veel verschillende voorbeelden komen aan bod. Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld uit de video was een Vizier van de Ottomaanse Sultan, de Vizier was de tweede man van het imperium na de Sultan zelf, die wilde getuigen in een rechtszaak. Alleen het probleem was dat hij niet mocht getuigen. Immers de Vizier wordt gekozen vanuit het janitsaren corps en de janitsaren zijn slaven en slaven kunnen niet getuigen in de hanafitische rechtsschool van de Ottomanen. Dus nee de Ottomanen hadden een slaven systeem, maar nee die was niet te vergelijken met de transatlantische slaven systeem. Ik zou graag een slaaf willen zijn als dat mij de mogelijkheid zou bieden om tot de machtigste mensen van het imperium te worden. Jij niet?
Dr Brown is verbonden aan de Georgetown university.
Gozer er zijn zelfs dagboeken van Ijslandse slaven die op markten in Algerije werden verhandeld nadat ze daar door Ottomanen waren gebracht. Hint: dat waren geen leuke verhalen.quote:Op zondag 1 december 2024 19:48 schreef egayalS het volgende:
[..]
Jij verbaast je omdat je geen idee hebt waar je het over hebt. Imperiaal zeker. Het was een trijd van imperiums. Of Rome at jou op of jij at Rome op. Het was niet voor niks dat de Ottomaanse sultan de titel "Kayseri Rum " "keizer van Rome" gebruikten nadat ze de Romeinen hadden verslagen in het Oost Romeinse Anatoli.
Slaaf soldaten jazeker. Echter is het islamitische slaven systeem niet hetzelfde slaven systeem zoals westerling voor ogen hebben. Zoals het walgelijke transatlantische slaven systeem. In het islamitische/Ottomaanse slaven systeem konden de slaven niet alleen de machtigste mensen van het imperium worden. Ze konden zelfs Sultan/staatshoofd worden. Hell bijna zonder uitzondering was elke moeder van de sultan een slaaf. En de moeder van de Sultan was de machtigste vrouw van het imperium. Ik denk dat het voor heel veel vrouwen aantrekkelijk klinkt om de machtigste vrouw van het imperium te worden. Het is niet voor niks dat de Ottomanen vaak beschrevene worden als een slaven imperium. In welke koloniale Europese staat is een slaaf opgeklommen tot een staatshoofd? Misschien dat jij me daarover kan informeren. Ottomaanse historicus Allan Mikail verbonden aan Yale beschrijft het Ottomaanse janitsaren corps in zijn boek "Gods Shadow"als een sociale mobiliteitsvorm.
Een andere slaven imperium waren de Mamlukken (wat zoiets betekent als "slaven") die heersten over heden daags Syri, Palestina, Egypte . https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mammelukken. De Mamlukken werden in de 15e eeuw onttroond door die andere slaven imperium, de Ottomanen. Ja wij spreken over die periode met een zekere trots. Das niet voor niks. De waarom zal jij ook inzien als je je zou verdiepen in de materie. Uiteraard zijn er genoeg zwarte paginas in de Turkse geschiedenis, net zoals we hier in Nederland niet trots zijn op elke periode van onze geschiedenis niet waar? Maar dat er slaven waren of dat de geschiedenis Imperiaal was behoort niet tot de afdeling schaamte.
Ik weet dat rechts Nederland graag schermt met 'ja maar moslims hadden ook slaven", wanneer linkse activisten het Nederlandse slavernij verleden problematiseren. Maar ze doen dat omdat ze geen benul hebben waar ze het over hebben.
Mocht je genteresseerd in het Ottomaanse/islamitische slavernij systeem is dit een goede video. Heel veel verschillende voorbeelden komen aan bod. Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld uit de video was een Vizier van de Ottomaanse Sultan, de Vizier was de tweede man van het imperium na de Sultan zelf, die wilde getuigen in een rechtszaak. Alleen het probleem was dat hij niet mocht getuigen. Immers de Vizier wordt gekozen vanuit het janitsaren corps en de janitsaren zijn slaven en slaven kunnen niet getuigen in de hanafitische rechtsschool van de Ottomanen. Dus nee de Ottomanen hadden een slaven systeem, maar nee die was niet te vergelijken met de transatlantische slaven systeem. Ik zou graag een slaaf willen zijn als dat mij de mogelijkheid zou bieden om tot de machtigste mensen van het imperium te worden. Jij niet?
Wie is wie aan het genocideren daar?quote:
Blablablabla. Weet je waar figuren als jij zo goed in zijn? Vingertje wijzen naar anderen en je eigen verleden ontkennen, bagatelliseren of zo draaien dat het weer de schuld van een ander is.quote:Op zondag 1 december 2024 19:48 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ja maar ze mogen dat toch? De genocide van een niet-westers land is toch anders dan die van een westers land?quote:
Het is dankzij dit soort types dat mensen op Wilders stemmen.quote:Op zondag 1 december 2024 22:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Blablablabla. Weet je waar figuren als jij zo goed in zijn? Vingertje wijzen naar anderen en je eigen verleden ontkennen, bagatelliseren of zo draaien dat het weer de schuld van een ander is.
[..]
Ja maar ze mogen dat toch? De genocide van een niet-westers land is toch anders dan die van een westers land?
Het lijkt erop dat HTS bezig is met een charmeoffensief omdat ze de heerser over Syri willen worden onder de Sunni scepter. Echter ga je mij niet wijsmaken dat zodra het stof is opgetrokken Alawieten, Christenen, oud Assad sympathisanten, Druzen en Koerden zwaar de lul gaan zijn. De ene groep meer dan de andere maar toch. Moslims gonna moslim.quote:Op zondag 1 december 2024 21:56 schreef Perrin het volgende:
SDF mag zich terugtrekken uit Sheikh Maqsoud.
[ x ]
Ik snap niet waarom mensen zoals hij hier nog zijn. Als wij zulke vreselijke nare racistische slavenhoudende mensen zijn dan moet je toch diep ongelukkig worden om daar tussen te wonen?quote:Op zondag 1 december 2024 22:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is dankzij dit soort types dat mensen op Wilders stemmen.
denk niet dat ze piloten hebben die ermee kunnen vliegen?quote:Op zondag 1 december 2024 22:30 schreef polderturk het volgende:
De rebellen hebben nu een luchtmacht![]()
[ x ]
Amerika ookquote:Op zondag 1 december 2024 22:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Is Isral het enig land dat in Syri pro Assad doelen bombardeert vanuit de lucht?
Lijkt me ook sterk dat het kustgedeelte van de Alawieten wordt ingenomen, dat gaan de Russen nooit toestaanquote:Op zondag 1 december 2024 22:34 schreef polderturk het volgende:
Ik ben geen moslim.
Assad is een smerige baby moordenaar die een half miljoen burgers gedood heeft, samen met Poetin.
Assad en Poetin mogen beiden opflikkeren van mij.
Als Assad weg is, dan zal Syri nog steeds een verdeeld land zijn.
Er zullen verschillende facties zijn die door verschillende landen worden gesteund.
De Turken zullen een factie steunen, de Amerikanen zullen een andere factie steunen, de Saudis, de VAE, de Russen etc.
Hoe zwakker de Russen, hoe meer de positie van de Alawieten wankelt.quote:Op zondag 1 december 2024 22:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk dat het kustgedeelte van de Alawieten wordt ingenomen, dat gaan de Russen nooit toestaan
Syri is wat dat betreft net een Joegoslavi. Bijeengehouden door een dictator maar het stort allemaal in zodra de dictator en dus de sterke hand die het allemaal een beetje bij elkaar houdt verzwakt. Het is een onhoudbaar model want je hebt oneindig veel repressie nodig om het vol te houden maar die repressie kweekt ook steeds meer weerstand, tot de bom barst.quote:Op zondag 1 december 2024 22:34 schreef polderturk het volgende:
Ik ben geen moslim.
Assad is een smerige baby moordenaar die een half miljoen burgers gedood heeft, samen met Poetin.
Er zullen verschillende facties zijn die door verschillende landen worden gesteund.
De Turken zullen een factie steunen, de Amerikanen zullen een andere factie steunen, de Saudis, de VAE, de Russen etc.
Dan gaan we een slachting zien waarbij Gaza verbleekt. Ik verwacht nog meer rellende en protestendere moslims en linkse Marxisten dan. Vlaggen, chants, alles. Supporters van voetbalclubs uit Syri zullen worden opgejaagd. Niet alleen de UvA, zelfs het lokale ROC zal eraan moeten geloven.quote:Op zondag 1 december 2024 22:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk dat het kustgedeelte van de Alawieten wordt ingenomen, dat gaan de Russen nooit toestaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zitten bijna met een front vanaf de Poolcirkel tot aan Mombassa, Kenia.quote:Op zondag 1 december 2024 22:41 schreef DelanoMilano het volgende:
Ewa niffos het is wel een bende in de wereld zeg, zorg goed voor jezelf en je naasten.
Niffo out
quote:Op zondag 1 december 2024 22:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Syri is wat dat betreft net een Joegoslavi. Bijeengehouden door een dictator maar het stort allemaal in zodra de dictator en dus de sterke hand die het allemaal een beetje bij elkaar houdt verzwakt. Het is een onhoudbaar model want je hebt oneindig veel repressie nodig om het vol te houden maar die repressie kweekt ook steeds meer weerstand, tot de bom barst.
Ik zou ook niet weten hoe het beter gaat worden dan onder Assad. Slechter is moeilijk maar beter? Onder de Sunni's gaan de minderheden zwaar de lul zijn.
Proberen de hearts en minds over te winnen en het land over te nemen. Als ze eenmaal hun doel bereikt hebben blijken het toch minder lieve jongetjes te zijn.quote:
Tijdens de tweede wereldoorlog liet Stalin ook religie weer toe. Toen de oorlog afgelopen was was het ook voorbij met de vrijheid op religie.quote:
quote:Op zondag 1 december 2024 23:39 schreef skysherrif het volgende:
amerikanen bombarderen atm iraanse/iraakse milities de tyfus in
Bron?quote:Op zondag 1 december 2024 23:39 schreef skysherrif het volgende:
amerikanen bombarderen atm iraanse/iraakse milities de tyfus in
Twitter is geen bron. Ik kan er ook iets op plempen en zeggen dat het waar is.quote:
Nog een prachtige post over waarom het moeilijk is respect te hebben voor de Turkse cultuur.quote:Op zondag 1 december 2024 19:48 schreef egayalS het volgende:
[..]
Klopt. Er zal daarna helaas nog wel een burgeroorlog overheen gaan…. En hopelijk daarna meer rust en stabiliteit en geen reli-gekkies die de macht grijpen.quote:Op zondag 1 december 2024 22:34 schreef polderturk het volgende:
Ik ben geen moslim.
Dat soort mensen woont alleen in Nederland voor de welvaart, maar ze hebben niks met dit land. Dat geldt voor de meeste islamieten heb ik het idee. Maar de integratie is fantastisch geslaagd heb ik begrepen.quote:Op zondag 1 december 2024 22:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen zoals hij hier nog zijn. Als wij zulke vreselijke nare racistische slavenhoudende mensen zijn dan moet je toch diep ongelukkig worden om daar tussen te wonen?
Een soort Belgi dus.quote:Op maandag 2 december 2024 11:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Syri is een failed state net als Libanon. Ook als Assad weg is zal dat land altijd verdeeld blijven
Die kerk staat er nog.quote:Op maandag 2 december 2024 11:45 schreef polderturk het volgende:
Assad/Russen bombarderen kerk in Aleppo.
[ x ]
quote:I supported the Syrian revolution from its first day, knowing the risks and the backlash it would bring. I was called a Zionist and a collaborator for standing with the people against oppression. Threats forced me to leave Lebanon, partly due to this position. I continue to oppose Assad today because he is undeniably a war criminal. I do not care what his supporters think of me.
That said, what is happening now is not a revolution. It is a jihadist insurgency, funded and directed by the CIA to serve Israel’s interests. The goal is to cut the supply lines of the Lebanese resistance and destabilize the region further. These factions—Al Qaeda and ISIS spin-offs now advancing south—are worse than Assad or Putin. They are fascists, incapable of upholding justice or rights, serving only the agenda of subjugating the region's people. They must be defeated—not for Assad’s sake, but for Palestine, for human dignity, and for humanity itself.
Today, Assad is the lesser evil in the same way Stalin was during World War II. Those who support these extremist factions because Assad is a war criminal are no different from those who supported the Nazis in the 1940s because they hated Stalin. Both are misguided and fail to see the bigger picture.
This is not about making a perfect choice; it is about survival on a massive scale. Standing against these fascists is not an endorsement of Assad—it is a necessity for the region and its people to have any hope for dignity and justice.
fysiek misschien wel, maar geestelijk?quote:
"Anyone who harms a prisoner is not a journalist" is een tricky uitspraak in die contreien want Gaza. Daar is iedereen journalist. Zeker als de IDF ze doodmaakt.quote:Op maandag 2 december 2024 17:04 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Standaard SNA gedrag.
Wat mij betreft prima als de Russen de SNA platbombarderen, laat ze daar hun bommen maar aan opmaken ipv Idlib en Aleppo
Tweet blijkt turkse propaganda en misinformatie te zijn, aub weghalen.quote:Op maandag 2 december 2024 11:45 schreef polderturk het volgende:
Assad/Russen bombarderen kerk in Aleppo.
[ x ]
bronquote:Op maandag 2 december 2024 21:44 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Tweet blijkt turkse propaganda en misinformatie te zijn, aub weghalen.
Assad is ook 'the lesser evil'.quote:Op maandag 2 december 2024 14:57 schreef egayalS het volgende:
Jahjah is geen tankie maar speelt de "Assad is de lesser evil" kaart
Dat ‘YPG-terrorists’ steeds van dat pleurisaccount dat wel de haatbaarden van HTS steuntquote:
Weten die mafketels uberhaupt wel hoe je met zo'n BUK systeem moet omgaan?quote:Op maandag 2 december 2024 21:36 schreef polderturk het volgende:
De rebellen hebben nu een BUK systeem aan het arsenaal toegevoegd. Dat is wel een geavanceerd systeem.
De rebellen hebben ook nog een Pantsir en een ander systeem in handen gekregen. Drie systemen in totaal. Ook hebben ze 11 L39 gevechtsvliegtuigen bemachtigd.
[ x ]
120 % topic vervuiling. Obsessieve anti-koerd framing.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:33 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat ‘YPG-terrorists’ steeds van dat pleurisaccount dat wel de haatbaarden van HTS steunt. Turkse troep.
Daar heb je Hama voor nodig. En homs het liefste ook.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:06 schreef Szura het volgende:
Leuk Hama, maar ga eens naar het westen vanuit Ghab om daarna het Russische vliegveld flink te bestoken
Deze kaart is van gisteren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:06 schreef Szura het volgende:
Leuk Hama, maar ga eens naar het westen vanuit Ghab om daarna het Russische vliegveld flink te bestoken
Ik denk een secundaire explosie. Munitie geraakt dus.quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:06 schreef polderturk het volgende:
Rebellen hebben dikke kamikazd drones in handen.
Of ze bombarderen met de L39's?
Dat lijkt me sterk. Die leer je niet vliegen binnen een paar dagen. Tenzij er tussen de rebellen gedefecteerde ex-piloten zitten.
[ x ]
Assad en Putin zijn erger dan ISIS. Ze hebben tientallen ziekenhuizen plat gebombardeerd in Syri en Oekrane. Dat zijn hoofddoelen voor hun. Assad en Putin hebben 500,000 burgers gedood in Syri. 4 keer zoveel als de rest bij elkaar.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Lastig dilemma.. Assad en Putin zijn varkens, maar jihadisten wil je ook niet op je verjaardag.
Tribalistische mindset. In de realiteit maakt het niet uit of Assad er zit of dat HTS het overneemt. Voor sommigen wordt het slechter, voor anderen wordt het beter. Het hangt er dus net vanaf wie je spreekt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:47 schreef HSG het volgende:
Bijzonder om te zien hoe gebruikers als @:polderturk om terroristen juicht. Eerst hoor je hem niet en bij de eerste de beste offensief is hij enorm actief bezig en bagetaliseerd hij de IS.
Wil jij zeggen dat Putin en Assad statistisch gezien niet erger zijn dan ISIS? Hoeveel vrouwen en kinderen zijn door Assad en Poetin vermoord? Hoeveel door ISIS? Assad en Poetin hebben 100 keer zoveel burgers gedood als ISIS.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:47 schreef HSG het volgende:
Bijzonder om te zien hoe gebruikers als @:polderturk om terroristen juicht. Eerst hoor je hem niet en bij de eerste de beste offensief is hij enorm actief bezig en bagetaliseerd hij de IS.
Het is een kwestie van tijd voordat HTS strenger dan het Syrische regime wordt. Nu mogen mensen blijkbaar nog naar de kerk. Straks niet meer.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tribalistische mindset. In de realiteit maakt het niet uit of Assad er zit of dat HTS het overneemt. Voor sommigen wordt het slechter, voor anderen wordt het beter. Het hangt er dus net vanaf wie je spreekt.
Ja, marketing is die taqiya plegende moslims natuurlijk niet vreemd. Ze weten dat Anne-Fleur en de Britse, Duitse en Franse variant daarvan dan leuke artikeltjes gaan schrijven over tolerantie en dat bij de volgende Jodenjacht weer gewezen kan worden naar het "inclusieve" karakter in Syri zodat de schuld toch echt weer bij de Joden ligt.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:26 schreef polderturk het volgende:
De rebellen doen goed hun best om te laten zien dat ze pro-Christen zijn. Er is zelfs een kerstboom opgetuigd.
[ x ]
Of kijk even naar Afghanistan, waar de Taliban plechtig beloofde niet zo naar te doen als de vorige Taliban.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, marketing is die taqiya plegende moslims natuurlijk niet vreemd. Ze weten dat Anne-Fleur en de Britse, Duitse en Franse variant daarvan dan leuke artikeltjes gaan schrijven over tolerantie en dat bij de volgende Jodenjacht weer gewezen kan worden naar het "inclusieve" karakter in Syri zodat de schuld toch echt weer bij de Joden ligt.
Wat er gebeurt als de strijd in Syri voorbij is en de camera's uit, daar schrijven de Anne-Fleurtjes vervolgens natuurlijk niet over.
Naar Turkije verschepen en reverse engineerenquote:
Rutte heeft de afgelopen weken drie maal met Yoon zitten te overleggen, hoe je bijvoorbeeld niks van een parlement hoeft aan te trekken en een kabinet moet laten ploffen, zodat je daarna in alles bijna de vrije hand hebt.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:21 schreef polderturk het volgende:
Is dit allemaal gecordineerd met de NAVO?
Rutte gaat op bezoek in Turkije, gaat daarna naar de VS. Drie dagen later breekt de pleuris uit in Syri.
[ x ]
de navo heeft met oekraine al genoeg te doen, die kunnen echt geen extra kopzorgen gebruiken. nu helemaal met trump. het heeft er toch alle schijn van dat HTS gewoon dit offensief zelf heeft doorgedrukt, omdat ze zwakheden in de assadistsische linies hebben gespot.ik denk dat ze de turken alleen hebben geinformeerd wat ze zouden doen. het SNA, dat wel onder controle is van de turken is opportunistisch pas gaan bewegen toen het offensief al vol onderweg was.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:21 schreef polderturk het volgende:
Is dit allemaal gecordineerd met de NAVO?
Rutte gaat op bezoek in Turkije, gaat daarna naar de VS. Drie dagen later breekt de pleuris uit in Syri.
[ x ]
Leuk propagandafilmpje. Ze hebben er ook een hoop omgehakt.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:26 schreef polderturk het volgende:
De rebellen doen goed hun best om te laten zien dat ze pro-Christen zijn. Er is zelfs een kerstboom opgetuigd.
[ x ]
Wat is "geambushed"? Is dat Nederlands?quote:Op woensdag 4 december 2024 22:09 schreef polderturk het volgende:
Hama ontvluchtende Assadisten zijn geambushed.
[ x ]
Het integratieprobleem van Schoof is in dit topic goed terug te zien.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:45 schreef HSG het volgende:
Lachwekkend om te zien hoe @:polderturk een harde krijgt van terroristen die een land overnemen.
[..]
Leuk propagandafilmpje. Ze hebben er ook een hoop omgehakt.
[..]
Wat is "geambushed"? Is dat Nederlands?
Erg zorgelijk.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het integratieprobleem van Schoof is in dit topic goed terug te zien.
Ja ja.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het integratieprobleem van Schoof is in dit topic goed terug te zien.
De Russische schepen bedoel je?quote:Op donderdag 5 december 2024 00:27 schreef Szura het volgende:
Kruisraketten afgevuurd op Noord-Hama vanaf een Russisch schip in Tartus, ik zou zeggen beschiet die handel zsm
Iemand hoeft niet per se moslim te zijn om niet te integreren. Turks nationalisme is ook genoeg.quote:Op woensdag 4 december 2024 23:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ja ja.
Dat je tegen terroristische dictators Assad en Putin bent, laat zien dat je slecht gentegreerd bent.
Jullie heulen met de vijand Poetin.
Jullie zijn smerige Poetinpijpers.
Ik moet niks van de islam hebben. Het is een achterlijke religie. Alle religies zijn achterlijk. Maar ik wil wel dat moordenaars als Assad en Poetin die miljoenen gedood of ontheemd hebben een klap krijgen. Jullie steunen hem.
Assad en Poetin hebben vandaag alweer burger doelen aangevallen. Ze zijn erger dan ISIS terroristen. En jullie steunen hen.
Ik heb net een TR ingeschoten.quote:Op donderdag 5 december 2024 07:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand hoeft niet per se moslim te zijn om niet te integreren. Turks nationalisme is ook genoeg.
Als je wil dat Assad valt, dan ben je een nationalist?quote:Op donderdag 5 december 2024 07:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Iemand hoeft niet per se moslim te zijn om niet te integreren. Turks nationalisme is ook genoeg.
Ja hoe meer spul en mensen van Rusland kapot gaan hoe beterquote:Op donderdag 5 december 2024 07:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russische schepen bedoel je?
net als Rena Netjes juich jij voor terroristen. Daarnaast doe jij erg naef. Wat denk je wat er gebeurt als Assad weg is?quote:Op donderdag 5 december 2024 08:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je wil dat Assad valt, dan ben je een nationalist?
Rena Netjes steunt de rebellen tegen Assad. Is ze ook niet gentegreerd?
Thomas van Linge steunt de rebellen ook. Hij is ook niet gentegreerd.
Veel Armenirs in Nederland zijn extreem Armeens nationalist. Ze zijn ook niet gentegreerd volgens jou?
Etc etc.
Je opmerkingen zijn belachelijk.
Als je een genocidale Poetinpijper bent. Dan heul je met de vijand. Dan ben je niet gentegreerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mon citoyens vous serez unis.
quote:Op donderdag 5 december 2024 12:19 schreef HSG het volgende:
[..]
net als Rena Netjes juich jij voor terroristen. Daarnaast doe jij erg naef. Wat denk je wat er gebeurt als Assad weg is?Poetin en Assad zijn de grootste terroristen die er zijn. Het zijn ook nog eens genocidale terroristen die bewust burger doelen aanvallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan worden Latakia en Tartus afgesneden van Damascus.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hama voor het eerst sinds de burgeroorlog in handen van de rebellen.
Als Homs ook valt is het over en uit voor Bashar
Rusland zal dat stuk willen verdedigen ivm de kust/marinebasis. Misschien ontstaat er een nieuwe mini puppet statequote:Op donderdag 5 december 2024 13:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan worden Latakia en Tartus afgesneden van Damascus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |