abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215727071
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
jawel hoor, zie Israel.
Welk gebied heeft Isral met alleen een luchtmacht dan veroverd?
pi_215727099
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is dat zo erg? Syri is ook maar een product van het Franse kolonialisme. Die trokken willekeurige lijnen in het zand. Heeft zoiets nou bestaansrecht? Nee toch?
Nee hoor je hebt gelijk. Dat hele gebied is door de Engelsen/Fransen zo ontworpen. sykes/picot agreement. Syri, Libanon, Isral, Jordani, Irak, Koeweit allemaal ontsprongen uit Britse/Franse machinaties. Deze Amerikaanse historicus vertelt het heel goed.

En daarom wordt bv ook Israels bestaansrecht betwist. Of het bestaansrecht van Libanon dat speciaal voor de christenen daar is gecreerd omdat ze in die periode daar een meerderheid hadden. Anno nu zijn ze een minderheid geworden. Ik had niks met Isis, maar ik vond het prachtig toen ze symbolisch de grenspost tussen Irak en Syri gingen opdoeken.

Moet je voorstellen dat vele eeuwen dat hele gebied geen enkele grens kende. Alles en iedereen was verbonden met elkaar totdat de koloniale machten kwamen.

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215727131
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welk gebied heeft Isral met alleen een luchtmacht dan veroverd?
Isral
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zaterdag 30 november 2024 @ 20:49:13 #104
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215727190
Met wie moet het kabinet nu trouwens diplomatieke betrekkingen aangaan? :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215727261
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:49 schreef Szura het volgende:
Met HTS?
_O-
pi_215727303
Tldr?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 30 november 2024 @ 21:04:00 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215727350
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:59 schreef Ali_boo het volgende:
Tldr?
quote:
There is a very unstable situation on the ground, that is unfolding very quickly
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin zaterdag 30 november 2024 @ 21:04:22 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215727357
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:59 schreef Ali_boo het volgende:
Tldr?
Syri
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215727643
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:49 schreef Szura het volgende:
Syri heeft status Rusland,
met de heer Poetin dus.
Daarnaast heeft het kabinet andere prioriteiten, zoals verlagen eigen risico zorgverzekering e.d.
kort samengevat: doen wat VS zegt, m.b.t. buitenlandbeleid. Heel simpel en makkelijk eigenlijk.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  zaterdag 30 november 2024 @ 21:35:57 #110
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215727723
Lijkt erop dat SAA nu toch hergroepeert bij Hama en de militanten de stad uit heeft gewerkt
pi_215727934
SNA zit bij Deir Hafer, 50 km ten oosten van Aleppo. Echt diep in Assad gebied.

twitter
  zaterdag 30 november 2024 @ 21:58:37 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_215728008
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
regime(samen met Rusland) heeft toch als enige de beschikking over een luchtmacht?
Zo ja, dan is het toch allang gespeeld.
Luchtmachten zijn fantastisch tegen troepen die bv colonnes met pantser voertuigen hebben.

Zijn waardeloos tegen light infantry groepen die snel van hot naar her gaan, en nog waardelozer als je geen spotters on the ground hebt die je vertellen waar wat te bombarderen.
&lt;signature here&gt;.
pi_215728416
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 21:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Syri
:')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215729129
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215729274
Weet niet of de situatie voor de Syrische bevolking er nu perse beter op wordt, maar wel interessant om te zien hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, ook met het oog op de Russische strijdkrachten die dit wellicht niet kunnen voorkomen...
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215729322
twitter
pi_215730985
Rebellen hebben nu ook een luchtafweer systeem _O-

twitter
  zondag 1 december 2024 @ 09:04:24 #118
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215731042
Pantsir is derderangs rommel
pi_215731049
De rebellen hebben nu zelfs een fighter jet.

Kan iemand hem vliegen?

twitter
pi_215731148
twitter
pi_215731166
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 09:04 schreef Szura het volgende:
Pantsir is derderangs rommel
Er zijn er veel uitgeschakeld door drones vroeger, maar de Russen hebben inmiddels verbeteringen doorgevoerd.
  zondag 1 december 2024 @ 09:56:55 #122
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215731652
twitter

Khanasser is het alternatief voor de M5 tussen Hama en Aleppo
pi_215731788
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:39 schreef egayalS het volgende:

[..]
Nee hoor je hebt gelijk. Dat hele gebied is door de Engelsen/Fransen zo ontworpen. sykes/picot agreement. Syri, Libanon, Isral, Jordani, Irak, Koeweit allemaal ontsprongen uit Britse/Franse machinaties. Deze Amerikaanse historicus vertelt het heel goed.

En daarom wordt bv ook Israels bestaansrecht betwist. Of het bestaansrecht van Libanon dat speciaal voor de christenen daar is gecreerd omdat ze in die periode daar een meerderheid hadden. Anno nu zijn ze een minderheid geworden. Ik had niks met Isis, maar ik vond het prachtig toen ze symbolisch de grenspost tussen Irak en Syri gingen opdoeken.

Moet je voorstellen dat vele eeuwen dat hele gebied geen enkele grens kende. Alles en iedereen was verbonden met elkaar totdat de koloniale machten kwamen.

Iedere keer weer verbazingwekkend hoe romantisch Turken kunnen praten over hun bloeddorstige geschiedenis. Een imperiaal rijk dat eeuwenlang aan de macht is gebleven door opstanden neer te slaan met slaaf soldaten die ze ontvoerd hadden bij de christelijke inwoners.

Echt het enige verschil met de koloniale machten is dat die slavernij voor veel geld uitgebannen hadden en dat ze in staat waren hun macht verder weg te projecteren omdat ze technologisch en sociaal 400 jaar verder dan Turkije waren.
  zondag 1 december 2024 @ 10:59:49 #124
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215732373
twitter

twitter
pi_215732575
Assad zou een delegatie naar Turkije gestuurd hebben om met Turkije te onderhandelen.

twitter
  zondag 1 december 2024 @ 11:40:04 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215732955
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe romantisch Turken kunnen praten over hun bloeddorstige geschiedenis. Een imperiaal rijk dat eeuwenlang aan de macht is gebleven door opstanden neer te slaan met slaaf soldaten die ze ontvoerd hadden bij de christelijke inwoners.

Echt het enige verschil met de koloniale machten is dat die slavernij voor veel geld uitgebannen hadden en dat ze in staat waren hun macht verder weg te projecteren omdat ze technologisch en sociaal 400 jaar verder dan Turkije waren.
Ben jij niet trots op ons koloniale verleden?!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215732972
In elk geval lijkt het regime inmiddels een redelijk succesvolle verdediging op poten te hebben gezet, Hama is weer terug in handen van Assad. Wellicht volgt er nu een tegenoffensief.
Incelfrikandel
pi_215733002
quote:
18s.gif Op zondag 1 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee niet echt want ik heb er nooit wat aan bijgedragen en leefde toen nog niet. Ik vind die schepen wel gaaf.
  zondag 1 december 2024 @ 11:45:38 #129
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215733005
quote:
18s.gif Op zondag 1 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

SPOILER
Ons koloniale verleden was in het begin ook niet veel meer als wat uitgebreide handel met een misplaatsts MVO beleid.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215733208
Isral zou de Assadisten in Hama moeten bombarderen _O-
  zondag 1 december 2024 @ 12:03:23 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215733304
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 11:56 schreef polderturk het volgende:
Isral zou de Assadisten in Hama moeten bombarderen _O-
Maar Isral wil een zwakke Assad, niet een Assad die straks als Gaddafi in het riool ligt waardoor een horde baarden het voor het zeggen heeft in Syri
  zondag 1 december 2024 @ 12:14:29 #132
38496 Perrin
pi_215733467
Een nieuwe sheriff in de stad.
twitter
pi_215734094
De rebellen hebben een eigen drone brigade.

Laten we zien of het effect zal hebben op Hama.

twitter
pi_215734132
Flinke oorlogsbuit.

twitter
pi_215734155
twitter
pi_215734159
twitter
pi_215734185
twitter

Wat een lijpe tunnel. Gebruiken ze een trap om daar in te gaan?

twitter
  zondag 1 december 2024 @ 13:14:15 #138
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215734307
Is TS een Turk met zijn hateboner jegens Koerden en de YPG?
pi_215734426
twitter
Incelfrikandel
  zondag 1 december 2024 @ 13:30:47 #140
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215734454
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:39 schreef egayalS het volgende:

[..]

Turkije was de koloniale macht daar. Je laat ook even je Christen- en Jodenhaat weer doorsluimeren. Alles in het MO laat zien waarom er een aparte staat voor Christenen en Joden moet zijn, o.a. het gedrag van de Turken zelf. Praatpaal van Ankara dat je bent.

Het bestaansrecht van Isral wordt alleen betwist door (radicale) moslims en linkse Marxisten. Het bestaansrecht van Libanon alleen door (radicale) moslims. De staten zijn gewoon erkend. Ik weet dat jij het graag anders ziet maar helaas.
pi_215734524
twitter
pi_215734557
Generaal van Assad gedroned in Hama.

twitter
pi_215735114
Incelfrikandel
pi_215735272
quote:
Grappig genoeg is deze map alweer compleet verouderd.

Rebellen zitten als in Khanasir en SDF is in Aleppo compleet omcirkeld. Tel Rifat zal in de komende uren waarschijnlijk in handen van SNA komen
pi_215735353
quote:
Waar heb je deze map vandaan?
  Overall beste user 2022 zondag 1 december 2024 @ 14:27:09 #146
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215735361
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 12:03 schreef Szura het volgende:

[..]
Maar Isral wil een zwakke Assad, niet een Assad die straks als Gaddafi in het riool ligt waardoor een horde baarden het voor het zeggen heeft in Syri
Je doet hier de aanname dat Isral terug wil naar de status quo van voor 7 en 8 oktober 2023. Maar dat willen ze niet. Want toen veranderde alles voor Isral. Die zijn decennia gekloot van en via Syri zo spuugzat dat het the devil you know beleid -Isral is tot ons veroordeeld- geen zekerheid meer is. De prioriteit ligt voor hun bij het onschadelijk maken Hezbollah, en daarmee dus van Assad en dus Iran. Als er daardoor een shitzooi ontstaat in Syri lossen de Arabieren dat maar op. Isral zegt nu iets van: Fuck you, jullie probleem, jullie hebben dit monster zelf gecreerd met jullie decennia durende wanbeleid. Krijg de tering en val dood.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215735657
twitter

Hopelijk betekent dit het einde van koerdische terreuraanslagen op Azez en Afrin
pi_215736044
De rebellen hebben drie L39's.

twitter
pi_215736353
Vandaag post het Turkse ministerie van Defensie dit weinig subtiele bericht op haar Twitter-account:
twitter
"We doen alleen maar waar we heel goed in zijn, samenwerken".
  Overall beste user 2022 zondag 1 december 2024 @ 16:24:35 #150
3928 Ulx
pi_215736910
Ik zal de usual suspects even wat werk uit handen nemen:

Het is duidelijk dat dit een proxy-oorlog van Turkije tegen Syri is. NAVO-land Turkije tegen Syri. Dus heel NAVO tegen Syri. Dus de VS tegen Syri. En daarmee de VS tegen Iran. En dus ook de VS tegen Rusland. En aangezien Isral de VS controleert is het dus een IDF aanval op Moskou. Kortom: de joden zijn WO3 begonnen. Of zo. Whatever.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215738126
twitter

Tel Rifat en Aleppo (stad) morgen volledig onder controle van rebellen gok ik

pi_215738254
twitter
pi_215738261
twitter
pi_215738599
twitter
pi_215738672
twitter
pi_215739255
twitter
  zondag 1 december 2024 @ 18:33:39 #157
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215739328
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 13:14 schreef Cruzinats het volgende:
Er zitten er hier twee of drie users die liever haatbaarden 120 burgers zien onthoofden dan dat de Koerden 1 meter extra ruimte krijgen...dus ja, dat klopt wat je zegt.

En wat het ergste is, dat was 6-8 jaar geleden ook al zo...sommigen evolueren amper tot niet als mens.
pi_215739817
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 13:14 schreef Cruzinats het volgende:
TS is inderdaad een Toerkoe w/

Mijn haat is voor de PKK en al hun dochterondernemingen zoals de YPG })

De PKK staat niet synoniem voor "de Koerden", maar die frame wordt hier in het westen graag gebruikt. I know.
-Rabia Al-Basri
  zondag 1 december 2024 @ 19:09:32 #159
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215739910
quote:
9s.gif Op zondag 1 december 2024 18:30 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Niks verdrietigs aan.
Maakt niet uit door wie het regime van Assad gaat vallen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215739943
Inclusiviteit wordt gepredikt door HTS rebellen. Binnenkort gaan ze ook LGBT promoten.

twitter
pi_215740019
Ik ben ook Turk
it's ok to be Turk
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_215740312
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij verbaast je omdat je geen idee hebt waar je het over hebt. Imperiaal zeker. Het was een trijd van imperiums. Of Rome at jou op of jij at Rome op. Het was niet voor niks dat de Ottomaanse sultan de titel "Kayseri Rum " "keizer van Rome" gebruikten nadat ze de Romeinen hadden verslagen in het Oost Romeinse Anatoli.

Slaaf soldaten jazeker. Echter is het islamitische slaven systeem niet hetzelfde slaven systeem zoals westerling voor ogen hebben. Zoals het walgelijke transatlantische slaven systeem. In het islamitische/Ottomaanse slaven systeem konden de slaven niet alleen de machtigste mensen van het imperium worden. Ze konden zelfs Sultan/staatshoofd worden. Hell bijna zonder uitzondering was elke moeder van de sultan een slaaf. En de moeder van de Sultan was de machtigste vrouw van het imperium. Ik denk dat het voor heel veel vrouwen aantrekkelijk klinkt om de machtigste vrouw van het imperium te worden. Het is niet voor niks dat de Ottomanen vaak beschrevene worden als een slaven imperium. In welke koloniale Europese staat is een slaaf opgeklommen tot een staatshoofd? Misschien dat jij me daarover kan informeren. Ottomaanse historicus Allan Mikail verbonden aan Yale beschrijft het Ottomaanse janitsaren corps in zijn boek "Gods Shadow"als een sociale mobiliteitsvorm.

Een andere slaven imperium waren de Mamlukken (wat zoiets betekent als "slaven") die heersten over heden daags Syri, Palestina, Egypte . https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mammelukken. De Mamlukken werden in de 15e eeuw onttroond door die andere slaven imperium, de Ottomanen. Ja wij spreken over die periode met een zekere trots. Das niet voor niks. De waarom zal jij ook inzien als je je zou verdiepen in de materie. Uiteraard zijn er genoeg zwarte paginas in de Turkse geschiedenis, net zoals we hier in Nederland niet trots zijn op elke periode van onze geschiedenis niet waar? Maar dat er slaven waren of dat de geschiedenis Imperiaal was behoort niet tot de afdeling schaamte.

Ik weet dat rechts Nederland graag schermt met 'ja maar moslims hadden ook slaven", wanneer linkse activisten het Nederlandse slavernij verleden problematiseren. Maar ze doen dat omdat ze geen benul hebben waar ze het over hebben.

Mocht je genteresseerd in het Ottomaanse/islamitische slavernij systeem is dit een goede video. Heel veel verschillende voorbeelden komen aan bod. Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld uit de video was een Vizier van de Ottomaanse Sultan, de Vizier was de tweede man van het imperium na de Sultan zelf, die wilde getuigen in een rechtszaak. Alleen het probleem was dat hij niet mocht getuigen. Immers de Vizier wordt gekozen vanuit het janitsaren corps en de janitsaren zijn slaven en slaven kunnen niet getuigen in de hanafitische rechtsschool van de Ottomanen. Dus nee de Ottomanen hadden een slaven systeem, maar nee die was niet te vergelijken met de transatlantische slaven systeem. Ik zou graag een slaaf willen zijn als dat mij de mogelijkheid zou bieden om tot de machtigste mensen van het imperium te worden. Jij niet?

Dr Brown is verbonden aan de Georgetown university.

-Rabia Al-Basri
  zondag 1 december 2024 @ 20:01:24 #163
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215740447
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 19:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En beschuldigen ondertussen iedereen van Turkenhaat. Eentje, Slayage, is gebanned wegens zijn antisemitisme maar mag gewoon onder een obvious kloon doorposten.
Oh ja? Is die vertrokken? Die was destijds ook actief. Zou me niks verbazen als die ook teruggekloond is idd.

Afijn...ik was nooit actief aan het posten hier "back in the day" maar haalde er nuttige info weg wat je niet op het nieuws ziet. MSM was nooit volledig wat dat betreft.
Maar heb me altijd enorm verbaasd over de Koerdenhaat bij sommigen...zo erg, dat ze liever tribale religieuze koppensnellers toejuichen. En zo te zien is dat dus niet veranderd. Echt zwaar psycho imho 8)7
  zondag 1 december 2024 @ 20:05:59 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215740519
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 19:48 schreef egayalS het volgende:

[..]
Jij verbaast je omdat je geen idee hebt waar je het over hebt. Imperiaal zeker. Het was een trijd van imperiums. Of Rome at jou op of jij at Rome op. Het was niet voor niks dat de Ottomaanse sultan de titel "Kayseri Rum " "keizer van Rome" gebruikten nadat ze de Romeinen hadden verslagen in het Oost Romeinse Anatoli.

Slaaf soldaten jazeker. Echter is het islamitische slaven systeem niet hetzelfde slaven systeem zoals westerling voor ogen hebben. Zoals het walgelijke transatlantische slaven systeem. In het islamitische/Ottomaanse slaven systeem konden de slaven niet alleen de machtigste mensen van het imperium worden. Ze konden zelfs Sultan/staatshoofd worden. Hell bijna zonder uitzondering was elke moeder van de sultan een slaaf. En de moeder van de Sultan was de machtigste vrouw van het imperium. Ik denk dat het voor heel veel vrouwen aantrekkelijk klinkt om de machtigste vrouw van het imperium te worden. Het is niet voor niks dat de Ottomanen vaak beschrevene worden als een slaven imperium. In welke koloniale Europese staat is een slaaf opgeklommen tot een staatshoofd? Misschien dat jij me daarover kan informeren. Ottomaanse historicus Allan Mikail verbonden aan Yale beschrijft het Ottomaanse janitsaren corps in zijn boek "Gods Shadow"als een sociale mobiliteitsvorm.

Een andere slaven imperium waren de Mamlukken (wat zoiets betekent als "slaven") die heersten over heden daags Syri, Palestina, Egypte . https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mammelukken. De Mamlukken werden in de 15e eeuw onttroond door die andere slaven imperium, de Ottomanen. Ja wij spreken over die periode met een zekere trots. Das niet voor niks. De waarom zal jij ook inzien als je je zou verdiepen in de materie. Uiteraard zijn er genoeg zwarte paginas in de Turkse geschiedenis, net zoals we hier in Nederland niet trots zijn op elke periode van onze geschiedenis niet waar? Maar dat er slaven waren of dat de geschiedenis Imperiaal was behoort niet tot de afdeling schaamte.

Ik weet dat rechts Nederland graag schermt met 'ja maar moslims hadden ook slaven", wanneer linkse activisten het Nederlandse slavernij verleden problematiseren. Maar ze doen dat omdat ze geen benul hebben waar ze het over hebben.

Mocht je genteresseerd in het Ottomaanse/islamitische slavernij systeem is dit een goede video. Heel veel verschillende voorbeelden komen aan bod. Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld uit de video was een Vizier van de Ottomaanse Sultan, de Vizier was de tweede man van het imperium na de Sultan zelf, die wilde getuigen in een rechtszaak. Alleen het probleem was dat hij niet mocht getuigen. Immers de Vizier wordt gekozen vanuit het janitsaren corps en de janitsaren zijn slaven en slaven kunnen niet getuigen in de hanafitische rechtsschool van de Ottomanen. Dus nee de Ottomanen hadden een slaven systeem, maar nee die was niet te vergelijken met de transatlantische slaven systeem. Ik zou graag een slaaf willen zijn als dat mij de mogelijkheid zou bieden om tot de machtigste mensen van het imperium te worden. Jij niet?

Schitterend toch.

Slavernij goedpraten.

Ondertussen is Isral heel erg.

Slayage in een notendop. Tribale religieuze extremist.

Oh, en slavernij bestaat nog steeds in islamitische streken. Kindhuwelijken ook. Doodstraf op homoseksualiteit idem. Vrouwen? Die zijn aldaar al eeuwen de lul.

Maar toe, blijf preken over de kwaadaardigheid van het Westen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215740554
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215740575
No surprises
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 1 december 2024 @ 20:11:45 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215740593
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 20:10 schreef egayalS het volgende:
No surprises [ x ]
Niemand die dit verder leest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 1 december 2024 @ 21:40:30 #168
396550 Richestorags
pi_215741654
quote:

[..]

Gozer er zijn zelfs dagboeken van Ijslandse slaven die op markten in Algerije werden verhandeld nadat ze daar door Ottomanen waren gebracht. Hint: dat waren geen leuke verhalen.

Waarom denk je dat ze op de Balkan een grafhekel hebben aan Turken? Kom er gewoon openlijk voor uit dat je een rabiate Turkse nationalist bent en kom niet met van die lulverhalen aan. Als jij zegt, ik ben een Turkse nationalist, ik sta achter alles wat Turkije doet en deed hoef je het ook niet goed te lullen met dit slappe gelul. Mijn hemel zeg.
  Overall beste user 2022 zondag 1 december 2024 @ 21:40:33 #169
3928 Ulx
pi_215741655
quote:
No surprises [ x ]
Wie is wie aan het genocideren daar?
  zondag 1 december 2024 @ 21:56:48 #170
38496 Perrin
pi_215741878
SDF mag zich terugtrekken uit Sheikh Maqsoud.
twitter
pi_215741963
quote:

[..]

Blablablabla. Weet je waar figuren als jij zo goed in zijn? Vingertje wijzen naar anderen en je eigen verleden ontkennen, bagatelliseren of zo draaien dat het weer de schuld van een ander is.

quote:
No surprises [ x ]
Ja maar ze mogen dat toch? De genocide van een niet-westers land is toch anders dan die van een westers land?
mon citoyens vous serez unis.
  zondag 1 december 2024 @ 22:07:59 #172
396550 Richestorags
pi_215742011
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 22:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Blablablabla. Weet je waar figuren als jij zo goed in zijn? Vingertje wijzen naar anderen en je eigen verleden ontkennen, bagatelliseren of zo draaien dat het weer de schuld van een ander is.
[..]
Ja maar ze mogen dat toch? De genocide van een niet-westers land is toch anders dan die van een westers land?
Het is dankzij dit soort types dat mensen op Wilders stemmen.
  zondag 1 december 2024 @ 22:09:51 #173
396550 Richestorags
pi_215742033
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 21:56 schreef Perrin het volgende:
SDF mag zich terugtrekken uit Sheikh Maqsoud.
[ x ]
Het lijkt erop dat HTS bezig is met een charmeoffensief omdat ze de heerser over Syri willen worden onder de Sunni scepter. Echter ga je mij niet wijsmaken dat zodra het stof is opgetrokken Alawieten, Christenen, oud Assad sympathisanten, Druzen en Koerden zwaar de lul gaan zijn. De ene groep meer dan de andere maar toch. Moslims gonna moslim.
pi_215742122
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is dankzij dit soort types dat mensen op Wilders stemmen.
Ik snap niet waarom mensen zoals hij hier nog zijn. Als wij zulke vreselijke nare racistische slavenhoudende mensen zijn dan moet je toch diep ongelukkig worden om daar tussen te wonen?
pi_215742168
Wel in het Westen wonen en werken, en dan ondertussen kut vinden. Logisch....

Anyways, dat Assad een pijnlijk einde tegemoet mag gaan.
pi_215742197
Is Isral het enig land dat in Syri pro Assad doelen bombardeert vanuit de lucht?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_215742258
De rebellen hebben nu een luchtmacht

_O- _O-

twitter
pi_215742313
Ik ben geen moslim.

Assad is een smerige baby moordenaar die een half miljoen burgers gedood heeft, samen met Poetin.

Assad en Poetin mogen beiden opflikkeren van mij.

Als Assad weg is, dan zal Syri nog steeds een verdeeld land zijn.

Er zullen verschillende facties zijn die door verschillende landen worden gesteund.

De Turken zullen een factie steunen, de Amerikanen zullen een andere factie steunen, de Saudis, de VAE, de Russen etc.
pi_215742316
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:30 schreef polderturk het volgende:
De rebellen hebben nu een luchtmacht

_O- _O-

[ x ]
denk niet dat ze piloten hebben die ermee kunnen vliegen?
pi_215742321
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Is Isral het enig land dat in Syri pro Assad doelen bombardeert vanuit de lucht?
Amerika ook
pi_215742331
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:34 schreef polderturk het volgende:
Ik ben geen moslim.

Assad is een smerige baby moordenaar die een half miljoen burgers gedood heeft, samen met Poetin.

Er zullen verschillende facties zijn die door verschillende landen worden gesteund.

De Turken zullen een factie steunen, de Amerikanen zullen een andere factie steunen, de Saudis, de VAE, de Russen etc.
Lijkt me ook sterk dat het kustgedeelte van de Alawieten wordt ingenomen, dat gaan de Russen nooit toestaan
  zondag 1 december 2024 @ 22:37:27 #182
38496 Perrin
pi_215742345
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 22:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Lijkt me ook sterk dat het kustgedeelte van de Alawieten wordt ingenomen, dat gaan de Russen nooit toestaan
Hoe zwakker de Russen, hoe meer de positie van de Alawieten wankelt.
  zondag 1 december 2024 @ 22:38:18 #183
396550 Richestorags
pi_215742348
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:34 schreef polderturk het volgende:
Ik ben geen moslim.

Syri is wat dat betreft net een Joegoslavi. Bijeengehouden door een dictator maar het stort allemaal in zodra de dictator en dus de sterke hand die het allemaal een beetje bij elkaar houdt verzwakt. Het is een onhoudbaar model want je hebt oneindig veel repressie nodig om het vol te houden maar die repressie kweekt ook steeds meer weerstand, tot de bom barst.

Ik zou ook niet weten hoe het beter gaat worden dan onder Assad. Slechter is moeilijk maar beter? Onder de Sunni's gaan de minderheden zwaar de lul zijn.
  zondag 1 december 2024 @ 22:41:09 #184
396550 Richestorags
pi_215742379
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 22:36 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dan gaan we een slachting zien waarbij Gaza verbleekt. Ik verwacht nog meer rellende en protestendere moslims en linkse Marxisten dan. Vlaggen, chants, alles. Supporters van voetbalclubs uit Syri zullen worden opgejaagd. Niet alleen de UvA, zelfs het lokale ROC zal eraan moeten geloven.

SPOILER
pi_215742383
Ewa niffos het is wel een bende in de wereld zeg, zorg goed voor jezelf en je naasten.

Niffo out
  zondag 1 december 2024 @ 22:52:30 #186
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215742481
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:41 schreef DelanoMilano het volgende:
Ewa niffos het is wel een bende in de wereld zeg, zorg goed voor jezelf en je naasten.

Niffo out
We zitten bijna met een front vanaf de Poolcirkel tot aan Mombassa, Kenia.
Yea, she's on crack.
pi_215742663
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 22:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Syri is wat dat betreft net een Joegoslavi. Bijeengehouden door een dictator maar het stort allemaal in zodra de dictator en dus de sterke hand die het allemaal een beetje bij elkaar houdt verzwakt. Het is een onhoudbaar model want je hebt oneindig veel repressie nodig om het vol te houden maar die repressie kweekt ook steeds meer weerstand, tot de bom barst.

Ik zou ook niet weten hoe het beter gaat worden dan onder Assad. Slechter is moeilijk maar beter? Onder de Sunni's gaan de minderheden zwaar de lul zijn.
twitter
  zondag 1 december 2024 @ 23:31:45 #188
396550 Richestorags
pi_215742728
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 23:20 schreef polderturk het volgende:

[..]
[ x ]
Proberen de hearts en minds over te winnen en het land over te nemen. Als ze eenmaal hun doel bereikt hebben blijken het toch minder lieve jongetjes te zijn.
pi_215742768
quote:

[..]
[ x ]
Tijdens de tweede wereldoorlog liet Stalin ook religie weer toe. Toen de oorlog afgelopen was was het ook voorbij met de vrijheid op religie.
pi_215742783
amerikanen bombarderen atm iraanse/iraakse milities de tyfus in
  zondag 1 december 2024 @ 23:46:50 #191
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_215742809
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 23:39 schreef skysherrif het volgende:
Yea, she's on crack.
  Overall beste user 2022 zondag 1 december 2024 @ 23:51:00 #192
3928 Ulx
pi_215742826

[ Bericht 100% gewijzigd door Ulx op 01-12-2024 23:51:28 ]
pi_215742860
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 23:39 schreef skysherrif het volgende:
Bron?
pi_215743016
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 23:56 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron?
twitter
pi_215743024
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 00:57 schreef polderturk het volgende:

[..]
[ x ]
BRRRRRRRRRTTTT
pi_215743522
quote:

[..]
[ x ]
Is iedereen vergeten hoe de Taliban zich presenteerde bij hun overname :')
pi_215743707
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 00:57 schreef polderturk het volgende:

[..]
[ x ]
Twitter is geen bron. Ik kan er ook iets op plempen en zeggen dat het waar is.
pi_215743900
quote:

[..]

Nog een prachtige post over waarom het moeilijk is respect te hebben voor de Turkse cultuur.

Een lijstje met dingen die je aan het hypen bent: seksslaven, religieuze oorlog, kinderen ontvoeren op basis van religie. Omdat sommige slaven een carrire kregen maakt het niet opeens goed.

En dan nog de dingen die je verzwijgt: waarom leven er nog zoveel nabestaanden van de Atlantische handel en is dat niet het geval met de Ottomaanse handel in zwarte slaven terwijl dat met grotere aantallen langer doorging? Hoeveel slaven die naar de mijnen gestuurd werden zijn (vrouw van) de sultan geworden?

Dat Turkse slaven faalden aan de poorten van Wenen is heel goed voor de wereld geweest.
pi_215744339
Russische luchtafweer is nu in handen van jihadisten. Het is echt wachten op de dag tot er een passagiersvliegtuig uit de lucht gaat en dan hoeft echt niet boven Syri te zijn.
pi_215745034
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')