Klopt. Maar zonder Assad als doorgeefluik wordt het heel lastig om Hezbollah te herbouwen. En Hezbollah kan Syrië niet in de houdgreep nemen zoals ze met Libanon hebben gedaan. Die kracht hebben ze niet. Daar is Syrië te groot voor.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Assad geeft 0 steun aan Hezbollah. Het is Hezbollah geweest (o.a.) die hem op de been hebben gehouden. Assad is een lulletje rozenwater.
Mensen zonder twitter kunnen zo'n draad niet lezen. Dan heb je zo'n website threadread ofzo , dat die alle tweets onder elkaar plakt en dat iedereen het wel kan lezen.quote:
Ah, dat was ik even vergeten. Ik zie dat topuser @Perrin het al voor me heeft gedaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Mensen zonder twitter kunnen zo'n draad niet lezen. Dan heb je zo'n website threadread ofzo , dat die alle tweets onder elkaar plakt en dat iedereen het wel kan lezen.
Dat wordt regelmatig gebruikt hier ook op fok.
Ze vreten elkaar op.quote:
Ach, laat de boel daar maar instorten. De afgelopen decennia waren nou ook niet bepaald succesvol te noemen. Tijd om wat anders te proberen lijkt me.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:09 schreef Szura het volgende:
Leuk een coup, maar als iedereen zn materieel achterlaat heb je er niet bar veel aan
Of Saddam…quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
Oeh. Dat kan spannend worden.
Gun Assad overigens wel een einde zoals Gaddafi of ceausescu.
Voor Libanon en Israël mogelijk een zegen. En Iran is klaar met regionale macht spelen. Rusland ook opgerot daar.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:24 schreef marsan het volgende:
We krijgen dus een door turkijke gesteund afghanistan aan de middelendse zee. Leuk
Het door Iran gesteunde Syrië was ook geen succes.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:24 schreef marsan het volgende:
We krijgen dus een door turkijke gesteund afghanistan aan de middelendse zee. Leuk
Denk dat die al in Moskou zitquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
Oeh. Dat kan spannend worden.
Gun Assad overigens wel een einde zoals Gaddafi of ceausescu.
Zijn ze daar eerder al niet geweest dan? (Voor 2015)quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:41 schreef Perrin het volgende:
Bassel al-Assad valt van zijn voetstuk.
[ x ]
Ik denk dat Erdogan ook wel het een en ander zou kunnen toelichten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
Zou de CIA dit in werking hebben gezet oid?
Het komt namelijk wel heel slecht uit voor Rusland.
Met een luchtmacht alleen verover je geen gebied.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
regime(samen met Rusland) heeft toch als enige de beschikking over een luchtmacht?
Zo ja, dan is het toch allang gespeeld.
Toch lijkt het me het belangrijkste om naar de kust te draaien en Kheimimm aan te vallen. Dat is de basis waar de Russen zitten. Schakel die uit en ze kunnen niet meer met strategische bommenwerpers tekeer gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:27 schreef polderturk het volgende:
De rebellen zijn op weg naar Homs, vanuit Hama. Homs ligt halverwege op de weg naar Damascus.
Lijkt me een mooie gelegenheid voor wat special ops ook, al deze chaos.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch lijkt het me het belangrijkste om naar de kust te draaien en Kheimimm aan te vallen. Dat is de basis waar de Russen zitten. Schakel die uit en ze kunnen niet meer met strategische bommenwerpers tekeer gaan.
Als Homs valt dan is Damascus helemaal geisoleerd.quote:
Ja en de Russische bases in Latakia en Tartus ookquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als Homs valt dan is Damascus helemaal geisoleerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat denk ik ook. Kheimim ligt niet ver van Idlib af. Als ze in de buurt kunnen komen kunnen zich in ieder geval het vliegveld bombarderen met suïcide drones.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Toch lijkt het me het belangrijkste om naar de kust te draaien en Kheimimm aan te vallen. Dat is de basis waar de Russen zitten. Schakel die uit en ze kunnen niet meer met strategische bommenwerpers tekeer gaan.
Allahu Akbarquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:24 schreef marsan het volgende:
Is dat zo erg? Syrië is ook maar een product van het Franse kolonialisme. Die trokken willekeurige lijnen in het zand. Heeft zoiets nou bestaansrecht? Nee toch?quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:02 schreef egayalS het volgende:
[..]
Allahu Akbar![]()
Mwah. Dat zal het westen niet laten gebeuren. Vergeet niet dat de Amerikanen boots on the ground hebben. Balkanisering is 1 van de opties.
jawel hoor, zie Israel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met een luchtmacht alleen verover je geen gebied.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |